دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تست استعدادیابی کلیفتون (گالوپ)

تست گالوپ رایگان _ 5 نقطه قوت
3.7/5 - (1314 امتیاز)

در این مطلب با تست استعدادیابی کلیفتون (Clifton) آشنا خواهید شد.

این تست با نام‌های تست استعدادیابی گالوپ (gallup) و یا تست نقاط قوت و ضعف و  تست مهارت‌یابی هم شناخته می‌شود.

پس از آشنایی با تاریخچه و مقدمات، در ادامه می‌توانید تست رایگان کلیفتون را انجام دهید. حتی بدون انجام دادن تست کلیفتون، تنها با خواندن 34 تم توانمندی، می‌توانید 5 نقطه قوت برتر خودتان را کشف کنید.

در انتهای این مطلب، شما علاوه بر کشف استعدادهای خود، می‌دانید تست کلیفتون چیست و می‌توانید از بین 34 استعداد اصلی، نقاط قوت اطرافیانتان را نیز پیدا کنید. این به شما در شناخت بهتر و درک رفتارهای دیگران هم کمک می‌کند.

 

 

 

تست استعدادیابی کلیفتون چیست؟

کلیفتون _ 34 استعداد اصلیدونالد او. کلیفتون (Donald O. Clifton) روانشناس، نویسنده، محقق و کارآفرین آمریکایی بود. جالب است بدانید کلیفتون در جنگ جهانی دوم در پرواز B-24s ناوبر و بمب‌افکن شرکت داشت. وی پس از 25 موفقیت در حملات بمباران، به عنوان یک قهرمان برجسته پرواز، صلیب پرواز ممتاز را دریافت کرد.

اما بعد از آن احساس کرد که باید بقیه عمرش را صرف انجام کارهای خوب و مفید برای بشریت کند. پس شروع به مطالعه درباره راه‌های توسعه فردی کرد. او مطالعاتش را در کتابخانه دانشگاه نبراسکا_لینکلن آغاز کرد. اما خیلی زود به این نتیجه رسید که همه آنچه کتاب‌های روانشناسی درباره مردم می‌گویند، درست نیست.

او با ابداع تست نقاط قوت کلیفتون، به مردم کمک کرد تا استعدادهای طبیعی و ذاتی خود را پیدا کنند و با استفاده از آن‌ها به بهترین فردی که می‌تونند تبدیل شوند. کلیفتون را به عنوان پدر روانشناسی نقاط قوت می‌شناسند.

کلیفتون مولف کتاب کشف توانمندی‌ها است که در ایران با نام کتاب 5 نقطه قوت خود را بشناسید معروف است. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند نقاط قوت خود را بشناسید و از آن‌ها بهره ببرید.

استعداد چیست؟

به عقیده کلیفتون استعداد یک روش طبیعی تفکر، احساس یا رفتار است. او به این نتیجه رسیده بود که هر کس زمانی که از استعدادها و توانمندی‌های خود استفاده می‌کند، شادتر است. این شادی و انگیزه باعث می‌شود که برای رسیدن به اهداف خود مشتاق‌تر باشد. در نتیجه موفقیت و رضایت بیشتری را تجربه می‌كند.


این تنها به نفع یک فرد نیست، بلکه گروه‌ها، سازمان‌ها و تیم‌هایی که این افراد در آن‌ها عضو هستند هم، روابط تیمی و گروهی قوی‌تری دارند و به نتایج بهتری می‌رسند.


کلیفتون معتقد بود که همه‌ی انسان‌ها به نوبه‌ی خود نابغه هستند. طبق نظریه او 34 تم توانمندی (استعداد) وجود داره که این 34 تم به 4 موضوع تقسیم‌بندی می‌شوند.

نتیجه‌ی تست استعدادیابی گالوپ به شما می‌گوید که در کدام 5 مورد از این 34 تم توانمندی، قوی‌تر هستید. شما با تمرکز بر روی آن‌ها می‌توانید از پتانسیل بی‌نهایت‌ خود استفاده کنید!


البته در نظر داشته باشید که برای تبدیل استعدادها به نقاط قوت و توانمندی، باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. یعنی باید برای توسعه مهارت‌ها و یادگیری دانش زمان صرف کنید.

پیشنهاد می‌کنم مطلب چگونه هر مهارتی را سریع‌تر یاد بگیریم؟ را هم مطالعه کنید. در آن گفته شده که چطور هر مهارتی را با لذت یاد بگیرید.

همچنین در این راستا می‌توانید مقاله کشف استعداد به روش جانسون اوکانر را نیز مطالعه کنید.

بیش از خواندن ادامه این مطلب، مشاهده ویدئوی 2 دقیقه‌ای زیر درباره معرفی تست کلیفتون را هم از دست ندهید.

 


 

در ادامه به معرفی 34 تم توانمندی کلیفتون و دسته‌بندی این تم‌ها به 4 گروه می‌پردازیم.

اگر عجله دارید؛ می‌توانید قبل از مطالعه توضیحات 34 تم توانمندی، ابتدا با کلیک بر روی لینک زیر، این تست استعدادیابی شغلی رایگان را انجام داده و 5 نقطه قوت برتر خود را بیابید و سپس توضیحات سی‌وچهارگانه را در همین صفحه مطالعه کنید.

 

تست آنلاین کلیفتون

بیشتر بخوانید: نقشۀ راه کسب درآمد بر اساس شخصیت

دسته‌بندی 34 تم توانمندی به 4 موضوع

 

  • حوزه تفکر استراتژیک (Strategic Thinking)

توانمندی‌های این دسته، پاسخ به این سوال است که “چطور اطلاعات را از موقعیت‌های مختلف دریافت، بررسی و آنالیز می‌کنید”.

در زمان تصمیم‌گیری؛ افرادی با این تم توانمندی، بهترین عملکرد را دارند و کمک می‌کنند که افراد روی هدف تیم متمرکز باشند. این افراد تیم را به سمت آینده هدایت می‌کنند.

 

  • حوزه ساخت روابط (Relationship Building)

توانمندی‌های این دسته، پاسخ به این سوال است که “شما چطور روابطی قوی و محکم ایجاد می‌کنید و آن‌ها را پرورش می‌دهید”.

این ویژگی‌ها به افراد کمک می‌کنند که تیم را در کنار هم نگه دارند و به همکاری‌ و تعامل افراد کمک کنند.

 

  • حوزه نفوذ یا تأثیرگذاری (Influencing)

توانمندی‌های این دسته، پاسخ به این سوال است که “شما چطور دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهید”

وقتی گروه نیاز به فروش ایده‌هایش در داخل و یا خارج از سازمان دارد، افرادی که تم‌های توانمندی‌شان جزو این دسته است، می‌توانند از این توانایی‌ها برای متقاعدکردن دیگران بهره ببرند.

 

  • حوزه اجرایی (Executing)

توانمندی‌های این دسته پاسخ به این سوال است که “شما چطور باعث می‌شوید ایده‌ها به واقعیت تبدیل شوند”.

وقتی گروه نیاز به اجرای یک راه‌ حل دارد، افرادی که تم‌های توانمندی‌شان جزو این دسته است، وارد عمل می‌شوند، در واقع این افراد می‌توانند برای تحقق اهداف تیم، به‌صورت خستگی‌ناپذیر کار کنند.

 


34 تم توانمندی کلیفتون

 

حوزه تفکر استراتژیک (Strategic Thinking):

تم تفکر استراتژیک _ تست رایگان کلیفتون

 

1) تحلیل‌گر (Analytical)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، تحلیل‌گری است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

همیشه به دنبال دلایل هستید و می‌توانید به همه عواملی که روی یک وضعیت تاثیرگذارند هم‌زمان فکر کنید و آن‌ها را در نظر بگیرید.

اغلب جمله “چیزی که میگی درسته رو اثبات کن” به کار می‌برید.

احتمالاً به داده‌ها و طبقه‌بندی آنها علاقه‌مندید و به کمک ‌آن‌ها سعی می‌کنید الگوها و ارتباطات بین پدیده‌ها را پیدا کنید. در ضمن آیا دیگران شما را منطقی و سختگیر نمی‌دانند؟!

کارهای تحقیقاتی و کار در بازارهای مالی برای این افراد مناسب است.

 

2) چشم‌انداز (Context) یا زمینه‌ساز

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، چشم‌انداز است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

با نگاه به گذشته و تحلیل آن به دنبال جواب‌های مسائل حال هستید و برای طرح‌ها و اهدافتان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنید و احتمالاً در مواجهه با افراد جدید، کمی با تأمل جهت‌گیری می‌کنید.

علاقه به تاریخ و کندوکاو در گذشته، در مشاغلی مانند باستان‌شناسی، معلمی تاریخ و مشاوری به خوبی مشهود است.

 

3) آینده‌نگر (Futuristic)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، آینده‌نگری است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

عاشق نگاه کردن به افق‌های دور، رویاپردازی و فکر کردن به آینده هستید. آینده را با جزئیات می‌بینید و همین باعث می‌شود که برای آینده بهتر تلاش کنید و انگیزه داشته باشید.

کارآفرینان و مخترعان این تم را حتماً دارند.

 

4) ایده‌پرداز (Ideation)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، ایده‌پردازی‌ است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما این توانایی را دارید که در موضوعات به ظاهر مختلف، چیزهای مشابه ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. وقتی کشف می‌کنید که در پس یک مفهوم پیچیده چه چیزی هست، احساس رضایت می‌کنید.

ذهن شما همیشه به دنبال پیوندهاست. دیگران شما را خلاق و ادراکی و یا حتی باهوش توصیف می‌کنند.

افراد دارای این تم، در شغل‌هایی مثل طراحی و کارهای تبلیغاتی بسیار موفق عمل می‌کنند.

 

5) ورودی یا گردآورنده (Input)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، ورودی‌ است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

از جمع‌آوری و آرشیو کردن لذت می‌برید و ممکن است اطلاعات، ایده‌ها، آثار باستانی یا هر چیز دیگری را بایگانی کنید و این بستگی به بقیه ویژگی‌ها و علاقه‌‌مندی‌های شما دارد.

اگر مطلبی را می‌خوانید، لزوماً نظریه‌های خودتان را اصلاح نمی‌کنید، فقط اطلاعات بیشتری را به آرشیو خود اضافه می‌کنید.

اما چرا چیزها را بایگانی می‌کنید؟ شاید به این دلیل که روزی به کارتان بیاید و اینکه کلاً از دور انداختن چیزی احساس خوبی ندارید و جمع‌آوری، ذهن شما را تازه نگه می‌دارد.

روزنامه‌نگاری به نظرتان برای این افراد مناسب نیست!؟

 

6) تفکر (Intellection)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، تفکر است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

کلاً به فکر کردن و فعالیت ذهنی علاقه‌مندید و ممکن است به طور متمرکز به حل یک مشکل یا ایده، یا درک احساسات دیگران یا هر چیز دیگری فکر کنید، که این بستگی به دیگر ویژگی‌ها و علایق شما دارد.

شما فردی درونگرا هستید؛ چون در زمان تنهایی برای تمرکز و فکر کردن زمان پیدا می‌کنید و البته از این کار لذت می‌برید. خوب یا بد، زمزمه‌های ذهنی همیشه همراه شماست.

روانشناس باشید یا فیلسوف، فرقی نمی‌کند، شما حتماً این تم را در خود دارید.

 

7) یادگیرنده (Learner)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، یادگیرنده است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها رو دارید:

استعداد زیادی برای یادگیری دارید. در واقع عاشق یاد گرفتن هستید و می‌خواهید به طور مداوم بهبود و رشد پیدا کنید.

خودِ روند یادگیری برای شما لذت‌بخش است. در اصل هیجان حقایق و اعتمادبه‌‌نفس ناشی از تسلط به یک مهارت، فرایندی‌ست که شما را مجذوب خود می‌کند. 

علاقمندان تدریس، سخنرانی و مشاوره، معمولاً دارای این ویژگی هستند.

 

8) استراتژیک (Strategic)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، استراتژیک است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما در مواجهه با هر سناریو، به سرعت می‌توانید موضوع را تجزیه و تحلیل کنید و این مهارتی نیست که قابل آموزش دادن باشد. این یک روش متمایز فکرکردن است.

می‌توانید سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و همیشه به این سوال فکر می‌کنید که “اگر این اتفاق افتاد چه می‌شود؟”

این ویژگی مدیران و کارآفرینان موفق است.

 

حوزه ساخت روابط (Relationship Building):

ساخت روابط _ تست نقاط قوت و ضعف

 

9) انعطاف‌پذیر (Adaptability) |دارای توانایی تطبیق‌پذیری

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، انعطاف‌پذیر است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

ترجیح می‌دهید که با جریان در حرکت باشید. در لحظه زندگی می‌کنید و آینده را به عنوان مقصد ثابت نمی‌بینید بلکه آینده مکانی برای مشاهده نتایج تصمیمات فعلی شماست؛ پس آینده را هر وقت خواستید انتخاب می‌کنید.

در کل آدم منعطف و سازگاری هستید.

کار در اورژانس، آتش‌نشانی و خدمات پس از فروش، برای افراد دارای این ویژگی بسیار لذت‌بخش است.

 

10) متصل (Connectedness) |در پیوند با مبدأ

اگر شما پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، متصل است، به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما اعتقاد دارید که هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست! هر رویه‌ای معنی دارد؛ چون می‌دانید که همه در بُعد روحی با هم ارتباط داریم و نباید به دیگران آسیب برسانیم چون به خودمان آسیب می‌رسد.

این از شما انسانی ملاحظه‌گر، دلسوز، پذیرا  و معتقد ساخته است.

معلم، مشاور و روحانی شدن از علاقمندی‌های این دسته از افراد است.

 

11) پرورش‌دهنده (Developer)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، پرورش‌دهنده‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما پتانسیل نهفته دیگران را پیدا می‌کنید و پرورش می‌دهید. در حقیقت شما در هر چیزی پتانسیل رشد می‌بینید. هر علامت پیشرفتِ کوچکی را کشف می‌کنید و به آن پر و بال می‌دهید.

از نظر شما هیچ فردی کامل شکل نگرفته و همه همیشه در حال تکامل و پیشرفت هستند. در تعامل با دیگران هدف شما کمک به آن‌ها برای موفقیت است؛ حتی آن‌ها را به چالش می‌کشید و اگر چالشی هم وجود نداشته باشه، شما خودتان یک چالش ابداع می‌کنید.

علائم رشد در دیگران، منبع انرژی شماست و با دیدن آنها احساس قدرت و رضایت می‌کنید. باید بگویم که داشتن دوست‌هایی مثل شما یک نعمت بزرگ است!

مدیریت و رهبری و همچنین تدریس و آموزش از مشاغل مناسب برای افراد دارای این تم هستند.

 

12) همدلی (Empathy)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، همدلی‌ست به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

خیلی خوب می‌توانید خودتان را در جای دیگران بگذارید و احساسات آن‌ها را درک کنید. شما می‌توانید جهان را از چشم‌های دیگران ببینید؛ نه اینکه لزوماً با دیدگاه هر کسی موافق باشید و یا برای هر کسی ترحم و دلسوزی کنید (این با همدلی فرق می‌کند) اما آن‌ها را می‌فهمید.

درک دیگران، یک توانایی غریزی در شماست. درضمن شما این توانایی را دارید که برای بیان احساسات‌تان بهترین کلمات را انتخاب کنید. به خاطر همین است که دیگران خیلی زود جذب شما می‌شوند.

معلمی، پرستاری، مشاوره و کار در امور خیریه، با روحیات افراد دارای این تم بسیار سازگار است.

 

13) هماهنگی و سازگاری (Harmony)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، هماهنگی است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما دنبال زمینه‌های توافق و اجماع هستید. از درگیری لذت نمی‌برید و سعی می‌کنید که اصطکاک را به حداقل برسانید.

وقتی می‌بینید طرف مقابل شما دیدگاه‎‌های متفاوتی دارد، سعی می‌کنید زمینه‌های مشترک را پیدا کنید، یا حداقل بحث را عوض می‌کنید و سعی می‌کنید درباره مسائلی حرف بزنید که هر دو طرف در آن توافق نظر دارید.

افرادی که هارمونی یا هماهنگی جزو 5 تم غالبشان است، معقدند اگر به جای بحث برای تحمیل نظرات خودمان، آن‌ها را بررسی کنیم و به دنبال توافق باشیم، بهره‌ورتر خواهیم بود.

به نظر می‌رسد زندگی در کنار افرادی با تم هارمونی قوی، خیلی لذت‌بخش می‌تواند باشد!

 

14) دربرگیرنده (Includer)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، دربرگیرنده‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما نسبت به کسایی که بیکارند و یا تنها مانده‌اند، توجه نشان می‌دهید و سعی می‌کنید که آن‌ها را هم عضو گروه کرده و درگیر کنید. در اصل متخصص گسترش دادن دایره هستید!

شما از این حس که کسی خارج از گروه، فقط نگاه می‌کند، متنفر هستید، آن فرد را داخل گروه می‌کشید تا احساس تعلق کند.

از ویژگی‌های ارزشمند شما این است که دیگران را قضاوت نمی‌کنید. البته این نشان نمی‌دهد که اختلافات را می‌پذیرید، بلکه عقیده دارید که همه ما به یک اندازه مهم هستیم، پس هیچ کس نباید نادیده گرفته شود.

رهبری و مربی‌گری از مشاغل مناسب برای این تم است.

 

15) فردگرایی (Individualization)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، فردگرایی است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

همیشه راهکاری دارید که افراد مختلف، موثرتر کنار هم کار کنند. شما ذاتاً به سبک هر فرد، انگیزه‌های شخصی، نحوه تفکر و چگونگی ایجاد روابط هر فرد توجه می‌کنید. به خاطر همین دقت‌های خاص‌ است که همیشه برای هر کس هدیه‌ای دقیقاً مناسب را پیدا می‌کنید.

شما معلم‌ خوبی هم می‌توانید شوید، چون می‌توانید شیوه تدریس خود را دقیقاً متناسب با نیازها و توانایی‌های هر فرد منطبق کنید.

از آنجایی که اینقدر به نقاط قوت هر فرد آگاهید، می‌توانید بهترین‌های هر کس را ترسیم کنید. به کمک این قدرت شخصی‌سازی، خیلی خوب اعضای تیم‌ها را انتخاب می‌کنید، چون می‌دانید که راز موفقیت تیم‌های بزرگ توسط نقاط قوت فردی ایجاد می‌شود.

مربی، مشاور و کارشناس منابع انسانی هم، افرادی با این تم هستند.

 

16) مثبت‌گرایی (Positivity)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، مثبت‌گرایی است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما فردی خوش‌بین هستید که می‌تواند دیگران را هیجان‌زده کند. راحت لبخند می‌زنید و همیشه دنبال قسمت مثبت ماجرا هستید.

خیلی کم پیدا می‌شوند کسانی که شما رو دوست نداشته باشند. آن‌ها شما را بانشاط می‌دانند و سعی می‌کنند کنارتان وقت بگذرانند، چون زندگی کنار آدم‌هایی مثل شما زیباتر است.

شما هر موقعیتی را جشن می‌گیرید و به هر سختی‌ که باشد راهی پیدا می‌کنید که همه چیز را مهیج کنید. آخرین نکته اینکه، حس شوخ‌طبعی‌، شما را خیلی جذاب‌تر کرده است.

کارآفرینی، معلمی و بازاریابی، از مشاغل مناسب برای افراد با این ویژگی است.

 

17) رابط (Relator) | اهل ایجاد رابطه

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، رابط است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

از روابط نزدیک با دیگران لذت می‌برید. اصلاً سیستم شما طوری‌ست که در راه رسیدن به اهداف اگر کنار دوستانتان باشید، احساس رضایت می‌کنید.

این ویژگی باعث می‌شود، شما به سمت افرادی که از قبل می‌شناختید سوق پیدا کنید. اما جذابیت رابطه اینقدر برایتان زیاد هست که از ملاقات با افراد جدید هم غافل نمی‌شوید.

شما عاشق صمیمیت هستید و بعد از آشنایی، از طریق درک احساسات، اهداف، ترس و رویاهای آن‌ها، شروع می‌کنید به عمیق‌تر کردن رابطه. البته از بقیه‌ هم انتظار دارید که شما را درک کنند.

مربی‌گری، معلمی، مشاوره و هر شغلی که لازمه آن برقراری ارتباط با دیگران باشد برای این گروه مناسب است.

 

حوزه نفوذ یا تأثیرگذاری (Influencing):

نفوذ _ تست آنلاین کلیفتون

 

18) فعال‎‌کننده (Activator) | آماده برای اقدام

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، فعال‌کننده‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما متخصص تبدیل رویاها به واقعیت هستید. مرد (یا زن) عمل هستید. سوال همیشگی شما این است که از کی می‌توانم شروع کنم؟ شما بی‌تاب و کم‌صبر برای عمل کردن هستید.

پس از تصمیم‌گیری درباره‌ موضوعی، شاید هنوز چیزهایی وجود داشته باشد که شما ندانید، اما چه اهمیتی دارد؟ شما شروع می‌کنید و هر آنچه لازم باشد خواهید فهمید.

در اصل از نظر شما عمل و تفکر مغایر نیستند و معتقدید که عمل بهترین وسیله یادگیری‌‌ست.

تصمیم می‌گیرید، اقدام می‌کنید، نتیجه را بررسی می‌کنید و یاد می‌گیرید. و این فرایند اقدام بعدی‌ شما را آگاهانه‌تر می‌کند.

شما می‌دانید که آدم‌ها با عملشان قضاوت می‌شوند، نه با حرف‌هایشان!

کارآفرینی و فروشندگی و مشاغلی از این دست برای افراد دارای این تم مناسب است.

 

19) فرماندهی (Command)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، فرماندهی است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما خیلی خوب می‌توانید یک موقعیت را کنترل کنید و تصمیم بگیرید و به هیچ وجه از تحمیل نظرات خود به دیگران احساس ناراحتی نمی‌کنید.

بعد از تعیین هدف، آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارید و تا زمانی که دیگران را با خود همراه نکرد‌ه‌اید، احساس بی‌قراری می‌کنید.

شما از تقابل و رویارویی هیچ ترسی ندارید و می‌دانید که اولین قدم برای حل و فصل، همین است.

شما مردم را به چالش می‌کشید، حتی اگر لازم باشد با روی ناخوشایند زندگی مواجه شوند، آن‌ها را حسابی می‌ترسانید!

خب بعضی از اطرافیانتان از این موضوع ناراحت‌اند و حتی این را ابراز می‌کنند؛ اما اغلب در نهایت با شما همراه می‌شوند.

مدیریت، رهبری و کارآفرینی برای شما که ویژگی فرماندهی دارید مناسب است.

 

20) ارتباط (Communication)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، ارتباط است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما به راحتی افکار خود را در کلمات قرار می‌دهید. احتمالاً باید مکالمه‌گر و مجری خوبی باشید. در حقیقت دوست دارید توضیح بدهید، توصیف کنید و ایده‌ها و افکارتان را به کمک تصاویر و مثال‌ها و استعاره‌ها زنده کنید.

شما استاد داستان گفتن هستید. به کمک کلمات و ترکیب‌شان توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنید. به همین خاطر مردم راغب به شنیدن شما هستند، شما به دنیای آن‌ها الهام می‌بخشید.

سخنران، مجری، بازاریاب از شغل‌های مورد علاقه این افراد است.

 

21) رقابت (Competition)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، رقابت است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما همیشه در حال مقایسه توانایی‌ها و عملکرد خود با دیگرانید. همیشه در رقابت‌ها شرکت می‌کنید و تلاش می‌کنید مقام اول را به‌ دست بیاورید.

اینکه هدف شما چقدر ارزش داشته و چقدر تلاش کردید، هیچ اهمیتی ندارد؛ اگر از دیگران پیشی نگیرید، احساس پوچی می‌کنید.

هیچ حسی برای شما بهتر از این نیست که پیروز میدان باشید. شما برای برنده شدن مسابقه می‌دهید، نه برای سرگرمی یا چیز دیگری.

ورزشکاران معمولاً دارای این تم هستند.

 

22) حداکثرکننده (Maximizer) | بیشینه‌ساز

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، حداکثرکننده‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما روی نقاط قوت، به عنوان روشی برای تحریک و تعالی شخصی و گروهی تمرکز می‌کنید. تبدیل چیزی از متوسط به کمی بالاتر از آن، حتی اگر همان قدر نیاز به تلاش داشته باشد که تبدیل یک چیز خوب به فوق‌العاده، برای شما ارزش کمتری دارد. شاید یک مقدار پیچیده شد!

خلاصه اینکه شما به دنبال تبدیل چیزهای قوی به چیزهای عالی هستید. شما کلاً مجذوب نقاط قوت می‌شوید؛ حتی اگر نقاط قوت شما نباشند.

تعالی بی‌اندازه و یادگیری سریع از ویژگی‌های شماست. در آخر اینکه ترجیح می‌دهید با کسانی وقت بگذرانید که نقاط قوت شما را تمجید می‌کنند.

 

23) خودباوری (Self Assurance)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، خودباوری‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما به توانایی خود در ریسک‌پذیری و مدیریت زندگی باور دارید. حتی به قضاوت‌های خود اطمینان دارید و می‌دانید که هیچ کس نمی‌تواند به جای شما برایتان تصمیم‌گیری کند. البته دیگران ممکن است شما را راهنمایی کنند و پیشنهاد بدهند، اما نتیجه‌گیری، فقط کار خودتان است.

شما در هر شرایطی می‌دانید که تصمیم درست چیست. به راحتی استدلال فردی دیگر را نمی‌پذیرید و مهم هم نیست که آن استدلال چقدر قانع‌کننده و منطقی باشد.

کارآفرینان و فروشندگان دارای این ویژگی هستند.

 

24) اهمیت (Significance)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، اهمیت است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما دوست دارید که تأثیرگذار باشید. مستقل بودن از صفات بارز شماست. شما بر اساس میزان تأثیرگذاری بر موضوعات، آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کنید.

تمایل به چشم‌گیر و شناخته‌شده بودن دارید. دوست دارید شنیده شوید. (کیه که دوست نداشته باشه؟! اما خب شما بیشتر دوست دارید!)

احساس می‌کنید که باید معتبر، حرفه‌ای و موفق باشید و با چنین آدم‌هایی هم در ارتباط باشید.

شما می‌خواهید که کارتان برایتان بیشتر از یک شغل باشد. دوست دارید برای انجام کارتان به شیوه‌های خودتان، آزادی عمل داشته باشید. زندگی شما پر از آرزوها و اهداف و البته دستاوردهاست.

 

25) دوست‌یاب (Woo) | توانایی جذب دیگران (winning others over)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، دوست‌یاب است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما عاشق چالش دیدن افراد جدید و شکستن یخ و ایجاد ارتباط هستید.

همیشه می‌دانید چه کاری کنید که دیگران شما رو دوست داشته باشند. جالب اینجاست که غریبه‌ها برای شما منبع انرژی هستند و به سمت شما کشیده می‌شوند.

شما بین خود و دیگران نقاط مشترکی پیدا می‌کنید تا بتوانید مکالمه‌ را تقویت کنید. خوبی ماجرا این است که در حرف زدن امکان ندارد که کلمه کم بیاورید.

از نظر شما در دنیا هیچ غریبه‌ای وجود ندارد، فقط دوستانی هستند که هنوز ملاقاتشان نکرده‌اید.

افزاد دارای این ویژگی، بازاریابان خوبی خواهند شد.

 

حوزه اجرایی (Executing):

مجری _ تست گالوپ رایگان

 

26) دست‌یابنده (Achiever) | در جستجوی موفقیت

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، دست‌یابنده ا‌ست به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

باید بگویم که خوش به حالتان! شما می‌توانید خیلی سخت کار کنید و استقامت زیادی داشته باشید.

از شلوغ بودن و البته کارآمد بودن احساس رضایت می‌کنید. هر روز برای شما یک شروع تازه‌ است و تا پایان روز باید به هدفی ملموس رسیده باشید؛ اینگونه احساس خوبی در مورد خودتان پیدا می‌کنید.

بعد از دستیابی به یک هدف، برای به دست آوردن هدف بعدی تشنه می‌شوید و فقط مدت کوتاهی احساس خوبی دارید. این یک نیاز بی‌امان به موفقیت است!

شما همیشه باید با این احساس نارضایتی زندگی کنید که، کاری که انجام می‌دهید کافی نیست. ولی خب باعث می‌شود انرژی لازم برای کار در ساعات طولانی را داشته باشید.

 

27) سازمانده (Arranger)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، سازمانده یا مرتب‌کننده است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما اهل سازندگی هستید. می‌خواهید تعیین کنید که چطور می‌توان همه قطعات و منابع را برای حداکثر بهره‌وری نظم و ترتیب داد.

در وضعیت‌های پیچیده، وقتی که همه احساس سردرگمی می‌کنند، شما از مدیریت متغیرها و تنظیم آن‌ها لذت می‌برید و همیشه می‌خواهید که بهترین راه را برای انجام کارها پیدا کنید.

در عین حال بسیار انعطاف‌پذیر هستید. در مسائل گزینه‌های جدید ابداع می‌کنید و همیشه فکر می‌کنید که راه حل جدید ممکن است وجود داشته باشد.

کارآفرینانی که استارتاپ‌ها را راه‌اندازی می‌کنند نمونه بارز افراد دارای این تم هستند.

 

28) معتقد (Belief) | ارزش‌محور بودن

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، معتقد است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما ارزش‌هایی دارید که تغییرناپذیرند. این ارزش‌ها هستند که هدف مشخصی برای زندگی شما تعیین کرده‌اند.

اعتقاداتی قوی دارید و ارزش‌هایی اصیل و ماندگار؛ اما موضوع این ارزش‌ها برای هر معتقدی ممکن است متفاوت باشد.

این ارزش‌ها اکثراً خانوده محور، معنوی، اخلاقی و یا مسئولیت‌پذیری هستند.

از نظر شما موفقیت چیزی بیشتر از پول و اعتبار است. به همین دلیل شما دنبال کاری هستید که با ارزش‌های شما هم‌خوانی داشته باشه و به زندگی معنا دهد.

معلم‌ها، پرستارها و کسانی که در هلال احمر کار می‌کنند دارای این ویژگی هستند.

 

29) ثبات (Consistency) | عدالت در برخورد با دیگران

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت شما، ثبات است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما کاملاً این درک را دارید که باید با مردم، بدون توجه به جایگاهی که دارند، همیشه یکسان و باثبات رفتار کرد.

شما همیشه روال پایداری دارید و از قوانین و رویه‌های روشنی هم پیروی می‌کنید. یکی از مهم‌ترین مسائل برای شما تعادل است.

اگر از پارتی‌بازی متنفرید، این تم یکی از ویژگی‌های غالب شماست.

قاضی، وکیل و مشاغلی از این دست برای این افراد مناسب است.

 

30) دقیق و موشکاف (Deliberative) | مشورت‌کننده و محتاط

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، دقیق و موشکاف است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما به عنوان کسی که در هر موقعیتی بهترین تصمیم را می‌گیرد، توصیف می‌شوید.

بسیار مراقب و هشیار هستید و موانع را پیش‌بینی می‌کنید. می‌دانید که اگرچه همه چیز در ظاهر آرام و مرتب است، ولی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. شما این مشکلات را پیدا کرده و حل می‌کنید.

شما یک فرد جدی هستید که دوست دارد همه چیز را پیش‌بینی کند. دوستان خود را با احتیاط انتخاب می‌کنید و کلاً با احتیاط  و فکرشده قدم برمی‌دارید.

 

31) نظم و انضباط (Discipline)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، نظم است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما از روتین و ساختارها لذت می‌برید و عاشق ایجاد نظم هستید. جهان شما باید قابل پیش‌بینی باشد، در نتیجه نیاز به نظم و برنامه‌ریزی دارد.

شما به طور فطری ساختار خودتان را به جهان تحمیل می‌کنید و کارهای روزمره تنظیم شده‌ای دارید.

به مهلت‌ها و زمان اهمیت می‌دهید. همیشه دوست دارید احساس کنترل کنید. آخرین نکته این که جدول زمانی از همراهان همیشگی شماست.

 

32) تمرکز (Focus)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، تمرکز است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما ابتدا اولویت‌بندی و سپس عمل می‌کنید. همیشه به مقصدی مشخص نیاز دارید و روی آن تمرکز می‌کنید. هر هفته و هر ماه اهداف خودتان را مشخص می‌کنید و این اهداف به عنوان قطب‌نمای شما عمل می‌کنند.

اهداف به شما در تعیین اولویت‌ها و اصلاحات لازم برای بازگشت به مسیر کمک می‌کند. اگر چیزی شما را به هدفتان نزدیک نکند، پس اهمیتی ندارد.

 

33) مسئولیت‌پذیری (Responsibility)

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، مسئولیت‌پذیری است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما نسبت به آنچه می‌گویید مسئول هستید و البته متعهد به ارزش‌هایی مثل صداقت و پایداری می‌باشید.

احساس می‌کنید به دنبال کردن کاری تا تمام شدن آن تعهد دارید و اگر به هر دلیلی نتوانید آن کار را تمام کنید، با یک عذرخواهی همه چیز برایتان تمام نمی‌شود! بلکه شروع به جستجوی راه‌های دیگر برای انجام آن کار می‌کنید.

باید به خودتان افتخار کنید که اینقدر باوجدان و قابل اعتماد هستید! 🙂

 

34) احیاکننده (Restorative) | برگرداننده وضعیت به حالت عادی

اگر پس از انجام تست استعدادیابی کلیفتون به این نتیجه رسیدید که یکی از 5 نقطه قوت در شما، احیاکننده‌ است به احتمال زیاد این ویژگی‌ها را دارید:

شما در برخورد با مشکلات، مهارت بی‌نظیری دارید. متخصص کشف مشکلات و علل آن‌ها هستید.

در حالی که دیگران از شکست خود احساس ناراحتی می‌کنند، شما در چنین شرایطی انرژی می‌گیرید و از یافتن راه‌حل لذت می‌برید.

گاهی مشکلاتی مشابه مشکلات قدیمی که در حل آن‌ها تبحر دارید را ترجیح می‌دهید؛ گاهی هم فشار مشکلات جدید را احساس می‌کنید. در هر حال شما از زنده کردن هر چیزی لذت می‌برید.

 

 

حالا که با 34 تم تست استعدادیابی کلیفتون تا حدودی آشنا شدید، وقت آن رسیده که با پاسخ به سوالات این تست، ببینید در کدام تم‌ها امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.

بعد از انجام تست، از طریق مشاهده ویدئوهای مطلب زیر می‌توانید به یک تحلیل کامل از نتایج تست، دست پیدا کنید. در این ویدئوها، با افرادی آشنا می‌شوید که هر یک از این تم‌ها را داشته‌اند و از اثرات آن در زندگی‌شان صحبت کرده‌اند.

 

 
 
 

تست آنلاین استعدادیابی کلیفتون

دستورالعمل اجرای تست کلیفتن
  • با دقت به 100 سوال زیر پاسخ دهید.
  • در هر سوال میزان موافقت خود را با جمله مطرح شده بیان کنید.
  • اولین پاسخی که به ذهنتان می‌رسد، احتمالاً بهترین گزینه است.
  • این آزمون محدودیت زمانی ندارد.
1.من معتقدم داستان‌ها بهترین راه برای بیان نکات مهم هستند.
2.دوستانم به خاطر اطلاعات عمومی زیادی که دارم به من ویکی‌پدیا می‌گویند.
3.من از شروع کردن کارها و چیزهای مختلف بیشتر از پایان دادن به آنها ‌لذت می‌برم.
4.این‌ که بتوانم توجه مردم را جلب کنم برایم عادی و طبیعی است.
5.من معتقدم که هر صلحی بهتر از هرگونه مشاجره‌ای است.
6.من نیاز دارم که تصویری بزرگ و کلی از هر موضوع ببینم.
7.دیگران می‌گویند یکی از توانایی‌های من این است که همیشه به چند قدم جلوتر فکر می‌کنم.
8.من نیاز به آزادی برای بیان احساساتی مثل گریه و خنده دارم.
9.من همیشه خیلی سریع با تغییرات شرایط اطرافم سازگار می‌شوم.
10.من از متقاعد کردن دیگران فقط برای اینکه در بحث و مشاجره برنده شوم لذت می‌برم.
11.من نیاز دارم که به طور مستمر در معرض اطلاعات و تجربیات جدید قرار بگیرم.
12.من معتقدم که عمل کردن بهترین روش یادگیری است.
13.من از اینکه برای انتقال پیامی قدرتمند، دقیقاً کلمه مناسب را بیابم، لذت می‌برم.
14.من نیاز دارم که موقعیت‌هایی را که به ظاهر خارج از کنترل می‌آیند، کنترل کنم.
15.تعامل با کسانی که در همه چیز مشکلی پیدا می‌کنند، برایم سخت است.
16.من با مأموریت‌ها و اهدافم هدایت می‌شوم.
17.این برایم عادی است که به مردم برای عمل کردن انگیزه و انرژی بدهم.
18.من دوست دارم که آزادانه و مستقلانه عمل کنم.
19.من معتقدم که هیچ شرایطی ارزش این را ندارد که ارزش‌های شخصی قربانی شوند.
20.من به یک محیط منظم، ساختاریافته و قابل پیش‌بینی در اطرافم نیاز دارم.
21.من می‌توانم روال‌ها، برنامه‌ها، زمانبندی‌ها و مهلت‌ها را تنظیم کنم.
22.همه می‌گویند که اشتیاق من برای هر چیزی مسری است.
23.برای من سخت است که تصورات ذهنی دیگران را به جای حقایق اثبات‌شده بپذیرم.
24.دیگران می‌گویند که من بااعتبار و قابل اطمینان هستم.
25.من نیاز دارم که با جریان همراهی کنم.
26.بهترین راه برای رسیدن به موفقیت، تمرکز بر یک مسئله است.
27.دیگران می‌گویند که ارتباط مستقیم من در لحظه اول با دیگران مرعوب‌کننده است.
28.من می‌توانم خودم و دیگران را برای انجام وظایف، مدیریت کنم.
29.من با فعالیت‌های ذهنی و تفکر کردن انرژی می‌گیرم.
30.من معتقدم که همه باید به یکدیگر برای رسیدن به تمام پتانسیل درونی کمک کنیم.
31.من نظراتم را بیان می‌کنم، حتی اگر مخالف نظر دیگران باشد.
32.من به آزادی بیان، بدون محدودیت ایده‌هایم نیاز دارم.
33.دیگران در کنار من نظرات و ایده‌های جدید به ذهنشان می‌رسد.
34.دیگران توجه من را به جزئیات جلب می‌کنند.
35.به نظر من این خیلی اهمیت دارد که با هر کسی در هر موقعیتی محترمانه رفتار شود.
36.من مسائل جدید را سریع‌تر از دیگران یاد می‌گیرم.
37.من در هر کاری که انجام می‌دهم، در واقع یک هدف عالی‌تر را دنبال می‌کنم.
38.من به این جمله معتقدم که اگر نمی‌توانی کاری را درست انجام دهی، آن را انجام نده!
39.دوستانم مرا به عنوان یک سخنور خوب معرفی می‌کنند.
40.به نظر من برای موفقیت یک تیم، باید توانایی‌های افراد مختلف به خوبی به کار گرفته شود.
41.دیگران من را به عنوان یک آدم حساس و احساساتی می‌شناسند.
42.من از اینکه به کسی کمک کنم تا موفقیت را تجربه کند، انگیزه و انرژی می‌گیرم.
43.من فکر می‌کنم که همیشه مشکلاتی وجود دارند که منتظرند تا حل شوند.
44.من از اینکه برای مسئله‌ای راه حلی بیایم که دیگران نتوانسته‌اند آن‌ را حل کنند، بسیار خوشحال می‌شوم.
45.من همیشه نتایج و دستاوردهایم را با دیگران مقایسه می‌کنم، به همین دلیل همیشه برای بهترین، تلاش می‌کنم.
46.دیگران مرا به عنوان یک فرد خودجوش و کسی که به سادگی سازگار می‌شود، توصیف می‌کنند.
47.من به یادگیری مادام‌العمر اعتقاد دارم.
48.این برای من عادی است که احساسات آدم‌های اطرافم را درک کنم.
49.من در هر موقعیتی، یک نکته مثبت پیدا می‌کنم.
50.دیگران می‌گویند من یک آدم منطقی، تحلیل‌گر و سخت‌گیر هستم.
51.من طبق مسئولیتی که به واسطه تعهدی که داده‌ام ایجاد شده، عمل می‌کنم.
52.من فکر می‌کنم همیشه بیش از یک راه برای رسیدن به هدف وجود دارد.
53.دیگران می‌گویند حواس من از هدف نهایی خیلی سخت پرت می‌شود.
54.من به خودم و فطرت خودم اعتماد دارم.
55.من اغلب تنها برای زنده بودن هیجان دارم و نه هیچ دلیل دیگری.
56.من فکر می‌کنم که هر چیزی جای خودش را دارد و در زمانی اتفاق می‌افتد که باید.
57.من از اینکه بین مردم با نظرات مختلف، پل ارتباطی بسازم، لذت می‌برم.
58.من فکر می‌کنم که رقابت، بهترین محرک برای رسیدن به تعالی است.
59.من خیلی خوب می‌توانم در مورد آینده، فکر و برنامه‌ریزی کنم.
60.من در مواجهه با مسائل احساسی، هدفمند و منطقی هستم.
61.من هر زمان که می‌توانم چیز جدیدی یاد بگیرم، هیجان‌زده و خوشحال می‌شوم.
62.من از اینکه از یک برنامه مشخص گام‌به‌گام پیروی کنم، تا هر چیزی را در زمان خودش انجام دهم، لذت می‌برم.
63.من معتقدم که هر چیزی ممکن است روزی به کار آید.
64.دیگران مرا به عنوان کسی که زمانش را برای اهدافی شایسته صرف می‌کند، می‌شناسند.
65.من از رشد دیگر انسان‌ها خشنود می‌شوم.
66.من فکر می‌کنم در یک جمع این مهم است که همه شنیده شوند.
67.من از فکر کردن به سناریوهای مختلف لذت می‌برم، مثل چه می‌شود اگر …
68.دوستانم به من می‌گویند که تو یک کاشف عیب و نقص و برطرف‌کننده آن هستی.
69.من در رقابت‌ها و پروژه‌ها فقط برای سرگرمی شرکت نمی‌کنم، بلکه برای برنده شدن شرکت می‌کنم.
70.دیگران مرا به عنوان یک فرد رقابت‌جو می‌شناسند.
71.برای من طبیعی است که بفهمم مشکل چیست و راه حل را پیدا کنم.
72.من فکر می‌کنم که دیدن نیمه پر لیوان یا نیمه خالی آن، یک انتخاب است.
73.من از اینکه خارج از چهارچوب فکر کنم، لذت می‌برم.
74.چندکاره بودن برای من مناسب نیست، من نیاز دارم که روی یک کار تمرکز کنم.
75.من از اینکه با کفش دیگران راه بروم و بفهمم آنها از چه طریقی فکر و عمل می‌کنند، لذت می‌برم.
76.این برای من عادی است که در افکارم غرق شوم.
77.من فکر می‌کنم که هیچ ایده‌ای، ایده بدی نیست.
78.موقعی که من مسئول هستم، احساس رضایت می‌کنم.
79.دیگران توانایی مرا در کاهش مناقشه و تضادها تحسین می‌کنند.
80.من به بحث و حرف کمتر، و عمل و فعالیت بیشتری در زندگی نیاز دارم.
81.دوستانم به خاطر عمق تفکراتم مرا فیلسوف می‌نامند.
82.من فکر می‌کنم که عمل باید همیشه از تئوری جلوتر باشد.
83.من با اتفاقات ناگهانی و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی و غافل‌گیرانه، شوکه می‌شوم.
84.من در جایی که دیگران پیچیدگی می‌بینند، الگوهایی آشنا می‌بینم.
85.من از آنالیز کردن و کار با اعداد لذت می‌برم.
86.من به یک شنونده که به حرف‌هایم گوش کند، نیاز دارم.
87.من فکر می‌کنم که یک مواجهه مستقیم، راه مؤثرتری برای رسیدن به راه‌حل بهتر است.
88.برای من عادی است که در مردم دنبال چیزهای مشترک بگردم.
89.دیگران زمانی که در زندگی حس می‌کنند گیر کرده‌اند، از من کمک می‌خواهند.
90.برای من سخت است که بهترین خودم باشم، زمانی که هیچ فرصتی برای فکر کردن نداشته‌ام.
91.اگر همه چیز در اطرافم بدون نقص باشد، من احساس کسالت می‌کنم.
92.دیگران به من اعتماد دارند و می‌دانند که همه چیز را به خوبی انجام می‌دهم.
93.من معتقدم که هیچ چیزی غیرممکن نیست؛ به شرطی که آن را در ذهن باور داشته باشیم.
94.من همیشه به چیزی عمل می‌کنم که گفته‌ام.
95.من حس می‌کنم که نیاز دارم که عضوی از یک چیز بزرگ‌تر و عظیم‌تر از خودم باشم.
96.من به هارمونی در اطراف خودم نیاز دارم تا بتوانم موثر باشم.
97.وقتی دیگران به من شک می‌کنند، باعث می‌شود که انرژی بیشتری برای تلاش به دست آورم.
98.من نیاز دارم که بتوانم آزادانه مالکیت آنچه را برایش مسئولیت دارم، داشته باشم.
99.من باور دارم که زندگی در یک زمانی اتفاق افتاده است.
100.من به کسی که تلاش‌هایم را برایش سرمایه‌گذاری کنم، نیاز دارم.

162 دیدگاه برای “تست استعدادیابی کلیفتون (گالوپ)

  1. خانم حمیده کامران گفته:

    تست خوبی بود ولی من بسیار اطلاعاتم کم بود درمورد اینکه دیگران درمورد چطور فکر می‌کنند وچه نظری دارند ،در بیشتر امتیازها ۲۴و۲۵بودم درچند مورد کم هم امتیاز پایینی داشتم ،باید درمواردی که امتیازم بالاست استعدادم را با یک مشاور کشف کنم

  2. حسین گفته:

    خیلی خوب بود، ممنون از اینکه این تست رو به اشتراک گذاشتین
    من در بیشتر از ۲۰ مورد بین ۱۹ تا ۲۵ استعداد یابی شدم
    فکر کنم باید برای تحلیل ودر کنار هم قرار دادن این موارد با یک کار شناس مشاوره کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *