انتخاب بین روشهای بازاریابی و تعیین استراتژی راهبردی برای تأثیرگذاری روی مخاطب، قطعاً یکی از سختترین کارها برای صاحبان کسبوکارها میباشد. این مطلب جامعترین و کارآمدترین مقاله در زمینه آموزش بازاریابی پیامکی است.
اگر به دنبال کارآفرینی با سرمایه کم در ایران هستید و میخواهید کسبوکار تازهای را شروع کنید و بیشترین تأثیر را روی مشتریانتان بگذارید، بازاریابی پیامکی را حتماً امتحان کنید.
در این مطلب بهترین ترفندها و تکنیک های اساماس مارکتینگ و نکات بازاریابی پیامکی را ارائه دادهایم.
همچنین در این مقاله به معرفی بهترین ابزار و روشهای انتخاب آنها پرداخته و با مثالهایی، نحوه تهیه پیامک تا زمانبندی ارسال و ارزیابی صحیح بازاریابی پیامکی را شرح دادهایم.
پس از مطالعه این متن شما با کارآمدترین تکنیک های اس ام اس مارکتینگ آشنا میشوید و با استفاده از نکات بازاریابی پیامکی میتوانید بهترین استراتژی راهبردی را برای کسبوکارتان تعیین کنید.
فهرست مطالب:
بازاریابی پیامکی چیست؟
یکی از ترندترین روشهای بازاریابی در عصر حاضر بازاریابی پیامکی است.
به دلیل استفاده اکثر مردم از موبایل، بازاریابی پیامکی هم رشد چشمگیری کرده است.
بازاریابی پیامکی همان پیشنهادهای وسوسهکننده و بهروزرسانیها و اخبار و تخفیفاتی هستند که روزانه برای ما ارسال میشوند.
«پیامکهای تخفیف»از فروشگاههایی که معمولاً از آنها خرید میکنیم و «پیامکهای بانکی»، نمونههایی از بازاریابی پیامکی هستند.
در ادامه این مقاله در مورد آموزش بازاریابی پیامکی بیشتر توضیح دادهایم.
با پیشرفت تکنولوژی، آیا تبلیغات پیامکی همچنان بین مردم محبوب است؟
اگر شما هم جزء افرادی هستید که اعتقاد دارید تکنیک های اس ام اس مارکتینگ دیگر جواب نمیدهد، پس آمار زیر را با دقت مطالعه کنید.
- آیا میدانید هر فرد در طول روز، 14 ساعت نزدیک به تلفن همراهش است؟
- هر فرد حدود 150 بار در طول روز تلفن همراهش را چک میکند.
- خوب است بدانیم هر پیامک بین 90 تا 180 ثانیه خوانده میشود.
- آیا میدانید 75 درصد از مردم دوست دارند از برند مورد علاقهشان تخفیف بگیرند؟
- حدود 22 درصد از کدهای تخفیف بین افراد دستبهدست میشوند.
با خواندن جملات بالا شاید به اهمیت بازاریابی پیامکی پی برده باشید. پس میتوان گفت همه، پیام تبلیغاتی میخوانند. مخصوصاً اگر از برند مورد علاقهشان باشد.
خیلی از مردم جهان به اینترنت دسترسی ندارند اما یک گوشی معمولی را حتماً دارند، بنابراین بازاریابی پیامکی یک روش مطمئن میباشد.
منظور ما از بازاریابی پیامکی، نگه داشتن و ایجاد وفاداری در مشتریان فعلی از طریق پنل مشتریان میباشد.
چگونه آموزش بازاریابی پیامکی بر کسبوکار تاثیر میگذارد؟
همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم هدف ما از آموزش بازاریابی پیامکی این است که به شما آموزش بدهیم چگونه مشتریان جدید را جذب، نگهداری و با آنها تعامل برقرار کنید.
در ادامه 4 راهکار کاربردی برای استفاده از بازاریابی پیامکی ارائه دادهایم:
جذب مشتریان جدید
به کمک بازاریابی پیامکی میتوان مشتری جدیدی برای کسبوکار پیدا کرد.
البته باید حواسمان باشد که مثلاً آگهی فروش مصالح ساختمانی را برای خانمی که در تدارک شام برای مهمانی خانواگیاش است نفرستیم.
وسوسه کردن
میتوانیم با پیشنهادهای وسوسهکننده مشتری را نگهداریم و آن را به یک مشتری وفادار تبدیل کنیم.
همان خانم مثال بالا را در نظر بگیرید که به دنبال تهیه مواد اولیه برای مهمانیاش است که از برند پوشاک مورد علاقهاش چنین پیامی دریافت میکند:
مینای عزیز؛
به مناسبت سالگرد اولین خرید شما از فروشگاه «پوشاک النا» تا پایان امروز با خرید خود از ما 50 درصد تخفیف بگیرید.
به نظر شما چقدر امکان دارد این خانم بین خریدهایش به فروشگاه پوشاک النا برود و یک لباس مناسب برای مهمانی بخرد؟
بله! درست حدس زدید! به طور میانگین 85 درصد احتمال این وجود دارد که این خانم از این فروشگاه خرید کند.
برقراری تعامل در آموزش بازاریابی پیامکی
با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانیم تعامل دوطرفه با مشتریان برقرار کنیم.
به طور مثال همان خانم را در نظر بگیرید که فردای مهمانی روی کاناپه نشسته و یک لبخند رضایت از مهمانی دیشب هم روی صورتش است (شاید بخاطر اینکه دیشب همه از لباس جدیدش هم تعریف کردهاند) که با شنیدن صدای گوشی نگاهی به آن میکند:
مینای عزیز؛
به خاطر خریدی که از ما داشتی متشکریم.
اگر ممکنه با صرف یک دقیقه وقت به سایت ما بیا و تجربه خودت رو با ما در میان بگذار.
آدرس سایت: …
خدمت رسانی
همچنین با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوان برای ارائه خدمات و اطلاعرسانی هم استفاده کرد. مثلاً:
مینای عزیز؛
از این پس میتونی لباسهای مورد علاقهی خودت رو از وبسایت ما انتخاب کنی و با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیری.
آدرس سایت: …
یکی از نکات خیلی مهم که باید در آموزش بازاریابی پیامکی به آن اشاره کنیم این است که حدود 70 درصد از مشتریان، یک برند را براساس میزان امتیازهای مشتریان وفادارش انتخاب میکنند.
پس توجه داشته باشید تمامی مراحل بالا، یعنی یک ترکیب صحیح از نگهداری، تعامل و خدمترسانی به مشتریان، باعث جذب مشتریان جدید میشود و به ما کمک میکند یک بازاریابی پیامکی تأثیرگذار داشته باشیم.
چرا به دنبال آموزش بازاریابی پیامکی باشیم؟
پیامک یکی از پراستفادهترین ابزار ارتباطی مردم، در دنیا است.
این بدین معنی است که بازاریابی پیامکی هنوز هم زنده است. در زیر به نکات بازاریابی پیامکی و تکنیکهای اساماس مارکتینگ میپردازیم و به چند برتری بازاریابی پیامکی در مقایسه با سایر روشها و ابزار بازاریابی اشاره میکنیم:
هزینه پایین
بازاریابی پیامکی در مقایسه با سایر روشها کمهزینهتر است. مثلاً فرض کنید یک برند پوشاک میخواهد تبلیغات انجام دهد،
به جای چند صدمیلیون هزینه برای تبلیغات در تلویزیون و اجاره بیلبورد در سطح شهر، با یک هزینه خیلی پایین بازاریابی پیامکی انجام میدهد.
مدرن
بازاریابی پیامکی در مقایسه با روشهای منسوخ شده مثل پخش تراکت و تبلیغ در روزنامه که هم هزینه بالاتری دارند و هم به محیط زیست آسیب میرسانند، یک روش مدرن میباشد.
هدفمند
یکی از مواردی که در آموزش بازاریابی پیامکی باید به آن دقت شود، شناسایی مخاطب هدف است.
مثلاً اگر شما فروشگاه مصالح ساختمانی دارید، میتوانید از اداره اصناف، اطلاعات افرادی که در حوزه ساختوساز فعالیت میکنند را بگیرید و فقط به مشتریان اصلی خود پیام دهید.
قابلیت شخصیسازی
یکی از قابلیتهای این نوع بازاریابی، شخصیسازی کردن بازاریابی پیامکی میباشد که با استفاده از آن میتوان تنها به پنل مشتریان وفادارتان پیام دهید.
ارتباط مستقیم
از طریق بازاریابی پیامکی میتوان ارتباط مستقیم و موثر با مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه برقرار کرد.
سطح پوشش و نقش آن در آموزش بازاریابی پیامکی
یکی دیگر از امکانات این نوع از بازاریابی، امکان پیام دادن به همهی افراد در یک منطقه خاص است.
مثلاً یک فروشگاه لباس کودک در شهرک غرب میتواند به همه افرادی که در این منطقه زندگی میکنند، پیامک اطلاع رسانی تأسیس این فروشگاه را بدهد.
ارتباط دوطرفه
در بازاریابی پیامکی امکان ارسال و دریافت پیام وجود دارد. مثلاً :
فروشگاه بیبی ناز به آدرس زیر انتقال یافت: …
برای دریافت تخفیف از ما، عدد یک را به شماره 2000085 ارسال فرمایید.
ارسال در لحظه
در بازاریابی پیامکی امکان ارسال بینهایت پیام در لحظه برای افراد یک منطقه وجود دارد.
مکمل ایمیل مارکتینگ
در آموزش بازاریابی پیامکی، معمولاً اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی را با هم مقایسه میکنند. بد نیست بدانید که بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی مکمل یکدیگر هستند. اما بازاریابی پیامکی به دلیل کوتاه بودن، دسترسی آسانتر و سریعتر، مخاطب پسندتر است.
شبکههای اجتماعی
بازاریابی پیامکی در مقایسه با بازاریابی در شبکههای اجتماعی یک روش مطمئن است. زیرا اولاً یک سوم افراد دسترسی به اینترنت ندارند.
دوماً امروزه افراد بین محتوای ارسالی از طرف کاربران گم میشوند و امکان تصمیمگیری بین پیامهای دریافتی را ندارد.
در کنار تمامی مزایای این نوع از بازاریابی، بازاریابی پیامکی یک سرویس offline است و نرخ تعامل بالایی دارد.
آموزش بازاریابی پیامکی به چه کسانی پیشنهاد میشود؟
در این بخش از آموزش بازاریابی پیامکی میخواهیم به انواع کسبوکارهایی که از اساماس مارکتینگ استفاده میکنند بپردازیم.
همه کسبوکارها، چه online و چه offline میتوانند از بازاریابی پیامکی استفاده کنند.
- کسبوکارهای online مثل کسبوکارهای B2B، خدماتی و فروشگاههای اینترنتی از طریق اطلاع رسانی، برنامهها و مناسبتهای تقویمی، سالگردها و تولدها از بازاریابی پیامکی استفاده میکنند.
- کسبوکارهای Offline مثل رستورانها، شرکتهای خدمات سفری و بانکها هم از طریق بازاریابی پیامکی به مخاطبان خود خدمترسانی میکنند. مثلاً پیامک واریز وجه از طرف بانکها که با وجود اینکه برای کاربران هزینه دارند اما همه مشتاق دریافت آن هستند.
دو گام مهم برای شروع آموزش بازاریابی پیامکی
دو اصل مهم برای شروع یک بازاریابی پیامکی حرفهای وجود دارد:
1- تعیین مخاطب هدف
همانطور که در بخشهای قبلی گفته شده، باید مخاطب و مشتریان خودمان را بشناسیم و بهوسیله بازاریابی پیامکی با آنها ارتباط برقرار کنیم.
مثلاً اگر شما فروشگاه پوشاک بچه دارید، مخاطب هدف شما مادرانی هستند که به تازگی بچهدار شدهاند.
2- رعایت اصول اخلاقی
یکی از مهمترین بخشها در بازاریابی پیامکی،اجازه گرفتن از مشتریان برای پیامهای تبلیغاتی است. این امر یکی از اصول اخلاقی در بازاریابی است.
در بازاریابی پیامکی حرفهای باشید! (10 راهکار برای بازاریابی پیامکی)
تا اینجا با هم یاد گرفتیم بازاریابی پیامکی چیست. حالا میخواهیم روشها، اصول و نکات مربوط به بازاریابی پیامکی را با هم بخوانیم و یاد بگیریم چطور مسیر یک بازاریابی پیامکی استاندارد و اصولی را طی کنیم.
1- برای آموزش بازاریابی پیامکی چکلیست داشته باشید
مثل همه فعالیتهای دیگر، بازاریابی پیامکی هم نیازمند داشتن چکلیست است که مواردی مانند:
- اطلاعات تماس
- کنترل دوباره متن
- آدرس سایت
- نوع خدمترسانی یا اطلاعرسانی
- خوانایی متن
- و…..
در آن یادآوری شده باشد.
2- در آموزش بازاریابی پیامکی برای شناخت مخاطبانتان وقت بگذارید
مهم است که بدانیم این پیام را به همه افراد یک صنف بفرستیم یا برای یک شخص خاص باید بفرستیم. مثلاً بدانیم قرار است یک پیام تبریک تولد برای یکی از مشتریان بفرستیم و به مناسبت تولدش به او 20 درصد تخفیف بدهیم، یا اینکه به مناسبت سال نو به همه مشتریان تخفیف بدهیم.
یک نکته مهم در شناسایی مخاطب، شخصیسازی آنها است. یعنی برای مخاطبان خاص، پیام را با نام او برایش ارسال کنیم تا اثرگذاری پیام بیشتر شود.
3- کوتاه و جذاب بنویسید
یکی از تکنیک های اس ام اس مارکتینگ استفاده از متنهای کوتاه و جذاب است. هر چه متن پیامک طولانیتر باشد، میزان تاثیرگذاری آن روی مخاطب کمتر میشود.
متنهای طولانی برای بازاریابی ایمیلی مناسب هستند.
بهتر است در بازاریابی پیامکی کلمه هدف را بلد باشیم تا مخاطب به خوبی متوجه منظور و هدف ما از پیام شود.
4- دستهبندی درستی از مشتریان و محصولاتتان داشته باشید
دستهبندی مشتریان و داشتن بانک اطلاعاتی، باعث جداسازی مشتریان بالقوه از مشتریان بالفعل میشود.
زیرا لازم نیست همیشه برای همه مشتریان پیامهای یکسان ارسال کنید.
5- بزرگنمایی ممنوع!
صادق بودن با مشتری یکی دیگر از نکات بازاریابی پیامکی است که در رشد چشمگیر کسبوکار شما تاثیر دارد. پس درباره کیفیت و تخفیفات کالا و خدماتتان بزرگنمایی نکنید.
6- واضح سخن بگویید
در پیامکهای ارسالی به خدمات یا محصولاتتان اشاره مستقیم کنید. واضح به مشتری خود بگویید برای ارائه چه محصول یا خدمتی به او پیام دادهاید.
بیشتر بخوانید: چگونه در نوشتن جملات تاثیر گذار در تبیغات موفق عمل کنیم؟
7- زمانبندی درستی برای ارسال پیامک داشته باشید
یادتان باشد روز و ساعت ارسال پیام برای هر کسبوکار متفاوت است. مثلاً زمانی که یک فرد میخواهد ناهار بخورد پیام فروش فوقالعاده آهنآلات به دردش نمیخورد.
معمولاً افراد پنجشنبه و جمعه مشتاق دریافت پیامهای فروش فوقالعاده لوازم برقی یا مصالح ساختمانی نیستند. اگر شما صاحب رستوران یا مجتمع گردشگری هستید، پنجشنبه و جمعه زمان مناسبی برای ارسال پیام به مشتریانتان است.
یکی دیگر از زمانهایی که مشتریان دوست ندارند پیامک تبلیغاتی دریافت کند، قبل از 9 صبح و شبها بعد از ساعت 23 میباشد.
فرض کنید ساعت 12 شب است و شما خوابیدهاید که با صدای اس ام اس گوشی بیدار میشوید و پیام را میخوانید (کبابی پسران چنگیز یک تخفیف شبانه گذاشته است) واکنش شما چیست؟ قطعاً دوست ندارید از رختخواب گرمتان جدا شوید و به کبابی پسران چنگیز بروید.
البته استثنائاتی هم وجود دارد. مثلاً همانطور که شما نمیتوانید ساعت 12 ظهر پیام فروش فوقالعاده آجر برای مشتریان بفرستید، این ساعت بهترین زمان برای ارسال پیام تبلیغات رستوران است. چون معمولاً کارمندان و افراد در این ساعت دنبال غذای گرم و خوشمزه هستند.
8- پیشنهاد آموزش بازاریابی پیامکی استفاده از شمارههای رُند است
یکی از نکاتی که تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی را دو چندان میکند، استفاده از شمارههای رُند و خرید شماره اختصاصی برای کسبوکارتان میباشد. این کار برای برندسازی به شدت موثر است.
سعی کنید حتماً از یک منشی پیامکی استفاده کنید. با این کار به مشتری حس همیشه در دسترس بودن را القا میکنید تا خیالش راحت شود.
9- یک نصیحت در آموزش بازاریابی پیامکی : برای مشتریان سود و منفعت ایجاد کنید
یکی از اساسیترین سوالاتی که در هنگام بازاریابی پیامکی باید از خودتان بپرسید این است که:
آیا پیام من برای مشتریان سودی دارد؟
اگر جواب این سوال بله است، بهتر است به طور واضح بگویید که چه سودی دارد و اگر جواب روشن و واضحی ندارید، بهتر است اصلاً این پیام را ارسال نکنید.
10- تعامل و صمیمیت با مشتریانتان داشته باشید
سعی کنید با پیام ارسالی، حس صمیمیت را در مشتری خود بیدار کنید. طوری که مشتری حس کند یکی از نزدیکان و دوستان صمیمی که چند سالی از او خبر ندارد، به او پیام داده است و از این راه شانس خود را برای اینکه مشتری، تبلیغ شما را برای دوستانش بفرستد را بالا ببرید.
بیشتر بخوانید: وایرال مارکتینگ | تکنیکی که در آن دیگران هم برای تحقق اهداف شما تلاش میکنند.
با مشتری تعامل برقرار کنید. مثلاً از او بخواهید برای دریافت مشاوره به شما پیام دهد تا با او تماس بگیرید.
برندهای بزرگ هم از بازاریابی پیامکی استفاده میکنند
حتی برندهای بزرگ هم به تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی پی بردهاند و توسط این ابزار بازاریابی به رشد چشمگیری رسیدهاند.
در این بین رستورانها و فستفودهای زنجیرهای بیشترین نرخ استفاده از بازاریابی پیامکی را دارند که به برخی از آنها در زیر اشاره میکنیم:
شرکتهای بزرگ امریکایی مانند فستفود subway جزء اولین برندهایی است که از بازاریابی پیامکی استفاده کرده است و نرخ حفظ مشتری حدود 85 درصدی دارد.
بسیاری از فستفودها و رستورانها با استفاده از بازاریابی پیامکی میخواهند سهم بازار خود را افزایش دهند. رستوران jack in the box یکی از آن فستفودهایی است که با تبدیل استراتژی خود از بازاریابی ایمیلی به بازاریابی پیامکی توانست به رشد چشمگیر 5 برابری دست یابد.
حتی غول شبکههای اجتماعی، فیسبوک هم پتانسیل بالای بازاریابی پیامکی را درک کرده است و از آن استفاده میکند. گرچه فیسبوک به طور غیرمستقیم از این روش بازاریابی استفاده میکند.
بعد از ارسال پیامک باید چه کارهایی انجام دهیم؟
در آموزش بازاریابی پیامکی پیشنهاد میشود بعد از ارسال پیامها دست به کار شوید و بررسی و ارزیابی پیامکهای ارسالی را حتماً انجام دهید.
اقداماتی که در ادامه توضیح میدهیم اهمیت زیادی برای کسبوکار شما دارد، زیرا ما همیشه در چرخه آزمون و خطا قرار داریم.
رفع اشکالات احتمالی
ابتدا باید بررسی کنیم که پیامها به همه مشتریان ارسال شدهاند یا خیر؟
اگر حجم زیادی از پیامها به مشتریان ارسال نشده بودند، ممکن است به دلیل بروز یک نقص فنی باشد. باید آن را بررسی و نقص را رفع کرد.
اندازهگیری پیامهای خوانده شده
در این مرحله باید بررسی کنیم چند درصد از مخاطبین پیام را خواندهاند.
این کار را با کمک URL انجام میدهیم. وقتی تعداد کلیکهای انجام شده بر روی پیام را بدست آوردیم، آن را بر تعداد کل پیامهای ارسالی تقسیم میکنیم و سپس آن را در 100 ضرب میکنیم. هرچه درصد بالاتر باشد بازاریابی پیامکی موفقتری داشتهایم.
انصراف برخی از مشتریان
بعد از ارسال پیام برای مخاطبان، برخی از آنها به دلایلی از دریافت پیامها انصراف میهند. باید تعداد این مشتریان را بررسی کنیم و عدد بدست آمده را به کل مشتریان تقسیم کنیم. هر چه این عدد کمتر باشد، بازاریابی پیامکی موفقتری خواهیم داشت.
ابزارهای بازاریابی پیامکی
معمولاً صاحبان کسبوکار فکر میکنند اگر یک سیمکارت بخرند و با آن اساماس بدهند بهصرفهتر است اما این کار فقط اتلاف وقت و انرژی است و از همه مهمتر بیشترین آسیب را به کسبوکار میرساند.
در زیر سه ابزار کاربردی برای بازاریابی پیامکی را به شما معرفی کردهایم:
مودم GSM
این مودم یک سختافزار است که با قرار دادن یک سیمکارت در آن میتوانید به صورت انبوه پیامک ارسال کنید اما این روش نسبت به دیگر روشهایی که در ادامه معرفی میکنیم قدیمیتر و دشوارتر است.
محدودیت ارسال و زمانبر بودن آن هم دلایلی هستند که باعث میشود از آن کمتر استفاده شود. علاوه بر آن امکان ارسال پیام با شماره اپراتوری را هم ندارد.
افزونه پیامکی
یک روش عالی برای اساماسهای خدماتی که در آموزش بازاریابی پیامکی نیز پیشنهاد میشود، استفاده از افزونه پیامکی میباشد.
افزونههای پیامکی، یک همراه همیشگی است که بعد از انجام هر فعالیت کاربر روی سایت به آنها پیام میدهد و حس خوبی را در مشتریان جدید ایجاد میکند. به همین دلیل است که سایتها و فروشگاههای اینترنتی از این افزونه بیشتر استفاده میکنند.
پنل پیامکی
پنلهای پیامکی جزء مهمترین ابزارهای بازاریابی محسوب میشوند. با کمک این پنلها میتوانید کمپینهای پیامکی خود را بهتر مدیریت و ارزیابی کنید.
همچینین آنها را در زمانی دلخواه و مشخص به نتیجه برسانید.
در قسمتهای قبل توضیح دادیم یکی از مهمترین مسائل در بازاریابی پیامکی، طبقهبندی شمارهها و اطلاعات است. استفاده از پنلهای پیامکی امکان دستهبندی مشتریان را به کاربران میدهد.
همچنین استفاده از پنل پیامکی به ما امکان میدهد در سریعترین زمان، تعداد زیادی پیامک حاوی تبلیغات، نام و برند تجاری را به صورت انبوه ارسال کنیم. در حال حاضر استفاده از این ابزار، یکی از جدیدترین و کاربردیترین تکنیک های اس ام اس مارکتینگ است.
برای خرید پنل پیامکی باید به چه نکاتی توجه کنید؟
برای انتخاب یک پنل پیامکی خوب و کاربردی باید به چند ویژگی توجه کرد. در ادامه به 7 فاکتور کلیدی برای انتخاب پنل پیامکی اشاره کردهایم.
1- تنوع
یک پنل کاربری خوب باید برای تمام مخاطبانش خدمات متناسبی را ارائه دهد. مثلاً فردی که بوتیک دارد، با یک داروخانهدار نیازهای متفاوت و مشتریان متفاوتی دارند.
2- کاربری ساده
پنلهای کاربری، یک سری امکاناتی را دارند که کاربر باید بتواند راحت با آنها کار کند. فضای کاربری ساده و راحت یکی از نکاتی ست که باید در هنگام خرید پنل پیامکی به آن دقت کرد.
یک پنل پیامکی علاوه بر ساده بودن باید:
- منوی فارسی داشته باشد.
- دسترسی به امکانات مورد نیاز کاربر داشته باشد.
- دارای ارسال سریع باشد.
- خیلی راحت بتوان حساب کاربری خود را شارژ کرد.
- راهنما داشته باشد.
3- هزینه مناسب
یک پنل پیامکی خوب باید نسبت به سایر رقبای خود بهترین امکانات را با کمترین هزینه در اختیار کاربران خودش قرار دهد.
4- سوابق
معمولاً برخی از شرکتهای فروشنده پنل پیامکی بخش «مشتریان ما» بر روی سایت خود دارند که با کمی تحقیق میتوانیم بفهمیم آیا شرکتهای بزرگ و معتبر از این پنل پیامکی استفاده میکنند یا خیر؟
5- فیلترینگ
این ویژگی خیلی مهم است. زیرا به شما این امکان را میدهد، که مشتریان خود را بر اساس جنسیت یا موقعیت تفکیک کنید.
مثلاً اگر شما بخواهید به مناسبت روز مادر به همه مشتریان خانم خودتان پیام تبریک بفرستید، یا پیامکی را مختص یک منطقه از کشور ارسال کنید، با استفاده از این ویژگی میتوانید خیلی راحت با فیلتر کردن مشتریان این کار را انجام دهید و در هزینه خود صرفهجویی کنید.
6- پوششدهی
خیلی مهم است که پنل پیامکی شما بتواند همه اپراتورهای تلفن همراه مثل ایرانسل، همراهاول، رایتل و تالیا را پوشش بدهد.
7- پشتیبانی
فرض کنید شما همه مراحل بازاریابی پیامکی تاثیرگذار را طی کردهاید و طبق برنامهریزی که از قبل انجام دادهاید باید در همین لحظه به ساکنان یکی از مناطق پیام ارسال کنید اما موقع ارسال پیامک سیستم پنل کاربری شما پاسخگو نباشد!
در این وضعیت دسترسی سریع و آسان به تیم پشتیبانی فروشنده پنل، میتواند یک ویژگی مهم در انتخاب پنل پیام پیامکی مناسب باشد.
چکیدهای از آموزش بازاریابی پیامکی
در این مقاله به آموزش بازاریابی پیامکی پرداختیم. بازاریابی پیامکی همان پیشنهادهای وسوسهکنندهای است که روزانه برای ما ارسال میشوند.
فرقی نمیکند در چه حوزهای مشغول کار هستید؛ حتی اگر مغازهدار باشید در کنار روش های تبلیغات برای مغازه، میتوانید از یک پنل پیامک هم کمک بگیرید.
به کمک این ابزار شما میتوانید مشتریان جدید را جذب کنید؛ مشتریان فعلی خود را نگه دارید و همچنین میتوانید با مشتریان خود تعامل دوطرفه برقرار کنید.
بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر روشها جدیدتر است و هزینه پایینتری دارد. میتوانید مخاطب هدف خود را شناسایی و پیامهای خود را شخصی سازی کنید.
همه کسبوکارها هم آنلاین و هم آفلاین میتوانند از این ابزارها به صورت مبادلهای و کمپینی استفاده کنند اما باید دقت کنیم که قبل از فرستان پیامهای تبلیغاتی از مشتریان اجازه بگیرید.
موقع فرستادن پیامهای تبلیغاتی حتماً یک چکلیست آماده کنید. قبل از فرستادن پیام، حتماً یک پنل اطلاعاتی از مشتریانتان آماده کنید؛ برای این کار میتوانید از بانک اطلاعاتی در برخی از سایتها یا دفتر اصناف کمک بگیرید.
بعد از ارسال پیامها، روند ارسال را ارزیابی کنید. (در این رابطه توضیح دادیم)
و در کلام آخر، یک ابزار کاربردی برای ارسال پیام استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از پنل پیامکی است. این کار را با کمک ویژگیهایی که در بالا عنوان کردیم انجام دهید.
شاید دوست داشته باشید درباره مطالب زیر بیشتر بدانید
برای اینکه در بازار حرفی برای گفتن داشته باشید، باید خود را از رقبا متمایز کنید. در مطلب زیر درباره تبلیغات آگاهانه و هدفمند بیشتر بخوانید:
اگر دوست دارید بدانید چگونه با بازاریابی پیامکی کسبوکار خودتان را رونق دهید این مطلب مناسب شماست.
اگر دوست دارید با نحوه ساخت و استفاده از سامانه پیامکی بیشتر آشنا شوید این متن را بخوانید.
اگر دوست دارید از کمپین های تبلیغاتی در بازاریابی پیامکی استفاده کنید، این مطلب شما را راهنمایی میکند.
شما در چه حوزهای مشغول به کار هستید و از په روشهایی برای تبلیغات استفاده میکنید؟
لطفاً در بخش نظرات بنویسید که بعد از خواندن این مقاله، سراغ بازاریابی پیامکی خواهید رفت؟
خوشحال میشویم نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.