رهایی از سردرگمی شغلی با دوره جامع طراحی مسیر شغلی

05cd561c30ce09371833d5f2a171bd66_1200x628__1___1_-removebg-preview

چگونه سامانه پیامکی بسازیم ؟

چگونه سامانه پیامکی بسازیم
Rate this post

آیا شما هم دنبال جواب این سوال هستید که چگونه سامانه پیامکی بسازیم ؟

خب داشتن یک سامانه پیامکی می‌تواند استراتژی مناسبی برای تبلیغات یک کسب‌وکار باشد.

در حال حاضر بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های تبلیغات به حساب می‌آید.

و لازم است برای این کار یک سامانه پیامکی داشته باشیم.

بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ مثل دیجی کالا، شیپور، بازار و غیره از سامانه پیامکی استفاده می‌کنند.

اگر شما هم کسب‌و‌کاری دارید و می‌خواهید یاد بگیرید که چطور یک سامانه پیامکی راه‌اندازی کنید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

چرا باید برای سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس هزینه کنیم؟

چگونه سامانه پیامکی درست کنیم

اولین سوالی که ممکن است ابتدا برای هر کسی از جمله خودم پیش آید این است اصلاً برای چه باید به فکر ساختن سامانه پیامکی بیفتیم؟

آیا این کار ارزش دارد؟

خب البته منشا این سوال برای من از این جا ایجاد شد که بسیاری از پیام‌هایی که خودم دریافت می‌کردم جنبه تبلیغاتی داشتند.

من هم طبق معمول بدون اینکه پیام را باز کنم رد می‌کردم.

حتی یک بار هم از روی متن پیام نمی‌خواندم!

نمی‌دانم برای شما هم این اتفاق افتاده است یا خیر؟

روی همین حساب گفتم چه ارزشی دارد برای چیزی وقت گذاشت که مشتری از آن خوشش نیاید؟

اما پیام‌های دریافتی دیگر را که بررسی کردم دیدم لزوماً همه آن‌ها جنبه تبلیغاتی نداشته‌اند.

خیلی از پیام‌ها از طرف بانک‌ها، مراکز و ارگان‌های رسمی و دولتی و همچنین سایت‌هایی بودند که خودم در آن‌ها ثبت‌نام کرده بودم.

حتی بیشتر که در مورد سامانه‌های پیامکی تحقیق کردم متوجه شدم می‌توان پیام تبلیغاتی اثرگذار هم ارسال کرد.

فقط باید نیاز مشتری را درک کرد و استراتژی مناسبی را هم برای این کار در نظر گرفت.

چگونه سامانه پیامکی بسازیم ؟

چگونه سامانه پیامکی بسازیم

برای اینکه بدانیم چگونه سامانه پیامکی بسازیم لازم است یک سرچ ساده داخل گوگل داشته باشیم تا با ارائه‌دهندگان این سرویس آشنا شویم.

اما من این کار را قبلاً انجام داده‌ام و لیستی از بهترین این سایت‌ها را در اختیارتان می‌گذارم.

فقط لازم است مشخصات سرویس‌ها و طرح‌های پیشنهادی‌شان را با هم مقایسه کنید و بهترین آن‌ها را با توجه به کسب‌وکار خودتان انتخاب کنید.

آیا گزینه‌هایتان زیاد شدند و انتخاب برایتان سخت‌تر شد؟

پس لازم است معیارهایی را برای انتخاب سامانه پیامکی مناسب کسب‌وکار خود در نظر بگیرید.

بهترین سامانه پیامکی کدام است؟

ساخت سامانه پیامکی رایگان

در واقع پاسخ نهایی به این سوال بر عهده خودتان است.

  • چون شما بهتر از هر کس دیگری بر کسب‌وکار خود واقف هستید و می‌دانید که چه پنل اس ام اسی مناسب شماست.
  • این شمایید که می‌دانید ماهیانه به چه تعداد پیامک برای ارسال به مشتریان‌تان نیاز دارید.
  • و اینکه چه امکاناتی را برای سامانه پیامکی‌تان در نظر بگیرید.

اما این مقاله به شما کمک می‌کند که چطور از بین انتخاب‌های متعدد بهترین گزینه مد نظرتان را برگزینید.

در واقع لازم است معیارهایی را برای انتخاب سامانه پیامکی مناسب خودتان داشته باشید.

پشتیبانی سایت، مهم‌ترین اصل اعتماد

اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب یک سامانه پیامکی مناسب، فعال بودن بخش پشتیبانی سایت است.

ببینید شما وقتی محصولی را از فروشنده خریداری می‌کنید حتماً انتظار دارید که فروشنده در قبال آن محصول برای شما خدمات پس از فروش داشته باشد.

دقیقاً همین داستان برای پنل اس ام اس هم صادق است.

در واقع پشتیبانی سایت همان خدمات پس از فروش یک محصول است.

اگر پنلی خریداری کردید که پشتیبانی‌اش به درستی پاسخگوی شما نبود کارتان لنگ می‌شود.

خب می‌پرسید می‌دانیم که پشتیبانی مهم است اما از کجا متوجه شویم بخش پشتیبانی سایت به خوبی پاسخگوی ما خواهد بود؟

سایت سامانه پیامکی را ورانداز کنید!

لازم است کمی بیشتر درباره پنل اس ام اس مورد نظر تحقیق کنید.

  • سابقه فعالیت پنل اس ام اس چقدر است؟
  • از داشتن نماد اعتماد الکترونیک مطمئن شوید.
  • فعالیت سایت را در شبکه‌های اجتماعی و در وبلاگ خودشان بررسی کنید و بازخوردهای افراد را چک کنید.
  • ظاهر سایت و محیط کاربری آن باید حس خوبی برای شما داشته باشد.
  • مشترکینی که از سامانه پیامکی مد نظر استفاده کرده‌اند را رصد کنید.
  • حتی اگر امکان استفاده آزمایشی از سرویس را داشته باشید که دیگر نورِعلی‌نور است!

وقتی از همه این موارد مطمئن شدید، می‌توانید راحت‌تر به پشتیبانی قوی سایت اعتماد کنید.

چون سایتی که چنین مزیت‌های رقابتی داشته باشد قطعاً نسبت به مشتریان خود هم تعهد بیشتری دارد.

راهنمایی و مشاوره، مزیت انتخاب بهترین سامانه پیامکی

اول اینکه باید ببینید آیا سایت، قسمت آموزش و راهنمایی طرز کار سرویس را قرار داده است؟

آیا با خرید سامانه، فایل‌ها و ویدئوهای آموزشی در اختیارتان قرار می‌گیرد؟

سپس قسمت مشاوره سایت را چک کنید.

حتی اگر شده به صورت تلفنی مشاوره بگیرید.

در مورد امکانات سرویس‌هایشان سوال کنید و با توجه به نیازی که برای کسب‌وکار خود در نظر دارید، پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ارائه گزارشات شفاف بعد از ارسال پیامک

یکی از امکاناتی که باید به آن توجه کنید قابلیت ارائه گزارشات شفاف و دقیق از پیام‌هایی است که ارسال شده‌اند.

چون باید مشخص باشد که آیا پیام به دست مخاطب رسیده است یا خیر؟

آیا مخاطب به دلیل خاموش بودن یا در دسترس نبودن نتوانسته پیام را دریافت کند؟

یا اینکه پیام‌های تبلیغاتی برای مخاطب مسدود است؟

که الیته در این صورت هزینه پیامک باید برگشت داده شود.

اما این گزارش دقیق از میزان پیامک‌های ارسالی حتماً باید مشخص باشد.

تعرفه پنل‌های اس ام اس را با هم مقایسه کنید

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب پنل اس ام اس، میزان قیمت مشخص شده هر سرویس است.

کاری که باید انجام دهید این است که هر کدام از سرویس‌های ارائه‌دهنده پیامک را بررسی کنید.

ببنید چه امکاناتی را در قبال چه مقدار هزینه به شما می‌دهند.

با توجه به نیازی که خودتان دارید آن را انتخاب کنید.

اینکه در ماه به چه تعداد پیامک نیاز دارید؟

آیا می‌خواهید از امکانات قرعه کشی، نظرسنجی و غیره استفاده کنید؟

پس لازم است همه این فاکتورها را در نظر بگیرید.

ولی ممکن است گوشه ذهن‌تان به ساخت سامانه پیامکی رایگان فکر کنید.

این طور نیست؟

آیا راه اندازی سامانه پیامکی رایگان فایده دارد؟

راه اندازی سامانه پیامکی رایگان

باید بگویم که شاید با راه اندازی سامانه پیامکی رایگان بگویید که در هزینه‌هایتان صرفه جویی شده است.

اما کمی فکر کنید!

سایتی که به صورت رایگان به شما سرویس پیامک می‌دهد آیا می‌تواند بعد از آن شما را پشتیبانی و راهنمایی کند؟

چون هزینه‌ای برای سامانه پیامکی خود نکرده، پس پولی هم از شما دریافت نمی‌کند.

چطور می‌توان به ماندگاری این سایت اطمینان کرد؟

آیا کارکنان این سایت به صورت رایگان برای شما کار انجام می‌دهند؟

خیلی از سایت‌هایی که به صورت رایگان پنل اس ام اس ارائه می‌دهند نمی‌توانند نسبت به مشتری تعهد داشته باشند، پس ظرف مدت کوتاهی از دور خارج می‌شوند.

اما با این حال برای ساخت سامانه پیامکی رایگان شما می‌توانید از سایت‌هایی که غیر از طرح‌های پولی، یک طرح رایگان و آزمایشی برای مشتری در نظر گرفته‌اند هم استفاده کنید.

مزایا و معایب داشتن سامانه پیامکی یا پنل اس ام اس

در ادامه مقاله چگونه سامانه پیامکی درست کنیم به مزایا و معایبی که یک پنل اس ام اس می‌تواند برای شما داشته باشد می‌پردازیم.

چگونه سامانه پیامکی درست کنیم

مزایای سامانه پیامکی را بشناسید!

  • یکی از مزیت‌های پنل اس ام اس نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات، دریافت هزینه کمتر و مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به سایر روش‌های بازاریابی است. مثلاً اگر شما بخواهید از آگهی تبلیغاتی استفاده کنید لازم به پرداخت هزینه بیشتری هستید که احتمالاً این را دوست ندارید.
  • امکان سفارشی کردن پیام‌ها و ارسال پیام‌های خاص به مخاطبان، از دیگر مزایای داشتن پنل اس ام اس است. شما با همین اس ام اس راحت‌تر می‌توانید به صورت شخصی با هر مخاطبی ارتباط بر قرار کنید و پیام خود را به صورت مجزا به افراد برسانید.
  • می‌توانید صاحب بانک اطلاعاتی افراد شوید و این خودش خیلی اتفاق خوبی است به این خاطر که وقتی اطلاعاتی همچون زمان تولد و حتی علایق شخصی مخاطب را داشته باشید، کمک می‌کند که بتوانید ارتباطات بهتری با آن‌ها داشته باشید و اعتماد بیشتری جلب کنید.
  • یک مزیت دیگر اینکه مخاطب دائم به تلفن همراه خود دسترسی دارد و پیام شما را در لحظه دریافت می‌کند و این شیوه تبلیغات سریع‌تر اتفاق میفتد تا اینکه بخواهد از طریق اینترنت یا ایمیل همان تبلیغ را مشاهده کند.

معایب سامانه پیامکی را هم بشناسید!

  • از معایب پنل اس ام اس می‌توان به کمبود فضای کافی نوشتن اشاره کرد. شما برای ارسال پیامک تنها می‌توانید از 70 کاراکتر در پیام خود استفاده کنید و این باعث محدودیت پیام‌تان می‌شود.
  • محتوای یک پیامک فقط متن است و این باعث می‌شود نتوان از محتوای جذاب بصری استفاده کرد و مخاطب را بیشتر با داستان خودتان درگیر کنید.
  • ممکن است مخاطب پیام شما را در نظر نگیرد و سریع بدون آنکه بخواند آن را را رد کند. حتی شاید شماره‌تان را در لیست سیاه خود قرار دهد و یا شاید پیام‌های تبلیغاتی خود را مسدود کند!

حرف آخر

سامانه پیامکی با تمام مزایا و معایبی که دارد می‌تواند برای کسب‌وکاری باعث پیشرفت شود اما برای یک کسب‌وکار دیگر این طور نباشد.

این بستگی به خود آن کسب‌وکار دارد که اولاً در نظر بگیرد که آیا داشتن پنل اس ام اس به دردش می‌خورد؟

و اگر پاسخ مثبت است چه استراتژی برای این کار داشته باشد که بیشترین بازدهی را پیدا کند.

مطالب مرتبط

خب در این مطلب از این حرف زدیم که چگونه سامانه پیامکی بسازیم. شما برای اینکه بتوانید یک پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان خود ارسال کنید لازم است اصول تبلیغ نویسی را یاد بگیرید که برای این کار پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را دنبال کنید.

حالا که حرف از تبلیغ شد بهتر است مطلبی هم در مورد تبلیغات در اینستاگرام به شما معرفی کنم. در این صورت شما در کنار داشتن یک پنل پیامکی برای کسب‌وکارتان می‌توانید در اینستاگرام هم تبلیغات داشته باشید.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی است. اسم جالبی دارد و احتمالاً شما هم مثل من دوست دارید بیشتر در مورد آن بدانید. پس پیشنهاد می‌کنم خواندن این مطلب را هم از دست ندهید.

خب به پایان مقاله چگونه سامانه پیامکی بسازیم رسیدیم. امیدوارم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد. نظر شما در مورد داشتن یک سامانه پیامکی چیست؟ اگر فکر می‌کنید استفاده از سامانه پیامکی ارزش وقت گذاشتن را هم ندارد خوشحال می‌شویم با دلیل در کامنت این را به ما توضیح دهید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *