دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین سایت‌ها برای تقویت مهارتspeaking 💻

سایت تمرین اسپیکینگ
3.9/5 - (8 امتیاز)

دنیای وب، یک منبع فوق العاده برای یادگیری محسوب می‌شود. میلیون‌ها وب سایت وجود دارند، که می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند. اما بهترین سایت تمرین اسپیکینگ کدام است؟

بسیاری از زبان آموزان، علی رغم اینکه بر نکات گرامری تسلط دارند، هنگام صحبت و مکالمه به زبان انگلیسی، با مشکل مواجه می‌شوند.

راه فائق آمدن بر این مشکل و تقویت مهارت اسپیکینگ و تسلط بر زبان انگلیسی، تنها تمرین و تکرار است.

راه‌ها و ابزارهای زیادی برای تمرین، تکرار و تسلط بر زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید در مقالات دستۀ یادگیری زبان انگلیسی کارنکن با آن‌ها آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی چند سایت مکالمه انگلیسی می‌پردازیم. اگر شما هم به دنبال روش‌های جذاب و نوین تقویت مکالمه انگلیسی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

وب سایت‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند:

الف: وب سایت FluentU

سایت FluentU برای تقویت اسپیکینگ

Fluent U یک وب سایت و برنامه است که چندین زبان مختلف از جمله انگلیسی را آموزش می‌دهد. در سایت FluentU، می‌توانید انگلیسی را با محتوای ویدئویی سرگرم کننده یاد بگیرید.

این سرویس تصاویر و ویدئوها را با زیرنویس و تعاریف، فراهم می‌کند تا به شما در یادگیری واژگان جدید کمک کند. ویدئوهایی که برای سطوح مختلف از هم متمایز شده‌اند.

بنابراین چه در سطح مبتدی باشید و چه پیشرفته، می توانید آموزش مناسب سطح خود را پیدا کنید.

از آنجا که ویدئوهای سایت FluentU فیلم‌های واقعی هستند و سخنرانان بومی در آن‌ها حضور دارند، شما می‌توانید نحوۀ واقعی صحبت کردن مردم را بشنوید. این تمرین بسیار خوبی برای تقویت تلفظ و اسپیکینگ است.

اگر می‌خواهید انگلیسی را Fluently یا به قول معروف روان و سلیس یاد بگیرید، سایت FluentU قطعاً گزینه مناسبی خواهد بود.

در زیر، لینک اصلی این وب سایت قرار داده شده است:

ب: وب سایت British Council

آموزش مجازی مکالمه زبان انگلیسی به کمک سایت British council

وب سایت جهانی شورای فرهنگی بریتانیا  یا همان  British Council، سازمانی بریتانیایی فعال در ارائهٔ فرصت‌های آموزشی و فرهنگی در عرصهٔ بین‌الملل است.

این وب سایت، برای تمام سطوح و سنین مناسب است و متناسب با هر سطح، به طور منظم درسنامه و عبارات کاربردی مکالمه را از حالت روزمره و دوستانه تا رسمی و کاری یا تحصیلی آموزش می‌دهد.

درسنامه‌های بخش مکالمه این سایت، شامل محتوای ویدئویی به همراه زیرنویس آن بوده و برای هر درس حداقل ۳ فایل تمرین وجود دارد.

یکی از از ویژگی‌های خوب این سایت، بخش مکالمۀ آن است که در پایان هر درس، به شما سوالاتی از بحث و گفت‌وگو ارائه می‌کند.

مدرسین زبان انگلیسی هم می‌توانند از آن در کلاس استفاده کنند.  

در زیر، می‌توانید به لینک اصلی این وب سایت دسترسی داشته باشید:

ج: وب سایت Real English Conversations

معرفی سایت مکالمه انگلیسی آنلاین- Real English Conversations

وب‌سایت Real English Conversations، یک سایت تمرین اسپیکینگ بسیار قوی است.

این وب سایت به زبان آموزان کمک می‌کند تا هرچه بیشتر بر مهارت صحبت کردن و فهمیدن مکالمات تسلط پیدا کنند و از متدهایِ مختلفِ صحبت کردن مطلع شوند.

در این وب سایت به راحتی به منایع بسیاری که طراحی شده‌اند؛ از جمله مکالمات واقعی ضبط شده، که برای تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking) می‌باشند، دسترسی پیدا کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید تا بدون معطلی وارد این وبسایت شوید:

د: وب سایت English Speak

معرفی سایت آموزش مجازی مکالمه زبان انگلیسی - englishspeak

English Speak  از دروس صوتی متعددی تشکیل شده است که مهارت مکالمه به زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. هر درس دارای دو کلیپ صوتی از مکالمۀ انگلیسی است.

یکی از این دو کلیپ صوتی، سرعت مکالمۀ عادی دارد و دیگری سرعت پایین، بنابراین شما می‌توانید به مکالمات گوش داده و صحبت‌های آنها را متوجه شوید.

 همچنین قسمت‌هایی از هر درس، نوشته شده است، بنابراین شما دقیقاً همان مکالمات را می‌خوانید.

 جنبۀ منحصر به فرد این وب سایت این است که به چندین زبان ارائه می‌شود. صدا همیشه به زبان انگلیسی است. با این وجود گزینه‌ای برای توضیح و نوشتن متن به زبان دیگر وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید عبارت معادل آن را در زبان خود یاد بگیرید.

در زیر، لینک این وب سایت قرار داده شده است:

ه: وب سایت Talk English

معرفی سایت مکالمه انگلیسی - talkenglish.com

Talk English در واقع یک سایت آموزش مجازی مکالمه زبان انگلیسی است. اما، به طور حتم در تقویت مهارت‌های دیگر (مانند گوش‌دادن، واژگان و اصطلاحات) نیز موثر خواهد بود.

رابط کاربری این سایت بسیار کاربردی و پیمایش در آن آسان است. آموزش‌ها و دروس در این وبسایت در چند بخش؛ دروس اسپیکینگ انگلیسی، دروس لیسنینگ انگلیسی و دروس مضاعف قرار دارند.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به سراغ فهرست کامل درس بروید. با این کار می‌توانید آنچه در سایت موجود است را مشاهده کرده و موارد دلخواه و متناسب با سطح خود را پیدا کنید.

همچنین گزینه‌ای برای بارگیری تمام مباحث سایت وجود دارد. که برای آن گزینه هزینه در نظر گرفته شده است. اما اگر زیاد سفر می‌کنید یا می‌خواهید به صورت آفلاین به سایت دسترسی پیدا کنید، می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

برای تمرین اسپیکینگ می‌توانید از هر یک از متون موجود در سایت استفاده کنید. کافی است کلمات یا عبارات را بعد از بیان زبان بومی تکرار کنید. (سعی کنید تا حد امکان از آنها تقلید کنید.)

بیش از 90 درس انگلیسی زبان با عبارات، نکات و کلمات خاص وجود دارد که به شما در بهبود مهارت‌های گفتاری کمک می‌کند.

برای دسترسی به این سایت و دروس آن روی لینک زیر کلیک کنید:

و: وب سایت OLA

معرفی وب سایت OLA - سایت تمرین اسپیکینگ

وب سایت OLA (Online Learning Academy)، به شما در رسیدن به سطح بالایی از اعتماد به‌نفس و تسلط در مکالمه به زبان انگلیسی کمک می‌کند.

این مهم، به واسطۀ دوره‌های مکالمه‌ای فرد به فرد از طریق اسکایپ با معلمان انگلیسی زبان و افراد حرفه‌ای و مسلط به انگلیسی، انجام می‌پذیرد.

اگر هنگام انگلیسی صحبت کردن احساس خجالت می‌کنید، در فهم صحبت افراد انگلیسی زبان مشکل دارید، یا اینکه در ابراز خود به مشکل بر می‌خورید، این وب سایت بهترین دوره‌های آموزشی را برای شما دارد.

لینک این وب سایت برای دسترسی راحت شما در زیر قرار داده شده است:

ز: وب سایت Busuu

سایت مکالمه انگلیسی

سایت Busuu که اپلیکیشن هم دارد، برای یادگیری ۱۵ زبان دنیا از جمله زبان انگلیسی قابل استفاده است.

از مزایای این اپلیکیشن و سایت مکالمه انگلیسی، این است که بعد از ساختن یک حساب کاربری، از شما یک آزمون تعیین سطح گرفته خواهد شد و اگر بخواهید یادگیری زبان انگلیسی را از پایه شروع کنید باید گزینۀ مربوط را انتخاب کنید.

سپس، روزها، مدت زمان مطالعه و حتی اهداف یادگیری مدنظرتان را برای دریافت آموزش‌ها مشخص می‌کنید. این وبسایت به شما برنامG روزانه خواهد داد و همه مطالب را به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری آموزش خواهید دید.

در حین یادگیری نیز از شما آزمون گرفته خواهد شد و بین برنامه روزهایی را برای تمرین و مرور خواهید داشت.

مطمئن باشید اگر با این سایت مکالمه انگلیسی رایگان هر روز یک قدم برای یادگیری کاربردی‌ترین جملات بردارید می‌توانید با چت کردن با اعضای گروه social یا در هر موقعیت دیگر  از این عبارات استفاده کنید.

پس هرچه زودتر روی لینک زیر کلیک کرده و شروع به یادگیری کنید:

ح: وب سایت speaky

سایت مکالمه انگلیسی آنلاین

با استفاده از سایت مکالمه انگلیسی speaky می‌توانید با فراگیران ۱۸۰ کشور دنیا ارتباط برقرار کنید. از مزایای این سایت مکالمه انگلیسی آنلاین، قابلیت پیدا کردن پارتنر مناسب سطح شما و ارتباط مستقیم با آن‌ها است.

شما هم می‌توانید امتحان کنید و ببینید آیا می‌توانید به فردی فارسی بیاموزید و از او انگلیسی یاد بگیرید؟ برای این کار کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

سخن آخر اینکه، یادگرفتن زبان انگلیسی مثل یادگرفتن دوچرخه سواری است. شما با مطالعۀ اجزای یک دوچرخه و یا دیدن ویدئو دوچرخه سواری دیگران، نمی‌توانید دوچرخه سوار ماهری شوید. بلکه باید خودتان شروع به انجام، تمرین و تکرار آن کنید.

مطالب مرتبط؛ ابزارهای نوین و مفید دیگری برای تقویت اسپیکینگ

پادکست و یادگیری زبان انگلیسی

یکی از راه‌های جذاب تمرین زبان انگلیسی که به تقویت مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ کمک زیادی می‌کند، گوش کردن به پادکست است. برای آشنایی با پادکست‌های مفید و نکات لازم جهت استفاده موثر از پادکست‌ها می‌توانید به مطالب زیر مراجعه فرمایید:

YouTube و یادگیری زبان انگلیسی

YouTube یکی از محبوب ترین و در عین حال موثرترین ابزار وب در امر یادگیری است. در YouTube کانال‌های آموزشی وجود دارد که بر آموزش نحوۀ بهبود زبان انگلیسی متمرکزند. در مطلب زیر تعدادی از این کانال‌ها معرفی شده‌اند:

در این مطلب سعی کردیم بهترین سایت‌ها برای تقویت مهارت speaking را معرفی کنیم.

اگر شما هم وب سایتی برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت اسپیکینگ می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

مطمئناً نظر ارزشمند شما، به ما و مخاطبان کارنکن، برای آشنایی با تمام سایت‌های مفید آموزش انگلیسی کمک زیادی می‌کند.   



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “بهترین سایت‌ها برای تقویت مهارتspeaking 💻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.