دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام

نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام
5/5 - (1 امتیاز)

ساخت پادکست فواید زیادی دارد که به بهتر دیده شدن شما در اینستاگرام کمک می‌کند. اگر می‌خواهید برای فروش بیشتر کالا و خدمات خود در اینستاگرام از پادکست استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم راه خوبی را انتخاب کردید. اما نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام چگونه است؟ پادکست های معروف اینستاگرام از چه روش هایی تولید می‌شوند؟

می‌دانیم که برای اولین بار، ساخت پادکست باکیفیت کار سختی‌ است و شاید شما ندانید که انتشار پادکست برای اینستاگرام چگونه است؛ اما نگران نباشید.

شاید فکر کنید که به بودجه زیادی برای ساخت پادکست نیاز دارید. اما در این مطلب ساخت پادکست برای اینستاگرام را با امکاناتی که اکنون در دست دارید به شما آموزش می‌دهیم.

ما گام‌به‌‌گام نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست

1- پادکست چیست؟

زمانی که محتوای خود را به صورت صوتی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید. در واقع پادکست تولید کرده‌اید. پادکست معمولاً در فرمت RSS تولید می‌شود. با تمام برنامه‌هایی که این فرمت را پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به پادکست‌ها گوش دهید.

البته که هم آی‌او‌اس و هم اندروید برای پخش پادکست اپلیکیشن مخصوص دارند. apple podcast را می‌توانید از اپ استور برای گوشی آیفون خود دانلود کنید. همچنین برنامه google podcast را می‌توانید برای گوشی اندروید خود دانلود و نصب کنید.

ساخت پادکست برای اینستاگرام

برنامه‌های دیگری از جمله استیتچر، کست باکس، اسپاتیفای و … نیز فرمت RSS را پشتیبانی می‌کنند.

اما چطور این پادکست‌ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟ اینستاگرام فرمت RSS که پادکست‌ها با آن ساخته می‌شود را پشتیبانی نمی‌کند. پس باید پادکست تولید شده را به فرمتی دربیاوریم که در اینستاگرام قابل اشتراک‌گذاری باشد.

ما در این مقاله ابتدا نحوه ساخت پادکست را به طور کلی آموزش می‌دهیم و سپس نحوه تبدیل آن برای اینستاگرام را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

2- انتخاب موضوع جذاب برای ساخت پادکست برای اینستاگرام

اول از هر چیزی، باید مشخص کنید می‌خواهید در چه زمینه‌ای پادکست تولید کنید. توجه داشته باشید که موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. زیرا تجربه نشان داده است که اگر به موضوعی علاقه نداشته باشید، آن پادکست به دل نمی‌نشیند و موفق نخواهید بود.

پادکست‌ها انواع مختلفی دارد. شما برای ابتدای مسیر می‌توانید با پادکست تک نفره کار خود را شروع کنید.

می‌توانید در مورد موضوع مورد علاقه خود اطلاعات کافی را جمع‌آوری کرده و پادکستی برای آن تهیه کنید و به اشتراک بگذارید. در مقاله زیر، صفر تا صد انتخاب ایده را مطالعه کنید.

3- انواع پادکست در نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام

پادکست تک نفره یا یک میزبان

یکی از راحت‌ترین راه‌های ساخت پادکست، تولید پادکست‌های تک نفره است. به سادگی با آماده کردن محتوای مورد نظر و با استفاده از یک گوشی، ضبط کننده صدا و یا میکروفن می‌توانید پادکست را تولید کنید.

محتوا را می‌توانید از پیش تعیین کنید. اگر موضوع جذاب و ارزشمندی را انتخاب کردید و پادکست باکیفیتی تولید کردید حتماً دیده خواهید شد. 

نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام

پادکست مصاحبه‌ای

در این نوع پادکست، که از محبوب‌ترین پادکست های معروف اینستاگرام است؛ یک نفر میزبان و یک نفر مهمان خواهد بود. میزبان از مهمان سوالاتی را می‌پرسد و محتوای گفت‌وگو از پیش تعیین نشده است. در این نوع پادکست میزبان اطلاعاتی را از مهمان به دست می‌آورد.

یکی از پرشنونده‌ترین پادکست‌های مصاحبه‌ای در اینستاگرام، پادکست‌های فارسی کارنکن در حوزه کسب‌وکار است. پیشنهاد می‌کنیم سری به آن یزنید. حتماً اطلاعات مفیدی را کسب خواهید کرد.

پادکست میزگرد یا گفت‌وگو محور

در پادکست میزگرد یا پنل گفت‌وگو تعداد مهمان و میزبان معمولاً بیش از یک نفر است.

در این گفت‌وگو همه حول یک موضوع نظر می‌دهند و ممکن است عده‌ای مخالف و عده‌ای موافق باشند. این باعث جذابیت بیشتر پادکست می‌شود.

این نوع پادکست‌ها به طور معمول طولانی هستند و کم‌تر وقفه‌ای در آن ایجاد می‌شود. زیرا تعداد افراد زیاد هست و همه در حال نظر دادن هستند.

پادکست با دو میزبان

اما پادکست با دو میزبان تقریباً همانند پادکست با یک میزبان است. با این تفاوت که وظایف بین دو میزبان تقسیم می‌شود. یا هر کدام در مورد موضوعی نظر خود را بیان می‌کنند.

معمولاً پادکست‌هایی که با دو میزبان هستند کمی به سمت کمدی بودن سوق پیدا می‌کنند. اگر بتوانند در عین حال که فضایی شاد ایجاد می‌کنند موضوع پادکست را نیز به خوبی منتقل کنند، بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

پادکست قصه‌گو یا داستان‌سرایی

یکی از پادکست‌هایی که طرافداران زیادی دارد پادکست‌های قصه‌گو است. این نوع پادکست مورد تأیید متخصصان بازاریابی قرار گرفته است. به گونه‌ای که به کمک قصه گفتن به راحتی می‌توانید مخاطبان را جذب کنید. نمونه این نوع پادکست را در بین انواع پادکست اینستاگرامی زیاد دیده اید.

این نوع پادکست خود به دو نوع پادکست قصه‌گو غیرداستانی و پادکست قصه‌گو داستانی تقسیم می‌شود. آیا می‌توانید یک پادکست معروف اینستاگرام در این سبک را نام ببرید؟

پادکست های معروف اینستاگرام

پادکست ترکیبی

یک نوع دیگر پادکست‌ها، پادکست ترکیبی است. یعنی در یک پادکست می‌توان از چند نوع استفاده کرد. مثلاً در پادکست تک‌نفره می‌‌توان داستانی را مطرح کرد و در ادامه با فردی درباره این موضوع مصاحبه کرد.

4- تولید محتوا برای پادکست

با توجه به نوع پادکستی که می‌خواهید تولید کنید محتوای آن نیز متفاوت است. حتماً توجه داشته باشید که برای پادکست، به خصوص پادکست اینستاگرامی محتوا بسیار اهمیت دارد و مخاطب برای شنیدن صدای شما پادکست را گوش نمی‌دهد. محتوا برای شنونده مهم است.

هر پادکست طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد. پس لازم نیست همه افراد را جذب پادکست خود کنید. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به ضبط پادکست اقدام کنید، حتماً محتوای خود را چندین بار بخوانید. برای اینکه صدای شما زیباتر و رساتر شنیده شود باید به متن محتوا تسلط داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن متن پادکست | راهنمای آماده‌سازی متن برای پادکست

5- ضبط صدا برای ساخت پادکست برای اینستاگرام

تا اینجای مطلب بیان کردیم که چه نوع پادکستی را می‌خواهید تولید کنید. همچنین گفتیم محتوای مورد نظرتان را آماده کنید. پس از تسلط به محتوا وقت ضبط آن رسیده است.

اگر تازه شروع به ساخت پادکست کرده‌اید حتماً نیازی به میکروفن و استودیو ضبط نیست. شما با رعایت برخی نکات می‌توانید با امکانات کم پادکست تولید کنید.

اما ابزارهای مورد نیاز برای ضبط صدا چه وسایلی است؟ شما برای ضبط صدا می‌توانید از موبایل خود استفاده کنید. موبایل صدا را با کیفیت خوبی ضبط می‌کند. فقط باید توجه داشته باشید که در محیطی با کم‌ترین جریان انتقال هوا اقدام به ضبط صدا کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که میزان نویز در هنگام ضبط صدا را کاهش می‌دهند استفاده کنید. مانند برنامه Anchor.

پادکست برای اینستاگرام

ابزار دیگری که می‌توان با آن صدا را ضبط کنید، ضبط کننده صدا است. با این ابزار صدا با کیفیت‌ بهتری نسبت به موبایل ضبط می‌شود. معمولاً برای پادکست‌های مصاحبه‌ای از آن استفاده می‌شود.

میکروفن ابزار دیگری است که بسیار حرفه‌ای و باکیفیت صدا را ضبط می‌کند. برای ابتدای کار اصلاً لازم نیست از میکروفن استفاده کنید. زیرا اگر محتوای جذابی داشته باشید،

با استفاده از موبایل نیز می‌توانید پادکست‌های عالی تولید کنید که مخاطبان زیادی داشته باشد.

از ابزارهای جانبی برای ضبط صدا نیز می‌توان به پاپ فیلتر و فوم اکوستیک اشاره کرد. که اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای صدا را ضبط کنید باید از این ابزارها استفاده کنید.

البته باز هم تأکید می‌کنیم که حتماً نیازی به این ابزارها نیست و با کمک تلفن‌همراه نیز می‌توانید پادکست‌های خوبی را تولید کنید‌.

6- تدوین پادکست ضبط شده در نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام

پس از ضبط صدا حتماً باید آن را تدوین کنید. تا حد امکان نویز صدا را بگیرید. قسمت‌هایی که نیاز نیست را حذف کنید و اگر می‌خواهید آهنگ پس زمینه به آن اضافه کنید. یا به ابتدا و انتهای پادکست موزیک اضافه کنید. همچنین فایل را کم‌حجم کرده و خروجی بگیرید.

تدوین پادکست کار سختی نیست. اگر تا به حال این کار را انجام نداده‌اید نگران نباشید. یه کمک نرم‌افزارهایی از جمله Adobe Audition و Audacity به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. نحوه کار این دو برنامه را به راحتی می‌توانید از سایت‌های مختلف یاد بگیرید.

دو برنامه Adobe Audition و Audacity به صورت رایگان برای ویندوز و مک قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار ویرایش پادکست برای گوشی و دسکتاپ

7- بهترین اپلیکیشن‌های ساخت پادکست برای اینستاگرام

ساخت پادکست با گوشی

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که به شما برای تولید پادکست برای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام کمک می‌کند. از جمله بهترین اپلیکیشن‌های ساخت پادکست برای اینستاگرام برنامه Anchor است.

با کمک این اپلیکیشن‌ها به راحتی می‌توانید برای اینستاگرام و یا شبکه‌های اجتماعی دیگر پادکست تولید کنید. در مقاله زیر به طور کامل بهترین اپلیکیسن‌های ساخت پادکست را برای شما آورده‌ایم.

بهترین نرم افزار ساخت پادکست برای کامپیوتر و همچنین نرم‌افزارهای عالی برای ساخت پادکست را نیز در مقاله زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: بهترین پلیر پادکست

8- نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام به صورت آنلاین

پادکست اینستاگرامی

برنامه Speaker Studio یک برنامه تولید پادکست با موبایل است. این برنامه می‌تواند جایگزین برنامه‌های دیگر از جمله Audacity شود.

به کمک اپلیکیشن Speaker studio می‌توانید به صورت آنلاین و آفلاین به تولید پادکست بپردازید. برای استفاده آنلاین خیلی راحت می‌توانید به صورت زنده پادکست خود را اجرا کنید مثل رادیو.

اما اگر نخواهید به صورت آنلاین پادکست خود را اجرا کنید به راحتی می‌توانید به صورت آفلاین پادکست خود را ساخته و آن را در هر جایی مانند اینستاگرام منتشر کنید.

9- تبدیل پادکست صوتی به فرمتی که قابل اشتراک‌‌گذاری در اینستاگرام است

تا اینجا گفتیم چطور یک پادکست را تولید کنیم‌. اما حالا پادکست تولید شده را چگونه در اینستاگرام منتشر کنیم؟

برای انتشار پادکست در اینستاگرام می‌توانید فایل صوتی ایجاد شده را بر روی یک تصویر قرار دهید. تا به صورت ویدئو درآمده و به راحتی در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برای ساخت ویدئو پادکست می‌توانید از سایت Headliner.app استفاده کنید. باید وارد سایت شوید و ثبت نام کنید. با این سایت در ماه می‌توانید ۱۰ ویدئو تولید کنید.

10- پادکست‌های معروف در اینستاگرام

پیچ‌های مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که در مورد موضوعات خاصی پادکست تولید می‌کنند.

از جمله معروف‌‌ترین پادکست‌ها در حوزه تاریخ و تمدن می‌توان به ساگا، ناوکست و پاراگراف اشاره کرد. در حوزه کتاب می‌توان به استرینگ بوک و لوکتو اشاره کرد. پادکست در زمینه روانشناسی و پزشکی می‌توان  آتیشی ولی سالم را نام برد.

تولید پادکست معروف اینستاگرام

همچنین در حوزه کسب و کار پادکست‌های کارنکن بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. در مقاله زیر به طور کلی بهترین پادکست‌ها را در هر حوزه‌ای بیان کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید.

11- کلام آخر: 5 قدم تا ساخت پادکست برای اینستاگرام

 ساخت پادکست برای اینستاگرام این روزها بسیار پرطرفدار شده است. پادکست می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما کمک کند. همچنین می‌توانید از طریق ساخت پادکست کسب درآمد کنید.

ما در این مقاله صفر تا صد نحوه ساخت پادکست برای اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم. با معرفی برنامه‌های مورد نیاز برای این کار به شما در ساخت یک پادکست حرفه‌ای کمک کرده‌ایم.

با رعایت موارد گفته شده می‌توانید یک پادکست عالی برای اینستاگرام ضبط کنید. البته باید توجه داشته باشید که با تمرین و تکرار می‌توانید به کار خود مسلط شوید. در ابتدای مسیر انتظار بی‌نقص‌ترین پادکست را نداشته باشید. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

5 قدم تا ساخت پادکست برای اینستاگرام:

  1. پیدا کردن ایده و انتخاب موضوع جذاب برای پادکست

  2. تولید محتوا برای پادکست و تسلط بر آن

  3. ضبط صدا

  4. تدوین صدای ضبط شده

  5. تبدیل پادکست صوتی به پادکست ویدئو

بیشتر بخوانید: 20 پادکست کسب و کار اینترنتی

مطالب زیر می‌تواند بهتر به شما کمک کند

بعد از ساخت پادکست حال چگونه پادکست ساخته شده را تبلیغ کنیم؟ اگر برای شما هم سوال است مطلب زیر را بخوانید.

کاربردهای پادکست

قبل از ساخت پادکست بهتر است با کاربردهای پادکست و آموزش استفاده از آن آشنا شوید.

چرا پادکست؟

اگر برای شما هم سوال است که چرا باید پادکست‌ها را بشنویم؟ حتماً مقاله زیر را بخوانید.

پادکست و زبان!

می‌دانید پادکست‌ها تأثیر به سزایی در یادگیری زبان دارند؟ مقاله زیر را بخوانید.

همچنین بهترین پادکست‌ها برای تقویت لیسنینگ را در مقاله زیر ببینید.

از شما سپاس‌گزاریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

اگر نکته‌ای جامانده یا سوالی برای شما وجود دارد حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

راستی شما درباره چه موضوعی می‌خواهید پادکست تولید کنید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.