دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شخصیت شناسی از روی حالت چشم افراد – نکاتی درباره شخصیت شناسی از روی فرم چشم

شخصیت شناسی از روی حالت چشم افراد
Rate this post

در این مطلب:

  • بررسی می‌کنیم که آیا تحقیقات علمی موضوعی مثل شخصیت شناسی از روی حالت چشم افراد یا شخصیت شناسی از روی فرم چشم رو تایید می‌کنند.
  • دو مقاله معرفی می‌کنیم که نتایج تحقیقات علمی در زمینه شخصیت شناسی از روی چشم‌ها رو بازگو می‌کنند.
  • در انتهای مطلب هم چند تست معتبر شخصیت شناسی معرفی می‌کنیم که اطلاعات دقیق‌تری نسبت به شخصیت شناسی از روی مدل چشم در اختیار ما قرار می‌دهند.

شخصیت شناسی از روی مدل چشم – خرافه یا واقعیت

با جستجوی عبارت‌هایی مثل ” شخصیت شناسی مدل چشم“، “شخصیت شناسی فرم چشم” یا “شخصیت شناسی از روی حالت چشم“، با مطالبی رو به رو میشیم که پایه و اساس علمی ندارند و تنها خرافات رو بیان می‌کنند.

حقیقت این است که شخصیت شناسی از روی مدل چشم، به لحاظ علمی معتبر نیست. از طرفی مدل چشم، مثل بقیه ویژگی‌های ظاهری، ارثی‌ست و پدر و مادر تعیین‌کننده اون هستند.

هر چند شخصیت شناسی فرم چشم خرافه محض است، اما طبق تحقیقات، با توجه به رنگ چشم افراد و یا حرکات چشم اون‌ها، می‌تونیم برخی از ویژگی‌های شخصیتی اون‌ها رو تشخیص بدیم.

برای مثال تحقیقی در دانشگاهی در سوئد، نشان داده است افراد دارای رنگ چشم مشابه، در برخی از ویژگی‌های شخصیتی، اشتراک دارند.

و یا تحقیقی دیگر، نشان داده از روی حرکات چشم افراد، می‌تونیم برخی از ویژگی‌های شخصیتی اون‌ها رو متوجه بشیم.

دو مقاله در دو زمینه ارتباط رنگ چشم و حرکات چشم با شخصیت، نوشته شده که برای دسترسی به اون‌ها می‌تونید از لینک‌های زیر استفاده کنید.



معرفی چند تست معتبر شخصیت شناسی (نتایج حاصل از شخصیت شناسی مدل چشم دقیق است؟)

تا الان متوجه شدیم شخصیت شناسی از روی حالت چشم افراد، خرافه‌ست و تحقیقات علمی، صحت شخصیت شناسی از روی فرم چشم رو تایید نمی‌کنند.

همچنین، اطلاعاتی که از مقاله‌های معرفی شده در بالا، درباره شخصیت به دست می‌آوریم، دقیق نیستند و ما نیاز داریم با جزئیات بیشتری درباره شخصیتمون، آگاهی به دست بیاریم.

در نقطه مقابل، تست‌های معتبر شخصیت شناسی مانند MBTI، تست رفتارشناسی DISC و تست Big5، در مقایسه با شخصیت شناسی از روی فرم چشم، جزئیات بیشتری درباره شخصیتمون، در اختیار ما قرار می‌دهند.

به جای تکیه بر نتایج حاصل از شخصیت شناسی از روی مدل چشم، با استفاده از تست‌های معتبر شخصیت شناسی، می‌تونیم مسیر شغلی مناسب خودمون رو پیدا کنیم، درباره استعدادهامون آگاهی بیشتری داشته باشیم و ارتباطات موثرتری رو در محیط کاری تجربه کنیم.

برای دسترسی به تست‌ها می‌تونید از لینک‌های زیر استفاده کنید.




مطالب مرتبط با شخصیت شناسی از روی حالت چشم افراد:

شخصیت شناسی از روی چشم افراد

نکاتی درباره شخصیت چشم درشت ها و شخصیت چشم بادامی ها




کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.