دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کارآفرینی با ده هزار تومان

کارآفرینی با ده هزار تومان
4/5 - (5 امتیاز)

شاید عنوان این متن مسخره به نظر برسد و فکر کنید کارآفرینی با ده هزار تومان اصلاً نمی‌تواند اتفاق بیفتد. البته حق دارید! چیزی که در ذهن همه‌ی ما جا افتاده این است: شروع هر کاری نیاز به سرمایه دارد.😏

گاهی فکر می‌کنیم برای شروع باید سرمایه‌ا‌ی زیاد یا حتی یک ایده‌ی خیلی متفاوت داشته باشیم؛ اما همه‌ی این‌ها محدودیت‌هایی هستند که در ذهنمان داریم و جلوی پیشرفت ما را می‌گیرند.

در مطلب «کارآفرینی با ده هزار تومان» قرار است در مورد این موضوع حرف بزنیم و بررسی کنیم که چطور با کمترین سرمایه و کمترین امکانات می‌توانیم یک کارآفرین باشیم.

  1. کارآفرینی با سرمایه‌ی کم
  2. 4 عامل مهم برای آغاز یک کسب و کار موفق

1- کارآفرینی با سرمایه‌ی کم

کارآفرینی (Entrepreneurship) درک و بهره‌برداری از فرصت‌هاست و کارآفرین به کسی گفته می‌­شود که با هدف کسب سود، شغلی را راه‌اندازی کند.

کارآفرین خلاق از هر فرصتی برای کسب سود استفاده می‌کند؛ برای مثال یک کارآفرین خلاق، فردی است که در زمانی که همه به دنبال گنج به بیابان می‌روند، به جای همراهی با آن‌ها در پیدا کردن گنج، به آن‌ها بیل و کلنگ بفروشد و پولدار شود.

خیلی از کسب وکارهای بزرگ با سرما‌یه‌ی کم شروع شده‌اند. تبدیل ده هزار تومان به یک میلیارد هم ممکن است، اگر به کسب و کاری که آغاز می‌کنیم ایمان داشته باشیم. قطعاً موفقیت یک کسب و کار نیاز به تلاش و زمان کافی دارد. ممکن است بارها شکست بخوریم و یا خسته شویم؛ اما باید بدانیم اکثر افرادی که نامی شناخته شده و کسب و کاری موفق دارند، با شجاعت با مشکلات روبه‌رو شده‌اند، مسائل را حل کرده و مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند.

شاید با سایت «علی بابا» آشنا باشید. «علی بابا» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیک چین است.

«جک ما» موسس و رئیس هیئت مدیره‌ی این شرکت است که در حال حاضر سومین فرد ثروتمند چین محسوب می‌شود. این فرد نمونه‌ی یک کارآفرین موفق است که از صفر شروع کرده است. ویدئوی زیر را حتماً ببینید تا با او و داستان موفقیتش بیشتر آشنا شوید.

2- 4 عامل مهم برای آغاز یک کسب و کار موفق

اگر داستان زندگی کارآفرینانی که از صفر شروع کرده‌اند را بخوانیم چندین عامل در مورد همه‌ی آن‌ها مشترک است که باعث موفقیت آن‌ها شده است:

1-2- علاقه به حرفه

چیزی که برای تحمل سختی‌های کار لازم است، علاقه به انجام آن کار است. اینکه صرفاً به توصیه‌ی دیگران بخواهیم کاری را شروع کنیم که علاقه‌ای به آن نداریم، نمی‌تواند ما را به موفقیت برساند. اگر اشتیاقی برای انجام کاری که شروع می‌کنیم نداشته باشیم چه با ده هزار تومان کار را آغاز کنیم چه با یک سرمایه‌ی بزرگ، باز فرقی ندارد! ما نمی‌توانیم کار را به بهترین نحو انجام دهیم.

تبدیل ده هزار تومان به یک میلیارد

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد با سرمایه کم

2-2- داشتن تخصص

در هر رشته‌ و یا مهارتی که تصمیم گرفته‌اید کاری را شروع کنید، باید حتماً در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید و با زیر و بم کار آشنا باشید. بدانید چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید و چطور در برخورد با آن مشکلات باید رفتار کنید.

در داستان زندگی اکثر کارآفرینان موفق می‌بینیم که آن‎‌ها ابتدا شاگرد بوده‌اند و یا کار را از سطح پایین آن آغاز کرده‌اند و همین باعث شده در حرفه‌ی خودشان کاملاً متخصص شوند.

حتماً اسم «ایوب پایداری» را شنیده‌اید؛ کسی که به عنوان «مرد بستنی ایران» شناخته شده است. او با تلاش زیاد توانسته است برند «میهن» را به نامی آشنا در صنایع لبنی ایران تبدیل کند. ایوب پایداری فعالیتش را از نوجوانی با فروش بستنی به وسیله‌ی چرخ دستی آغاز کرد. سال‌ها بعد به فکر تولید بستنی در یک کارگاه کوچک افتاد. کار تولید بستنی را استارت زد و کم‌کم واحد صنعتی‌اش را بزرگ کرد.

چیزی که یک فرد با تجربه را از دیگران متمایز می‌کند، قابل اعتماد بودن است. کسی که کاربلد است، قطعاً با شجاعت بیشتری کسب و کارش را شروع می‌کند چون می‌داند زیر و بم کار چگونه است.

تبدیل ده هزار تومان به یک میلیارد

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن پولدار شدن؟ مگه میشه مگه داریم!

3-2- جدی گرفتن ایده‌ها

خیلی از کارآفرینان بزرگ و موفق، کارشان را با یک ایده‌ی ساده شروع کرده‌اند. در واقع آن‌ها ایده‌های ساده را جدی گرفته‌اند.

گاهی حتی خیلی از ایده‌هایی که از نظر دیگران مسخره بوده‌اند، باعث شده که صاحب آن ایده، پولدار و موفق شود.

ما در مطلب «ایده‌های احمقانه‌ پولساز» تعدادی از این ایده‌ها را معرفی کرده‌ایم.

کارآفرینی با ده هزار تومان

4-2- نگرش مثبت

این یک شعار نیست! نگرش مثبت لازمه‌ی شروع یک کسب و کار است. زمانی که تصمیم می‎‌گیریم کسب و کاری را شروع کنیم، شاید هیچ یک از اطرافیان از ایده‌ی ما حمایت نکنند. بسیار پیش می‌آید که دیگران قبل از اینکه ما کسب و کارمان را استارت بزنیم، ما را ناامید کنند.

البته گاهی در آغاز کار، بسیاری از انتقادها به ما کمک می‌کند تا بهتر کارمان را شروع و پیش ببریم؛ اما جایی باید به انتقادها توجه کرد که به پیشرفت کار کمک می‌کنند نه اینکه سرعت کار را کند کنند و یا ما را از مسیری که انتخاب کرده‌ایم، کاملاً منحرف کنند.

در صورتی که با دید مثبت و اطمینان به خودمان کار را شروع کنیم، می‌توانیم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم.

کارآفرینی با ده هزار تومان

سخن آخر

در این مطلب در مورد کارآفرینی صحبت کردیم. در آغاز برای راه‌اندازی یک کسب و کار، محدودیت‌ها بسیار آزار دهنده‌ هستند و ممکن است مانع پیشرفت ما شوند. کارآفرینی با ده هزار تومان شاید مسخره به نظر بیاید؛ اما تا زمانی‌ که چشم‌اندازمان را نسبت به کسب‌وکار تغییر ندهیم حتی با سرمایه‌ی زیاد هم موفق نخواهیم شد.

یادگیری مهارت واقعا یک امر مهم در کسب درآمد و رسیدن به موفقیت است. با یادگیری مهارت، حتی می‌توانید یک کار تولیدی البته با سرمایه کم برای خود راه‌اندازی کنید. لذا توصیه می‌کنیم که حتماً مطلب زیر را مطالعه نمایید. این مطلب انواع کارهای تولیدی و روش راه ‌اندازی آن‌ها را را به شما نشان خواهد داد:

مطالب مرتبط با کارآفرینی با ده هزار تومان

خیلی از افراد ثروتمند از راه‌های عجیبی به پول رسیده‌اند. این مطلب تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کند:

ایده‌های احمقانه پولساز

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید پولتان را دوبرابر کنید؟!

چطوری پولمو دو برابر کنم ؟

برای پولدار شدن باید ایده‌های ساده را جدی بگیرید. در مورد پولدار شدن از طریق پرورش گیاهان زینتی بیشتر بدانید:

چگونه با پرورش کاکتوس پولدار شویم

در این مطلب در مورد کارآفرینی با ده هزار تومان صحبت کردیم.
تا به حال به این فکر کرده‌اید که با ده هزار تومان چه کارهایی می‌شود انجام داد؟!🤔



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.