دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

گاو پیشونی سفید باشیم؛ راهنمای تبلیغات آگاهانه و هدفمند

روش های تبلیغات برای مغازه
Rate this post

روش های تبلیغات برای مغازه ها چه چیزهایی هستند؟

دنبال بهترین روش تبلیغات برای مغازه ی تازه‌تأسیست می‌گردی؟

ایده برای تبلیغات مغازه می‌خواهی؟

روش های تبلیغات برای مغازه به بازدهی و سودآوری نمی‌رسند؟

تبلیغات مغازه به اندازه‌ی کافی مشتری جذب نمی‌کنند؟

می‌دانید اشکال کار تبلیغات مغازه خیلی از ما چیست؟!

ایده‌های خوبی داریم. محصول و خدمتمان به فکر رفع کردن نیاز مشتری است. ارزش تازه‌ای به دنیا اضافه می‌کنیم. اما گاو پیشونی سفید نیستیم. روش‌ های تبلیغات برای مغازه را نمی‌شناسیم، خودمان را درست معرفی نکرده‌ایم و مشتری ما را نمی‌شناسد.

در دنیای رقابتی و پر زرق و برق ما پیدا کردن بهترین راه تبلیغ مغازه و گاو پیشونی سفید شدن انصافاً کم از شکستن شاخ غول نیست. خیلی از روش های تبلیغات برای مغازه شکست می‌خورند و بسیاری از انواع تبلیغات برای مغازه، جذب مشتری بیشتر را تضمین نمی‌کنند.

من طراح خدمت هستم. به تجربه دریافتم که خیلی از کسب‌وکارها، حتی با ایده‌های خلاق و شگفت‌انگیز، شکست خوردند، چون استراتژی مناسب تبلیغی و ترویجی نداشتند. در مقابل بسیاری از کسب‌وکارها با ایده‌های معمولی با تبلیغات چشم مشتری‌ها را گرفتند و سر زبان‌ها افتادند.

آقای ناصری، کارفرمای یکی از پروژه‌های ما تصمیم گرفته بود، یکی از مثال‌های برجسته‌ی دسته‌ی اول باشد. این مطلب را تا انتها بخوانید و ببینید آقای ناصری چه‌ کار کرد و چه‌ کار نکرد. تا حواستان را جمع کنید اشتباه آقای ناصری را تکرار نکنید.

پس وقت آن است که «همرنگ جماعت شدن» را رها کنیم و خودمان را «رسوای دو عالم» کنیم.

فهرست مطالب:

گام اول: شناخت روش های تبلیغات برای مغازه

در ابتدا لازم است از روش های تبلیغات برای مغازه ، تعریف و اهمیت آن آگاه شویم:

روش های تبلیغات مغازه

اهمیت تبلیغات برای مغازه: داستان آقای ناصری و تلف شدن یک ایده‌ی ناب

می‌خواهم برایتان داستانی تعریف کنم. داستان مقاومت آقای ناصری در مقابل تبلیغات و تلف شدن یک ایده‌ی ناب.

حدود پنج، شش سال پیش برای پروژه‌ی درس استراتژیک دیزاین با مجموعه‌ای بی‌نظیر در تهران همکاری می‌کردم. این موزه-موسسه خدمات متنوع، باکیفیت و الحق متفاوتی برای چند گروه‌ سنی مختلف ارائه می‌داد.

استراتژیک دیزاین رویکردی کل‌نگر است و برای توسعه کسب‌وکار و ارتقای مزایای رقابتی آن نگاهی همه‌جانبه به کل سیستم دارد و به رفع نیازهای تمام ذینفعان کسب‌وکار می‌پردازد.

در فرآیند بازنگری استراتژی این کسب‌وکار به این نتیجه رسیدیم که حلقه‌ی گمشده‌ی موفقیت این موسسه و ورود آن به عرصه‌های رقابتی این است: تبلیغات و بازاریابی.

در این مجموعه، روند ارائه‌ی خدمات بادقت و براساس بهبود کیفیت تجربه‌ی بازدیدکننده طراحی شده بود و فرآیند ارتباط با مشتریان به خوبی و صمیمانه پیش می‌رفت. همین باعث می‌شد مشتریان اغلب به مشتری‌های وفادار تبدیل شوند و شروع به تبلیغات دهان‌به‌دهان کنند.

اما مشکل اینجا بود که جذب مشتری‌های جدید به کندی و فقط از طریق تبلیغات دهان‌به‌دهان صورت می‌گرفت.

وقتی با مدیر ارشد مجموعه آقای ناصری گفتگو کردیم، متوجه شدیم تبلیغات به‌طورکلی با ارزش‌های او زاویه دارد. به باور ایشان مخاطب واقعی خدمات موسسه، خودش باید موسسه را پیدا می‌کرد و اطلاع‌رسانی و تبلیغ خدمات دور از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و ایجاد نیاز کاذب در بازار بودند.

نگرش و دغدغه‌ی ایشان تأمل‌برانگیز بود اما مشکل موسسه را حل نمی‌کرد و سودی به مجموعه نمی‌رساند.

ایشان با صرف هرگونه بودجه‌ای برای تبلیغات و بازاریابی مخالف بودند و فقط روی طراحی و بهینه‌‎سازی خدمات متمرکز شده بودند.

امروز آقای ناصری و دوستانش چه می‌کنند؟

اما امروز بعد از گذشت پنج، شش سال تبعات چنین نگرشی کاملاً برای من روشن شده است. پیامد بی‌توجهی، عدم تخصیص بودجه و یا حتی مقاومت در برابر تبلیغات و بازاریابی.

مؤسسه همچنان به فعالیت محدود خود ادامه می‌دهد و همچنان به سودآوری نرسیده است. اعضای آن برای دل خودشان موسسه را برپا نگه داشته‌اند و از سرمایه‌ی شخصی برای نگهداری و حفظ مجموعه‌ خرج می‌کنند  و احتمالاً فکر سودآوری را هم از ذهن خود بیرون کرده‌اند.

این شد نتیجه‌ی مقاومت و تعصب فکری و همگام نشدن با زمانه.

پس حواستان باشد قدرت روش های تبلیغات مغازه به خصوص از نوع مدرنش را دست کم نگیرید.

رویکرد ما در پروژه‌ی آقای ناصری چگونه بود؟

ما هم سعی کردیم کج‌دارومریز در طراحی خدمات برای این مجموعه به تبلیغات هم بپردازیم. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد اما به هر حال پروژه به هدف خود یعنی جذب مخاطبان جدید چندان نزدیک نشد.

پس شاید بهتر است بدانید ما از چه چیزی غافل شدیم:

  • از گفتگو در باب اهمیت تبلیغات.
  • از شفاف کردن روح زمانه و نیازهای امروز انسان و بازار.
  • از تعریف کردن تبلیغات و بازاریابی و تشریح کردن ضرورت‌های آن.

پس حالا لازم می‌دانم در آغاز با هم تعریف تبلیغات و بازاریابی را مرور کنیم. تا بدانیم از تبلیغات مغازه چه انتظاری باید داشته باشیم و روش های تبلیغات مغازه چه چیزهایی هستند.

اگر با بازاریابی و انواع تبلیغات برای مغازه آشنایی نداشته باشیم و ندانیم بازاریابی و روش های تبلیغ مغازه چه ارزش‌هایی برای کسب‌وکار به ارمغان می‌آورند، مثل آقای ناصری در مقابل آنها مقاومت می‌کنیم و ایده‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیز خود را از هزاران هزار نفر که منتظرشان هستند، دریغ می‌کنیم.

تعریف بازاریابی: روش های تبلیغات برای مغازه چه جایگاهی در بازاریابی دارند

بازاریابی یا همان مارکتینگ مفهوم گسترده‌ای است و شامل موارد بسیار زیادی می‌شود. بنابراین پرواضح است که پیدا کردن یک تعریف واحد، جامع و مانع برای این مفهوم دشوار است. انجمن بازاریابی آمریکا از سال 1935 تا سال 2007 چهار تعریف تقریباً متفاوت برای بازاریابی ارائه داده است. این در حالی است که متخصصان و بزرگان این حوزه نیز کم نیستند و هر کدام، از دید خود تعریفی برای بازاریابی ارائه کرده‌اند.

شاید بتوان از بسیاری از این تعاریف اینطور برداشت کرد:

بازاریابی مجموعه‌ی فعالیت‌هایی است که یک کسب‌و‌کار در بازار انجام می‌دهد تا ارزش پیشنهادی خودش را به مشتری یا گروه هدفش برساند و به فروش بیشتر و سودآوری برسد.

از این منظر می‌توان گفت برای بازاریابی و جایگاه‌سازی در بازار، کسب‌و‌کارها و مغازه‌ها بعد از برنامه‌ریزی استراتژیک و تهیه مدل کسب‌و‌کار و برندسازی، باید از روش های تبلیغات برای مغازه اطلاع کسب کنند و مناسب‌ترین و بهترین راه تبلیغ مغازه برای خود را کشف کنند. به این ترتیب می‌توانند به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنند و مشتری‌های بیشتری جذب کنند.

تعریف تبلیغات؛ از روش های تبلیغ مغازه چه انتظاری داشته باشیم

پر واضح است که هدف اصلی هر کسب‌و‌کاری کسب سود و درآمد بیشتر است. کسب‌و‌کارهایی هستند که با رسالت‌های غیرمادی‌تر شکل گرفته‌اند، اما ماندگاری و پویایی آنها هم در گرو کسب درآمد است.

از این جهت می‌توان گفت تقریباً تمام فعالیت‌های یک کسب‌و‌کار از جمله انواع تبلیغات برای مغازه همین هدف، یعنی سودآوری، را دنبال می‌کنند و در خدمت چشم‌اندازهای بلند‌مدت آن کسب‌وکار و به اصطلاح زدن تارگت‌ها هستند. با این همه ممکن است هر فعالیتی از جمله تبلیغات به‌خودی‌خود کارکرد و دغدغه‌ی دیگری داشته باشد.

تبلیغ کردن، معرفی کردن محصول و خدمت و در واقع ارسال پیام برای مخاطبان و مشتریان است.

بنابراین اگر تبلیغات مغازه با استراتژی مناسب شامل اجرای باکیفیت، تکرار و … صورت گیرد، می‌توان انتظار جذب مشتری بیشتر، فروش بیشتر، سود و درآمد بیشتر را داشت. اما هدف خود تبلیغات معرفی خدمت و محصول و ارتباط با مشتری‌های بالقوه و بالفعل است.

تبلیغات مغازه چه ربطی به بازاریابی برای مغازه دارد؟

همانطور که اشاره کردم، هدف تبلیغ برای مغازه فقط ارتباط با مشتری است. در مقابل هدف بازاریابی جایگاه‌سازی در بازار و کسب درآمد است. بنابراین اگر بازاریابی را یک کیک در نظر بگیریم، تبلیغات فقط برشی از کیک است.

آمیخته‌ی بازاریابی

انواع تبلیغات برای مغازه

یکی از متخصصان حوزه‌ی بازاریابی به نام «ادموند مک‌کارتی» در سال 1960 بخش‌های اصلی یک کسب‌وکار را چهار دسته قرار داد و آن را آمیخته ی بازاریابی نامید. این تعریف بازاریابی امروز به مدل 4P شهرت دارد. این مدل امروز توسعه یافته و به مدل 15P هم رسیدهريال اما 4P همچنان کامل و کاربردی است.

آمیخته‌ی بازاریابی شامل موارد زیر است:

  • محصول (Product)
  • قیمت (Price)
  • مکان توزیع (Place)
  • تبلیغ و ترویج (Promotion)

حالا به ارتباط بازاریابی و تبلیغات پی بردید؟!

محصول

مفهوم محصول امروز کاملاً تغییر کرده است و دیگر فقط شامل کالای فیزیکی نمی‌شود. بلکه خدمات، نرم‌افزارها، به‌روزرسانی اپلیکشین‌ها، بسته‌های اینترنتی و … به نوعی محصول هستند.

قیمت‌گذاری

قیمت‌گذاری تحت تاثیر فاکتورهای زیادی نظیر هزینه مواد خام، هزینه فرآیند تولید، حمل و نقل، انبارداری، ارزش پیشنهادی محصول، قیمت‌گذاری رقبا و نوسانات بازار و حتی هزینه‌های تبلیغ و ترویج … صورت می‌گیرد.

محل توزیع

به انتخاب محل مناسب برای فروش محصول و کانال عرضه به مشتری گفته می‌شود که تحت تأثیر دو عامل قبل تعیین می‌شود.

تبلیغ و ترویج

این مرحله کاملاً براساس مراحل قبل برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. با این همه اگر مثل آقای ناصری از این مرحله غافل شوید، تمام زحمات شما درمراحل قبل بر باد می‌رود.

گاو پیشونی سفید شدن؛ بهترین روش تبلیغات برای مغازه

در سال 2003 «ست گادین» یکی دیگر از متخصصان مطرح حوزه مارکتینگ P جدیدی به 4P اضافه کرد:

گاو بنفش (Purple Cow)

روش های تبلیغ مغازه

به اعتقاد او دیگر ارائه‌ی محصول باکیفیت و قیمت مناسب در مکان مناسب کافی نیست بلکه محصول شما باید مثل گاو بنفش چشم گیر و فراموش نشدنی باشد.

اما به اعتقاد من، امروز دیگر تنها بنفش بودن هم کفایت نمی‌کند. شما باید گاو پیشونی سفید باشید. دیگر فقط محصول و ایده‌ی ناب داشتن به تنهایی موجب تمایز و جلب توجه مشتری به شما نمی‌شود.

آقای ناصری گاو بنفش بود اما پیشونی سفید نشد.

می‌دانید گاو پیشونی سفید کنایه از چیست؟! چیزی که همه، همه جا آن را می‌شناسند.

پیشونی سفید شدن ممکن نیست مگر با برنامه‌ریزی درست و استراتژیک برای تبلیغ.

حالا مشخص شد هدف از تبلیغ برای مغازه چیست و چه اثری روی مارکتینگ دارد، برویم سراغ روش های تبلیغ مغازه:

انواع تبلیغات برای مغازه

کمی پیش اشاره کردم که تبلیغ ارسال پیام برای مشتری است.

اکنون بد نیست بدانیم هر پیام سه فاکتور مهم دارد: فرستنده، گیرنده و رسانه. از آنجا که رسانه‌ها در سال‌های اخیر بسیار متنوع شده‌اند. معنای تبلیغات مغازه و روش های تبلیغات برای مغازه و انواع تبلیغات برای مغازه کاملاً دگرگون شده است. در زیر به انواع تبلیغات به صورت کلی اشاره می‌کنم.

در این بخش تبلیغات سنتی را از شیوه‌های نوین که بیشتر شامل دیجیتال مارکتینگ هستند جدا کردیم.

بهترین روش تبلیغات مغازه

روش های تبلیغات برای مغازه به شیوه‌های سنتی

  • انواع تبلیغات چاپی: توزیع بروشور و کاتالوگ در مکان‌های عمومی
  • چاپ آگهی‌های دوره‌ای در مجلات و روزنامه‌ها
  • پست مستقیم تبلیغات
  • تبلیغات در رسانه‌های دیداری و شنیداری: رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات محیطی: دیوارنویسی در مکان‌های عمومی
  • تبلیغات تلفنی

روش های تبلیغات برای مغازه به شیوه‌های نوین

  • رپورتاژ خبری
  • تبلیغات اینترنتی
  • تبلیغات موبایلی
  • برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی
  • برگزاری رویدادهای تبلیغاتی
  • اسپانسر شدن در رویدادها، مسابقات تلویزیونی، برنامه‌های گفتگومحور و پادکست‌ها
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات در رسانه‌های دیداری و شنیداری: در شبکه‌های خانگی

روش های تبلیغات برای مغازه به شیوه‌های نسبتاً بی‌زمان

  • تبلیغات محیطی: تبلیغات چریکی
  • تبلیغات پنهان: استفاده‌ی شخصیت‌های مطرح و محبوب از محصول
  • طراحی تابلو، ویرین و دکور مغازه
  • کارت وفاداری
  • کارت دعوت از دوستان و آشنایان برای

روش های تبلیغات برای مغازه به صورت اینترنتی

امروزه پیشنهاد می‌شود که به جای بهره‌گیری از شیوه‌های سنتی، از دیجیتال مارکتنیگ بهره بگیریم. چرا که امروز مشتری‌ها بخش بیشتر توجه و زمان خود را به اینترنت اختصاص می‌دهند. به علاوه، تبلیغات اینترنتی با هزینه کمتر گروه هدف را اختصاصاً هدف قرار می‌دهد و امکاناتی نظیر تعامل مستقیم و پیگیری مخاطبان را در اختیار قرار می‌دهد.

انواع تبلیغات برای مغازه

انواع تبلیغات برای مغازه به صورت اینترنتی

  • توسعه‌ی وبسایت خودتان
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات بنری در سایت‌های مرتبط
  • تبلیغات اینفوئنسرها
  • تبلیغات درون اپلیکیشن‌های موبایل
  • تبلیغات ویدیویی
  • دیجیتال ساینیج در فضاهای عمومی
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات ریمارکتینگ
  • تبلیغات گوگل ادز

گام دوم: تعیین استراتژی تبلیغات برای مغازه

حالا برای تبلیغات مغازه از کجا شروع کنیم؟!

برای انتخاب بهترین راه تبلیغ مغازه و برنامه‌ریزی تبلیغ برای مغازه لازم است چند گام به عقب برداریم و مدل کسب‌وکارمان را بازبینی و در صورت نیاز بازنویسی کنیم.

در مطلب «راه‌اندازی بوتیک بچه‌گانه» به مدل کسب‌و کار و بخش‌های مختلف آن پرداخته‌ام. برای کشف بهترین ایده برای تبلیغات مغازه لازم است بخش راست مدل کسب‌وکار به‌دقت تدوین شود که به شناخت و ارتباط با مشتری معطوف است و اثر خود را در جریان درآمدی نشان می‌دهد.

در ادامه براساس مدل آمیخته بازاریابی، اختصاصاً روی برنامه‌ی بازاریابی خود متمرکز شوید تا بهترین روش تبلیغات برای مغازه تان را پیدا کنید.

1. بهترین راه تبلیغ مغازه تمرکز روی ارزش افزوده است

می‌دانید چی مهم‌تر از انتخاب روش های تبلیغات مغازه است؟!

ایده برای تبلیغات مغازه. بدانید می‌خواهید چه چیزی را تبلیغ کنید.

فرض کنید شما میوه‌فروشی دارید و می‌خواهید برای آن تبلیغات کنید. چه چیزی را می‌خواهید تبلیغ کنید؟! کیفیت میوه‌ها را؟ بسته‌بندی بهداشتی آن‌ها را؟ قیمت مناسب آن‌ها را؟ و یا حتی فروش درب منزل آن‌ها را؟

خودتان را جای مشتری بگذارید و بپرسید چرا این مغازه را برای خرید انتخاب می‌کنم. اگر به جواب قطعی رسیدید همان جواب را به گوش تمام مشتریان دیگر برسانید. به عبارتی ارزش افزوده یا مزیت رقابتی خود را پیدا کنید و روی تبلیغ آن سرمایه‌گذاری کنید.

ارزش افزوده‌ی مغازه‌ی شما نقطه تمایز شما با مغازه‌های دیگر است. محصول یا خدمتی که رائه می‌دهید را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید و نقطه‌ی تمایز آن را پیدا کنید و طوری تبلیغ کنید که تابلو شوید.

2. برای کشف بهترین روش های تبلیغات برای مغازه مشتریان را بشناسید

در مطلب «بوتیک لباس بچه خودت را راه بیانداز!» مفصل به این موضوع پرداختم. اگر می‌خواهید بهترین روش تبلیغ مغازه را پیدا کنید و فروش خود را تضمین کنید، باید مشتریان را بهتر از خودشان بشناسید. پس برای کسب شناخت وقت بگذارید و هزینه کنید.

از خودتان بپرسید مشتریان و مخاطبان به چه منابعی اطمینان و توجه دارند؟ اوقات فراغت خود را در چه فضاهایی سپری می‌کنند؟ چگونه خرید می‌کنند؟ محصولات و خدمات مشابه را چطور و از کجا تهیه می‌کنند؟

3. تبلیغات مغازه ی اینترنتی یا واقعی؟!

بعد از بازنگری مدل کسب‌وکارت، برای کشف اثرگذارترین و بهترین روش تبلیغات مغازه، باید مشخص کنی قرار است در چه فضایی خدمات خود را ارائه کنی.

امروزه کسب‌وکارها در یکی از سه دسته‌ی زیر قرار می‌گیرند:

  • ارائه‌ی خدمات به صورت مستقیم: فعالیت چنین مغازه‌هایی تنها در فضای فیزیکی یا آفلاین صورت می‌گیرد.
  • ارائه‌ی خدمات به صورت اینترنتی: فعالیت چنین مغازه‌هایی تنها در فضای اینترنتی یا آنلاین صورت می‌گیرد.
  • ارائه‌ی خدمات به صورت ترکیبی: این مغازه هم در فضای فیزیکی و هم در فضای اینترنتی فعالیت می‌کنند.

انتخاب روش های تبلیغات مغازه به شدت به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد. بدانید که محصولتان را در چه مکانی عرضه می‌کنید و تبلیغات مغازه تان در چه فضایی اتفاق می‌افتد.

گام سوم: اقدام کردن به تبلیغ برای مغازه

حالا نوبت این است که تمام یافته‌هایتان را به‌کار گیرید و دست به اقدام بزنید. در این گام موثرترین روش های تبلیغات برای مغازه محلی را مرور می‌کنیم.

یک قلم و کاغذ بیاوردید و همین حالا روش‌های ممکن و مناسب را انتخاب کنید و برای اجرای آن‌ها برنامه‌یزی کنید.

موثرترین روش های تبلیغات برای مغازه

در آخر می‌رسیم به اینکه حالا از چه راهی تبلیغ کنیم؟

شاید بگویید خب چرا از اول نرفتیم سراغ همین.

خب برای اینکه تبلیغات برای مغازه ها بدون برنامه‌ریزی استراتژیک و کسب شناخت دور ریختن پول است. حالا که می‌دانی می‌خواهی چه چیزی را تبلیغ کنی، می‌دانی برای چه کسی قرار است تبلیغ کنی و آگاهی کجا تبلیغات صورت می‌گیرد، پس کارت آسان‌تر می‌شود و مطمئن‌تر.

و خب امیدوارم فراموش نکرده باشی. باید متفاوت و متمایز باشی. در فضایی که می‌خواهی تبلیغات انجام بدهی، باید گاو پیشونی سفید باشی (مث گاو صباح) و خودت را در بازار تابلو کنی.

بدانید که مشتریان شما به دنبال داشتن چه حسی هستند و با روش‌های مختلف سعی کنید همان احساس را در آنها ایجاد کنید.

بهترین روش تبلیغ مغازه

1. طراحی چشم‌گیر ظاهر مغازه

تابلوی مغازه، دکوراسیون و ویترین خود را طوری طراحی کنید که مشتریان را وادار به ایستادن و تماشا کند. اگر مغازه فیزیکی دارید بدانید یکی از مهمترین فاکتورهای جذب مشتری و افزایش فروش جذاب ظاهری مغازه‌ی شما است.

2. اعطای کارت وفاداری

به مشتریان وفادار خود کارت وفاداری دهید.

3. تبلیغات دهان‌به‌دهان؛ از بهترین روش های تبلیغات برای مغازه

بیشترین سرمایه خود را صرف جلب اعتماد مشتریان فعلی کنید. اینها سفیران مغازه و مبلغان ارزش افزوده‌ی شما هستند. برای آنها وقت بگذرید، به آنها تخفیف دهید و وفادارشان کنید. بهترین روش تبلیغات برای مغازه به خصوص مغازه‌های محلی تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

4. بهترین راه تبلیغ مغازه؛ مشتریان را به بازی بگیرید

برای مشتریان پروفایل بسازید و برای تبلیغات مغازه از آنها کمک بگیرید. یک فرآیند بازی‌گونه یا چالش طراحی کنید و در جریان آن از مشتریان بخواهید شما را تبلیغ کنند و در مقابل به آنها جایزه و یا تخفیف و یا امتیاز دهید. البته نوع کسب‌و‌کارتان را هم در نظر بگیرید.

برای این کار، می‌توانید کاربرد گیمیفیکیشن در تبلیغات را در گوگل جستجو کنید و بیشتر مطالعه کنید.

5. اهدای بگ‌ و گیفت‌های تبلیغاتی

بگ و بسته‌بندی محصولات خود را طوری طراحی کنید که یک‌بارمصرف نباشد. این بگ‌ها علاوه بر سبز بودن، سفیران خاموش شما هستند و شما را تبلیغ می‌کنند.

گیفت‌های تبلیغاتی کاربردی نیز می‌تواند برای شما مشتری جدید جذب کند. گاهی برخی از مشتریان برای داشتن گیفت شما محصول شما را خریداری می‌کنند و مشتری وفادار محصول شما می‌شوند. ممکن است اگر گیفتی که هدیه می‌دهید به فضای محصولتان نزدیک‌تر باشد، بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و مشتری‌های جدید جذب کند.

6. اهدای کارت دعوت

به مشتریان وفادار خود کارت دعوت دهید و از آنها بخواهید آشنایان خود را به خرید از فروشگاه شما دعوت کنند.

7. برگزاری رویداد و کمپین

به مناسبت‌های مختلف رویداد و کمپین برگزار کنید و فضایی شاد و مفرح برای مشتریان بسازید. اجازه بدهید مغازه شما با خاطره‌ای خوش در ذهن آن ماندگار شود.

8. برای تبلیغات مغازه از کسب‌وکارهای محلی کمک بگیرید

با کسب‌وکارهای محلی، چه مرتبط و چه غیرمرتبط، تبادل و تعامل کنید. شما برای پیشرفت به همدیگر نیاز دارید.

9. بهترین روش تبلیغ مغازه در روزگار ما؛ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شاید اغراق نباشد که بگوییم، امروز بهترین روش تبلیغ مغازه فعالیت مستمر و باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از امکانات این شبکه‌ها مانند انتشار تصاویر و محتوای جذاب، هشتگ زدن، لوکیشن دادن و … کمک می‌کند گروه هدفتان شما را پیدا کند.

برای این کار می‌توانید از مطلب زیر کمک بگیرید:

10. راه‌اندازی وب‌سایت

در نهایت، وبسایت خود را راه‌اندازی کنید و روی سئوی آن هزینه کنید. از تمام روش‌های بالا برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب‌سایت سود ببرید.

حرف آخر

یادتان نرود گاو پیشونی سفید باشید نه جناب آقای ناصری. برای پروژه‌ی آقای ناصری، در میان ده موردی که اشاره شد، مورد اول، سوم و پنجم را با بهترین کیفیت عملی کردیم. مجموعه را مجاب کردیم برای مورد نهم یعنی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بیشتر هزینه کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. با دیگر روش های تبلیغات نیز موافقت نشد.

به خاطر داشته باشید، اجازه بدهید مشتریانی که به شما نیاز دارند، شما و ارزش افزوده‌تان را در میان انبوه محصولات و خدمات مشابه پیدا کنند.

5 مطلب برای انتخاب روش های تبلیغات برای مغازه و مغازه‌داری

  1. برای شناخت بیشتر نوع کسب‌وکار خودتان و کسب‌وکارهایی که می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید، مطلب زیر را از دست ندهید:

2. برای طراحی ارزش پیشنهادی و مزیت رقابتی مغازه‌ی خود از مطلب زیر ایده بگیرید:

3. تبلیغات برای مغازه بدون طراحی مدل کسب‌وکار بازدهی و سودآوری چندانی به همراه ندارد. یادتان که نرفته است آگاهانه و هدفمند تبلیغ کنید. مطلب زیر کمکتان می‌کند مدل کسب‌وکارتان را تدوین و یا بازبینی کنید:

4. مطلب زیر اطلاعات ارزشمندی در خصوص مغازه‌داری در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند در روند تدوین برنامه‌ی بازاریابی و تکمیل مدل آمیخته‌ی بازاریابی به شما کمک کند:

5. مزایا و معایب مغازه‌داری را در مطلب زیر مرور کنید و سعی کنید در جریان برنامه‌ریزی برای تبلیغات مغازه از فرصت‌ها استفاده کنیر و مراقب تهدیدها باشید:

شما چطور تبلیغات مغازه انجام دادید؟ چه بازخوردی گرفته‌اید؟
حالا کدام روش های تبلیغات برای مغازه را انتخاب می‌کنید؟ به نظرتان بهترین روش تبلیغ مغازه کدام است؟ و چه نفعی عاید مغازه‌ی شما می‌کند؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “گاو پیشونی سفید باشیم؛ راهنمای تبلیغات آگاهانه و هدفمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.