دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

Rate this post

با گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی که زبانی بین‌المللی است، بیش از گذشته ضرورت دارد. سایت‌های آموزشی بسیاری در زمینه آموزش زبان فعال هستند اما با توجه به تنوع این سایت‌ها، یافتن سایتی مناسب که به آموزش تمام مهارت‌ها بپردازد، بسیار زمان‌بر است. لذا تصمیم گرفتیم در این مقاله از میان سایت‌های موجود، بهترین سایت‌ آموزش زبان انگلیسی را در مهارت‌ها و سطوح مختلف به شما معرفی کنیم.

در این مقاله، ابتدا مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی را بیان می‌کنیم تا با بررسی چالش‌های آموزش آنلاین تصمیم بگیرید که آیا یادگیری آنلاین زبان خارجی برای شما تصمیم درستی است یا خیر. سپس به معرفی فهرست بهترین سایت‌ آموزش زبان انگلیسی به هر دو زبان فارسی و انگلیسی می‌پردازیم.

بخش‌های مهم مطلب:

بخش اول: آموزش آنلاین زبان انگلیسی چیست ؟

آموزش آنلاین زبان انگلیسی رویکرد جدیدی در زمینه آموزش و یادگیری زبان است.    

آموزش آنلاین زبان انگلیسی به معنای تقویت و آموزش خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت کردن زبان انگلیسی به صورت آنلاین است.

امروزه توسعه سریع فناوری منجر به تسهیل زندگی انسان در همه زمینه‌های زندگی شده است. یکی از این زمینه‌ها، آموزش اینترنتی است. یادگیری انگلیسی به صورت آنلاین می‌تواند راهی عالی برای گسترش و ارتقاء مهارت‌های زبان انگلیسی شما باشد.

یادگیری آنلاین انگلیسی، فرآیند یادگیری زبان انگلیسی از طریق سایت‌های اینترنتی است. دانشجویان با استفاده از دوره‌های شنیداری و ویدئویی آنلاین، این فرصت را دارند که انگلیسی را در سطوح مختلف بیاموزند. کلاس‌های آنلاین انگلیسی از روش‌های مختلف آموزشی، از جمله مرور و تمرین خواندن تا آزمون‌های تعاملی و سایر ابزارهای مفید برای دانشجویان استفاده می‌کنند.

بخش دوم: مزایای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

در مطلب زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را به صورت خودآموز بیان نمودیم.

در اولین گام توضیح دادیم که زبان‌آموزان هنگام یادگیری زبان انگلیسی، ابتدا باید از خودشان هدف از یادگیری زبان را بپرسند. بین یادگیری زبان انگلیسی برای کار و یادگیری زبان انگلیسی برای استفاده در محیط دانشگاهی، تفاوت وجود دارد.

بعد از آن باید نقاط ضعف خودتان را در زبان انگلیسی مشخص نمایید. پس از شناسایی نقاط ضعفی همچون نوشتن، گفتن یا شنیدن، می‌توانید آموزش مرتبط با هر یک را انتخاب کرده و به طور خاص بر روی این نقاط ضعف متمرکز باشید.

با این حال، بهترین سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، بر تمام مهارت‌های انگلیسی تمرکز دارند. دانش آموزان با مراجعه به سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی می‌توانند زبان خود را در تمامی جنبه‌ها تقویت کنند. این جنبه‌ها شامل مهارت‌های نوشتاری، واژگان، گرامر، علائم نگارشی، گوش دادن و موارد دیگر است.

9 مورد از مزایای سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی

یادگیری آنلاین انگلیسی از طریق بهترین سایت‌ آموزش زبان انگلیسی مزایای زیادی نسبت به یادگیری سنتی در کلاس دارد

یادگیری آنلاین انگلیسی از طریق سایت‌های آموزش زبان انگلیسی مزایای زیادی نسبت به یادگیری سنتی در کلاس دارد. در ادامه به مهمترین مزیت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم.

1- یادگیری با سرعت دلخواه

وقتی زبان‌آموزان در یک کلاس سنتی انگلیسی می‌آموزند، باید به سرعت متوسط کلاس پایبند باشند. در این حالت برخی مجبور هستند با سرعتی فراتر از توانایی‌های خود حرکت کنند. اما بزرگترین مزیت سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی این است که دانش‌آموزان کنترل بیشتری بر سرعت یادگیری خود دارند.

2- تمرکز بر روی نقطه‌ضعف‌ها

زبان‌آموزان در حال یادگیری آنلاین می‌توانند زمان بیشتری را صرف اصلاح نقاط ضعف خود در زبان انگلیسی کنند. سپس تمرینات و دروس دشوار را تکرار کنند تا به طور مستمر مهارت‌های خود را گسترش دهند.

3- استفاده همزمان از چندین منبع

استفاده از چندین منبع، راهی عالی برای تقویت اثربخشی یادگیری و یکی از مزایای یادگیری آنلاین انگلیسی است.

4- هزینه کمتر

دوره‌های آنلاین معمولاً بسیار ارزان‌تر از دوره‌های انگلیسی در یک آموزشگاه زبان هستند یا حتی گاهی به صورت رایگان در دسترس هستند. همچنین به علت نبودن هزینه رفت و آمد، در هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

5- ذخیره فایل‌های آموزشی

دروس آنلاین معمولاً ضبط می‌شوند، بنابراین می‌توانید به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته آن‌ها را مرور کنید.

6- تنوع دوره‌ها و ارتقاء همزمان هر چهار مهارت

شما با توجه به هدفی که در ذهن دارید، از طیف گسترده‌ای از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان استفاده می‌کنید. روش‌های زیادی برای تمرین و بهبود همزمان مهارت‌های گفتاری، گوش دادن، خواندن و نوشتن به صورت آنلاین وجود دارد.

7- یادگیری از طریق مشارکت و تعامل با زبان‌آموزان

با نفوذ فناوری در زندگی ما، هیچ کمبودی در ابزارهای دیجیتالی وجود ندارد و شما می‌توانید در دروس جذاب و تعاملی شرکت کنید. بسیاری از دروس دیجیتالی در بسترهای تعاملی ساخته شده و یادگیری را برای ما جذاب‌تر از سخنرانی‌های کلاسی می‌کنند.

8- افزایش بهره‌وری و احساس موفقیت

در یادگیری آنلاین انگلیسی زبان‌آموزان با سرعتی که برای آن‌ها مناسب است می‌آموزند. لذا احساس موفقیت می‌کنند و موجب می‌شود بدون سردرگمی و مشکل به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

9- انعطاف‌پذیری

فارغ از مکان جغرافیایی، می‌توانید دروس آنلاین را در هر مکان و زمانی بگذرانید. تمام آنچه شما نیاز دارید اتصال به اینترنت و رایانه، لپ‌تاپ یا حتی یک گوشی یا تبلت است. معمولاً روز، ساعت و تعداد درس را متناسب با شغل یا کارهای شخصی خود در هفته انتخاب می‌نمایید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین

بخش سوم: معایب یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

معایب یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

در بخش قبلی مزایای مهم یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را عنوان نمودیم. با این حال، آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای همه مناسب نیست و چالش‌های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد. سنجش چالش‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی به شما کمک می‎‌کند تصمیم بگیرید که آیا یادگیری آنلاین زبان خارجی برای شما تصمیم درستی است یا خیر.

6 مورد از معایب سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی

قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای شما مناسب است یا خیر، همه مزایا و معایب آن‌ را تحلیل کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین معایب آموزش آنلاین می‌پردازیم.

1- عدم تعامل رو در رو با معلم

تعامل بین معلم و زبان‌آموز، بخش ذاتی از فرایند آموزشی است. برای برخی افراد، آموزش حضوری زبان کارآمد است زیرا بازخورد فوری بیشتری نسبت به آموزش آنلاین دریافت می‌کنند. این گونه افراد از آنجایی که زمان پاسخگویی معلم کمتر است، ترجیح می‌دهند آموزش را با مربی به صورت حضوری ادامه دهند، تا آن را تایپ کنند یا آنلاین توضیح دهند.

2- نیاز به نظم و انضباط شخصی

آموزش آنلاین به خودی خود روشی عالی است اما مستلزم داشتن انگیزه قوی و مهارت‌های مدیریت زمان است. اگر نظم و انضباط شخصی نداشته باشید، بهانه‌های کافی برای به تعویق انداختن جلسات خود خواهید داشت. انگیزه تحصیل در یک دوره آنلاین از خود شما ناشی می‌شود. این چیزی است که ما آن را یادگیری دانش‌آموز محور یا فعال می‌نامیم.

حقیقت این است که بیشتر زبان‌آموزان از نظم و انضباط شخصی و انگیزه لازم برای پایبندی به برنامه‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی برخوردار نیستند.

3- تعامل کمتر با سایر دانش‌آموزان

رقابت بین همکلاسان در آموزش‌های سنتی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. یادگیری آنلاین نمی‌تواند تعامل گروهی بین زبان‌آموزان را همانطور که در کلاس درس اتفاق می‌افتد ارائه دهد. یادگیری در یک کلاس فیزیکی با نشاط و جذابیت بیشتری همراه است، زیرا تعامل بیشتر نه تنها با مربی، بلکه با همکلاسی‌ها نیز وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق ارتباطات در آموزش آنلاین فقط بین دانشجو با مربی برقرار می‌شود.

4- امکان تقلب در ارزیابی آنلاین

متأسفانه یکی از بزرگترین معایب آموزش الکترونیکی، تقلب با روش‌های مختلف است. بنابراین تشخیص و پیشگیری تقلب در ارزیابی‌های آنلاین پیچیده‌تر از روش‌های تست سنتی است. بدون وجود یک سیستم تأیید هویت مناسب، زبان‌آموزان در ارزیابی‌های آنلاین، می‌توانند به شخص دیگری اجازه دهند که در ارزیابی شرکت کرده و در نتیجه آزمون کاملاً تقلب‌آمیز باشد.

5- عدم تعادل در هر چهار مهارت

یادگیری هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن در زبان انگلیسی بسیار مهم است. دستیابی به این تعادل ممکن است برای زبان‌آموزان آنلاین دشوار باشد. برای این منظور، باید به سایت‌هایی مراجعه کنید که فکر می‌کنید این تعادل را به خوبی تأمین می‌کنند.

6- زمان‌بر بودن دوره های آنلاین

با آموزش آنلاین زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در خانه یا هر کجا که هستید در کلاس‌ها شرکت کنید و نیازی به صرف زمان رفت و آمد به کلاس ندارید. اما علاوه بر اینکه آموزش آنلاین موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود، زمان‌بر نیز است. اگر مشکلی در رایانه، لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند، اتصال به اینترنت و سرعت رخ دهد، در آموزش وقفه‌ ایجاد شده و زمان هدر می‌رود. در نتیجه کل روند آموزش آنلاین بسیار طولانی و وقت‌گیر خواهد بود.

بخش چهارم: بهترین سایت‌های فارسی آموزش زبان انگلیسی

تا اینجا به بررسی مهم‌ترین مزایا و معایب سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی پرداخته‌ایم. دریافتیم که در این پروسه تنها به تعهد، نظم، حوصله و منابع درست نیاز داریم. در ادامه فهرستی از بهترین سایت‌های فارسی آموزش زبان انگلیسی را برای شما آورده‌ایم.

بهترین سایت فارسی آموزش زبان انگلیسی

در این بخش به بررسی چندتا از بهترین سایت فارسی آموزش زبان انگلیسی در مهارت‌های گوناگون آموزش زبان می‌پردازیم. برخی از این سایت‌ها رایگان هستند، اما برای بعضی دیگر باید هزینه پرداخت نمود.

1- سایت رفیعی انگلیش کلینیک

بهترین سایت فارسی آموزش زبان انگلیسی، کلاس‌های آنلاین دکتر حامد رفیعی است. این سایت با برگزاری دوره‌های آنلاین آموزش لغات، مکالمه، کالوکیشن و آیلتس، به زبان‌آموزان فارسی‌زبان کمک می‌کند.

دوره‌های آموزش مکالمه سایت کلینیک زبان رفیعی با تمرکز بر آخرین روش‌های آموزشی و با استفاده از فایل‌های صوتی، تصویری محیطی را برای پر نمودن خلاءهای مشهود کلاس‌های آنلاین فراهم می‌کند.

این دوره‌ها همراه با تصحیح تمرین‌های زبان آموزان است و در مقایسه با سایر سایت‌ها، یکی از بهترین سایت‌های آموزش زبان آنلاین در ایران است. بر اساس برنامه‌ریزی این سایت، یک فرد مبتدی در عرض 144 جلسه می‌تواند زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کند.

2- سایت بیاموز

این سایت یکی از برترین‌ها در لیست بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان در ایران است که از سال 1394 آغاز به کار کرده است.

سایت بیاموز زبان‌های مختلفی همچون انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی و روسی را آموزش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌های سایت بیاموز، طراحی یک دیکشنری چند‌زبانه است که علاوه بر نمایش نقش گرامری و معانی مختلف هر کلمه، شنیدن تلفظ آن را هم به صورت کاملاً رایگان در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. در ضمن این سایت، اپلیکیشنی جهت آموزش گرامر و دستور زبان در اختیار شما قرار می‌دهد.

3- مرجع آموزش زبان ایرانیان

یکی از انواع بهترین سایت فارسی آموزش زبان انگلیسی در ایران است که فعالیت‌ خود را با هدف آموزش زبان‌ از سال 1391 آغاز کرده است. این مجموعه یکی از پر‌بازدید‌ترین و بهترین سایت‌ آموزش آنلاین زبان انگلیسی کشورمان است. هدف راه‌اندازی این سایت، آموزش زبان‌آموزان در تمامی مهارت‌های شنیداری، واژگان، گرامر، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است.

4- سفیر گفتمان

این مجموعه آموزش‌های حضوری خود را در کلاس به همراه آموزش آنلاین و مجازی ارائه می‌دهد و دارای نمایندگی تربیت مدرس بین‌المللی زبان از دانشگاه‌های معتبری همچون کمبریج و آکسفورد نیز می‌باشد. اولین شعبه خود را در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در منطقه قلهک تهران افتتاح نمود. سفیر گفتمان یکی از بهترین‌های سایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی است که علاوه بر تعیین سطح آنلاین، دوره‌های آموزشی بسیار جذابی برای ترجمه و آیلتس ارائه می‌دهد.

5- آفرینش

سایت آفرینش، بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی در زمینه IELTS در ایران است که فعالیت‌های خود را از سال 1389 آغاز نموده است. موسسه آموزش زبان آفرینش دارای 3 شعبه در جردن، شهرک غرب و شریعتی می‌باشد. این موسسه علاوه بر تعیین سطح، آموزش حضوری زبان‌آموزان و دوره‌های آنلاین، کتب و فیلم‌های آموزشی مختلفی را به صورت رایگان جهت دانلود در سایت خود قرار داده است.

6- اتیچر

آموزش زبان اُتیچر، بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی در زمینه شرکت در دوره‌های آنلاین مکالمه است که در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز نمود.

شعار این سایت این است که همه تلاش‌شان را می‌کنند تا زبان‌های مختلفی را به علاقه‌مندان بیاموزد. شما می‌توانید در تمامی نقاط جهان با اساتید و مدرسین زبان این مجموعه ارتباط برقرار کرده و کلاس‌های آنلاین خود را بگذرانید. به این صورت که شما می‌توانید در ایران، با یک معلم انگلیسی که در انگلستان زندگی می‌کند ارتباط برقرار کنید و آموزش آنلاین را در زمینه زبان عمومی، زبان تجاری و مهاجرت یا آزمون‌های بین‌المللی بگذرانید.

بخش پنجم: بهترین سایت‌های انگلیسی آموزش زبان انگلیسی

بهترین سایت‌های انگلیسی آموزش زبان انگلیسی

آیا همیشه زمان زیادی را صرف جستجو و پیدا کردن سایت‌های آنلاین آموزش زبان می‌کنید؟ با توجه به هزاران سایت متنوعی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، پیدا کردن وب سایتی مناسب، کار زمان‌بری است. بعضی از این سایت‌ها فوق‌العاده‌اند. در ادامه لیستی از بهترین سایت‌های انگلیسی آموزش آنلاین زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم.

1- FluentU

سایت آموزش زبان انگلیسی fluentU روش منحصربه‌فردی برای آموزش زبان در هر سطحی دارد. در این سایت با استفاده از ویدئوها، کارتون و بازی‌های تعاملی، درس‎‌های آموزشی ارائه می‎‌شوند. از میان هزاران ویدئو سرگرم‎ کنندۀ واقعی می‎‌توانید ویدئو مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هنگام پخش فیلم، جملات را تکرار کنید و مثل یک فرد انگلیسی‌زبان صحبت کنید.

البته زیرنویس ویدئوها نیز همراه با توضیح کلمات پخش می‌شود. با کلیک روی کلمات، مثال‌های بیشتری نمایش داده شده و می‌توانید کلمات را ذخیره و روند پیشرفت خود را ببینید.

2- British Council

این سایت پر از محتوای جذاب و آموزنده در سطوح و مهارت‌های مختلف است. این سایت اصلی‌ترین مرجع متقاضیان مدرک آیلتس بوده و برای تقویت هر یک از مهارت‌ها تمرین‌هایی دارد. حتی اگر زبان شما آنقدر هم قوی نیست، این سایت تعداد زیادی درس، بازی و پادکست برای شما دارد. پس از تمام شدن هر درس، یک سری تمرین دارد تا مطمئن شوید که دروس را یاد گرفته‌اید.

BBC Learning English -3

سایت BBC Learning English شامل مقدار قابل‌توجهی فیلم آموزشی، تست، گرامر و واژگان با تلفظ بریتانیایی است. البته این سایت برای زبان‌آموزان مبتدی چندان مناسب نیست و برای سطوح متوسط و پیشرفته مناسب است. تمرکز این سایت بر ویدئو، پادکست‌، موضوعات و اخبار روز است. این سایت برای ارتقاء مهارت گوش‌دادن است و تمرینات چندانی برای صحبت کردن ندارد.

4- Learn American English Online

سایت Learn American English Online به صورت رایگان از سال 2003 به زبان‌آموزان سراسر جهان کمک کرده تا گرامر، لغات انگلیسی و مهارت نوشتن خود را ارتقاء دهند. این سایت طراحی بسیار ساده‌ای دارد و سطح آموزشی را به هفت رنگ آبی، قرمز، زرد، سبز، ارغوانی، نارنجی و بنفش تقسیم کرده است. حتی اگر سطح شما مبتدی باشد، این سایت منبع خوبی برای یادگیری دیکته، اصطلاحات، گرامر و لغات می‌باشد.

5- English Grammar

این سایت یکی از بهترین منابع آموزش آنلاین زبان انگلیسی است که بر روی آموزش گرامر تمرکز کرده است. علاوه بر نکات گرامری، واژگانی که ممکن است به اشتباه به جای هم به‌کار برده شوند، تکنیک‌های نوشتن، دیکته و تمرین‌های آنلاین فراوانی در این سایت وجود دارد. مزیت مهم این سایت این است که همواره با مطالب جدید در حال به‌روزرسانی هستند.

6- FredisaLearns

بعضی از سایت‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای سطوح پایین‌تر نیز آموزش‌های خود را ارائه می‌دهند. اما این سایت آموزش‌های خود را به طور خاص به کودکان اختصاص داده است. در این سایت بازی، ویدئو، تست و محتوای جذاب برای کودکان طراحی شده است.

7- easyworldofenglish

این سایت ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند دارد و گرامر و درک مطلب را در سه سطح آموزش می‌دهد. علاوه بر دیکشنری تصویری تعاملی، تمرین‌هایی برای تقویت مهارت شنیداری و تلفظ دارد.

8- Cambridge English Online

این سایت با استفاده از سرگرمی‌ها، داستان‌ها، آهنگ‌ها به شما در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی در تمام مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش‌دادن، صحبت کردن، گرامر و لغات کمک می‌کند. اگر برای امتحان خاصی آماده می‌شوید، وبسایت Cambridge English Online دارای آزمون‌های آنلاین در سطوح مختلفی است. به گونه‌ای که آزمون انگلیسی شما برنامه مورد علاقه جدید شما خواهد بود!

9- News in Levels

این سایت یکی از بهترین سایت‌هایی است که با کمک آن می‌توانید مهارت‌های شنیداری و نگارشی خود را بهبود ببخشید. درواقع بهترین سایت آموزش زبان آنلاین در سه سطح است که با به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی یا ویدئویی می‌توانید مهارت خود را ارتقاء دهید.

بخش ششم: جمع‌بندی

امروزه با گسترش اینترنت و پیشرفت فناوری، از این موهبت برخورداریم که زبان انگلیسی را با صرف کمترین هزینه بیاموزیم. اینترنت، اقیانوسی عظیم از منابع آموزشی رایگان است.

در این مقاله ابتدا مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی را بیان کردیم. سپس بهترین سایت‌‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی نمویم. استفاده از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی رویکرد جدیدی در زمینه آموزش و یادگیری زبان است.   

مطالب مرتبط

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید بدانید که چرا یادگیری گرامر زبان انگلیسی اهمیت دارد، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

چطور گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته را یاد بگیریم؟

اگر می‌خواهید بدانید که بهترین راهکارها و منابع برای آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته چیست، مقاله زیر اطلاعات مناسبی را در این زمینه به شما می‌دهد.

امیدوارم سایت‌های آموزش زبان انگلیسی که در این مقاله معرفی کردیم برای شما مفید باشد. در انتها پیشنهاد می‌کنیم شما نیز اگر سایتی را برای آموزش زبان انگلیسی می‌شناسید، به ما معرفی کنید. مطمئناً نظر ارزشمند شما، به ما و مخاطبان در آموزش انگلیسی کمک زیادی می‌کند.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.