دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چندین ایده کاربردی برای پول درآوردن از اینترنت

پول درآوردن از اینترنت
5/5 - (1 امتیاز)

افراد زیادی به‌دنبال پول درآوردن از اینترنت هستند. عده‌ای از آن‌ها از درآمد شغل فعلی خودشان راضی نیستند و به دنبال راه های پولدار شدن از طریق اینترنت می‌گردند. عده‌ای نیز به دنبال یک کار آسان هستند.

برخی نیز چون کار مناسبی پیدا نکرده‌اند، می‌خواهند بدانند چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم ؟

واقعیت غیرقابل انکار این است که اینترنت، دروازه ورود به کارآفرینی با سرمایه کم در ایران است.

دیگر چندان مهم نیست که در روستا یا شهری کوچک با فرصت‌های کاری اندک زندگی می‌کنید. اینترنت با از میان برداشتن فاصله‌های جغرافیایی، فرصت‌های کسب درآمد بیشتری برای شما به همراه آورده است.

در این مطلب چندین راه متفاوت برای پول درآوردن از اینترنت را معرفی کرده‌ام. برای هر کدام نیز لینک‌های مفیدی از سایت‌های مرتبط و تجربه‌ کسانی که آن کار را انجام داده‌اند، قرار داده‌ام.

بعد از خواندن این مطلب، با سودجویی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، آشنا می‌شوید و همچنین راه های پولدار شدن از طریق اینترنت را می‌آموزید.

قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید، ایده‌های مختلف را بخوانید، آن‌ها را سبک سنگین کرده و سپس انتخاب کنید. در انتهای مطلب نیز لینک مطالبی را برای انتخاب بهترین ایده بر اساس استعداد و شخصیت خودتان قرار داده‌ام.

راه‌های پول درآوردن از اینترنت (با کلیک روی هر کدام به قسمت مربوطه منتقل می‌شوید):

1- فروش محصول به صورت آنلاین؛ راهی طولانی اما شدنی

2- دورکاری؛ یکی از راه های پولدار شدن از طریق اینترنت

3- فریلنسری؛ قبول پروژه‌های تخصصی با درآمدی منطقی

4- فعالیت در بورس و بازارهای مالی؛ کاری با ریسک بالا و بازدهی بلندمدت

5- کار در وقت‌های اضافه؛ فرصت پرداختن به علاقه‌مندی‌ها

راه‌های پول درآوردن از اینترنت | فرصت‌های موجود

در این قسمت برخی از راه های پولدار شدن از طریق اینترنت را معرفی کرده‌ام. پس از مطالعه‌ کامل این قسمت، با تنوع فرصت‌هایی که اینترنت ایجاد کرده، آشنا شده و در انتها می‌توانید روش مناسب خودتان را انتخاب کرده یا از آن‌ها ایده بگیرید.

1- فروش محصول به صورت آنلاین؛ مسیری طولانی اما شدنی

پول درآوردن از اینترنت با فروش آنلاین

فروش آنلاین محصولات در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر استفاده از اینستاگرام بین مردم، سال به سال بیشتر شده است.

برای انتخاب محصولی که قصد دارید به صورت آنلاین بفروشید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه‌های آنلاین زده و لیست محصولات پرفروش در دسته‌های مختلف را ببینید. علاوه بر این با مطالعه‌ نظرات خریداران نسبت به محصولات مختلف از خواسته‌ها و انتظارات‌شان مطلع شوید.

در ادامه ما نیز چند پیشنهاد به شما ارائه می‌دیم تا ایده‌های بیشتری برای شروع کسب و کارتان داشته باشید.

فروش محصولات خانگی یا محلی

محصولات خانگی همیشه مشتریان خاص خود را داشته‌اند. به خصوص اگر کیفیتی ممتاز نیز ارائه دهید و حس و حال محصول خانگی را به مشتریانتان منتقل کنید.

برای اینکه بدانید با کدام محصولات و چگونه با اینترنت پول دربیاریم ، ایده‌های زیر را در نظر بگیرید و ببینید دیگر فروشندگان این محصولات در سطح اینترنت چه ویژگی‌هایی را به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند.

  • ترشی و خیارشور خانگی
  • شیرینی و بیسکوییت خانگی
  • انواع لواشک و آلوچه: به خصوص اگر در جایی زندگی می‌کنید که به میوه‌ی باکیفیت و ارزان قیمت دسترسی دارید، مشتریان زیادی از سراسر ایران به دنبال چنین محصولاتی هستند.
  • ادویجات محلی و پودر گیاهان معطر: دقت داشته باشید برای فروش محصولاتی که به راحتی در سوپرمارکت‌ها در دسترس مشتریان هستند، شما باید مزیت رقابتی مهمی داشته باشید. مثل بو و عطر فوق‌العاده و عدم استفاده از کود و سم شیمیایی.

برای نمونه می‌توانید فروشندگان زیر را ببینید که به فروش محصولاتشان می‌پردازند.

فردی از چابهار با عضو شدن در سایت باسلام به فروش ادویه مشغول است. (لینک فروشگاه)

خانم نسیم سعیدی از تهران با عضو شدن در سایت باسلام به فروش لبنیات محلی و بیسکوییت می‌پردازند. (لینک فروشگاه)

علاوه بر این خانم‌های زیادی در سایت مامان‌پز اقدام به فروش غذای خانگی می‌کنند. برای دیدن صفحه‌ی آن‌ها روی این لینک کلیک کنید.

فرد دیگری از بوشهر در پیج اینستاگرام خودش به فروش خرما می‌پردازد. (لینک پیج اینستاگرام وفاشهد)

شما نیز می‌توانید با ایجاد پیج اینستاگرامی خودتان یا عضو شدن در فروشگاه‌های آنلاین گوناگون، به فروش محصولات خودتان بپردازید. کافی‌ست به اطرافتان نگاه کنید، فرصت‌های خود را کشف کنید، فروشندگان اینستاگرامی و فروشگاه‌های اینترنتی را ببینید؛ و تصمیم بگیرید چه محصولی می‌توانید تأمین کرده و بفروشید.

تولید محتوای آموزشی

علاوه بر محصولات خانگی، محتوای آموزشی نیز قابلیت فروش اینترنتی را دارند. در واقع فروش محتوای اینترنتی کاری راحت‌تر نسبت به محصولات فیزیکی هست. چون یک بار آن را تولید و آماده می‌کنید و به چندین و چند نفر آن را می‌فروشید.

برای اینکه بدانید با محتوای آموزشی چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم و چه محتوایی ارائه دهید، به توانایی‌های خودتان نگاه کنید و به این دقت کنید که چه کسانی به یادگیری دانش شما نیاز دارند. سپس وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که محل مناسبی برای فروش محتوای شما هستند.

در ادامه تعدادی از ایده‌های تولید محتوای آموزشی را برای شما نوشته‌ایم. مطمئناً ایده‌های خیلی بیشتری وجود دارد. با فکر کردن حول این ایده‌ها، ایده‌های جدیدی در زمینه پول درآوردن از اینترنت به ذهن‌تان می‌آید. پس شروع کنید.

  • آموزش نرم‌افزارهای تخصصی: چه دانشجویان و چه شاغلین به دنبال یادگیری نرم‌افزارهای تخصصی خود هستند تا توانایی‌های خود را ارتقا دهند.
  • آموزش بافتنی و گلدوزی: خانم‌های خانه‌دار زیادی هستند که برای سرگرمی یا حتی کسب مهارت و پول درآوردن از آن دنبال چنین آموزش‌هایی هستند.
  • آموزش ساخت زیورآلات
  • آموزش تشخیص سنگ‌های قیمتی
  • آموزش درست کردن انواع شیرینی، قهوه و نوشیدنی
  • آموزش دروس تخصصی
  • آموزش قوانین در حوزه‌های گوناگون کسب و کار و فوت‌های کوزه‌گری کف بازار

برای اینکه بدانید از این روش چگونه پولدار شویم با اینترنت خودتان در گوگل شیوه‌ی فروش فایل‌های آموزشی را جستجو کنید یا برای مثال به دنبال آموزش درست کردن انواع نوشیدنی‌ها بگردید. ببینید دیگران چگونه این آموزش‌ها را می‌فروشند.

سایت‌های زیر را نیز که به فروش آموزش‌های دروس و مهارت‌های تخصصی می‌پردازند، ببینید. با گشتن در این سایت‌ها می‌توانید آموزش‌های موجود، مدرسین آن‌ها، قیمت فروش و تعداد فروش آن‌ها را ببنید و متوجه شوید جای چه آموزش‌هایی خالی‌ست.

برای مثال آیا جای تنظیمات آیین‌نامه‌های مربوطه در نرم‌افزار ایتبس همراه با یک پروژه عملی خالی نیست؟

آیا جای آموزش نوع خاصی از کلاه بافتنی یا دستبند خالی نیست؟

وب‌یاد | فرانش | فرادرس | مکتب خونه

هیچ چیزی بهتر از جستجو کردن به شما در مورد فضایی که انتخاب می‌کنید، دید و بینش نمی‌دهد. پس دست به کار شوید.

2- دورکاری؛ یکی از راه های پولدار شدن از طریق اینترنت

چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم

به هر حال فروش محصولات از طریق اینترنت زحمت‌ها و ریسک‌های خاص خود را دارد. شاید مایل باشید کاری ثابت و کارمندی داشته باشند.

برای اینکه بدانید چگونه آنلاین پول درآوریم ، به فکرهای عجیب و غریب نیاز ندارد؛ واقعاً با دورکاری نیز می‌توان در خانه نشست و کار کرد. در ادامه تعدادی از مشاغل با قابلیت دورکاری را به شما معرفی کرده‌ایم.

کارمند بخش پشتیبانی و ارتباط با مشتریان

شما به عنوان کارمند بخش پشتیبانی و ارتباط با مشتریان وظیفه دارید به سوالاتشان پاسخ داده و مشکلاتشان را به بخش‌های مربوطه در شرکت ارجاع دهید.

کارمند بخش فروش تلفنی و پیگیری سفارشات

شرکت‌های مختلفی بخشی یا تمام فرایند فروش خود را تلفنی انجام می‌دهند. برای این شرکت‌ها چندان مهم نیست که حتماً در محل شرکت حضور داشته باشید. همین که بتوانید با افراد مختلف صحبت کنید و آن‌ها را به خرید کردن متقاعد کنید، کافی‌ست؛ هرچند همین مهارت به ظاهر ساده، پیچیده و بسیار ارزشمند است.

شرکت‌ها برای کارمندان فروش علاوه بر حقوق ثابت ماهیانه، معمولاً پروسانت فروش نیز در نظر می‌گیرند.

تولیدکننده محتوا و وبلاگ‌نویس

اگر توانایی نوشتن خوبی دارید و از خواندن موضوعات گوناگون لذت می‌برید، چنین شغلی برای شما مناسب است. مهارت خود را در نوشتن محتوای سئو شده تقویت کنید و به همکاری ارزشمند برای شرکت‌هایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، تبدیل شوید.

افراد زیادی هستند که می‌توانند محتوای سئو شده اما کپی برداری از روی دست دیگران بنویسند، اما افراد آنان که بتوانند محتوایی اصیل و ارزشمند در زمینه‌ای مشخص بنویسند، زیاد نیستند.

مشاغل دیگری نیز که قابلیت انجام به صورت دورکاری داشته باشند، وجود دارند. مانند برنامه‌نویسی، طراحی رابط کاربری، تحلیل داده و… .

برای اینکه با انواع این مشاغل و نیازمندی‌هاشون آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم به سایت‌های کاریابی مراجعه کرده و فیلتر دورکاری را در قسمت جستجوی شغل فعال کنید.

با کلیک روی هر کدام از لینک‌های زیر وارد صفحه‌ی فرصت‌های دورکاری سایت‌های کاریابی می‌شوید.

فرصت‌های دورکاری در سایت کارپیشه
فرصت‌های دورکاری در سایت ایران استخدام
فرصت‌های دورکاری در سایت جابینجا

پول درآوردن از اینترنت تنها محدود به کارهای تمام وقت نیست. خوبی فرصت‌های خلق شده با گسترش اینترنت این است که می‌توانیم درآمدهایی از فعالیت‌های پاره وقت علاوه بر شغل اصلی خود داشته باشیم.

در ادامه چند تا از این راه‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم تا از آن‌ها ایده بگیرید و بتوانید متناسب با موقعیت خود به این فکر کنید که چگونه از طریق اینترنت پول درآوریم.

3- فریلنسری؛ قبول پروژه‌های تخصصی با درآمدی منطقی

راه های پولدار شدن از طریق اینترنت از طریق فریلنسری

فریلنسری که به دورکاری یا آزادکاری نیز ترجمه شده است، شبیه مشاغل دورکاری که در قسمت قبل معرفی کردم نیست.

در این روش شما مهارت مشخصی دارید که از طریق قبول پروژه‌های موقت به کسب درآمد می‌پردازید. بدون داشتن اینترنت برای اینکه چنین پروژه‌هایی را بدست آورید نیازمند روابط گسترده‌ی کاری با دیگران هستید.

اما برای اینکه بدانید چگونه از طریق اینترنت پول در بیاوریم ، کافی‌ست سری به سایت‌های فریلنسری بزنید و لیست پروژه‌های فعال آن‌ها را ببینید.

در ادامه توضیح مختصری در مورد برخی از موقعیت‌های موجود در این سایت‌ها نوشتیم.

برنامه‌نویسی

کارفرماها نیازهای مختلفی دارند. مانند طراحی سایت، ترمیم یا تغییر بخشی از سایت، نوشتن پلاگین یا طراحی صفحه فرود و… .

برای شما به عنوان یک برنامه‌نویس فریلنس همواره موقعیت‌های گوناگونی وجود دارد. البته در این بین تقاضا برای برخی تخصص‌ها بیشتر و برای برخی دیگر کمتر است.

پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهید به عنوان یک برنامه‌نویس فریلنس کار کنید، حتماً پروژه‌های موجود در وب‌سایت‌ها را بررسی کرده و تقاضا و دستمزد تخصص‌های مختلف را مد نظر قرار دهید.

ساختن پرزنتیشن

شاید در نگاه اول مهارتی دم‌دستی باشد و بگویید هر کسی با پاورپوینت می‌تواند اسلاید‌های یک ارائه را آماده کند.

اما واقعاً اینگونه نیست. افراد زیادی هستند که یا فرصت این کار را ندارند یا می‌خواهند اسلاید‌هایشان جذاب‌تر باشد.

داشتن دانش گرافیک و توانایی کار کردن با نرم‌افزارهایی قدرتمندتر از پاورپوینت در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

ویراستاری، تایپ و ترجمه

مهارت ویراستاری از مهارت‌های ارزشمندی‌ست که حتی اساتید دانشگاه پس از نوشتن مقالات علمی، از ویراستاران کمک می‌گیرند تا خوانایی مقاله‌ی خود را بهبود دهند.

ترجمه و تایپ هم نیازی به توضیح ندارد و افرادی هستند که این کارها را برون‌سپاری می‌کنند. کافی‌ست جستجویی حول خدمات ترجمه در گوگل انجام دهید تا به بزرگی این صنعت پی ببرید.

شما اگر فقط یکی از این مهارت‌ها را داشته باشید، می‌توانید به صورت فریلنس کار کنید. البته اگر هر سه‌ی این مهارت‌ها را در خود پرورش دهید، برگ برنده‌ای ممتاز در دست خواهید داشت.

فعالیت به عنوان یک گرافیست

رنگ‌شناسی، روانشناسی رنگ‌ها و تصویرسازی چیزی نیست که همه آن را بدانند. توانایی طراحی بنرها و لوگوهای خلاقانه نیز از عهده‌ هر کسی بر نمی‌آید. شرکت‌های زیادی هستند که به نیروهای گرافیست تمام وقت نیاز ندارند و چنین کارهایی را برون‌سپاری می‌کنند. مثلاً برای تبلیغاتشان نیاز به بنر یا موشن‌گرافیک دارند، آن را برون‌سپاری می‌کنند.

در هر نقطه از ایران که باشید می‌توانید چنین پروژه‌هایی را قبول کرده و انجام دهید. البته برای شروع و جلب اعتماد کارفرماها ایده‌هایی را به صورت آزاد طراحی کرده و در صفحه‌ی شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فریلنسری قرار دهید.

تدریس آنلاین

در قسمت‌های قبل به تولید محتوای آموزشی و فروش آن از طریق اینترنت اشاره کردم. اما برای اینکه بدانید از آموزش چیزهایی که بلدید چگونه با اینترنت پول درآوریم ، بد نیست سری به سایت‌های آموزش آنلاین بزنید.

این سایت‌ها امکاناتی را فراهم می‌کنند که هر استادی بدون دغدغه‌ی طراحی سایت و مسائل نرم‌افزاری، کلاس خصوصی آنلاین برگزار کرده و به تدریس بپردازد.

در زیر لینک تعدادی از وب‌سایت‌های تدریس آنلاین را قرار داده‌ام. با کلیک روی هر کدام به همان سایت منتقل می‌شوید.

استادسلام | استادبانک | اُتیچر

اگر مایلید در مورد فضای کار فریلنسری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم لینک‌های زیر را که افراد گوناگون از تجربه‌های خود نوشته‌اند، بخوانید.

تجربه‌ی خانم شهرزاد کیافر از فریلنسری

صحبت‌های یک مترجم فریلنس

سایت‌های زیر برای ارتباط بین فریلنسرها و کارفرماها ایجاد شده‌اند. با کلیک روی هر کدام، به همان سایت منتقل می‌شوید و می‌توانید پروژه‌های فعال‌شان را مشاهده کنید.

پارسکُدرز | پارس فریلنسر | پونیشا | کاریشه

4- فعالیت در بورس و بازارهای مالی؛ کاری با ریسک بالا و بازدهی بلندمدت

در بازار های مالی چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم

در پاسخ به این سوال که چگونه آنلاین پول درآوریم ، فعالیت در بورس و بازارهای مالی آنلاین همواره یکی از گزینه‌ها بوده و هست.

علاوه بر بازارهای مالی خارج از کشور، که البته در زمان تحریم ریسک بسیار بسیار بالایی دارند که باعث شده سرمایه‌گذاری در آن‌ها منطقی و معقول نباشد، بورس ایران نیز با وجود ریزش‌های شدیدی که هر چند وقت یکبار تجربه می‌کند، گزینه‌ای مناسب و قابل توصیه است.

اگر بخواهید پول‌تان را به امید کسب سود سالیانه از شرکت‌ها، وارد بورس کنید، هیچ وقت پولدار نمی‌شوید.

برای فعالیت در بورس و پولدار شدن از طریق آن حتماً باید سه ویژگی زیر را داشته باشید:

  • بتوانید افزایش و کاهش قیمت سهم‌ها را به صورت تکنیکال تحلیل کنید.
  • بتوانید وضعیت شرکت‌ها را از نظر بنیادی بررسی کنید.
  • عجول نباشید و شتاب‌زده عمل نکنید.

برای آشنایی بیشتر با اصول و شخصیت مناسب برای معامله‌گری در بازار سرمایه، پیشنهاد می‌کنم لینک‌های زیر را بخوانید.

19 توصیه برای سرمایه‌گذاری در بورس سهام

اهمیت تعیین حد ضرر در معاملات

5- کار در وقت‌های اضافه؛ فرصت پرداختن به علاقه‌مندی‌ها

چگونه آنلاین پول درآوریم

خیلی از افراد وقتی این سوال را از خود می‌پرسند که چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم ؟ به راه‌های نه چندان آسان فکر می‌کنند یا فکر می‌کنند حتماً باید تمام وقت کار کنند.

در این بین کارهایی هستند که برای علاقه‌مندهای به آن هم یک سرگرمی‌ست و هم راهی برای پول در آوردن از اینترنت است.

دست‌سازه‌های هنری

اگر هنر و مهارتی مانند انواع بافتنی‌ها، گلدوزی‌ها، ساخت زیورآلات و ساخت عروسک دارید، می‌توانید در وقت‌های اضافه و برای سرگرمی خودتان چنین کارهایی انجام دهید و پس از بافتن یا ساختنش، آن را در سایت‌های آنلاین خرید و فروش کارهای هنری قرار داده و منتظر باشید تا افرادی که از آن سایت بازدید می‌کنند، هنر دستی شما را بخرند.

می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آرتینا، کارهای هنری هنرمندانی را ببینید که برای فروش عرضه کرده‌اند. این هنرمندان بعضاً کارهای خود را در پیج اینستاگرامشان نیز به نمایش می‌گذارند.

وبلاگ آرتینا نیز در مطلبی به 10 نکته برای موفقیت در کسب و کار هنری پرداخته است. پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید.

عکاسی

بله. با عکاسی از سوژه‌ها و مناظر گوناگون در زمانی که به گردش می‌روید یا قدم می‌زنید هم می‌توان پول درآورد.

کافی‌ست تکنیک‌های عکاسی را بلد باشید، دوربین مناسبی داشته باشید و عکس‌هایی را که ثبت می‌کنید، در وب‌سایت‌های فروش عکس ایرانی یا خارجی برای فروش قرار دهید.

اگر به این زمینه علاقه‌مند شدید، همین الان سایت‌های ایرانی و خارجی فروش عکس را در گوگل جستجو کنید.

وب‌سایت زومیت در مطلبی به معرفی تعدادی از سایت‌های خارجی فروش عکس پرداخته است. برای خواندن آن روی این لینک کلیک کنید.

وبلاگ‌نویسی

وبلاگی با استفاده از وردپرس ایجاد و شروع به نوشتن در مورد موضوعات مورد علاقه‌تان در فضای وب کنید. برای اینکه بدانید با این روش چگونه با استفاده از اینترنت کسب درآمد کنیم ، راه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • تبلیغات: شبکه‌های تبلیغاتی آنلاین قسمتی از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها را اجاره می‌کنند و به صاحب آن وب‌سایت در ازای تبلیغاتی که نمایش می‌دهند پول پرداخت می‌کنند.
  • همکاری در فروش: روش همکاری در فروش به این صورت است که شما محصول دیگران را در وبلاگ خود معرفی یا تبلیغ می‌کنید و در ازای هر فروشی که از طریق شما انجام می‌شود، درصدی از سود فروش به شما تعلق می‌گیرد.
  • محتوای آموزشی بفروشید: همان آموزش‌هایی را که در قسمت اول مثال زدم، می‌توانید در وبلاگ‌تان بفروشید. یادتان باشد پست‌های وبلاگ معمولاً به صورت جزیره‌ای نوشته می‌شوند اما مخاطبان به دنبال آموزش‌های منسجم هستند.

برای وبلاگ‌نویسی ایده‌های گوناگونی وجود دارد. توصیه می‌کنم در مورد موضوعی بنویسید که به آن علاقه دارید و دوست دارید چیزهای بیشتری در مورد آن بدانید.

یادتان باشد در مسیر وبلاگ‌نویسی سخت‌گیری نکنید، تا چیزی ننویسید، خروجی‌ای ندارید.

ایده‌های گوناگونی برای وبلاگ‌نویسی وجود دارد. در واقع به تعدادی علاقه آدم‌ها ایده وجود دارد. ایده‌های زیر تعداد معدودی از این ایده‌هاست. پس از خواندن آن‌ها به ایده‌های دیگری نیز فکر کنید و همه را روی کاغذ بنویسید.

  • اگر به دنبال کردن اخبار روز علاقه‌مند هستید، به ریشه‌یابی اتفاقات و عکس‌العمل‌ها و تحلیل آن‌ها در وبلاگتان بپردازید.
  • اگر به مسائل تربیتی علاقه‌مند هستید، در مورد کودکان و نوجوانان بنویسید.
  • اگر به تغذیه و آشپزی علاقه‌مند هستید، در مورد رژیم‌های غذایی، خواص خوراکی‌ها و اثرات آن‌ها بر بدن بنویسید.
  • اگر به آموزش به کودکان علاقه‌مند هستید، در مورد آموزش سواد مالی، تقویت خلاقیت و سواد رسانه‌ای برای کودکان بنویسید.
  • اگر به بازیگران، فوتبالیست‌ها، مدل‌ها و دنبال کردن زندگی سلبریتی‌ها علاقه‌مند هستید، اخبار مرتبط با آن‌ها را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از آن‌ها بنویسید.
  • از سفرهایی که می‌روید بنویسید، از هتل‌ها و رستوران‌ها بنویسید، مکان‌های گردشگری را معرفی کنید و در وبلاگ‌تان به تبلیغ آژانس‌های مسافرتی بپردازید.
  • در مورد دنیای خودروها، موتورسیکلت‌ها و تیونینگ بنویسید و از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید.

سایت یک پزشک یکی از وبلاگ‌های وب فارسی‌ست که توانسته از طریق تبلیغات درآمد خوبی کسب کند. آقای علیرضا مجیدی و خواهرشان خانم فرانک مجیدی در این صفحه درباره‌ی شروع وبلاگ یک پزشک نوشته‌اند.

به یاد داشته باشید، برای اینکه مطالب‌تان بازدید خوبی از طرف گوگل داشته باشد، باید بلد باشید چگونه یک متن با کیفیت و سئو شده بنویسید. اگر سئو بلد نیستید، توصیه می‌کنم از همان ابتدای راه‌اندازی وبلاگ‌تان به دنبال یادگیری سئوی محتوا باشید.


چگونه با اینترنت پول درآوریم ؟ | سودجویی‌ها و نگرش درست

متأسفانه سودجویانی نیز در این بین وجود دارند و به اسم چگونه با اینترنت پول دربیاریم ، چگونه با استفاده از اینترنت پولدار شویم و راه های پولدار شدن از طریق اینترنت ، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. وقتی از آن‌ها می‌پرسند چگونه پولدار شویم با اینترنت ، چند روش پیشنهاد می‌دهند:

  • پکیج آموزشی من را با این تخفیف فوق‌العاده تهیه کنید. به صورت تضمینی به شما می‌گویم چگونه با استفاده از اینترنت پولدار شویم . بعد از این می‌گویند در طی فقط 3 ماه چه درآمد شگفت‌انگیزی کسب کرده‌اند. یادتان باشد وقتی با چنین افرادی روبرو شدید، به این فکر کنید که آن‌ها از طریق فروش پیکج‌شان به شما و دیگران کسب درآمد کرده‌اند و قرار نیست به شما بگویند چگونه با اینترنت پول درآوریم.
  • پیشنهاد دیگری که کلاه‌برداران دارند این است که به شما می‌گویند سایت‌های پیش‌بینی مسابقات ایجاد کنید و از هر کاربر در ازای پیش‌بینی پول بگیرید. یادتان باشد فریب این افراد را نخورید؛ چون این کارها تماماً غیرقانونی هست. این افراد چون می‌دانند این کارها غیرقانونی‌ست، با فریب دیگران مسئولیت تمام کارها را به گردن آن‌ها می‌اندازند تا در صورت دستگیری، رد و اثری از خودشان نباشد.
  • عده‌ای دیگر به شما سایت‌های کلیکی را پیشنهاد می‌دهند. این سایت‌ها به ازای هر کلیک بر قسمت مورد نظرشان، به شما چند ریال پول می‌دهند. اما باید وقت بسیار زیادی را صرف کنید و هیچ وقت به درآمد بالایی نمی‌رسید. یادتان باشد هرگز وقت و عمر خودتون را صرف چنین کاری نکنید.

نگرش مناسب نسبت به راه های پول درآوردن از اینترنت

برای نگرش درست، چند نکته را همیشه به یاد داشته باشید:

  • پولدار شدن از طریق اینترنت ممکن است، ولی یک شبه ممکن نیست.
  • همانگونه که در دنیای غیرآنلاین مشتری برای چیزی که برای او ارزش داشته باشد، پول می‌پردازد، در دنیای آنلاین نیز مخاطبان به چیزی که برایشان ارزش داشته باشد توجه می‌کنند. یادتان باشد که بدون داشتن مهارت نمی‌توانید از طریق اینترنت پولی بدست آورید.
  • چگونه پولدار شویم از طریق اینترنت یا غیر اینترنت سوال درستی نیست. باید پرسید چه ارزشی برای مشتریان و مخاطبان ایجاد کنم تا آن‌ها به من توجه کنند؟ چگونه این ارزش را ارائه کنم؟

دو پرسش و پاسخ مهم برای انتخاب زمینه شغلی

1- آیا توجه به استعداد در کسب درآمد از طریق اینترنت مهم هست؟

انتخاب ایده و شغلی که متناسب با استعدادهای برتر شماست، سبب می‌شود بتوانید راحت‌تر و با صرف انرژی کمتری در آن پیشرفت کنید. پس اول از همه به استعدادهای خودتان توجه کرده و ببینید در کدامیک قوی‌تر و در کدامیک ضعیف‌تر هستید.
برای اینکه نگرشی جامع نسبت به انواع استعدادها داشته باشید و بتوانید آن‌ها را نسبت به همدیگر بسنجید، لینک‌های زیر را با دقت مطالعه کنید.
استعدادیابی جانسون اوکانر
استعدادیابی شغلی
چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟

2- برای پول درآوردن از اینترنت چگونه به ایده‌های مختص به خودم برسم؟

به موقعیت‌های اطرافتان، دانش و مهارت‌هایتان توجه کنید. بعد از اینکه استعدادهای خود را شناختید، تمام ایده‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم مد نظر قرار دهید، چند ایده را انتخاب کرده و فعالیت کسانی را که در آن زمینه‌ها مشغول به کار هستند دنبال کنید.
ببنید این افراد چه چیزی را به مخاطبانشان ارائه می‌کنند و در قبال آن پول می‌گیرند. همه‌ی کارهایی را که انجام می‌دهند روی کاغذ بنویسید.
در این بین ایده‌های جدیدی به ذهن‌تان می‌رسد و زمینه‌ی مختص به خود را به راحتی پیدا می‌کنید. البته یادتان باشد، رسیدن به ایده‌ی مناسب گام نخست هست؛ همت و تلاش شما سرنوشت‌تان را تعیین می‌کند.
اگر نیاز به یادگیری مهارتی جدید دارید و قصد دارید آن را به صورت خودخوان یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنم قبل از آن در دوره‌ی یادگیری اثربخش شرکت کنید.
برای ورود به صفحه‌ی دوره، روی لینک زیر کلیک کنید.
دوره‌ی یادگیری اثربخش

شما چه ایده‌ای برای پول درآوردن از اینترنت دارید؟
تجربه‌ای در بکارگیری ایده‌های این مطلب برای کسب درآمد از اینترنت داشته‌اید؟
چگونه آنلاین پول درآوریم ؟ از تجربیاتتان برای ما بگویید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

1 دیدگاه برای “چندین ایده کاربردی برای پول درآوردن از اینترنت

  1. اشتراک‌ها: شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها - 26 شغل مناسب با سرمایه کم برای خانم‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.