دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین پادکست های انگیزشی انگلیسی و فارسی در 3 حوزه مختلف

پاکست های فوق انگیزشی
3/5 - (2 امتیاز)

برای انجام کارهای خود به انگیزه و گوش دادن به پادکست انگیزشی نیاز دارید؟

با عادت‌های بد، مدیریت امور مالی یا با اهداف و رویاهایی مثل راه‌اندازی یک استارتاپ و داشتن تناسب‌اندام دست‌وپنجه نرم می‌کنید؟

رویاهای بزرگی در سر دارید؟! اما اراده و انگیزه لازم را برای حرکت به سمت رویای خود ندارید؟ کنکوری هستید و به دنبال پادکست‌ های انگیزشی کنکور می‌گردید؟

در صورتی که جواب شما به سوال‌های بالا “بله” است؛

یعنی دنبال تغییر خود هستید؛ می‌خواهید وضعیت زندگی خود را بهبود بدهید، سالم‌تر باشید و یا یک کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کنید؛
پادکست های انگیزشی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم، می‌توانند برای شما خیلی مفید باشند.

انگیزه مانند اکسیژن نیست که همیشه وجود داشته باشد و برای همه ما پیش آمده که روزهایی بی‌انگیزه باشیم و نتوانیم تمرکز خود را در جهت انجام امور زندگی یا اهداف خود حفظ کنیم؛ به همین دلیل گوش دادن به یک پادکست انگیزشی می‌تواند مشوق خوبی برای شما باشد، آموزش‌های لازم را به شما بدهد و انگیزه لازم برای حرکت به سمت یک هدف و رویای بزرگ را در شما ایجاد کند.

پادکست های انگیزشی انگلیسی و فارسی معرفی شده در ادامه مقاله در سه حوزه کسب‌‌وکار، توسعه فردی، تغذیه و تناسب‌اندام هستند که عبارت اند از:

برترین پادکست های انگیزشی کسب‌ و کار فارسی

در صورتی که به دنبال افزایش دادن درآمد خود هستید، می خواهید آزادی مالی بیشتری داشته باشید یا شغل مورد علاقه خود را راه اندازی کنید؛ پادکست های صوتی انگیزشی حوزه کسب‌وکار، می‌توانند کمک زیادی به شما کنند تا زندگی رویایی خود را بسازید.

 از بهترین پادکست های انگیزشی کسب‌وکار فارسی می‌توان موارد زیر را نام برد:

رادیو کارنکن

پادکست کارنکن از بهترین پادکست های انگیزشی حوزه کسب و کار

در پادکست انگیزشی رادیو کارنکن داستان و زندگی شغلی افراد موفق بیان می‌شود. افرادی که بعد از طی کردن سختی‌ها و شکست‌های متعدد به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند.

میزبان این پادکست صوتی انگیزشی امین آرامش، موسس کارنکن است و با مهمانان خود در رابطه با چالش‌هایی صحبت می کند که در مسیر شغلی خود با آن‌ها مواجهه شده‌اند.

برخی از گفت‌و‌گوهای رادیو کار نکن عبارت‌اند از:

کارکسب

پادکست انگیزشی کارکسب، مناسب کارآفرینان تازه کار ایرانی

کارکسب یکی دیگر از برترین پادکست های انگیزشی فارسی است که اتفاقاً یکی از بهترین پادکست های کسب و کار نیز به شمار می‌آید. تمرکز اصلی این پادکست بر روی مسائل و مشکلاتی است که کسب‌وکارهای ایرانی با آن مواجهه می‌شوند. مهمانان هر کدام از بخش‌های آن نیز افرادی صاحب نظر در حوزه کسب‌وکارهای ایرانی هستند و درباره چالش‌هایی که مدیران و بازاریابان ایرانی با آن مواجهه می‌شوند، صحبت می‌کنند.

از بهترین بخش‌های این پادکست عبارت‌اند از:

پادکست 10 صبح

پادکست ۱۰ صبح یک پادکست انگیزشی در حوزه کسب و کار است که به موضوعات کاربردی متعددی می‌پردازد. برخی از این موضوعات عبارتند از:

  • راه‌اندازی کسب و کار
  • تاًمین مالی
  • شبکه‌سازی
  • جذب سرمایه
  • طراحی مدل کسب و کار
  • رشد مقیاس‌پذیر
  • راه‌اندازی استارت‌آپ
  • مهارت‌های نرم (بخش قابل توجه جهت مدیریت انگیزه و تمرکز)

همچنین این پادکست با بنیان گذاران معروف‌ترین کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های ایرانی مانند: دیجی‌کالا، الوپیک، اسنپ، اسنپ فود، علی‌بابا، تپسی و… مصاحبه کرده تا تجربیات و چالش‌های آن‌ها را در این مسیر در اختیار مخاطبان قرار دهد. مدت زمان قسمت های این پادکست، از 30 دقیقه تا 1 ساعت می‌باشد.

برخی از قسمت‌های این پادکست عبارتند از:

بیشتر بخوانید: ابر شغل های آینده

بهترین پادکست‌ های کسب‌ و کار انگلیسی که می‌توانند انگیزه شما تقویت کنند

اگر به دنبال پادکست انگلیسی انگیزشی در حوزه کسب و کار هستید، پادکست‌های متعدد و فوق‌العاده ارزشمندی در زبان انگلیسی وجود دارد. در تمامی آن‌ها نیز می‌توان اطلاعات کاملاً جامعی در این حوزه کسب کرد. از بهترین و برترین آن‌ها نیز عبارت‌اند از:

پادکست انگیزشی Start Yours by Oberlo

 پادکست صوتی انگیزشی انگلیسی برای کارآفرینان تازه کار

پادکست Start Yours by Oberlo یکی از بهترین پادکست های صوتی انگیزشی انگلیسی برای کارآفرینان تازه کار است که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین با سرمایه اندک هستند. در این پادکست های انگیزشی انگلیسی اطلاعات بسیار جامعی در مورد تجارت الکترونیک، دراپ شیپینگ و شیوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود.

میزبان این پادکست دیوید ورانیکار (David Vranicar) است و با کارآفرینان موفقی که تجارت الکترونیک خود را راه‌اندازی کرده‌اند، مصاحبه می‌کند. مهمانان این پادکست نیز داستان و زندگی شخصی خود و نکات طلایی برای موفقیت در کسب‌وکار را به اشتراک می‌گذارند. علاوه بر این به سوالات شنوندگان نیز پاسخ می‌دهند.

برخلاف اکثر پادکست های انگیزشی حوزه کسب‌وکار، کارآفرینان معرفی شده در این پادکست افراد معمولی هستند که برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش کرده‌اند.

از بهترین پادکست‌های Start Yours by Oberlo عبارت‌اند از:

پادکست The GaryVee Audio Experience

  پادکست‌ انگیزشی انگلیسی در حوزه کسب و کار

پادکست‌های گری وینرچاک که با نام گری وی نیز شناخته می‌شود، یکی از تاثیرگذارترین و پرانرژی‌ترین پادکست های انگیزشی حوزه کسب‌وکار به حساب می‌آید. این پادکست‌ها شامل محتوای بسیار متنوعی از یک نویسنده و کارآفرین موفق به نام گری وینرچاک می‌شود.

گری وی به واسطه آژانس دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیده. بر این اساس در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال است و روزانه هزاران محتوا منتشر می‌کند.

پادکست انگیزشی گری وی

پادکست انگیزشی منتشر شده گری وی نکات، تاکتیک‌ها و توصیه‌های ارزشمند بازاریابی است. علاوه بر این نظرات شخصی خود را درباره شیوه زندگی و طرز فکری که بتواند به موفقیت برسد را به اشتراک می‌گذارد.

پادکست های گری وی روزانه منتشر می‌شوند و شنیدن هر کدام از آن‌ها حدودا 3 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد. از بهترین قسمت‌های منتشر شده آن نیز عبارت‌اند از:

پادکست How I Built This

پادکست انگیزشی How I Built This

پادکست How I Built This داستان پرسودترین، خاص‌ترین و جالب‌ترین کمپانی‌های جهان را بررسی کرده است و به هر دو جنبه مدیریت و موفقیت کسب و کار می‌پردازد.

یکی از نیازهای اساسی برای انگیزه گرفتن در مسیر کسب و کار و ادامه دادن به این مسیر چالش برانگیز، شنیدن داستان زندگی آدم هایی است که زمانی با چالش‌های الان ما درگیر بوده‌اند و توانسته‌اند آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند. به همین دلیل به شما شنیدن این پادکست جذاب و آموزنده را توصیه می‌کنم.

همچنین برخی از قسمت های جذاب و شنیدنی این پادکست را به شما معرفی می‌کنم:

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست های مدیریتی | معرفی پادکست‌هایی که هر مدیری به آن نیاز دارد

بهترین پادکست های انگیزشی در حوزه توسعه فردی فارسی

برای اینکه بتوانید به یک فرد بهتر تبدیل شوید، به زمان، اراده و پشتکار نیاز دارید. در ادامه بهترین پادکست های انگیزشی که شما در هنگام تلاش، برای تبدیل شدن به بهترین نوع خودتان به آن احتیاج دارید را معرفی می‌کنیم.

پادکست انگیزشی هلی تاک

بهترین پادکست انگیزشی حوزه توسعه فردی در زبان فارسی

هلی تاک از بهترین پادکست های انگیزشی حوزه توسعه فردی در زبان فارسی است. در هر کدام از بخش‌های این پادکست موضوعات مختلفی در زمینه توسعه فردی مثل عزت‌نفس، برنامه‌ریزی و …. صحبت می‌شود.

موضوعات این پادکست طوری طراحی شده‌اند که شما فارغ از سن، شغل، جنسیت، رویا و هدف خود می‌توانید از آن‌ها برای تبدیل شدن به بهترین نوع خود استفاده کنید.

از بهترین قسمت‌های این پادکست عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید: پادکست مدیریت زمان

راديو هزارسرو

رادیو هزارسرو از پادکست‌های برتر زبان فارسی در زمینه توسعه فردی

رادیو هزارسرو یکی دیگر از پادکست‌های برتر زبان فارسی در زمینه توسعه فردی است. این پادکست می‌تواند به شما کمک کند تا افکار منفی را کنار بگذارید و مثبت اندیش باشید. علاوه بر این شیوه‌های مختلفی برای داشتن آرامش، دیسیپلین، کار روی عادت‌ها و باورها به شما یاد می‌‌دهد.

از بهترین قسمت‌های پادکست انگیزشی رادیو هزارسرو نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

بیشتر بخوانید: 9 پادکست توسعه فردی برای شما که عاشق پیشرفتید

بهترین پادکست‌های توسعه فردی انگلیسی

توسعه فردی یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه باید به آن توجه کرد. تقویت نقاط قوت، افزایش اعتماد به نفس، مدیریت زمان و … مسائلی هستند که با گوش دادن به پادکست‌های حوزه توسعه فردی می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد. از بهترین پادکست های انگیزشی برای توسعه فردی در زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

پادکست انگیزشی The School of Greatness

 بهترین و فوق‌العاده‌ترین پادکست‌ برای کسب انگیزه و الهام گرفتن از افراد موفق

پادکست‌های The School of Greatness یکی از بهترین و فوق‌العاده‌ترین پادکست‌ها برای کسب انگیزه و الهام گرفتن از افراد موفق به حساب می‌آید. میزبان این پادکست لوئیس هاوس، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، ورزشکار و کارآفرین آمریکایی است.

هاوس با موفق‌ترین افراد در زمینه کسب‌وکار، ورزش، علم و تکنولوژی، سرگرمی و … مصاحبه می‌کند. از مهمان گذشته آن نیز می‌توان افراد موفقی چون دان هریس (نویسنده)، گری واینرچوک (کارآفرین) و کوین هارت (بازیگر و کمدین) را نام برد.

هر قسمت از این پادکست انگیزشی داستان‌ها، تکنیک‌ها و نکاتی طلایی دارد که به شما کمک می‌کند، انگیزه لازم برای دست‌یابی به زندگی بهتر و رشد شخصی را داشته باشید. موضوعات این پادکست نیز شامل موضوعاتی چون غلبه بر ترس، عشق، موفقیت، مدیریت روابط، تجارت و … می‌شود.

هاوس به صورت معمول هر 2 تا 3 روز یک بار پادکست جدید منتشر می‌کند. مدت زمان هر پادکست نیز 6 دقیقه تا 1.5 ساعت است. از بهترین پادکست‌های منتشر شده آن نیز عبارت‌اند از:

پادکست The Mindvalley Podcast

پادکست  Mindvalley از بهترین پادکست‌ انگیزشی برای افرادی که به دنبال گسترش، تقویت ذهن و کشف توانایی‌های خود هستند.

پادکست Mindvalley یکی از بهترین پادکست های انگیزشی برای افرادی است که به دنبال گسترش، تقویت ذهن و کشف توانایی‌های خود هستند. زیرا در این پادکست‌ها تمامی جوانب رشد شخصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این پادکست انگیزشی به شما کمک می‌کند تا از شر باورهای محدود کننده خود رها شوید. در نتیجه با تکیه بر اعتماد به نفس خود قدم‌هایتان را محکم‌تر بردارید. زیرا این مجموعه پادکست‌ها مملو از از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های عملی برای بهبود طرز فکر، باورها و عملکرد شما است.

پادکست صوتی انگیزشی Mindvalley ویشن لاخیانی

میزبان پادکست صوتی انگیزشی Mindvalley ویشن لاخیانی، بنیانگذار شرکت آموزش رشد شخصی است. مهمانان آن نیز شامل کارشناسان و معلمان در زمینه‌های مختلف مانند روانشناسی، علم، تجارت و معنویت می‌شود.

قسمت‌های جدید پادکست های صوتی انگیزشی Mindvalley هر 2 تا 7 روز یک بار منتشر می‌شوند و معمولاً بین 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشند. از بهترین پادکست‌های منتشر شده آن نیز عبارت‌اند از:

بهترین پادکست‌های تغذیه و تناسب‌اندام فارسی

در بین پادکست فارسی انگیزشی، پادکست‌هایی که در مورد تغذیه سالم و داشتن تناسب‌اندام است نقش مهمی در سلامت جسم و روان ما دارد. به همین دلیل در ادامه یک نمونه از بهترین پادکست های انگیزشی ، در مورد تغذیه و تناسب‌اندام را معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

پادکست دایت کست

دایت کست از سری پادکست های صوتی انگیزشی برتر در زمینه تغذیه به حساب می‌آید. هدف این پادکست ترویج و تشویق افراد به داشتن تغذیه سالم است. به همین دلیل سعی می‌کند موضوعات نسبتا پیچیده رژیم غذایی و تغذیه‌ای را به زبانی کاملا ساده و قابل درک بیان کند.

از بهترین موضوعات و اپیزودهای این پادکست های انگیزشی عبارت‌اند از:

بهترین پادکست های انگیزشی در حوزه تغذیه و تناسب‌اندام به زبان انگلیسی

حفظ یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی روزانه، اراده و پشتکار زیادی نیاز دارد. به همین دلیل در ادامه پادکست‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند، اطلاعات، توصیه‌ها و انگیزه لازم را برای داشتن اندامی سالم و مناسب را به شما بدهند.

پادکست مانع (Hurdle)

پادکست مانع از برترین پادکست انگیزشی در زمینه سلامت و تندرستی به حساب می‌آید. میزبان این پادکست‌ها امیلی ابیت است و با افراد موفقی مصاحبه می‌کند که توانسته‌اند با غلبه بر عادات بد غذایی و انجام ورزش‌های روزانه اندامی سالم و مناسب داشته باشند.

موضوعات غالب مورد بحث در این پادکست نیز شامل مدیتیشن، دویدن، دوچرخه‌سواری و کاهش وزن می‌شود.

قسمت های جدید پادکست مانع در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به اشتراک گذاشته می‌شود. هر اپیزود نیز بین 10 دقیقه تا 1.5 ساعت طول می‌کشد.

از بهترین قسمت‌های Hurdle که تا به حال پخش شده‌اند، عبارت‌اند از:

پادکست Nutrition Matters

پادکست Nutrition Matters برترین پادکست انگیزشی در مورد رژیم غذایی سالم و رابطه مثبت با غذا است.

پادکست Nutrition Matters یک پادکست انگیزشی دیگر در مورد رژیم غذایی سالم و رابطه مثبت با غذا است. در این پادکست مواد غذایی متعددی معرفی می‌شود که می‌توانید برای بهبود رژیم غذایی خود از آن‌ها استفاده کنید.

میزبان این پادکست انگیزشی متخصص تغذیه و رژیم درمانی Paige Smathers است. در پادکست‌های خود نیز با متخصصان سلامت و رژیم غذایی مصاحبه می‌کند. علاوه بر این به داستان‌های زندگی واقعی افرادی گوش دهید که بر اختلالات خوردن، مشکلات وزن و سایر مشکلات غذایی خود غلبه کرده‌اند.

پادکست صوتی انگیزشی Nutrition Matters

قسمت جدید پادکست انگیزشی Nutrition Matters دو بار در ماه منتشر می‌شود. اما بیش از 175 قسمت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. هر اپیزود نیز معمولاً بین 45 دقیقه تا 1 ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد.

از بهترین قسمت‌های پادکست صوتی انگیزشی Nutrition Matters نیز عبارت‌اند از:

سخن پایانی

پادکست‌ها یک رسانه جدید و جذاب هستند که میزان محبوبیت آن‌ها به صورت تصاعدی در حال افزایش است. شما می‌توانید از پادکست‌ها برای آموزش، ایجاد انگیزه، بالا بردن سطح اطلاعات عمومی خود یا حتی کسب درآمد استفاده کنید. توصیه می‌کنیم یک پلیر برای پادکست در گوشی خود داشته باشید.

لذا به شما توصیه می‌کنیم:

اگر تا به اینجای مطلب آمده‌اید و برای شما مفید بوده، احتمالاً به مباحث روانشناسی و روانکاوی نیز علاقه‌مند هستید. در دو مطلب زیر بهترین پادکست‌های این دو حوزه نیز معرفی شده‌اند:

همچنین لیستی از بهترین پادکست‌های فارسی در تمامی حوزه‌ها در مطلب زیر برای شما آماده شده است که می‌توانید هر بار یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به‌ آن گوش دهید:

در حال حاضر پادکست های انگیزشی بسیار متعددی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم چند نمونه برتر از پادکست‌ های انگیزشی را در سه حوزه کسب‌وکار، توسعه فردی و تغذیه و تناسب‌اندام معرفی کنیم.
به نظر شما بهترین پادکست‌ های فارسی و انگلیسی در این حوزه‌ها کدامند؟
از گوش دادن به کدام یک از این پادکست‌ها تجربه بهتری دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربه و اطلاعات خودتان در این زمینه را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.