دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همه چیز در مورد راه اندازی کافی نت

آموزش کامل راه اندازی کافی نت
3.9/5 - (7 امتیاز)

تا به حال به راه اندازی مغازه کافی نت فکر کردید؟

قبلاً در مورد شغل مغازه داری و مشاغل آزاد مفصل صحبت کرده‌ایم. اما این بار سراغ آموزش کامل راه اندازی کافی نت وخدمات کامپیوتری رفته‌ایم.

کافی نت جز شغل‌هایی هست که ممکن به ذهن خیلیا خطور کنه سراغش برن. خب سوالات زیادی قبل از راه اندازی کافی نت وجود دارد که ذهن رو درگیر خودش می‌کنه یکی از این سوالات این هست که آیا هنوز راه اندازی کافی نت درآمد دارد؟ و می‌تواند مسیر شغلی ما باشد و یا این که چگونه مجوز راه اندازی کافی نت بگیریم؟ و کلاً چگونه می توان کافی نت زد؟

اگر به این فکر افتادین که کافی نت زدن می‌تونه شغل مناسبی برای شما باشه و یا کلی سوال در مورد راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری، از تجهیزات و سرمایه مورد نیاز گرفته تا پروانه کسب دارید. این مطلب، آموزش کامل راه اندازی کافی نت است. فهرست زیر رو دنبال کنید و در ادامه، جدول محاسبه سرمایه مورد نیاز کافی نت و نرم افزار مدیریت کافی نت را دانلود کنید.

  1. آیا هنوز هم راه‌اندازی کافی نت درآمد دارد؟
  2. تجهیزات مورد نیاز کافی نت
  3. نرم افزارهای مدیریت کافی نت
  4. جدول هزینه‌های راه اندازی کافی
  5. راه‌های درآمدی کافی نت
  6. شرایط لازم برای راه اندازی کافی نت
  7. اقدامات گام به گام دریافت پروانه کسب کافی نت
  8. راه های بازاریابی مغازه کافی نت – راه های افزایش فروش کافی نت

1- آیا هنوز هم راه‌اندازی کافی نت درآمد دارد؟

زدن مغازه کافی نت

امروزه اکثر افراد جامعه به اینترنت دسترسی دارند چرا که در دست هر فرد یک گوشی هوشمند وجود دارد که به اینترنت وصل می‌شود پس دیگه مثل قبل نیست که برای استفاده از اینترنت به مغازه کافی نت وخدمات کامپیوتری نیاز باشه. ولی به مطالبی که در ادامه می‌گم دقت کنید.

سه دلیل می شود آورد که هنوز راه اندازی کافی نت، البته با توجه به راهنمایی های این پست، می تواند سودآور باشد:

دلیل اول:

بسیاری از کارهای اداری، اینترنتی شده‌است. حتی انجام دادن بعضی از آن‌ها مهارت می‌خواهد و حتی گاهاً نیاز به دسترسی دارد. مثلاً: اظهارنامه مالیاتی، بیمه، اهراز هویت بورس و…

دلیل دوم:

هر چند دسترسی به اینترنت زیاد شده اما از طرف دیگر وقت آزاد افراد کم شده‌است و ترجیح می‌دهند کارهای خود را به بیرون بسپارند.

دلیل سوم:

شاید افراد به اینترنت دسترسی دارند اما به تجهیزاتی مثل دستگاه کپی و پرینتر دسترسی ندارد.

پس با این سه دلیلی که آوردم می‌شود گفت زدن مغازه کافی نت هنوز درآمد دارد حتی در این دوران کرونا این درآمد افزایش هم داشته است چرا که خیلی از کارها اینترنتی شده. در ضمن به این موضوع باید توجه داشت که کافی نت ها از اجاره ساعتی کامپیوتر کمی فاصله گرفته‌اند و بیشتر خدمات مربوط به ثبت نام‌ها و پیگیری‌های اینترنتی و خدمات تایپ و تکثیر ارائه می‌دهند. با توجه به دلایل بالا همراه من در ادامه مطلب آموزش کامل راه اندازی کافی نت باشید.

2- تجهیزات مورد نیاز کافی نت

در هر شغلی یکی از مهم‌ترین موضوعات تجهیزات مورد نیاز آن شغل است. تجهیزاتی که تهیه می‌کنید در کیفیت کار شما تاثیر دارد از طرف دیگر بخش زیادی از مخارج شما محسوب می‌شود. در ادامه مطلب آموزش راه اندازی کافی نت، تجهیزات مورد نیاز یک کافی نت را لیست می‌کنم و در مورد هر کدام توضیح می‌دهم. من تجهیزات مورد نیاز کافی نت را در 7 قسمت لیست کردم. بریم ببینم چی هستند.

کامپیوتر سرور یا مرکزی

شما فقط به یک کامپیوتر سرور نیاز دارید. بهتر است کامپیوتر مرکزی کافی نت از مشخصات نسبتا خوبی برخوردار باشد. این کامپیوتر همان کامپیوتری است که شما پشت آن قرار می‌گیرید و بقیه کامپیوترها به آن وصل می‌شوند. پیشنهاد می‌شود سی پی یو حداقل core i5 باشد و رم نیز 8 گیگ باشد. کارت گرافیک آن با حافظه 6 گیک باشد. یادتان باشد این مهم‌ترین کامپیوتر مغازه کافی نت شما است.

کامپیوتر کلاینت یا مشتری

حداقل 2 و حداکثر بستگی به مشتریان و بودجه شما نیاز به کامپیوتر مشتری است. کامپیوتر مشتری همان کامپوترهایی هستند که مشتری پشت آن قرار می‌گیرد و ساعتی هزینه آن را پرداخت می‌کند. با توجه به این که کامپیوتر مشتری بیشتر برای وب گردی است نیاز نیست دارای مشخصات بالایی باشد. مثلا حداکثر core i3 با رم حدود 2 الی 4 گیگ کافی است.

میز و صندلی

صندلی مناسب کافی نت
صندلی چرخان و صندلی ثابت

آخ که این میز و صندلی مخصوصا صندلی چقدر مهم هست. از طرفی در راحتی و رضایت مشتری تاثیر زیادی دارد و از طرف دیگر اگر میز و صندلی مناسبی انتخاب نکنید استهلاک آن‌ها زیاد می‌شود و زود خراب می‌شوند. خلاصه انتخاب میز و صندلی که مناسب افراد مختلف (چاق،لاغر، قد بلند، قد کوتاه) باشد کمی سخت است. ولی در ادامه یک توصیه‌هایی براتون دارم.

صندلی‌های انتظار باید راحت باشند تا مشتری از انتظار کشیدن خسته نشود. بهتر است صندلی‌های کامپیوترهای مشتری‌ ثابت باشند تا با توجه به استفاده زیاد زود خراب نشوند. صندلی کارکنان کافی نت چرخان و متحرک باشند تا آزادی عمل زیادی داشته باشند. برای میز هم توجه کنید که یک میز پیشخوان داشته باشید و به اندازه کافی بزرگ باشد تا تجهیزات و لوازم روی آن جا شوند.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین

دستگاه سویچ و کابل شبکه

چگونه می توان کافی نت زد
دستگاه سویچ

با استفاده از دستگاه سویچ و کابل می‌تونید کامپیوترها را شبکه کنید و با اتصال مودم به سویچ تمام کامپیوترها شبکه دارای اینترنت می‌شوند. با دستگاه سویچ تمام کامپیوترها تحت مدیریت و نظارت کامپیوتر سرور قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید کابل ها اصولی و بهینه سیم کشی شوند تا کابل کمتری استفاده شود و اینترنت نیز دچار افت سرعت نشود.

پرینتر، اسکنر، کپی و فکس

کافی نت زدن
چندکاره و یک کاره

شما می توانید از چندکاره استفاده کنید یا هر کدام از این ها را جدا تهیه کنید. خوبی چندکاره‌ها این است که کمتر جا می‌گیرند اما از طرف دیگر خراب شدن آن یعنی از کار افتادن هر سه دستگاه (پرینتر، کپی و اسکن). اما اگر هر کدام از این دستگاه‌ها را جدا بخرید هزینه شما بالا می‌رود و جای بیشتری را اشغال می‌کنند.

مودم

مودم کافی نت
مودم linksys

خرید مودم دردسر زیادی ندارد اگر نمی‌خواهید در مغازه کافی نت از اینترنت بی‌سیم استفاده کنید دیگه خیلی اهمیت نداره چه برند مودمی می‌خرید. اگر قصد خرید مودم خوبی را دارید برند linksys انتخاب خوبی است. اگر مودم وایرلس نیاز داشتید، دقت کنید دارای دو آنتن و قدرمند باشد. این نکته را هم بگویم که برند و کیفیت در مودم وایرلس اهمیت دارد.

دوربین مداربسته

وجود دوربین مداربسته با قابلیت ضبط 24 ساعته جز آیین‌نامه پروانه کسب کافی نت ( مجوز کافی نت ) است که برای تاسیس کافی نت لازم می‌باشد. اما اگر برای شما وجود دوربین اهمیتی ندارد می‌توانید یک دوربین ارزان قیمت نصب کنید که صرفاً دوربین داشته‌باشید.

3- نرم افزارهای مدیریت کافی نت

نرم افزار مدیریت کافی نت از واجباتی است که هر کافی نت باید داشته‌باشد. در این نرم افزار مدت زمان استفاده هر مشتری مشخص می‌شود، هزینه استفاده مشتری از سیستم را محاسبه می‌کند و می توانید برای هر کاربر یک پروفایل بسازید و حتی به مشتریان پیام بدهید و کلی امکانات دیگر. در کل به کمک این نرم افزار استفاده مشتریان از سیستم ها را مدیریت می‌کنید.

اگر قرار است کافی نت داشته باشید حتما باید یکی از این نرم‌افزارها را داشته باشید. تعداد زیادی نرم افزار مدیریت کافی نت به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد. در زیر لینک دانلود نرم افزار بسیار معروف netcafe  وجود دارد که می توانید به رایگان دانلود کنید.

4- جدول هزینه راه اندازی کافی

در ادامه مطلب آموزش کامل راه اندازی کافی نت می‌رسیم به هزینه‌ها. هزینه‌های راه اندازی کافی نت به پنج دسته تجهیزات، اجاره مغازه، هزینه کارمند،  هزینه برق و اینترنت و تبلیغات تقسیم می‌شوند. در انتهای این بخش یک جدول یا شیت اکسل وجود دارد که می‌تونید با وارد کردن هزینه‌ها، میزان سرمایه مورد نیاز راه اندازی کافی نت را بدست آورید. خب در ادامه ببینیم این هزینه‌ها چی هستند.

تجهیزات

در مورد تجهیزات توضیح دادیم. تجهیزات شما می‌تواند نو یا دست دوم باشد. بهتر است کامپیوتر سرور و دستگاه کپی و پرینتر نو باشد یا اگر دست دوم بودند بسیار کم کارکرد و سالم باشند.

اجاره مغازه

اجاره مغازه بستگی به موقعیتی که دارد بسیار متغییر است اما دقت کنید که حتی المقدر در نزدیکی دانشگاه یا ادارات باشد.

هزینه کارمند

هزینه کارمند بسته به مهارت او و شهری که قصد افتتاح کافی نت در آن را دارید متغییر است. اما دقت کنید که کارمند شما حداقل بر مهارت ICDL مسلط باشد و بسیار خوش برخورد باشد. برای داشتن مهارت نیازی نیست حتما آموزش خدمات کافی نت دیده باشد.

هزینه برق و اینترنت

بسته به پهنای باند و دستگاه هایی که استفاده می کنید این دو هزینه متغییر است. اما حواستان باشد برای اینترنت دست و دلبازی کنید و یک اینترنت پرسرعت و با پشتیبانی خوب بخرید.

هزینه تبلیغات

در این مورد در قسمت بازاریابی و تبلیغات توضیح داده‌ام. فقط این را بدانید که این هزینه متنوع است مثلاً پیامک، بنر، تراکت، کارت ویزیت، تخفیفات مناسبتی و غیره.

خب بریم سراغ شیت اکسل. من در آموزش کامل راه اندازی کافی نت یک شیت اکسل برای شما آماده کردم که در آن تمام هزینه‌ها تاسیس یک کافی نت را لیست کردم شما فقط لازم است مبلغ را وارد کنید تا جمع کل خودکار محاسبه شود. یک نکته، من در جاهایی عدد گذاشتم مثلاً در مقابل اجاره نوشتم 3 یعنی شما باید سه ماه اجاره را در ابتدا داشته باشید بنابراین فقط سه ماه از اجاره را جزء سرمایه اولیه در نظر گرفته‌ام.

نکته‌ی دیگر این که من می‌تونستم برای سرمایه مورد نیاز یک مبلغ بر اساس محاسبات خودم بگم اما یک جدول آماده کردم تا شما راحت بتونید بر اساس مواردی همچون برندی که می‌خرید، این که دست‌دوم می‌خرید یا نو و این که چند عدد می‌خرید استعلام قیمت کنید و عدد مورد نظر را وارد جدول کنید. دانلود کنید که خیلی می‌تونه به دردتون بخوره.

5- راه های درآمدی کافی نت

مغازه کافی نت

حواستان باشد کالاهایی که برای فروش می‌آورید یا خدماتی که ارائه می‌دهید مربوط باشند و خیلی تخصصی شغل‌های دیگر نباشند. منظورم این است که این کالاها آنقدر نامرتبط نباشد که هویت کافی نت را تغییر دهند. مثلاً وقتی می‌گویم لوازم جانبی کامپیوتر بفروشید منظور فلش، دانگل و… هست نه این که مانیتور بفروشید. در ادامه لیستی از راه‌های درآمدی آماده کردم. شما می‌توانید به لیست پایین اضافه یا کم کنید به شرط آن که نکته‌ای که گفتم را رعایت کنید.

  • ثبت نام های اینترنتی (بیمه، مالیات، انتخاب واحد، احراز هویت بورس و هزارتای دیگه)
  • لوازم جانبی کامپیوتر (حتما تا یک حدی داشته باشید)
  • لوازم تحریر (حتما تا یک حد داشته باشید)
  • کپی، پرینت، اسکن و فکس
  • اجاره ساعتی سیستم
  • پایان‌نامه و مقاله
  • ترجمه و تایپ
  • صحافی

6- شرایط لازم برای راه اندازی کافی نت

در زیر مهم‌ترین شرایط کافی نت زدن را طبق آیین‌نامه‌های نظام صنفی خدمات رایانه‌ای و همچنین پلیس فتا، لیست کرده‌ام. اما لازم هست بدونید ممکن است در بعضی از شهرها شرایط افتتاح کافی نت متفاوت باشد. چرا که نظام صنفی هر شهر تا حدودی می‌تواند مستقل عمل کند.

  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان و حداقل سن 18 سال برای خانم ها.
  • اجاره یا تملیک یک مغازه با نام فردی که قصد دریافت پروانه کسب دارد.
  • نصب کپسول آتش‌نشانی پودری سه گانه با وزن 5 کیلوگرم در مغازه.
  • مغازه کافی نت دارای بیمه‌نامه آتش‌سوزی باشد.
  • مغازه باید به دوربین مداربسته مجهز باشد.

7- اقدامات گام به گام دریافت پروانه کسب کافی نت

شرایط و قوانین راه اندازی کافی نت شاید کمی گیج کننده باشد. اگر بخواهید پروانه کسب یا مجوز تاسیس مغازه کافی نت را دریافت کنید باید اقدامات زیر را گام به گام انجام دهید. من سعی کردم در این آموزش کامل راه اندازی کافی نت خیلی ساده و گام به گام اقدامات مجوز راه اندازی کافی نت را شرح بدهم تا این گره کور و راه طاقت فرسا کمی آسان شود.

گام اول: تأییدیه کد پستی

به اداره پست مراجعه می کنید و تأییدیه کد پستی مغازه مورد نظر را دریافت می‌کنید.

گام دوم: پیش ثبت‌نام کد اقتصادی

به کافی نت یا سایت tax.gov.ir مراجعه کنید و فرآیند پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دهید تا کد رهگیری و بعداً کد اقتصادی را دریافت نمایید.

گام سوم: دریافت کد رهگیری امور مالیاتی

کد رهگیری یا کد اقتصادی که در مرحله قبل دریافت کردید را به همراه مدارک مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی ببرید تا کد رهگیری امور مالیاتی را دریافت کنید.

گام چهارم: تحویل مدارک به نظام صنفی خدمات رایانه ای

در این مرحله باید مدارک زیر را به نظام صنفی خدمات رایانه ای تحویل دهید و سپس آن‌ها بازرس را برای بررسی مغازه کافی نت می‌فرستند اگر همه‌ی موارد رعایت شده بود شما یک حق عضویت پرداخت می‌کنید و پروانه کسب را دریافت می‌نمایید.

  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • کپی سند یا اجاره خط مغازه به نام شخص متقاضی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • 6قطعه عکس 4*3
  • یک عدد پوشه فایلی
  • کد اقتصادی یا کد رهگیری آن
  • کد رهگیری امور مالیاتی
مجوز راه اندازی کافی نت
4 گام اخذ مجوز کافی نت

8- راه های بازاریابی مغازه کافی نت – راه های افزایش فروش

بازاریابی کافی نت

کسب و کارها فقط دو کار برای انجام دادن دارد: بازاریابی و نوآوری

قبل از راه اندازی هر شغلی باید به بازاریابی هم فکر کنید. خیلی ساده می‌شه گفت بازاریابی یک موجود چهار پا هست. در بازاریابی به این 4 پا آمیخته بازاریابی یا 4p می‌گویند. این موجود اگر درست از 4 پای خودش استفاده کنه می‌تونه راه برود یا حتی بدود (بفروشد). یعنی اگر بازاریابی درست باشه فروش هم درست می‌شه. همون طور که گفتم بازاریابی به 4 قسمت تقسیم می‌شه:

  1. محصول یا خدمت
  2. قیمت
  3. مکان
  4. تبلیغات.

در ادامه هر کدوم از این‌ها را توصیح می‌دهم.

1- محصول یا خدمت

اول باید دامنه محصولات (چه تنوع محصولاتی بفروشم: فلش، لوازم تحریر و…) و دامنه خدمات (چه تنوع خدماتی ارائه بدهم: ترجمه، کپی، تایپ، ثبت نام و…) را مشخص کنید. حواستون باشه دامنه شما آنقدر کم نباشد که درآمدتان کم شود یا آنقدر دامنه شما زیاد نباشد که کار نامربوط انجام دهید. اگر کار نامربوط انجام دهید مردم به تخصص شما در کار اصلی خودتان اعتماد نمی‌کنند.

بعد از آن سعی کنید با کیفیت باشید. یادتون باشه برخورد کارمند شما و تسلط شما بر کاری که انجام می دهید جز کیفیت کار شما است. علاوه برخورد مناسب داشتن اطلاعات بالا در مواجه با مشتری بسیار مهم است. مثلاً در مورد خدمات باید بدونید افراد بعد از این که توسط شما ثبت‌نام شدن چه مراحل دیگری را باید بگذرانند.

2- قیمت

خب بهتر است قیمت همان قیمت مصوب باشد اما گاهی برای تعداد خدمات بالا و یا رقابت می‌تونید قیمت را کمی پایین‌تر تعیین کنید. حتی گاهی هم می‌تونید قیمت را بالا ببرید البته به شرط آن که دلیل ارزشمندی داشته باشه مثلاً دکوراسیون و محل انتظار خیلی شیک و راحت، پخش موسیقی و… .

3- مکان – محل قرارگیری مغازه برای کافی نت

این که مغازه کافی نت شما کجا قرار داشته باشد در فروش شما بسیار تأثیرگذار است. قرار گرفتن مغازه کنار دانشگاه‌ها و اداراتی مثل تامین اجتماعی، سازمان مالیات و… خیلی مناسب است. کافی نت می تونه آنلاین باشد و هیچ مغازه ای نداشته باشد اما توصیه من این هست که اگر قصد راه اندازی کافی نت آنلاین را دارید در کنار آنلاین حضوری هم باشد. زیرا این گونه در فضای آنلاین بیشتر به شما اعتماد می‌کنند چرا که در فضای واقعی نیز وجود دارید.

4- تبلیغات

تبلیغات یکی ار مواردی هست که در کافی نت ها کمتر به آن توجه می‌کنند. حتما یک پنل پیامکی داشته باشید تا بتونید ضمن اطلاع رسانی در مورد ثبت‌نام‌های اینترنتی جدید با مشتریان ارتباط صمیمی برقرار کنید، مثلاً پیامک تولد یا پیام‌های مناسبتی بدهید. حتی تخفیفات موقت و مناسبتی هم می‌تونه یک نوع تبلیغات باشه با این کار شما پای مشتری را به مغازه خودتون باز می‌کنید.

از اینستاگرام و فضای مجازی غافل نشوید این‌ها ابزار خوبی برای برقراری ارتباط با مشتری هستند. مثلاً شما می‌تونید در اینستاگرام اطلاع رسانی کنید یا آموزش‌های ساده بگذارید.

حرف آخر

تو این مطلب در 8 قسمت خیلی شسته رفته و کاربردی در مورد تاسیس مغازه کافی نت صحبت کردم. در این راهنمای کامل راه اندازی کافی نت در مورد تجهیزات، سرمایه مورد نیاز، بازاریابی و… گفتم. یادتون باشه این که کافی نت می‌تونه شغل مناسب شما باشد به موارد دیگه و در کل به خود شما هم بستگی دارد. با این حال در زیر ویژگی‌هایی که یک کافی نتی باید داشته باشد را لیست کردم.

  • صبر و حوصله زیاد.:چرا که با انواع مختلف آدم‌ها باید سر و کله بزنید پس نباید زود عصبانی شوید.
  • روابط عمومی خوب: در کارهای خدماتی مثل کافی نت روابط عمومی حرف اول رو می‌زند. پس باید خوش برخورد باشید.
  • به روز باشد: کارهای مربوط به کامپیوتر و اینترنت مدام در حال تغییر هستند. مثلاً انجام فلان کار، اینترنتی شد یا فلان وسیله کامپیوتری به بازار آمد.
  • توانایی مدیرت افراد: کار کافی نت کار یک نفر نیست احتمالاً با کلی آدم با مهارت‌های مختلف (مثلاً مترجم، تایپیست و…) به صورت دور کاری و نزدیک قرار است کار کنید.
  • مهارت ICDL: داشتن این مهارت و همچنین آشنایی با سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و همچنین شبکه ضروری است. اما نیازی نیست حتما آموزش خدمات کافی نت دیده باشید
  • تسلط به اینترنت و سرچ: از آن‌جا که بخشی زیادی از کارهای کافی نت ثبت‌نام‌های اینترنتی است بنابراین باید به اینترنت مسلط باشید و هر جا به مشکل خوردید بتوانید با یک سرچ راه حل را پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما در زندگی شغل و درآمد مناسب هست. این که کاری را انجام بدهیم که برای آن ساخته شدیم و از انجام اون کار لذت ببریم در ضمن درآمد خوبی هم داشته باشیم.

یکی از بهترین راه‌ها و ابزار‌ها، برای یافتن یک شغل متناسب با ویژگی‌های شخصیتی هر فرد، استفاده از تست‌های روان‌شناسی مختلف است.

گاهی ما نمی‌دونیم خلاق هستیم یا نه. سوال اینجاست که آیا خلاق هستیم؟ و شغل مناسب افراد خلاق چیست؟

آیا شغلی وجود دارد که مناسب افراد تنبل باشد؟ افراد تنبل چگونه می‌توانند از زندگی کاری خود لذت ببرند؟

در این پست سعی کردم از جنبه‌های مختلفی در مورد راه اندازی کافی نت صحبت کنم. احتمالاً کسی که قصد راه اندازی کافی نت را دارد جواب بخش زیادی از سوال‌های خود را در این متن می‌یابد. با این حال اگر سوالی دارید بپرسید.
راستی به نظر شما زدن مغازه کافی هنوز هم درآمد دارد؟ و آیا این شغل به حیات خودش ادامه می‌دهد؟
😉 من که می‌گم هنوز هم کلی درآمد دارد و به حیات خودش هم ادامه می‌ده فقط ممکن هست کمی تغییر کند.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

11 دیدگاه برای “همه چیز در مورد راه اندازی کافی نت

  1. سودابه ارپناهی گفته:

    شما در ساختن و ثروتمند کردن افراد بی شک سهم بزرگی دارید و این لطفتون ستودنی ست. از صمیم قلب سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.