اگر در جستجوی بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب هستید، در این مقاله دوره کسب درآمد از یوتیوب بهصورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است.
یک چک لیست از ایدههای پولساز خود تهیه کنید و با استفاده از بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوید.
آنچه در پکیج کسب درآمد از یوتیوب میخوانیم:
- یوتیوب چیست؟
- با وجود تحریم و فیلتر بودن چگونه میتوانیم از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟
- به چه نکاتی در عقد قرارداد با شرکتهای واسطه باید توجه کنیم؟
- چطور میتوانیم از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟
- شرایط کسب درآمد از یوتیوب چیست؟
- برای چه موضوعاتی میتوانیم محتوا بسازیم؟
- در انتخاب موضوع به چه نکاتی توجه کنیم؟
- به چه ابزارهایی برای تهیه ویدئو نیاز داریم؟
- چگونه ویدئو را تدوین کنیم؟
- چگونه یک کانال یوتیوب بسازیم؟
- چگونه تامنیل جذاب بسازیم؟
- چگونه یک تیتر جذاب بنویسیم؟
- توضیحات ویدئو یا دیسکریپشن چه اهمیتی دارد؟
- در نوشتن تگها به چه نکاتی توجه کنیم؟
- چگونه میتوانیم بهترین کلمات کلیدی را برای ویدئوی خود انتخاب کنیم؟
- معیارهای یوتیوب برای رتبهبندی و رنکینگ ویدئوها چیست؟
- چگونه سابسکرایبر و بازدید بیشتری داشته باشیم؟
- برای کسب درآمد بالا چه کارهایی انجام دهیم؟
- چگونه میتوانیم بدون پرداخت هزینه، کانال خود را در ویدئوهای پربازدید یوتیوب تبلیغات کنیم؟
- گزارشهای یوتیوب چه کاربردی دارند؟
- چند نوع تبلیغ در یوتیوب وجود دارد؟
- واژهنامه یوتیوب
1- یوتیوب چیست؟
یوتیوب دومین سایت پربازدید در جهان است. یوتیوب یک پلتفرم اشتراکگذاری ویدئو است. روزانه حدود 5 میلیارد ویدئو در یوتیوب دیده میشود.
یوتیوب برای پخش آگهی روی ویدئوها از تبلیغ کنندهها پول میگیرد و بخشی از آن را به تولیدکنندگان ویدئوها میدهد.
2- با وجود تحریم و فیلتر بودن چگونه میتوانیم از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟
یوتیوب یک شرکت آمریکایی است و ایران را تحریم کرده؛ اما وقتی شما به مرحله درآمدزایی یا مانیتایز برسید، برای دریافت درآمد، باید کانال خود را به حساب گوگل ادسنس متصل کنید.
برای ساخت حساب گوگل ادسنس از دو روش زیر میتوانید استفاده کنید:
- از آدرس پستی و حساب بانکی دوست یا آشنای ساکن خارج از ایران خود برای دریافت درآمد استفاده کنید.
- از یک شرکت واسطه (MCN) کمک بگیرید. پس از امضای قرارداد با شرکت، یک دسترسی Manager برای شرکت میسازید. شرکت با اتصال کانال یوتیوب شما به حساب گوگل ادسنس خود، درآمد شما را دریافت کرده و پس از کسر کارمزد، مابقی را به حساب شما واریز میکند.
3- به چه نکاتی درعقد قرارداد با شرکتهای واسطه باید توجه کنیم؟
اگر برای دریافت درآمد خود از یوتیوب نیاز به امضای قرارداد با شرکتهای واسطه دارید، نکات ذکر شده در این پکیج کسب درآمد از یوتیوب را مدنظر داشته باشید.
این نکات عبارتند از:
- شرکتهای واسطه برای انجام کار از شما کارمزد دریافت میکنند. معمولاً کارمزد آنها عددی بین 20 تا 35 درصد است. قبل از امضای قرارداد در مورد کارمزد به توافق برسید.
- در قرارداد باید مشخص شود که طرف معامله شما دقيقاً چه کسی است.
- به مدت زمان قرارداد و شرایط کنسل شدن توجه کنید.
- در مورد تاریخ واریز پول از حساب شرکت به حساب خود صحبت کنید.
بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد از اینترنت
4- چطور میتوانیم از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟
طبق قوانین یوتیوب، بهطور متوسط برای هر 100 بازدید 2 دلار دریافت میکنید؛ البته این مبلغ با توجه به موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان شما تفاوت دارد.
بازدیدکنندگان کشورهای زیر بیشترین درآمد را برای شما ایجاد میکنند:
- آمریکا
- کانادا
- استرالیا
- نیوزلند
- انگلییس
- استرالیا
- آلمان
- سوئد
بیشتر بخوانید: نقشهٔ راه کسب درآمد دلاری
5- شرایط کسب درآمد از یوتیوب چیست؟
برای داشتن درآمد از یوتیوب باید به مرحله مانیتایز برسید. دو شرط اصلی برای رسیدن به این مرحله عبارتند از:
بعد از کسب شرایط فوق میتوانید درخواست درآمدزایی کنید. یوتیوب ویدئوهای شما را بررسی میکند. اگر محتوای شما کپی نباشد، امکان درآمدزایی برای شما فعال میشود.
6- برای چه موضوعاتی میتوانیم محتوا بسازیم؟
در این بخش از دوره کسب درآمد از یوتیوب ، موضوعاتی را معرفی میکنیم که میتوانید برای آنها محتوا تولید کنید. شما میتوانید در یکی از حوزههای زیر محتوای ویدئویی بسازید:
- آموزشی
- آشپزی
- انگیزشی و موفقیت
- تکنولوژی
- حیوانات خانگی
- زیبایی
- سلامتی و تناسب اندام
- طنز و سرگرمی
- گیمینگ
چه موضوعاتی بیشترین درآمد را دارند؟
تاکنون یوتیوبرهای فارسی بیشترین درآمد از یوتیوب را از موضوع سرگرمی داشتهاند. ویدئوهایی از طنز، دوربین مخفی و البته استریم بازی بیشترین رکورد را به خود اختصاص دادهاند. حوزه آموزش و حیوانات خانگی هم در حال گسترش است. اگر به موضوعات هنری علاقه دارید، از کارهای هنری پولساز خود ویدئو بسازید.
بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین
7- در انتخاب موضوع به چه نکاتی توجه کنیم؟
انتخاب موضوع فعالیت در یوتیوب یکی از پراهمیتترین مواردی است که باید مورد توجه قرار دهید. در این بخش از دوره کسب درآمد از یوتیوب به نکاتی اشاره میکنیم که توجه به آنها برای شما بسیار مفید است.
نکات مهم در انتخاب موضوع عبارتند از :
- اگر تصمیم جدی دارید که یک یوتیوبر موفق شوید، ضروری است که به تولید محتوا در ارتباط با موضوعی بپردازید که هم به آن علاقه دارید و هم توانایی انجام آن را دارید.
اگر تأملی کوتاه بر فعالیت یوتیوبرهای موفق داشته باشید، به این نکته میرسید که اکثریت آنها از همین الگو استفاده میکنند. آنها نقطهی تلاقی شوق و استعداد خود را پیدا کردهاند و در آن زمینه مشغول به کار شدند. درنتیجه لذت و رضایت و موفقیت را تجربه میکنند.
اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری را داشته باشید، پیشنهاد میکنم کتاب المنت از کن رابینسون را که در ترجمههای فارسی به جوهر و جوهره و کلماتی مانند اینها ترجمه شده، مطالعه کنید.
- یک چکلیست تولید محتوا درست کنید. مراحل مورد نیاز برای تولید محتوا را در چک لیست بنویسید. به اولویتبندی آنها توجه کنید.
- یک تقویم محتوا داشته باشید. در این تقویم مشخص کنید در چه زمانی چه محتوایی را تولید و منتشر کنید.
- میتوانید با استفاده از ابزارهای جستجو تیترهای پر مخاطب را پیدا کنید و متناسب با آنها ویدئو بسازید.
- در شروع کار وسواس نداشته باشید. قطعاً با روند تدریجی و مستمر به موفقیت میرسید.
8- به چه ابزارهایی برای تهیه ویدئو نیاز داریم؟
در این بخش از بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب ابزارهای لازم برای یوتیوبر شدن را معرفی میکنیم تا بدانیم چگونه یوتیوبر شویم؟ شما میتوانید از ابزارها و وسایل زیر استفاده کنید:
- دوربین
- میکروفون
- سهپایه
اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید، از دوربین تلفن همراه خود استفاده کنید؛ سخت نگیرید!
با توسعه کار خود و با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجه، از ابزارها و دوربینهای پیشرفتهتری استفاده کنید و کیفیت تولید محتوای خود را بالا ببرید.
به این نکته توجه کنید که محتوای ارائه شده در ویدئو، اهمیت بیشتری نسبت به تجهیزات مورد استفاده برای ضبط ویدئو دارد.
لذا با کمترین امکانات، یعنی با یک گوشی هوشمند هم میتوانید کار خود را شروع کنید.
در ضبط ویدئوهای خود به نکات زیر توجه کنید:
- نور: ویدئو شما از نظر نورپردازی نباید مشکل داشته باشد. در مکانی ویدئو خود را ضبط کنید که نور کافی وجود داشته باشد.
- صدا: ویدئو را در شرایطی ضبط کنید که هیچ صدا و نویزی در محیط وجود نداشته باشد. توجه کنید که صدای شما واضح باشد و کیفیت لازم را داشته باشد.
- ویدئو نباید هیچ لرزشی داشته باشد.
9- چگونه ویدئو را تدوین کنیم؟
تدوين ویدئو نقش مهمی را در تولید محتوای جذاب برای مخاطب دارد که موارد مهم آن را در این دوره کسب درآمد از یوتیوب بررسی میکنیم.
اگر میخواهید از موسیقی برای ویدئو خود استفاده کنید، به قانون کپیرایت دقت داشته باشید. با مراجعه به کتابخانه یوتیوب (YouTube Library) از آرشیو آهنگهای بدون کپیرایت استفاده کنید.
برای تدوین ویدئوی خود میتوانید از سرویس ویرایشگر یوتیوب بهنام Youtube Video Editor استفاده کنید.
البته اپلیکیشن و نرمافزارهای بسیاری نیز در این زمینه وجود دارند؛ اما این ویرایشگر یوتیوب را هم دستکم نگیرید.
در پایان میتوانید به فشردهسازی و کم کردن حجم ویدئو با حفظ کیفیت بپردازید. توجه کنید که کم کردن حجم ویدئو در تمایل مخاطب به دانلود مؤثر است.
نرمافزارها و اپلیکیشنهای کاربردی در تدوین ویدئو
برای تدوین ویدئو میتوانید از نرمافزارها و اپلیکیشنهای زیر استفاده کنید:
در صورت تمایل میتوانید از آموزش زیر برای ادیت ویدئو استفاده کنید:
10- چگونه یک کانال یوتیوب بسازیم؟
برای ساخت کانال در یوتیوب نیاز به یک اکانت جیمیل دارید. اگر قصد استفاده تجاری را از کانال یوتیوب خود دارید، بهتر است یک اکانت جدید گوگل برای وبسایت و کاری که میخواهید انجام دهید، بسازید.
میتوانید از اسم شرکت خود بهعنوان نام کاربری حساب جیمیل استفاده کنید؛ سپس برای حساب خود عکس قرار دهید و تنظیمات امنیتی آن را انجام دهید.
چگونه حساب کاربری گوگل به کانال یوتیوب تبدیل کنیم؟
وارد سایت یوتیوب شوید. حساب کاربری گوگل و رمز عبور آن را وارد کنید. صفحه اصلی یوتیوب به شما نمایش داده میشود.
نزدیک گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش، شما میتوانید تصویر پروفایل حساب خود را ببینید. برای دسترسی به منوی حساب کاربری بر روی آن کلیک کنید.
بر روی لینک My Channel در گوشه بالای سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید.
گزینه Create Your YouTube channel نمایش داده میشود. در این صفحه ابتدا پروفایل حساب خود را که شامل عکس، نام حساب کاربری و نام و نام خانوادگی شما است، میبینید.
بر روی گزینه Edit کلیک کنید تا بتوانید حساب خود را سفارشی کنید و اطلاعاتی را که میخواهید افراد در مورد شما بدانند را وارد کنید.
انتخاب نام برای کانال از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه کنید نام انتخابی شما، طولانی و سخت نباشد. همچنین این اسم نباید تکراری باشد.
همچنین میتوانید از ویدئوی زیر ساخت کانال در یوتیوب آموزش ببینید:
11- چگونه تامنیل جذاب بسازیم؟
تصاویر تامنیل در واقع تصاویری هستند که به بازدیدکننده امکان میدهند پیش از شروع ویدئو نگاهی کلی به محتوای ویدئو داشته باشد. این عکس جلوه بهتری به ویدئوهای شما میدهد و در جذب مخاطب تأثیر زیادی دارد.
پس از پایان بارگذاری ویدئو، میتوانید از سه گزینه پیش فرض که یوتیوب بهطور خودکار ایجاد میکند، یک تصویر تامنیل انتخاب کنید.
اگر سه نمونه تامنیل یوتیوب را دوست نداشتید؛ میتوانید تامنیل خود را مورد استفاده قرار دهید!
برای این کار ابتدا باید حساب خود را تأیید کنید.
سپس روی دکمه Custom thumbnails کلیک کنید و یک تصویر مناسب را بهعنوان تامنیل آپلود کنید.
همچنین برای طراحی سریع یک تامنیل میتوانید از نرمافزار یا اپلیکیشین Canva یا YouZign استفاده کنید.
به نکات زیر در طراحی تامنیل توجه کنید:
- معمولاً ترکیب عکس و نوشته در تامنیل جذابیت بیشتری ایجاد میکند. متناسب با موضوع محتوای خود از رنگهای شاد، گرم و … استفاده کنید.
- از رزلوشن 1280*720 استفاده نمایید.
- عرض تامنیل شما حداقل باید 640 پیکسل باشد.
- میتوانید از فرمت JPG ،GIF،.BMP یا PNG استفاده نمایید.
- بیشتر از 2 مگابایت هم نمیتوانید چیزی را آپلود کنید.
12- چگونه یک تیتر جذاب بنویسیم؟
بعد از تامنیل، تیتر نقش مهمی را در جلب توجه مخاطب دارد. با نوشتن یک تیتر خوب و جذاب، شانس کلیک بر روی محتوای شما بالا میرود. توجه کنید!
شما فرصت کمی دارید که کاربر را قانع کنید تا بر روی محتوای شما کلیک کند.
با رعایت نکات زیر میتوانید تیتر جذابتری بنویسید:
- استفاده از اعداد
- استفاده از کلمات پرسشی مانند چگونه، چطور و …
- بهکار بردن کلمات قدرتمند مانند بهترین، فوقالعاده، باورنکردنی و …
- بهکار بردن کلمات تحریک کننده احساسات …
- استفاده از کلمات کلیدی در نوشتن تیتر را جدی بگیرید.
13- توضیحات ویدئو یا دیسکریپشن چه اهمیتی دارد؟
دیسکریپشن جذاب یکی از موارد مهمی است که در بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب به آن میپردازیم.
خلاصهای جذاب از محتوای ویدئویی خود بنویسید؛ چرا که این توضیحات به گوگل و مخاطب میگوید که ویدئوی شما در مورد چیست.
در نتیجه در سئوی نتایج توسط گوگل و کاربر نقش مهمی را دارد؛ پس باید در دیسکریپشن از کلمات کلیدی خود نیز استفاده کنید.
طول توضیحات باید کمتر از 250 کلمه باشد؛ پس بهتر است که کلمات کلیدی خود را در 25 کلمه اول بیاورید.
در واقع دو خط اول در دیسکریپشن طلائی هستند؛ زیرا مخاطب برای دیدن پنج سطر بعدی باید روی read more کلیک کند.
14- در نوشتن تگها به چه نکاتی توجه کنیم؟
تگها به اندازه تیتر و توضیحات مهم نیستند؛ اما میتوانند در سئو یوتیوب کمک کنند.
در قرار دادن تگها به نکات زیر توجه کنید:
- در مورد تگ افراط نکنید. از کلمات کلیدی برای تگها استفاده کنید. تنها تگهای مرتبط با محتوای خود را قرار دهید. بهتر است اولین تگ شما دقيقاً همان کلمه کلیدی هدف محتوای شما باشد و سایر تگها را از Lsi های کلمه کلیدی انتخاب کنید.
- از افزونه گوگل کروم بهنام TubeBuddy تگهای مورد استفاده دیگران را بیابید.
- از تگهای استفاده شده در ویدئوهای پربازدید یوتیوبرهای دیگر استفاده کنید.
15- چگونه میتوانیم بهترین کلمات کلیدی را برای ویدئوی خود انتخاب کنیم؟
فرآیند سئو یوتیوب با جستجوی کلمات کلیدی برای ویدئو آغاز میشود. در نتیجه انتخاب درست کلمات کلیدی بسیار مهم است؛ بنابراین در بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب این موضوع مهم را در 3 قدم بررسی میکنیم.
قدم اول: لیستی از کلمات کلیدی را پیدا کنید.
یکی از بهترین استراتژی ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی در یوتیوب استفاده از پیشنهادات خود یوتیوب است.
تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که به یوتیوب سر بزنید و در سرچ باکس، کلمات مد نظر خود را وارد کنید. حال میتوانید کلمات کلیدی پیشنهادی یوتیوب که اتفاقاً بسیار پر سرچ هم هستند را ببینید.
این کلمات کلیدی فوقالعاده هستند؛ زیرا دقیقاً همان کلماتی هستند که کاربران در یوتیوب جستجو کردهاند.
پس نیازی نیست که نگران محبوب بودن یا نبودن این کلمات کلیدی باشید.
علاوه بر این، میتوانید به ویدئوهای پربازدید در موضوع خود رجوع کرده و ببینید کلمات کلیدی در آنها چگونه بهینهسازی شدهاند.
روش دیگر این است که به یکی از کانال های محبوب در حوزه کاری خود سر بزنید و ویدئوها را بر اساس Most Popular مرتب کنید.
با این کار میتوانید پر بازدیدترین ویدئوها را ببینید و از کلمات کلیدی آنها استفاده کنید. برای اینکار میتوانید از کلمات کلیدی استفاده شده در title ،description و tag ها استفاده کنید.
قدم دوم: بهترین کلمات کلیدی را از لیست خود پیدا کنید.
حال که لیستی از کلمات کلیدی را جمعآوری کردهاید، وقت آن است که مناسبترین را از لیست انتخاب کنید.
شما باید کلمات کلیدی با رقابت کم را هدف قرار دهید. اگر کانال یوتیوب شما مخاطبین زیادی ندارد، استفاده از کلمات کلیدی با رقابت کم اهمیت ویژهای خواهد داشت.
چگونه کلمات کلیدی کم رقابت را پیدا کنیم؟
وقتی کلمات کلیدی خاصی را در یوتیوب سرچ میکنیم، تعداد نتایج پیدا شده نمایش داده خواهد شد. هرچه این عدد بیشتر باشد، رقابت بالاتر است.
قدم سوم: کلمات کلیدی خود را در گوگل نیز جستجو کنید.
بیشتر بازدیدهای یک ویدئو از داخل پلتفرم یوتیوب انجام میشود؛ اما اگر ویدئوی شما در گوگل رتبه بگیرد، بازدید ویدئوی شما 4 یا 5 برابر خواهد شد.
اما چگونه میتوان این کار را انجام داد؟
برای اینکار از کلمات کلیدی استفاده کنید که در حال حاضر در گوگل برای آنها نتایج ویدئویی وجود دارد.
دلیل آن این است که گوگل فقط برای کلمات کلیدی خاصی نتایج ویدئویی نمایش میدهد؛ پس بهتر است قبل از نهایی کردن کلمات کلیدی خود، این مورد را هم مدنظر قرار دهید.
16- معیارهای یوتیوب برای رتبهبندی و رنکینگ ویدئوها چیست؟
یوتیوب برای رتبهبندی ویدئوها معیارهایی را تعیین کرده که یوتیوبرها نیاز است که به آنها توجه کنند؛ لذا لازم دیدیم که این فاکتورها را در بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب مورد توجه قرار دهیم.
مهمترین فاکتورهای رتبهبندی ویدئو یوتیوب عبارتند از:
- عنوان
- کلمات کلیدی در توضیحات
- تگها یا برچسبها
- حفظ مخاطب (تماشاگران چه مدت ویدیوی شما را مشاهده میکنند)
- بازدیدها
- اعضای کانال شما
- لایکها و دیس لایکها
- کامنتها
17- چگونه سابسکرایبر و بازدید بیشتری داشته باشیم؟
افزایش بازدید برای هر یوتیوبر بسیار مهم است؛ به همین علت در این بخش از پکیج کسب درآمد از یوتیوب نکات مهمی را مطرح میکنیم که با اجرایی کردن آنها به سابسکرایبر و بازدید بیشتر برسید.
نکته 1: یکی از جدیدترین روشهای رایگان افزایش بازدید در یوتیوب، ایجاد پست و اشتراکگذاری آن با کاربران است.
روی آیکن + کلیک کرده و گزینه Create Post را انتخاب کنید؛ سپس یک متن بنویسید و لینک ویدئوی خود را نیز قرار دهید.
برای تعامل بیشتر با کاربران میتوانید یک تصویر ساده (JPG) یا متحرک (GIF) یا حتی یک نظرسنجی اضافه کنید. اعضای انجمن میتوانند آن پست را لایک کنند و کامنت بگذارند که اینها نشانههای خیلی خوبی برای تعامل بیشتر هستند.
نکته 2: از مخاطب خود بخواهید سابسکرایب کند و لایک و کامنت بگذارد. از دعوت به عمل (CTA) استفاده کنید.
در پایان ویدئو ، یا حتی در اواسط آن از بازدیدکننده بخواهید کانال شما را سابسکرایب کند. ویدئوهای شما را به اشتراک بگذارد و با گذاشتن کامنت، پیشنهادات و سؤالات خود را مطرح کند.
نکته 3: در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید.
برای زمانبندی اشتراکگذاری ویدئوهای خود در شبکههای اجتماعی خود از ابزار Buffer کمک بگیرید. همچنین میتوانید از مزیت ترکیب IFTT+Buffer برای اشتراکگذاری خودکار ویدئوهای تازه منتشر شده در شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید.
نیاز است که در شبکههای اجتماعی زیر اکانت داشته باشید:
- فیسبوک
- توییتر
- صفحه Google Plus
- اینستاگرام
نکته 4: به سئوی یوتیوب خود توجه کنید.
نکته 5: به قدرت تامنیل، تیتر، دیسکریپشن و تگها توجه کنید.
در بخش About کانال خود حتماً از کلمات کلیدی اصلی موضوع خود استفاده کنید.
نکته 6: یک playlist برای ویدئوهای خود بسازید.
نکته 7: زمانی را صرف یادگیری و آموزش دیدن در آکادمی خلاقیت یوتیوب کنید. به آدرس creatoracademy.youtube.com مراجعه کنید و نکات حرفهای در ساخت ویدئوهای پربازدید و افزایش مخاطب خود بیاموزید.
یوتیوب پلی لیستها را در نتایج جستجو نیز نمایش میدهد؛ لذا با انجام این کار، کاربرها میتوانند ویدئوهای بیشتری از شما پیدا کنند و به مخاطب شما تبدیل شوند.
برای ساخت یک playlist مراحل زیر را انجام دهید:
- یک نام معنادار به پلی لیست بدهید و در عنوان آن کلمه کلیدی مد نظرتان را درج کنید.
- توضیح دقیقی از پلی لیست اضافه کنید و کلمات کلیدی خود را در آن قرار دهید.
- همه ویدئوهای مشابه را درون یک پلی لیست قرار دهید.
- یک ویدئو میتواند در بیش از یک پلی لیست قرار داشته باشد.
یوتیوب یکی از پلتفرمهایی است که با سرعت بالایی در حال تغییر و رشد است؛ پس مهم است که از نکات جدید و ترفندهای موجود مطلع باشید و آنها را آموزش ببینید.
18- برای کسب درآمد بالا چه کارهایی انجام دهیم؟
رعایت نکات زیر برای کسب درآمد بیشتر به شما کمک میکند:
- ویدئوی بالای 10 دقیقه بسازید که امکان گذاشتن چند تبلیغ را داشته باشد؛ اما در گذاشتن تبلیغات افراط نکنید تا مخاطب تجربه کاربری بدی پیدا نکند.
- از انواع تبلیغات استفاده کنید.
- از یوتیوب استدیو ویدئوهای پرمخاطب خود را پیدا کنید و از استراتژی آنها تبعیت کنید.
19- چگونه میتوانیم بدون پرداخت هزینه، کانال خود را در ویدئوهای پربازدید یوتیوب تبلیغات کنیم؟
ابزار YouTube Fan Finder ابزاری رایگان است که مخاطبان بیشتری برای کانال شما پیدا میکند؛ بههمین علت به معرفی آن در بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب میپردازیم.
روش کار با Fan Finder به این صورت است که یک تبلیغ کوتاه حدود 30 ثانیه برای کانال خود میسازید و آن را به برنامه Fan Finder ارسال میکنید.
در صورت پذیرش، یوتیوب در 5 ثانیه اول ویدئوهایی که مرتبط با محتوای شما است، قرار میدهد.
لذا ویدئو شما تنها پنج ثانیه فرصت دارد تا مخاطب را جذب کند!
رعایت نکات زیر برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان مؤثر است:
- ویدئوی خود را بسیار کوتاه و بسیار جذاب بسازید.
- ابزار call to action را حتماً فعال کنید.
- نام کانال خود را درج نمایید تا یافتن آن آسان شود. قوانین Fan Finder را مطالعه کنید و در ساخت و ارسال ویدئو خود قوانین را مدنظر داشته باشید تا ویدئوی شما را رد نکند.
20- گزارشهای یوتیوب چه کاربردی دارند؟
استفاده از گزارشهای یوتیوب فوق العاده مفید است؛ زیرا این گزارشها بینش اولیهای درباره عملکرد ویدئوها به شما میدهند و میتوانید برای تنظیم استراتژی تبلیغ ویدئوهای خود از آنها استفاده کنید. این بخش از بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب را به بررسی کوتاه از گزارشها اختصاص میدهیم.
این گزارش ها عبارتند از :
1- گزارش Overview
گزارش Overview خلاصهای از نحوه عملکرد محتوای شما در یوتیوب است. برای بررسی سریع برخی از معیارهای عملکرد اصلی محتوای تولید شده در کانال یوتیوب از گزارش Overview استفاده میشود.
2- گزارش Revenue
گزارش Revenue به شما در بررسی درآمدهایی که از یوتیوب کسب میکنید، کمک میکند.
3- گزارش Ad Rates
گزارش Ad Rates فقط برای آن دسته از کاربران یوتیوبی در دسترس است که به دادههای درآمد در حساب خود دسترسی دارند. با استفاده از گزارش Ad Rates میتوانید انواع مختلف تبلیغات در طول زمان را ارزیابی کنید و عملکرد آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
4-گزارش Watch time
این گزارش به شما کمک میکند تا بفهمید که چه ویدئوهایی را بسازید تا مخاطبان بیشتری را جذب محتوای خود کنید. توجه مخاطب به محتوای شما میتواند به شما در چند برابر کردن سرمایه تان کمک کند.
5- گزارش Engagement
گزارش Engagement برای نشان دادن چگونگی تعامل کاربر با ویدئوهای شما بسیار مناسب است.
6- گزارش Real-time
از گزارش Real-Time برای مشاهده دادههای تخمین زده در پنج ویدئو آخر استفاده میشود و شما از عملکرد ویدئوهای جدید آگاه میکند. شما میتواند از این گزارش برای تعیین استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنید.
21- چند نوع تبلیغ در یوتیوب وجود دارد؟
در این بخش از دوره کسب درآمد از یوتیوب به بررسی انواع تبلیغات در یوتیوب میپردازیم:
- تبلیغات In-stream:
تبلیغات In-stream تبلیغاتی هستند که در ابتدا، حین و پایان پخش ویدئوهای یوتیوب نمایش داده میشود و پس از 5 ثانیه میتوان آنها را (با زدن دکمه skip ad) رد کرد.
همچنین تبلیغات In-stream در سایتهای دیگری که ویدئوهای یوتیوب را پخش میکنند، نمایش داده میشود.
شرط کسب درآمد از این تبلیغات، دیدن حداقل 30 ثانیه از تبلیغ توسط مخاطب است.
- تبلیغات Non-skippable:
نوع دیگری از تبلیغات یوتیوب است که امکان رد کردن آنها وجود ندارد. طول آنها بین 7 تا 15 ثانیه میتواند باشد. اگر کاربر بیش از 6 ثانیه از آن را مشاهده کند، شما از این نوع آگهی هزینه دریافت میکنید.
شرط کسب درآمد از این تبلیغات کلیک مخاطب بر روی تبلیغات است.
- تبلیغات Bumper ad:
این تبلیغات به مدت 6 ثانیه قبل از شروع یک ویدئو در یوتیوب نمایش داده میشوند و مخاطب نمیتواند آنها را رد کند.
با کلیک مخاطب بر روی تبلیغات، درآمد حاصل میشود.
22- واژهنامه یوتیوب
آخرین بخش از بهترین پکیج درآمدزایی از یوتیوب به واژهنامه یوتیوب اختصاص دارد. واژههای پرکاربرد در یوتیوب عبارتند از:
فارسی | توضیحات | انگلیسی |
آگهی | متن یا عکسی که مخاطب در هنگام تماشای ویدئو میبیند و با کلیک روی آن به سایت یا ویدئوی مورد نظر شما میرود. | Annotation |
لوگو | آرم کانال | Branding Watermark |
حق کپی | قانون حق استفاده از محتوای دیگران | copyright |
توضیحات | اطلاعاتی که درباره ویدئو نوشته میشود | Description |
نمایش | تعداد دفعاتی که تنها کاور ویدئوی شما دیده میشود | Impressions |
کتابخانه | لیست محتوای خود را در این بخش میبینید | libarary |
درآمدزایی | مرحلهای که میتوانید با گذاشتن تبلیغ بر ویدئوی خود به درآمد برسید | Monetization |
دنبال کردن | دنبال کنندگان کانال شما | subscribe |
عنوان | تیتر ویدئوی شما | Title |
پرطرفدار | موضوع پرطرفدار | trending |
کاور | عکس نمایش داده شده بر روی ویدئو | Thumbnail |
نمایش | تعداد دفعاتی که ویدئو دیده شده | view |
زمان تماشا | مجموع زمانی که ویدئو دیده شده | whatchtime |
سخن پایانی
علاوه برآنچه در این دوره کسب درآمد از یوتیوب گفتیم، برای رسیدن به موفقیت نیاز به پشتکار و صبوری دارید. تلاش کنید و زود دلسرد نشوید.
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را بخوانید:
یوتیوبر شوید!
دوره کسب درآمد از یوتیوب را با خواندن این دو مطلب کاملتر کنید:
درآمد دلاری!
اگر دوست دارید تجربه درآمد دلاری را داشته باشید، مقالات زیر را بخوانید:
درآمد دلاری از فارکس!
بازار فارکس بازاری خطرناک اما با درآمد دلاری است. اگر دوست دارید از فارکس بیشتر بدانید، خواندن مقالات زیر را از دست ندهید:
دوست عزیز
امیدوارم این دوره کسب درآمد از یوتیوب برای شما مفید بوده باشد.
من تلاش کردم تا بهترین پکیج آموزشی درآمدزایی از یوتیوب را به شما ارائه دهم.
خوشحال میشوم تجربههای خود را در کسب درآمد از یوتیوب با ما به اشتراک بگذارید.