دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

معرفی پادکست انگلیسی برای نتیجه گیری سریع در یادگیری زبان

معرفی پادکست انگلیسی
1/5 - (1 امتیاز)

برای همه‌ی ما پیش آمده که برای رفتن به محل کار یا دانشگاه باید ساعت‌ها در راه باشیم. با توجه به نقش پادکست در آموزش ، من در این مقاله می‌خواهم به معرفی بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی بپردازم که شما حتی در این زمان‌های روز هم که بیشتر افراد از آن استفاده مفید نمی‌کنند؛ به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و سطح زبان انگلیسی‌تان را ارتقاء بدهید.

تأثیر پادکست در یادگیری زبان انگلیسی را دست کم نگیرید! پادکست یک ابزار تازه و شگفت‌انگیز برای تقویت لیسنینگ شماست.
با من همراه باشید تا بهترین پادکست های آموزش انگلیسی را به شما معرفی کنم.
همچنین در این متن به معرفی پادکست انگلیسی برای مبتدی‌ها هم پرداختم. پادکست انگلیسی برای کودکان گزینه‌ی بسیار مناسبی است که هم مبتدیان و هم کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

در این مطلب به موارد زیر می‌پردازیم:

  1. معرفی بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی
  2. نکات و نحوه استفاده از پادکست انگلیسی

معرفی بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی

معرفی پادکست انگلیسی

جهت سهولت شما در دسترسی به پادکست مناسب خودتان من پادکست ها را به 4 بخش تقسیم کردم:

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی

1 – Story Time – Children’s Bedtime Stories for Kids

پادکست انگلیسی برای کودکان

می‌دانم که الان همه شما دارید از روی اسم این پادکست آن را قضاوت می‌کنید. اما اجازه بدهید به شما بگویم که به عنوان یک مبتدی باید یادگیری زبان انگلیسی را با گوش دادن به داستان‌های کودکانه شروع کنید. می‌پرسید چرا؟

  • داشتن گرامر ساده و روان
  • نداشتن کلمات بسیار تخصصی
  • داشتن کلمات ساده و قابل فهم

این موضوع را در نظر داشته باشید که شما اگر بخواهید زبان جدیدی را یادبگیرید باید بتوانید که محتوای آن زبان را درک کنید. اگر شما از اول راه بخواهید با کتاب هملت شکسپیر شروع کنید مسلماً به دلیل درک نکردن کلمات و گرامرها بسیار زود دل‌زده و خسته می‌شوید. پس لطفاً به پادکست زبان انگلیسی برای کودکان یک شانس بدهید. 🙂

2 – Little Stories For Tiny People یک پادکست انگلیسی برای کودکان

پادکست داستان انگلیسی کوتاه

این پادکست مثل پادکست بالا شامل داستان‌های کودکان است. این داستان‌ها ساده هستند و شما کاملاً قادر خواهید بود که آن‌ها را درک کنید. نحوه گفتار این داستان‌ها بسیار آرام است پس اصلاً نگران این نباشید که شاید بخشی از آن را به خاطر تند بودن متوجه نشوید.

مزایای این‌ پادکست عبارتند از:

  • داشتن لهجه‌های مختلف آمریکایی،بریتانیایی و استرالیایی
  • کمک به قوی شدن درک مطلب شما از متون انگلیسی
  • کمک به بهبود مهارت شنیداری شما
  • کوتاه بودن هر قسمت(حدود 5 تا 10 دقیقه)

3 – Bedtime History:Inspirational Stories for Kids پادکست انگلیسی مبتدی با متن

پادکست Bedtime History

به دنبال یک پادکست انگلیسی مبتدی با متن می‌گردید؟ چرا Bedtime History را انتخاب نمی‌کنید؟
این پادکست هم مثل دو پادکست بالا شامل داستان‌های کودکانه است؛ اما این‌بار این داستان‌ها درباره تاریخ و زندگی‌نامه افراد موفق تاریخی است. متن پادکست هم در سایت آن موجود است.

هر قسمت این پادکست حدود 10 تا 15 دقیقه است. پس اگر شما به مطالبی که بیشتر درباره انسان‌های واقعی است علاقه دارید این پادکست مختص شما است.

4 – The Cramazingly Incredifun Sugarcrash

پادکست انگلیسی با متن

این پادکست اسم عجیبی دارد و خیلی از کلمه‌های آن واقعی نیستند و ترکیبی از چند کلمه دیگر هستند. در این پادکست که سطح بالاتری از پادکست‌های قبلی دارد؛ علاوه بر داستان‌های کودکان، بخش‌هایی از آهنگ‌ها هم موجود است.

پس اگر به عنوان یک زبان‌آموز مبتدی به دنبال چالش بیشتری هستید؛ پادکست زیر می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

5 – StoryCub – Video Story of the Day

پادکست StoryCub

این پادکست یک تفاوت بزرگ با 4 پادکستی که در بالا معرفی کرده‌ام دارد؛ و آن اینکه این پادکست به صورت ویدئویی است.

حالا ممکن است که بپرسید چطور یک پادکست می‌تواند به صورت ویدئویی باشد؟ به این دلیل که شما بتوانید با دیدن تصاویر، درک بهتری از مطلب داشته باشید.

شما می‌توانید این پادکست انگلیسی با زیرنویس فارسی و یا حتی انگلیسی را مانند ویدئوهای یوتیوب در اینجا (البته با روشن کردن قندشکن) تماشا کنید.

هر قسمت این پادکست حدود 10 تا 15 دقیقه است.

بیشتر بخوانید: پادکست انگلیسی مبتدی رایگان

معرفی پادکست انگلیسی برای متوسط‌ ها

1 – Pop culture Happy Hour

پادکست انگلیسی سطح مبتدی

اگر شما دوست دارید که درباره‌ی فرهنگ آمریکا بیشتر بدانید و از اتفاقاتی مانند superbowl و … که در آمریکا در حال رخ دادن است، باخبر باشید، این پادکست برای شماست. گوینده‌های این پادکست بسیار واضح صحبت می‌کنند پس شما حتماً محتوای آن را متوجه می‌شوید.

مدت این پادکست حدود 20 تا 30 دقیقه است و پیشنهاد من این است که حداقل دوبار به این پادکست گوش کنید تا کاملاً متوجه همه کلمات و گرامرها بشوید.

2 – Totally Awesome Films

 پادکست انگلیسی درباره فیلم

این پادکست مسلماً درباره فیلم است. در این پادکست گوینده درباره فیلم‌هایی که به نظرش در هفته بهترین بودند و مراحل ساخت آن‌ها صحبت می‌کند.

زمان این پادکست حدود 30 تا 60 دقیقه هست.

3 – Tumble Science Podcast for Kids

نحوه استفاده از پادکست انگلیسی

این پادکست برای افرادی است که عاشق علم هستند. از آنجایی که این پادکست برای کودکان است؛ گوینده کلمه‌های مشکل را توضیح می‌دهد؛ در این صورت شما می‌توانید کلمات جدید را هم یاد بگیرید.

کودکان هم در این پادکست صحبت می‌کنند؛ این یک راه عالی برای تمرین متوجه شدن لهجه‌ها است تا سطح زبانتان بیشتر پیشرفت کند.

زمان این پادکست حدود 20 دقیقه هست.

4 – BBC 6 Minute English Podcast

 BBC 6 Minute English Podcast

این پادکست بهترین پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط است. گویندگان آن درباره موضوع‌های مختلفی مثل بیت‌کوین یا قهوه‌های لاکچری صحبت می‌کنند و معمولاً این مکالمه‌ها بین 2 نفر صورت می‌گیرد. پس شما با طرز مکالمه‌ آمریکایی‌ها به خوبی آشنا می‌شوید.

همان طور که از اسم این پادکست هم مشخص است، زمان این پادکست 6 دقیقه است، پس بهانه‌ای برای کمبود زمان ندارید. پس همین حالا برای دانلود پادکست انگلیسی intermediate روی لینک زیر کلیک کنید. 😉

5 – EnglishClass101.com Podcast یک کلاس انگلیسی مجازی

پادکست EnglishClass101

کانال‌های یوتیوب ابزار بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. اگر این کانال‌ها را نمی‌شناسید؛ اصلا نگران نباشید. ما در یادداشت معرفی بهترین کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی با یوتیوب به طور مفصل درباره‌ی این موضوع نوشتیم. توصیه می‌کنم حتماً به آن سر بزنید.

پادکست انگلیسی با متن EnglishClass101 یک گزینه‌ی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آن به متن پادکست‌ها دسترسی داشته باشید و به وسیله‌ی این پادکست‌ها واژه‌های جدید و گرامر را به همراه متن و تمرین یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: 10 منبع مفید برای دانلود پادکست انگلیسی intermediate

بهترین پادکست های آموزش انگلیسی در سطح پیشرفته

1 – Happy English Podcast

پادکست Happy English Podcast

Happy English Podcast یک پادکست برای یادگیری اصطلاحات و گرامرهای پیشرفته است. با این پادکست علاوه بر تقویت مهارت‌های شنیداری، گرامر و اصلاحات جالب انگلیسی را هم یاد بگیرید.

زمان این پادکست حدود 10 دقیقه است؛ پس هیچ بهانه‌ای برای کمبود وقت ندارید.

2 – Feel Good English Podcast

پادکست انگلیسی با زیرنویس فارسی

اگر به دنبال یک پادکست زبان انگلیسی با متن می‌گردید Feel Good English Podcast می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما باشد. در این پادکست کوین به وسیله بحث و گفت‌وگو درباره مسائل روانشناسی و خودشناسی به شما کمک می‌کند که علاوه بر یادگیری انگلیسی به رشد شخصی هم برسید و در زندگی‌تان پیشرفت کنید.

زمان این پادکست حدود 10 تا 15 دقیقه هست. متن پادکست‌ها نیز در سایت موجود است.

3 – RealLife English Podcast

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی

همان طور که از اسم این پادکست معلوم است به موضوعات زندگی روزمره می‌پردازد. یکی از مزایای این پادکست این است که مردم عادی هم در آن صحبت می‌کنند؛ بنابراین شما با لهجه‌های متفاوت آشنا می‌شوید.

زمان این پادکست حدود 10 دقیقه هست.

4 – All Ears English Podcast

معرفی پادکست انگلیسی

این پادکست به آموزش اصطلاحات، گرامر، Phrasal Verbs و … می ‌پردازد و در هر قسمت هم یک مهمان ویژه دارد.

همچنین به صحبت درباره موضوعاتی مثل چه‌طور بهتر انگلیسی یاد بگیریم؟ یا در چه ‌مواقعی بهتر است که از این کلمه استفاده کنیم؟ هم پرداخته می‌شود.

زمان این پادکست حدود 20 دقیقه هست.

5 – The Daily Show with Trevor Noah

بهترین پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی

این پادکست یکی از بهترین پادکست های آموزش انگلیسی برای عاشقان سیاست و بحث‌های سیاسی است.

در این پادکست درباره سیاست‌های آمریکا صحبت می‌شود و جنبه طنز هم دارد. پس اگر شما هم جمله‌های طنز را به زبان انگلیسی متوجه نمی‌شوید؛ این پادکست می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد.

مدت زمان این پادکست حدود 30 تا 60 دقیقه هست.

معرفی پادکست انگلیسی مختص همه‌ی سطوح

Learn English Vocabulary

Learn English Vocabulary یک پادکست انگلیسی با متن است. این سایت یکی از بهترین پادکست‌ها را تولید می‌کند و برای تمامی سطوح پادکست‌هایی با موضوع‌های جالب و متنوع دارد.

موضوعات جالب و متنوع برای سطوح مختلف از مزیت‌های این پادکست است. یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت که به نظر من نقطه عطف آن محسوب می‌شود این است که خیلی زود به پیشنهادات کاربرها گوش می‌کنند. برای مثال، من خودم چند بار درخواست پادکست با موضوع‌های مختلف را داشتم و بعد از یک هفته دیدم که پادکست در سایت قرار گرفت.

همچنین، این سایت پادکست‌ها را در سطوح مختلف دسته‌بندی کرده است. بنابراین شما به سرعت می‌توانید پادکست مناسب با سطح خودتان را پیدا کنید. در این صورت در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌شود.

نکات و نحوه استفاده از پادکست انگلیسی

بعد از معرفی پادکست انگلیسی برای پیشرفت سطح زبان شما، حالا وقت آن است که درباره‌ی نحوه استفاده از پادکست انگلیسی صحبت کنیم. یادگیری زبان با پادکست کار خیلی ساده‌ای است؛ به شرط آنکه به درستی از آن استفاده کنیم.

  • اولین پیشنهاد من به شما این است که در ابتدا به پادکست بدون نگاه کردن به متن گوش کنید و برای بار دوم پادکست انگلیسی با متن را گوش کنید.
  • خواندن متن‌ها به هرحال به پیشرفت زبان انگلیسی شما کمک می‌کند. پس حتی اگر تمامی گرامرها و لغات آن پادکست را هم بلد بودید، بازهم آن پادکست انگلیسی مبتدی با متن را بار دیگر گوش کنید.
  • لیستی از لغات و نکات جدید پادکست را بنویسید تا بتوانید آن‌ها را مرور کنید.
  • برنامه Spotify بهترین است. شما در این برنامه با یک سرچ کوچک می‌توانید علاوه بر پادکست‌های بالا به هزاران پادکست انگلیسی دیگر هم دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دانلود پادکست انگلیسی با متن

مطالب مرتبط

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ

اگر می‌خواهید پادکست‌های بیشتری را بشناسید، روی لینک زیر کلیک کنید:

پادکست های انگلیسی را از کجا بشنویم؟

به دنبال اپلیکیشن پادکست انگلیسی می‌گردید؟ در لینک زیر بهترین پلیر پادکست را به شما معرفی کردیم:

پادکست‌های بیشتر برای یادگیری زبان انگلیسی

در لینک زیر 23 منبع دانلود رایگان از بهترین پادکست های انگلیسی برای تقویت زبان را مشاهده کنید.

از طرق پادکست فارسی، انگلیسی یاد بگیرید:

اگر نتواستید با پادکست‌های انگلیسی ارتباط بگیرید، به مطلب زیر سر بزنید:


اگر شما هم پادکست‌های خوب دیگری رو می‌شناسید خوشحال می‌شوم که در بخش نظرات با من درمیان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “معرفی پادکست انگلیسی برای نتیجه گیری سریع در یادگیری زبان

  1. دنیا گفته:

    خیلی عالی گفتین استاد ،منم همین راهو میخوام برم ایشالا ک بشه ی روز مث شما بتونم انگلیسی صحبت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.