دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟

برای آیلتس از کجا شروع کنم
Rate this post

اگر به فکر اپلای یا کار در خارج از کشور هستید، صد در صد نام آزمون آیلتس را شنیده‌اید و اگر هم هدفتان جدی بوده باشد، به فکر آمادگی آزمون آیلتس و یا به فکر یادگیری زبان برای آیلتس هستید. سؤالی که احتمالاً دارید این است که برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟

شروع این کار ممکن است سخت به نظر برسد و تعداد کتاب‌ها و منابع موجود در بازار هم که زیاد!

در این پست سعی کردم خیلی منسجم و با توجه به تجربه‌ی شخصی خودم و دوستانم که در این نوع آزمون‌ها شرکت کرده‌اند و نمره‌های خوبی گرفته‌اند، عنوان کنم که بالاخره چگونه برای امتحان آیلتس آماده شویم ؟ برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنیم ؟ و در یک کلام، چگونه آیلتس بگیریم ؟

پس اگر برای شما هم سؤال شده که برای خواندن آیلتس از کجا شروع کنم و یا شروع آیلتس از صفر به چه صورت است، حتماً به خواندن ادامه دهید😉

در ادامه، سر فصل‌های زیر را بررسی می‌کنیم:

اگر با ما همراه باشید، تا پایان مطلب جواب سؤال ” برای آیلتس از کجا شروع کنم ” را می‌یابیم!

1- برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟ سلف استادی یا کلاس؟

سؤالی که همیشه موقع زبان خواندن و به خصوص امتحاناتی مانند تافل یا آیلتس مطرح می‌شود، این است که برای آمادگی آزمون آیلتس کلاس برویم یا خودمان بخوانیم؟ چگونه آیلتس بگیریم اگر نخواهیم کلاس برویم؟ آیا کلاس رفتن ضروری است؟

پاسخ این سوال خیلی بستگی دارد به این که:

  • سطح زبان شما در چه حد است؟ آیا حس می‌کنید نیاز به یک معلم برای استارت و یا تقویت یک مهارت خاص دارید؟
  • با توجه به مشغله و برنامه‌های فعلی‌تان، آیا تایم کلاس رفتن را دارید؟
  • آیا با خودخوان بودن مشکلی دارید و نیاز دارید کسی شما را هل دهد؟

با توجه به جوابی که به سؤالات بالا می‌دهید، می‌توانید به راحتی به این نتیجه برسید که آیا به کلاس رفتن نیازی دارید یا نه!

واقعیت امر این است که یادگیری زبان برای آیلتس ، لزوماً نیازی به کلاس رفتن ندارد و خودتان هم می‌توانید با برنامه‌ریزی، به صورت خودخوان برای آزمون آیلتس آماده شوید.

برای آنکه جواب سؤال ” برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟” را هم پیدا کنید، لزوماً نیازی به کلاس ندارید!

اگر با پاسخ دادن به سؤالات بالا به این رسیدید که خودخوان هم می‌توانید بخوانید، اصلاً لازم به پرداخت هزینه‌های میلیونی برای آماده شدن برای این آزمون و یادگیری آیلتس نیست!

بهینه مدت کلاس آمادگی آزمون آیلتس

بر اساس تجربه‌ی شخصی، خیلی از دوستانم بدون کلاس رفتن برای این آزمون آماده شدند؛ ولی بعضی‌ها هم، یک دوره‌ی حدوداً 1 الی 2 ماهه کلاس آمادگی رفتند که با فرمت امتحان آشناتر شوند (من جمله خود من) 🙂

این در صورتی است که دو نفر را می‌شناسم که کلاس نرفتند و از ما هم نمره‌های بیشتری گرفتند (سطح دانش زبان آن‌ها دقیقاً مثل من و دوستانم بود) 😁

البته به این نکته هم توجه کنید که من و دوستانم از سطح زبان خوبی برخوردار بودیم (متوسط مایل به خوب / خیلی خوب) ؛ به همین خاطر اگر حس می‌کنید نیاز به کلاس دارید یا مثل من یک کلاس آمادگی برای آزمون به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد، از اینکه کلاس می‌روید احساس عذاب وجدان نداشته باشید!

البته هنوز هم باور دارم آیلتس برای مبتدیان فرق زمین تا آسمانی با کسی که در سطح پیشرفته‌تری است، ندارد؛ جز اینکه باید بیشتر وقت بگذارد.

اگر حس می‌کنید سطح زبان شما مبتدی است، حتماً توصیه می‌کنم ابتدا دانش و مهارت خود را در زبان انگلیسی بالا ببرید.

خوب است یک نکته هم راجع‌به خوبی یا بدی کلاس رفتن بگویم.

کلاس رفتن به طور کلی چون به ما کمک می‌کند که مهارت اسپیکینگ را به خصوص جلوی دیگران تمرین کنیم، خیلی مفید است؛ ولی از طرفی هم هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد.

با این حال، اگر وقت کافی دارید و برای امتحان دادن در تنگنای زمانی نیستید، کلاس رفتن پیشنهاد می‌شود!

چرا؟ چون چه تافل و چه آیلتس، فقط در پی سنجش یک چیز در شما هستند و آن هم سنجش سطح دانش و مهارت کلی و پایه‌ای شما در زبان انگلیسی است!

کلاس رفتن در بلندمدت این مهارت و دانش در زبان انگلیسی را تقویت می‌کند! (البته به شرطی که تمرین‌های کلاس را انجام بدهید و حتماً خودخوان و هر روز لغت یاد بگیرید.)

بهینه مدت کلاس برای شروع آیلتس از صفر

تجارب دیگران در کانال‌های تلگرام در مورد آمادگی آزمون آیلتس

خواندن تجارب دیگران بسیار مفید و آموزنده است؛ ولی باید حواسمان هم باشد!

واقعیتش این است که زمان ما هم خیلی‌ها در کانال‌های تلگرام مربوط به تافل یا آیلتس می‌گفتند: “ما اصلا کلاس نرفتیم و با یک یا دو هفته خواندن، نمره‌ی 7 یا 8 گرفتیم. لطفاً به این قبیل حرف‌ها توجه نکنید😁

خیلی از این افراد ممکن است از چند وقت قبل‌تر در حال قوی‌تر کردن سطح کلی و پایه‌ای زبان (نه صرفاً یادگیری آیلتس !) خود بوده باشند یا همیشه در حال دیدن فیلم و خواندن کتاب انگلیسی باشند.

در کل، سطح زبان آن‌ها در حد پیشرفته است و برای این افراد، یک مقدار خواندن که صرفاً فرمت و مدل امتحان را بفهمند، کافی است؛ پس به هیچ وجه نگذارید این حرف‌ها روحیه‌ی شما را تضعیف کند! 😁

2- برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنم ؟ چگونه دانش و مهارتم را در زبان انگلیسی بهتر کنم؟

خب، حالا قسمت مهیج ماجرا!

چگونه دانش زبان‌مان را بالا ببریم؟

حالا که فهمیدیم “به کلاس رفتن احتیاج داریم یا نه؟”، می‌توانیم برگردیم به هدف اصلی کسانی که دارند از ما امتحان آیلتس یا تافل می‌گیرند و آن چیست؟

سنجش دانش کلی ما در زبان انگلیسی!

پس هرچه بیشتر بلد باشید، گلی هست که به سر خودتان می‌زنید!

ممکن است خیلی‌ها بگویند “اگر فلان نکته‌ی کنکوری آقای ایکس را ندانی نمی‌شود” یا “اگر فلان کلاس را نروی نمی‌توانی نمره‌ی خوبی کسب کنی”؛ ولی ما صرفاً اگر بتوانیم دانش کلی زبان‌مان را تقویت کنیم، همه‌ی این‌ها حل می‌شود!

باور کنید این تجربه‌ی شخصی من، دوستانم و تمام آن‌هایی هست که کلاس می‌آمدند.

پیش از هر چیز باید بدانیم در آیلتس، 4 مهارت را می‌سنجند:

  • لیسنینگ
  • اسپیکینگ
  • ریدینگ
  • رایتینگ

ما برای آمادگی آزمون آیلتس باید تک تک این مهارت‌ها را بهبود ببخشیم؛ ولی همه‌ی این 4 مهارت روی دو ستون استوار است! بله! دو تا!

  1. دانش لغوی شما
  2. دانش گرامری شما

پس قبل از اینکه 4 مهارت بالا را دقیق‌تر توضیح بدهم، باید ببینیم چگونه این دو ستون لغت و گرامر را تقویت کنیم:

ستون اول – لغت: چگونه برای امتحان آیلتس آماده شویم ؟

یادگیری لغت برای آمادگی آزمون آیلتس

برای تقویت دایره‌ی لغات، باید زیاد لغت خواند.

خب این را که می‌دانیم؛ ولی نکته‌ی مهم‌تر، مرور این لغات است!

برای خودم زیاد پیش آمده که لغات را داخل دفترچه بنویسم ولی دیگر سراغشان نروم!

به نظرم یکی از مهم‌ترین مراحل همیشگی یادگیری زبان، تقویت لغت است (بله! همیشگی؛ حتی اگر نمره‌ی آیلتس شما 9 شود! پس برای شروع آیلتس از صفر هم این نکته را باید بیشتر رعایت کنید!) .

اگر وقت شما خیلی کم است، اولویت را روی خواندن لغات خود آیلتس بگذارید؛ ولی اگر بیشتر وقت دارید، در یادگیری لغت از هیچ منبعی دریغ نکنید.

خوب است از منابع به‌روزتر شروع کنید که در ادامه توضیح می‌دهم؛ ولی یک نکته هست که باید انجامش بدهید! آن هم این است که هر روز لغت بخوانید.

حتماً از پیش برای خودتان مشخص کنید که:

  • هر روز چه تعداد لغت می‌خواهید یاد بگیرید؟
  • هر روز چه مقدار می‌خواهید برای یادگیری لغت‌ها وقت بگذارید؟
  • از چه منابعی می‌خواهید لغات را یاد بگیرید؟
  • مهم‌ترین نکته، استمرار است! هر روز این کار را انجام دهید تا به آن عادت کنید! روزی 5 لغت هم هدف بزرگی است! این یعنی در طی یک ماه شما 60 لغت جدید را یاد خواهید گرفت!
  • یاد گرفتن لغت به سطح زبان شما بستگی ندارد؛ حتی اگر زبان شما خوب است لطفاً این کار را بکنید!

استفاده از اپلیکیشن Memrise

برای آیلتس از کجا شروع کنم با کمک ممرایز

به کمک این وب‌سایت/اپلیکیشن موبایل به راحتی می‌توانید در کورس‌های لغت که دیگر کابران ساخته‌اند شرکت کنید و لغات جدید را یاد بگیرید و مرور کنید؛ حتی وقتی در مترو یا یک مجلس خسته‌کننده هستید! 😉

خیلی از کتاب‌های لغت زبانی که می‌خوانید، در اینجا موجود است و خیلی سریع‌تر از خود کتاب و حتی با کیفیت ماندگارتر در حافظه‌ی فعال، می‌توانید لغات را یاد بگیرید.

می‌توانید کتاب‌های موردنظرتان را از اینجا پیدا کنید و به لیست کورس‌های در حال مطالعه‌‌ی خود اضافه کنید.

من خودم جزوه 1212 لغت ضروری برای تافل و هم‌چنین کتاب لغات ضروری تافل را از طریق همین اپلیکشن یاد گرفتم و اتفاقاً خیلی سریع‌تر و بهتر از بقیه‌ی دوستانم که از کتاب یا ورژن کاغذی استفاده می‌کردند، تمام شد.

به همین دلیل به شما هم حتماً توصیه می‌کنم از این اپلیکیشن استفاده کنید؛ حتی در صورتی‌که بخواهید می‌توانید خیلی راحت و از طریق وب‌سایت، کورس لغت مورد علاقه‌‌ی خود را درست کنید و بعداً از طریق وب و یا اپلیکشن موبایل، لغات خود را مرور کنید!

مشابه با موارد قبل، کتاب لغات ضروی آیلتس را هم حتماً پیشنهاد می‌کنم که بخوانید.

استفاده از دفترچه یا دفتر برای یادگیری لغت

برای آیلتس از کجا شروع کنم با کمک دفترچه لغت

درست است که استفاده از اپلیکشن‌های موبایلی به یادگیری و یادسپاری لغت سرعت می‌بخشند، ولی نمی‌شود از ارزش دفترچه و دفتر به صورت سنتی‌تر آن هم غافل شد!

در این حالت، توصیه‌ی من به شما این هست که به جای نوشتن تک‌لغت در دفترچه‌تان، جمله‌ای که لغت را در بطن آن شنیده‌اید یا جمله‌های مثال زده شده در دیکشنری را بنویسید!

شاید فکر کنید زیادی وقت‌گیر است؛ ولی این‌قدر مهم است که خودتان بعد از یک مدت متوجه می‌شوید که ارزشش را دارد!

پس حتماً سعی کنید کلمات را در قالب جملات در دفتر یا دفترچه‌تان وارد کنید.

اهمیت Phrasal Verb ها

نکته‌ی مهمی که در مورد phrasal verb ها وجود دارد و در کمتر کلاسی مطرح می‌شود، نقش بسیار مهم آن‌ها در مکالمه و اسپیکینگ است!

برای رایتینگ و نوشتن متن‌های رسمی‌تر احتمالاً به این افعال نیاز کمتری خواهید داشت؛ ولی وقتی بحث مکالمه، به خصوص با یک فرد نیتیو، در میان باشد، قضیه فرق می‌کند!

شما ممکن است در حال تعریف کردن خاطره‌ای باشید و بخواهید بگویید که شیر آب را زیاد کردید یا لباس‌هایتان را پوشیدید یا مثلاً زمین خوردید.

ممکن است چون تا به حال برای مدتی پشت سر هم – مثلاً پنج دقیقه – بداهه صحبت نکرده‌ایم، متوجه نشده باشیم که phrasal verb ها تا چه میزان در چنین مواقعی به کار می‌آیند و توسط خود افراد نیتیو هم زیاد استفاده می‌شوند؟!

پس به هیچ وجه از اهمیت این نوع افعال غافل نشوید؛ حتی اگر فکر می‌کنید سطح زبان شما خوب است!

البته اگر هدف شما این باشد که طبیعی و کارآمد مثل افراد نیتیو، زبان انگلیسی را صحبت کنید! (امیدوارم هدفتان همین باشد😀 )

در نهایت، این کتاب عالی را معرفی می‌کنم تا phrasal verb ها را در دو سطح متوسط و پیشرفته یاد بگیرید.

سطح متوسط برای اسپیکینگ، مناسب‌تر است و سطح پیشرفته هم بیشتر برای رایتینگ، مناسب است.

البته می‌توانید در اپلیکیشن ممرایز که بالاتر توضیح دادم هم کورس مربوط به این کتاب را پیدا کنید.

این‌گونه راحت‌تر و سریع‌تر در کنار خواندن مثال‌های کتاب، لغت‌ها را با سرعت بیشتری به یاد می‌سپارید.

اگر علاقه‌مندید که بیشتر درباره‌ی افزایش دایره‌ی لغات بدانید، مطلب زیر را هم بخوانید:

تجربه‌ی من در مورد اهمیت Phrasal Verb ها

من وقتی که با دوستان نیتیوم صحبت می‌کنم، به شدت کمبود دانشم را در phrasal verb ها حس میکنم؛ چون اتفاقاً می‌خواهم مفاهیم ساده‌ای را بیان کنم ولی فعل مناسب آن عمل ساده به ذهنم نمی‌آید.

به جای آن مجبورم از لغت‌های زیادتری استفاده کنم تا آن عمل را توصیف کنم؛ در حالی‌که این نوع صحبت کردن، هم طولانی است و هم خیلی طبیعی نیست و یک فرد نیتیو به راحتی و با استفاده از phrasal verb مناسب، مشکل را حل می‌کند 😁

پس اصلاً از اهمیت این نوع افعال غافل نشوید.

البته اگر وقت کمی دارید، می‌توانید یادگیری‌ این افعال را به بعد از آزمون آیلتس هم موکول کنید.

ستون دوم – گرامر: چگونه برای امتحان آیلتس آماده شویم ؟

گرامر! چیزی که نمی‌شود از آن غافل شد.

شما اول از هرچیز و برای یادگیری زبان برای آیلتس باید گرامرتان را قوی کنید؛ چون برای تمام 4 مهارت‌ آیلتس شدیداً به آن نیاز پیدا خواهیدکرد.

ممکن است فقط قسمت‌های خاصی از گرامر را ندانید یا یادتان رفته باشد؛ ولی با این حال، باز هم بروید و آن قسمت‌ها را مجدداً بخوانید!

در آیلتس حتی اگر هم از لغات خوبی حین صحبت کردن و نوشتن استفاده کنید، ولی ساختار جمله‌های شما ایراد داشته باشد، نمره‌ی قابل توجهی را از دست می‌دهید.

پس بیایید یک بار برای همیشه گرامر را صحیح یاد بگیریم!

خوبی گرامر این هست که کتاب‌های خیلی خوب زیادی در این باره نوشته شده و شما با خواندن هر کدام از آن‌ها می‌توانید مشکلات گرامری خودتان را تا حد زیادی برطرف کنید!

دو تا از کتاب‌هایی که پیشنهاد می‌کنم:

دو مورد اول هر کدامشان را بخوانید فرقی ندارد؛ ولی مورد آخر پیشرفته‌تر است و اگر وقت کافی دارید، آن را مطالعه کنید حتماً! یا وقتی که امتحان را دادید، مطالعه کنید چون همان‌طور که می‌دانید باید زبان را به صورت پیوسته خواند؛ حتی اگر نمره بالایی در آزمون آیلتس بیاورید😉

البته کتاب گرامر بتی آذر را هم می‌توانید چک کنید.

خوب است مطلب زیر را هم درباره‌ی یادگیری گرامر مطالعه کنید:

3- مهارت‌های چهارگانه در آیلتس

تا اینجا به این سؤالات جواب دادیم که:

  • برای امتحان آیلتس از کجا شروع کنیم ؟
  • برای خواندن آیلتس از کجا شروع کنم ؟
  • چگونه برای امتحان آیلتس آماده شویم ؟
  • برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟

همان‌طور که بالاتر هم گفتم، 4 مهارت اصلی در آیلتس سنجیده می‌شود.

شما باید علاوه بر اینکه دو ستون گرامر و لغات خود را مستحکم می‌کنید، به منظور آمادگی آزمون آیلتس ، به‌طور تخصصی روی این 4 مهارت هم کار کنید.

اگر دانش و سطح زبان شما خوب است، می‌توانید یک ماه قبل از امتحان به صورت جدی وقت بگذارید و عملکرد خودتان را در این 4 مهارت افرایش دهید.

البته توجه کنید که حتماً به صورت زمان‌دار این کار را بکنید.

اگر هم حس می‌کنید سطح زبان شما متوسط است، کمی زودتر اقدام کنید.

ولی راستش را بخواهید، اصل کار همان دانش کلی زبان انگلیسی شما است!

کلیات این مهارت‌ها را خیلی سریع در 4 ساعت می‌توانید یاد بگیرید؛ ولی همه چیز به دانش زبان شما بر می‌گردد!

پس تا می‌توانید ستون‌ها را قوی کنید!

اگر حس می‌کنید که پایه‌ی شما در یکی از این مهارت‌ها خیلی ضعیف است، حتماً پیشنهاد می‌کنم روی آن مهارت خاص، وقت بیشتری بگذارید و در این راه می‌توانید از یک معلم خوب هم مشورت بگیرید.

چرا بیشتر برای آیلتس وقت نگذاریم؟

زمان‌بندی و برنامه‌ریزی آیلتس برای مبتدیان

دلیل اینکه گفتم در حد یک یا دو و یا نهایتاً سه ماه (بسته به سطح زبان شما) ، وقت گذاشتن برای یادگیری این 4 مهارت کافی می‌باشد، این است که بیشتر از این مقدار وقت گذاشتن برای این 4 مهارت آیلتس، فرسایشی می‌شود.

این حرفی است که از چند معلم خوب تافل و آیلتس هم پرسیده ام.

پس اگر بیشتر از این مقدار وقت دارید، به جای کار کردن روی آیلتس، به بالابردن مهارت کلی خود در زبان انگلیسی به خصوص گرامر، لغت، اسپیکینگ و لیسنینگ بپردازید.

کار کردن روی آیلتس و زمان گذاشتن برای تست و سؤالات کتاب‌های کمبریج آیلتس را به همان یک یا دو ماه قبل امتحان موکول کنید.

بالاخره برای تقویت 4 مهارت‌ تخصصی آیلتس کدام کتاب‌ها را بخوانیم؟

برای یادگیری این 4 مهارت و به خصوص برای جواب سؤال ” برای آیلتس از کجا شروع کنم ” ، کتاب‌های زیادی وجود دارد.

خواندن و حل کردن سؤالات کتاب‌های Cambridge برای یادگیری آیلتس و مهارت‌ها و سبک سؤالات امتحان کافی و جامع است.

اگر خواستید این مطلب از سایت ویرگول را هم بخوانید:

4- برای خواندن آیلتس از کجا شروع کنم ؟ پادکست، فیلم و کتاب‌های انگلیسی را دست کم نگیرید!

کتاب زبان یادگیری آیلتس

اصلاً پادکست، فیلم و کتاب‌های انگلیسی را دست کم نگیرید.

در ابتدا ممکن است سخت باشد و یا سرعت شما کم باشد؛ ولی به شما قول می‌دهم، کمی که کتاب مناسب سطح‌تان را بخوانید و دانش لغوی‌تان هم بالا برود می‌توانید هم کتاب‌های سخت‌تر را بخوانید و هم سرعت خوانش‌ خود را بالا ببرید.

هم‌چنین هر شهری که باشید می‌توانید به وب‌سایت انتشارات جنگل و یا شعبه‌ی حضوری‌ آن در تهران، خیابان انقلاب مراجعه کنید و با تخفیف 50% هر کتاب انگلیسی که خواستید را تهیه کنید یا اینترنتی سفارش دهید!

علاوه بر بالا بردن دایره‌ی لغات، کتاب خواندن به زبان انگلیسی به شما کمک زیادی می‌کند که در مهارت ریدینگ هم کلی پیشرفت کنید!

از طرفی، در اپلیکیشن‌های مربوط به پادکست (مانند Castbox) و یا یوتیوب هم می‌توانید کتاب‌ داستان‌های صوتی انگلیسی رایگان زیادی پیدا کنید.

برای مثال: Becoming by Michelle Obama

من خودم از کتاب‌های سطح بندی شده شروع کردم (از پایین‌ترین سطح ممکن که مبتدی یا همان beginner بود) و هیچ‌وقت باورم نمی‌شد یک روز بتوانم کتاب‌های رمان اصلی را بخوانم ولی شد!

صرفاً صبر و خواندن پیوسته می‌خواهد، همین! باور کنید! 😀

فیلم مختص یادگیری زبان برای آیلتس

فیلم برای تقویت و یادگیری آیلتس

فیلم دیدن هم می‌تواند دایره‌ی لغات شما را بالا ببرد!

البته به شرطی که لغات جدید را در بیاورید، نه اینکه الکی فقط فیلم را تماشا کنید 😁

هم‌چنین به مقدار زیادی مهارت لیسنینگ شما را بهبود می‌بخشد!

ابتدا با زیرنویس انگلیسی ببینید.

ممکن است بخواهید دو بار یک فیلم را ببینید تا بتوانید لغت‌های جدیدش را بیابید؛ حتماً این کار را بکنید!

خصوصاً اگر وقت کافی تا امتحان آیلتس دارید و هنوز جوابی برای سؤال ” برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟” پیدا نکرده‌اید، دیدن فیلم می‌تواند گزینه‌ی اول شما باشد!

زیرا هم مهارت لیسنینگ و هم دایره‌ی لغات شما را بالا می‌برد و غیر مستقیم هم روی مهارت اسپیکینگ شما اثر می‌گذارد!

یک تمرین خوب دیگر هم که می‌توانید انجام بدهید و به بهبود لهجه‌ی شما کمک بسیار زیادی می‌کند، این است که فیلم یا پادکست را تکه‌تکه پخش کنید و بعد از هر بار توقف ویدئو یا صدا، سعی کنید جمله‌ی گفته‌شده را به همان صورتی که گوینده ادا کرده، بگویید.

بعد از چندبار تکرار، تأثیرش را می‌بینید و نیازی نیست من از خوبی‌های بی‌شمار این روش روی بهبود لهجه بگویم!

این روش، به تکنیک Shadowing / Voicing / Dubbing هم معروف هست.

در ادامه، اسم چند فیلم‌ خیلی معروف را آورده‌ام: (به این مدل فیلم‌ها، sitcome می‌گویند، مثل سریال ترش و شیرین خودمان 😁)

مطلب زیر را هم از دست ندهید:

پادکست مخصوص یادگیری زبان برای آیلتس

پادکست برای آمادگی آزمون آیلتس و تقویت زبان انگلیسی

پادکست هم مانند فیلم به بهتر شدن مهارت لیسنینگ و بالا رفتن دایره‌ی لغات‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند!

در ادامه، لیست چند پادکست خوب انگلیسی را برای شما آورده‌ام:

این مطلب هم اهمیت پادکست در یادگیری زبان انگلیسی را بیشتر توضیح می‌دهد:

مطالب مرتبط

تقویت اسپیکینگ:

اگر دوست دارید بیشتر درباره‌ی اسپیکینگ بدانید، سری به مطلب زیر بزنید:

تقویت لیسنینگ:

برای تقویت لیسنینگ چه کار کنیم؟

برای تقویت لیسنینگ از چه اپلیکیشن‌هایی می‌شود استفاده کرد؟

تقویت ریدینگ:

برای تقویت ریدینگ چه کتاب‌هایی بخونیم؟

برنامه‌ریزی برای خواندن زبان:

برای بهتر شدن زبان، چگونه برنامه‌ریزی کنم؟

خب بالاخره روش اصولی یادگیری زبان چیه؟!

به چه روش‌های دیگری می‌توانیم بازده یادگیری خود را بالا ببریم؟

افزونه‌هایی که به یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک می‌کنند:

آیا در خودرو و ترافیک هم می‌توانیم زبان خود را تقویت کنیم؟

در یوتیوب چه کانال‌هایی هستند که به بهتر شدن زبان ما کمک می‌کنند؟

راستی، در این لینک هم تمام مطالب مرتبط با که تا به حال منتشر کرده‌ایم را می‌توانید یکجا ببینید!

امیدوارم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و جواب سؤال ” برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟” را هم گرفته باشید.
اگر نظری درباره‌ی مطالب گفته شده دارید، لطفاً برای ما در قسمت کامنت بنویسید.
راستی! اگر آزمون آیلتس داد‌ه‌اید، خیلی خوب می‌شود که تجربیات خود را همین‌جا بنویسید تا بقیه‌ی دوستان هم بهره‌مند شوند😃
همه‌ی این تجربیات ارزشمند است و چه خوب می‌شود که یک جا ثبت شوند.
اگر هم سؤالی دارید، حتماً بپرسید تا من یا بقیه‌ی دوستان شما را راهنمایی کنیم!
پیشاپیش ممنون از همگی! 😃



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “برای آیلتس از کجا شروع کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.