دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

9 پادکست توسعه فردی برای شما که عاشق پیشرفتید

پادکست توسعه فردی
3.2/5 - (6 امتیاز)

اینکه قرار است یک مطلب در مورد پادکست توسعه فردی بنویسم، به این معنی نیست که خودم از عشاق سینه‌چاک گوش دادن به انواع پادکست ها هستم!

تا همین چند ماه پیش که صحبت از معروف ترین پادکست ها می‌شد، با آه پر غصه‌ای می‌گفتم که اصلاً نمی‌توانم حتی یک دقیقه هم که شده به یک پادکست توسعه فردی گوش بدهم.

دروغ چرا، آن موقع‌ها وضعیت درست درمانی نداشتم. احساس می‌کردم در کارم شکست خورده‌ام. می‌خواستم از شغلی که این همه برایش تلاش کرده بودم استعفا بدهم.

تا دو ماه پیش که بالاخره به دوره طولانی قهرم با پادکست پایان دادم. در نهایت تصمیم گرفتم به اصرار یکی از دوستانم پادکست رادیو کارنکن، ایپزود مصاحبه با ندا عروضی را گوش بدهم. چون من به تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه داشتم.

نتیجه؟ فوق العاده بود! مثل وقتی آدم بعد از یک دوره طولانی رژیم لاغری، بالاخره پس از مدت‌ها به یک پیتزای خوشمزه گاز می‌زند و دوباره یادش می‌آید که زندگی می‌تواند چقدر زیبا باشد!

حالا من در ادامه دوستی با دنیای پادکست‌ها، می‌خواهم مطلبی در مورد پادکست های توسعه فردی بنویسم. حتماً شما هم علاقه دارید بدانید، چگونه باید در راه پیشرفت و موفقیت شخصی قدم برداشت. فکر می‌کنم گوش دادن به یک یا چند تا از بهترین پادکست های توسعه فردی، می‌تواند به شما کمک کند.

برای نوشتن این مطلب در مورد بهترین پادکست های توسعه فردی فارسی زبان، تصمیم گرفتم از چند نفر از دوستانم نظرخواهی کنم. چندتایی اپیزود گوش بدهم. کمی به اعداد و ارقام اپلیکیشن کست‌باکس ور بروم. نظرات را بخوانم و دست آخر یک لیست‌ تر و تمیز تحویل شما بدهم.

پس تا پایان این مطلب با من همراه باشید.

بهترین پادکست توسعه فردی

فهرست:

چرا پادکست گوش دهیم؟

در مطلب «تعریف ساده پادکست»، دلایل مهمی برای گوش دادن به پادکست گفته شده است. من فقط به طور خلاصه چند تا از دلایل خودم را می‌گویم:

  • رایگان هستند.
  • در مورد هر موضوعی که بخواهید پادکست وجود دارد.
  • کوتاه هستند. (۲۰-۷۰ دقیقه)
  • می‌شود همزمان با کارهای روزمره به آن‌ها گوش داد و کلی چیز یاد گرفت.
  • در هر مکان و زمانی و روی هر دستگاهی قابل پخش هستند.

پویا جاویدان، تهیه‌کننده پادکست ورزشی چسب زخم هم در صفحه ویرگولش این چنین می‌نویسد:

بعد از پنج سال شنونده بودن با اطمینان می‌گم همچنان مثل روز اول پادکستو دوست دارم. نه بخاطر اینکه موقع نقاشی یا آشپزی واسم قصه می‌گه و حالمو خوب می‌کنه. نه بخاطر اینکه اسپانسرش به من امکان میده تا با کد تخفیف چند ده هزار تومنی در خریدم صرفه جویی کنم.
من پادکستو دوست دارم، چون چیزی به من اضافه می‌کنه. بطور مثال به عنوان یک شهروند منو با حقوقم آشنا می‌کنه.
پادکست دوست دارم چون به عنوان یک انسان از گذشته‌ام می‌گه و منو با تاریخ آشتی میده،
چون راوی قصه‌های ناگفته پشت مکانها، اتفاقات، آهنگ‌ها و آدمهای گمنامه.
من پادکستو دوست دارم چون این امکانو میده تا از چیزهایی بشنوم که در رسانه‌های جریان اصلی جایی ندارن و تلاش می‌کنه صدای جریان‌های فرعی جامعه باشه.

از بین این همه پادکست، چرا پادکست توسعه فردی؟

نقش پادکست در آموزش و یادگیری فردی را باید جدی بگیرید. می‌پرسید چرا؟ با من همراه باشید تا پاسخ خود را پیدا کنید.

به این فکر کنید که در روز چند ساعت را به کارتان، چند ساعت را به خانواده‌تان و چند ساعت را به خودتان اختصاص می‌دهید. به نظر شما چند درصد از ما نیاز داریم بین کار، خانواده و خودمان تعادل ایجاد کنیم؟

علاوه بر تعادلی که اغلب ما در زندگیمان آن را گم کرده‌ایم، مهارت‌های نرمی هم هستند که هیچکدام‌مان در محیط‌های آکادمیک (مدرسه و دانشگاه) نیاموخته‌ایم. ولی این مهارت‌ها بیشتر از مهارت‌های فنی در زندگی‌مان تاثیر دارند.

یکی از کاربردهای پادکست این است که از آن‌ها در راه توسعه و رشد خودمان استفاده کنیم.

پادکست توسعه فردی یکی از انواع پادکست‌هاست که دقیقاً برای همین هدف به وجود آمده‌ است. پادکست پیشرفت شخصی یا همان پادکست های توسعه فردی قرار است به ما آموزش بدهند که بهتر زندگی کنیم. همچنین بتوانیم تعادل بین کار، خانواده و خودمان را پیدا کنیم.

این پادکست‌ها آموزنده، جذاب و برای همه ما قابل لمس هستند. زیرا به موضوعاتی می‌پردازند که همه ما در زندگی روزمره‌مان با آن‌ها مواجه می‌شویم.

از اضطراب و افسردگی گرفته تا سوگواری و عادت‌های بد، فرقی نمی‌کند کدام یک شما را آزار بدهد، قطعاً یک پادکست پیشرفت شخصی برای بهتر کردن اوضاع‌تان وجود دارد.

لازم نیست همه پادکست های توسعه فردی را بگردید تا ببینید کدام یک برایتان مناسب است. زیرا در همین مطلب برایتان لیستی از بهترین پادکست های توسعه فردی آماده کردیم که مطمئنم به دردتان می‌خورد.

ضمناً برای دسترسی راحت شما به هریک از این پادکست‌ها، لینک آن‌ها در یکی از بهترین اپلیکیشن های پادکست یعنی castBox نیز قرار داده شده است.

9 تا از بهترین پادکست های توسعه فردی

رادیو راه: پادکست توسعه فردی با مجتبی شکوری

۱- رادیو راه: پادکست توسعه فردی با مجتبی شکوری

هر اپیزود رادیو راه، پادکست توسعه فردی با مجتبی شکوری، در واقع یکی از قسمت‌های برنامه کتاب باز با اجرای سروش صحت است.

در هر قسمت، آقای مجتبی شکوری در مورد همه چیزهایی صحبت می‌کند که ما در راه و مسیر زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. مثل مرگ، زندگی، غم، رنج، عشق، نافرمانی و…

گفتگومحور بودن این پادکست، به همراه صدای گرم و پرانرژی مجتبی شکوری، آن را به محبوب‌ترین پادکست این لیست تبدیل کرده است.

همچنین در هر اپیزود پادکست توسعه فردی مجتبی شکوری نیز، کتابی برای مطالعه به مخاطبان معرفی می‌شود.

این پادکست توسط ۵۳9 هزار نفر در اپلیکیشن Castbox دنبال شده و تا به حال ۱۸.6 میلیون بار شنیده شده است.

صلح درون: پادکست توسعه فردی سپهر خدابنده

2- صلح درون: پادکست توسعه فردی سپهر خدابنده

هدف صلح درون این است که ما را با خودمان آشتی دهد. در واقع کاری کند که در درونمان حس خوب آرامش را تجربه کنیم. این همه آن چیزی است که از یک پادکست توسعه فردی انتظار داریم.

در این پادکست پیشرفت شخصی، سپهر خدابنده در مورد موضوعاتی مثل احترام متقابل، روابط سمی، قضاوت شدن، خود‌تخریبی، عزت‌نفس و… صحبت می‌کند.

انتخاب موسیقی انرژی‌‌بخش، یکی از ویژگی‌هایی است که باعث شده صلح درون، یکی از پادکست های توسعه فردی لیست ما باشد.

تا به حال ۳84 هزار نفر این پادکست را دنبال کرده‌اند و این پادکست تا به حال ۸ میلیون بار شنیده شده است.

جافکری: پادکست پیشرفت شخصی

3- جافکری: پادکست پیشرفت شخصی

اپیزودهای جافکری، گفتگوی بین امیرعلی و دایی را پوشش می‌دهند. این دو درباره موارد مختلفی صحبت می‌کنند و به ما کمک می‌کنند زندگی جسمی و روانی سالم‌تری داشته باشیم.

دایی که اغلب نقش مشاور و مهمان را دارد، دکتر سید محمود تارا است. او یک پزشک موفق است که نقاشی، خلبانی و آشپزی می‌کند. گاهی هم ساز می‌زند.

امیرعلی و دایی با هم اپیزودهایی می‌سازند که باعث می‌شود خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و حالتان بهتر شود.

جافکری توسط ۲۳8 هزار نفر دنبال می‌شود و تا به حال ۴ میلیون بار شنیده شده است.

هلی تاک: پادکست توسعه فردی و مهارت های نرم

4- هلی تاک: پادکست توسعه فردی و مهارت‌های نرم

«سلام! سلام! من هلی هستم و شما دارید به اپیزود… هلی تاک گوش می‌دین. تو پادکست هلی تاک در مورد موضوعات و مهارت‌هایی صحبت می‌کنیم که فارغ از اینکه شما چند سالتونه، شغلتون چیه، هدفتون چیه، می‌تونند به شما کمک کنند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید. پیشرفت کنید و در نهایت سطح رضایت‌تون رو از زندگی بالاتر ببرید.»

در واقع هلی، گوینده هلی تاک، در هر اپیزود در مورد یکی از مهارت‌های نرم صحبت می‌کند. این مهارت‌ها نه تنها در محیط کار، که در زندگی شخصی و اجتماعی هرکس مفید خواهند بود.

صدای پر انرژی هلی، بیان ساده‌اش و همچنین گفتن تجربه‌های شخصی‌اش باعث شده تا ۱۶9 هزار نفر این پادکست را دنبال کنند. ۳۱ اپیزود این پادکست تا به حال ۳ میلیون بار شنیده شده است.

پادکست 10 صبح: پادکست کارآفرینی و موفقیت

بیشتر بخوانید: پادکست مدیریت زمان

5- پادکست ۱۰ صبح: پادکست کارآفرینی و موفقیت

پادکست ۱۰ صبح معمولاً از سه نفر تشکیل می‌شود. امید اخوان و میثم زرگرپور، به عنوان مجری و یک نفر مهمان که اغلب از بین افراد موفق و کارآفرین انتخاب می‌شود.

پادکست ۱۰ صبح، خوراک کسانی است که عاشق کارآفرینی، استارت آپ‌ها، ایده‌های نو و البته شکست خوردن هستند. در هر اپیزود، یکی از مدیران موفق استارت آپ‌های ایران در پادکست ۱۰ صبح صحبت می‌کند. موضوع این اپیزودها معمولاً در مورد جذب سرمایه، مدل کسب و کار، راه اندازی استارت آپ و… است.

این پادکست به دلیل صحبت از مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک (خصوصاً در استارت‌آپ‌ها)، به عنوان یکی از پادکست های مدیریتی خوب نیز شناخته می‌شود.

گفتگومحور بودن، به حاشیه نرفتن و مصاحبه با بنیانگذاران استارت آپ‌های موفق (مثل دیجیکالا، اسنپ، علی بابا و…) این پادکست را به یکی از پادکست‌های لیست محبوب‌ترین پادکست توسعه فردی فارسی زبان تبدیل کرده است.

پادکست 10 صبح توسط 71 هزار نفر دنبال می‌شود. این پادکست تا به حال 1 میلیون بار شنیده شده است و نام آن در لیست بهترین پادکست های کسب و کار قرار دارد.

رادیو کارنکن: آشناترین پادکست توسعه فردی

6- رادیو کارنکن: آشناترین پادکست توسعه فردی

انتظار داشتید این اسم را زودتر ببینید. مگر نه؟! 😁

پادکست کارنکن داستان آدم‌هایی است که با شغلشان زندگی می‌کنند. آدم‌هایی که وقتی سر کارشان هستند، لازم نیست مدام به ساعت نگاه کنند که کی کار تمام می‌شود.

در هر اپیزود، امین آرامش با یکی از افراد موفق در حوزه خودش مصاحبه می‌کند. معمولاً از میهمان خواسته می‌شود تا در مورد مسیر شغلی‌اش برای شنوندگان صحبت کند.

میهمان‌های دست‌چین شده و صحبت‌های جذاب و آموزنده، این پادکست را تبدیل به یکی از موفق‌ترین پادکست های توسعه فردی و شغلی کرده است. گوش دادن به آن می‌تواند به همه در تصمیم‌گیری در مورد مسیر شغلی‌شان کمک کند.

رادیو کارنکن توسط ۶۳ هزار نفر دنبال شده و ۶۳۸ هزار بار شنیده شده است.

سبکتو: کوتاه ترین پادکست توسعه فردی

بیشتر بخوانید: ابر شغل های آینده

7- سبکتو: کوتاه‌ترین پادکست توسعه فردی

اپیزودهای پادکست سبکتو حدوداً ۱۰ دقیقه هستند. نه آنقدر زیاد که از یک دیالوگ تک نفره حوصله‌مان سر برود و نه آنقدر کوتاه که نتوان نکته مفیدی در آن گنجاند.

همین ده دقیقه‌ای بودن سبکتو باعث شده تا راحت بتوانیم زمانی برای شنیدن آن در برنامه روزانه‌مان پیدا کنیم.

پادکست پیشرفت شخصی سبکتو تلاش می‌کند تا همراه با شنوندگانش سبک زندگی موفق را بیابد.

سبکتو توسط ۲۲ هزار نفر دنبال می‌شود و اپیزودهای آن تا به حال ۴۵۳ هزار بار شنیده شده‌اند.

بهترین خودت شو: پادکست توسعه فردی

8- بهترین خودت شو: گاهی مونولوگ، گاهی دیالوگ

پادکست بهترین خودت شو، گاهی به صورت گفتگو با کسی است که مسیر آموزنده‌ای را برای موفقیت طی کرده است. از طرف دیگر گاهی تنها گوینده (وحید زمانی) در مورد موضوع یا کتابی صحبت می‌کند که برایش جالب بوده است.

به طور کلی بهترین خودت شو، قرار است به شنوندگانش کمک کند ورژن بهتری از خودشان شوند.

۳۵۰ نفر پادکست بهترین خودت شو را دنبال می‌کنند و ۵۱ اپیزود آن تا به حال ۳۵۰ هزار بار شنیده شده است.

رادیو هزار سرو: پادکست توسعه فردی یک درصد بهتر!

9- رادیو هزار سرو: پادکست توسعه فردی یک درصد بهتر!

یکی از تفاوت‌های رادیو هزار سرو با سایر پادکست‌های این لیست، این است که برخی از اپیزودهای این پادکست فقط از آهنگ‌های بی‌کلامی تشکیل شده‌اند که حالتان را خوب می‌کند.

در این پادکست در مورد روش‌هایی برای آرامش، دیسیپلین، کار روی عادت‌ها و باورها صحبت می‌شود.

رادیو هزار سرو توسط ۱۳ هزار نفر دنبال می‌شود و تا به حال ۲۶۶ بار شنیده شده است.

پادکست توسعه فردی و قهوه

پادکست توسعه فردی، همه چیزی که برای شارژ شدن به آن نیاز داریم

بارها و بارها از اطرافیان‌مان شنیده‌ایم که مسیر رسیدن به اهداف و آرزوهایمان چقدر می‌تواند پر از فراز و نشیب باشد.

گاهی پرانگیزه، با آگاهی و به تاخت به سمت هدف‌هایمان می‌رویم. گاهی هم خسته، له و لورده، ناراحت و عصبی تلاش می‌کنیم خودمان را جمع و جور کنیم و همچنان در مسیری که برای خود مشخص کرده‌ایم باقی بمانیم.

فرقی نمی‌کند در کدام حالت هستی. یک فنجان قهوه و یک پادکست توسعه فردی همیشه می‌تواند باتری وجودت را برای ماندن و ادامه دادن شارژ کند.

کم نیستند کسانی که با همین حرف‌ها و مشاوره‌ها توانسته‌اند تغییر مهمی در زندگیشان ایجاد کنند.

پس یادت نرود، ترکیب پادکست و قهوه گاهی معجزه می‌کند!

احتمالاً از مطالب زیر نیز خوشتان بیاید:

شمایی که به پادکست های توسعه فردی علاقه‌مند هستید، احتمالاً گوش دادن به پادکست‌های انگیزشی نیز برایتان جذاب باشد. پس پیشنهاد می‌کنم که مطلب زیر را از دست ندهید:

محبوب ترین پادکست های فارسی کدامند؟ محبوب ترین پادکست های ایرانی در هر دسته‌ی موضوعی، چیست؟

پادکست‌های روانشناسی هم در زمینه توسعه فردی حرف برای گفتن زیاد دارند. بهترین آن‌ها را در لینک زیر بیابید:

اگر به بهانه کنکور گذارتان به پادکست های توسعه فردی افتاده است، بد نیست با بهترین پادکست‌های انگیزشی کنکور نیز آشنا شوید:

تجربه شما در رابطه با پادکست توسعه فردی چیست؟ آیا تا به حال گوش دادن به چنین پادکست‌هایی باعث ایجاد تغییر مثبتی در شما شده است؟ شما چه پادکست‌های دیگری می‌شناسید؟ در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.