دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

هر آنچه که باید درباره‌ی پادکست گوش دادن بدانید!

چطور پادکست گوش کنیم
3.2/5 - (4 امتیاز)

چطور پادکست گوش کنیم . از کجا پادکست گوش کنیم و بهترین پلیر پادکست کدام‌اند؟ کدام اپلیکیشن‌ها برای iOS و کدام برای اندروید هستند؟ آیا بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ هم می‌تونیم پادکست گوش کنیم؟ چطور آفلاین پادکست گوش کنیم ؟

این‌ها احتمالاً سؤالاتی هستند که ذهن شما رو به خود مشغول کرده‌اند. ما در این مطلب به صورت کامل به سؤالات شما درباره گوش دادن پادکست پاسخ می‌دیم. در ابتدا شما رو با مفهوم پادکست آشنا می‌کنیم. سپس چند اپلیکیشن پخش پادکست بهتون معرفی ‌می‌کنیم. در آخر هم چند نکته در مورد بهتر گوش دادن به پادکست بهتون می‌گیم.

تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال چجوری پادکست گوش کنیم رو به صورت کامل دریافت کنید.

بخش‌های مطلب چطور پادکست گوش کنیم :

با کلیک کردن بر روی هر بخش، به بخش دلخواهتون برای مطالعه چگونه از پادکست استفاده کنیم برید.

بخش اول: پادکست چیست؟ در موضوع چطور پادکست گوش کنیم

تحلیل مفهموم پادکست در مطلب چطوری پادکست گوش کنیم

اول از همه، اصلاً پادکست چیست؟ به چه نوع محتوایی پادکست می‌گن؟ بگذارید برای اینکه به تعریف خوبی از پادکست برسیم، چند ویژگی براش تعریف کنیم.

1- محتوای صوتی

ما انواع مختلفی از محتوا داریم:

  • متن
  • عکس
  • ویدئو
  • صوت

پادکست‌ها، مشخصاً محتوای صوتی هستند نه محتوای ویدئویی. در ضمن خوب است بدانید از ابتدای تاریخچه پادکست زمان زیادی نیست که می‌گذرد؛ مخصوصا در ایران.

2- محتوای آنلاین

پادکست‌ها در فضای آنلاین منتشر می‌شن و ما فقط از طریق ابزارهای دیجیتال مثل موبایل، تبلت و کامپیوتر می‌تونیم بهشون دسترسی داشته باشیم.

3- پیوستگی موضوعی و محتوایی

 الزاماً هر محتوای صوتی که در فضای دیجیتال منتشر می‌شود پادکست نیست. پادکست ها معمولاً در حوزه خاصی تولید و منتشر می‌شود و اپیزودهای مختلف هر پادکست به طور معمول پیوستگی موضوعی دارند.

هر پادکست بسته به نوع موضوع و محتوایی که در یک اپیزود بررسی می‌کند، و همچنین با توجه به زمان بررسی آن اپیزود می‌تواند به صورت تک قسمتی و یا سریالی (چند قسمتی) باشد.

به طور مثال در پادکست کار نکن برخی از گفت‌وگوها تک قسمتی و برخی دو یا سه قسمتی هستند. مانند گفت‌وگو با محمدرضا شعبانعلی عزیز، که جز اپیزودهای محبوب مخاطبین این پادکست است. برای شنیدن کامل این گفت‌وگوی جذاب می‌توانید روی دکمه های زیر کلیک کنید.

در ویدئو زیر می‌توانید بخشی از این گفت و گو را ملاحظه کنید. محمدرضا شعبانعلی در این بخش در مورد مفهوم سرگردانی در مسیر شغلی (که میشه گفت همه ما تجربه کردیم و یا هنوز هم در حال تجربه اش هستیم) توضیح می‌دهد.

4- انتشار در پادگیرها (پادکچر)

پادکچرها، همان اپلیکیشن‌هایی هستند که که می‌تونیم از طریق آن‌ها، به پادکست مورد علاقه‌مون گوش بدیم. در ادامه مقاله (بخش چهارم)، به طور مفصل و کامل چند تا از پادکچرها رو به شما معرفی می‌کنیم.

شاید بپرسید از خودتون که آیا تلگرام هم یه پادکچر حساب می‌شه؟ چون ما فایل‌های صوتی خیلی از پادکست‌ها رو می‌تونیم در تلگرام دانلود و بهشون گوش کنیم. اما نه! تلگرام، پادگیر نیست. دلیلش رو در ادامه مقاله می‌فهمید.

چجوری پادکست گوش کنیم

5- امکان مشترک شدن

یکی از ویژگی‌های مهم پادکست اینه که شما مشترک یک پادکست مشخص می‌شید. به اصطلاح سابسکرایب (Subscribe) می‌کنید و به سابسکرایبر (Subscriber) تبدیل می‌شید.

6- داشتن موضوعی خاص

هر پادکستی، حول یک موضوع خاص ساخته می‌شه. مثلاً پادکست‌هایی رو پیدا می‌کنید که در مورد ورزش، کسب‌وکار، سیاست، روانشناسی و … هستند. در کل این فایل‌های صوتی، برای گفتگو در مورد مطلبی خاص ساخته می‌شن.

آیا این موارد، تمام ویژگی‌های یک پادکست است؟

خیر! ما با این ویژگی‌ها خواستیم که به یک تعریف دقیقی از پادکست برسیم. خیلی‌ها، محتوای صوتی منتشر شده در وبسایت‌ها رو پادکست می‌دانند. شاید دیده باشید که یک دوره آموزشی به صورت فایل صوتی ارائه بشه. مثلاً آموزش کتابخوانی. این آموزش می‌تونه از 6 فایل صوتی 20 دقیقه‌ای تشکیل شده باشه و مدرس آن رو به عنوان پادکست حساب کنه.

و حالت دیگه رو هم خیلی دیدید. در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، افراد بر روی یه سری از عکس‌ها صدا می‌گذارند و آن‌ها رو منتشر می‌کنند. منتشرکننده در این حالت، اسم محتوا رو پادکست می‌گذاره.

پس اگر چنین محتواهایی رو هم دیدید، می‌تونید باز هم بهشون پادکست بگید. در ادامه ازتون دعوت می‌کنم مفصل‌تر در مورد ویژگی‌ها و کاربرد های پادکست بخونید.

بخش دوم: پادکست با ویدئوکست چه تفاوتی دارد؟ در موضوع چطور پادکست گوش کنیم

تفاوت ویدئوکست با پادکست

شاید در کنار پادکست، واژه ویدئوکست (Videocast) یا وادکست (Vodcast) هم به گوشتون خورده باشه. این دو محتوا، یک سری تفاوت‌ها با هم دارند:

1- ویدئوکست، هم صوت و هم ویدئو داره. اما پادکست فقط صوت است.

2- پادکست در پادگیرها قابل دسترس است. اما ویدئوکست در شبکه‌های اجتماعی یافت می‌شه.

البته هر ویدئویی، ویدئو کست نیست. وادکست باید مثل پادکست، به صورت سریالی منتشر بشه و حول موضوعی مشخصی باشه. بگذارید مثال بزنیم:

شما علاوه بر دسترسی داشتن به فایل‌های صوتی رادیو کارنکن در پادگیرها، می‌تونید به فایل ویدئویی همان پادکست‌ها از طریق یوتیوب، دسترسی پیدا کنید.

بر روی دکمه زیر کلیک کنید و با ویدئوکست‌های رادیو کارنکن در یوتیوب، آشنا بشید. (فیلتر شکن رو هم یادتون باشه که روشن کنید.)

بخش سوم: آیا پادکست با رادیو مشابه است؟ در موضوع چطور پادکست گوش کنیم

مورد بررسی قرار دادن تفاوت رادیو و پادکست

شاید خیلی جاها شنیده باشید که پادکست، همان رادیو اینترنتی است. این تعریف درسته (به صورت لفظی). ولی به طور کلی باید بدونید که پادکست با رادیو تفاوت‌ داره. بیاید به چندتا از این تفاوت‌ها بپردازیم.

1- زمان برنامه رادیویی محدود است

در یک برنامه رادیویی، زمان محدود است. یعنی اینکه گوینده رادیو باید برنامه رو در یک بازه زمانی مشخص برگزار کنه. به دلیل اینکه برنامه‌های دیگه هم باید بعد از این برنامه پخش بشن.

دقیقاً مثل تلویزیون! هر برنامه زمان محدودی داره. دیدید که وقتی از یک زمان مشخص می‌گذره، در گوش گوینده می‌گن که 2 دقیقه بیشتر وقت نداری! سریع حرف آخر رو بزن و تمومش کن!

اما در پادکست، شما هرچقدر که بخواید می‌تونید صحبت کنید و محدودیت ندارید.

2- رادیو در هر زمانی قابل دسترس نیست

شما برای گوش دادن به برنامه‌های رادیو، باید در زمانی مشخصی حاضر باشید. هر برنامه در یک زمان به‌خصوصی برگزار می‌شه.

اما پادکست رو هر وقت دلتون بخواد می‌تونید گوش بدید! چه آنلاین و چه آفلاین!

3- موضوعات رادیو محدود است

برنامه‌های رادیویی موضوعات محدودی دارند. به دلیل اینکه رادیوها، زیر نظر یک سازمان مشخص هستند. پس در رادیو، نمی‌شه که به هر موضوعی پرداخت.

اما تنوع محتوایی در پادکست‌ها بسیار زیاد است. پادکسترها در انتخاب موضوع، بسیار آزادتر هستند.

4- حال و هوای رادیو، زیاد صمیمانه نیست

البته نه اینکه حال و هواش اصلاً صمیمانه نباشه! ولی با گوش کردن به رادیو و پادکست متوجه می‌شید که پادکست، بسیار خودمونی‌تره.

5- نداشتن دسترسی به تمام قسمت‌های رادیو

شما نمی‌تونید به تمام قسمت‌های رادیو دسترسی داشته باشید. اما پادکست کاملاً برعکس است. وقتی که مشترک پادکست‌ها در پادکچرها می‌شید، می‌تونید به تمام قسمت‌های پادکست دسترسی داشته باشید.

بخش چهارم: چگونه پادکست گوش کنیم؟ معرفی بهترین اپلیکیشن‌‌ها برای گوش دادن به پادکست

معرفی اپلیکیشن‌های پادکست و پاسخ به سؤال چطور آفلاین پادکست گوش کنیم

حالا وقت آن رسیده تا جواب سؤال چجوری پادکست گوش کنیم و از کجا پادکست گوش کنیم رو به شما بدیم. در این قسمت تعدادی اپلیکیشن برای دسترسی به پادکست‌ها رو به شما معرفی می‌کنیم. همچنین جواب سوال چگونه پادکست دانلود کنیم را در این بخش می‌گیرید.

چرا تلگرام را انتخاب نکنیم؟

خیلی از افراد از تلگرام برای پادکست گوش دادن استفاده می‌کنند. اما این برنامه، واقعاً برای این کار ساخته نشده. اگر برای پادکست گوش دادن مناسب بود، پس چرا اصلاً پادکچرها رو ساختند؟ چند دلیل برای استفاده نکردن از تلگرام رو در زیر براتون آوردیم.

1- گم شدن فایل‌ها

تلگرام ما، از چندین کانال مختلف تشکیل شده. کانال‌های پادکست مورد علاقه‌مون، بین این همه کانال گم و گور می‌شن. همچنین شاید بخوایم در زمان آمدن قسمت جدید مطلع بشیم؛ اما با این همه نوتیفیکیشن از کانال‌های دیگه، چطور می‌خوایم متوجه بشیم؟

2- نبود کانال تلگرامی برای پادکست دلخواهمان

خیلی از وقت‌ها ممکنه که پادکست مد نظر ما، کانال تلگرامی نداشته باشه.

3- کم لطفی به سازندگان پادکست

تلگرام مانند پادگیرها، نمی‌تونه اطلاعات دقیقی در مورد شنوندگان، به پادکسترها بده. این اطلاعات، بسیار به تعیین استراتژی محتوا در پادکست ساختن کمک می‌کنه.

مهم‌تر از همه، پادکستر بیشتر با مخاطبانش آشنا می‌شه و می‌تونه بر اساس سلیقه آن‌ها پادکست بسازه.

از کجا پادکست گوش کنیم

چرا از اپلیکیشن‌های مخصوص پادکست استفاده کنیم؟

استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی پادکست (پادکچر یا پادگیر)، مزایای بسیار زیادی داره. چندتا از مهمترین آن‌ها:

1- هر وقت که پادکست مورد علاقه شما، قسمت خاصی رو منتشر کرد، مطلع می‌شید. در واقع، نوتیفیکیشن اضافه شدن قسمت جدید از پادکست مورد نطرتون رو می‌تونید فعال کنید.

2- می‌تونید یک لیست منتخب از قسمت‌های پادکست‌‌های مختلف بسازید.

3- پادگیرها این امکان رو به شما می‌دن که با سرعت مشخصی، به پادکست‌ها گوش بدید.

4- شما از طریق اپلیکیشن‌ها، به کتابخانه‌ای از پادکست‌ها دسترسی دارید. می‌تونید پادکست‌های دیگه رو بررسی کنید و اگر دوست داشتید، مشترکشان بشید.

5- در پادگیرها قادر هستید که پادکست رو چند ثانیه به جلو یا به عقب ببرید.

6- می‌تونید تعیین کنید که به صورت خودکار پس از چند دقیقه، پادکچر خاموش شود.

7 بهتر از همه، اگر پادکست رو در دقیقه‌ای مشخصی رها کنید، می‌تونید به پادگیر مورد نظر برگردید و از همان قسمت رها شده، دوباره شروع به گوش دادن کنید.

چطور آفلاین پادکست گوش کنیم؟

واقعاً چطور آفلاین پادکست گوش کنیم؟ خیلی از ما دغدغه این را داریم که در مواقعی که به اینترنت دسترسی نداریم چگونه به پادکست گوش کنیم.

اپلیکیشن‌ها اختصاصی پادکست، این امکان رو به شما می‌دن که قسمت‌های دلخواهتون رو دانلود کنید. البته این دانلود در خود برنامه صورت می‌گیره. یعنی نمی‌تونید فایل صوتی دانلود شده رو خارج کنید. تا وقتی که پادگیرها این قدر امکانات خوب دارند، چرا فایل رو از آن‌ها بیرون بیارم؟

با دانلود قسمت‌ها، در هر زمانی و در هر کجا، بدون اتصال به اینترنت، به پادکست مد نظرتون گوش کنید. هم‌چنین این اپلیکیشن‌ها، به محض انتشار قسمت جدید، فایل صوتی رو براتون دانلود می‌کنند. ( در صورتی که خودتون این اجازه رو بدید.)

اپلیکیشن‌های پادکست خارجی

در این قسمت می‌خوایم پادگیرهای خارجی رو برای سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید معرفی کنیم. هم‌چنین بهتون می‌گیم که چطور می‌تونید از روی کامپیوتر، به پادکست‌های مورد نظرتان گوش بدید.

اپلیکیشن برای iOS و اندروید

بهترین اپلیکیشن های پادکست زیر، هم برای سیستم عامل iOS و هم اندروید، قابل استفاده هستند.

معرفی اپلیکیشن گوگل پادکستز

1- Google Podcasts (گوگل پادکستز)

اپلیکیشن گوگل پادکستز، یکی از بهترین‌ پادگیرها در صنعت پادکست است. همه آن رو به خاطر طراحی ساده دوست دارند و انتخاب خیلی‌ها برای پادکست گوش دادن است.

 معرفی اپلیکیشن کست باکس

2- Castbox (کست باکس)

یکی از پر استفاده‌ترین پادگیرها در دنیا است. در کست باکس‌:

  • می‌تونید قسمت مورد علاقه خودتون رو لایک کنید.
  • این امکان وجود داره که برای پادکستر کامنت بگذارید.

کست باکس از اسپیکر کروم کست و آمازون اکو هم پشتیبانی می‌کنه. همچنین یک کتابخانه‌ی بسیار بزرگ از پادکست است و بیش از 95 میلیون پادکست، با زبان‌های مختلف در آن وجود داره.

بررسی اپلیکیشن پادبین

3- Podbean (پادبین)

در پادبین هم می‌تونید برای پادکستر، نظرتون رو کامنت کنید و اگر قسمت رو دوست داشتید، آن رو لایک کنید.

پادبین تمام امکانات یک پادگیر خیلی خوب رو داره:

  • تشکیل پلی لیست اختصاصی
  • تنظیم سرعت پخش
  • گذاشتن تایمر خواب
  • پیشنهاد پادکست به شما بر اساس علایق‌تان
معرفی اپلیکیشن اسپاتیفای و نحوه گوش دادن به پادکست

4- Spotify (اسپاتیفای)

اکثر ما از این اپلیکیشن برای موسیقی گوش دادن استفاده می‌کنیم. اما اسپاتیفای وارد بازی پادکست هم شده و اتفاقاً میزبانی پادکست رو هم به طور اختصاصی انجام می‌ده.

این 4 اپلیکیشن، از معروف‌ترین پادگیرها برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید هستند. پادگیرهای دیگه‌ای که می‌تونید ازشون استفاده کنید:
1- Player FM
2- Sticher
3- Sound Cloud
4- Pocket Casts

اپلیکیشن‌های اختصاصی برای iOS

در اینجا می‌خوایم به دو پادگیر اختصاصی خوب، برای دستگاه‌های اپل اشاره کنیم.

بررسی اپلیکیشن پادکستز

1- Podcasts (پادکستز)

این اپلیکیشن، به صورت خودکار بر روی تمام دستگاه‌های اپل نصب شده است. پادسکتز، یک منبع بسیار بزرگ و عالی برای پادکست گوش دادن است. اکثر افرادی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، این پادگیر رو برای گوش دادن به پادکست انتخاب می‌کنند.

بررسی پادگیر اورکست

2- Overcast (اورکست)

اورکست یک پادگیر بسیار خوب با طراحی ساده و مدیریت راحت است که از آن می‌توانید برای گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌تون بر روی دستگاه‌های اپل، استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های اختصاصی اندروید

معرفی اپلیکیشن پادکست ادیکت در ارتباط با موضوع  چگونه از پادکست استفاده کنیم

Podcast Addict (پادکست ادیکت)

پادکست ادیکت، اپلیکیشنی عالی برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید است.

پادکست ادیکت از کتاب‌های صوتی، ایستگاه‌های رادیویی، ویدئوکست و کانال‌های یوتیوب هم پشتیبانی می‌کنه.

اپلیکیشن برای کامپیوتر

برای گوش دادن به پادکست در دسکتاپ، می‌تونید از نرم‌افزارهای زیر استفاده کنید. روی هر اسم کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر برای نصب منتقل بشید.

اپلیکیشن‌های ایرانی

معرفی پادگیر ایرانی شنوتو در مقاله چگونه پادکست دانلود کنیم

1- شنوتو

اگر به پادکست‌های بومی بسیار علاقه دارید، پادگیر شنوتو می‌تونه یکی از انتخاب‌های خوب برای گوش دادن به پادکست باشه.

این اپلیکیشن دارای تنوع موضوعی بسیار بالایی است و اکثر امکانات پخش پادکچرهای خارجی رو داره. در خود شنوتو می‌تونید یک پادکست صوتی به مدت 10 دقیقه ضبط کنید و آن رو انتشار بدید.

معرفی پادکچر ایرانی در ارتباط با مطلب گوش دادن پادکست

2- ناملیک

در کنار شنوتو، ناملیک هم یک پادگیر خوب برای پادکست‌های بومی است.

از این پادگیر می‌توانید برای گوش دادن به انبوهی از پادکست‌ها استفاده کنید. پرطرفدارترین پادکست‌های فارسی را در این اپلیکیشن می‌توانید پیدا کنید و از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید.

تعداد کاربران ناملیک به دلیل خدمات و طراحی خوبش، هر روز رو به افزایش هستند.

در آخر کدام اپلیکیشن بهتر از همه است؟

جواب به این سؤال می‌تونه سخت باشه، چون بستگی به ترجیجات هر فرد داره. امام مهم‌ترین ویژگی‌های یک پادکچر خوب عبارت‌اند از:

1- داشتن امکانات پخش مناسب

2- نبود بیش از حد تبلیغات در نسخه رایگان

3- منبعی جامع از پادکست‌های مختلف

4- طراحی خوب و کارایی ساده

اگر همه‌ی این ویژگی‌ها رو در نظر بگیریم، پادگیرهای گوگل پادکستز، پادکستز اپل و اورکست بهترین هستند.

اما می‌توانید پادگیرهای دیگه رو هم نصب و امتحان کنید. ارزش یک‌ بار امتحان کردن رو دارند!

بخش پنجم: 4 شیوه مؤثر برای گوش دادن به پادکست در موضوع چطور پادکست گوش کنیم

در این قسمت قصد داریم بررسی کنیم که چگونه پادکست گوش کنیم تا بیشترین تاثیر را در ما داشته باشد. تا اینجا بهتون چند اپلیکیشن پخش پادکست معرفی کردیم. حالا می‌خوایم بگیم که چطوری پادکست‌ گوش کنیم تا لذت واقعی از گوش دادن به پادکست را حس کنیم.

1- زمان مناسب برای گوش دادن به پادکست را پیدا کنید

بر اساس نوع پادکست، باید زمان مناسب برای گوش دادن به آن‌ها رو پیدا کنید. مثلاً یک پادکست آموزشی رو در نظر بگیرید. ما به این دلیل به سراغ این پادکست آمده‌ایم، که چیزی جدید یاد بگیریم. این یادگیری باید با تمرکز باشه و اثری از عوامل حواس‌پرتی هم نباید وجود داشته باشه.

پس باید در محیطی آرام قرار بگیریم و با دقت، فقط به پادکست آموزشی گوش بدیم.

اما پادکست‌های دیگه رو می‌تونیم در زمان انجام کارهای مختلف گوش بدیم. مثلاً می‌شه به یک پادکست کمدی، هنگام رانندگی گوش بدیم و از رانندگی هم لذت ببریم. مخصوصاً برای مسافت‌هایی که خیلی طولانی و حوصله سربراند. خلاصه که برای گوش دادن به هر نوع پادکستی، زمان مناسب رو پیدا کنید.

2- نُت برداری کنید

ما انسان‌ها، موجودات فراموش کاری هستیم! برای جلوگیری از فراموش کردن موضوعی، بهترین کار، نوشتن است. نُت‌برداری رو برای پادکست‌های آموزشی بسیار جدی بگیرید.

به طور مثال، در یک پادکست 45 دقیقه‌ای راجع به کسب‌وکار، 20 نکته مهم راجع به فروش اینترنتی گفته شده. چطوری می‌خواید این 20 نکته رو به خاطر بسپارید؟ غیر ممکنه!

پس باید کاغذ و خودکار در کنارتون داشته باشید و نت‌برداری کنید. یا اینکه در لپ‌تاپ و یا Note موبابل، یادداشت‌برداری کنید.

3- سرعت پخش را بالا ببرید

بعضی پادکست‌ها رو می‌تونید با سرعت بیشتر گوش بدید. البته نه همه‌شون رو، بلکه بعضیاشون! این طوری توی وقتتون خیلی صرفه‌جویی می‌شه. یک فایل صوتی 30 دقیقه‌ای رو می‌تونید در 15 دقیقه به پایان برسونید.

3- محتوای خوب را به اشتراک بگذارید

اگر واقعاً پادکستی، حرفی برای گفتن داره و گوش دادن آن به دیگران چیزی اضافه می‌کنه؛ حتماٌ آن رو با بقیه به اشتراک بگذارید. با اشتراک گذاشتن، دو کار بسیار خوب و مهم رو انجام می‌دید:

1- برای ضبط کننده پادکست مخاطب جدید ایجاد می‌کنید. در نهایت به رشد او کمک می‌کنید و پادکستر انگیزه می‌گیره تا بیشتر تولید محتوا کنه.

2- با اشتراک مطلبی مفید، به رشد دیگران هم کمک می‌کنید.

4- دوباره به قسمت‌های قبل گوش کنید

بعضی از انواع پادکست‌ ، ارزش چند بار گوش کردن رو دارند! خیلی از وقت‌ها با یک بار گوش دادن، متوجه یک سری از نکات نمی‌شیم و به عمق مطلب پی نمی‌بریم. پس، از گوش دادن دوباره به بعضی از قسمت‌ها غافل نشید!

در نهایت از شما دعوت می‌کنم به مطلب زیر مراجعه کنید چون کلی پادکست خوب منتطر شماست.

اگر به فکر تقویت زبان انگلیسی خودتون با پادکست هستید، چندتا پادکست انگلیسی رو براتون در مطلب زیر آماده کردیم.

بخش ششم: معرفی پادکست رادیو کارنکن در موضوع چطور پادکست گوش کنیم

معرفی پادکیست رادیو کارنکن در مقاله چطور پادکست گوش کنیم

اصلاً کارنکن یعنی چی؟ کارنکن سعی بر این داره که به شما یاد بده، چطوری می‌تونید از کار کردن لذت ببرید. این که حتماً نباید به اجبار، سر کار برید و فقط برای امرار معاش کار کنید.

بلکه باید فقط با علاقه به کار کردن بپردازید و از تک تک لحظات کاری لذت ببرید. پس ما می‌گیم اگر به حیطه‌ شغلی‌ات علاقه نداری، دیگه در آن زمینه، کارنکن!!

علاوه بر این، ما در رادیو کارنکن به گفتگو با افراد موفق در کسب‌وکار می‌پردازیم و از دلایل موفقیت‌شون سر در میاریم. اگر شما هم دوست دارید که با این آدم‌های موفق آشنا بشید؛ پادکست رادیو کارنکن رو از دست ندید.

در این مقاله نحوه گوش دادن به پادکست را گفتیم. به نظر شما چگونه به پادکست گوش کنیم و بهترین و بدترین اپلیکیشن‌ها برای پادکست گوش دادن کدام‌اند؟
حتماً چندتا از پادکست‌های مورد علاقه‌تون رو هم برامون کامنت کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.