دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم

چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم
3.5/5 - (20 امتیاز)

شاید هر کدام از ما بارها با این موضوع درگیر بوده‌ایم که چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم . شاید کتاب‌های گوناگونی خوانده باشیم و دیده باشیم که هر کدام از منظر خود رهنمودهای متفاوت و بعضاً متضادی را پیشنهاد داده‌اند!

ما تمامی این راهکارها را از تمامی کتاب‌های معتبر و از زندگی‌نامه افراد موفق و حتی افراد فقیری که ثروتمند شده‌اند گردآوری کرده و اصلی‌ترین راهکارها را از میان آن‌ها انتخاب کرده‌ایم و به صورت قدم به قدم و با توضیحات کامل در ادامه این مطلب بیان می‌کنیم.

یکی از اصلی‌ترین موارد برای رسیدن به ثروت و پولدار شدن، داشتن تفکری درست مانند طرز فکر افراد ثروتمند است. یعنی همان اصل اساسی که بیندیش تا ثروتمند شوی!

می‌خواهیم با شما از این بگوییم که چگونه فکر کنیم تا ثروتمند شویم و همچنین اسرار ذهن های ثروتمند را برایتان آشکار خواهیم کرد.

نکات اصلی برای اینکه بدانیم چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم :

  1. خودمان را باور کنیم
  2. قانع نباشیم!
  3. از شکست خوردن نترسیم!
  4. با ذهنمان جذب کنیم
  5. دست از برنامه‌ریزی کردن برداریم!
  6. وضع موجود را بپذیریم
  7. به حرف مردم گوش نکنیم!
  8. انگیزه‌مان را حفظ کنیم
  9. هدف‌گذاری کنیم
  10. انتظار موفقیت زودهنگام نداشته باشیم

خودمان را باور کنیم:

یکی از اسرار ذهن ثروتمند خود‌باوری است، حتماً شما هم بارها عبارت بیندیش تا ثروتمند شوی را شنیده‌اید، می‌خواهم این عبارت را بیشتر برایتان توضیح دهم.

در دنیا چیزی که باعث برتری شما نسبت به بقیه می‌شود، همین افکار و اعتقادات خودتان نسبت به خود، آینده و کارتان است.

افراد زیادی معتقد هستند که برای ثروتمند شدن باید:

  • پدر و مادر ثروتمندی داشت.
  • شامل بند پ بود.
  • شانس داشت.
  • سرمایه زیادی داشت.

اما هیچ‌کدام از این‌ها واقعیت ندارند، اگر شما واقعاً می‌خواهید ثروتمند شوید. باید باور کنید که می‌توانید و توانایی رسیدن به هدفتان را دارید.

وقتی خودتان، خودتان را باور ندارید؛ چطور انتظار دارید که بقیه شما را باور کنند؟

باید این توانایی را در خود پرورش دهید که نمی‌توانم‌های زندگیتان را به می‌توانم تغییر دهید. مواقعی را به خاطر بیاورید که توانستید یک موفقیت بزرگی را کسب کنید. (نیازی نیست این موفقیت حتماً در زمینه مالی باشد)

منظورم این است که خودتان را باور کنید که می‌توانید، کافی است بخواهید.

شما تبدیل به کسی می‌شوید که باور دارید آنگونه هستید، اگر خودتان را فرد ثروتمندی تصور کنید در نهایت به ثروت می‌رسید چون کارهای لازم برای رسیدن به این موقعیت را انجام خواهید ‌داد.

برخی از افراد تصور می‌کنند برای رسیدن به وضع مالی خوب حتماً باید پزشک، دندان‌پزشک، کارخانه‌دار و … باشند؛ لطفاً این تصور را از ذهن خود خارج کنید. شما می‌توانید با داشتن هر شغلی درآمد خوبی کسب کنید و به میزان درآمدی که تصورش را می‌کنید برسید.

چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم

چطور به خود باور داشته باشیم؟

در ادامه مطلب چگونه فکر کنیم تا ثروتمند شویم به راهکارهای عملی برای خودباوری می‌رسیم.

  1. تلقین کنید!

قدرت تلقین را دست کم نگیرید. برای همۀ ما پیش‌آمده که به خود تلقین کنیم که حالمان بد است و حالمان بدتر هم می‌شود. پس چرا از این قدرت برای بهبود وضعیت و خودباوری استفاده نکنیم؟

  1. اعتماد‌به‌نفس خود را افزایش دهید

توانایی‌هایتان را بشناسید، نقاط قوتتان را بدانید و از هیچ ‌چیزی نهراسید؛ اکثر مردم زمانی که می‌خواهند کار جدیدی انجام دهند می‌ترسند. اجازه ندهید این ترس بر شما غلبه کند و مانع رسیدنتان به جایگاهی که لیاقتش را دارید بشود.

به نظر من بهترین راهکار برای افزایش اعتماد‌به‌نفس، انجام کارهای جدید است؛ تا به خودتان ثابت کنید که قادر به انجام کارهای بزرگتر هم هستید.

برای دانستن نقاط قوت خود تست استعدادیابی کلیفتون (گالوپ) را انجام دهید.

  1. خودتان را در جایگاهی که می‌خواهید به آن برسید، تصور کنید

تصور کردن خود در حالی که به هدفمان رسیده‌ایم، کار بسیار لذت‌بخشی است. چرا خود را از آن محروم کنیم؟

آنقدر به این تصور کردن ایمان داشته ‌باشید تا هر کاری را برای رسیدن به آن انجام دهید.

  1. مانند افراد ثروتمند فکر کنید

یکی از کارهای جالبی که می‌توانید انجام دهید این است که طرز فکر افراد ثروتمند را در پیش بگیرید.

یعنی در موقعیت‌های مختلف تصور کنید که اگر یک فرد ثروتمند جای من بود چه انتخابی می‌کرد؟

مثلاً اگر این پولی که در دست دارم را یک فرد ثروتمند در اختیار داشت، آن را برای خوش‌گذرانی استفاده می‌کرد یا برای سرمایه‌گذاری؟

قانع نباشیم!

شاید برایتان عجیب بنظر بیاید، اما یکی از مهممترین فاکتورها برای رسیدن به اینکه چگونه فکر کنیم تا ثروتمند شویم این است که قانع نباشید!

اگر به وضعیتی که الآن دارید قانع باشید، انگیزه‌ای برای شروع نخواهید داشت.

هر قدر در زندگی بخواهید و توقع داشته‌ باشید، همان اندازه به دست می‌آورید.

خودتان را لایق جایگاه‌های بالاتر بدانید، چرا شما نباید وضع مالی خوبی داشته باشید؟ شما چه چیزی از بقیه کم دارید؟

بیایید احتمالات را بررسی کنیم:

هدفی برای خود در نظر می‌گیرید، مثلاً تا آخر سال می‌خواهید کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید.

  • در حالت اول: در وضع کنونی خود می‌مانید و فقط ای‌کاش می‌گویید و حسرت می‌خورید. از زمین و زمان شاکی می‌شوید و غر می‌زنید. همه را مسئول ناموفق بودن خودتان می‌دانید و …
  • در حالت دوم: برای خروج از وضع کنونی‌تان شروع به تلاش می‌کنید و نهایت سعی و تلاش خود را به کار می‌بندید تا به وضع ایده‌آل خود برسید. خیلی کم احتمال دارد که شما در این راه شکست بخورید. به جای اینکه همواره به خودتان بگویید: “اگه شکست خوردم چی؟ اگه موفق نشدم چی؟” به خود بگویید “اگه موفق بشم عجب چیزی میشه!” خودتان را یک برنده تصور کنید نه بازنده!
قانع نباشید - طرز فکر افراد ثروتمند

از شکست خوردن نترسیم. خوب هم هست!

شکست خوردن را به دید منفی نگاه نکنید، شکست خوردن باعث می‌شود تا شما تجربه کسب کنید.

به خاطر داشته ‌باشید هیچ‌کس بدون شکست خوردن و سختی کشیدن موفق نشده‌است که شما دومین نفر باشید!

می‌توان گفت کسی که هیچ شکستی نخورده، در واقع هیچ کاری هم انجام نداده است.

شکست - اسرار ذهن ثروتمند

با ذهنمان جذب کنیم:

نمی‌دانم تا به حال راجب قانون جذب چیزی خوانده‌اید یا نه، اما بطور کلی قانون جذب به همین اصل باور اشاره دارد. اگر شما از ته‌دل به چیزی باور داشته باشید و تلاش کافی نیز انجام دهید، موفق می‌شوید.

برخی قانون جذب را فقط به فکر کردن و باور کردن تعمیم می‌دهند که اشتباه است. بر فرض شما یک ماشین 206 می‌خواهید، مدام به آن ماشین فکر کنید و باور کنید که صاحب آن می‌شوید؛ تا زمانی که برای بدست آوردن آن تلاش نکنید، حتی آینه‌بغل آن هم از آسمان به سرتان نمی‌افتد!

تلاش کنید و تلاش کنید و تلاش کنید! در یک پیجی خوانده‌ بودم که شما با لایک کردن عکس‌های شیر و پلنگ که جملات انگیزشی روی آن نوشته شده‌است به جایی نخواهید رسید.

تا شما کاری انجام ندهید، ریسکی انجام ندهید، هیچ اتفاقی در زندگیتان نمی‌افتد.

قانون جذب - برای پولدار شدن چگونه فکر کنیم

دست از برنامه‌ریزی کردن برداریم!

منظورم را اشتباه برداشت نکنید! برنامه‌ریزی کردن برای اهدافمان کار فوق‌العاده‌ای است، اینکه برنامه‌ریزی هفتگی، ماهانه و سالانه داشته باشیم کار خیلی خوبی است.

منظورم این است که وقت خود را با تحقیق بیش از حد تلف نکنید! اگر می‌خواهید کاری را شروع کنید بسیار عالی است که تحقیق کنید، موارد لازم را یاد بگیرید و به‌کار ببندید.

اما اگر این تحقیق بیش از 3-4 ماه طول کشید شما در واقع فقط دارید خودتان را مشغول نشان می‌دهید و در جای خود متوقف شده‌اید.

پس نتیجه می‌گیریم که تحقیق کردن خوب است اما به اندازه! شما بسیاری از مسائل را حین کار کردن یاد می‌گیرید و پی می‌برید که چگونه این مسائل را باید حل کنید.

هیچ کلاس، هیچ کتاب و هیچ فردی نمی‌تواند راه‌حل تمام مشکلاتتان باشد. پس به جای اندیشیدن بیش از حد شروع به عمل کنید!

عملگرایی - اسرار ذهن‌های ثروتمند

وضع موجود را بپذیریم:

بیایید رو راست باشیم، گرانی هست، بیکاری هست و …

ساعت‌ها می‌توانیم در مورد این مسائل حرف بزنیم و به اصطلاح غر بزنیم، اما بیایید از این بُعد به موضوع نگاه کنیم؛ چی درست میشه؟

هیچی! هیچ چیزی با غر زدن ما درست نخواهد شد، پس به جای غر زدن، روش‌های کسب درآمد را یاد بگیرید و شروع به راه انداختن کسب‌وکار خود کنید.

برخی از مطالبی که به دردتان می‌خورند عبارت است از:

بسیاری از افراد با ورود اینترنت به دنیای کسب‌وکار خودشان را با شرایط موجود وفق ندادند و از میدان رقابت حذف شدند. مزیت‌ها را بشناسید و بدانید با انجام چه کارهایی می‌توانید موفق شوید و فروش بیشتری داشته‌باشید

برای مثال یک مانتوفروشی را در نظر بگیرید؛ در صورتی که همان روش کسب‌وکار سنتی را در پیش بگیرد، مشتریانش محدود به منطقه خاصی است؛ اما اگر کسب‌وکار آنلاین داشته باشد ماجرا فرق می‌کند. مشتریانش محدود به منطقه خاصی نیست و بلکه مشتریانش از سراسر کشور است.

کافی است وقت بگذارید. تلاش کنید. از تفریحات خود برای مدتی چشم‌پوشی کنید و در برابر موانع ایستادگی کنید. البته موفقیت مخصوص هرکسی نیست، باید با اراده بود تا موفق شد و به خواسته خود رسید.

اینکه بدانیم چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم ابتدای ماجراست و ابزارهایی مانند ایده‌های ناب لازم دارد تا به هدفهمان برسیم. مطلب زیر می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در این زمینه باشد:

حال تا حدودی دریافتیم که چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم . پس باید راهکارهای جذب پول را هم بدانیم. لذا توصیه می‌کنیم که مطلب زیر را حتماً مطالعه نمایید:

به حرف مردم گوش نکنیم!

دوباره به مطلب خودمان برگشتیم. یعنی ” چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم “

شما هم قطعاً به افراد زیادی برخورده‌اید که می‌گویند الآن می‌خواهی کسب‌وکارت رو راه ‌بیندازی؟ الآن که همه وضعشون خرابه و …

99% این افراد کسانی هستند که خودشان موفق نیستند، چرا باید به حرف اینگونه افراد توجه کنید؟! چه چیزی از این افراد یاد می‌گیرید؟

برای این وضعیت یک پیشنهاد داریم. چون در اول راه بیشتر ما نسبت به ایده‌ای که داریم شک داریم و با نظر منفی اطرافیانمان ممکن است از دنبال کردن هدف خود دست بکشیم. پس بهتر است که ایده کسب‌وکارمان را به کسی نگوییم. به جای حرف زدن، عمل کنیم و نتیجه را به آنان نشان دهیم.

در ادامه باید بگویم که منظور این است که حرفتان را به افراد غیر متخصص مانند پسر همسایه و پسرعمو و دختر عمه و … نگویید. فقط با افراد متخصص و ماهر درباره ایده‌هایتان حرف بزنید و راهنمایی بگیرید.

حرف مردم - برای پولدار شدن چگونه فکر کنیم

انگیزه‌مان را حفظ کنیم؟

  • کتاب‌ها و پادکست‌هایی را بخوانید و گوش کنید که در مورد افراد موفق و مسیر موفقیتشان است.
  • با افرادی رفت‌وآمد کنید که جزو افراد موفق هستند. (شما میانگین پنج نفر از افرادی هستید که بیشترین وقت‌تان را با آنان می‌گذرانید.)
  • با افرادی رفت‌وآمد کنید که به موفقیت شما ایمان دارند و باور می‌کنند که شما می‌توانید انجامش دهید.
  • با افرادی که به شما می‌گویند که نمی‌توانید و … قطع رابطه کنید یا حداقل رفت‌وآمدتان را کمتر کنید.

از پادکست‌های بسیار خوب در این زمینه، پادکست کارنکن است که در هر قسمت با افراد متخصص دربارۀ مسیر موفقیتشان صحبت می‌کند؛ توصیه می‌کنیم حتماً گوش کنید.

این موضوع را به خاطر داشته‌باشید که افراد در دو جای مسیر انگیزه دارند. یکی زمانی که کاری را شروع می‌کنند و یکی هم زمانی که به اتمام کارشان و رسیدن به هدفشان نزدیک باشند.

هنر این است که در بین این دو موقعیت، انگیزه خود را حفظ کنیم و همچنان به تلاش خود ادامه دهیم.

حفظ انگیزه - چگونه فکر کنیم تا ثروتمند شویم

هدف‌گذاری کنیم؟

هدف‌گذاری بسیار امر مهمی است، زیرا به شما یادآور می‌شود که برای چه چیز‌هایی باید زمان صرف کنید و چه کارهایی انجام دهید.

یکی از مهمترین موارد در هدف‌گذاری تعیین اهداف معقول است.

بر فرض اگر درآمد الان شما ماهی 3 میلیون تومان است، در اهداف خود “ماه بعدی 10 میلیون باید درآمد داشته‌ باشم” ننویسید. اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید. بر فرض “ماه بعدی باید 3.5 میلیون تومان درآمده داشته‌باشم” هدف معقولی است.

حتماً و حتماً اهدافتان را یادداشت کنید و جلوی چشمتان قرار دهید. همیشه به خاطر داشته‌باشید که دنبال چه چیزی هستید و چه می‌خواهید تا در برابر حواس‌پرتی‌ها مقاومت کنید. (مثلاً اگر شما باید پروژه‌ای را به پایان برسانید، زمانی که دوستتان پیشنهاد مسافرت می‌دهد رد می‌کنید، چون شما هدفی دارید که باید به آن برسید.)

چگونه هدف‌گذاری کنیم؟

در پاراگراف قبلی در مورد اینکه باید هدف‌گذاری کنید و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید حرف زدیم که یکی از اصول طرز فکر افراد ثروتمند است.

الآن می‌خواهم به طور خلاصه به شما روش صحیح هدف‌گذاری را شرح دهم:

  • مبلغی که می‌خواهید بدست بیاورید را کاملاً واضح بنویسید.
  • دقیقاً مشخص کنید که برای رسیدن به این هدف حاضر هستید که چقدر تلاش کنید. (مثلاً چند ساعت در هفته)
  • تاریخی برای هدفتان تعیین کنید. (توصیه می‌کنم بیشتر از یک سال نباشد)
  • برای اجرای برنامه خود، برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید. یعنی مثلاً اگر هدف شما سالانه است، اینکه چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید را بنویسید و سپس این کارها را بین ماه‌ها تقسیم کنید و حال در هر ماه بنویسید که چه ‌کارهایی باید انجام شود و سپس برای خودتان برنامه هفتگی تنظیم کنید.

بخاطر داشته باشید که گام‌های کوچک اثری بسیار بزرگ در درازمدت دارند.

برنامه را جلوی چشم خود قرار دهید تا همواره برایتان یاد‌آوری شود که هدفتان چیست.

شروع به عمل کنید! هرچه سریعتر!

برنامه‌ریزی - بیندیش تا ثروتمند شوی

انتظار موفقیت زودهنگام نداشته باشیم

اکثریت افراد این تصور را دارند که “خب من کارم رو شروع کردم ایشالا سال دیگه بنز زیر پامه”

این یک تصور اشتباه هست. شما قرار نیست در همان اوایل کسب‌وکارتان به موفقیت خیلی بزرگی برسید.

اگر به کسب‌وکارها نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که آن‌ها از همان ابتدای فعالیت خود یک برند مطرح نبوده‌اند، بلکه نتیجه تلاش مستمر، عزم راسخ و سماجت خود در راه رسیدن به هدف خود بوده‌اند.

  • زر ماکارون: سال 1374 تاسیس و شروع به فعالیت کرد.
  • کاله: سال 1370 تاسیس و شروع به فعالیت کرد.
  • دیجی کالا: سال 1385 تاسیس و شروع به فعالیت کرد.
  • اسنپ: سال 1393 تاسیس و شروع به فعالیت کرد.

هر کدام از این برندها تا زمانی که اعتماد مشتری را جلب کنند و خدمات/محصولات خود را عرضه کنند سال‌ها طول کشید؛ پس شما هم زود جا نزنید و در رسیدن به هدف خود سماجت به خرج ‌دهید.

سخن پایانی:

حال که آموختیم چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم پس:

  • صبور باشید؛ صبر از اصلی‌ترین موارد برای رسیدن به موفقیت است. به پکیج‌های موفقیت چند میلیونی که ادعا می‌کنند در یک ماه میلیاردرتان خواهند کرد اعتماد نکنید و پولتان را هدر ندهید.
  • مسئولیت زندگی‌تان را برعهده بگیرید؛ باور کنید اگر مسئولیت کارهایتان را برعهده بگیرید و انتظار بی‌جا از کسی نداشته باشید، خیلی بهتر جلو می‌روید و پیشرفت می‌کنید.
  • از ایده‌های جدید استقبال کنید؛ اگر به کسب‌وکارهای جدید دقت کنید، اکثریتشان نوآوری انجام داده‌اند و مشکلی از جامعه را به روشی جدید حل کرده‌اند. چرا شما نتوانید؟
  • به خوبی مهارت‌های لازم را یاد بگیرید؛ کتاب‌های کسب‌وکار خوبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یاد گرفتیم که چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم ؟ حال وقت عمل است! مطلب زیر به ما نشان می‌دهد که فقط فکر کردن کافی نیست. نحوه عملکرد افراد موفق را در زیر ببینید! قبل از آن مطلب تحصیلات ثروتمندان را بخوانید.

اگر جزو آن افرادی هستید که برای رسیدن به هدف‌ها و آرزوهایتان صبر ندارید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسید، مطلب زیر مناسب شماست:

شاید عنوان مطلب زیر شما را به یاد شغل و کسب و کار بیندازد ولی در اصل این مطلب نحوه سرمایه‌گذاری روی خودتان و اصلاح رفتار حرفه‌ای را به شما خواهد آموخت:

کسب و کارهای اینترنتی به مرور زمان در حال رونق گرفتن است. پولدار شدن در آینده بسیار وابسته به دنیای اینترنت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنم مطلب زیر با موضوع کسب و کار اینترنتی رایگان را از دست ندهید:

به‌نظر شما باید چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم؟!
آیا جایی از این مطالب ما دارای اشکال هست؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

3 دیدگاه برای “چگونه فکر کنیم تا پولدار شویم

  1. لیلا محرم نژاد گفته:

    با سلام و تشکر از مطلب زیبا و آموزنده تون. به نظرم سایت خیلی مفیدی دارید. آموزشهاتون رو دوست دارم و به نظرم کارساز هست. بعضی کتابها هم در این زمینه هستند که می تونند به افرادی که می خوان کارآفرین باشن کمک کنن. خودم اخیرا کتاب کارآفرینان چگونه می اندیشند نوشته آقای علی ثنایی رو خوندم که به نظرم تاثیرگذار بود.

  2. اشتراک‌ها: ایده های پولساز - 7 مورد از به ‌روزترین ایده‌ های پولسازی پردرآمد برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.