دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

برخی افراد پس از مشاهده تنوع کتاب‌های این حوزه دچار سردرگمی و عدم توانایی در انتخاب کتاب مناسب می‌شوند. لذا این سوال مطرح می‌شود که بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی، کدام کتاب است؟
Rate this post

روش‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. در بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی به معرفی بهترین منابع آنلاین، مزایا و چالش‌های یادگیری آنلاین زبان انگلیسی پرداختیم. با این حال هنوز بعضی افراد کتاب را بهترین گزینه برای آموزش زبان می‌دانند. اولین گام برای شروع یادگیری، انتخاب چند کتاب استاندارد است.

برخی افراد پس از مشاهده تنوع کتاب‌های این حوزه دچار سردرگمی و عدم توانایی در انتخاب کتاب مناسب می‌شوند. لذا این سوال مطرح می‌شود که بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی، کدام کتاب است؟

پیش از انتخاب کتاب مناسب باید به این نکته توجه داشته باشیم، که هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی مهارت‌های نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندنی بسیار حیاتی هستند.

در این مقاله، برآنیم تا از میان انبوه کتاب‌های موجود، به معرفی معروف‌ترین و بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

بخش اول: نحوه استفاده از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی

بنا به گفتهٔ محققان یادگیری از طریق کتاب ماندگارتر از هر نوع یادگیری است. کتاب‌های آموزش زبان به‌صورت هدفمند طراحی می‌شوند و سعی می‌کنند تمام مهارت‌ها را پوشش دهند. با این حال حتی اگر زبان‌آموز از بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کند چنانچه به شیوهٔ اصولی و درست مطالعه نکند عملاً خواندن آن کتاب بی‌فایده است.

مطالعهٔ کتاب باید اصولی و هدفمند باشد. در اینجا به نکاتی در خصوص خواندن صحیح کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟
  1. همواره هنگام خواندن کتاب‌های انگلیسی آن‌ها را با صدای بلند بخوانید. این امر موجب تقویت مهارت مکالمه (Speaking) شما نیز می‌شود.
  2. هنگام مطالعه کتاب، هر یک از لغات جدیدی که می‌بینید در دفترچه یادداشتی بنویسید. این دفترچه را همیشه همراه خود داشته باشید و آن لغات را مرور کنید. به جای دفترچه یادداشت می‌توانید از فلش‌کارت‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌هایی که بدین منظور طراحی شده، استفاده کنید.
  3. نکات گرامری را نیز در دفترچه‌ای یادداشت و مرور کنید. با انجام این کار دیگر مجبور نیستید نکات گرامری را هر بار با ده‌ها مثال‌ مرور کنید. لذا در زمان صرفه‌جویی می‌شود.
  4. تمام تمرین‌های کتاب را حل و حتی فایل‌های صوتی را نیز گوش دهید. گوش دادن به فایل‌های صوتی مهارت شنیداری (Listening) شما را تقویت می‌کند.

بخش دوم: بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

در این بخش به معرفی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از صفر می‌پردازیم.

این بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان و سطوح بالاتر است.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

English File

معروفترین مجموعه کتابهای آموزش زبان انگلیسی، سری کتابهای English File از دانشگاه آکسفورد است. این سری از کتاب‌ها، در نسخه‌هایی با لهجه امریکایی (American English File) و لهجه بریتانیایی (English Result) منتشر شده است.

این مجموعه کتاب‌ها بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته هستند که تمام مهارت‌های زبان یعنی Listening ،Speaking ،Writing و Reading را آموزش می‌دهند. در هر درس از این مجموعه کتاب‌ها به موضوع خاصی پرداخته می‌شود سپس تمریناتی برای هر چهار مهارت زبان دارد.

مجموعه کتاب‌های American English File بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته هستند.

این سری از کتاب‌ها گرافیک و محتوای جدیدی با موضوعاتی روزمره دارند. از طرفی به علت داشتن لوح فشرده همراه کتاب (CD نرم‌افزار کتاب) تأکید زیاد روی مبحث تلفظ دارند. در وب‌سایت مرتبط به این کتاب نیز، آزمون‌ها و تمرین‌های سنجش آنلاینی جهت ارزیابی و محک زدن آموخته‌های زبان‌آموزان در دسترس است.

بخش سوم: بهترین کتاب‌ برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

در این بخش به معرفی بهترین کتاب‌های زبان انگلیسی برای یادگیری گرامر می‌پردازیم.

English Grammar in use

مجموعه کتاب‌های Grammar in Use یکی از بی‌نظیرترین کتاب‌ها برای آموزش گرامر است. این سری از کتاب‌ها در سه جلد مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط دانشگاه کمبریج تدوین شده است.

هر یک از دروس این سری از کتاب‌ها، به یک مبحث گرامری پرداخته است. هر درس از این کتاب شامل دو صفحه است که صفحه اول آن به آموزش نکته گرامری می‌پردازد و صفحه دوم نیز تمریناتی درباره آن مبحث گرامری دارد. زبان‌آموزان با انجام تمرین‌ها میتوانند میزان یادگیری خود را در رابطه با نکته گرامری مذکور محک بزنند.

 گرچه این کتاب دارای سطح مقدماتی نیز است، برای افراد بسیار مبتدی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند چندان مناسب نیست. برای استفاده از این مجموعه زبان‌آموز باید تا حدی با اصول اولیه گرامر انگلیسی آشنا باشد تا درک سریعتری از روش آموزشی کتاب پیدا کند. بیشترین کاربرد این کتاب برای آموزش گرامر در سطح متوسط و پیشرفته است.

 کتاب‌های English Grammar in Use

Betty Azar

کتاب‌های گرامر Betty Azar کامل‌ترین و اصلی ترین منبع آموزش گرامر زبان انگلیسی است. این مجموعه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان است که در سه سطح توسط انتشارات لانگمن ارائه شده است.

  • کتاب مبتدی با جلد قرمز رنگ Basic English Grammar
  • کتاب متوسط با جلد مشکی رنگ Fundamentals of English Grammar
  • کتاب پیشرفته با جلد آبی رنگ Understanding and Using English Grammar

هر جلد از این کتاب تقریبا 15 فصل دارد. جلد مبتدی این مجموعه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از صفر در زمینه گرامر است. مجموعه کتاب‌های گرامر Betty Azar، با داشتن تمرین‌های بسیار زیاد، منبعی بی نظیر برای آموزش و تثبیت مفاهیم گرامری از مبتدی تا پیشرفته است.

کتاب‌های گرامر Betty Azar از بهترین کتاب های زبان انگلیسی و اصلی ترین منبع آموزش گرامر زبان انگلیسی است. این مجموعه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان است

بخش چهارم: بهترین کتاب‌ برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی

یکی از مهمترین چالش‌های زبان‌آموزان افزایش دامنه لغات و نحوه بکارگیری آنها می‌باشد. افزایش دایره لغات انگلیسی پروسه‌ای زمان‌بر است و به تلاش و مداومت نیازمند است. در ادامه به یکی از بهترین کتاب‌های موجود برای افزایش دایره لغات انگلیسی می‌پردازیم.

Oxford Word Skills

مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills بهترین کتاب‌ برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت واژگان است.

این سری از کتاب‌ها در سه سطح مبتدی (Basic)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced) از انتشارات آکسفورد منتشر شده است. اخیراً این انتشارات دو کتاب Idioms & Phrasal Verbs در دو سطح متوسط و پیشرفته نیز ارائه داده است.

سری کتاب‌های Oxford Word Skills واژگان و عبارات انگلیسی را در بر حسب موضوعات و موقعیت‌های مختلف آموزش می‌دهد. از آنجایی که در کنار هر درس مثال‌ها و تمرینات فراوانی وجود دارد، به گسترش دامنه واژگان و تقویت مهارت مکالمه (Speaking) شما کمک می‌کند.

مجموعه کتاب‌های Oxford Word Skills از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی از صفر جهت تقویت است

زبان‌آموزان می‌توانند با استفاده از فایل‌های صوتی عرضه شده در CD همراه کتاب، تلفظ درست لغات را نیز بیاموزند.

بخش پنجم: بهترین کتاب‌ برای یادگیری مهارت شنیداری

مهارت شنیداری (Listening) یکی از چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی است که یادگیری آن برای هر زبان‌آموزی ضروری است. در این بخش به معرفی بهترین کتاب برای تقویت مهارت شنیداری می‌پردازیم.

Tactics for Listening

مجموعه Tactics for Listening یک مجموعه بی‌نظیر و بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در زمینه مهارت شنیداری است. این کتاب‌ها توسط انتشارات Oxford در سه سطح زیر به لهجه آمریکایی ارائه شده‌اند.

  • Basic Tactics for Listening سطح مبتدی
  • Developing Tactics for Listening سطح متوسط
  • Expanding Tactics for Listening سطح پیشرفته

Tactics for Listening در هر سطح در قالب 24 فصل، با ارائه موضوعات کاربردی و مختلف، علاوه بر مهارت شنیداری به بهبود مهارت مکالمه (Speaking) زبان‌آموز نیز کمک می‌کند. اکثر آموزش‌ها به صورت مکالمه‌های دو یا چند نفره بوده و نحوه برقراری ارتباط در موقعیت‌های متنوع را به زبان‌آموز آموزش می‌دهد. فایل‌های صوتی این مجموعه در CD همراه کتاب‌ها موجود بوده و متن تمام بخش‌ها نیز در انتهای کتاب ارائه شده است..

مجموعه Tactics for Listening بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان و سطوح بالاتر جهت تقویت مهارت شنیداری (Listening) است.

برای یادگیری و تمرین بیشتر، فایل‌های صوتی این مجموعه از کتاب‌ها به‌غیر از CD همراه، از طریق آدرس زیر نیز قابل دریافت است:

بخش ششم: بهترین کتاب‌ برای یادگیری مهارت خواندن

یکی از مشکل‌ترین بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی، مهارت خواندن یا درک مطلب (Reading Comprehension) است. مهارت خواندن یعنی توانایی فهمیدن مفهوم اصلی یک متن. درک مطلب فراتر از لغات و گرامر است. برای آنکه مفهوم یک متن و منظور اصلی نویسنده را به خوبی متوجه شویم باید علاوه بر واژگان آن متن با ساختار جملات آن نیز آشنا باشیم. در ادامه شما را با بهترین کتاب برای تقویت مهارت درک مطلب در حوزه آکادمیک آشنا می‌کنیم.

Inside Reading

سری کتاب‌های Inside Reading از انتشارات آکسفورد با هدف بهبود مهارت درک مطلب برای زبان‌آموزان طراحی شده است. این مجموعه کتاب‌ها یکی از بهترین کتاب‌ های زبان انگلیسی برای مهارت خواندن (Reading) هستند.

این مجموعه در پنج جلد از مبتدی تا پیشرفته علاوه بر بهبود توانایی خواندن (درک مطلب)، کلمات آکادمیک را نیز آموزش می‌دهد. به عبارتی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی پیشرفته جهت تقویت واژگان آکادمیک و مهارت درک مطلب است. زبان‌آموز از طریق گوش دادن به فایل‌های صوتی کتاب میتواند تلفظ صحیح واژگان را بیاموزد و مهارت شنیداری (Listening) خود را نیز تقویت کند.

سری کتاب‌های Inside Reading بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی پیشرفته برای مهارت خواندن (Reading) هستند.

مطالب مرتبط

اهمیت یادگیری گرامر زبان انگلیسی

آیا می‌خواهید بدانید که چرا باید گرامر یاد بگیریم؟ گرامر، مجموعه قوانین و دستورالعمل‌هایی است که برای استفاده از هر زبانی از جمله زبان انگلیسی به آن‌ها نیاز داریم. مقاله زیر به اهمیت گرامر زبان انگلیسی در یادگیری زبان پرداخته و بهترین روش‌های یادگیری گرامر را به شما آموزش می‌دهد.

چطور گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته را یاد بگیریم؟

آموزش گرامر انگلیسی از پایه تا پیشرفته رایگان واقعاً ممکن است؟ چگونه گرامر انگلیسی از صفر تا صد را یاد بگیریم؟ در مطلب زیر بهترین راهکارها و منابع آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته به شما معرفی می‌شود.

در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌ برای یادگیری زبان انگلیسی و هر یک از مهارت‌ها پرداختیم. آیا شما از منابع دیگری برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌کنید؟ آیا این منابع را به دوستان خود پیشنهاد می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم که در قسمت کامنت تجربه‌ی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.