رهایی از سردرگمی شغلی با دوره جامع طراحی مسیر شغلی

05cd561c30ce09371833d5f2a171bd66_1200x628__1___1_-removebg-preview

بهترین سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی که نتیجه‌ای جز شاهکار ندارند!

ساخت عکس با هوش مصنوعی - دایره المعارف سایت های هوش مصنوعی ساخت عکس
Rate this post

ساخت عکس با هوش مصنوعی، یکی از پرطرفدارترین و پربحث‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در جهان امروز است. استارتاپ‌های هوش مصنوعی ساخت عکس دو راه پیشروی کاربران اینترنت گذاشته‌اند:

  1. ساخت عکس از عکس
  2. ساخت عکس از متن

در این مقاله در مورد هر دو نحوه ساخت عکس با هوش مصنوعی، معرفی بهترین سایت‌های هوش مصنوعی ساخت تصاویر رایگان و همچنین کانال‌های تلگرامی صحبت می‌کنیم.

سرعت پیشرفت این ابزار و تغییراتی که در روند زندگی روزمره ما می‌گذارد، به‌شدت بالاست. پس ضروری است که تا این قطار سریع‌السیر ایستگاه را ترک نکرده، هرچه سریع‌تر با سایر مسافران همراه شویم و یک سفر هیجان‌انگیز را شروع کنیم.

از هر گروه سنی و شغلی که هستید، هوش مصنوعی دیر یا زود به سراغ شما می‌آید. بنابراین از همین امروز کار با این ابزار شگفت‌انگیز را یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

برای دسترسی سریع به سرفصل‌های مقاله کلیک کنید:

جادوی ساخت عکس با هوش مصنوعی

چگونه با هوش مصنوعی عکس  بسازیم

یکی از بهترین کاربردهای ابزار هوش مصنوعی از زمان شروع محبوبیت آن در سال ۲۰۲۲، قابلیت تولید تصاویر بوده‌است. مخصوصاً طراحان سایت، ادیتورها، گرافیست‌ها و سئوکاران از این قابلیت ساخت عکس با هوش مصنوعی در طراحی لوگو، کارت ویزیت، استوری و پست‌های اینستاگرام و محتوای سایت‌ها بسیار استقبال کرده‌اند.

طبق آمار، در سراسر اینترنت مردم به صورت روزانه ۳۴ میلیون تصویر با کمک هوش مصنوعی تولید می‌کنند. به‌طوری که در پایان سال ۲۰۲۲ رقم تصاویر ساخته‌شده با تکنولوژی متن به عکس به ۱۵ میلیارد می‌رسید. قابل توجه است که پیش از ظهور ابزارهای هوش مصنوعی، زمان لازم برای تولید این تعداد عکس توسط عکاسان ۱۵۰ سال بوده.

از زمان داغ شدن بازار این ابزار، صاحبان مشاغل زیادی از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی کردند. هوش مصنوعی بدون شک رقیب موقعیت‌های زیادی است و به زودی دسته‌ای از مشاغل را برای همیشه تعطیل خواهدکرد. برای آشنایی با شغل‌هایی که در آینده از بین می‌روند، کلیک کنید.

در کنار حذف برخی مشاغل، یکی از کاربردهای هوش مصنوعی بالا بردن سرعت پیشرفت در دسته‌ای دیگر از مشاغل است: مثل نویسنده محتوا و سئوکاران. ابزارهایی که هوش مصنوعی در اختیار این دسته مشاغل می‌دهد، سطح و کیفیت کار نهایی را تا چند پله ارتقا می‌بخشد.

اگر از مخاطبان قدیمی کارنکن باشید، حتماً در مورد دوره سئو و تولیدمحتوا ما شنیده‌اید. دوره‌ای که در طی ۸ هفته کارآموزان زیادی را به بازارکار وصل کرده، این‌ بار یک تغییر اساسی پیدا کرده و آن‌هم اضافه شدن سرفصل هوش مصنوعی است. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، حتماً سری به صفحه دوره بزنید.

چگونه با هوش مصنوعی عکس بسازیم؟

برای ساخت عکس با هوش مصنوعی، روش‌های مختلف و ابزارهای گوناگونی وجود دارند. ۲ روش کلی استفاده از هوش مصنوعی عکس ساز:

  • تبدیل عکس به عکس
  • تبدیل متن به عکس

می‌باشد. ما در ادامه ابزارهای هوش مصنوعی ساخت تصویر رایگان از هر دو روش را با هم مرور می‌کنیم.

۵ سایت هوش مصنوعی ساخت عکس از عکس

آسان‌ترین روش ساخت عکس با هوش مصنوعی، که بیشتر موردتوجه عموم کاربران ایرانی قرار گرفته، هوش مصنوعی ساخت عکس از عکس است.

برای کار با این هوش مصنوعی، در بیشتر مواقع نیازی به پرامپت یا دستورنویسی ندارید و به‌راحتی آب خوردن تصویر موردنظر خود را برای ربات آپلود می‌کنید. در ادامه در مورد ۵ سایت هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان به همراه اموزش ساخت عکس با هوش مصنوعی بخوانید.

Runway

چگونه با Runway ai تصویر بسازیم؟

ابزار هوش مصنوعی Runway، یکی از مطرح‌ترین سایت های هوش مصنوعی ساخت عکس، امکانات فوق‌العاده‌ای را برای تبدیل عکس‌های قدیمی شما به عکس‌های سینماتیک و کارتونی در اختیار قرار می‌دهد.

برای کار با این هوش مصنوعی، به یک حساب کاربری نیاز دارید. بعد از آن در صفحه داشبورد، در منوی سمت چپ روی گزینه Image کلیک می‌کنید. در منوی Generate Image گزینه‌های مختلفی برای ساخت عکس با هوش مصنوعی دارید. ما در این قسمت سرویس Image to Image را انتخاب می‌کنیم.

در مرحله بعدی، تصویر خود را آپلود می‌کنید. در منوی سمت راست، تعداد خروجی را تعیین می‌کنید.

یادتان باشد که هر تصویر تولید‌شده ۵ امتیاز از اعتبار شما کم می‌کند. Runway به صورت ماهانه ۵۰۰ اعتبار رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یعنی تا ۱۰۰ عکس اول می‌توانید رایگان از این هوش مصنوعی استفاده کنید.

بعد از تعیین استایل تصویر، تغییراتی را که در نظر دارید تایپ می‌کنید و دکمه Generate را می‌زنید.

Pica AI

هوش مصنوعی ساخت تصویر رایگان Pica AI

Pica AI یک ابزار تبدیل تصاویر به نقاشی است. با استفاده از این هوش مصنوعی، چهره خود را روی انواع آواتارهای این سایت ببینید و طرح و استایل آن‌ها را عوض کنید. برای ساخت عکس موردنظر خود بیش از ۲۰ سبک هنری در اختیار دارید از جمله: طراحی آبرنگ، نقاشی رنگ روغن، کارتونی، انیمه، نقاشی دیجیتال و… که رنگ و لعاب تصاویر شما را به طور کلی عوض می‌کنند.

کار با این نرم افزار هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان و بسیار راحت بوده. بعد از آپلود عکس و انتخاب استایل مورد نظر، به دستورنویسی احتیاج ندارید و مستقیماً خروجی خود را دریافت می‌کنید.

هر چند برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر می‌توانید جزئیات تصویر مورد نظر خود را برای هوش مصنوعی تایپ کنید.  

Fotor

اهمیت پرامپت نویسی در هوش مصنوعی عکس ساز Fotor

در این لیست مدال بهترین طراحی کاربرپسند، به سایت Fotor می‌رسد. کیفیت بالای خروجی، تنوع زیاد استایل‌های تصویر و عدم نیاز به دستور متنی، این سایت هوش مصنوعی ساخت عکس را به یکی از بهترین و آسان‌ترین گزینه‌های شما برای خلق تصاویر خلاقانه تبدیل کرده.

در معرفی‌های قبلی به این سایت و خدمات رایگان آن پرداخته‌بودیم. تصاویر به دو صورت متن به عکس و عکس به عکس در اینجا ساخته می‌شوند. در بخش عکس به عکس، بدون اضافه کردن متن دستوری تصویر را ساختیم و همانطور که می‌بینید، نتیجه قدری با تصویر اصلی متفاوت شد. پس از اهمیت پرامپت غافل نشوید.

Dezgo

چگونه عکس های خود را کارتونی کنیم؟

سرویس ساخت عکس با هوش مصنوعی ‌Dezgo تنها به تولید تصویر از تصویر ختم نمی‌شود. بلکه شما با استفاده از این سایت از سرویس تولید عکس از متن نیز بهره‌مند می‌شوید.

کار با این ابزار هوش مصنوعی بسیار راحت بوده. بعد از ورود به سایت، مستقیماً به صفحه داشبورد هدایت شده و منوی Image to Image را انتخاب می‌کنید. نوشتن پرامپت برای ساخت عکس ضروری است. در حد یک جمله تصویر آپلودشده را برای هوش مصنوعی توصیف کنید و بعد از انتخاب مدل، دکمه Run را بزنید.

سرویس هوش مصنوعی آنلاین Dezgo به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود و حتی نیازی به ساخت اکانت ندارید.

Sincode

لذت تولید تصاویر زیبا با Sincode AI

در ماه تا ۳۰ عکس به صورت رایگان با Sincode بسازید. با سرویس‌های ارائه‌شده این هوش مصنوعی:

  • همچون چت‌جی‌پی‌تی، با ربات صحبت کنید.
  • مقالات خود را بنویسید.
  • تصاویر زیبا خلق کنید.
  • متن‌های خود را به صدا تبدیل کنید.
  • و…

برای ساخت عکس، نیاز به یک حساب کاربری دارید. در صفحه منو، Image Generator را انتخاب کنید. با استفاده از این ابزار هر خلاقیتی قابلیت تبدیل شدن به یک تصویر حقیقی را دارد. در منو، بخش Image to Image را انتخاب کنید و بعد از بارگذاری تصویر، دستور متنی خود را تایپ کنید.

برای کسب نتیجه بهتر، عدد قدرت تصویر یا Image Strength را بین ۴۰ تا ۶۰ بگذارید. تصویر نهایی شما شگفت‌انگیز خواهد بود. Sincode به صورت برنامه هوش مصنوعی ساخت عکس نیز بر روی گوشی‌های موبایل قابل‌استفاده است.

۳ سایت هوش مصنوعی ساخت عکس از متن

لذت تولید تصاویر دقیق باجزئیات را تنها از ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس از متن بخواهید.

اگر برای نوشتن دستور متنی یا پرامپت مشکل دارید، در برخی از سایت‌ها بخشی به نام Library یا کتابخانه وجود دارد و شما متن دلخواه خود را از بین موارد موجود انتخاب می‌کنید. و یا می‌توانید از چت‌بات‌های هوش مصنوعی مثل چت‌ جی‌پی‌تی کمک بگیرید.

در ادامه ۳ سایت ابرقدرت هوش مصنوعی برای ساختن عکس را با هم مرور می‌کنیم.

Midjourney

ساخت عکس با هوش مصنوعی دیسکورد

لقب بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس شاید متعلق به Midjourney (ابزار فوق‌پیشرفته ساخت عکس با هوش مصنوعی دیسکورد) باشد. این سرویس ساخت عکس، دستور متنی شما را به ابررایانه‌هایی که دارای پردازنده گرافیکی قدرتمند هستند، متصل می‌کند و نیازی به نصب روی دسکتاپ ندارد.

دیسکورد یک شبکه اجتماعی رایگان است که روی دسکتاپ و سیستم‌عامل‌های گوشی همراه به راحتی نصب می‌شود. شما برای کار با Midjourney نیاز به یک اکانت فعال در دیسکورد دارید.

بعد از ساخت اکانت به عنوان کاربر بتا به چنل Midjourney وارد می‌شوید و با نوشتن پرامپت در بخش imagine تصاویر خود را تولید می‌کنید.

برای کاربران عادی ۲۵ اعتبار رایگان وجود دارد.

Visme

سایت هوش مصنوعی ساخت عکس visme

این سایت هوش مصنوعی ساخت عکس، برای تولید محتوای تصویری براساس متن دستوری توسعه پیدا کرده. ساخت تصویر تنها یکی از امکانات فوق‌العاده این وبسایت می‌باشد.

با ساخت اکانت رایگان، تا ۱۰ تصویر در ماه، ادیت پیشرفته تصاویر و نگارش و خلاصه‌نویسی مقالات از خدمات رایگان آن بهره‌مند شوید.

نحوه ساخت عکس با Visme بسیار راحت است. ابتدا وارد سایت می‌شوید و یک اکانت رایگان با آدرس جیمیل خود می‌سازید. سپس به محیط داشبورد منتقل می‌شوید و از منوی سمت چپ، گزینه photos را انتخاب می‌کنید.

متن دستوری را در قسمت مربوطه تایپ می‌کنید و استایل تصویر موردنظر خود را انتخاب می‌کنید. بعد از تعیین ابعاد تصویر، روی گزینه Create image کلیک می‌کنید.

هوش مصنوعی به صورت خودکار ۴ تصویر نهایی به شما تحویل می‌دهد. روی علامت تنظیمات در قسمت پایین تصاویر کلیک می‌کنید و آن‌ها را در My files ذخیره می‌کنید. از این قسمت، شما می‌توانید تصاویر ساخته‌شده خود را دانلود کنید.

Image Creator

ساخت عکس با هوش مصنوعی بینگ

سرویس AI جستجوگر بینگ که در رقابت با Imagen گوگل وارد بازار شد، یکی از بهترین ربات ساخت عکس با هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

خدمات مایکروسافت بینگ تنها به تولید تصاویر از متن ختم نمی‌شود. بلکه تولید محتواهای متنی با سرویس Bing Chat نیز به یکی از حریف‌های قدر این نوع هوش مصنوعی تبدیل شده.

برای ساخت عکس با هوش مصنوعی بینگ، بهتر است با مرورگر Microsoft edge وارد شوید و با نوشتن یک متن دستوری ساده، کیفیت نتیجه نهایی را بسنجید. در توصیف دقیق عکس کم نگذارید. هرچه جزئیات بیشتری را برای هوش مصنوعی توضیح بدهید، نتیجه شما قوی‌تر خواهد بود.

سایت‌های هوش مصنوعی متن به عکس تنها به این لیست ختم نمی‌شوند. برای مطالعه نمونه‌های بیشتر و همچنین ۴ اپلیکیشن موبایل روی لینک زیر کلیک کنید.

۳ هوش مصنوعی ساخت عکس در تلگرام

کانال‌های هوش مصنوعی در تلگرام برای تولید تصاویر جدید بین کاربران از ابتدا مطرح بوده‌اند. ما در این قسمت سه ربات هوش مصنوعی ساخت عکس در تلگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

Plasma Chatgpt bot

این ربات براساس قابلیت‌های دو غول هوش مصنوعی یعنی DALL·E 2 و Midjourney متون تایپ‌شده را به تصویر تبدیل می‌کند. شما از این ربات برای چت و تولید محتوای متنی و همچنین صوتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

سرعت تولید تصاویر رایگان کمی پائین بوده بنابراین صبور باشید.

Stable Diffusion

ابزارهای تبدیل متن به عکس و عکس به عکس را از این ربات بخواهید. Stable Diffusion هوش مصنوعی قدرتمندی که در مقالات متعدد آن را معرفی کرده‌ایم، این‌بار خدماتش را به صورت رایگان و در قالب ربات تلگرامی در اختیار کاربران قرار داده.

استفاده رایگان از آن قدری کند بوده و برای شروع حتما باید عضو چنل تلگرامی آن شوید.

Text to image

استفاده راحت در کنار نتایج فوق‌واقعی، این ربات تلگرامی ساخت عکس از متن را بسیار موردتوجه قرار داده. سرعت پاسخگویی این ربات نسبت به دو مورد قبلی، سریع‌تر بوده و کیفیت تصاویر به لحاظ سینماتیک‌بودن بالاتر می‌باشد.

سخن پایانی

به پاس تلاش برنامه‌نویسان از سراسر دنیا، مرزهای سرویس ساخت عکس با هوش مصنوعی هرروز در حال گسترش هستند.

در این مقاله سعی شد تا به پرسش اصلی کاربران اینترنت «چگونه با هوش مصنوعی عکس بسازیم» پاسخ دهیم و ۱۱ هوش مصنوعی قوی و مناسب با نیازهای کاربران ایرانی را معرفی کنیم.

مطالب مرتبط

یکی‌دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی در فضای مجازی، تولید محتوای ویدیویی است. برای آشنایی با ۱۰ سایت برتر تولید محتوای ویدیویی کلیک کنید.

از هوش مصنوعی برای تولید صدا نیز استفاده می‌شود. در مورد ۸ ابزار کاربردی تبدیل متن به صدا اینجا بخوانید.

اگر علاقه‌مندید تصاویر خود را از لنز آقای میازاکی ببینید، در کنار سایت‌هایی که در این مقاله معرفی شد، سری به مقاله بهترین سایت هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه بزنید.

پاسخ سوالات خود را در مورد کاربرد کلی هوش مصنوعی و انواع روش‌های تولیدمحتوا از مقاله زیر بخواهید.

سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی که در این مقاله معرفی شدند، برای استفاده رایگان و راحت کاربران پارسی‌زبان بوده و همگی امتحان خود را پس داده‌اند. اما اگر شما سایت بهتری را می‌شناسید، خوشحال می‌شویم آن را با مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *