دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت speaking 📚

بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت speaking
4.3/5 - (15 امتیاز)

بزرگترین هدف و دغدغه اصلی هر زبان آموزی توانایی برقراری ارتباط و مکالمه به آن زبان است. یادگیری زبان انگلیسی بدون آن که بتوانیم از آن در صحبت‌های روزمره استفاده کنیم، مزیت چندانی ندارد.

همانطور که در راهنمایی کامل به تقویت اسپیکینگ در ۳ قدم مطرح شده، راه‌های متفاوتی برای تقویت مهارت مکالمه وجود دارد. اما بهترین کتاب برای مهارت speaking ، کدام است؟

برخلاف تصور غالب افراد که فکر می‌کنند کتابی برای تقویت مهارت اسپیکینگ وجود ندارد؛ کتاب‌های زیادی هستند که با روش‌های اصولی، مهارت اسپیکینگ شما را تقویت می‌کنند. 

اگر به دنبال پیدا کردن یک کتاب خوب برای تقویت مکالمه انگلیسی خود هستید، در ادامۀ این مطلب با من همراه باشید تا ۵ تا از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ را به شما معرفی کنم.

بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت speaking که در ادامه معرفی می‌شند:

در‌ضمن لینک تهیۀ کتاب‌ها هم در هر بخش گذاشته شده و اگر به دنبال دانلود کتاب speaking یا دانلود کتاب برای تقویت speaking هستید، اصلاً نگران نباشید،‌ چون لینک دانلود قانونی کتاب‌ها هم هست. 😉

الف: مجموعه کتاب‌های Speak Out

کتاب آموزش اسپیکینگ زبان انگلیسی

مجموعه کتاب‌های Speak out، که جایزه جهانی آموزش مهارت مکالمه را کسب کردند، درحال‌حاضر انتخاب اول برای تدریس و آموزش مهارت مکالمه در سراسر جهان محسوب می‌شوند. 

 تمرکز این مجموعه کتاب بر آموزش موضوعات رایج در زندگی روزمره و واقعی است. مجموعه کتاب‌های Speak Out یک دورۀ آموزشی فوق‌العاده برای افرادی است که می‌خواهند مهارت مکالمه خود را با استفاده از مطالب واقعی تقویت کنند.

ساختار قدرتمند این مجموعه در آموزش لغات، عبارات و جملات پرکاربرد و ویژگی‌های برجسته دیگر، همه در کنار هم، این مجموعه را به یک مجموعه کتاب آموزش اسپیکینگ زبان انگلیسی پر طرفدار تبدیل کرده است.

مجموعه کتاب‌های speak out یک دوره کامل ۶ سطحی آموزش مهارت مکالمه از سطح مبتدی تا فوق پیشرفته با لهجۀ بریتانیایی است که با همکاری کمپانی BBC Learning English توسط انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است.

در هر سطح در ۱۰-۱۲ درس و هر درس در قالب ۴ بخش به آموزش مهارت مکالمه، مهارت شنیداری، تلفظ و درک‌مطلب پرداخته می‌شود.

شاید بگویید ساختار این کتاب‌ها مانند سایر کتاب‌های عمومی آموزش زبان است. اما این‌طور نیست. تمام بخش‌ها در این کتاب مکالمه‌محور است. قسمت‌های مختلف این کتاب در راستای توانمندسازی دانشجویان در برقراری ارتباط و افزایش دانش مهارت مکالمه تدوین شده است.

۱. Speak out Starter

این سطح مناسب افرادی است که هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند. در این بخش با جملات ساده برای برقراری ارتباط با دیگران، گرامرهای ابتدایی و دیگر موضوعات آشنا می‌شوند.

۲. Speak out Elementary

افرادی که با ساختار پایۀ زبان انگلیسی آشنا هستند، باید از این سطح شروع کنند. در این کتاب جملات کاربردی و قواعد دستوری متناسب با مکالمات سطح مقدماتی آموزش داده شده است.

در این مرحله شاید زبان‌آموزان هنگام صحبت کردن در حد متوسط نباشند اما یاد می‌گیرند عبارات ساده را به شیوه‌ای صحیح به کار برند.

۳. Speak out Pre intermediate

این سطح مخصوص زبان‌آموزانی است که می‌توانند به راحتی عقاید خود را دربارۀ موضوعات مختلف بیان کنند و اصول و پایۀ مهارت‌های مختلف را به خوبی درک کرده‌اند. گرامرهای پیشرفته‌تر، جملات کاربردی و فایل‌های صوتی طولانی‌تری در این کتاب تدریس می‌شود.

۴. Speak out Intermediate

در این سطح که زبان آموزان با ساختار گرامرهای پیچیده‌تر آشنا شده‌اند. می‌توانند بهتر از قبل درباره موضوعات مختلف صحبت کنند. عبارات و کلمات ترکیبی بیشتری را در جملات خود به کار گیرند. در این مرحله موضوعات از تنوع، جذابیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند.

۵. Speak out Upper intermediate

در این سطح با پشت سر گذاشتن ۴ سطح پیشین، انتظارات از شما بالاتر رفته است. پس باید بتوانید با تسلط نسبی دربارۀ موضوعات مختلف صحبت کنید.

۶. Speak out Advanced

با گذراندن این سطح به یک حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. در این مرحله با یادگیری ساختارهای پیچیدۀ گرامر، متون تخصصی، واژگان و عبارات پیشرفته دیگر به راحتی می‌توانید در جمع صحبت کنید و حتی یک موضوع تخصصی را ارائه دهید.

این مجموعه کتاب رویکردی متوازن دارد و علی‌رغم اینکه آموزش مکالمه زبان انگلیسی از جنبه‌های برجسته آن است، سایر مهارت‌ها را نیز به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد و به همین دلیل بهترین کتاب برای تقویت مکالمه انگلیسی به حساب می‌آید. 

مجموعه کتاب‌های speak out را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

برای تهیه‌ نسخۀ فیزیکی مجموعه کتاب‌های speak out می‌توانید از طریق سایت جنگل اقدام کنید:

کتاب Speaking Extra

دانلود کتاب Speaking Extra

کتاب Speaking Extra برای زبان‌آموزان سطح مبتدی و سطح میانی مناسب است و کمک می‌کند تا بتوانند در رابطه با موضوعات مختلف به زبان انگلیسی صحبت کنند.

این کتاب، دانشجویان را تشویق می‌کند تا مهارت‌های اسپیکینگ خود را با استفاده از نقش‌گذاری، حل‌مسئله، معما، بازی، مصاحبه، داستان‌گویی و بحث و گفتگو گسترش دهند.

کتاب Speaking Extra شامل ۱۸ فصل می‌باشد. هر کدام از این فصول به موضوع خاصی اختصاص یافته است، موضوعاتی از قبیل سلامتی، غذاها، خانواده، فعالیت‌های روزمره، مسافرت، جهانگردی و …

هر فصل از این کتاب به سه قسمت تقسیم شده‌است که قسمت اول؛ برای زبان آموزان سطح مبتدی، قسمت دوم؛ برای زبان آموزان سطح متوسط و قسمت سوم؛ نیز برای زبان آموزان سطح متوسط رو به بالا مناسب می‌باشد.

بیش از ۳۰۰ اصطلاح و عبارت رایج در زبان انگلیسی آمریکایی در دیالوگ‌های جذاب و متن اسپیکینگ زبان در این کتاب وجود دارند. شما می‌توانید با استفاده از مثال‌های کاربردی، تصاویر و تمرینات فراوان آن‌ها را به خوبی فراگرفته و استفاده کنید.

کتاب Speaking Extra را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

برای تهیه‌ نسخه چاپی کتاب Speaking Extra می‌توانید از طریق سایت زیر اقدام کنید:

کتاب Speak English Like An American

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی

راز و رمز گفتگوی روزمره و محاوره در زبان‌انگلیسی به توانایی فرد در استفاده از اصطلاحات و تعابیر زبان‌دوم بستگی دارد.

به عبارتی هر اندازه با اصطلاحات و کاربرد آنها آشنایی بیشتری داشته باشیم، با تسلط بیشتر و اعتماد به نفس بهتری انگلیسی را صحبت می‌کنیم.

کتاب Speak English Like An American، نوشته‌ امی گیلت (Amy Gillett)، یک مجموعۀ منسجم برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی در لهجۀ آمریکایی است.

این کتاب در قالب ۲۵ درس ارائه شده‌است. که ابتدای هر درس تعدادی اصطلاح در قالب یک مکالمه‌ کوتاه گنجانده شده‌است و پس از آن توضیح هر اصطلاح به همراه مثال و هم‌چنین تمرین‌هایی برای یادگیری بهتر آورده‌شده‌است.

بیش از ۳۰۰ اصطلاح و عبارات پرکاربرد امریکایی در مکالمات این مجموعه قرارداده‌شده و علاوه بر این مثال‌هایی برای استفاده تلفیق شده‌اند. که این کتاب را در زمره بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی مکالمه قرار می دهد.

کتاب Speak English Like An American را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

برای تهیۀ نسخۀ فیزیکی کتاب Speak English Like An American می‌توانید از طریق سایت دیجی کالا اقدام کنید:

کتاب Maximiser Speaking

کتاب speaking معمارزاده

کتاب IELTS MAXIMISER SPEAKING، توسط علیرضا معمارزاده تهیه و تنظیم شده‌است.

کتاب SPEAKING معمارزاده برای آن دسته از داوطلبان آزمون مصاحبه IELTS طراحی شده که می‌خواهند نمرۀ 6 یا 7 کسب کنند.

کتاب اسپیکینگ آیلتس معمارزاده از سه فصل تشکیل شده است:

  • فصل نخست آن به موضوعات پایه مانند خانواده، دوستان، خانه، همسایه، تعطیلات، عادات و رفتار و شغل و محل تحصیل و… می‌پردازد.

با شبیه‌سازی پرسش‌ها و مثال‌های متعددی از پاسخ به آن پرسش‌ها، سعی در قوی نمودن زبان‌آموز در این موضوعات دارد.

  • در قسمت دوم برای زبان‌آموز یک صد کارت نمونه مصاحبه امتحان آیلتس در نظر گرفته شده که بیست جواب نمونه نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در پایان این فصل از کتاب زبان‌آموز و داوطلب آزمون آیلتس می‌تواند در مورد اعضای خانواده، ابزارآلات مورد استفاده‌اش، نحوه استفاده از اینترنت، اتاقش، شخصیت موردعلاقه‌اش، شهر موردعلاقه‌اش و مشکلات موجود در شهری که ساکن در آن است و… به تفصیل صحبت کند.

  • در قسمت سوم این کتاب نیز برای داوطلب، یک صد موضوع متداول در آزمون‌های آیلتس براساس حروف الفبای انگلیسی (از A تا Z) فهرست‌بندی شده است. این موضوعات حاوی واژگان و پیشنهادات کلیدی هستند که به صورت جملات کوتاه طراحی شده‌اند.

نکتۀ قابل توجه برای داوطلبان آزمون آیلتس این است که کتاب موردنظر در زمینۀ تقویت مهارت نوشتاری نیز بسیار مناسب است. چرا که داوطلب با تکرار و بیان جملات و مثال‌های کتاب، کیفیت و دقت نوشتاری‌اش نیز افزایش می‌یابد و در جمله‌بندی‌ها نیز از لحاظ نکات گرامری تسلط بیشتری خواهد داشت.

برای تهیۀ کتاب SPEAKING معمارزاده می‌توانید از طریق سایت زیر اقدام کنید:

کتاب IELTS Speaking Responses: 150 Sample Answers to the Speaking Test of IELTS

کتاب speaking دکتر راعی شریف

در کتاب speaking دکتر راعی شریف، ۱۵۰ پرسش آزمون اسپیکینگ (مصاحبه شفاهی) آیلتس و ۴ زیرمجموعه از آن‌ها تمرین می‌شود، که جمع موضوع‌های کار شده را به نزدیگ ۷۵۰ موضوع می‌رساند. بنابراین با یادگیری این کتاب فرد باید بتواند درباره ۷۵۰ موضوع به انگلیسی صحبت کند.

برای همۀ این ۷۵۰ موضوع، پاسخ به زبان گفتاری و محاوره‌ای داده شده است و واژگان و اصطلاحات دشوار با ستاره مشخص شده و معنی آن‌ها به پارسی در انتهای کتاب آمده است. سی‌دیِ همراه کتاب تلفظ کل متون را دارد.

این کتاب در ۲ بخش نوشته شده:

  • بخش اول درباره پرسش‌های کلیشه‌ای آغازین آزمون مصاحبه آیلتس است که نمره ندارد و صرفاً جهت آماده سازی فرد پرسیده می‌شود، مانند نام و نام‌خانوادگی و سن و شغل و …
  • بخش دوم پرسش‌های اصلی آزمون مصاحبه آیلتس است، که همان‌گونه که گفته شد نزدیک به ۷۵۰ نمونه از آن تمرین می‌شود. کسانی که ترجمه کل متون و نه فقط واژه‌های سخت را می‌خواهند، می‌توانند ترجمه این کتاب را نیز فراهم کنند.

شما می‌توانید این کتاب‌ را از طریق لینک زیر به صورت قانونی تهیه کنید.

مطالب مرتبط؛ پیشنهادهایی برای زبان آموزان

یادگیری زبان و رسیدن به یک سطح قابل قبول از درک انگلیسی تنها با تقویت یک مهارت و از طریق یک منبع امکان‌پذیر نیست و باید هر چهار مهارت در راستای یکدیگر تقویت شوند. دراین‌جا مطالبی که می‌توانند به یادگیری بهتر زبان انگلیسی شما کمک کنند، معرفی شده‌اند:

زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان‌انگلیسی هستید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این مطلب را بخوانید.

تقویت زبان انگلیسی با فیلم – روش‌هایی که کسی به شما نمی‌گوید

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تقویت زبان انگلیسی، تماشای فیلم است. اگر می‌خواهید بدانید چگونه با تماشای فیلم زبان خود را تقویت کنید؟  مطلب زیر را از دست ندهید

بهترین راههای تقویت لیسنینگ + در ۶ قدم لیسنینگ خود را تقویت کنید + اینفوگرافی

همۀ ما، یادگیری زبان مادری را با شنیدن شروع می‌کنیم. تقویت مهارت شنیداری می‌تواند در توسعۀ سه مهارت دیگر، بسیار مفید باشد. با خواندن این مطلب، بهترین راه‌های تقویت لیسنینگ را بشناسید.

در این مطلب سعی شده پر طرفدارترین و بهترین کتاب‌ برای مهارت speaking معرفی شوند
و همچنین امکان دانلود کتاب تقویت مکالمه انگلیسی و نحوۀ تهیۀ نسخۀ چاپی فراهم شده است.
شما تجربۀ استفاده از کدام یک از این کتاب‌ها را داشته‌اید؟ چه کتاب‌ها یا روش‌های دیگری را برای تقویت speaking توصیه می‌کنید؟
منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت speaking 📚

  1. spring گفته:

    با سلام و احترام
    سپاس از مطالب مفیدتون روش الکساندر روش تقلید یا روش سایه عالی بود و همچنین از گذاشتن لینکهای دانلود مربوطه متشکرم مفید بود
    موفق باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.