دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تست هوش هیجانی (EQ) بار آن (Bar-On) رایگان

تست هوش هیجانی بار-آن
3.9/5 - (545 امتیاز)

برای هر شخصی یک‌بار در طول زندگی این سوال پیش می‌آید که ضریب هوشی من چند است؟ معمولا انسان‌ها از این‌که بدانند دارای هوش بالایی هستند حس خوبی پیدا می‌کنند.

بیشتر افراد میزان باهوش بودن و موفقیت را تنها در IQ می‌دانند و به اشتباه فکر می‌کنند فقط یک نمونه هوش وجود دارد. این طرز تفکر تا زمانی ادامه داشت که روانشناسی به‌نام دانیل گلمن تعریف جدیدی از هوش را توسعه داد.

هوش هیجانی به‌عنوان یکی از انواع هوش معرفی شده و حتی بسیاری از متخصصین حوزه هوش ابراز داشته‌اند که برای موفقیت یک شخص در زندگی، هوش هیجانی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.

برای اندازه‌گیری ضریب هوشی از تست‌های IQ متنوعی مانند تست هوش ریون استفاده می‌شود.

در این مطلب تصمیم داریم یک نمونه تست هوش دیگر که به تست هوش هیجانی یا تست EQ مشهور است به شما معرفی کرده و در پایان تست هوش هیجانی بار آن ‌را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم که با استفاده از آن بتوانید شناخت بهتری نسبت به خود و هوش هیجانی‌تان پیدا کنید.

 

در این مطلب می‌خوانید:

مدل هوش هیجانی بار آن

هوش هیجانی به توانایی‌های مربوط به شناسایی و مدیریت احساسات خودمان و دیگران مربوط است. افرادی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند، در شرایط تنش‌زا توانایی کنترل احساسات خود را دارند.

هوش هیجانی نقش مهمی در زندگی شخصی و شغلی افراد ایفا می‌کند. آزمون هوش هیجانی Bar-on، با هدف سنجش هوش عاطفی و هوش اجتماعی توسط ریون بار-آن ارائه شده است. در این مدل، پنج مقیاس اساسی برای هوش اجتماعی در نظر گرفته شده که هر مقیاس خود شامل چند زیر مولفه است.

چنانچه تمایل دارید تست هوش هیجانی بار آن را شروع نمایید، روی دکمهٔ زیر کلیک کنید:

تعریف هوش هیجانی و اجتماعی در مدل هوش هیجانی بار آن

در سطح بین فردی، هوش هیجانی و اجتماعی به معنای آگاهی از احساسات و هیجانات، درک نیازهای دیگران، برقراری ارتباط موثر با دیگران و حفظ همکاری است.

تعریف هوش هیجانی و اجتماعی در مدل  bar-on، به معنای درک و ابراز خود، ارتباط داشتن با دیگران، درک آن‌ها و کنار آمدن با چالش‌ها، نیازها و فشارهای روزمره ا‌ست.

آگاهی داشتن نسبت به خود، درک نقاط ضعف و قوت و بیان افکار و  احساسات، جزو مهم‌ترین مهارت‌های فردی به حساب می‌آیند.

در کل، هوش هیجانی و اجتماعی، به معنای مدیریت تغییرات فردی، اجتماعی و محیطی‌، کنار آمدن با شرایط جدید، حل مشکلات فردی و بین فردی و تصمیم‌گیری در مواقع ضروری‌ست.

پنج مولفه تست EQ

  1. درون‌فردی
  2. بین‌فردی (برون‌فردی)
  3. مدیریت استرس
  4. سازگاری
  5. خلق‌وخوی عمومی

هر یک از این پنج مورد، شامل چند زیر مولفه هستند:

تست هوش هیجانی

1- مولفه درون فردی شامل:

  • عزت نفس: داشتن درک دقیق و احترام گذاشتن به خود

این مولفه در تست هوش هیجانی بار آن، به‌عنوان توانایی ما در نگاه به مسائل درونی و درک و پذیرش خود، تعریف می‌شود. این بعد هوش اجتماعی، ارتباط مستقیمی با خودآگاهی دارد و عزت نفس، احساس امنیت، قدرت درونی، اعتماد به نفس و اتکای به خود را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

شخصی که دارای عزت نفس است، اغلب احساس رضایت و خرسندی دارد. همچنین عزت نفس، بر نحوه انجام کارها و تصویر بیرونی ما تاثیر مثبتی می‌گذارد. با این حال، عزت نفس بسیار زیاد نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. معمولا افراد دارای عزت نفس بسیار بالا، از دید دیگران، خودشیفته و خودمحورند و با تعریف بیش از حد از ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت خود، دیگران را معذب می‌کنند.

در نقطه مقابل، عزت نفس پایین نیز باعث می‌شود فرد همواره احساس سرخوردگی و افسردگی داشته باشد، در رسیدن به اهدافش با مشکل رو‌به‌رو شود و از زندگی لذت نبرد.

 

  • خود شکوفایی: تلاش برای دستیابی به اهداف شخصی و عملی کردن پتانسیل خود

تست EQ

  • خود ابرازی: داشتن بیان موثر برای ابراز احساسات و افکار خود

این فاکتور در مدل هوش هیجانی بار آن، به‌عنوان توانایی در بیان موثر احساسات و افکار خود تعریف می‌شود و بر پایه‌ خودآگاهی قرار دارد. خود ابرازی به‌ معنای بیان موثر احساسات، عقاید، باورها، افکار و نیز دفاع از حق خود (به شیوه صحیح) است و ارتباط نزدیکی با اعتماد‌به‌نفس، صراحت و جسارت فرد دارد. افراد با خود ابرازی بالا، تحت کنترل دیگران نبوده، خجالتی و مطیع نیستند و احساسات‌شان را به‌شکل مستقیم و بدون رفتارهای پرخاشگرانه ابراز می‌کنند.

ابراز خود و خودآگاهی هیجانی، دو فاکتور مهم و استراتژیک در بین کلیه مدل‌های مفهومی و روان‌سنجی در هوش هیجانی به‌شمار می‌آیند. بر اساس یافته‌های تحقیقاتی اخیر، بخش مهمی از خود ابرازی، به درک ما از احساسات‌مان بستگی دارد.

 

  • استقلال: اتکای به خود

این فاکتور از آزمون هوش هیجانی بار-آن، به معنی اتکای به خود، عدم وابستگی عاطفی به دیگران و توانایی هدایت افکار و اعمال است.

افراد مستقل، در برنامه‌ریزی و گرفتن تصمیمات مهم، به خود متکی هستند؛ گرچه قبل از تصمیم گرفتن ممکن است با دیگران مشورت کنند و نظر آن‌ها را هم در نظر بگیرند، اما درنهایت با تکیه و اطمینان بر خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

استقلال را می‌توان در کنترل داشتن اوضاع و توانایی تاثیر بر شرایط تعریف کرد. این فاکتور هوش هیجانی، در مقابله با استرس و کار تحت فشار، کمک‌کننده است و به میزان قدرت درونی و اعتماد‌به‌نفس فرد بستگی دارد.

استقلال همان‌طور که برای مدیران و رهبران ویژگی مهمی به‌شمار می‌آید، برای کارمندان هم ویژگی مهمی است. کارمندان وابسته، سرعت عملکرد موثر کار تیمی را پایین می‌آورند و همواره در انجام وظایف خود، نیازمند کمک دیگران هستند.

تست هوش هیجانی بار آن رایگان

  • خود آگاهی هیجانی: آگاهی و درک احساسات خود

شاید بتوانیم خود آگاهی هیجانی را، مهم‌ترین فاکتور هوش هیجانی در نظر بگیریم. این فاکتور در تست EQ با دیگر فاکتورهای مهم در ارتباط است؛ مثل توانایی درک صحیح احساسات دیگران، بیان احساسات خود و مدیریت و کنترل هیجان‌ها.

منظور از توانایی شناسایی احساسات مختلف و تفاوت قائل شدن بین آن‌‌ها این است که برای مثال بدانیم عصبانی هستیم یا ترسیده‌ایم؟ معمولا افراد زیادی این دو حس را باهم اشتباه می‌گیرند. همچنین خودآگاهی هیجانی، به معنای این مورد نیز هست که درک کنیم چرا الان این احساس را داریم و چه عواملی باعث به وجود آمدن این احساسات شده‌اند.

خودآگاهی هیجانی پایین، تقریبا همدلی کردن با دیگران را غیرممکن می‌کند. گفتنی است اغلب مشکلاتی که در ارتباط با دیگران داریم، به‌علت خودآگاهی هیجانی توسعه‌‌نیافته است و ارتباط مستقیمی با همدلی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

[مطلب مرتبط: هوش درون فردی گاردنر]

 

2- مولفه بین‌فردی شامل:

  • همدلی: آگاهی و درک احساسات دیگران

طبق تعریف همدلی در تست هوش هیجانی، افراد همدل، به دیگران اهمیت داده و علاقه و نگرانی خود را نسبت به آن‌ها نشان می‌دهند. همدلی در آگاهی اجتماعی اهمیت زیادی دارد و نشان‌دهنده میزان مسئولیت‌پذیری و وفاداری عضو گروه است

این فاکتور در هوش هیجانی به معنای آگاه بودن و درک احساسات دیگران است؛ به این معنی که نسبت به چرایی و چگونگی احساسات دیگران، حساس باشیم.

توانایی درک دیگران، در ابتدا مستلزم عملکرد ما در خودآگاهی هیجانی است. همدلی، خودآگاهی هیجانی و خود ابرازی، از پایه‌های اساسی و مهم هوش هیجانی به‌شمار می‌آیند. همدلی به ویژه نیاز اساسی مشاغلی مثل مشاوره، مددکاری اجتماعی و روان‌شناسی است. تحقیقات نشان داده‌اند رفتارهای پرخاشگرانه و ضداجتماعی، رابطه نزدیکی با عدم همدلی دارند.

 

  • مسئولیت‌پذیری اجتماعی: توانایی همکاری با دیگران

مسئولیت‌پذیری اجتماعی، با انجام کارها برای دیگران، به همراه دیگران و حفظ قوانین و معیارهای اجتماعی همراه است. عضوی از گروه‌های مختلف بودن، باعث می‌شود خودمان را بهتر بشناسیم، نسبت به روابط بین‌فردی، حساس‌تر رفتار کنیم و دیگران را بپذیریم.

این فاکتور از آزمون هوش هیجانی بار آن، ارتباط نزدیکی با همدلی دارد. در یک نظرسنجی گسترده، در 36 کشور بین سال‌های 1988 تا 1998، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثربخشی در محیط کاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی شناخته شد. افرادی که در این مولفه هوش اجتماعی ضعف دارند، می‌توانند باعث ایجاد نگرش‌های ضداجتماعی شده، نسبت به دیگران رفتار بدی داشته باشند و از دیگران سواستفاده کنند.

تست هوش هیجانی بار آن

  • روابط بین فردی: توانایی برقراری ارتباط خوب و رضایت بخش با دیگران

این فاکتور در تست EQ ، به معنای توانایی ما در برقراری و حفظ روابط رضایت‌بخش و متقابل است. رضایت متقابل به معنای روابط اجتماعی معناداری است که برای افراد درگیر در آن ارتباط، لذت‌بخش نیز هست.

میزان ماهر بودن هر فرد در روابط بین‌فردی، با میزان بخشش و دریافت صمیمیت و مهربانی مشخص می‌شود. این مولفه در آزمون هوش هیجانی، تنها به معنای ایجاد روابط دوستانه با دیگران نیست، بلکه به معنای احساس راحتی داشتن در چنین ارتباطاتی و داشتن انتظارات مثبت در تعاملات اجتماعی نیز هست.

افرادی که در ارتباطات بین‌فردی توانایی دارند، از نظر دیگران صمیمی و پرانرژی هستند، اتمسفر مثبتی در محیط کاری ایجاد می‌کنند و دیگران از کنار آن‌ها بودن، احساس خوبی دارند. این مولفه از آزمون هوش هیجانی، پیش‌نیازی برای برخی مشاغل مانند بازاریابی، فروش و خدمت به مشتریان ا‌ست.

[مطلب مرتبط: هوش بین فردی گاردنر]

 

3- مولفه مدیریت استرس شامل:

  • تحمل فشار روانی: مدیریت سازنده و موثر هیجانات

این فاکتور در آزمون هوش هیجانی(Bar-On) به معنای مدیریت هیجانات است. در اصل، تحمل فشار روانی، توانایی تحمل و مقابله با حوادث جانبی و موقعیت‌های استرس‌زا بدون آسیب وارد شدن به فرد و اصطلاحا فرد را از پا نینداختن است.

افرادی که ظرفیت خوبی برای تحمل استرس دارند، به‌جای تسلیم شدن در برابر احساس درماندگی و ناامیدی، با مشکلات و بحران‌های پیش رو، مقابله می‌کنند. این افراد به ندرت از رویارویی با موقعیت‌های مشکل‌ساز پرهیز می‌کنند و در عوض با این موقعیت‌ها، با آگاهی مقابله می‌کنند.

تحمل فشار روانی، یکی از مهارت‌های مدیریت و رهبری به شمار می‌آید. رهبرانی که در مقابله با استرس مهارت دارند، سرمایه‌ای واقعی برای هر تیم و سازمان، به شمار می‌آیند. اضطراب اغلب هنگامی به وجود می‌آید که این مؤلفه هوش هیجانی، به‌شکل مناسب کار نکند. افرادی که میزان تحمل فشار روانی به شدت پایینی دارند، ممکن است علائم مربوط به استرس و اضطراب مانند تنش، تحریک‌پذیری، دلهره، نگرانی، تمرکز ضعیف، مشکل در تصمیم‌گیری و حتی مشکلات جسمی را نشان بدهند.

تست هوش هیجانی رایگان

  • کنترل تکانش: کنترل کردن هیجانات و احساسات

کنترل تکانش، توانایی به تاخیر انداختن یا مقاومت در برابر واکنش نشان دادن است؛ به این معنا که در شرایط چالش‌برانگیز، آرامش خود را حفظ کنیم و بر هیجانات خود، کنترل داشته باشیم

پس از خودآگاهی هیجانی، همدلی و خودابرازی، که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، کنترل تکانش چهارمین مولفه اساسی در  هوش هیجانی به‌شمار می‌رود. این مولفه یکی از عناصر بسیار مهم در توانایی رهبری و هدایت، مذاکرات و حل اختلافات به شمار می‌آید.

 

4- مولفه سازگاری شامل:

  • واقع‌گرایی: سنجش احساسات و افکار با واقعیت خارجی

فاکتور واقع‌گرایی در مدل بار-آن، به عنوان ارزیابی ارتباط آن‌چه در درون تجربه می‌کنیم و آنچه در بیرون رخ می‌دهد، توصیف می‌شود. این مولفه در تستEQ ، در واقع به معنای انطباق با وضعیت حال و تجربه اتفاقات و مسائل جدید و پذیرش آن‌ها، همان‌طور که واقعا هستند است.

جنبه مهم این فاکتور از هوش هیجانی، میزان وضوح درک ما، کنار آمدن با شرایط و ارزیابی موقعیت‌ها است.

طبق تست هوش هیجانی بار آن، واقع‌گرایی یعنی عقب‌‌نشینی نکردن از دنیای بیرون، انطباق داشتن با زمان حال و همچنین شفافیت داشتن در فکر و اندیشه.

 

  • حل مسئله: حل مسائل و مشکلات فردی و بین‌فردی

افرادی که نمره خوبی در مهارت حل مسئله دارند، اغلب با وجدان، روش‌مند و منظم هستند و پشتکار خوبی در انجام کارها و چالش‌های پیش روی خود دارند. حل مسئله نقش بسیار مهمی در توانایی مذاکره و حل‌وفصل اختلافات دارد. مهارت داشتن در این مولفه هوش هیجانی، چه از نظر فردی و چه از نظر سازمانی، یک سرمایه واقعی به شمار می‌آید. این مهارت در برنامه‌ریزی استراتژیک و پیش‌بینی و مقابله با مشکلات بالقوه و پیچیده لازم ا‌ست.

حل مسئله به‌ویژه برای افرادی که به تنهایی کار می‌کنند و یا نظارت کمی بر کارشان وجود دارد، ضروری است؛ زیرا در مواقعی که مجبور شوند با شرایطی برخورد کنند که بدون تصمیم‌گیری گروهی کاری انجام دهند، این مهارت می‌تواند به آن‌ها در گرفتن تصمیم درست کمک کند.

آزمون هوش هیجانی بار آن

  • انعطاف‌پذیری: تطبیق دادن افکار و احساسات با موقعیت‌های جدید

این فاکتور در تست EQ به‌عنوان توانایی تطبیق و سازگاری احساسات، افکار و رفتارهای ما در برابر شرایط و موقعیت‌های جدید، توصیف می‌شود.

این عامل علاوه‌بر شایستگی‌های مدیریتی، در حل تعارضات و مذاکره با افراد و شرکت‌های گوناگون نیز نقش دارد.کمبود انعطاف‌پذیری مدیر یک سازمان می‌تواند تهدیدی جدی برای بقای آن سازمان باشد.

 

5- مولفه خلق‌وخوی عمومی شامل:

  • خوش‌بینی: مثبت‌اندیشی و دیدن نیمه پر لیوان

در تست هوش هیجانی، خوش‌بینی، حفظ نگرش مثبت و امیدوارانه به زندگی، حتی در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات تعریف شده است. خوش‌بینی رویکردی مثبت در زندگی روزمره و عاملی انگیزشی در انجام کارهایی است که انجام می‌دهیم. این مولفه در مدل هوش هیجانی بار آن، نقش مهمی را در خودانگیزشی، مقابله با استرس و دستیابی به اهداف ایفا می‌کند و یکی از ویژگی‌های اصلی مدیریت و رهبری‌ست.

افراد خوش‌بین معمولاً نسبت به خود احساس اطمینان دارند، معتقدند که می‌توانند بر شرایط سخت غلبه کنند، به بهترین‌ها امیدوار هستند و به‌طور کلی هنگامی‌که اوضاع سخت می‌شود، انگیزه ادامه دادن دارند. آن‌ها معمولاً احساس می‌کنند در پایان کار همه‌چیز درست می‌شود، به توانایی خود برای رسیدگی به مشکلات ناراحت‌کننده اعتقاد دارند و به‌طور معمول، با آغاز کار جدید، احساس شکست نمی‌کنند. افراد خوش‌بین‌ مانند دیگر افراد، بسیاری از وقایع زندگی را تجربه می کنند، اما یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها با دیگران این است که خوش‌بین‌ها از شکست‌های خود درس می‌گیرند و سعی دارند شرایط را برای خود بهتر کنند.

 

  • خودشکوفایی

این عامل در تست هوش هیجانی (Bar-On) به‌عنوان توانایی در تعیین اهداف شخصی و انگیزه دستیابی به آن‌ها به‌منظور  شکوفایی و بارور شدن پتانسیل‌های فرد تعریف می‌شود.

افرادی که نمره پایینی در مولفه خود شکوفایی آزمون هوش هیجانی بار آن دریافت می‌کنند، شاید با این مشکل مواجه شوند که ندانند در زندگی چه کاری می‌خواهند انجام بدهند؛ چون آن‌ها دید درستی از خود و یا کاری که می‌خواهند انجام بدهند ندارند. حتی ممکن است بدانند هدفشان چیست اما به دلایل مختلف نتوانند پتانسیل حقیقی خود را تحقق ببخشند.

عزت نفس

  • شادمانی: احساس رضایت از خود، دیگران و زندگی

این مولفه به‌عنوان احساس رضایت ما از خودمان، دیگران و به‌طور کل از زندگی‌ توصیف می‌شود. افراد شاد اغلب در هر محیطی که باشند، احساس خوبی دارند و از فرصت‌های ساده برای لذت بردن از زندگی استفاده می‌کنند. برخی از محققان، فاکتور شادمانی در تست هوش هیجانی بار آن را جزو مولفه‌های هوش هیجانی در نظر نمی‌گیرند؛ اما این مولفه، در ایجاد انگیزه و خدمت به برخی مولفه‌های دیگر، مانند خوش‌بینی و خودشکوفایی، نقش مهمی ایفا می‌کند.

[مطلب مرتبط : عوامل موثر بر هوش هیجانی]

 

تست هوش هیجانی بار آن و نتایج آن

خوشبختانه تمام مولفه‌های هوش هیجانی تست EQ  از جنس مهارت هستند و حتی در صورت پایین بودن نمره هرکدام، می‌توان با تمرین و تلاش به تقویت هوش هیجانی پرداخت. با این توضیح، پس از استفاده از تست هوش هیجانی رایگان بار آن و مطلع شدن از نمره‌تان، به آن به‌عنوان یک نمره تغییرناپذیر نگاه نکنید. سعی کنید درباره نقاط ضعف موجود، اطلاعات بیشتری به‌دست آورده و مهارت‌های خود را در زمینه موردنظر تقویت کنید

تست هوش هیجانی بار آن آنلاین

دستورالعمل اجرای تست هوش هیجانی بار آن رایگان
  • تست EQ آنلاین 90 سوال دارد.
  • نتیجه این تست، نمره شما در هر مولفه هوش هیجانی به همراه نمره کلی شما در هوش هیجانی است.
  • زمان لازم برای پاسخ‌دهی به سوالات حدوداً سی دقیقه است.
  • هنگام پاسخ دادن به سوالات با خودتان صادق باشید و پاسخی که بیشترین شباهت را به رفتارهای شما دارد، انتخاب کنید.
 
1.به نظر من برای غلبه بر مشکلات باید گام به گام پیش رفت.
2.لذت بردن از زندگی برایم مشکل است.
3.شغلی را ترجیح میدهم که حتی الامکان من تصمیم گیرنده باشم.
4.میتوانم بدون تنش زیاد، با مشکلاتم مقابله کنم.
5.می‌توانم برای معنی دادن به زندگی، تا حد امکان تلاش کنم.
6.نسبت به هیجاناتم آگاهم
7.سعی می‌کنم بدون خیال‌پردازی، واقعیت امور را در نظر بگیرم.
8.به راحتی با دیگران دوست می‌شوم.
9.معتقدم توانایی تسلط بر شرایط دشوار را دارم.
10.بیشتر مواقع به خودم اطمینان دارم.
11.کنترل خشم برایم مشکل است.
12.شروع دوباره برایم سخت است.
13.کمک کردن به دیگران را دوست دارم.
14.به خوبی می‌توانم احساسات دیگران را درک کنم.
15.هنگامی‌که از دیگران خشمگین می‌شوم، نمی‌توانم با آن‌ها در این مورد صحبت کنم.
16.هنگام رویارویی با یک موفقیت دشوار، دوست دارم تا حد ممکن درمورد آن اطلاعات جمع‌آوری کنم.
17.خندیدن برایم سخت است.
18.هنگام کارکردن با دیگران، بیشتر پیرو افکار آن‌ها هستم تا فکر خودم.
19.می‌توانم به خوبی فشارها را تحمل کنم.
20.در چند سال گذشته کمتر کاری را به نتیجه رسانده‌ام.
21.به سختی می‌توانم احساسات عمیقم را با دیگران در میان بگذارم.
22.دیگران نمی‌فهمند که من چه فکری دارم.
23.به خوبی با دیگران همراهی می‌کنم.
24.به اغلب کارهایی که انجام میدهم خوش‌بین هستم.
25.برای خودم احترام قائل هستم.
26.عصبی بودنم مشکل ایجاد می‌کند.
27.به سختی میتوانم فکرم را در مورد مسائل تغییر دهم.
28.کمک به دیگران، من را کسل نمی‌کند. به خصوص اگر شایستگی آن‌را داشته باشند.
29.دوستانم می‌توانند مسائل خصوصی خودشان را با من در میان بگذارند.
30.می‌توانم مخالفتم را با دیگران ابراز نمایم.
31.هنگام مواجه با یک مشکل، اولین کاری که انجام می‌دهم دست نگه داشتن و فکر کردن است.
32.فرد با نشاطی هستم.
33.ترجیح می‌دهم دیگران برای تصمیم بگیرند.
34.احساس می‌کنم کنترل اضطراب برایم مشکل است.
35.از کارهایی که انجام می‌دهم راضی نیستم.
36.به سختی میفهمم چه احساسی دارم.
37.تمایل دارم با آن‌چه در اطرافم می‌گذرد روبه‌رو نشوم و از برخورد با آن‌ها طفره میروم.
38.روابط صمیمی با دوستانم برای هر دو طرفمان اهمیت دارد.
39.حتی در موقعیت‌های دشوار، معمولاً برای ادامه کار انگیزه دارم.
40.نمیتوانم خودم را این‌طور که هستم بپذیرم.
41.دیگران به من میگویند هنگام بحث، آرام‌تر صحبت کنم.
42.به آسانی با شرایط جدید سازگار میشوم.
43.به کودک گمشده کمک میکنم، حتی اگر همان موقع جای دیگری کار داشته باشم.
44.به اتفاقی که برای دیگران می‌افتد توجه دارم.
45.نه گفتن برایم مشکل است.
46.هنگام تلاش برای حل یک مشکل، راه حل‌های ممکن را در نظر می‌آورم. سپس بهترین را انتخاب می‌کنم.
47.از زندگی‌ام راضی هستم.
48.تصمیم‌گیری برایم مشکل است.
49.میدانم در شرایط دشوار، چگونه آرامشم را حفظ کنم.
50.هیچ‌چیز در من علاقه ایجاد نمی‌کند.
51.از احساسی که دارم آگاهم.
52.در تصورات و خیال‌پردازی‌هایم غرق می‌شوم.
53.با دیگران رابطه خوبی دارم.
54.معمولاً انتظار دارم مشکلات به خوبی ختم شوند. هر چند چنین نمی‌شود.
55.از اندام و ظاهر خودم راضی هستم.
56.کم صبر هستم.
57.می‌توانم عادات قبلی‌ام را تغییر دهم.
58.اگر لازم باشد با زیر پا گذاشتن قانون از موقعیتی فرار کنم، این کار را انجام می‌دهم.
59.نسبت به احساسات دیگران حساس هستم.
60.می‌توانم به راحتی افکارم را به دیگران بگویم.
61.هنگام حل مسائل، به سختی می‌توانم در مورد بهترین انتخاب تصمیم گیری کنم.
62.اهل شوخی هستم.
63.در انجام کارها و امور مختلف به دیگران وابسته‌ام.
64.رویارویی با مسائل ناخوشایند برایم مشکل است.
65.حتی‌الامکان کارهایی را به عهده می‌گیرم که برایم لذت بخش هستند.
66.حتی هنگام آشفتگی، از آن‌چه در من اتفاق می‌افتد آگاهم.
67.تمایل به مبالغه‌گویی دارم.
68.به نظر دیگران من فردی اجتماعی هستم.
69.به توانایی‌ام برای مقابله با دشوارترین مسائل اطمینان دارم.
70.از شیوه نگرش و فکرم راضی هستم.
71.به طرز بدی خشمگین می‌شوم.
72.معمولاً تغییر ایجاد کردن در زندگی روزانه برایم سخت است.
73.قادر هستم احترام به دیگران را حفظ کنم.
74.دیدن رنج دیگران برایم سخت است.
75.به نظر دیگران من نمی‌توانم احساسات و افکارم را بروز دهم.
76.هنگام روبه‌رو شدن با شرایط دشوار، سعی می‌کنم درمورد راه‌حل‌های ممکن فکر کنم.
77.افسرده هستم.
78.فکر میکنم به دیگران بیشتر احتیاج دارم، تا دیگران به من.
79.مظطرب هستم.
80.درمورد آنچه میخواهم در زندگی انجام دهم فکر مشخص و خوبی ندارم.
81.به سختی می‌توانم از امور برداشت صحیحی داشته باشم.
82.به سختی می‌توانم احساساتم را بیان کنم.
83.با دوستانم رابطه صمیمی برقرار می‌کنم.
84.قبل از شروع کارهای جدید، معمولاً احساس می‌کنم شکست خواهم خورد.
85.هنگام بررسی نقاط ضعف و قوتم، باز هم احساس خوبی در مورد خودم دارم.
86.هنگام عصبانیت زود از کوره در میروم.
87.اگر مجبور به ترک وطنم باشم، سازگاری برایم دشوار خواهد بود.
88.به نظر من پایبندی یک شهروند به قانون مهم است.
89.از جریجه دار کردن احساسات دیگران خودداری می‌کنم.
90.مشکل می‌توانم از حق خودم دفاع کنم.

55 دیدگاه برای “تست هوش هیجانی (EQ) بار آن (Bar-On) رایگان

  1. مهلا گفته:

    سلام
    فرد چطور می‌تونه نقاط قوتش رو تقویت کنه و نقاط ضعفش رو برطرف کنه؟ آموزش خاصی در این مورد وجود داره؟

    • ملینا گفته:

      سلام برای حل این نقاط قوت و ضعف باید خودآگاهی کاملی نسبت به خود داشته باشی یا میتونی به پیش روانشناس شخصیت بری

  2. nastaran. loloei گفته:

    از نظر من تست خوبی بود به خصوص برای من که اولین بار به تست ازمون هوش هیجانی پاسخ می دادم قسمتی از نقاط مثبت و منفی رفتاری ما را زیر ذربین برد واماده هستم که به انها توجه نمایم. ممنون از به اشتراک گذاری ان

  3. حمید گفته:

    بنظرم تست خوبی است اگر سئوالات استاندارد باشدهمچنین فرد قادر باشد به سئوالات با توجه به شناخت واقعی که ازخودش دارد پاسخ داده باشد. باتشکر از زحمات جنابعالی

  4. قادرزاده گفته:

    سلام ، ممنون بابت تست خوب و عالی تون
    نتیجه تست من هوش هیجانی بالا در بازه ۲۷۰ تا ۴۵۰ بود !!!
    سقف این بازه یا ماکزیمم در این تست چقدر در نظر گرفته شده ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  5. F گفته:

    سلام وقت بخیر. من اخیرا یکی دو سالی هست که در جمع اشخاصی که با من از لحاظ اعتقادی و فرهنگی متفاوتن راحت نیستم نمیدونم چرا اینطور شدم
    چه راهکاری برای این مشکل پیشنها. می‌کنید؟

  6. نیر گفته:

    فکر می کنم تست ها سطح واقعی رو نمی تونه نشون بده چون انسان ممکنه درست نتونه خودشناسی داشته باشه

  7. فاطمه گفته:

    اگر درباره هنین سوالها میباشد سوالهای خوب و متنوع وکاربردی بود که من همیشه بعضی از آنها را همیشه از خودم میپرسیدم

  8. ابراهیم نوری گفته:

    واقعا تست خوبی بود تمام سوال های هوش هیجانی استاندار و خوب بود ممنون فقط سوال در مورد رویارویی در برابر داغ عزیزان و این جور مسائل هم خوب بود بنظرم اگر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *