۱۰ کتاب مدیریت مالی شخصی که خواب و خوراک را به شما برمی‌گردانند!

کتاب مدیریت مالی شخصی - معرفی ۱۰ عنوان برتر
Rate this post

شاید شما هم در اطرافتان کسی را بشناسید که با خواندن کتاب مدیریت مالی شخصی زندگی‌اش زیر و رو شده. این دسته کتاب‌ها می‌توانند به هر کابوس مالی وحشتناک خاتمه بدهند؛ به شرطی که به محتویاتشان وفادار باشید.

در بررسی مطلب افراد ثروتمند چگونه ثروتمند شدند نیز متوجه سهم مطالعه روزانه در موفقیت این افراد می‌شویم.

اگر دخل و خرجتان بهم نمی‌خورد، یا درآمد خوبی دارید ولی نمی‌توانید پس‌انداز کنید، این مقاله برای شماست.

ما در اینجا ۱۰ عنوان از بهترین کتاب‌ های مدیریت مالی شخصی را با وسواس تمام جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر پرداختیم:

کتاب مدیریت مالی شخصی به چه درد می‌خورد؟

مدیریت مالی شخصی هنر کنترل و بهینه‌سازی هزینه‌هاست. فوت و فنی که همه‌ی ما صرف نظر از مقدار درآمد، به آن نیاز پیدا می‌کنیم. در شرایط امروز، اهمیت استفاده حداکثری از درآمد نسبت به قبل دوچندان شده و در این میان مدیریت مالی شخصی توانسته بسیاری از مردم را از بی‌خوابی‌های شبانه نجات دهد.

برای یادگیری اصول اولیه برنامه‌ریزی مالی شخصی، راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید در دوره‌های مختلف مدیریت مالی شخصی شرکت کنید و یا سراغ پادکست و مصاحبه‌های آنلاین بروید. ما در اینجا یک پیشنهاد مکمل برای شما داریم.

در این مقاله ۱۰ عنوان از بهترین کتاب‌ های مدیریت مالی شخصی در دنیا را برای شما برشمرده‌ایم. هر کدام از این کتاب‌ها یک منبع قابل اطمینان برای یادگیری و تمرین این اصول هستند.

اگر برای دانلود رایگان کتاب مدیریت مالی شخصی این صفحه را باز کرده‌اید، باید خدمتتان عرض کنم که هر کدام از این کتاب‌ها نتیجه سال‌ها زحمات نویسنده می‌باشند. با دانلود رایگان تیشه به ریشه‌ی فرهنگ کتابخوانی نزنید.

بیشتر بخوانید: کتاب صفر به یک | چگونه آینده را بسازیم؟

چرا باید کتاب های مدیریت مالی شخصی را بخوانیم؟

در جامعه‌ای که سرانه‌ی مطالعه آن بسیار پائین‌تر از استانداردهای جهانی است، گاهاً این سوال در ذهن خواننده پیش می‌آید که چرا باید کتاب بخوانیم؟

 کتاب یکی از بهترین‌ روش‌ها برای یادگیری هر مهارتی است؛ زیرا:

  • یادگیری از طریق کتاب‌ یکی از بادوام‌ترین و قابل انعطاف‌ترین روش‌هاست.
  • برای تالیف هر کتاب گاهی دهه‌ها وقت گذاشته می‌شود و نویسنده جوهره تجربیات و آموخته‌های خود را در آن می‌گنجاند.
  • در کتاب نکات ریزی مرور می‌شوند که شاید هیچگاه در تجربه مستقیم قادر به درک آن‌ها نباشید.
  • با کمترین هزینه سواد و دانش شما را چند برابر می‌کنند.

اگر به کتاب خواندن علاقه دارید ولی نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید دیدن کنید.

کتاب‌های مدیریت مالی شخصی همواره جزء پرفروش‌ترین‌ها در سراسر دنیا بوده‌اند. عناوینی که ما در این مقاله برای شما گلچین کرده‌ایم، بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای آموزشی برای رهایی از مخمصه‌های مالی هستند.

بهترین کتاب های مدیریت مالی شخصی کدامند؟

قابل توجه است که لیست پیش‌رو از عناوین زرد به دور است و اینجانب بعد از پرسش و پاسخ‌های فراوان و انجام تحقیقات میدانی اقدام به نگارش کرده‌ام.

پس توضیحات هر کتاب را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین راهنما برای حل مشکل خود را پیدا کنید.

کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول

کتاب پدر پولدار پدر بی پول از کتاب های مدیریت مالی شخصی
  • موضوع: مدیریت مالی شخصی
  • صفحات: ۳۳۶
  • سال انتشار: ۱۹۹۷

پیشنهاد اول ما در معرفی بهترین کتاب‌ مدیریت مالی شخصی، کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول از رابرت کیوساکی است. اگر از اهالی دنیای تجارت و بیزنس باشید، حتما با این نویسنده نام‌آشنا و کارآفرین موفق آشنایی دارید.

کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، روایت زندگی پسری است که دو پدر پولدار و فقیر دارد. این کتاب شجاعت سرپیچی از قوانین دست‌و‌پاگیر سنتی را به خواننده تزریق می‌کند و دید او را نسبت به مسائل برای همیشه تغییر می‌دهد. مجموعه‌ای از تجربیاتی که نویسنده شخصاً در زندگی کسب کرده و پیشنهاداتی طلایی که شما را از جای خود بلند کرده و به عمل وا میدارند.

کتاب میلیونر آنی

میلیونر آنی از کتاب مدیریت مالی شخصی
  • موضوع: بیزنس- مدیریت مالی
  • تعداد صفحات:  ۲۸۸
  • سال انتشار: ۲۰۰۳

کتاب میلیونر آنی اثر دیوید باخ، یک راهنمای جامع برای ثروت‌اندوزی است. مراحلی که این کتاب برای دور زدن بی‌پولی به خواننده توصیه می‌کند، برخلاف وعده‌های پوچ مطالب زرد، از لحاظ عملی امکان‌پذیر هستند.

همچون سایر کتاب‌های آموزشی، باخ نکات بیزنس را در قالب داستان ثروتمند شدن یک زوج معمولی، به تصویر کشیده‌است.

موضوعاتی مثل قدرت پس‌انداز روزانه، دفع تاثیرات منفی دستمزدهای پائین، راه‌های افزایش بهره‌وری از زمان، حرکت در مسیر موافق بازی تجارت و… از جمله مواردی هستند که در این کتاب مدیریت مالی شخصی پیدا می‌کنید.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید و ثروتمند شوید از بهترین کتاب های مدیریت مالی شخصی
  • موضوع: مهارت‌های زندگی- موفقیت
  • صفحات: ۳۳۴
  • سال انتشار: ۱۹۳۷

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، ناپلئون هیل شما را با ۱۳ عادت ناگفته‌ی افراد ثروتمند آشنا می‌کند. نتیجه‌ی ۲۰ سال تحقیقات بر روی کار و فعالیت ۵۰۰ نفر، این کتاب را به یکی از بهترین کتاب های مدیریت مالی شخصی تبدیل می‌کند.

موضوع اصلی حول محور تفکر، پرورش و اجرای ایده است. هیل راه و روش ثابت‌قدمی و لجاجت در جهت موفقیت را با زبانی روان به کارآفرینان جوان آموزش می‌دهد.

کتاب سرمایه‌گذار هوشمند

سرمایه گذار هوشمند
  • موضوع: اقتصاد- بیزنس
  • صفحات: ۶۴۰
  • سال انتشار: ۱۹۴۹

بهترین کتاب در موضوع سرمایه‌گذاری، کتاب سرمایه‌گذار هوشمند نوشته بنیامین گراهام می‌باشد. نویسنده بیشتر درمورد مسائل سرمایه‌گذاری ارزشی و ایجاد سودهای بلندمدت و پایدار صحبت می‌کند. شناخت بازار به‌عنوان پرکلک‌ترین رفیق هر سرمایه‌گذار و پیش‌بینی بالا و پائین‌های آن، یکی از سرفصل‌های محبوب این کتاب است.

بیشتر بخوانید: نقشۀ راه کسب درآمد از سرمایه‌گذاری

کتاب قطار سرعت به سوی ثروت

قطار سرعت به سوی ثروت کتاب های مدیریت مالی شخصی
  • موضوع: کارآفرینی
  • صفحات: ۳۰۴
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

قطار سرعت به سوی ثروت همه‌ی آن چیزیست که کارآفرینان باید بدانند!

شاید این جمله در نگاه اول کلیشه‌ای به نظر برسد. دارن هاردی در این کتاب محبوب و موفق، رازهایی از تاب‌آوری در دنیای تجارت را برملا می‌کند که قدرت زیر و رو کردن هر کسب‌وکاری را دارند. اگر پیشرفت را به عنوان یک قطار در نظر بگیریم، اعتماد‌به‌نفس و انگیزه ریل‌های آن هستند. دو عنصری که حرکت رو به جلو را به عقیده نویسنده ممکن می‌کنند.

اگر قصد شروع فعالیتی را دارید و یا تازه وارد بازار کارآفرینی شده‌اید، به هیچ عنوان این کتاب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:  چگونه کارآفرین شویم؟

کتاب مدیریت مالی

کتاب مدیریت مالی
  • موضوع: مدیریت کسب‌و‌کار
  • صفحات: ۹۶
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

کتاب مدیریت مالی در دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه هاروارد تالیف شده و در ایران توسط انتشارات آریاناقلم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. گروه نویسندگان مباحث مالی را به طور عمیق در این کتاب باز نکرده‌اند و تنها با مفاهیم پایه ذهن خواننده را برای درک مسائل پیچیده‌تر گرم می‌کنند.

کتاب همسایه میلیونر

همسایه میلیونر
  • موضوع: تجارت- ثروت‌اندوزی
  • صفحات:  ۳۵۶
  • سال انتشار: ۱۹۹۵

قلق مدیریت هزینه‌ها و رونق پس‌انداز را در کتاب همسایه میلیونر توماس جی استنلی بیاموزید!

در عناوین قبلی، بودند نویسندگانی که به پس‌انداز اعتقادی نداشتند و رمز ثروتمندی را در خرج‌ کردن می‌دیدند. اما در کتاب همسایه میلیونر، نویسنده نوید آینده‌ای راحت تنها با پس‌انداز ۵۰ درصد حقوق ماهیانه را می‌دهد. البته شاید این نصیحت چندان در کشورهایی با رقم تورم بالا کارساز نباشد، اما نمی‌توان به طور کلی منکر اهمیت پس‌انداز در درازمدت شد. نتیجه‌ی چند دهه‌ مطالعه روی رفتار ثروتمندان، پرده از اسرار موفقیتی برداشته که در کمتر کتابی به آن پرداخته می‌شود. برای مدیریت شخصی منابع مالی خود حتما این کتاب را تهیه کنید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل از بهترین کتاب مدیریت مالی شخصی
  • موضوع: اقتصاد- روانشناسی
  • صفحات: ۱۴۴
  • سال انتشار: ۱۹۲۶

جورج اس.کلاسون در کتاب قدیمی ثروتمندترین مرد بابل قوانین اولیه مدیریت مالی شخصی را با زبانی داستانی روایت می‌کند. حکایت‌هایی از مردم بابل که هرکدام حاوی نکته‌ای آموزنده و کاربردی هستند. این کتاب مدیریت هر چه بهتر منابع، بیرون آمدن از بن‌بست بدهی، سرمایه‌گذاری عاقلانه و راهکارهای پس‌انداز را به خواننده می‌آموزد.

کتاب‌هایی با ته‌مایه‌ی تاریخی که از طریق نقل قول یک روایت درصدد تزریق زیرپوستی یک ایده برمی‌آیند، بسیار باارزشند. ما زمانی از تجربیات دیگران درس می‌گیریم، که در قالب یک داستان به ما خورانده شود. پس مقاومت شما در برابر خرید و مطالعه این کتاب کاملاً بیهوده است.

کتاب اسرار ذهن میلیونر

اسرار ذهن میلیونر
  • موضوع: بیزنس- موفقیت
  • صفحات: ۲۱۰
  • سال انتشار: ۲۰۰۵

برای تغییر شناخته‌شده‌ها باید ناشناخته‌ها را تغییر داد.

تی هارواکر

کتاب اسرار ذهن میلیونر اثر تی هارواکر، با کنار زدن موضوع شانس، راه‌های رسیدن به ثروت را در تلاش مستمر می‌بیند. روش‌های مدیریت مالی شخصی در این کتاب، با تشریح مغز افراد میلیونر به دست آمده‌اند. از دید هارواکر، شناخت فعل و انفعالاتی که در یک مغزِ موفق رخ می‌دهد، هر ناممکنی را ممکن می‌کند.

پیروی از روش‌های سنتی جامعه و عدم ریسک‌پذیری یکی از موانع خطرناک راه از نظر این کتاب است.

کتاب اهرم‌های پولدار شدن

اهرم های پولدار شدن برنامه ریزی مالی شخصی کتاب
  • موضوع: موفقیت و خودسازی
  • صفحات: ۷۲۰
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

معرفی هفت قدم تا استقلال مالی در کتاب اهرم‌های پولدار شدن!

نتیجه ده سال تحقیقات آنتونی رابینز در زمینه مدیریت مالی شخصی به صورت مجموعه‌ای از خلاصه مصاحبات و نکات ارزشمند از زبان ثروتمندترین افراد دنیا نمود پیدا کرده‌است. بیلیونرهای معروفی همچون ری دالیو، کارآفرین و سرمایه‌گذار؛ وارن بافت، اقتصاددان و جک بوگل، بنیان‌گذار گروه ونگارد از جمله راویان این کتاب هستند.

اهرم‌های پولدار شدن، قشر متوسط جامعه را به عنوان گروه هدف خود انتخاب می‌کند و استراتژی‌های کاربردی برای حرکت از مرحله‌ی صفر را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

کتاب‌های مدیریت مالی شخصی از جمله عناوینی هستند که حضورشان در هر خانه و کتابخانه‌ای حیاتی است. نه تنها افراد شاغل، بلکه محصلان و خانم‌های خانه‌دار نیز میتوانند طعم پیشرفت مالی را بچشند.

با عمل به قواعد هر کدام از این کتاب‌ها سر راحت روی بالش بگذارید و بدانید که موفقیت شما تضمین شده‌است.

مطالب مرتبط

اگر قصد شروع کسب‌و‌کار مستقل و کارآفرینی دارید، یار مهربان در این زمینه هم به کمک شما می‌آید. عناوین پیشنهادی سایت ما را از دست ندهید.

آیا می‌توان در جوانی خواب مازراتی و پنت‌هاوس نیاوران دید؟ در مقاله زیر جواب سوال خود را پیدا کنید.

افراد خلاق غالباً نمی‌توانند خود را در پست‌های کارمندی تصور کنند و دنبال حرفه‌ای می‌روند که به جوشش بیشتر چشمه‌ی خلاقیتشان کمک کند. با مطالعه‌ی این مقاله از سردرگمی نجات پیدا کنید.

اگر تنها بهانه‌ی شما برای شروع کسب و کار نداشتن سرمایه است، قطعاً با شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه آشنایی ندارید. پس مقاله زیر را از دست ندهید.

کدام یک از کتاب‌‌ های مدیریت مالی شخصی را خوانده‌اید و یا درباره آن شنیده‌اید؟ به عنوان یک دوستدار کتاب، خوشحال می‌شوم بدانم انتخاب شما از لیست بالا چیست؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.