بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی | 5 کشور برتر برای دانشجویان مهاجر

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
1/5 - (1 امتیاز)

مهاجرت و انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های پیشرفت در دنیای امروزی است که اغلب ما بارها به آن فکر کرده‌ایم و دوست داشته‌ایم رشته تحصیلی مورد علاقه‌مان را در بهترین دانشگاه‌های دنیا ادامه دهیم.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟
شرایط کدام یک از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی با شرایط شما سازگاری بیشتری دارند؟

هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت و تحصیل، عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. شما با اطلاع از مزایا و معایب هر کشور و در نظر گرفتن شرایط‌تان، می‌توانید شناخت کافی به دست بیاورید و برای مهاجرت تحصیلی خود اقدام کنید.

در این مطلب قصد داریم 5 تا از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

قبل از معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی بهتر است با چند اصطلاح در زمینه مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

  1. ددلاین
  2. گپ تحصیلی
  3. تمکن مالی
  4. شهرهای دانشجویی

در آخر دو مورد زیر را بازگو می‌کنیم.

راهنمای شناخت بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

1- ددلاین

دانشگاه‌ها در زمان‌های مشخص شده‌ای اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کنند که به این تاریخ ددلاین می‌گویند. توجه کردن به ددلاین هنگام اقدام به مهاجرت تحصیلی بسیار مهم است زیرا با از دست دادن آن، باید تا اعلام ددلاین بعدی منتظر بمانید و در این صورت از تحصیل باز می‌مانید. 

پس برای اخذ پذیرش حتما به این مورد دقت نمایید و از تاریخ پذیرش دقیق دانشگاه مدنظرتان مطلع شوید. همچنین سعی کنید تا قبل از تاریخ اعلام شده مدارک خود را ارائه دهید، تا در صورت نیاز به ویرایش مدارک و یا تکمیل آن‌ها دچار مشکل نشوید.

2- گپ تحصیلی

study gap یا همان وقفه تحصیلی در برخی کشورها اهمیت بالایی دارد. گپ تحصیلی به این معناست که از آخرین مدرک شما 5 سال بیشتر نگذشته باشد.

درصورتی که گپ تحصیلی جزو شرایط پذیرش دانشگاه باشد احتمال رد شدن درخواست شما بالاست. البته گاهی، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته در این مدت زمان می‌تواند دلیل مناسبی باشد. اما در غیر این صورت باید بتوانید علت مناسبی برای این وقفه بیاورید.

3- تمکن مالی در یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به تمام کشورها لازم است تمکن مالی خود را اثبات کنید. تمکن مالی شامل هزینه‌های یک سال زندگی در آن کشور و شهریه یک سال دانشگاه می‌شود. این هزینه در هر کشور بر اساس مقطع، دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و پس از اطلاع از مقدار آن باید مراحل اداری آن را طی کنید و مدارک مربوطه را ارسال نمایید.

4- شهرهای دانشجویی

یکی از موسسه‌هایی که در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و کشور‌های مختلف در زمینه‌های علمی فعالیت دارد، موسسه QS می‌باشد. این موسسه در سال 2019 بهترین‌ شهرهای دانشجویی جهان را ارزیابی کرد و فهرستی از این شهرها ارائه داد. هدف از این ارزیابی، معرفی بهترین شهرها به دانشجویان بین المللی بوده تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

در شهرهای دانشجویی تعداد موسسات آموزشی، نمایشگاه‌های هنری و جشنواره‌های فرهنگی بیشتر است و دانشجویان از تخفیفات و تسهیلات بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

برای مشاهده لیست بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2019 می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید.

ایالات متحده آمریکا؛ بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

کشور آمریکا با داشتن جمعیت یک میلیونی از دانشجویان بین المللی، رتبه اول را بین بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کسب کرده است. این کشور یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا را داشته و مزایایی که زندگی در این کشور پیشرفته دارد، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را جلب می‌کند.

آمریکا قوی‌ترین دانشگاه‌ها مانند هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا و… را دارد که مدرک آن‌ها در کل دنیا معتبر است. نزدیک به 160 دانشگاه از آمریکا در رنگینگ دانشگاه‌های برتر در رتبه بندی QS 2021 قرار دارند.

هزینه‌های زندگی

یکی از مواردی که دانشجویان بین‌المللی به آن بسیار دقت می‌کنند، هزینه‌های زندگی در کشور مقصد است.  طبق بررسی‌ها می‌توان گفت به طور کلی هزینه زندگی در آمریکا 73 درصد از ایران بیشتر است.

همچنین هزینه‌ی تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های آمریکا بسیار بالا و متفاوت است و با توجه به مقطع، دانشگاه و… تعیین می شود. دانشجویان بین‌المللی در مقطع لیسانس اجازه دارند تا 10 ساعت، مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و دکتری 30 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.
البته دانشجویان می‌توانند به کار داخل دانشگاه نیز مشغول شوند و برای کار خارج از دانشگاه مجوز دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های متنوعی، توسط دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شوند و دانشجویان می‌توانند با دریافت آنها بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهند. اما باید توجه داشته باشید دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس بسیار سخت است.

مدرک زبان و آزمون ورودی در بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس برای پذیرش در مقطع مورد نظرتان لازم است. نمره‌ای که از این آزمون لازم دارید با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاه انتخابی شما متفاوت است. داشتن این مدرک شانس شما را برای پذیرش بالا می‌برد.

ورود به دانشگاه‌های آمریکا نیازمند قبولی در آزمون ورودی است. متقاضیان مقطع کارشناسی باید آزمونی با عنوان SAT که دارای سه قسمت است پشت سر بگذارند. در مقطع کارشناسی ارشد نیز آزمون‌هایی از قبیل GMAT ،GRE ،LSAT و MCAT برای رشته‌های مختلف وجود دارند و داوطلبان با کسب نمره قابل قبول، پذیرش می‌شوند.

ویزای همراه

متقاضیانی که در دانشگاه‌های آمریکا پذیرش شده‌اند می‌توانند برای اخذ ویزای همراه درخواست بدهند. ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال بوده و ممکن است 6 ماه و یا بیشتر طول بکشد.

دریافت ویزای همراه شرایط خاصی دارد و کسانی که بتوانند تمکن مالی ارائه دهند شانس بیشتری برای دریافت آن دارند.

دقت داشته باشید، افرادی که درگیر بیماری‌های سخت و لاعلاج هستند و یا سابقه جنایی کیفری دارند نمی‌توانند ویزا دریافت کنند.

اخذ تابعیت

دانشجویان بین‌المللی بعد از فارغ‌التحصیلی معمولا تا دو ماه اجازه دارند در آمریکا بمانند و مشغول به کار شوند، در غیر این صورت باید آمریکا را ترک کنند.

پس از تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و طی کردن مدت زمان مورد نیاز می‌توانید اقامت دائم آمریکا را دریافت کنید. 5 سال بعد از اقامت دائم نیز می‌توانید تابعیت و شهروندی آمریکا را بدست آورید.

انگلستان؛ یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

انگلستان از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

انگلستان، کشوری با اقتصاد قدرتمند و پیشرفت‌های چشمگیر در صنایع مختلف است. سیستم آموزشی این کشور زبانزد بوده و 90 دانشگاه از این کشور در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر QS 2021 قرار گرفته‌اند.

دانشگاه‌های مطرحی همچون آکسفورد و کمبریج در این کشور هستند و تحصیل در مقاطع بالا در این دانشگاه‌ها مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان دارد.

همچین در انگلستان جمعیت دانشجویان بین‌المللی حدود 50 هزار نفر بوده و 20.9% برابر دانشجویان بومی انگلیس است.

دانشجویان بین‌المللی با زندگی در این کشور فرصت آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون و شناخت آن‌ها را دارند. این موضوع باعث می‌شود شخصیت دانشجویان در کنار سطح علمی آنها رشد کند و انگلستان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت و تحصیل شناخته شود.

و دلیل دیگری که انگلستان را جزو برترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی قرار می‌دهد ارزش بالای پاسپورت آن است. پاسپورت انگلستان از معتبرترین‌ها در دنیا است.

هزینه‌های زندگی در بهترین کشور برای مهاجرت و تحصیل

انگلیس در رده کشورهای گران برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود اما در قیاس با برخی کشورهای دیگر هزینه‌های مناسب‌تری دارد و می‌توان گفت نزدیک به 50 درصد ارزان‌تر از سایر کشورها است.

کشور انگلیس برای حل مشکلات مالی دانشجویان بین‌المللی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا 20 ساعت در هفته شغل نیمه‌وقت داشته باشند و با دستمزدی که به دست می‌آورند هزینه تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند.

دریافت بورسیه‌های تحصیلی مختلف از دیگر راه‌هایی هستند که دانشجویان بین المللی با استفاده از آن می‌توانند مخارج خود را کاهش دهند.

مدرک زبان و آزمون ورودی

مدرک دانشگاه‌های انگلستان در اغلب کشورها معتبر شناخته می‌شوند و داشتن مدرکی معتبر به شما در یافتن شغل بهتر کمک شایانی می‌کند. برای ورود به این دانشگاه‌ها نیاز به آزمون خاصی نیست. 

زبان رسمی این کشور انگلیسی است و برای پذیرش در دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما شما باید بتوانید در مصاحبه‌هایی که تشکیل می‌شود سطح زبان خود را اثبات کنید.

البته داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حدود 6 می‌تواند به بالا رفتن شانس پذیرش متقاضی کمک کند. تعیین این نمره بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضی دارد.

ویزای همراه

شرایط دریافت ویزای همراه از انگلیس دشوار نیست و متقاضیان بالای 18 سال بعد از دریافت ویزای تحصیلی خود می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنند.

البته دقت داشته باشید اگر متقاضی زیر 18 سال باشد و قصد ادامه تحصیل در مدارس انگلیس را داشته باشد والدین او نمی‌توانند ویزای همراه کسب کنند.

اخذ تابعیت از بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

برای به دست آوردن تابعیت انگلیس از طریق مهاجرت تحصیلی مسیر مشخصی وجود دارد. طبق مصوبات جدید در سال 2021 دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تا 2 سال و در مقطع دکتری تا 3 سال می‌توانند در انگلستان اقامت داشته باشند.

در این مدت باید بتوانید شغلی مناسب پیدا کنید و به مدت 5 سال در انگلیس مشغول به کار باشید. بعد از گذشت 5 سال اقامت دائم دریافت می‌کنید و پس از 5 سال دیگر شهروندی انگلیس را بدست می‌آورید.

چین؛ بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در آسیا

چین، سومین و بهترین کشور برای مهاجرت تحصیل

چین کشوری آسیایی با فرهنگ غنی و قدیمی است که با پیشرفت‌های چشمگیر و جاذبه‌های گردشگری زیبا، افراد زیادی از کشورهای دیگر را مجذوب خود کرده است.

در این بین دانشجویان زیادی از نقاط مختلف دنیا علاقه‌مند هستند تا با تحصیل در این کشور فرصت زندگی در چین را بدست آورند. تنوع در رشته‌های ارائه شده در چین بسیار زیاد هستند و دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به چین مهاجرت می‌کنند.

هزینه زندگی

هزینه زندگی در چین که بهترین کشور برای مهاجرت تحصیل است نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار مناسب و به‌صرفه بوده و همین موضوع دانشجویان بین‌المللی زیادی را جذب می‌کند. البته برخی رشته‌ها مانند پزشکی و دندانپزشکی هزینه‌ی بالاتری دارند.

دانشجویان بین‌المللی در چین با توجه به مقطع تحصیلی می‌توانند بین 10 الی 30 ساعت به صورت نیمه‌وقت مشغول به کار باشند. البته مشکلی که وجود دارد این است که پیدا کردن کار در این کشور بسیار سخت است و اکثر مشاغل دستمزد بسیار پایینی دارند. 

دانشجویانی که بتوانند مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه را ارائه بدهند و بورسیه دریافت کنند، هزینه تحصیل‌شان به طور کامل پوشش داده می‌شود. داشتن مدرک زبان از جمله مدارکی است که شانس دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می‌دهد.

مدرک زبان و آزمون ورودی

یکی از نگرانی‌های دانشجویانی که علاقه دارند در چین تحصیل کنند، یادگیری زبان چینی است. اما باید بدانید در اغلب دانشگاه‌های چین، رشته‌های زیاد و متنوعی هستند که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و دانشجویان می‌توانند به راحتی انتخاب کنند به کدام زبان می‌خواهند تحصیل کنند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک معتبر مانند آیلتس ارائه دهید و برای پذیرش به زبان چینی باید آزمون HSK که برای ارزیابی سطح زبان است را قبول شوید.

در حالت کلی ورود به دانشگاه‌های چین آزمون ورودی ندارد.

ویزای همراه

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزا می‌شوند می‌توانند برای همسر و فرزندانشان اقدام به دریافت ویزای همراه کنند. البته باید دقت داشته باشید ویزای همراه از نوع ویزای متقاضی میباشد. برای مثال اگر متقاضی ویزای کوتاه مدت داشته باشد ویزای همراه بر همین مبنا صادر می‌شود.

اخذ تابعیت از بهترین کشور آسیایی برای مهاجرت تحصیلی

مانند اکثر کشورها، برای اخذ اقامت دائم چین از طریق مهاجرت تحصیلی، فارغ‌التحصیلان باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز می‌توانند اقامت دائم چین و بعد از آن تابعیت این کشور را به دست بیاورند.

کانادا؛ سرزمین آرزوهای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی

کانادا؛ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

در بین کشورهایی که افراد برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. کانادا بعد از روسیه دومین کشور وسیع دنیا محسوب می‌شود.

همچین یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا بوده و حقوق برابر در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال‌های اخیر میزان جرم و جنایت در این کشور در کمترین میزان ثابت مانده است.

کانادا رتبه سوم را در هوای پاک از آن خود کرده و امید به زندگی در آن بالای 85 سال است. با این تفاسیر می‌توان گفت کانادا علاوه بر سیستم آموزشی فوق العاده، زندگی ایده‌آلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته شرایط جوی این کشور ممکن است برای اغلب دانشجویان بین‌المللی خوشایند نباشد، زیرا آب و هوای بسیار سردی دارد.

هزینه‌های زندگی

کشور کانادا جزو گران‌ترین کشورها برای تحصیل محسوب می‌شود، اما در بین کشورهای اروپایی انگلیسی زبان، مانند انگلستان و آمریکا هزینه‌های آن بسیار به ‎‌صرفه است.

برخی از کشورها به دانشجویان اجازه نمی‌دهند در کنار تحصیل مشغول به کار شوند. اما در کانادا دانشجویان می‌توانند در هفته حداکثر 20 ساعت کار کنند. این ساعت کاری با توجه به اینکه مشاغل تمام‌وقت 30 ساعت در هفته هستند بسیار خوب بوده و درآمد خوبی را برای دانشجو به همراه دارد.

کانادا جزو کشورهایی است که بورسیه‌های بسیار متنوعی دارد، اما نکته قابل توجه این است که دریافت بورسیه بسیار دشوار بوده و در اغلب مواقع اولویت با دانشجویان بومی و کانادایی است.

مدرک زبان و آزمون ورودی

با بررسی رنکینگ دانشگاه‌های برتر جهان، می‌توان به سیستم آموزشی عالی آن پی برد. 4 دانشگاه این کشور در رتبه‌های زیر 100 قرار دارند. مدرک معتبری که از دانشگاه دریافت می‌کنید، به پیدا کردن شغل مناسب به شما کمک می‌کند.

از مزیت‌های فوق‌العاده تحصیل در کانادا، نداشتن آزمون ورود به دانشگاه‌های آن است. البته سیستم آموزشی در ایالت‌های مختلف کانادا تفاوت دارند و نمی‌توان شرایط کلی برای آنها تعیین کرد. برای مثال در برخی ایالت‌ها سن ورود به دانشگاه 18 سال و در برخی دیگر 19 سال است.

همچنین در ایالت کبک برای ورود به دانشگاه نیازمند گذارندن دوره سِژپ CÉGEP است. این دوره بین 2 تا 3 سال طول می‌کشد که زمان آن به رشته‌ای که در نظر دارید مربوط است.

با توجه به مقطع و دانشگاه ممکن است معدل آخرین مدرک شما مهم و یا کم اهمیت باشد.

محدودیت سنی و گپ تحصیلی از موانعی هستند که گاها سر راه متقاضیان قرار دارند. شرایط سنی برای مقاطع مختلف به این ترتیب است:

  • در مقطع کارشناسی (لیسانس) 18 تا 24 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) 22 تا 30 سال
  • مقطع دکتری 24 تا 35 سال

زبان‌های اصلی کشور کانادا، انگلیسی و فرانسوی است و با توجه به دانشگاه و ایالتی که در نظر دارید فراگیری یکی از این دو زبان برای شما الزامی است.

داشتن مدرک آیلتس زبان با نمره 5.5 تا 7 برای دریافت ویزای تحصیلی از الزامات است. اگر نمره‌ای که کسب کرده‌اید از نمره مورد نیازتان کمتر است، باید بدانید که هنوز فرصت دارید!

“پذیرش مشروط” این امکان را به شما می‌دهد تا پس از دریافت ویزا در کانادا، دوره‌های زبان را بگذرانید و نمره مورد نیازتان را در آزمون کسب کنید.

ویزای همراه بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

دانشجویان بین‌المللی بعد از اخذ ویزا می‌توانند برای دریافت ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنند. همراه متقاضی در کانادا اجازه اشتغال دارد و از این طریق می‌توانند بخشی از هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند.

اخذ تابعیت

دانشجویانی که بعد از فارغ‌التحصیلی قصد دارند تا در کانادا بمانند، می‌توانند برای کار تمام‌وقت اقدام کنند و با استفاده از آن، روند اقامت دائم خود را هموارتر کنند.

فارغ‌التحصیلان با توجه به سال‌هایی که در کانادا تحصیل کرده‌اند اجازه دارند تا در کانادا بمانند. برای مثال بعد از 2 سال تحصیل، اجازه دارید 2 سال بمانید.

در این مدت زمان می‌توانید در شغلی تمام وقت فعالیت داشته باشید و اقامت دائم خود را دریافت کنید. ویزای دائم با توجه به شرایط متقاضی از 2 تا 5 سال می‌تواند اعتبار داشته باشد و پس از آن امکان تمدید آن وجود دارد.

استرالیا و مهاجرت تحصیلی به قاره‌ای دیگر

استرالیا، کوچک ترین قاره جزو بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

استرالیا کوچک‌ترین قاره با شرایط اقلیمی فوق‌العاده و ویژگی‌های منحصر به فرد است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری، این کشور به دلیل داشتن استانداردهای بالای زندگی افراد زیادی را مشتاق کرده تا در استرالیا زندگی کنند.

استرالیا از نظر اقتصادی بسیار قوی بوده و ثبات اقتصادی دارد. همچنین فرصت‌های شغلی زیادی در استرالیا است و نرخ بیکاری بسیار کم می‌باشد.

38 دانشگاه از این کشور در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر که توسط سازمان QS صورت گرفته، قرار دارند و جمعیت دانشجویان بین‌المللی 28% برابر دانشجویان بومی است.

هزینه‌های زندگی

هزینه زندگی در استرالیا از انگلستان به صرفه‌تر است اما در کل کشوری گران محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا است و در قبال هزینه‌ای که می‌کنید قطعا از زندگی در این کشور لذت خواهید برد. 

با این حال به دانشجویان اجازه می‌دهند تا بصورت نیمه وقت تا 40 ساعت کار کنند و مخارج خود را تامین کنند. البته باید بدانید در استرالیا پرداخت مالیات برای تمام کسانی که درآمد دارند، الزامی است.

تحصیل در دانشگاه‌های رده پایین در استرالیا می‌تواند راهی برای کاهش هزینه‌ها باشد. زیرا کیفیت دانشگاه‌های رده پایین این کشور در حد دانشگاه‌های مطرح بوده و عالی هستند.

دریافت بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی در مقطع دکتری نیز امکان پذیر است. البته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم می‌توان برای اخذ بورسیه اقدام کرد اما تحقق آن تقریبا غیرممکن است.

مدرک زبان و آزمون ورودی در یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

وجود رشته‌های متنوع در دانشگاه‌های استرالیا از نقاط قوتی است که بسیاری از دانشجویان را مجذوب خود می‌کند. حتی برخی از رشته‌هایی که در این کشور ارائه می‌شوند در کشورهای دیگر وجود ندارند. ورود به مراکز آموزشی نیازی به آزمون ورودی ندارند و هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان اعمال نمی‌شود. 

زبان رسمی در استرالیا، انگلیسی بوده ارائه مدرک زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس برای پذیرش الزامی است. ارائه این مدرک برای کسانی که زبان انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی کشورشان است لازم نیست. 

توجه داشته باشید، در صورتی که نمره مورد نیاز در آزمون زبان را کسب نکرده‌اید می‌توانید با هزینه‌ی خودتان از کلاس‌های زبان که در مراکز آموزشی استرالیا برگزار می‌شوند استفاده کنید.

ویزای همراه

در صورتی که متقاضی بالای 18 سال باشد می‌تواند بعد از دریافت ویزای خود، برای اخذ ویزای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کند. در استرالیا همراه متقاضی اجازه دارد تا 40 ساعت در هفته مشغول به کار شود. 

افراد زیر 18 سال که قصد دارند برای دریافت ویزای همراه والدین خود اقدام کنند باید توجه داشته باشند، مراحل بسیار طولانی و پیچیده‌ای برای این کار وجود دارد.

اخذ تابعیت بهترین کشور برای مهاجرت و تحصیل

دستیابی به تابعیت و شهروندی استرالیا به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال سطح زبان، سن، مدرک تحصیلی و مدت زمان اقامت فرد در این کشور اهمیت دارد، زیرا باید نشان دهید با فرهنگ و سبک زندگی در استرالیا آشنا هستید. مدت زمانی که هنگام تحصیل در یک کشور می‌گذرانیم، فرصت شناخت فرهنگ آن کشور را به ما می‌دهد، اما این زمان کافی نیست.

فارغ‌التحصیلان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، تا 2 سال و فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری تا 4 سال اجازه دارند در کشور بمانند و در جست‌و‌جوی کار باشند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

ارائه مدارک برای اخذ پذیرش از مراحل مهم مهاجرت تحصیلی است. زیرا در صورت نقص مدارک یا ارائه اشتباه آن‌ها ممکن است شانس خود را برای پذیرش از دست بدهید.

در این قسمت چند مورد از مدارکی که اغلب الزامی هستند را برای شما آورده‌ایم. توجه داشته باشید ممکن است دانشگاه مورد نظر شما مدارکی غیر از موارد گفته شده بخواهد.

  • مدرک زبان
  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات
  • سوابق شغلی
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • نامه عدم سوء سابقه
  • نامه تمکن مالی
  • ترجمه مدارک

تاثیرات کرونا بر مهاجرت

در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا اغلب کشورها، محدودیت‌هایی را در مرزها برقرار کردند تا از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند. این اقدامات موجب شد تا دانشجویان بین‌المللی فرصت حضور در کشور مورد نظرشان را از دست بدهند.

البته در هفته‌های اخیر بسیاری از کشورها مرزهای خود را باز کرده‌اند و پس از بررسی مواردی همچون: تست کرونا، واکسیناسیون و قرنطینه، متقاضیان می‌توانند در کشور مقصد اقامت کنند.

استفاده از فضای مجازی برای پیدا کردن بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی
برای آشنایی بیشتر با مسیر مهاجرت تحصیلی می‌توانید از تجربه افراد دیگر در فضای مجازی استفاده کنید.

یکی از افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد، مریم کاظمی‌ است. البته افراد دیگری هم در اینستاگرام یا وب‌سایت‌‌ها تجارب شخصی خودشان را با کاربران به اشتراک می‌گذارند.

درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بدانید!

اگر شما فریلنسر هستید و قصد مهاجرت دارید این مطلب برای شما مفید است.

در صورتی که دانش‌آموز رشته ریاضی هستید می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید و با بهترین رشته‌های آشنا شوید.

دانش‌آموزان رشته تجربی نیز می‌توانند با عالی‌ترین رشته‌های این شاخه از طریق این مطلب آشنا شوند.

رشته علوم انسانی نسبت به سایر رشته‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در مطلب زیر ما بهترین‌های این رشته را به شما معرفی کرده‌ایم.

اگر شما هم تجربه مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها را داشته‌اید، با ما به اشتراک بذارید.
شما چه پیشنهادات و راهکارهای دیگری برای شناخت بهرین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌شناسید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.