دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شخصیت شناسی از روی سال تولد – نکاتی درباره شخصیت شناسی سال تولد

شخصیت شناسی از روی سال تولد
Rate this post

در این مطلب:

  • اعتبار و درستی موضوع شخصیت شناسی از روی سال تولد و یا تاثیر سال تولد بر شخصیت رو بررسی می‌کنیم.
  • مقاله‌ای رو معرفی می‌کنیم که درباره نتایج تحقیقات علمی انجام شده در زمینه تاثیر فصل تولد بر شخصیت، نوشته شده. 
  • و در آخر تست‌های معتبر شخصیت‌شناسی رو معرفی می‌کنیم که بیشتر از شخصیت شناسی سال تولد، می‌تونند به شما در شناختن شخصیتتون، کمک کنند.

تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

شخصیت شناسی افراد از روی سال تولد – گشتم نبود، نگرد نیست!

اگر درباره تاثیر سال تولد بر شخصیت، جستجو کنید و دنبال مطلب علمی و معتبری باشید، متوجه میشید که هیچ تحقیقی، صحت شخصیت شناسی بر اساس سال تولد رو تایید نمی‌کنه.

البته احتمال داره بین جستجوها، به مطالبی برخورد کنید که درباره طالع بینی چینی، حیوان سال تولد و … نوشته شده‌اند؛ این مطالب، فقط خرافات رو تقویت می‌کنند و همچنین نشون می‌دهند هیچ پایه و اساس علمی و معتبری برای شخصیت شناسی از روی سال تولد وجود نداره.

همونطور که می‌دونید، فاکتورهای تاثیرگذار بر شخصیت، قطعا وزن بسیار بیشتری نسبت به سال، ماه، روز و تاریخ تولد دارند. عوامل موثری مثل وراثت، سبک زندگی، محیط زندگی، تجربه‌های هر فرد و …

البته تحقیقی در زمینه تاثیر زمان تولد بر شخصیت افراد در دانشگاهی در بوداپست انجام شده که نشون میده ارتباطی بین برخی اختلالات و بیماری‌ها با زمان تولد افراد وجود داره. بیماری‌هایی مثل اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی، اختلال عاطفی فصلی و …

در این زمینه مقاله‌ای نوشته شده که می‌تونید از لینک زیر برای دسترسی به این مقاله استفاده کنید.

تست‌های معتبر شخصیت شناسی (شخصیت شناسی سال تولد چقدر دقیق است؟)

تا به اینجا گفتیم شخصیت شناسی سال تولد، علمی نیست. اطلاعات مقاله معرفی‌شده هم، با وجود اینکه معتبر و علمی هستند، کلیات رو بیان می‌کنند و اطلاعات دقیق و با جزئیات بیشتری رو در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

در مقایسه با شخصیت شناسی از روی سال تولد، تست‌هایی مثل MBTI، تست رفتارشناسی DISC و تست Big5، تست‌های معتبر حوزه شخصیت شناسی به حساب می‌آیند.

این تست‌ها، ما رو با جزئیات بیشتری درباره شخصیتمون آشنا می‌کنند و باعث می‌شوند شناخت بهتری از خودمون و رفتارهامون داشته باشیم.

به کمک این تست‌ها می‌تونیم در انتخاب مسیر شغلی عملکرد بهتری داشته باشیم، نسبت به استعدادهامون آگاهی بهتری کسب کنیم و روابط کاری و شخصی‌مون رو بهبود ببخشیم.

تست‌های ذکر شده در بالا، حاصل سال‌ها تحقیق بر روی جنبه‌های مختلف شخصیت‌اند؛ تست شخصیت شناسی MBTI، حدود ۷۰ سال و تست Big5، حدود ۳۰ سال، سابقه داره؛ در نتیجه بهتره به جای تحقیق درباره شخصیت شناسی افراد از روی سال تولد، از تست‌های معتبر و نتایجشون برای بهتر شناختن خودمون، شغل متناسب با شخصیتمون و ایجاد روابط موثرتر با دیگران، استفاده کنیم.

برای دسترسی به تست‌ها می‌تونید از لینک‌های زیر استفاده کنید.




مطالب مرتبط:

شخصیت شناسی بر اساس روز تولد

شخصیت شناسی بر اساس تاریخ تولد




کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.