شاید شما هم دنبال روشهای درآمدزایی از اینترنت باشید. اگر اینستاگرام را دنبال کنید متوجه میشوید که میتوان از طریق راههای زیادی از این شبکه اجتماعی پول درآورد. از فروش محصول گرفته تا تبلیغات و افلیت مارکتینگ در اینستاگرام همه به لطف این شبکه به وجود آمدند. ما در این مقاله با عنوان همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام در مورد روشهای تبلیغات در اینستاگرام و اشتباهات رایج در تبلیغات اینستاگرامی صحبت می کنیم.
- اینکه چرا و چطور باید این کار را انجام دهیم؟
- برای تبلیغات در اینستاگرام چه مقدار هزینه لازم است؟
- چه عواملی باعث شکست یا موفقیت در این زمینه میشوند؟
پس در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این موضوعات با هم صحبت کنیم.
آنچه در ادامه این مقاله میخوانید:
چرا به تبلیغات در اینستاگرام نیاز داریم؟
امروز هر کسبوکاری که میبینید جدا از داشتن یک وبسایت یا فعالیت در شبکههای اجتماعی مختلف مثل تلگرام، لینکدین و غیره حتماً یک پیج اینستاگرام هم دارد.
هر کارآفرینی یک فضای مجازی ایجاد میکند و محتوای بصری مختلف مربوط به موضوع کسبوکار خودش را ارائه میدهد.
- علت علاقهمندی کسبوکارها به این فضا چیست؟
- چرا برندهای معروف با وجود داشتن فروشگاه اینترنتی، در اینستاگرام هم به فعالیت مشغولاند؟
- چرا تبلیغات اینستاگرامی به شدت رو به افزایش است؟
- اصلاً چرا همه ما بخشی از زمان خود را صرف این فضا میکنیم؟
واقعیت این است که اینستاگرام دارای فضایی جذاب برای ارائه محتوای بصری به کاربران است.
تولید محتوای جذاب باعث میشود که ما ساعتها زمان رو در این فضا صرف کنیم.
جالبتر اینکه برای حضور در این فضا نیاز به هیچ گونه برندسازی نداریم.
مثلاً شما میتوانید یک پیج با محتوای فان و سرگرمی داشته باشید.
یا محتوای اطلاعات عمومی در پیجتان استفاده کنید.
اتفاقاً این نوع محتوا و نظایر آن میتواند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد.
قطعاً اگر روی محتوای خاص خودتان کار کنید و همچنین از ابزار تبلیغات هدفمند هم برای پیجتان استفاده کنید کمکم متوجه پیشرفت خود در این فضا میشوید!
احتمالاً با پیج دانستنی روز آشنایی دارید.
این پیج محتوای اطلاعات عمومی را ارائه میکند و با ویدئوهای جذاب توانسته بین کاربران محبوبیت خاصی را کسب کند.
شیوههای تبلیغات در اینستاگرام
شما در حال خواندن مقاله همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام هستید.
در این بخش به معرفی مهمترین شیوههای تبلیغات اینستاگرامی میپردازیم.
ضمناً در مقالهای جدا در مورد این روشها و مزایای آن توضیح دادهایم که خواندن آن خالی از لطف نیست!
همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام به صورت اسپانسری
در این روش امکان هدفمند کردن تبلیغات برای جنسیت، رده سنی، علایق، زبان، مکان و غیره وجود دارد.
البته این روش دارای هزینههای بسیاری است.
متأسفانه برای کشور ما این امکان فراهم نشده تا از تبلیغات اسپانسری استفاده کنیم.
اما میتوان از واسطه معتبر که در ایران هم نمونههای آن وجود دارد کمک گرفت.
تبلیغات در اینستاگرام با اینفلوئنسرها
یکی دیگر از راههای تبلیغات اینستاگرام، تبلیغ به واسطه اینفلوئنسرها میباشد.
به صورت کلی اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی هستند که تعداد زیادی از مردم آنها را دنبال میکنند و آنها از طریق تبلیغات در این شبکهها به درآمد میرسند.
معمولاً اینفلوئنسرها در زمینههای طنز، مد و زیبایی، آشپزی، سفر، گردشگری و غیره فعالیت میکنند.
شما هم متناسب با همان فعالیت میتوانید از آنها بخواهید که برند یا پیج اینستاگرام شما را در پیجشان معرفی و تبلیغ کنند.
البته این افراد چون شناخته شدهتر هستند و تعامل بیشتری از کاربران در پیجشان دیده میشود مسلماً برای تبلیغات هم نیاز به پرداخت هزینه بالاتری دارید.
بنابراین بهتر است برای شروع از پیجهای عمومی که فالوور کمتری دارند اما برای تبلیغات مناسب هستند شروع کنید.
تعامل با پیجهای عمومی برای تبلیغات در اینستاگرام
یکی دیگر از روشهای تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغ در پیجهای عمومی است.
این پیجها در هر زمینهای و هر نوع محتوایی وجود دارند و مشغول فعالیت هستند.
ولی چون تعدادشان خیلی زیاد است و ممکن است دنبال کنندگانشان فیک باشند پس برای انتخابشان لازم است احتیاط کنید.
پیشنهاد ما این است حداقل یک هفته پیج مورد نظر را رصد کنید.
شما باید میزان لایک و کامنت پستهای پیج را در نظر بگیرید، که مقدار منطقی آنها بین 7 تا 16 درصد تعداد فالوورها است.
بعد سراغ خود کامنتها و بعد هم فالوورهای پیج میروید و پروفایل آنها را بررسی میکنید تا ببنید که بیشتر دنبالکنندگان فیک نباشند.
محتوای پیج را هم ببینید که از لحاظ کیفیت محتوا، قابل قبول و مورد پسند شما هستند یا خیر؟
بعد میتوانید برای تبلیغات خود به دایرکتشان پیام دهید.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
در ادامه مقاله همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام میخواهیم به هزینه تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم.
در واقع هیچ هزینه مشخصی برای این کار وجود ندارد و قیمتها با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت هستند.
- اینکه در چه موقع از شبانهروز و چه ساعتی تبلیغ قرار داده میشود؟
- از پست استفاده میشود یا استوری؟
- میزان تعامل یا engagement پیج چقدر است؟
- تبلیغ دارای بازه زمانی است یا به ازای تعداد بازدید صورت میگیرد؟
- مدت زمان قرارگیری تبلیغ چقدر است؟
شما برای آگاهی از نرخ تعرفه تبلیغات در اینستاگرام میتوانید همین عبارت را در گوگل جستوجو کنید.
اما واقعیت این است که بسیاری از تعرفههای موجود سلیقهای و دلخواه انتخاب میشوند.
استفاده از سایت جریان
برای اطلاع از هزینه تبلیغات در اینستاگرام میتوانید از جریان کمک بگیرید.
در این سایت میشود تعرفه پیجهای مختلف را دید و با هم مقایسه کرد.
به جای پیام دادن به دایرکتشان به صورت مستقیم، از این پلتفرم استفاده کنید و از نرخ قیمت تبلیغات در اینستاگرام هم مطلع شوید.
حتی میتوانید تبلیغات خود را بر اساس تعداد بازدید قرار دهید.
در این صورت تبلیغ شما در پیجهای موردنظر قرار داده میشود و زمانی که تعداد بازدید به حد مورد توافق رسید، تبلیغ برداشته میشود.
تبلیغات پست یا استوری به ازای هر بازدید میتواند بین 6 تا 10 تومان متغیر باشد.
به صورت میانگین این مقدار ۸ تومان برای هر بازدید است.
منظور از بازدید همان Reach است. یعنی هر فردی که تبلیغ را مشاهده میکند که با Impression متفاوت است.
Impression تعداد دفعاتی است که تبلیغ یا محتوا دیده میشود.
و اما غیر از تبلیغات به ازای بازدید، تبلیغات معمولی در پیج اینفلوئنسرها و پیجهای عمومی هم امکانپذیر است که البته نرخ آنها با توجه به عوامل مختلف متغیر است.
البته میدانیم نرخ هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد.
ولی شاید بتوان گفت مهمترین عامل آن میزان اینگیجمنت یا تعامل کاربران در پیج باشد.
اصول کلیدی تبلیغات اثربخش در اینستاگرام
حتماً برای تبلیغات اینستاگرامی به این فکر کردید که چطور تبلیغی کنیم که بیشترین بازدهی و بازخورد را داشته باشد.
اصلاً چطور میتوانیم یک تبلیغ اثربخش بنویسیم یا درست کنیم؟
بیشتر بخوانید: تبلیغ نویسی در سه سوت
لازم است نکات زیر را در تبلیغات اینستاگرامی رعایت کنید تا بیشترین تأثیر را برای شما داشته باشد.
هدف خود را برای تبلیغ در اینستاگرام تعیین کنید
شما قبل از اینکه بخواهید تبلیغ در اینستاگرام قرار دهید باید هدف نهایی خود از انجام این کار را تعیین کنید.
یعنی از گذاشتن فلان استوری تبلیغاتی در پیج مورد نظر به چه چیزی میخواهید برسید؟
معمولاً هدفهایی که از این کار دنبال میشود یکی از موارد زیر هستند:
- ممکن است قصد افزایش فالوور داشته باشید.
- برای محصول خود تبلیغ میکنید و منتظر افزایش فروش هستید.
- به بالا رفتن ترافیک سایتتان فکر میکنید.
- میخواهید کاربران، اپلیکیشن شما را نصب کنند.
- یا اینکه قصد دارید تعامل افراد با پیجتان بالاتر برود.
ببینید اول اینکه تمام این اهداف مشخص و معلوم هستند.
بعد باید به این نکته دقت کنید که در هر بار تبلیغ شما یک هدف را دنبال میکنید.
اگر غیر از این باشد مخاطب گیج میشود.
مثلاً در یک تبلیغ استوری هم آدرس سایتتان را قرار میدهید هم آدرس پیج و به مخاطب میگویید که هر دو را دنبال کند.
در صورتی که مخاطب فقط میتواند سراغ یکی برود و در این صورت شما آن بازخورد مناسب از تبلیغ را دریافت نمیکنید.
محتوای پیجتان برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام حرف اول را میزند!
شما وقتی که پیجتان را در اینستاگرام تبلیغ میکنید انتظاری که دارید این است که افراد به سمت پیج شما بیایند و آن هدف مدنظرتان اتفاق بیفتد.
همان هدفی که بالا در موردش صحبت کردیم.
حالا آمدیم و کاربران وارد پیج شما شدند، چه کار میتوانیم انجام دهیم که آنها از پیج راضی باشند؟
خب این سوالی است که قبل از انجام تبلیغ باید به آن پاسخ داده شود.
حداقل کاری که باید انجام دهید این است که روی ظاهر پیجتان کار کنید.
بیوی اینستاگرام و حداقل 20 تا 30 پست پایانی و همچنین هایلایتهایی که استفاده کردهاید باید جذابیت لازم را داشته باشند.
حتماً سعی کنید محتوای تولیدی شما ناب و درجه یک باشد تا بتواند مخاطب را بیشتر درگیر کند.
برای داشتن چنین محتوایی لازم است مخاطبتان را بیشتر بشناسید.
همچنین با آزمون و خطا جلو روید تا ببنید کدام محتوا اثربخشی بهتری را میتواند داشته باشد.
ما در مطلبی جداگانه در این مورد بیشتر حرف زدیم که پیشنهاد ما این است آن را مطالعه نمایید.
برای بهتر شدن تبلیغات اینستاگرام تعامل ایجاد کنید!
یکی از راههای اعتماد مشتری یا مخاطب به شما این است که بتواند با شما ارتباط بگیرد.
همیشه تولید محتوا از طرف شما صورت نمیگیرد.
گاهی اوقات این مخاطب است که باید صحبت کند.
در واقع چیزی که مهم است تجربه و احساس مخاطب نسبت به شما و ارزشی است که شما تولید میکنید.
پس باید اجازه دهید مخاطب اظهارنظر کند.
به کامنتهای آنها توجه کنید و پاسخشان را بدهید.
حتی غیر از پستهای ارگانیک که به کامنتها پاسخ میدهید در مورد پستهای تبلیغاتی نیز همین روال را انجام دهید تا اعتماد مخاطب را بیشتر جلب کنید.
با برگزاری لایو یا گذاشتن چالش و قرعه کشی هم میتوانید بیشتر بر این اعتماد اضافه کنید.
قدرت داستان را دست کم نگیرید!
احتمالاً در مورد این موضوع زیاد شنیدهاید.
ببینید برای تبلیغات اینستاگرام شما میتوانید یک بنر یا یک ویدیو درست کنید و داخل آن به مخاطب بگویید که بیاید شما را فالوو کند و محصولتان را بخرد.
اما شما میتوانید همین تبلیغ را با طرح یک داستان انجام دهید.
میتوانید از تجربه خودتان بگویید.
یا از اینکه چطور این ایده به ذهنتان خورد که این کار را انجام دهید.
پس همین الان شروع کنید.
داستان بسازید و به مخاطب ارائه دهید و تعامل مخاطب را بسنجید.
3 اشتباه فاحش در تبلیغات اینستاگرامی چیست؟
برای اینکه مقاله همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام کامل شود لازم است به اشتباهات رایجی که افراد در این مسیر انجام میدهند بپردازیم.
1- تبلیغ نکنید!
تعجب نکنید! این یک شوخی نیست.
مشکل خیلی از افراد این است که تبلیغ پیج اینستاگرام را با فضاهای دیگر اشتباه میگیرند.
بیشتر افراد دوست ندارند محتوایی به عنوان تبلیغ برای آنها نمایش داده شود.
روی همین حساب ما باید کاری کنیم که تبلیغمان کمتر به چشم تبلیغ دیده شود.
بهتر است بیشتر روی جذابیت پست یا استوری تبلیغاتی کار کنیم.
داستانگویی هم از روشهایی است که برای تبلیغ اثربخش بیشتر به کار میرود.
2- کمتر بنویسید!
اینستاگرام یک فضای بصری است.
هر چه بیشتر از محتوای تصویری و ویدیویی در آن استفاده شود بیشتر تأثیرگذار است.
شاید دیده باشید تبلیغاتی که زیاد از عنصر متن استفاده کردهاند.
چنین تبلیغاتی معمولاً برای کاربران خستهکننده هستند بنابراین بهتر است کمتر بنویسیم!
3- گذاشتن پیج در حالت Private
بارها دیده شده بعد از تبلیغ یک پیج اینستاگرام مخاطب برای دنبال کردن تبلیغ وارد پیج میشود و متوجه private بودن آن میشود.
در این صورت یا قید آن را میزند، یا اگر به دنبال چیز ارزشمندی باشد درخواست میدهد و بعد از قبول شدن درخواست ممکن است به هر دلیلی پشیمان شود و قصد ترک پیج را بگیرد.
این اتفاق از نظر الگوریتمهای اینستاگرام یک پیامد منفی برای آن پیج به حساب میاید.
بنابراین بهتر است این کار صورت نگیرد.
همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام گفتیم اما …
سعی کردیم همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام را بگوئیم.
امیدواریم از زمانی که برای خواندن این مطلب گذاشتید راضی باشید.
در این مطلب سعی شده به سوالاتی که در رابطه با تبلیغات اینستاگرامی برای افراد پیش میآید پاسخ داده شود.
در پایان لازم دانستیم مطالبی که میتواند در این زمینه به دردتان بخورد را معرفی کنیم.
کسب درآمد اینترنتی
تبلیغات پیج اینستاگرام یکی از روشهای درآمدزایی از اینترنت است که در مورد آن صحبت کردیم.
اما الان دیگر پول درآوردن از اینترنت خیلی راحت شده است.
هر روز شاهد شیوههای جدید کسب درآمد از اینترنت هستیم. مطالب زیر میتوانند در این زمینه کمکتان کنند.
چه شغلهایی فرصت پیشرفت دارند؟
راستی از شغلهایی که در آینده میآیند خبر دارید؟ بسیاری از شغلهای نوظهور هستند که فضای پیشرفت در آنها بسیار زیاد است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از لینکهای زیر استفاده کنید.
به پایان مقاله همه چیز درباره تبلیغات در اینستاگرام رسیدیم.
به نظر شما اصلاً تبلیغات در اینستاگرام ارزش وقت گذاشتن را دارد؟ آیا شما تجربهای در این زمینه دارید؟
خوشحال میشویم اگر نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.