آیا میخواهید درباره مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین بیشتر بدانید؟
احتمالاً درآمد بالای این شغل یا علاقه و استعدادی که دارید، شما را به این فکر انداخته است.
با خواندن این مطلب، میتوانید موضوعات بسیاری را در این زمینه، یاد بگیرید.
مراحل گرفتن پروانه کسب، درآمد این شغل و روشهایی برای موفقیت را توضیح دادهایم.
اگر شغلی با درآمد بالا بخواهید، توصیه میکنیم مطلب پردرآمدترین مغازه ها در ایران را هم مطالعه کنید.
فهرست مطالب:
- سه مرحلهی راه اندازی نمایشگاه ماشین
- کار فروشنده ماشین چیست؟
- درآمد نمایشگاه ماشین چقدر است؟
- شرایط کاری فروشنده ماشین چگونه است؟
- چرا افراد زیادی به دنبال راه اندازی نمایشگاه ماشین هستند؟
- روشهایی برای موفقیت در راه اندازی نمایشگاه ماشین
- ریز مراحل دریافت پروانه کسب
۱- سه مرحلهی راه اندازی نمایشگاه ماشین
میتوانیم مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین را به ۳ قسمت کلی تقسیم کنیم:
- دریافت پروانه کسب
- تأمین سرمایه
- کسب مهارت و تجربه
در ادامه این موارد را توضیح میدهیم.
مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین : دریافت پروانه کسب
برای انجام بیشتر شغلها، نیاز به پروانه کسب (یا جواز کسب) دارید.
این مدرک را اتحادیهی مربوط به آن شغل، صادر میکند.
برای تأسیس و راه اندازی نمایشگاه اتومبیل هم نیاز به جواز کسب دارید که اتحادیه خودرو هر شهر آن را صادر میکند.
مثلاً در تهران باید به اتحادیه نمایشگاهها و فروشندگان خودرو تهران مراجعه کنید.
اتحادیههای خودرو ممکن است نامهای دیگری هم داشته باشند. مانند:
- اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان اتومبیل
- اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو
مراحل صدور پروانه کسب، در شکل زیر آمده است.
شرایط زدن نمایشگاه ماشین :
- شرایط عمومی:
تابعیت جمهوری اسلامی
سواد خواندن و نوشتن
کارت پایان خدمت برای آقایان - شرایط خصوصی:
تعهد محضری اسناد و مدارک
گواهینامه پایه دو
پایان کار تجاری برای محل نمایشگاه - مدارک و مستندات عمومی:
شناسنامه
کارت ملی
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
سند، مبایعه نامه، قولنامه یا اجاره خط به نام متقاضی
سند تجاری مغازه
مدرک تحصیلی
عکس
کدپستی مغازه - مدارک و مستندات قانونی:
پایان کار تجاری
هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده و یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی
از خوبیهای شغل فروش ماشین این است که نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد، حتی دیپلم هم نیاز نیست.
شرایط زدن نمایشگاه ماشین از نظر قانونی کار سختی نیست.
اما سرمایهی مناسب و مهارتهایی هم نیاز دارید.
مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین : سرمایهی مناسب
ماشین، کالای گرانقیمتی است. بنابراین برای داشتن یک نمایشگاه ماشین، نیاز به سرمایهی نسبتاً زیادی دارید.
علاوه بر قیمت خود ماشین، اجارهی محل نمایشگاه ماشین هم بالاست (به خاطر متراژ زیاد و مکان نسبتاً خوب).
چون سرمایهی زیادی نیاز دارید، حتماً از داشتن تجربه و مهارتهای لازم در خودتان مطمئن شوید و بعد کار را شروع کنید.
در قسمت بعدی، مهارتهای مورد نیاز را توضیح میدهیم.
اما قبل از آن پیشنهاد میکنیم در ویدئوی کوتاه زیر، موزهی اصلی بنز در اشتوتگارت آلمان را ببینید و لذت ببرید:
مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین : مهارت و تجربه
مهمترین مهارتی که نیاز دارید، فروش است. حتی اگر بتوانید چندین فروشنده استخدام کنید، باید خودتان هم فروش را بلد باشید.
خوشبختانه یادگرفتن هر نوع شغل فروشندگی، سخت نیست.
چه فروش لباس باشد، چه فروش لوازم ساختمانی یا فروش ماشین.
اگر کمی علاقه و استعداد داشته باشید، میتوانید فروشندگی را شروع کنید و به مرور چیزهای فراوانی را یاد بگیرید.
هر چقدر اطلاعات بیشتری دربارهی بازار ماشین و انواع ماشینها و … داشته باشید، سریعتر پیش خواهید رفت.
بخش زیادی از یادگیری فروش، با تجربه بدست میآید.
اگر تجربهی کافی ندارید، بهترین راه این است که مدتی به عنوان فروشنده کار کنید.
اگر به عنوان فروشنده در نمایشگاه ماشین کار کنید که خیلی بهتر است اما تجربهی فروش را میتوانید از جاهای دیگر هم بدست بیاورید.
چون ذات فروش خیلی متفاوت نیست.
برای فروش (ماشین یا هر چیزی) نیاز به برقراری ارتباط با مشتریان دارید تا بتوانید اطلاعات لازم را به خوبی به مشتری انتقال دهید.
بیشتر وقت یک فروشنده ماشین به صحبت با مشتریان میگذرد، برای توضیح مشخصات و کمک به آنها برای تصمیم بهتر.
مشتریان هم انواع مختلف دارند، مشتریان سختگیر، حساس، خندهرو، عصبانی و …
اینکه فروشنده بداند با افراد مختلف چطور برخورد کند، موفقیتش را بیشتر میکند.
پس میتوانیم این طور خلاصه کنیم:
مهمترین مهارت لازم برای فروشندهی ماشین، فروش است
و
مهمترین قسمت فروش، برقراری ارتباط مناسب با مشتری است.
بنابراین میتوانیم مجموعهی مهارتهای لازم را در لیست زیر بیاوریم:
- توانایی برقراری ارتباط، مکالمهی مؤثر، مذاکره و گوشکردن
- داشتن شوق و ذوق فروش
- مهارتهای فنی و مالی و قانونی
- برنامهریزی
- توانایی انطباق با شرایط مختلف
۲- کار فروشندهی ماشین چیست؟
فروشندههای ماشین بخش مهمی از صنعت خودرو هستند.
کار اصلی فروشنده ماشین، کمک به مشتری برای انتخاب ماشین (صفر یا کارکرده) است.
باید فاکتورهای مختلف برای انتخاب ماشین و اطلاعات لازم (مثل تولید کننده، شرایط تعمیرات، بازار دست دوم، امکانات ماشین و …) را به مشتریان توضیح دهند.
برای اینکه یک فروشندهی خوب ماشین باشید، باید همهی جزئیات ماشینها را بدانید.
و همیشه جدیدترین اطلاعات را داشته باشید تا بتواند بهتر به مشتریان کمک کنید.
یک کار مهم دیگر فروشنده ماشین، انجام مراحل قانونی و کاغذبازیهای خرید و فروش ماشین است.
آگاهی از نکات قانونی و مشکلات مختلف و جزئیات در مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین بسیار مهم است.
وظایف یک فروشنده ماشین
میتوانیم موارد زیر را به عنوان وظایف فروشنده ماشین مطرح کنیم:
- تبدیل بازدیدکنندگان نمایشگاه به مشتری با فهمیدن نیازها و علایق آنها و تطبیق آن با مناسبترین ماشین
- آگاهی از ویژگیها، قابلیتها و مشخصات همهی ماشینها و ارائهی اطلاعات موردنیاز مشتری و مقایسه ماشینها
- ایجاد ارتباط خوب با مشتریانی که پتانسیل خرید دارند.
- ساخت و مرتبکردن اطلاعات مشتریان
- کمک به مشتری برای انجام کارهای قانونی که مشکلی در آینده برایشان پیش نیاید.
- وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در سیستم مدیریت مشتری
- همکاری مناسب با سایر اعضای تیم برای رسیدن به اهداف
- کمک به چیدن مناسب ماشینها و لوازم و … برای مناسبتهای مختلف (مثلاً زمان فروش ویژه و …)
- مطالعه در مورد ویژگیهای ماشینها و امکاناتی که دارند.
- بهروزبودن در مورد مدلهای جدید و آگاهی از وضعیت بازار
- ارائهی اطلاعات و آموزش به مشتری در مورد موضوعات مرتبط
- تطبیقدادن نیازهای مشتریان با امکانات و شرایط ماشینها
- برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تلفن و ایمیل
- مذاکره بر سر قیمت مناسب با فروشنده و مشتری
- انجام کارهای قانونی و مالی
۳- درآمد نمایشگاه ماشین چقدر است؟
فروشندگی شغلی است که پتانسیل درآمد خوبی دارد و نیاز به تحصیلات خیلی زیادی هم ندارد.
فروش ماشین هم جزو شغلهای پُِر درآمد محسوب میشود که اتفاقاً کارِ فیزیکی زیادی هم ندارد.
اگر درست و زیاد کار کنید، درآمد خوبی خواهید داشت.
البته بهتر است تعادل را در زندگیتان بهم نزنید و بیش از حد کار نکنید تا به بقیهی قسمتهای زندگی برسید.
ساده است،
هرچقدر ماشین بیشتری بفروشید، پولِ بیشتری در میآورید.
اگر طرز تفکر مناسبی نداشته باشید و کم کار کنید، درآمد کمی خواهید داشت.
خیلی از فروشندهها، شرایطی که درآمد خیلی بالا و خیلی پایین داشتند را تجربه کردهاند.
زمانهایی که اندازهی پزشکان درآمد داشتند و همهچیز گُل و بلبل بوده و زمانی که از یک کارمند رستوران هم کمتر درآمد داشتند!
اگرچه ممکن است فروش ماشین به اندازهی قبل، سود نداشته باشد، اما همچنان امکان درآمد مناسبی به ازای کاری که انجام داده میشود، دارد.
فروش ماشین مانند بقیهی بازارهاها، تحت تأثیر اینترنت قرار گرفته است.
همین چند سال پیش، برای پیدا کردن ماشین مناسب باید بخش آگهی روزنامهها را میخواندید. ( یادتان هست؟)
بنابراین کار خریدار بسیار سخت بود زیرا که گزینههای محدودی در مقابل او بود. اما فروشندههای ماشین، وضعیت خیلی خوبی داشتند.
پیشرفت اینترنت، خرید و تحقیق برای ماشین را بسیار آسانتر کرده است.
مشتری امروزی، اطلاعات کاملی از انواع ماشینها و قیمتها دارد که گاهی از فروشندهها هم بیشتر است.
بنابراین کار فروشندهها در نمایشگاه خودرو سختتر شده است.
درآمد یک فروشنده ماشین به عواملی زیادی بستگی دارد:
- حاشیهی سود ماشینها
- کمیسیون هر فروش
- تعداد فروش
- شرایط بازار
- سرمایهی اولیه
- تجربه و دانش فروش
- میزان حضور در بازار و شناخت مشتریان
- تبلیغات و ارتباطات
۴- شرایط کاری یک فروشنده ماشین چگونه است؟
یک فروشنده ماشین، هم در محیط داخل نمایشگاه و هم در محیط بیرون فعالیت میکند.
در بسیاری از شهرها مثل تهران و مشهد و اصفهان و تبریز، جمعه بازار خودرو ایجاد شده است که استقبال بسیاری هم از آن شده است.
بخش زیادی از زمان کاری یک فروشنده ماشین هم، ایستاده میگذرد.
بیشتر نمایشگاههای ماشین، تمام وقت کار میکنند.
چون با مشتری در ارتباط هستند و ممکن است ساعات کاری متفاوتی داشته باشند و در روزهای تعطیل، شبها و … هم گاهی نمایشگاه را باز کنند.
محیط کاری یک نمایشگاه ماشین میتواند پُر استرس باشد یا آرام.
این موضوع به نحوهی رفتار مدیر فروشگاه بستگی دارد:
- میتواند محیطی جالب و هیجانانگیز باشد؛ اگر مدیری حمایتکننده داشته باشید.
- روزهای سختی ممکن است در انتظارتان باشد؛ اگر مدیر شما فردی انتقادکننده و سختگیر باشد.
بخش زیادی از زمان یک فروشنده ماشین، به صحبت با مشتریان میگذرد.
باید با هر مشتری با لبخند و صبر برخورد کنید.
وقتی ساعتهای زیادی با افراد صحبت کردهاید، خیلی کار سادهای نیست.
مخصوصاً که بخش زیادی از صحبتهای شما، همان حرفهای تکراری همیشگی است.
اتفاقات زیادی ممکن است در ارتباط با مشتریان بیفتند که انرژی فراوانی بگیرد. مثلاً:
- وقت زیادی برای مشتری گذاشتید ولی از جای دیگر خرید کرده است.
- اشتباهی کردید و پل ارتباطی با مشتری یا همکارتان را خراب کردید.
با توجه به ویژگیهای شخصیتیتان، ممکن است فشار این شرایط بسیار زیاد باشد.
و البته که راهی ندارید و همچنان باید با مشتریها مثبت برخورد کنید.
۵- چرا افراد زیادی به دنبال راه اندازی نمایشگاه اتومبیل هستند؟
فروشندگی ماشین، شغل آسانی نیست.
تصور کنید هر مشتری که قدم به نمایشگاه شما میگذارد، از شما بدش میآید، قبل از اینکه شما را ببینند!
و کار شما هم این است که چیزی را بفروشید که دومین خرید بزرگ زندگیشان است.
استرسهای این شغل هم نسبتاً بالاست و روزانه قرار است لحظات خوب و بد زیادی را تجربه کنید. موفقیت، ترس، تحقیر، استرس و…
وقتی به عنوان فروشنده ماشین کار میکنید، آخر هفتهها ممکن است خیلی شلوغ باشد و لازم باشد ساعات بیشتری را کار کنید.
و نمیدانید هر روز چه اتفاقی خواهد افتاد.
مشتریان ممکن است واقعاً خوب، صبور و محترم باشند یا بیادب، طلبکار و هر حالت دیگری.
و شما باید با آنها تطبیق پیدا کنید تا بتوانید فروش را انجام دهید.
پس چرا هنوز عدهی زیادی علاقه دارند که فروشندهی ماشین باشند؟
اولین دلیل که منطقی و خوب هم هست، پتانسیل درآمد بالای این شغل است.
اما تجربهی فروش ماشین، فراتر از پولی است که درمیآورید.
اگر دنبال این هستید که نمایشگاه ماشین داشته باشید، مهم است بدانید که تجربههای زیادی در انتظار شما خواهد بود که فراتر از پول است.
وقتی وارد بازار شوید، تجربههای واقعی زیادی را خواهید دید که هرگز فراموش نمیکنید.
ممکن است با انسانهای بسیار خوبی آشنا شوید که حتی ممکن است از شما ماشین نخرند، اما آشنایی و معاشرت با آنها ارزشمند است.
دیدن افراد خوب و جالب دقیقاً یک عامل برای انتخاب این شغل نیست اما قطعاً یک نکتهی مهم مثبت آن است.
به عنوان فروشندهی ماشین، اگر مسیر موفقیت را بدانید و به اندازهی کافی در آن پیش بروید؛ ممکن است بالاترین حقوق جامعه را داشته باشید.
و همچنین با افراد و همکاران خوبی آشنا شوید که با این شغل، امکانش به وجود آمده است.
۶- روشهایی برای موفقیت در مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین
فروشندگی کار آسانی نیست، چه فروش لباس باشد چه فروش ماشین.
اما فروش ماشین، پتانسیل درآمدی بالایی دارد و با تلاش کافی و آگاهی میتوان به درآمد مناسبی رسید.
یادگیری فروش، یک شبه بدست نمیآید. سالها زمان خواهد برد.
این کار نیاز به صبر و تلاش زیادی دارد. باید مطالب زیادی را یاد بگیرید تا فروشندهی خوبی شوید.
موارد زیر ممکن است این مسیر را برای شما سریعتر پیش ببرد:
مثبت بودن
خیلی مهم است تا جای ممکن، مثبت باشید.
منظور ما از مثبتبودن این است که همیشه در طول روز طرز فکر مثبتی داشته باشید و صحبتکردنتان را با زبان مثبت انجام دهید.
از طرز فکر مثبت، هم خودتان سود خواهید برد، هم مشتریان و هم همکارانتان. چون کمک میکند که:
- مشتری راحتتر تصمیمگیری کند.
- افکار منفی از شما دورشوند.
- راحتتر کار کنید.
- همکاران شما هم احساس بهتری از بودن با شما داشته باشند.
مثبتبودن برای فروشندگی، موضوعی اساسی است.
داشتن یک لبخند واقعی ساده هم میتواند به مثبتبودن کمک کند اما بیشتر منظور ما، آن طرز فکری درونی مثبت است.
شاید بتوان عبارت «خوشبینی» را هم استفاده کرد.
خوب است تعریف کوتاه دکتر باباییزاد را از خوشبینی ببینیم:
شناخت ماشینها
قبل از ورود به مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین باید جزئیات ماشینها را بهتر از مشتریان بدانید حتی اگر چند فروشنده خوب استخدام کنید، لازم است خودتان هم اطلاعات خوبی داتشه باشید.
فروشنده خوب همیشه در حال یادگیری است و زمان زیادی را برای تحقیق در مورد موضوعات مختلف کاری خود میگذارد.
علاوه بر اطلاعات کلی از ماشینها، میتوانید چند ویژگی خاص آنها را هم در ذهن داشته باشید که در زمان مناسب استفاده کنید.
ارتباط خوب با مشتریان
معمولاً خرید ماشین را دومین خرید بزرگ زندگی افراد میدانند. (بعد از خرید خانه)
پس وقتی مشتریان قرار است چنین خرید مهمی را انجام دهند، انتظار دارند رفتار خوبی را از فروشندهی ماشین ببینند.
با گوشدادن دقیق و پرسیدن سؤالات مناسب که نیازهای واقعی مشتری را نشان دهد، میتوانید مشاورهی بهتری به مشتریان بدهید.
سعی کنید سؤالات باز و مناسبی بپرسید تا مشتری توضیحات خوبی از درخواستش بدهد و فقط با بله و خیر جواب ندهد.
نکتهی اساسی که باید دقت کنید این است که ارتباط شما با مشتری با تحویل ماشین تمام نمیشود.
بنابراین در طول فروش و بعد از آن، تلاش کنید رابطه خوبی بسازید و آن را حفظ کنید.
هم با مشتریان هم با افرادی که به نحوی در حوزهی ماشین فعالیت میکنند.
هدف گذاری مناسب
هدفگذاری مناسب و تقریباً واضح کمک میکند که پتانسیل خودتان را به خوبی بشناسید.
واقعبینانه هدفگذاری کنید تا اهدافی قابلدسترس و ارزشمند تعیین کنید.
مواردی مثل شرایط بازار، تجربه و سرمایهی خودتان و … را هم در نظر داشته باشید تا انتظار نادرست از خودتان ایجاد نکرده باشید.
خواندن و بازهم خواندن
برای اینکه در گروه فروشندگان موفق قرار بگیرید، در کنار تجربه، به آموزش هم نیاز دارید.
باید بخش مهمی از انرژی خود (زمان، هزینه و تمرکز) را برای آموزش صرف کنید.
آموزش را میتوانید با شرکت در دورههای آموزشی و مطالعهی شخصی دریافت کنید.
بیشتر فروشندهها وقتی بیکار هستند، با بقیهی کارمندان صحبتهای روزانه میکنند.
بد هم نیست.
هرکسی به اندازهی خودش از نظر فیزیکی و روحی نیاز به استراحت و کارنکردن دارد.
اما فروشندههای خوب بعد از استراحت کافی، کتابها، مجلهها و سایتهای مفید در زمینهی اتومبیل را مطالعه میکنند تا بیشتر بدانند و وقتشان را تلف نمیکنند.
خلاقیت
افرادی که خلاقیت داشته باشند، میتوانند فرصتهای مختلفی که در کارشان وجود دارد را پیدا کنند.
چند نمونه از خلاقیت میتواند اینها باشند:
- در بخش خدمات و سرویسدهی کاری جدید بکنید.
- امکان تست ماشین را در فضای متفاوتی به مشتری بدهید.
- شرایط فروش جدیدی را بتوانید اجرا کنید.
هر کدام از این موارد، میتوانند درآمد و شرایط بهتری را برای شما ایجاد کنند.
۷- ریزِ مراحل دریافت پروانه کسب
ردیف | اقدامات |
---|---|
مرحلهی اول: درخواست | |
۱ | درخواست متقاضی پروانه کسب |
۲ | ثبت درخواست |
۳ | ارائه رسید به متقاضی مبنی بر دریافت تقاضای پروانه کسب |
۴ | بررسی تقاضا توسط اتحادیه |
۵ | بازدید از محل واحد صنفی توسط کمیسیون بازرسی و ارائه گزارش به اتحادیه |
۶ | طرح درخواست پروانه کسب در جلسه هیئت مدیره |
۷ | پاسخ کتبی اتحادیه به متقاضی |
مرحله دوم: ارائه مدارک | |
۸ | ارائه مدارک جهت تعیین وضعیت ملکی محل صنفی |
۹ | ارائه مدارک در خصوص وضعیت نظام وظیفه |
۱۰ | ارائه مدارک مبنی بر تجاری یا کارگاهی یا اداری بودن محل کسب |
۱۱ | ارائه سایر مدارک: شناسنامه، مدرک تحصیلی یا حداقل گواهی پایان تحصیلات یا سواد خواندن و نوشتن (به جز متقاضیانی که سن آنان از ۵۰ سال بالاتر می باشد) عکس، فیش واریز مبلغ حداکثر۵ برابر حق عضویت سالانه اتحادیه به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ |
مرحله سوم: استعلام مدارک | |
۱۲ | استعلام از ادارات ذیربط و ارائه مدارک ذیل: |
عدم اعتیاد به مواد مخدر | |
عدم سوء پیشینه کیفری | |
موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی | |
گواهی تجاری، اداری یا کارگاهی بودن از سوی شهرداری ( در صورت عدم ارائه پایان کار یا پروانه ساختمان تجاری ، اداری یا کارگاهی محل کسب) | |
گواهی گذراندن دوره آموزش از موسسه آموزش و پژوهش اصناف و بازرگانان فارس | |
ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هریک از اوراق پرداخت مالیاتی | |
گواهینامه مهارت فنی جهت مشاغل مندرج در آئین نامه تبصره۲ ماده ۱۳ قانون نظام صنفی | |
اختصاص کد شناسه صنفی ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب | |
مرحله چهارم: طرح پرونده تکمیل شده در هیئت مدیره اتحادیه | |
۱۳ | طرح پرونده در جلسه هیات مدیره اتحادیه |
مرحله پنجم: صدور پروانه | |
۱۴ | صدور پروانه کسب با رعایت مراحل چهارگانه قبلی |
مطالب مرتبط
اگر میخواهید در موقعیت شغلی فروشنده قرار بگیرید و مطمئن نیستید چه جایی بروید، فروشنده ماشین شدن یک شروع خوب میتواند باشد.
احتمال دارد خوشتان بیاید و اگر هم اینطور نباشد، بازهم تجربههای بسیار خوبی را کسب کردهاید و خودتان را هم بهتر شناختهاید.
سعی کردیم مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین را در این مطلب توضیح دهیم.
اگر تا الان تجربهی مغازهداری نداشتهاید، توصیه میکنیم این مطلب را هم مطالعه کنید.
اگر نمایشگاه ماشین را برای درآمد آن انتخاب کردهاید، بد نیست مطلب زیر را هم بخوانید.
شاید کار دیگری هم مناسب شما باشد.
چه نمایشگاه ماشین داشته باشید چه مغازههای دیگر، راهکارهایی برای فروش بیشتر هست که در مطلب زیر آنها را آوردهایم:
به نظر شما در مراحل راه اندازی نمایشگاه ماشین دیگر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
خوشحال میشویم نظر و تجربهی شما را هم در مورد این شغل بدانیم.
سلام دقیقا چه مدرک تحصیلی نیازه دیپلم به بالا؟
مدرک یا گواهی برای راه اندازی مشاور خرید وفروش وحق العمل کاری انواع خودرو های سبک
اگه دنبال جا برای راه اندازی نمایشگاه ماشین هستین تو سهروردی لوکیشن خوبی سراغ دارم ۰۹۱۹۷۲۹۲۰۷۳