دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ایده تبلیغاتی برای کافی شاپ

4.2/5 - (5 امتیاز)

اگر به دنبال افزایش مشتری برای کسب‌وکار کافی‌شاپ خود هستید و یا احساس می‌کنید که نسبت به رقبا، با کاهش فروش مواجه شدید، باید چند ایده تبلیغاتی برای کافی شاپ خود پیدا کنید و به‌دنبال پیاده‌سازی آن‌ها باشید.

در مبحث طرح کسب و کار کافی شاپ، به مواردی برای رونق بیشتر این کسب‌وکار پرداختیم.

اما در‌ این مطلب، با راه های تبلیغ کافه در دو بخش مجزا که شامل تبلیغات بیرونی و داخلی هست، آشنا خواهیم‌شد و با بازاریابی بهتر، از مشتریان بیشتری بهره‌ خواهیم‌برد.

بخش اول: تبلیغات بیرون کافی شاپ

1- در مکان مناسب و برای افراد مناسب تبلیغ کنید.

یک روش موثر برای جلب نظر مشتریان احتمالی، توزیع آگهی یا اعلامیه‌های تبلیغاتی در خیابان است.

برای تأثیرگذاری بیشتر، در نظر بگیرید که کجا و چه زمانی می‌خواهید آن‌ها را توزیع کنید.

آگهی و اعلامیه های تبلیغاتی در ایده تبلیغاتی برای کافی شاپ

بهتر است قبل از توزیع، مخاطبان خود را ارزیابی کنید.
به عنوان مثال، اگر مکان کافی‌شاپ در نزدیکی ایستگاه اتوبوس یا مترو قرار دارد، می‌توانید در هنگام رفت‌وآمد و خارج شدن جوانان از ایستگاه، با ارائه اعلامیه از آن‌ها دعوت به عمل آورید.

یا اگر کافی‌شاپ شما در فاصله پیاده‌روی یک منطقه پرتردد قرار دارد، می‌توانید با کمی پشتکار، مقداری از آن ترافیک را به سمت کافی‌شاپ خود تغییر مسیر دهید.

2- دادن انگیزه برای بازدید.

نمونه‌های رایگان مانند تخفیفات، یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای بازاریابی در تبلیغات کافه است. آن‌ها ابتدا مشتری را جلب و سپس آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کنند.

شما می‌توانید نمونۀ رایگان از کالاهایی، که در حال حاضر جزو اقلام پرفروش‌ شما هستند را ارائه دهید.

ارائه نمونه های رایگان نوشیدنی در تبلیغ برای کافه

می‌توانید آن‌ها را هنگام رویدادهای خاص یا ساعات اوج رفت‌وآمد در جنب کافی‌شاپ خود، ارائه دهید.

این اقلام می‌تواند شامل نوشیدنی رایگان، برگ تخفیف، یک کوپن جالب توجه باشد. این‌کار هم برای جذب مشتری جدید و هم برای پاداش دادن به مشتریان وفادار، توصیه می‌شود.

می‌توانید کوپن تخفیف یا کوپن رایگان را با افزودن لبۀ سوراخ دار، به اعلامیه و بروشور‌های تبلیغاتی که توزیع می‌کنید، بچسبانید.

کوپن تخفیف در تبلیغ کافی شاپ

آن‌ها را در خیابان، بین افراد پخش کنید، تا گیرندگان را به بازدید از کافی‌شاپ خود ترغیب کنید.

نمونه‌های رایگان یکی از قدیمی ترین ترفندهای بازاریابی است و مانند تخفیف هستند؛ آن‌ها مشتری را به خود جلب و سپس ترغیب به خرید می‌کنند.

3- توجه افراد را با بنرهای تبلیغاتی جلب کنید.

بنر و تابلو‌های تبلیغاتی در بحث تبلیغات برای کافه ، به جذب مشتری کمک فراوانی خواهد کرد. به این دلیل، که این اولین چیزی است که مردم در مورد کار شما مشاهده می‌کنند.

دقت کنید که در محتوای بنر، از تصویر یا پیامی چشمگیر و جالب استفاده شده باشد که بلافاصله توجه افراد را به خود جلب کند.

سعی کنید طراحی بنر به گونه‌ای نباشد که با نوشته‌های طولانی و اطلاعات بیش از حد، مخاطب را خسته کند.

بنر و تابلو‌های تبلیغاتی در راه های تبلیغ کافه

سعی کنید بر روی شعار، یا پیامی که می‌خواهید منتقل کنید تمرکز کنید و به دنبال آن یک طراحی درخشان و به یاد ماندنی ارائه کنید.

شما باید مکان‌هایی را برای نصب بنر تبلیغاتی انتخاب کنید که در نزدیکی محل کسب‌وکار شما باشد. با این‌کار شما می‌توانید افراد را در هنگام خرید یا راه رفتن در مسیر نزدیکی کافی‌شاپ، هدف قرار دهید.

4- بر لوگو کافی شاپ خود حساس باشید.

قبل از شروع تبلیغات برای کافه، چه به صورت حقیقی و چه مجازی، باید بدانید که کافی‌شاپ شما فقط یک فروشگاه یا نام شرکت نیست بلکه یک برند تجاری است. نام کافی‌شاپ، لحنی است که تعیین می‌کند شما، برای جذب چه نوع افرادی بازاریابی می‌کنید.

اگر نسبت به برند خود بی‌تفاوت باشید، مشتریان در هویت شما تردید خواهند‌کرد و به سمت دیگر رقبا جذب خواهند‌شد.

اهمیت لوگو کافی شاپ در تبلیغ کافه قهوه

بنابراین از خود بپرسید: “مارک کافی شاپ من…است؟”

آیا این جای خالی، یک چیز لوکس، خانگی، خانوادگی، کانون گرم محلی، فروشگاه قهوه است یا فقط محلی است برای کسب درآمد؟
قطعاً شما نمی‌توانید همۀ این‌ها را داشته باشید، اما می‌توانید چند گزینه را همزمان انتخاب کنید.

5- از تأمین کنندۀ قهوه خود استفاده کنید.

چگونه می‌توانید از تامین کنندۀ قهوه خود در زمینه بازاریابی استفاده کنید؟

بعید است تأمین‌کننده‌های شما فقط شما را به عنوان مشتری داشته باشد. آن‌ها به افراد دیگر در منطقه شما خدمت می‌کنند و بسیاری از آنها اشخاصی هستند که قهوه را بیش از دیگران دوست دارند.

شما می‌توانید چند بن‌کارت یا کارت تخفیف، به تأمین کننده بدهید و از او درخواست کنید که آن‌ها را به مشتریان خصوصی خود، تحویل دهند.

بعید به نظر می‌رسد که تامین‌کننده، درخواست شما را غیرمعقول بداند. در واقع او با این‌کار، قهوۀ خود را تبلیغ خواهدکرد و مشتری و درآمد بیشتری برای فروشگاه شما کسب می‌کنند. این برای هر دوی شما یک بازی برد-برد محسوب خواهد‌شد.

6- استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی.

ما در قرن 21 هستیم و فراتر از آن، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اکنون یک قاعده است. پس عدم سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی، اشتباهی است که باید از آن اجتناب کنید.

رسانه‎های اجتماعی نه‎تنها در جامعۀ ما، بلکه در سرتاسر جهان قدرت دسترسی به میلیون‌ها نفر را دارند.

کافی‌شاپ‌ها هرچه با جامعه ارتباط بیشتری برقرار کنند، بیشترین رشد را دارند. بهترین راه برای برقراری ارتباط با مردم این است که به آن‌ها بگویید شما کی هستید.

در ادامه، به موارد مهم تبلیغ برای کافه در این زمینه خواهیم پرداخت:

ویدئوی جذاب

آیا می‌دانید سال گذشته بیش از 500 میلیون ساعت ویدئو در YouTube تماشا شده است؟

ویدئو یک روش عالی برای بیان داستان شما و به نمایش گذاشتن چیزی است که کافی‌شاپ شما را از بقیه متفاوت می‌کند.

نظر شما را در این‌ مورد، به ویدئوی کوتاه زیر جلب می‌کنم:

جامعه واقعاً از کجا خواهد فهمید چه چیزی کافۀ شما را از بقیه متفاوت می‌کند؟

استفاده از فیلم، آگاهی بیشتری را در مخاطب در‌مورد کافی‌شاپ شما ایجاد خواهد‌کرد و راهی جذاب برای رساندن پیام برند شما به جامعۀ هدف و ارتباط با آن‌ها است.

تعامل با مشتری

شبکه‌های اجتماعی پلی بین شما و مشتریان فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد تبلیغات، رویدادهای ویژه و نوشیدنی‌های هفته با آن‌ها، در‌ ارتباط باشید و پیوندهای محکم‌تری با مشتریان خود ایجاد کنید.

از بزرگترین مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی، داده‌هایی است که می‌توان به دست آورد. این داده‌ها به شما اجازه می‌دهد بدانید چه جنبه‌هایی از کسب‌و‌کار شما مفید یا ناکارآمد می‌باشد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را با مخاطب مورد نظر خود تنظیم کنید.

پاسخگو باشید

به یاد داشته باشید، شما از یک رسانۀ اجتماعی استفاده می‌کنید. پاسخ به نظرات و بازنشر مجدد محتوای دیگران یک اقدام ضروری برای حفظ تعامل با مشتریان است. این‌کار همچنین برند شما را صاحب شخصیت می‌کند.

اینستاگرام

اینستاگرام، روزانه با بیش از 60 میلیون تصویر و فیلم بارگذاری شده، بستر مناسب برای افرادی است که به دنبال تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز هستند.

از حساب اینستاگرام خود، برای نمایش اجمالی آنچه در پشت‌صحنه کافه شما رخ می‌دهد استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه ویدئو جذابی از پشت‌صحنه خود تهیه کنید، کلیپ کوتاه زیر را مشاهده کنید:

شما با نشان دادن آمادگی‌های صبحگاهی قبل از خدمت و مصاحبه‌های فوری با کارمندان، به کسب‌و‌کار خود شخصیت خواهید بخشید و چیزی را که مردم دوست دارند ببینند، نشان می‌دهید.

توجه داشته‌باشید که حتماً هشتگ‌های پرطرفدار و مرتبط با کسب‌وکار خود را، در محتوا بگنجانید. هشتگ‌ها در اینستاگرام تعیین‌کننده هستند!

شما می‌توانید طعم‌های جدید را تبلیغ کنید و دلایل دوست داشتن مشتریان را با مردم، در میان بگذارید. همچنین می‌توانید دلیل اینکه تصمیم گرفتید آنها را به فهرست منو خود اضافه کنید، را بیان کنید.

ویدئوی زنده

ویدئوی زنده نقش گسترده‌ای در ایجاد آگاهی و روابط در شبکه‌های اجتماعی دارد. ابزارهایی مانند Instagram Live و Instagram Stories توجه مشتریان را جلب خواهد‌کرد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا بیشتر با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند.

طبق آمارها، مردم 10 تا 20 برابر بیشتر از محتوای درخواستی، ویدئوی زنده تماشا می‌کنند.

شما می‌توانید تیم کافی‌شاپ خود را در قابل ویدئویی زنده معرفی کنید تا مشتریان بتوانند آنها را بشناسند. پخش مستقیم آنچه در پشت صحنه جریان دارد، روشی جذاب برای ارائه محتوای تعاملی به مصرف کنندگان است. گنجاندن ویدئوی زنده در استراتژی بازاریابی کافی‌شاپ امری ضروری است.

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید‌شده توسط کاربر، یکی از مؤثرترین اشکال محتوای مجازی در بازاریابی است.

نظرات مشتریان، عکس سلفی با محصولات، توصیفات و فیلم‌های شما، محتوای ارزشمندی را برای پیاده‌سازی در تبلیغات حوزه کافی‌شاپ، در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از اینفلوئنسرها در ایده تبلیغاتی برای کافی شاپ

آمار‌ها نشان‌دهندۀ این موضوع هستند که 92٪ از مصرف‌کنندگان، بیش از آنچه به تبلیغات سنتی باور داشته‌باشند، به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد دارند. و این اعتماد، نقش گسترده‌ای در ایجاد سر‌وصدا در شبکه‌های اجتماعی و جذب افراد بیشتر به کافی‌شاپ شما دارد!

با این پیش‌گفتار، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبتی را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند.

بخش دوم: تبلیغات بیرون کافی شاپ

1- با کارت‌های وفاداری به مشتریان پاداش دهید.

کارت‌های وفاداری، راهی عالی برای دادن پاداش به مشتریان، و ایجاد انگیزه برای ادامۀ مراجعه آن‌ها به کافی‌شاپ شما است.

با یک پاداش یا برنامه وفاداری، مشتریان وفادار را خوشحال کرده و مشتریان جدید را به خرید بیشتر تشویق کنید. وقتی انگیزه‌ای در کار باشد مردم ممکن است بیشتر خرید کنند. چون آن‌ها می‌خواهند برای هزینه‌هایشان پاداش بگیرند.

هنگامی که مشتریان مکان‌های مناسب دیگری برای تهیه یک قهوه دارند، باید دلیل محکمی برای بازگشت دوباره به کافی‌شاپ خود را به آن‌ها ارائه دهید. کارت‌های وفاداری این کار را انجام می‌دهند.

مکانیزم این کارت‌ها اینگونه است که هر بار مشتری قهوه‌ای را در کافه شما خریداری می‌کند، مهر یا حفره‌ای بر روی کارت او قرار می‌گیرد. و معمولاً هر ده قهوه‌ای که خریداری می‌کند، یازدهمین قهوه را به صورت رایگان دریافت خواهد کرد.

نمونه کارت های وفاداری در تبلیغات کافه

ساده‌ترین راه این است که بر‌ روی کارت وفاداری، چنین جمله‌ای بنویسید: “9 قهوه بخرید و دهمین قهوه را رایگان بگیرید.”

اگر فکر می‌کنید در یک روز خاص هفته، کار شما کم‌رونق است، می‌توانید یک روز را برای افزایش مراجعه مشتریان در نظر بگیرید و به مشتریانی که در آن روز خرید می‌کنند، روی کارت آن‌ها به جای یک مهر (خرید قهوه)، دو مهر بگذارید.

کافی‌شاپ استارباکس به خاطر برنامه پاداش خود مشهور است. عضویت در برنامه جوایز آنها طی دو سال گذشته بیش از 25٪ افزایش یافته و از دسامبر 2018 به 16 میلیون عضو فعال رسیده است که 14٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

2- میزبان یک رویداد خاص باشید.

برگزاری یک رویداد در کافی‌شاپ مانند شعرخوانی، دعوت از یک هنرمند یا خوانندۀ محبوب، می‌تواند یکی دیگر از راه های تبلیغ کافه باشد که باعث می‌شود تا بیشتر دیده شوید.

این رویداد را می‌توانید با استفاده از اعلامیه‌های تبلیغاتی، یا از طریق شبکه‌های مجازی خود، اطلاع‌رسانی کنید.

همچنین سرگرمی‌های زنده در کافی‌شاپ می‌تواند به روح بخشیدن به مکان و جذب مشتریان جدید کمک کند.

3- منو خود را با گزینه‌های جدید به‌روز کنید.

به‌روزرسانی منظم منو با موارد جدید و هیجان‌انگیز، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که مشتریان همچنان به کافه شما باز‌می‌گردند.

قهوه شما هر چقدر هم عالی باشد، مردم می‌توانند از محصول شما خسته شوند. داشتن یک منوی چرخان، راهی آسان برای جلوگیری از این اتفاق است. مردم از امتحان چیزهای جدید لذت می‌برند و مشتریان وفادار به احتمال زیاد پیشنهادات منو جدید را امتحان خواهند‌کرد.

منو کافی شاپ در تبلیغات برای کافه

در بحث تبلیغ کافه قهوه ، استارباکس مدت‌هاست که به دلیل تازه نگه‌داشتن منوی خود مشهور است و همیشه به مشتریان خود دلیلی برای ادامه بازدید می‌دهد.

شما می‌توانید با افزودن نام‌های ابتکاری به غذا و نوشیدنی‌ها، این موارد جدید را تزئین کنید تا به کسب‌و‌کارتان و پیشی‌گرفتن از رقبا، کمک کند.

4- یک کلاس درباره قهوه برگزار کنید.

لازم نیست دستورات اختصاصی کافی‌شاپ خود را ارائه دهید، بلکه می‌توانید تجربه قهوه‌سازی خود را با دوستداران واقعی قهوه به اشتراک بگذارید. کلاس را در فروشگاه یا مرکز اجتماعات خود برگزار کنید و مردم را دعوت کنید.

برگزاری کلاس آموزشی درباره تهیه قهوه در ایده برای تبلیغات کافه

اگر نمی‌توانید یک کلاس ماهانه در برنامه خود جای دهید، به جای آن یک دوره آنلاین برگزار کنید! می توانید هرکلاس را از قبل، ضبط کرده و در وب سایت خود میزبانی را انجام دهید یا در شبکه‌های اجتماعی خود به بازار عرضه کنید.

در پایان کلاس با اهداء یک کد‌ تخفیف یا بسته قهوه، مشتریان آینده خود را به خرید ترغیب کنید.

 5- از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موادغذایی دعوت کنید.

هرگز قدرت بازاریابی اینفلوئنسر را در تبلیغ کافی شاپ دست کم نگیرید. مخصوصاً وقتی صحبت از قهوه است.

محتوای تولید شده توسط کاربر در تبلیغات برای کافه ها

آخرین ایده برای تبلیغات کافه ، همین موضوع است. به جای ایجاد یک کمپین تأثیرگذار، میزبان یک رویداد منحصر‌به‌فرد قهوه باشید که در آن فقط وبلاگ‌نویسان مواد‌غذایی و اینفلوئنسرهای موردنظر شما دعوت می‌شوند تا محصول جدید یا منوی خاصی را امتحان کنند.

مطالب مرتبط با ایده تبلیغاتی برای کافی شاپ

پیشنهاد می‌کنیم برای بهره‌مندی بیشتر از مباحث گفته‌شده و رفع نواقص کسب‌کار خود، به مطلب زیر مراجعه کنید.

کافی‌شاپ در فهرست پولسازترین شغل‌های ایران قرار‌دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید.

معمولاً افرادی که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند، از خلاقیت بیشتری نسبت‌ به دیگران برخوردارند. پس بهتر است با مشاغل مناسب افراد خلاق، آشنا شوید.

اگر شما هم ایده‌ای برای تبلیغات کسب‌وکار کا‌فی‌شاپ در ذهن دارید، یا بازخوردی از پیاده‌سازی ایده‌های گفته‌شده دریافت کرده‌اید، خوشحال میشیم که با ما درمیان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.