رهایی از سردرگمی شغلی با دوره جامع طراحی مسیر شغلی

05cd561c30ce09371833d5f2a171bd66_1200x628__1___1_-removebg-preview

۱۳ تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس - 12 سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان
4.1/5 - (14 امتیاز)

امروزه، کاربرد هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس به یکی از سرویس‌های جدانشدنی هر پلتفرمی تبدیل شده. تصاویر شگفت‌انگیزی که بهترین ابزارهای هوش مصنوعی از دل تفکرات و هیجانات کاربران خلق کرده‌اند، هر ذهن کنجکاو و خلاقی را به سمت استفاده از هوش مصنوعی ترغیب می‌کنند.

بعد از شهرت جهان‌گیر این ابزار در سال گذشته، شرکت‌های زیادی وارد بازار تکنولوژی شدند و در نتیجه محصولات بی‌شماری به مخاطبان سراسر دنیا معرفی شد. اما آیا واقعا تمام این ربات‌ها کاربردی هستند؟ کدام پلتفرم‌ها برای استفاده کاربران ایرانی مناسب‌ترند؟

پاسخ سوالات خود را در این مقاله جامع در مورد هوش مصنوعی متن به عکس و راه‌های تبدیل آن بیابید. ۶ سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان، ۴ برنامه کاربردی و ۳ بات تلگرامی در ادامه این بخش معرفی شده‌اند.

سرفصل مطالب این مقاله به شرح زیرند:

هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی نوشته به عکس

یکی از هزاران کاربردهای هوش مصنوعی در جهان، امروز که بسیار مورد استقبال کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته، هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس می‌باشد. هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشینی، زبان را می‌فهمد و به‌وسیله شبکه ارتباطی عصبی آن را به تصاویر دیجیتال تبدیل می‌کند.

شبکه ارتباطی عصبی یک روش آموزشی است که طرز کار مغز انسان را به ربات‌ها می‌آموزد. در نتیجه پردازش اطلاعات به روشی مشابه با انسان‌ها انجام می‌شود. اگر در مورد طرز کار و کاربردهای هوش مصنوعی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از طریق لینک زیر می‌توانید جواب سوالات خود را پیدا کنید.

ما از هوش مصنوعی برای تولید عکس‌هایی که در دنیای وسیع اینترنت پیدا نمی‌شوند، استفاده می‌کنیم. تصاویری که تا پیش از این فقط در تخیلات ما می‌زیسته‌اند، با این ابزار فوق‌العاده به یک تصویر واقعی تبدیل می‌شوند. تنها با همین کاربرد هوش مصنوعی می‌توان تولید محتوا را تا چند پله ارتقا بخشید. علاوه بر تولید عکس‌های جذاب و منحصربفرد، در تولید محتوای متنی و سئو نیز می‌توان از این ابزار قدرتمند کمک گرفت.

اگر از مخاطبان کارنکن باشید، حتما در مورد دوره‌ی سئو و تولید محتوای ما زیاد شنیده‌اید. دوره‌ای عملی و کاربردی که تنها در طی ۸ هفته شما را از سطح صفر به بازارکار متصل می‌کند. ما در ماه‌های اخیر یک تغییر اساسی در دوره ایجاد کرده‌ایم و آن هم آشنایی با عئش مصنوعی و استقاده از ابزار هوش مصنوعی، به عنوان دستیار، را به شرکت‌کننده‌ها معرفی کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

۶ سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان

در هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس، تنها با نوشتن چند خط تحت عنوان دستور یا Prompt در کمتر از یک دقیقه به یک خروجی مطلوب می‌رسیم. در برخی از این سایت‌ها و برنامه‌ها، فیلتر‌ها و قالب‌هایی برای انتخاب سبک موردنظر و پیاده‌سازی بهتر آن استفاده می‌شود.

برای این قسمت ابتدا به معرفی ۶ سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان می‌پردازیم و سپس برنامه‌های کاربردی برای استفاده روی گوشی موبایل و بات‌های تلگرامی را نیز معرفی می‌کنیم.

Midjourney

سایت هوش مصنوعی متن به عکس Midjourney

یکی از محبوب‌ترین ربات‌ها در بستر وب برای تولید تصاویر خلاقانه، ربات Midjourney است. انواع تصاویر مختلف از مناظر شهری گرفته تا پرتره‌ و نقاشی با قلم توانای این هوش مصنوعی ترسیم می‌شوند.

برای شروع کار، باید در Discord یک حساب کاربری باز کنید تا به سرورهای آن دسترسی داشته‌باشید. سپس در دو الی سه خط دستور خود را تایپ می‌کنید و در عرض چند دقیقه ربات تصویر شما را می‌سازد. قابلیت ویرایش تصویر ساخته‌شده و تغییر دستور قبلی نیز در اینجا وجود دارد.

دستورهای مختلفی برای سهولت استفاده از این ابزار وجود دارند. مثلاً با تایپ کردن “/fast” در انتهای جمله می‌توانید زمان آماده‌سازی خروجی را کوتاه‌تر کنید و یا با دستور “/describe” تجربه کاربری را بهبود ‌بخشید. حتما قبل از شروع، راهنمای استفاده از ربات را مطالعه کنید.

قابلیت‌های برتر Midjourney

  • تولید چهار تصویر به صورت همزمان
  • قابلیت ادغام چندین تصویر با هم
  • نمایش خروجی‌های سایر کاربران
  • رایگان

Photosonic

سایت photosonic

عکاسی از طبیعت، تصاویر سه‌بعدی، پرتره‌ها، مناظر شهری و انواع نقاشی به سبک هنرمندان معروف تاریخ را تنها با تایپ چند خط می‌توان با هوش مصنوعی Photosonic ایجاد کرد. Photosonic یکی از ابزارهای هوش مصنوعی Writesonic است که علاوه بر تولید هنر دیجیتال، به شما اجازه می‌دهد تا از دستورهای سایر کاربران نیز استفاده کنید.

در ویژگی Enhance Prompt، شما به ربات اجازه می‌دهید تا به صورت کاملاً هوشمند جزئیاتی خارق‌العاده را به تصویر شما اضافه کند. اگر به دنبال یک هوش مصنوعی نوشته به عکس با خروجی‌های کاربرپسند و طرزکار راحت هستید، Photosonic یک انتخاب ایده‌آل برای شماست.

قابلیت‌های برتر Photosonic

  • توانایی تولید حداکثر پنج تصویر در یک زمان
  • قابلیت اشتراک تصاویر در شبکه‌های اجتماعی
  • رایگان

Imagen، هوش مصنوعی گوگل تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی گوگل تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی گوگل تبدیل متن به عکس در مارچ ۲۰۲۲ معرفی شد. قابلیت تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی رایگان عرصه‌ی پرطرفداری بود که محبوب‌ترین مرورگر دنیا با راه‌اندازی Imagen به آن ورود کرد. ویژگی شاخصی که این سرویس را از حریف‌های قدری همچون لئوناردو متمایز می‌کند، تولید تصاویر بسیار دقیق و واقع‌گرایانه می‌باشد.

کار با این هوش مصنوعی بسیار راحت است. برای شروع کار با Imagen، باید یک پروفایل هوش مصنوعی به حساب گوگل خود متصل کنید. برای این ‌کار در صفحه اصلی Imagen، روی دکمه افزودن پروفایل کلیک کنید و از بین الگوهای آماده یکی را انتخاب کنید. بعد از ساخت پروفایل، از قسمت داشبورد به سرویس‌های هوش مصنوعی دسترسی پیدا می‌کنید.

قابلیت‌های برتر Imagen

  • سرعت‌عمل بالا
  • تغییر جزئیات تصاویر ساخته‌شده
  • قدرت بالا در درک زبان
  • دسترسی راحت
  • رایگان

Image Creator

معرفی image creator microsoft bing

Image Creator هوش مصنوعی جدید مرورگر Bing، یک ابزار سریع و کارآمد برای تولید تصاویر و نقاشی با بیشترین جزئیات است. با تایپ جملات ساده و یا حتی پیچیده، هوش مصنوعی چهار مدل خروجی به شما می‌دهد که از بین آن‌ها تصویر موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنید. تصاویر در ابعاد ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل ارائه می‌شوند.

با Image Creator می‌توانید پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را تهیه کنید و در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید. تنها با کمک این ابزار، تمام محتوای تصویری شما به صورت یکجا تهیه می‌شود.

قابلیت‌های برتر Image Creator

  • رابط کاربری آسان
  • سازماندهی مجموعه‌ای از آثار هنری
  • تولید چهار تصویر به صورت همزمان
  • رایگان

NightCafe

معرفی Nightcafe ai

NightCafe سایت هوش مصنوعی متن به عکس است که افراد را با سلیقه‌های مشابه دورهم جمع می‌‎‌کند. این ابزار در شبکه‌های اجتماعی و نمایشگاه‌های هنری به عنوان یکی از بهترین دستیارهای تولید هنر دیجیتال شناخته شده. تصاویر فانتزی، مناظر طبیعی و نقاشی‌های الهام گرفته از دیزنی و یا انیمه‌های ژاپنی تنها در عرض چند ثانیه با این هوش مصنوعی ساخته می‌شوند.

اگر در تایپ دستور صحیح مشکل دارید، ابزار دستورساز ‌NightCafe به کمک شما می‌آید. به صورت تصادفی، دستورهای مختلف را نشان می‌دهد و جمله‌بندی صحیح و توصیف جزئیات نقاشی را به شما می‌آموزد.

قابلیت‌های برتر NightCafe

  • ۱۱ قالب آماده
  • ۵ نسبت ابعاد مختلف برای تصاویر
  • حاوی اتاق‌های گفتگو برای آشنایی و همکاری با سایر کاربران
  • رایگان

CF Spark

CF Spark، یکی از پیشروترین ربات‌های متن به تصویر حال حاضر، دارای طیف گسترده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی است که آن را به بهترین دستیار مجازی برای فعالیت‌های بازاریابی تبدیل کرده. ابزار CF Spark Art برای تبدیل متن به شاهکارهای دیجیتال توسعه یافته که قابلیت ترکیب تصاویر مختلف با یکدیگر را نیز دارد. در بخش Prompt Builder، دستورات متنی خود را برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر ایجاد می‌کنید. حتی نوع نورپردازی و ریزترین جزئیات نیز در این بخش قابل پیش‌بینی هستند.

قابلیت‌های برتر CF Spark

  • ۸ قالب آماده
  • ۶ نسبت ابعاد مختلف برای تصاویر
  • دسته‌بندی و ذخیره تصاویر
  • ساخت الگوهای سفارشی
  • رایگان

۴ برنامه هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان

ابزارهای هوش مصنوعی معمولا به صورت تحت‌وب یا نرم‌افزار روی دسکتاپ نصب می‌شوند. به همین دلیل همواره شرکت‌ها قابلیت‌های بیشتری را نسبت به اپلیکیشن‌ها برای آن‌ها درنظر می‌گیرند. اما از طرفی اپلیکیشن‌ها به علت سهولت استفاده، بین مردم عادی محبوبیت بیشتری دارند.

در این قسمت ۴ برنامه هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس را برای استفاده رایگان شما معرفی می‌کنیم که از امکانات بالایی نسبت به رقیبان خود برخوردارند.

Leonardo.ai

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس رایگان Leonardo

Leonardo.ai یکی از بهترین و کامل‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و بازتولید تصاویر است. قابلیت تبدیل متن به عکس این پلتفرم پیشرفته، مشابه خدمات ارائه‌شده از پلتفرم‌هایMidjourney و Dall-E می‌باشد. دسترسی به مجموعه وسیعی از مدل‌های تصویری لئوناردو و تولید نوآورانه تصاویر دیجیتال تنها با چند کلیک، ساعت‌ها صرفه‌جویی در زمان و همچنین منابع مالی را برای شما به همراه دارد.

نرم افزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس لئوناردو در ابتدا به عنوان ابزاری برای توسعه‌ بازی‌ معرفی شد اما کم کم به یک دستیار حرفه‌ای برای انواع طراحی‌های دیجیتال تبدیل شد. هرچند تمرکز اصلی این هوش مصنوعی روی طراحی بازی است اما ظرفیت‌هایی برای برطرف کردن انواع نیازهای خلاقانه دارد.

قابلیت‌های برتر Leonardo.ai

  • طراحی خلاقانه بازی
  • تغییر ابعاد تصاویر
  • کیفیت بالا تصاویر
  • استفاده رایگان تا ۱۵۰ روز

Dream by WOMBO

برنامه هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Dream by wombo

یک فرصت استثنایی برای تولید تصاویر واقعی!

 اپلیکیشن Dream by WOMBO هر رویایی را که به زبان کلمات درآورید، به فرم تصاویر محقق می‌کند. قالب‌های متنوع این برنامه، مثل قالب آبرنگ یا نقاشی فانتزی، رنگ و بوی متنوعی به خروجی کار شما می‌بخشند. کار با این برنامه هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس راحت است و تصاویر در انتها بدون واترمارک دانلود می‌شوند. در نسخه‌ی پریمیوم قابلیت تولید چهار تصویر به صورت همزمان و تولید محتوای ویدیویی از تصاویر نیز وجود دارد. WOMBO به صورت نرم افزار هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس، قابل نصب روی انواع کامپیوترها می‌باشد.

قابلیت‌های برتر Dream by WOMBO

  • بیش از ۳۰ مدل قالب و سبک
  • قابلیت نصب بر روی سیستم عامل اندروید، آیفون و دسکتاپ
  • هوش مصنوعی متن به عکس و عکس به عکس
  • رایگان

هوش مصنوعی متن به عکس فارسی آناهیتا

هوش مصنوعی متن به عکس فارسی آناهیتا، یکی از اولین ابزارهای هوش مصنوعی ایرانی‌ است. کاربران استفاده‌های متنوعی را از این هوش مصنوعی معرفی می‌کنند. از چت پیشرفته AI که امکان مصاحبت با مشاهیر جهان مثل ایلان ماسک، کوروش کبیر و… فراهم می‌کند تا خلق تصاویر دیجیتال باورنکردنی.

تصاویر خود را بعد از ویرایش نهایی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید.

قابلیت‌های برتر آناهیتا

  • قالب‌های آماده برای ایجاد تصاویر
  • دارای بخش اکسپلور برای مشاهده تصاویر دیگران
  • قابلیت ذخیره تصاویر
  • کاملاً رایگان

Gencraft

از Gencraft به عنوان قدرت‌مندترین برنامه هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس در دنیا یاد می‌شود. استفاده از این برنامه راحت است و قابلیت نصب روی تمام سیستم عامل‌های موبایل را دارد. طرح خود را تنها با چند جمله خلاقانه توصیف می‌کنید، از بین تمپلیت‌های آماده یکی را انتخاب می‌کنید و منتظر نتیجه می‌مانید.

دسته‌بندی‌های مختلفی برای قالب‌های آماده وجود دارد که دستورهای یکسان را با مدل‌هایی کاملاً متفاوت از یکدیگر تولید می‌کنند. به عنوان مثال، برای ساخت دو تصویر زیر از یک دستور در دو قالب‌ مختلف 3D و انیمه استفاده شده.

مقایسه قالب های مختلف هوش مصنوعی gencraft

قابلیت‌های برتر Gencraft

  • تا ده تصویر در ماه رایگان است.
  • طراحی کاربرپسند
  • استفاده راحت
  • قالب‌های متنوع و جذاب

۳ هوش مصنوعی متن به عکس تلگرام

هوش مصنوعی متن به عکس تلگرام

بات‌های تلگرامی نیز به عنوان ربات هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس بین کاربران محبوبیت دارند. در ادامه به معرفی سه مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

AI Image Generator

ربات AI Image Generator، قابلیت‌های تبدیل متن به تصویر، تصویر به تصویر، دیپ‌فیک، مدل‌سازی، و دسته‌بندی تصاویر را معرفی می‌کند. کار با این ربات هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس بسیار ساده‌تر از اپلیکیشن‌ها است و دقت و وضوح تصاویر خروجی باورنکردنی توصیف شده.

GPT4Telegrambot

این ربات تلگرامی امکان استفاده از قابلیت‌های ChatGPT را فراهم کرده و برای پرسش و پاسخ، جمع‌آوری اطلاعات، بازنویسی متن و همچنین تبدیل متن به عکس کاربرد دارد. سازنده این بات ادعا می‌کند که برای قابلیت پردازش تصاویر از سرویس‌های Dall-E 2 الهام گرفته اما با این‌حال کیفیت تصاویر در مقایسه با OpenAI بسیار پائین‌تر می‌باشد.

Aiolearn-artbot

مورد آخر در بات‌های هوش مصنوعی متن به عکس تلگرام، ربات‌ تصویرسازی آیولرن می‌باشد. این ربات فارسی‌زبان تنها یک‌بار قابلیت استفاده رایگان دارد و برای تبدیل محتوای متنی به تصویری برنامه‌ریزی شده‌است.

سخن پایانی

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به تصاویر ذهنی خود حیات فیزیکی ببخشید. در این مقاله ۱۳ عنوان از بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متن به عکس را معرفی کردیم، از ۲ نمونه موفق ایرانی نام بردیم و اشاره‌ای هم به بات‌های تلگرامی کردیم.

در ادامه، از شما دعوت می‌کنیم تا از مقالات مرتبط در این حوزه نیز دیدن کنید.

مطالب مرتبط

استفاده از هوش مصنوعی راهی برای تولید محتوای خلاقانه در فضای مجازی است. در مقاله زیر در مورد ۱۰ نکته تولید محتوا با AI بخوانید.

تولید محتوای ویدیویی یکی دیگر از کاربردهای پرطرفدار و جنجالی هوش مصنوعی است که در تولید ریلزهای اینستاگرام و محتوای یوتیوب پرطرفدار شده. در مقاله زیر ۱۰ سایت از بهترین انتخاب‌های شما را معرفی کرده‌ایم.

در حوزه تولید محتوا، بحث تولید محتواهای صوتی با هوش مصنوعی نیز داغ شده. در مورد ۸ ابزار کاربردی تبدیل متن به صدا و ایده‌هایی که می‌توانید به آن‌ها شاخ و برگ بدهید، در لینک زیر بخوانید.

هوش مصنوعی توجه صنایع مختلفی در جهان را به سمت خود جلب کرده و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده به تمامی مشاغل ورود ‌کند. در مقاله زیر در مورد وضعیت حال حاضر ایران، پروژه‌های جاری هوش مصنوعی و آینده و درآمد مشاغل مختلف بخوانید.

هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس و عکس به عکس روز به روز حرفه‌ای‌تر می‌شود. به طوری‌که بین تصاویر سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تفاوت فاحشی از نظر دقت به جزئیات و وضوح وجود دارد.
به نظر شما با این روند، آیا حکمرانی محتواهای هوش مصنوعی بر آینده دنیای مجازی و حتی واقعی امری قطعی است؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “۱۳ تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل متن به عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *