آیا تا به حال دربارهی راز موفقیت در فروش پوشاک تحقیق کردهاید؟
آیا تا به حال دوست داشتید بیزینس مد و فشن خودتان را داشته باشید؟
شروع هر بیزینسی به خصوص در صنعت مد و پوشاک و فروش لباس، سختیهای خود را دارد.
با توجه به این نکته که شخص هم باید با برندهای مطرح موجود رقابت کند.
راضی کردن خریداران برای اینکه محصولات شما را به برند، مغازه یا پیج دیگری ترجیح دهند، قلق خود را میخواهد.
همیشه هم کار راحتی نیست. 😉
در مطلب “طراحی لباس ، شغلی برای تمام فصول! چگونه از آن درآمدزایی داشته باشیم؟” میتوانید بیشتر با چالشهای صنعت پوشاک آشنا شوید.
امروزه در اینستاگرام خیلی از پیجها لباسهای وارداتی را صرفاً میفروشند ولی اگر میتوانستند خودشان تولید هم داشته باشند، آیا موفقیت در فروش پوشاک آنها بیشتر میشد؟
در این پست میخواهیم یاد بگیریم که:
- راههای موفقیت در فروش پوشاک چیست؟
- چگونه میتوانیم خلاقیت در فروش پوشاک به خرج دهیم تا موفقتر از رقبای خود باشیم؟
با ما همراه باشید تا بیشتر در ارتباط با این موضوع جذاب بدانیم و با راز موفقیت در فروش پوشاک آشنا شویم! 😀
در ادامه، موضوعات زیر را بررسی خواهیم کرد:
- بخش اول: از کجا شروع کنیم؟
- بخش دوم: مشتریان شما
- بخش سوم: چه محصول، خدمت یا ارزشی را به مشتریان خود ارائه میدهید؟
- بخش چهارم: رابطه با مشتریان
- بخش پنجم: کانالهای دسترسی به مشتریان
- بخش ششم: اقدامات اصلی
- بخش هفتم: منابع اصلی
- بخش هشتم: شرکای تجاری
- بخش نهم: جریان درآمدی
- بخش دهم: ساختار هزینه
بخش اول: از کجا شروع کنیم؟
اول از همه باید بدانیم که برای راهاندازی بیزینس فروش پوشاک خود چه کاری کنیم؟
آیا قاعده و قانونی دارد؟
باید بگویم بله!
برای شروع، قواعد کلی وجود دارد که برای نظمدهی و موفقیت در فروش پوشاک باید آنها را رعایت کنید و این برای همهی بیزنسها مشترک است.
آن هم لزوم داشتن بوم مدل کسب و کار است، همانطور که در عکس بالا میبینید.
مواردی که در بخشهای بعدی مطرح میشوند، با استناد به کتاب بسیار محبوب Business Model Generation است.
این کتاب توسط انتشارات آریاناقلم ترجمه و تحت عنوان «خلق مدل کسب و کار» به فروش میرسد.
این کتاب را میتوانید از خود همین ناشر یا از دیجیکالا تهیه کنید.
بوم مدل کسب و کار
برای موفقیت در فروش پوشاک، اول از همه باید موارد زیر را به طور واضح و مشخص برای خود تعیین کنید که به آن بوم مدل کسب و کار یا Business Canvas میگویند:
- مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
- شما چه ارزشی را از طریق محصول یا خدمات خود ارائه میکنید؟
- چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنید؟ خدمات پس از فروش شما چگونه است؟
- کالاها را از چه کانالهایی به دست مشتریان خود میرسانید؟
- کارها و اقدامات اصلی که در موفقیت در فروش پوشاک باید انجام بدهید چیست؟
- چه منابعی در اختیار دارید؟
- شریکهای کاری شما چه کسانی هستند؟
- جریان درآمدی شما چیست؟
- هزینههای شما مربوط به چه چیزهایی هستند؟
داشتن بوم مدل کسب و کار آنقدر در دنیای امروز مهم است که هیچ بیزینسی (اعم از یک فروشگاه پوشاک تا شرکت بزرگی مانند گوگل) را پیدا نمیکنید که بوم مدل کسب و کار نداشته باشد!
خیلی از اوقات هم به صورت یک تابلوی بزرگ در اتاق مدیران شرکتها یافت میشود.
ابتدا باید برای تکتک سؤالات ذکر شده در بالا جواب مشخص داشته باشید.
همچنین آنها را با بقیهی کارمندان مربوطه هم به اشتراک بگذارید.
سپس میتوانید به هریک از موارد ذکر شده بپردازید و سعی در بهبود هر یک بکنید.
در ادامه این کار را در عمل با هم انجام میدهیم!
بخش دوم: مشتریان شما
به عنوان یکی از راههای موفقیت در فروش پوشاک باید مشتریان هدف خود را پیدا کنید.
لازم نیست همهی اقشار، سلیقهها، جنسیت و سنین مختلف را هدف قرار دهید؛ بلکه باید با توجه به نوع کسب و کار، سرمایه و هدف مشتریان مدنظرتان را مشخص کنید.
برای مثال، شرکتی مانند Dior فقط مشتریان خاصی را به عنوان هدف قرار داده است که غالباً شامل زنان پولدار است ولی اگر کسی هدفش لباس خانگی یا مهمانیهای غیررسمی باشد و یا کلا نخواهد مبلغ گزافی برای یک لباس شب بپردازد، جزو مشتریهای این شرکت مد و لباس قرار نمیگیرد.
از طرفی، Dior هم لزومی نمیبیند روی همهی آدمها و سلیقهها سرمایهگذاری کند؛ بلکه سیاستهای تولید و فروش خود را بر پایهی مشتریان هدف قرار میدهد.
در عین حال، شرکتی مانند دیجیکالا سعی دارد تمام افراد مختلف جامعه را به عنوان مشتریان هدف خود قرار دهد؛ در نتیجه سیاستهای خود را نیز بر همین اساس و بر پایهی نیاز مشتریان هدفش میچینید.
مهم نیست که مشتریان هدف شما دقیقاً کدام بخش از افراد جامعه باشند!
این چیزی است که کاملاً به شما، نوع کسب و کارتان و هدفتان از بیزینس، بستگی دارد.
مهم این است که شما، مشتریان هدف برای بیزینس خود را به طور واضح مشخص کنید.
این موضوع، یکی از مهم ترین راههای موفقیت در فروش پوشاک است.
فرض کنید میخواهید لباس بچه با الیاف طبیعی و دستساز بفروشید – که معمولاً لباسهای گرانتری هستند و هر کسی توانایی یا علاقهی پرداخت هزینهی زیاد صرفاً برای لباس بچه را ندارد – ولی شما مشتریان هدف خود را افرادی انتخاب کردهاید که توانایی و یا علاقهی خرید این نوع لباسها را دارند؛ پس به عنوان راز موفقیت در فروش پوشاک خود، باید سیاستهای فروش و تبلیغ خود را روی این افراد خاص پیاده کنید.
در حالی که اگر بخواهید همهی افراد جامعه را هدف قرار بدهید، سرمایهی زیادی از شما به هدر میرود؛ چون لباسهای شما قیمت بالایی دارند.
هر چه هم تبلیغ کنید، افرادی که مایل به پرداخت هزینهی زیاد برای لباس بچه نیستند، محصولات شما را نمیخرند.
بخش سوم: چه محصول، خدمت، یا ارزشی را به مشتریان خود ارائه میدهید؟
در این بخش باید به طور واضح تعیین کنید که چه نوع محصولات، خدمات و به طور کلی چه ارزشی (Value Prepostion یا همان VP) را به مشتریان هدف خود ارائه کنید.
به طور مثال، ممکن است هدف شما فقط فروش لباس به صورت اوتلت باشد یا ممکن است قصد تولید لباس را هم داشته باشید ولی به عنوان راز موفقیت در فروش پوشاک ، باید ارزشی که به مشتریان هدف خود ارائه میکنید را مشخص کنید.
یا ممکن است بخواهید لباسهای مختلفی را که دارید، به صورت ست به مشتریان خود پیشنهاد بدهید.
این هم جزو ارزشهایی است که باید ارائه دهید و در تصمیمگیریهای خود به آن دقت کنید.
برای مثال، شرکتی مانند یوتیوب، موارد زیر را به عنوان value preposition خود انتخاب کرده است:
- فراهم آوردن بستری برای یافتن و پخش ویدئو
- ایجاد بستری برای تولیدکنندگان محتوا تا ایدهها و نظرات خود را منتقل کنند.
- پل ارتباطی بین تبلیغکنندگان و مشتریان احتمالی که تبلیغهای ابتدای هر ویدئو را میبینند.
شما نیز باید به عنوان یکی از راههای موفقیت در فروش پوشاک ، ارزشهایی که ارائه میکنید را مشخص کنید؛ زیرا تمام تصمیمات آیندهی کسب و کار فروش لباس شما را تحت تأثیر قرار میدهد!
بخش چهارم: رابطه با مشتریان
از چه راهی میخواهید با مشتریان خود در تماس باشید؟
چگونه در نظر دارید تا به عنوان خلاقیت در فروش پوشاک ، رابطهی خوبی با آنها شکل دهید؟
یکی از بهترین راههای ارتباط با مشتریان و خلاقیت در فروش پوشاک ، استفاده از شبکههای اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ یا اینستاگرام است.
مشتریمداری و داشتن رابطهی مثبت با مشتریان به جرأت از مهمترین راههای موفقیت در فروش پوشاک است!
در این زمینه باید به این نکته هم دقت کنید که در صورت به وجود آمدن مشکل و یا مرجوعی کالاها چگونه در نظر دارید تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و به مشکلات آنها رسیدگی کنید.
به عنوان راز موفقیت در فروش پوشاک ، شما باید با اخلاق خوب، نظم و صبر، مشکلات یا سؤالات مشتریان را برسی کنید.
این مشکلات شامل ایرادات و زدگی در لباس، گم شدن سفارشات در پست و یا دیر رسیدن لباسها باشد.
با پاسخگو بودن نسبت به این موارد، به خوبی این پیام را منتقل میکنید که شما برای مشتریان خود ارزش قائلید.
همچنین، نوعی حس امنیت را به آنها میدهید و نشان میدهید که به فکرشان هستید؛ حتی اگر مشکلی پیش بیاید.
این قبیل اقدامات ساده اما مهم، به شدت بر روی اعتمادسازی با مشتریان تأثیر میگذارد و موفقیت در فروش پوشاک شما را بالا میبرد.
به شخصه خیلی از مواقع تصمیم گرفتم از جایی خرید کنم که تجربهی قبلی خوبی از آنها داشتم؛ در حالی که فروشندههای دیگری هم محصولات مشابه را داشتند.
پس به هیچ وجه قدرت داشتن رابطه و خدمات پس از فروش خوب و منظم را فراموش نکنید؛ حتی اگر یک خریدار، سؤالات زیادی و یا وسواس در خرید دارد و یا صرفاً برای دیدن محصولات شما آمده است!
شما با اخلاق خوب و راهنماییهای مهربانانه، میتوانید او را مشتاق خرید از خودتان کنید!
ساختن رابطهی خوب و خلاقیت در فروش پوشاک (مانند طرحهای تشویقی) ، کلید پیشی گرفتن شما از دیگر رقیبان شما است! 😎
بخش پنجم: کانالهای دسترسی به مشتریان
از چه راهی در نظر دارید تا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید؟
کالاهای خود را چگونه به دست آنها میرسانید؟
آیا قصد دارید از پست استفاده کنید تا کالاهای خود را به مشتریان در شهرهای دیگر برسانید؟
یا پیک درون شهری را به فروش حضوری ترجیح میدهید تا به مشتریان بیشتری در زمان کمتر دسترسی پیدا کنید؟
شاید هم فروش حضوری را ترجیح میدهید تا بتوانید تعامل بیشتری با مشتریان خود داشته باشید.
در هر حالت، باید راههای دسترسی و رساندن محصولات به مشتریان را مشخص کنید تا فروش خود را بهینه سازید.
همچنین به عنوان یکی از راههای موفقیت در فروش پوشاک ، در زمان کوتاهتر و با امنیت بیشتر، کالاها را ارسال کنید.
برای مثال، پست و یا پیک درون شهری به جای داشتن مغازهی فیزیکی کمک شایانی در هزینههای شما میکند؛ زیرا دیگر لازم نیست اجارهی مغازه بدهید.
حداقل تا زمانی که کسب و کارتان نوپا است و سرمایهی اولیهی محدودی دارید، فروش آنلاین بهترین راه است؛ پس از مدتی که شناختهشدهتر شدید، میتوانید مغازهی خود را برای بیشتر کردن سود نیز دایر کنید.
با این حال، حتی اگر هم مغازهی خود را دارید، برای موفقیت در فروش پوشاک ، فروش آنلاین را همچنان حفظ کنید.
اقتصاد پیوسته در حال تغییر است و ممکن است رکود پیش بیاید و شما مجبور به بستن مغازهی خود شوید ولی با داشتن راه ارتباطی آنلاین با مشتریان خود، میتوانید با موفقیت از رکودهای احتمالی هم گذر کنید.
از طرفی، با داشتن مشتریان آنلاین میتوانید در سرتاسر کشور محصولات خود را معرفی کرده و بفروشید و محدود به شهر محل اقامت خود نخواهید بود.
این قطعاً روی چند برابر شدن سود و شناخته شدن شما تأثیر میگذارد و یک راز موفقیت در فروش پوشاک است!
بخش ششم: اقدامات اصلی
جدای از آنکه فروش حضوری، آنلاین و یا هر دو را انتخاب کردهاید، باید بدانید که اقدامات اصلی که باید در کسب و کار خود انجام دهید، چه چیزهایی است؟
در این راه میتوانید از خلاقیت در فروش پوشاک هم بهره بگیرید!
- آیا میخواهید تولید هم داشته باشید؟
- آیا هر چند ماه یک بار نیاز به نوسازی تجهیزات تولید خود دارید؟
- آیا نیاز به دادن طرحهای جدید برای هر فصل یا هر ماه دارید؟
- آیا فروش اوتلت دارید و نیاز دارید هر سال یک بار به کشوری خارجی برای تحویل بارها سفر کنید؟
- آیا نیاز دارید تا دکور مغاره را هرسال تغییر دهید؟
- آیا در نظر دارید که حراجهای آخر ماه یا آخر فصل داشته باشید؟
اقدامات اصلی که با توجه به شرایط خود باید انجام دهید را مشخص کرده و به تمام کارمندان خود نیز اعلام کنید.
شما باید بدانید که در هر روز برای چه کارهایی برنامهریزی کرده و یا چه مناسبتهایی (مانند حراج آخر فصل یا انبارگردانی) را پیش رو خواهید داشت.
شاید فکر کنید که به طور ذهنی اینها را میدانید ولی اشتباه نکنید! نوشتن و اعلام کردن اقدامات اصلی به کارمندان، باعث میشود کارها منظمتر شود و قطعاً باعث افزایش احتمال موفقیت در فروش پوشاک میشود!
همچنین، مشخص بودن اقدامات اصلی کمک میکند تا کارمندان وظایف اصلی خود را در روز بدانند.
این باعث میشود تا از کار شانه خالی نکنند و مسئولیتپذیر باشند.
همچنین، دانستن اقدامات اصلی به آنها انگیزه میدهد تا هر روز صبح با حس خوب، انگیزهی بالاتر و ذهنی مشخص کار خود را شروع کنند!
بخش هفتم: منابع اصلی
ارزشهای پیشنهادی شما به چه منابعی نیاز دارند؟
کانالهای توزیع، نیازمند چه منابعی هستند؟
برای ارتباط با مشتری چه منابعی نیاز است؟
ایجاد جریانهای درآمدی به چه منابعی نیاز دارد؟
منابع کلیدی مختلفی میتواند مورد نیاز شما باشد.
منابع کلیدی میتواند فیزیکی، مالی، معنوی یا انسانی باشد.
همچنین، میتواند تحت تملک شما باشد یا توسط شما اجاره شود (مانند اجاره دستگاههای تولید پارچه و لباس) و یا ممکن است توسط شرکای کلیدی شما تعیین شود.
مشخص بودن منابع کلیدی یکی دیگر از راههای موفقیت در فروش پوشاک است.
منابع فیزیکی شامل دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز، ساختمان و انبار، وسایل و سیستمهای مورد استفاده است.
شرکتهای عمدهفروشی مانند Wal-Mart و یا Amazon به این منابع برای نگهداری و انبار کردن کالاهای خود نیاز دارند.
معمولاً این نوع منابع به سرمایهی اولیهی قابل توجهی نیاز دارند.
منابع معنوی شامل برند، پتنت، حق کپیرایت، شراکت و پایگاه داده مشتریان شما است.
این نوع منابع به سختی پایدار میشوند؛ اما بعد از اینکه با موفقیت ایجاد شدند، ارزش افزوده را برای شما به ارمغان میآورند!
شرکتهایی مانند Sony و Nike از برندینگ خود به عنوان منبع معنوی استفاده میکنند.
هر کسب و کاری به منابع انسانی نیاز دارد و این اهمیت، به خصوص در کسب و کارهای خلاق مانند صنعت مد و فشن چشمگیرتر است؛ برای مثال، شما به افرادی نیاز دارید که بخش فروش، حسابداری و یا ارتباط با مشتریان را بر عهده بگیرند.
همچنین اگر کار تولید لباس را هم انجام میدهید، به کارکنان بخش تولید، طراح لباس و خیاطان نیاز پیدا خواهید کرد که همگی سرمایهی انسانی شما تلقی میشوند.
سرمایهی مالی شامل گارانتی، پول نقد، کارتهای اعتباری و یا شرکت در بورس است تا بتوان به کمک آن، کارمندان و مشتریان را جذب کرد.
بخش هشتم: شرکای تجاری
شرکای کلیدی شما چه کسانی هستند؟
تأمین کنندگان کلیدی شما چه کسانی هستند؟
کدام یک از منابع کلیدی را شرکا تأمین میکنند؟
کدام یک از فعالیتهای کلیدی را شرکا انجام میدهند؟
شرکتها به منظور بهینه نمودن مدلهای کسب و کار خود، کاهش ریسک و یا کسب منابع، اقدام به مشارکت و ایجاد اتحاد میکنند.
چهار نوع مشارکت وجود دارد که در ادامه توضیح داده شدهاند:
- ائتلاف استراتژیک بین شرکتهایی که رقیب نیستند: مثلاً وقتی با یک شرکت تبلیغاتی برای معرفی و تبلیغ محصولات خود همکاری میکنید و یا وقتی با یک شرکت نرم افزاری برای ایجاد اپلیکیشن و یا سایت برای فروش محصولات خود مشارکت میکنید.
- مشارکت استراتژیک بین رقبا: مثلاً اگر شما تولیدی لباس دارید، با یک تولیدی دیگر مشارکت میکنید تا کیفیت پوشاکتان را ارتقا دهید و یا تنوع و خلاقیت در فروش پوشاک را افزایش دهید!
- سرمایهگذاریهای مشترک برای ایجاد کسب و کارهای جدید: مثلاً وقتی بخواهید سرمایهگذاری کنید تا تولیدات خود را به چندین بخش تقسیم کنید؛ مانند لباسهای شنا، لباسهای رسمی و …
- روابط خریدار-تأمین کننده برای حصول اطمینان از تأمین محصولات: مثلاً وقتی شما بخواهید با تولید کنندهی پارچه و یا نخ برای تولید لباسهای خودتان شراکت کنید و یا اینکه بخواهید با یک تولیدی همکاری کنید تا لباسهایی که قصد فروششان را دارید برایتان تهیه کند.
فکر نکنید شریک شدن با رقیب یا شرکتی دیگر چیز بدی است!
کار گروهی در اغلب اوقات بسیار مفید است و چه بسا بیزینس شما را از شرایط بحرانی نجات میدهد!
شراکت صحیح و به موقع، راز موفقیت در فروش پوشاک است که چه بسا با معرفی ایدههای نو، باعث خلاقیت در فروش پوشاک شود!
بخش نهم: جریان درآمدی
جریانهای درآمدی شامل درآمدی است که شرکت از هر بخش مشتری کسب میکند.
مشتری برای چه ارزشی تمایل به پرداخت هزینه دارد؟
هم اکنون برای چه چیزی و چگونه پول میپردازد؟
مشتری ترجیح میدهد که از چه روشی پرداخت را انجام دهد؟
هر جریان درآمدی چه سهمی از کل درآمدها را دارا است؟
اگر مشتریان، قلب مدل کسب و کار باشند، جریانهای درآمدی شریانهای آن را تشکیل میدهند.
شما باید از خود بپرسید که “هر بخش مشتری واقعاً برای چه ارزشی تمایل به پرداخت پول دارد؟”
در صورتی که به این سؤال پاسخ درستی بدهید، قادر به ایجاد یک یا چند جریان درآمدی برای هر بخش مشتری خواهید بود.
این، خود یک راز موفقیت در فروش پوشاک میباشد؛ زیرا ممکن است مشتریان راههای مختلفی را برای پرداخت ترجیح دهند.
از طرفی، شما همچنان باید آگاه باشید که چه مقدار درآمد از هر راه پرداختی به دست میآورید.
مدل کسب و کار میتواند شامل دو نوع مختلف جریانهای درآمدی باشد:
- درآمدهای تراکنشی: پرداخت مشتری برای یک بار خرید
- درآمدهای تکرارپذیر: پرداختهای مکرر مشتریان در قبال ارائهی یک ارزش پیشنهادی
بخش دهم: ساختار هزینه
ساختار هزینه شامل تمام هزینههایی است که مدل کسب و کار با خود به همراه دارد.
مهمترین هزینههای مدل کسب و کار شما چیست؟
گرانترین منابع کلیدی شما کدامند؟
گرانترین فعالیتهای شما کدامند؟
خلق و ارائهی ارزش، ارتباط با مشتری و ایجاد درآمد، همگی با خود هزینههایی به همراه دارند.
بدیهی است در هر بیزینس، به خصوص برای موفقیت در فروش پوشاک ، هزینهها باید تا حد امکان کاهش یابند؛ اما کاهش ساختار هزینه برای بعضی از مدلهای کسب و کار مهمتر از سایرین است.
بر این اساس، تمایز میان دو دسته از ساختارهای هزینهی مفید به نظر میرسد:
- هزینه محور: ایجاد و حفظ چابکترین ساختار هزینهی ممکن، با استفاده از بیشترین میزان خودکارسازی فعالیتها و برونسپاری گسترده
- ارزش محور: تمرکز پایین بر هزینه و در مقابل، ارائهی ارزشهای پیشنهادی مرغوب و خدمات اختصاصی سطح بالا
خصوصیات ساختار هزینه:
- هزینههای ثابت: هزینههایی که فارغ از میزان کالا و خدمات تولید شده، ثابت باقی میمانند.
- هزینههای متغیر: هزینههایی که نسبت به میزان کالا و خدمات تولید شده، تغییر میکنند.
- صرفهی اقتصادی ناشی از مقیاس: مزیتهای هزینهای که کسب و کار با افزایش حجم تولید به آنها دست مییابد.
- صرفهی اقتصادی ناشی از محدوده: مزیتهای هزینهای که کسب و کار به خاطر محدودهی بزرگتری از عملیات به آنها دست مییابد.
جدای از اینها!
به عنوان سخن آخر میخواستم کمی از تجربههای شخصیتر به هنگام خرید پوشاک صحبت کنم.
همهی ما، به خصوص به هنگام خرید آنلاین پوشاک، این موضوع را تجربه کردهایم.
هر چه فروشنده خوشبرخوردتر، صبورتر و کمککنندهتر باشد، بیشتر مایل به خرید از او هستیم!
همچنین، وقتی از فروشنده سؤالات زیادی پرسیده میشود و او همه را بدون هیچ ناراحتی پاسخ میدهد، حس بسیار خوبی را در خریدار ایجاد میکند.
این نشان میدهد که فروشنده میخواهد به او کمک کند تا خرید بهتری داشته باشد.
مصداق این موضوع در فروش آنلاین و جوابدهی آنلاین مثلاً در اینستاگرام هم صدق میکند.
وقتی به موقع و با خوشرویی پاسخ داده میشود، احتمال خرید موفق نیز خیلی بالاتر میرود.
این مورد ساده، یکی از مهمترین راههای موفقیت در فروش پوشاک است!
مورد دیگر این است که اگر به جای تنها فروش لباس (از تولیدیهای دیگر، واردات و یا اوتلت) ، بیایید و کمکم تولیدی خود را راه بیندازید، خیلی جای پیشرفت برایتان باز میشود!
در واقع اگر کیفیت و قیمت محصولاتتان خوب باشند، ظرف زمان نسبتاً کوتاهی میتوانید به محبوبیت برسید و برند خود را تأسیس کنید! 😎
جدای از اینکه میتوانید به سود بسیار بیشتری از این راه دست پیدا کنید، شغلهای زیادی برای خیلی از افراد ایجاد میکنید که خود هدف بزرگ و زیبایی است!
در این راه نباید از اهمیت داشتن طراحان لباس و پارچه با سلیقههای متفاوت غافل شوید.
همین تفاوت در دید و سلیقه است که باعث افزایش خلاقیت در فروش پوشاک میشود.
اصلاً هم لازم نیست جای دوری بروید!
خیلی از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان هنر در رشتهی طراحی لباس و یا رشتههای مربوطه، از خلاقیت بسیار بالایی برخوردارند.
میتوانید از از آنها بهره بگیرید! 😃
مطالب مرتبط
اگر علاقه دارید تا بیشتر درباره طراحی لباس بدانید، مطلب زیر را دنبال کنید:
همچنین اگر به فروش و تولید پوشاک بچه علاقهمندید، حتماً مطلب زیر را بخوانید.
تجربهی دیگران در کامنتها را هم یادتان نرود که بررسی کنید:
امیدوارم مطالب فوق به شما کمک کرده باشد تا دربارهی راههای موفقیت در فروش پوشاک با دیدی جدید نگاه کنید و بتوانید به زودی، خط تولید لباس خود را راه بندازید! 😃
لطفاً اگر تجربهای مرتبط از فروش یا خرید پوشاک دارید، حتماً در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید!
به امید اینکه برندهای ایرانی خوب و با قیمت مقطوع گسترش یابد!