رهایی از سردرگمی شغلی با دوره جامع طراحی مسیر شغلی

05cd561c30ce09371833d5f2a171bd66_1200x628__1___1_-removebg-preview

بهترین ابزار هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

بهترین ابزار هوش مصنوعی - معرفی 13 ابزار هوش مصنوعی رایگان
Rate this post

امکانات مختلفی در سراسر وب از هوش مصنوعی معرفی شده اما به راستی بهترین ابزار هوش مصنوعی کدام است؟

این اختراع جدید بشر که تاریخچه‌ی آن به قرن بیستم میلادی برمی‌گردد، به یک‌باره پیشرفت چشمگیری را تجربه کرد. به طوری‌که امروز اگر پشت‌بند هر حرفه‌ای کلمه‌ AI را بشنویم، برای جادویی که می‌دانیم در پس آن خوابیده ذوق‌زده می‌شویم.

این مقاله فقط مخصوص صاحبان بیزنس و فعالان شبکه‌های مجازی نیست. هوش مصنوعی اولین قدم‌های خود را به سمت تغییر چهره دنیا برداشته و هنوز مسیر زیادی برای پیمودن دارد. پس همه ما باید تا این ربات باهوش دویدن یاد نگرفته، خود را به آن برسانیم.

در این مقاله در مورد ۱۳ ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا متنی، تصویری، ویدیویی، کدنویسی و دستیار استخدام را معرفی کرده‌ایم.

فهرست مطالب به شرح زیرند:

بهترین ابزار هوش مصنوعی چیست؟

بهترین ابزار هوش مصنوعی چیست

هوش مصنوعی یا AI امروزه تمام دنیا را احاطه کرده و شما دست روی هر فعالیتی که بگذارید، با یکی از ابزارهای آن کار دارید. ابزار هوش مصنوعی براساس چیزی که آموزش دیده‌ و دستوری که شما برایش می‌نویسید، وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. حالا این وظیفه می‌تواند خلاصه کردن مقاله، نوشتن متن طولانی یا کوتاه، ویرایش یا طراحی تصویر و ویدیو، تولید صدا، کدنویسی و موارد دیگر باشد.

ابزار هوش مصنوعی مهارت‌های ما را تکمیل می‌کند، نقاظ ضعف را برطرف می‌کند و قوت را ارتقا می‌دهد. همه‌ی ما سالیان سال است که از امکانات این فناوری استفاده می‌کنیم، اما کمتر کسی متوجه آن می‌شود. مثلاً برنامه اسنپ برای قیمت‌دهی و تخمین زمان رسیدن به مقصد از ابزار هوش مصنوعی استفاده می‌کند. یا موتورهای جستجوی گوگل که در حقیقت ربات هستند و بر اساس المان‌های مختلف نتایج جستجو را به ما نشان می‌دهند. این‌ها تنها مثال‌هایی از هوش مصنوعی ضعیف یا Weak AI هستند. در مورد تعریف هوش مصنوعی و انواع و تاریخچه آن، حتما از مقاله‌ی دیگری که به‌طور اختصاصی منتشر کرده‌ایم، دیدن کنید.

چرا باید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی بازدهی روزانه کارها را بالا می‌برد. شما چقدر برای نوشتن یک مقاله وقت می‌گذارید؟ برای ادیت تصاویر و ویدیو چطور؟

در این مثاله ما به بررسی این تکته می

هوش مصنوعی تمام این وظایف را تنها در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد. تنها کافیست که دستور کامل و مناسبی به آن بدهید و مقاله خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. ما اینجا، در کارنکن، به‌تازگی یک تغییر کوچک در دوره محتوانویسی و سئو ایجاد کرده‌ایم. ابزارهای هوش مصنوعی که کارهای جستجوی کلیدواژه و نگارش مطلب را تا چند برابر سریع‌تر می‌کنند، اکنون به دوره اضافه شده‌اند. هشت هفته با ما همراه باشید و از سطح صفر خود را به بازارکار برسانید.

درجه‌ای از استقلال در عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی را شاهد هستیم که بوسیله‌ی آن از پس انجام وظایف تکراری برمی‌آیند. مزایای استفاده از هوش مصنوعی بی‌شمارند و روز به روز با گسترش مرزهای این فناوری به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. اما به طور خلاصه می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • استفاده از ابزارهای AI، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
  • از حجم کاری ما کم می‌کند.
  • وظایف پیچیده را بدون هزینه انجام می‌دهد.
  • بدون وقفه کار می‌کند و خرابی ندارد.
  • توانایی‌های افراد را افزایش می‌دهد.
  • با سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کردن فرآیند، تصمیم‌گیری را تسهیل می‌کند.
  • پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند در صنایع مختلف استفاده شود.

در مورد کاربرد هوش مصنوعی در صنایع ایران و چشم‌انداز آن در چند سال آینده، مقاله زیر را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع ابزارهای هوش مصنوعی

بهترین هوش مصنوعی های رایگان

نکته قابل توجه این است که ابزارهای هوش مصنوعی تنها کسب‌و‌کار شما را تکمیل می‌کنند و نمی‌توانند جایگزین آن شوند. هرچند در این زمینه استثناهایی نیز وجود دارند. در مورد ۳۰ شغلی که در آینده حذف می‌شوند، قبلاً صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر، از شما دعوت می‌کنیم مقاله را مطالعه کنید.

شرکت‌هایی که در جهت توسعه ابزارهای هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، در ایران و جهان بی‌شمارند. خدماتی که هر کدام از این ابزارها به کاربران ارائه می‌دهند، در یکی از دسته‌های زیر خلاصه می‌شود:

  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا متنی
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی و ادیت تصویر
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید ویدیو
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای کدنویسی
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای استخدام

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا متنی

احتمالا اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم هوش مصنوعی به ذهنتان رسید، ربات‌های تولید محتوای متنی بود. شهرتی که این ربات‌ها مثل Chatgpt در سال‌های اخیر پیدا کرده‌اند، بیشتر از هر نوع دیگر AI بوده‌است.

این دسته ابزارها به دلیل سادگی و کاربرد متنوع، توسط قشر بزرگی از کاربران استفاده می‌شوند. اما بیشتر برای کمک به نویسندگان، بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده‌اند. از پرسیدن سوال تا پیشنویس ایمیل‌های تبلیغاتی، ایده‌های کمپین و نگارش مقالات وبلاگی با این AI انجام می‌شوند. ما در ادامه بهترین ابزارهای هوش مصنوعی رایگان را برای شما معرفی کرده‌ایم.

ابزار هوش مصنوعی داوینچی

معرفی ابزار هوش مصنوعی داوینچی

ابزار هوش مصنوعی داوینچی، یک دستیار نوشتاری همه‌فن‌حریف است که آکادمی برتر آن را توسعه داده. این ربات قابلیت فهم و صحبت به ۱۰ زبان را دارد. تا ۱۵ هزار کاراکتر به طور رایگان می‌توانید از امکانات داوینچی استفاده کنید بعد از آن باید به طور ماهانه اشتراک بپردازید.

  • تولید داستان خلاقانه
  • ایده نوشتن عنوان
  • خلاصه مقاله
  • نوشتن بیوگرافی برای شرکت‌ها
  • رزومه‌نویسی و…

تنها بخشی از کاربردهای این ربات باهوش هستند. برای شروع تست ۳۰ روزه رایگان روی لینک زیر کلیک کنید.

Chatgpt

معرفی هوش مصنوعی Chatgpt

یکی از در دسترس‌ترین و ساده‌ترین چت‌بات‌های دنیا!

کاربرد Chatgpt به حدی گسترده است که در سایر انواع ابزارهای هوش مصنوعی، گه‌گداری گذرتان به این ربات بی‌نظیر خواهد خورد. شما می‌توانید از Chatgpt:

  • سوال بپرسید.
  • موضوعات پیچیده را یاد بگیرید.
  • مقاله بنویسید.
  • کد بنویسید.
  • و محتوایی از هر نوع ایجاد کنید.

برای استفاده تنها نیاز به یک خط خارجی و قندشکن دارید.

ابزار هوش مصنوعی گوگل

ابزار هوش مصنوعی گوگل، گوگل بارد نام دارد که با سرعت و دقت بالا متن‌هایی با طول و قالب دلخواه کاربر تولید می‌کند. از میان توانایی‌های این هوش مصنوعی می‌توانیم به تولید شعر، نوشتن مقالات و حتی ایجاد داستان‌های کوتاه اشاره کنیم.

Google Bard فارسی را نیز متوجه می‌شود و شما می‌توانید بدون محدودیت از این ابزار هوش مصنوعی رایگان سوال بپرسید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی و ادیت تصویر

هوش مصنوعیِ تولید تصویر یک ابزار بسیار مفید برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپاست که بودجه‌ای برای استخدام طراح ندارند. خود طراحان هم به عنوان دستیار می‌توانند از امکانات بی‌شمار این هوش مصنوعی استفاده بکنند.

اگر به دنبال ایجاد تجسم داده‌ها، ویرایش عکس‌ یا تثبیت سبک هنری برند خود هستید، این ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی نیازهای شما را برطرف می‌کنند.

Midjourney

Midjourney ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس است. تصاویر فوق هنری که این AI قابلیت تولید آن‌ها را دارد با غول‌های تکنولوژی دنیا رقابت می‌کنند. نمونه‌اش را در تصویر زیر می‌بینید. تنها کافیست تصویری را که در نظر دارید با جزئیات دقیق برای هوش مصنوعی توضیح دهید.

طراحی خلاق با midjourney ai

استفاده از Midjourney بسیار راحت است. با استفاده از لینک زیر ابتدا وارد سایت آن شده و به عنوان کاربر بتا ثبت‌نام می‌کنید. بعد از دریافت ایمیل تاییدیه به صورت رایگان می‌توانید تصاویر دلخواه خود را بسازید.

Nightcafe

معرفی Nightcafe ai

با این ابزار هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه نقاشی هنری خلق کنید. هوش مصنوعی Nightcafe همانند سایر ربات‌های تولید متن به تصویر مثل Midjourney عمل می‌کند. قابلیت ادیت تصاویر قدیمی و اضافه‌کردن رنگ و لعاب هنری نیز در اینجا ارائه می‌شود.

روزانه تا ۵ مرتبه می‌توانید به صورت رایگان به Nightcafe دستور بدهید. برای شروع روی لینک زیر کلیک کنید.

ابزار هوش مصنوعی magic eraser  

ابزار هوش مصنوعی magic eraser

در وبسایت Magic Eraser به‌راحتی و با چند کلیک، اشیا اضافه تصاویر خود را پاک کنید. تا پیش از معرفی این ربات، همه برای ادیت‌های بزرگ و کوچک دست به دامان فتوشاپ بودیم. اما امروزه تجربه ویرایش حرفه‌‌ای عکس با این ابزار هوش مصنوعی برای همه کاربران ممکن شده.

استفاده از پاک‌کن جادویی راحت و رایگان است. برای ورود به سایت، از لینک زیر استفاده کنید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید ویدیو

از همکاری هوش مصنوعیِ تولید تصویر و دستیاران متنی، هوش مصنوعی تولید ویدیو به کاربران معرفی شد. در زیر با سه نمونه از بهترین ادیتورها و سازندگان ویدیوهای کوتاه آشنا شوید.

Fliki

هوش مصنوعی تولید ویدیو Fliki

هوش مصنوعی Fliki متن را به صورت فایل‌های صوتی و ویدیویی تحویل می‌دهد و خلاقیت ویدیوهای یوتیوبی و پادکست‌ها را چند برابر می‌کند. طراحی کاربرپسند، قابلیت فهم ۷۵ زبان و بیش از هزار نوع تنوع صدایی را با Fliki تجربه کنید.

Synthesia

ابزار هوش مصنوعی Synthesia

یک ابزار قدرتمند تبدیل متن به ویدیو دیگر، هوش مصنوعی Synthesia است که از طریق مرورگر قابل دسترسی می‌باشد. تولید محتوای شبکه‌های مجازی برای هر مقصود تجاری و غیرتجاری به‌راحتی آب خوردن با این ابزار انجام می‌شود.

Synthesia از ۱۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و آواتارهای هوش مصنوعی این سیستم در بین رقیبان بی‌نظیر هستند و بیشترین شباهت را به انسان‌ها دارند.

Pictory

معرفی pictory ai ابزار تبدیل متن به ویدیو

Pictory با استفاده از منابع مختلف از جمله تصاویر ذخیره‌شده، موسیقی و صداگذاری‌ها محتواهای متنی را به ویدیوهای ساده و جذاب تبدیل می‌کند. با این ابزار هوش مصنوعی محتوای یونیک برای چنل‌های مجازی خود بسازید، بین ۳ میلیون تصویر جستجو و انتخاب کنید، ویدیوهای طولانی را خلاصه کنید و خروجی‌های شگفت‌انگیز دریافت کنید.

ما پیش‌تر به‌طور جامع به هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی پرداخته‌ایم. در مقاله زیر می‌توانید در مورد ۱۰ سایت دیگر تولید ویدیو بخوانید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای کدنویسی

ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی نوشتن، تجزیه و تحلیل و اشکال‌زدایی کدها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. یکی از فواید این ابزارها استفاده راحت آن‌ها است که افراد بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای به‌راحتی می‌توانند کدهای موردنظر خود را دریافت کنند.

aiXcoder

هر مدل کدنویسی را به aiXcoder بسپارید. این ابزار هوش مصنوعی با سنجش زمینه و نحوه درخواست شما، پیشنهادات خود را ارائه می‌کند و به توسعه‌دهندگان در افزایش کارایی کدها کمک می‌کند. aiXcoder از چندین زبان برنامه‌نویسی اصلی از جمله جاوا، پایتون، سی‌شارپ، سی/سی، جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت پشتیبانی می‌کند. استفاده رایگان از این ربات محدود است و بعد از آن نیاز به پرداخت اشتراک ماهانه دارید.

TabNine

از تکنولوژی TabNine برای تکمیل کد استفاده می‌شود. براساس زبان تایپ، پیشنهاداتی برای افزایش کارایی به شما می‌کند تا دیگر نیازی به تایپ دستی نداشته‌باشید. TabNine با ویرایشگر کدهای مختلف سازگار است و یک ابزار ارزشمند در انواع محیط‌های برنامه‌نویسی بشمار می‌آید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای استخدام

ابزار هوش مصنوعی دستیار استخدام

فرآیند جذب نیروی انسانی برای هر ارگان و کسب‌و‌کار کوچک و بزرگ، تأثیر مستقیمی در موفقیت و شکست آن‌ها دارد. از این منظور هدایت و رهبری این روند به دقت و زمان زیادی نیاز دارد. ابزارهای هوش مصنوعی که در این قسمت معرفی کرده‌ایم، تا حدی از سنگینی فرایند استخدام می‌کاهند.

Paradox.ai

برای اتوماتیک‌کردن برخی از مراحل استخدام مثل گزینش داوطلبان، زمان‌بندی مصاحبه‌ها و پاسخگویی ۲۴ ساعته ابزار Paradox.ai در خدمت شرکت‌هاست.

Hiredscore

ابزار هوش مصنوعی که با استفاده از تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی و داده‌های اعضای تیم بهترین توصیه‌های عملی را به تیم استخدام می‌کند. برای کشف استعدادها، افزایش کارایی تیم، حفظ تنوع سازمانی و کاهش سوگیری کاربرد دارد.

سخن پایانی

هیچ دلیلی برای تعلل و ترس از هوش مصنوعی وجود ندارد. شرکت‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، قوانین حریم خصوصی در آن‌ها به طور کامل رعایت می‌شود و هیچ زمینه‌ای برای سوءاستفاده‌ پیش نمی‌آید.

در این مقاله در مورد فواید استفاده از هوش مصنوعی گفتیم و ۱۳ ربات از بهترین ابزار هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم. حتماً این اسامی را به خاطر بسپارید که بعداً به کارتان خواهدآمد.

مطالب مرتبط

یکی دیگر از انواع هوش مصنوعی، ابزار تولید متن به صداست. در مقاله زیر با ۸ سایت رایگان برای استفاده فارسی آشنا شوید.

نتیجه کار با ابزار هوش مصنوعی به محتوایی ختم می‌شود که به آن هنر دیجیتال می‌گویند. در مورد تعریف هنر دیجیتال و ۸ مورد از شاخه‌های آن در مقاله زیر بخوانید.

۹ استارتاپ مطرح هوش مصنوعی در ایران و جهان در مقاله زیر معرفی شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این شرکت‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

شاید موضوع استارتاپ‌های اینترنت اشیا هم برایتان جالب باشد. تکنولوژی که تصور اتوماتیک شدن کوچک‌ترین کارها را هم عملی می‌کند. در مقاله زیر با ۱۰ استارتاپ برتر آن در ایران و جهان آشنا شوید.

از میان معرفی‌های بالا، به‌نظر شما بهترین ابزار هوش مصنوعی کدام است؟
تجربه خود از کارکردن با این تکنولوژی جدید را با خوانندگان ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *