دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پادکست داستان فارسی | بهترین پادکست های داستانی و جنایی به زبان فارسی

پادکست داستان فارسی
2.3/5 - (7 امتیاز)

به صفحۀ پادکست داستان فارسی خوش اومدی! باید بدونید پادکست داستان فارسی جزو مجموعه معروف ترین پادکستها حساب میشه.

صدا، حادثۀ عجیبیه! می‌تونه تو رو با خودش ببره زیرِ آسمونی که نیست، اما یه لحظه به خودت میای و می‌بینی بارونش حسابی موهات رو خیس کرده! حالا نمی‌خوام فضا رو زیاد احساسی کنم! 🙂

اینجا بودنت معنی‌اش اینه که از شنیدنی‌های دنباله‌دار لذت می‌بری… و من قراره بهترین‌های پادکست داستان فارسی و پادکست جنایی فارسی رو بهت معرفی کنم.

اما پیش از اون بهتره با مهم‌ترین داستان زندگی خودت آشنا بشی! انتخاب شغل در زندگی هر انسانی می‌تونه یکی از مهم‌ترین حکایات باشه که دنیا محکومت می‌کنه به قهرمان اصلی اون قصه شدن… اما تو این فرصت رو داری که خودت داستانت رو از دل هزاران هزار قصۀ با و بی‌سرانجام، بَرکشی و نقش اول رو به چنگ بیاری!

کارنکنی‌ها، با تو هستند تا بتونی زیباترین روایت از خودت رو در این مسیر بشنوی.

اگر می‌شد صدا را دید،
چه گل‌هایی... چه گل‌هایی!
که از باغِ صدای تو
به هر آواز می‌شد چید
اگر می‌شد صدا را دید!

استاد شفيعی كدكنی

موافقید بریم ببینیم چه اتفاقات جذابی در انتظارمونه؟

بیشتر بخوانید: چرا پادکست بشنویم؟

فهرست مطالب

پادکست داستان فارسی چنل بی

پادکست داستان فارسی - چنل بی

دقت کردید به‌ هنگام تماشای فیلم‌هایی که بر اساس یک روایت واقعی ساخته‌ شده‌اند، یک‌جورهایی حس و حالِ متفاوتِ “خوش‌به‌دل‌نشینی” رو تجربه می‌کنیم؟!

در حالی‌ که شاید اون حال و هوا رو هنگام سرگرم شدن با فیلم‌هایی که فیلم‌نامه‌شون مانند بسیاری از فیلم‌نامه‌های موجود، تنها زاییدۀ تخیل نویسنده‌ست، نداشته باشیم. گروه فعال و فوق‌العادۀ چنل بی، این اتفاق رو در فضای شنیداری مجذوب‌کننده‌ای، در قالب پادکست داستان فارسی، براتون رقم زده‌اند.

اگر شما هم برای گوش سپردن به پادکست فارسی داستان واقعی همچون «لسلی، یکی از هزاران قربانی آزار جنسی در انگلستان» و یا «هالاند، پلیسی که به خاک سیاه می‌نشاند» و ماجراهایی که در پس و پیشِ آن‌ها اتفاقاتی فراتر از صرفاً یک تجربۀ گذرا به وقوع می‌پیونده، کنجکاو هستید، چنل بی یکی از بهترین پیشنهادهای من در زمینۀ پادکست داستان فارسی به شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست های فارسی

رادیو چهرازی

پادکست داستان فارسی - رادیو چهرازی

غم، چو تو را غمّازه شود… غم‌هایی در این جهان زندگی می‌کنند که گویی قرار است لباسی از صدا بپوشند و در تو به انعکاس برسند، تا شاید روزی بدانی چقدر شبیه زندگی بوده‌اند.

رادیو چهرازی، ماجرای تلخ و نوشین برخی از ساکنان آسایشگاه چهرازیه. اگر شما هم از دلدادگان پادکست باشید، باید شخصیت‌های شیرین جمشید، حبیب و دلبر رو بشناسید. انسان‌هایی که قصه‌هاشون، اشک و لبخند رو توأمان بر چهره‌مون نقش می‌زنند.

راویانِ این پادکست داستانی فارسی، آسایندگانِ آسایشگاه چهرازی در تهران هستند که در سال 1392 تصمیم می‌گیرند گوشه‌ای از پردۀ زندگی‌شون رو برای شما کنار بزنند.

پادکست داستان فارسی ساعت صفر

پادکست داستان فارسی - ساعت صفر

«ترس» احساسیه که گمان می‌برم همه‌مون در موقعیت‌های گوناگون به اشکال متفاوتی تجربه‌اش کرده باشیم.

ساعت صفر، اینجاست تا ساعاتی دهشت‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد! پادکستی از جنس مجموعه‌داستان‌هایی در ژانر معمایی و رعب‌آور، که امین متین با کمک هادی طامی اون‌ها رو بر سطور برگه‌ها نشانده‌ است.

راستی!

فراموش نکنید برای گوش‌سپاری به این پادکست جذاب، با محدودیت سنی روبه‌رو هستید و اگر تو دوست عزیز، نوجوانی در ردۀ سنی زیر پانزده سال هستی، با عرض پوزش باید بهت بگم بهتره بری سراغ سایر گزینه‌های معرفی‌شدۀ پادکست داستان فارسی در این صفحه و از اون‌ها استفاده کنی.

رادیو شهرزاد

پادکست فارسی داستان - رادیو شهرزاد

اینجا شهرزاده…

شهری زادۀ دنیای خیال‌انگیزِ امین و مهنوش. جاده‌ای که نه از استرالیا می‌گذره و نه از کانادا؛ اما شاید گذرِ نسیمی در لحظه‌ای میان این دو، اتفاقِ شهرزادِ ما رو رقم زده باشه. و تو، درست از همون لحظه‌ای که در این شهر خودت رو پیدا کردی، این دنیا، دنیایی ازآنِ تو خواهد بود.

اما اگه به من باشه می‌گم، برای گذر از دروازۀ این شهر، مجوز ورود لازم داری! می‌دونی اون چیه؟! اینکه قدم‌هات موازی با جهانی نه به تعبیری از «من و تو»، بلکه به معنایی از جنس «ما» برداشته بشند! چرا که در پادکست داستان فارسی شهرزاد، قصه‌هایی رو می‌شنویم که یه‌ جاهایی قراره خیلی از جنس خودمون‌ باشند.

راویِ این هزار ویک‌ شب، گاهی ما رو با والس و آب‌های تاریکش همراه می‌کنه؛ و گاهی به یادمون می‌آره که میون تمام زخم‌های موندگارِ سربه‌مهر، زنده‌ایم هنوز!

پادکست داستان فارسی آن

پادکست داستان فارسی - آن

یکی از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌هایی که برای من وجود داره، تماشای فیلم و سریاله. خب این اصلاً اتفاق عجیبی نیست، چون سرگرمیِ آدم‌های زیادی مشابهِ منه! عجیب، «چرا»ی من برای این اتفاقه.

دلیل من برای به‌ دَر کردن تمام احساس و حالِ ناخوشایندم از طریق جادوی شگفت‌انگیزِ سینما اینه که هربار، با هر ماجرا و شکل‌گیری روایت‌هایی تازه در یک روند داستانی، من سعی می‌کنم خودم رو جای شخصیت‌های اصلیِ قهرمان و حتی غيرقهرمان بنشونم، و در ذهنم ترسیم کنم که:

«حالا اگه من بودم چه انتخابی داشتم؟! آیا برام ممکن بود تصمیمی بگیرم که در نهایت به نفع همۀ شخصیت‌ها باشه؟» اگه بهت بگم این روزها جای دنجی رو در شلوغیِ پادکست‌های داستان فارسی پیدا کردم که اصلاً ماهیتش برای همین کار به‌ وجود اومده، چی می‌گی؟

در پادکستِ آن روایت‌هایی کاملاً حقیقی براتون نقل می‌شه و شما باید تلاش کنید تا خودتون رو جای پشت‌سرگذارندگانِ هر كدوم از اين ماجراها تصور كنيد.

پادکست فارسی داستان چیروک

پادکست داستان فارسی - چیروک

پیش از این‌ که بهتون بگم در چیروک قراره چه اتفاقات خاطره‌انگیزی رو تجربه کنیم، می‌خوام کمی دربارۀ این واژه باهم گپ بزنیم. یک جستجوی ساده در صفحۀ گوگل، شما رو به معنای واحدِ «دهی از دهستان اصفاک، بخش طبس، شهرستان فارس» می‌رسونه!

اما خب چرا؟! این پادکست که از ده و دهستان نمی‌گه! اینجاست که باید بگردیم به‌دنبال مفهوم دیگری که ما رو به جواب نزدیک‌تر کنه.

کُردهای دوست‌داشتنی در گذشته‌های دورِ دورِ دور، از کلمه‌ای استفاده می‌کردند به نام چیروک که به معنای افسانه و قصه‌های عامیانۀ کُردی به کار می‌رفته.

فکر کنم تا حدودی متوجه شدی پادکست مذکورمون حول چه اتمسفری می‌چرخه! درسته! چیروک پادکستیه برای قصصِ عامیانه و میان‌مردمی، که غالباً در جایی مکتوب نشده‌اند. از همون‌هایی که سینه‌به‌سینه میون آدم‌ها نقل شدند تا به ما رسیدند.

مسألۀ قابل‌توجه اینه که این پادکست تنها مختص به قصه‌های کردی نیست و داستان‌های عامیانۀ محبوب سرتاسر ایران‌زمین رو گردآوری کرده و با لهجۀ خاص همون بوم و دیار براتون بازگو می‌کنند. امیدوارم از شنیدنش لذت ببرید 🙂

بد نیست حالا که به دنبال بهترین پادکست های داستانی هستی، سری هم به داستانِ خودِ پادکست بزنی و ببینی پادکست که بود و چه کرد!

رادیو دیو

پادکست داستان فارسی - رادیو دیو

چه عنوان عجیبی! حس می‌کنم رمز و رازهای ناشناخته‌ای باید پشت داستان‌هاشون نهفته باشه. پادکستی داستانی به زبان نوشین و نیوشینِ فارسی، با دغدغه‌های فرهنگی و هنری. رادیو دیوی‌ها در هر اپیزود برامون از موسیقیِ ادبیات و هنر، قصه‌های دلپذیری رو به سمع می‌رسونند. و در خیالی رویاپردازانه، ما رو به سفری ماجراجویانه ملحق می‌کنند!

روح شما در این سفر، موسیقایی فراتر از عادت رو نوش جان می‌کنه که از گویش‌ها و زبان‌های اقصی نقاطِ اوراسیا ریکا ریقا لیا (ترکیبِ من‌درآوردی از قاره‌ها 😉 ) تدوین شده‌اند.

رادیو قهوه آخر شب

پادکست داستان فارسی - رادیو قهوه آخر شب

رادیو قهوه آخر شب گردآوریِ روح‌نوازی از بهزاد امیری‌نژاد و همسرشونه. اون‌ها سال 94 تصمیم می‌گیرند یک پادکست فارسی داستان رو به این نام منتشر کنند؛ که تلفیقی‌ست از داستان‌های کوتاه به‌همراهی آواها و نواهایی دل‌انگیز.

قهوه آخر شب مجالى است براى خلوت، براى فراغت، براى فكر نكردن به اون‌چه نمی‌شه بهش فكر نكرد… مجالى براى اينكه يک فنجون چاى يا قهوۀ آخر شب‌تون رو كنارتون داشته باشيد و يک فنجون قهوۀ آخر شب هم توى هدفون توى گوشتون و براى چند دقيقه جدا بشيد از دغدغه‌های روزمره…

شده حتی يک لبخند بياد روى لب‌تون يا حتى يک قطره اشک تو چشم‌تون… اگر می‌شناسيد كسانى رو كه می‌طلبند يک فنجون قهوۀ آخر شب رو و يک لبخند يا يک قطره اشک براى خالی شدن دلتنگى‌هاشون رو، نشونى ما رو بهشون بديد كه ما خوب می‌فهميم حال اين آدما رو…

بهزاد امیری‌نژاد

پادکست داستان فارسی راوی

پادکست فارسی داستان - راوی

و بازهم ماجراهای عجیب در یک پادکست فارسی داستان واقعی، اما اندکی متفاوت! راویِ راوی، سراغ افرادی می‌ره که با امروز و فرداهای کمتر شنیده‌شده‌تری در حالِ دست‌وپنجه نرم کردنند.

آدم‌هایی که شاید شب‌هنگامی، در لحظه‌ای بارانی که زیر چتر دُکّانی ایستاده‌ای تا مبادا کمی خیس شوی، آرام و بی‌صدا کنارت ایستاده باشند! امروز و فرداهایی که کمی بعید به‌ نظر می‌آد بشه گفت:

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!»

پادکست داستان فارسی راننده تاکسی

پادکست داستان فارسی - راننده تاکسی

این پادکست رو به‌خاطر عنوانی که داره، خیلی دوستش دارم! حالا بهت می‌گم چرا؛ علی‌الحساب بیا سوار تاکسی محبوب‌مون بشیم و ببینیم اون‌چه که قراره در مسیری کوتاه متولد بشه، زندگیِ یک مسافره، یا صرفاً زنده بودنش!

راننده تاکسی هم شبیه هر آدمی توی زندگی‌اش اتفاقاتی غم‌ساز، گاهی مثالِ قطره و گاهی به وسعت امواج، افتاده که هر کدومش ممکنه دورانی با زندگی ما هم دم‌ساز بوده باشه. سن کمی داشته زمانی که، زمانِ مادرش در این دنیا به پایان می‌رسه.

بزرگ می‌شه اما، کنار اومدن با کودک درونی که هنوز در همون سال‌های دورِ گذشته جا مونده، براش سخت‌تر و سخت‌تر می‌شه. دوستش نداره، و انگار بی‌اندازه دوستش داره! چون تنها همیشگیِ زندگی‌شه که شاید بتونه از این تونل تاریک، براش پلی به سمت مهتاب بسازه.

در هر قسمت، مسافری دست زندگی‌اش رو می‌گیره و سوار تاکسی جذاب‌مون می‌شه. پایانِ مسیر کوتاه هر همسفری، آغاز ماجرای همسفر دیگریه.

اما چرا من اسم این پادکست رو دوست دارم؟! چون هم‌نامِ یکی از سریال‌های موردعلاقه‌ منه. سریالِ عمیق و تلخِ «راننده تاکسی» راننده‌ای که قصد داره انتقام زندگیِ دردناکِ مسافرانی رو که پاسخی برای چراهاشون وجود نداره، بگیره.

دیدینش؟

طرفداران پادکست جنایی فارسی کجایید؟

کارنکنی‌های همیشه همراه؛ اگه شما هم جزو اون دسته از افرادی هستید که حس می‌کنید هر چند وقت یک‌بار لازمه با کمی (یا اگه مثل من دُزتون بالا باشه، زیادی!) احساس ترس، جریان زندگی رو از سکوت ثانیه‌ها به یغما ببرید و بی‌مهابا در جهانی از هیجان رهاش کنید، باید بگم:

درست جایی اومدید! پادکست داستان جنایی منتظر شماست!

آخرین شاهد

ما عادت نداریم چشم‌بسته به قربانی یا مهاجم حق بدیم یا کسی رو قضاوت کنیم؛

فقط اتفاقات رو روایت می‌کنیم و سعی می‌کنیم از اون درس بگیریم و با افزایش آگاهی‌مون از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم.

پادکست جنایی فارسی
پادکست جنایی فارسی

پادکست جنایی فارسی برادرز

هشدار: در پادکست برادرز دلهره را تجربه خواهید کرد!

اتفاقات واقعی و مستند با موسیقی و آدرنالین.

پادکست فارسی داستان قتل مرموز

قتل مرموز برگردان فارسی پادکستی به نام سریال است. در یکی از روزهای سال 1999 در شهر بالتیمورِ مریلند، جسد دختری دبیرستانی به نام هی مین لی که در پارک شهر دفن شده بود پیدا می‌شود.

مظنونی به جرم قتل هی دستگیر می‌شود. بعد از یک سال بررسی پرونده توسط کارآگاهان پلیس و برگزاری دادگاه، سارا کینیگ به دنبال یافتن حقیقت است متوجه نقصی در پرونده می‌شود…

پادکست جنایی فارسی
پادکست فارسی داستان واقعی


پادکست داستان فارسی فیکشن

هر اپیزود پادکست داستانی فارسی فیکشن روایتگر اتفاقی واقعی است که در منطق ما نمی‌گنجد.

این پادکست مناسب افراد زیر 15 سال یا بیماران قلبی نیست.

پادکست حقوقی سرجوخه

در هر قسمت از پادکست حقوقی سرجوخه، داستان یک پرونده واقعی خوانده و تحلیل و بررسی می‌شود.

تا به حال هفت قسمت از این پادکست فارسی داستان واقعی منتشر شده و مورد استقبال شنوندگان قرار گرفته است.

پادکست جنایی فارسی - سرجوخه
پادکست فارسی داستان واقعی - جنون

پادکست فارسی داستان واقعی جنایی جنون

پادکست جنون، به وقت میانه‌ هر ماه، داستان واقعی از یک جنایت را روایت می‌کند.

و سطری که پایانی بر این قصه نیست…

دنیایی که در پادکست‌های داستانی جریان داره، چیزی شبیه دنیای انیمه‌هاست! تو می‌تونی تنها با خیالت در کنارشون زندگی کنی اما این رویا شاید همۀ اون واقعیتی باشه که عده‌ای از آدم‌ها همین لحظه دارند زندگی‌اش می‌کنند.

گل قاصد آیا
با تو این قصۀ خوش خواهد گفت؟
باز کن پنجره را
من تو را خواهم برد
به سر رود خروشان حیات
آب این رود
به سرچشمه نمی‌گردد باز...

حمید مصدق

امیدوارم بعد از خوندن این نگاشته تونسته باشی بهترین پادکست های داستانی موردعلاقه‌ات رو انتخاب کنی و در کنارش احساس زيبايی در تو به وجد اومده باشه.

که تمام خواستۀ من هم همینه 🙂

مطالب مرتبط

راستی!

می‌دونستی در کنار شنیدن پادکست فارسی داستان، می‌تونید چیزهای زیادی هم از پادکست‌ها یاد بگیرید؟

پادکست‌ها حتی بهت کمک می‌کنند به نسخه بهتری از خودت تبدیل بشی 🙂

اگر به حوزه پادکست‌های انگیزشی علاقه داری مطلب زیر رو از دست نده!

گوش‌دادن به پادکست های کوتاه عاشقانه یکی از راه‌های رفع دلتنگی در این دنیای مجازی است، که امروزه با وجود اپلیکیشن‌های پلیر پادکست دسترسی به آن‌‌ها برای ما آسان‌‌تر شده است. در مقاله زیر چندین پادکست عاشقانه کوتاه و جذاب به شما معرفی شده است.

همۀ اون‌چه که بر این سپیدی به تحریر دراومد از آنِ تو و برای انتخاب‌های مناسبِ توئه.
دوست داری باز هم از این رشته نوشته‌ها داشته باشیم؟

این‌بار دلت می‌خواد به چه جنبه‌هایی از موضوع پرداخته بشه که فکر می‌کنی الآن بهشون نرسیدی؟
بگو، من منتظرتم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “پادکست داستان فارسی | بهترین پادکست های داستانی و جنایی به زبان فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.