دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

معرفی 38 ایده جذاب برای بهترین مغازه پردرآمد در شهر کوچک

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک
3.5/5 - (54 امتیاز)

به‌نظر شما، بهترین مغازه‌ پردرآمد در شهر کوچک، که در هر شرایطی پرسود باشند چه مغازه‌هایی هستند؟ اصلاً پردرآمدترین و بهترین شغل آزاد چیست؟ این سؤالِ اغلب افراد علاقه‌مند به شغل آزاد، در آستانه انتخاب و یا تغییر شغل است. شاید چالش‌‌هایی همچون کمبود سرمایه، کوچک بودن شهر و… انتخاب شغل را دشوار کند؛ اما همان‌طور که بارها ثابت شده، رمز موفقیت در هر شغلی برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مناسب ایده‌ها است.

همواره به یاد داشته باشید طلا را در هر مکانی می‌توان فروخت! به‌شرطی ­که شما، به‌صورت دقیق، فرصت‌­ها و تهدیدها را شناسایی کنید. راه‌­اندازی مغازه پردرآمد در شهر کوچک نیز فرصت­‌ها و تهدیدهای خاص خود را دارد.

بهترین فرصت برای پیاده‌سازی ایده‌های تجاری در شهرهای کوچک، نیاز به سرمایه اولیه کم و مهم‌ترین تهدید پیاده‌سازی ایده‌های تجاری در این شهرها، کمبود امکانات و جمعیت کم است.

هرچند با خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار خود، می­‌توانید بر هر دو این تهدیدها غلبه کنید.

در این مقاله ابتدا چند نکته مهم و کاربردی که تاسیس مغازه پردرامد در شهر کوچک را تسهیل می‌کند مورد بررسی قرار می‌دهیم:

7 نکته ضروری که قبل از تأسیس مغازه باید بدانید.

سپس در ادامه 38 ایده راه­‌اندازی مغازه معرفی شده­ است. این ایده‌ها، برای راه‌اندازی مغازه پرسود در شهر کوچک، سرنخ­‌های مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پس برای آشنایی با انواع مغازه پردرآمد در شهر کوچک و گرفتن ایده برای مغازه زدن با من همراه شوید.

اول: هفت نکته ضروری که قبل از تأسیس مغازه باید بدانید:

اگر در جستجوی شغلی برای کسب درآمد زیاد یا بهترین شغل آزاد هستید، پیشنهاد می‌کنم جستجو را متوقف کنید. زیرا در هر شغلی، کسب درآمد بالا، با فعالیت‌های صحیح و هوشیارانه حاصل می‌شود.

توجه به هفت نکته مهم زیر، شروع اید­ه ‌آلی را برای کسب‌وکار شما رقم می­‌زند.

  • برای تأسیس مغازه در شهرهای کوچک، این قانون ساده را هرگز فراموش نکنید: در شهر تنها کسی باشید که خدمتی را ارائه می­‌دهد. یا حداقل، خدمات خود را به شکل متمایز ارائه دهید. در شهرهای کوچک، طیف وسیع جمعیت وجود ندارد. پس با خدمات متمایز، ابتدا ساکنین شهر را جذب خدمات خود کرده سپس با ارائه خدمات خوب آن‌ها را وفادار به خود نمایید.
    روی نیازهای مردم تمرکز کنید و تیزبینانه بررسی کنید که نبود کدام مغازه در شهر شما محسوس است. مثلاً اگر مردم برای خرید نان فانتزی به شهرهای اطراف مراجعه می­‌کنند، راه‌اندازی مغازه نانوایی که انواع نان قنادی و فانتزی را عرضه می­‌کند، بسیار پررونق خواهد بود.

قبل از باز کردن مغازه، حواستان باشد!

همه‌چیز با سرعت عجیبی در حال تغییر است. خیلی از وسایلی که تا چند سال پیش استفاده می‌کردیم، حالا حتی به یادمان هم نمی‌آیند و این داستان در آینده با سرعتی سرسام‌آورتر ادامه دارد.

حالا تصور کنید که مغازه‌ای را باز ‌کنید، پول و زمان و انرژی خودتان را پای آن بگذارید و دو سال بعد، هیچ‌کس نیازی به محصولاتتان نداشته باشد.

اما جای نگرانی نیست! ما به شما کمک می‌کنیم که مسیر شغلی‌تان را منطبق بر نیاز بازار بسازید و چرخ کسب‌وکارتان به این زودی‌ها متوقف نشود.

  • یکی از مهم‌­ترین فاکتورهای راه‌اندازی مغازه پردرآمد در شهر کوچک، انتخاب مکان مناسب برای آن است. در زمان تعیین مکان مغازه، به‌واقع شدن آن در مکان مناسب توجه کنید. بررسی کنید در اطراف محل انتخاب‌شده، چه فروشگاه‌ها و مکان‌­های عمومی و تفریحی وجود دارند.
    مثلاً در پاساژ فروش قطعات کامپیوتری، راه‌اندازی مغازه پوشاک قطعاً با شکست مواجه خواهد شد. در مقابل، در پارک و اطراف آن، اغذیه‌فروشی و سوپرمارکت میزان فروش خوبی خواهد داشت.
  • تامین میزان سرمایه کافی، برای شروع کسب‌وکار ضروری است. شروع کار با سرمایه زیاد، ریسک‌ شکست را کاهش می­‌دهد. هرچند با تأمین حداقل سرمایه هم می‌توانید کسب‌وکار خود را شروع کنید و به‌مرور زمان آن را گسترش دهید.
  • میزان مهارت فرد، برای انتخاب شغل عامل بسیار مهمی است. مثلاً برای تأسیس سوپرمارکت نیاز به روابط عمومی بالا دارید و دغدغه یادگیری مهارت حرفه‌ای خاصی مطرح نیست.
    برای مشاغل خدماتی مانند تعمیر اتومبیل، تعمیر لوازم‌خانگی و… باید مدت‌زمانی را صرف یادگیری مهارت کنید.
  • در تعیین کاربری مناسب برای هر مغازه‌ای، تناسب متراژ و برِ مغازه ضروری است.  اگر هزینه رهن و اجاره کمتری در اختیاردارید، مغازه‌هایی با اندازه کوچک‌تر برای شروع کار مناسب خواهد بود. هرچند هر فعالیتی را نمی‌توان در آن راه­ اندازی کرد. مثلاً برای فروشگاه لوازم برقی، متراژ بزرگ مغازه ضروری است.
  • در قرن 21 تقریبا تمام روابط اجتماعی، تجاری، آموزشی و… تحت تأثیر اینترنت و فضای مجازی است. غفلت از این پتانسیل، یک نقطه‌ضعف برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود.
    اگر دنبال فروش و سود بیشتر هستید، در کنار فروش فیزیکی، حضور و فعالیت در فضای اینترنت را پررنگ کنید.
    با بهره‌مندی از فروشگاه اینترنتی، فروش مغازه شما تنها محدود به شهر خودتان نیست و مشتریان متعددی از تمام نقاط ایران و حتی جهان خواهید داشت.
  • در دنیای امروز، تبلیغات تأثیر مستقیم بر روی موفقیت کسب‌وکارها دارند. در کنار توجه به کیفیت خدمات، از روش‌های متنوع تبلیغات برای معرفی خود به مشتریان جدید استفاده کنید.

دوم: 38 ایده شگفت‌انگیز برای تأسیس مغازه پردرآمد در شهر کوچک  

اگر به دنبال پیدا کردن ایده برای مغازه زدن در شهرهای کوچک هستید، ایده‌های زیر مطمئناً به کارتان خواهند آمد:

1- فروش مواد غذایی

مغازه پردرامد در شهر کوچک

اگر دنبال فروش محصول در هر فصلی از سال و حتی شرایط بد اقتصادی هستید، بدون شک راه‌اندازی مغازه فروش موادغذایی یا، همان سوپرمارکت، بهترین تصمیم خواهد بود.

حیات انسان، وابسته به تغذیه است و مواد غذایی در هرزمانی فروش خواهند داشت. اگر در مغازه خود انواع مواد غذایی موردنیاز خانوار را بفروشید، بدون شک انتخاب اول ساکنین محله برای خرید خواهید بود.

خرید مستقیم و بدون واسطه حبوبات و مواد لبنی از کشاورزان و دامداران روستاهای اطراف، علاوه بر فروش محصولات باکیفیت و ارگانیک، میزان سود بیشتری را حاصل می­‌کند.

2- مغازه فروش میوه و سبزیجات

بهترین مغازه در شهرهای کوچک

مغازه میوه و سبزیجات، بهترین مغازه در شهرهای کوچک محسوب می‌شود. زیرا میوه و سبزیجات، از اقلام پرمصرف خانوار محسوب می­‌شود.

در اطراف شهرهای کوچک، روستاهای زیادی وجود دارند. شما می ­توانید میوه و سبزی تازه را مستقیماً از کشاورزان و باغ‌داران تهیه کنید و باقیمت کمتر و کیفیت بهتر به دست مصرف‌کننده برسانید. همچنین می­‌توانید میوه و سبزیجات را به‌صورت عمده نیز بفروشید.

3- نانوایی

مغازه پردامد در شهر کوچک

از دیرباز، نان برکت سفره‌های ایرانی محسوب می‌­شده و جایگاه ویژه‌ای در سبد خانوارهای ایرانی دارد.

برپا کردن مغازه‌ای که در آن انواع علاوه‌ بر نان سنتی، انواع نان فانتزی، کلوچه، کیک و… با کیفیت خوب طبخ شود، مشتریان پرشماری خواهد داشت.

یک ایده خوب، برای نانوایی فراهم آوردن محیط سرو چای، قهوه و…برای مشتریانی است که تمایل دارند کیک، کلوچه و نان‌های شیرین تازه طبخ‌شده را در همان‌جا میل کنند.

4- تهیه غذای خانگی

سفره ایرانی، به‌واسطه غذای خانگی است که رنگ و لعاب ویژه‌ای می­‌گیرد. عطر و طعم غذای خانگی، موردپسند اغلب مردم است.

راه‌اندازی مغازه‌ای که در آن غذای خانگی طبخ ­می‌شود؛ حتی در شهر کوچک هم امکان کسب درآمد خوب را فراهم می‌کند. غذایی که با مواد اولیه مرغوب، توسط سرآشپز ماهر تهیه‌ شده باشد، هر ذائقه مشکل‌پسندی را جذب می­‌کند.

ارسال غذا درب منزل با بسته‌بندی‌های خلاقانه و بهداشتی، قبول سفارش غذای عروسی، مهمانی و عزا، عقد قرارداد با سازمان‌ها، مدارس و… که وعده غذایی در اختیار کارکنان و دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند، ازجمله مواردی است که به بهبود و رونق کسب‌وکار شما سرعت می‌­بخشد.

5- شیرینی‌فروشی

1400 چه مغازه ای باز کنم

یکی از بهترین مغازه‌ها، برای شهرهای کوچک و بزرگ، که سود بالایی دارد، مغازه شیرینی‌فروشی است. شیرینی از خوراکی‌های لذیذی است که طرفداران زیادی دارد و در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده می­‌شود.

فروش انواع شیرینی، کیک، شکلات، آجیل، نان و …به رونق کار شما کمک بسزایی می‌­کند. کیفیت بالا و متنوع بودن شیرینی‌‌ها، باعث می‌شود که هرنوع ذائقه‌ای را پوشش داده و همواره مشتریان خود را داشته باشید.

یک ایده خوب به‌خصوص در شهرهای کوچک، فراهم کردن امکان سرو شیرینی در محیط آرام، همراه با نوشیدنی‌هایی مثل قهوه، چای، شکلات داغ و … است که در میزان فروش هم، تأثیر مثبتی خواهد داشت.

6- فروش آجیل و خشکبار

مغازه‌های پردرآمد در شهرهای کوچک

خاصیت بی‌شمار و طعم لذیذ انواع مغز و آجیل، بر کسی پوشیده نیست. همین امر باعث می­‌شود، مغازه فروش آجیل و خشکبار، یک ایده‌ خوب برای تاسیس بهترین مغازه در شهرهای کوچک محسوب شود.

مواد خوراکی همچون کشمش، گردو، بادام، توت و… که در منطقه شما تولید می‌شوند را به­ صورت مستقیم از تولیدکننده خریداری نمایید. با این کار می­‌توانید محصولات مرغوب را با قیمت کمتر به فروش برسانید. حتی می‌توانید آن‌ها را به‌صورت عمده یا در بسته‌بندی‌های مناسب برای فروش، به شهرهای بزرگ ارسال کنید.

7- فست‌فود

مغازه در شهرهای کوچک

امروزه غذاهای فست‌فودی، در دسته‌ی غذاهای پرمصرف قرار می­‌گیرند و روزبه‌روز بر تعداد مصرف‌کنندگان آن‌ها افزوده می‌شود.

راه‌اندازی مغازه فست‌فود، در مکان‌­های پرتردد شهر، که معمولا مغازه‌های متنوعی را در خود جا می‌دهد، میزان فروش بالایی خواهد داشت.

امکان سرو انواع سس‌ها، نوشیدنی­‌ها، سالادها و…در کنار غذای اصلی، یک وعده غذایی خوشمزه را برای مشتریان فراهم می­‌کند.

8- بستنی‌فروشی

مغازه پرسود در شهر کوچک

با شنیدن کلمه بستنی، فصول گرم و پرحرارت سال در ذهن تداعی می‌شود. رونق فروش بستنی معمولا در فصول گرم سال است؛ اما این خوراکی لذیذ، طرفداران ویژه خود را حتی در فصل زمستان هم دارد.

برای اینکه در دوازده ماه از سال، مغازه شما پذیرای مشتری باشد، می­‌توانید انواع آبمیوه طبیعی، شیرینی، انواع نوشیدنی‌های گرم و … را در محیطی آرام و خانوادگی به مشتریانتان عرضه کنید.

9- مواد پروتئینی

مواد پروتئینی، با دارا بودن خواص پرشمار و طعم لذیذ، در سبد غذایی خانوار جایگاه ویژه‌­ای دارند.

اگر مغازه‌ای راه‌اندازی کنید که انواع مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، قارچ، تخم‌مرغ و… را به مشتریان عرضه می­‌کند، طیف وسیعی از مشتریان را جذب خواهید کرد.

مغازه پردرآمد در شهر کوچک

برای جلب رضایت مشتریان، می­‌توانید خرد و تمیز کردن انواع گوشت را به‌صورت رایگان انجام دهید.

10- مغازه فروش لوازم قنادی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، شیرینی از خوراکی‌های لذیذ و خوش‌خوراک محسوب می­‌شود.

فروش لوازم قنادی شغل پر درآمدی خواهد بود؛ زیرا یکی از رایج ­ترین موضوعات موردعلاقه خانم‌ها پخت انواع شیرینی خانگی و کیک و درست کردن انواع دسر در منزل است.

بهترین مغازه در شهرهای کوچک

به‌عنوان ابتکار، می­‌توانید دستور پخت انواع شیرینی، دسر و… را از اینترنت یا سرآشپزهای ماهر تهیه‌ کرده و در قالب کتابچه کوچک به‌صورت رایگان یا با مبلغ کم در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

11- عطاری

از زمان­‌های ­کهن، اجداد ما انواع گیاهان را برای درمان بیماری­‌ها استفاده می­‌کردند.امروزه، با پیشرفت علم، خاصیت دارویی و آرام­‌بخشی این گیاهان مورد تائید قرار گرفته.

استفاده روزافزون افراد از انواع گیاهان دارویی، ادویه‌جات و دمنوش‌ها، عطاری را به یک مغازه پردرآمد در شهر کوچک تبدیل می‌کند.

مغازه پردرآمد در شهر کوچک

در مغازه عطاری انواع گیاهان معطر و دارویی، عرقیجات و ادویه­‌جات به فروش می­‌رسد. بسته‌بندی بهداشتی و مشاوره رایگان و تخصصی، شما را از رقیبان متمایز می‌کند.

12- مغازه لوازم یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی

تنوع طرح‌­های لوازم یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی منجر به استفاده روزافزون از آن­ها شده است. برای فروش این لوازم، نیاز به مغازه با فضای بزرگ نیست. با شغل فروشندگی لوازم یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی، میزان مصرف آب، برق و گاز به حداقل مقدار ممکن می­‌رسد. این شغل در درازمدت اثر سوء بر سلامتی جسمانی ندارد زیرا فشار کاری آن کم است.

13- فروش بذر و کود شیمیایی

کشاورزی از شغل­‌های مهم در شهرهای کوچک و روستاهای اطراف آن محسوب می­‌شود. راه‌اندازی مغازه فروش بذر و کود شیمیایی، نویدبخش روزهای خوب، برای آینده شغلی شما خواهد بود.

کشاورزان سموم دفع آفت را برای محافظت از محصولات کشاورزی خود استفاده می­‌کنند. فروش سموم دفع آفت، انواع بذر، کود، سم و… گزینه مناسبی برای تکمیل خدمات شما به مشتریان است.

14- گل‌فروشی

همان‌طور که بارها دیده‌ایم و می‌دانیم، از گل‌ها، در مراسم و رویدادهای گوناگونی استفاده می‌شود. همین امر، گل‌فروشی را به یکی از بهترین شغل آزاد تبدیل کرده.

مغازه‌های پردرآمد در شهرهای کوچک

بنابراین می‌توان گل‌فروشی را از مغازه‌‌های پردرآمد در تمام شهرها دانست.

در مغازه گل‌فروشی، انواع گل­‌های مصنوعی، طبیعی، وسایل و تزئینات مناسبت­‌های گوناگون مانند عقد و… به فروش می‌­رسد. همچنین کرایه دادن لوازم مراسم عقد و تزئین سفره عقد، خنچه حنا و… روزهای پرکاری را برای شما رقم می­‌زند.

15- لباس‌فروشی

بدون شک، پوشاک از نیازهای ضروری و غیرقابل‌ حذف زندگی انسان­‌ها است. یک ایده پربازده، برای راه‌اندازی مغازه در شهر های کوچک، مغازه پوشاک بانوان، آقایان و کودکان خواهد بود.

ویترین و دکوراسیون مناسب، در جلب‌توجه و جذب مشتریان تأثیر بسزایی دارد.

مغازه در شهر های کوچک

اغلب افراد به ست کردن لباس‌­های خود اهمیت زیادی می­‌دهند. پس سعی کنید از این مسئله بهترین استفاده را بکنید و چند نوع پوشاک را در مغازه خود بفروشید؛ مثلاً مانتو، شال و شلوار. همچنین با ست کردن درست و مناسب لباس‌ها باهم، در ویترین مغازه، توجه مشتریان را چندین برابر جلب کنید.

16- مغازه ارائه‌دهنده خدمات

برای راه‌اندازی کارهای خدماتی، از قبیل تعمیر خودرو، صافکاری و نقاشی خودرو، تعمیر لوازم‌خانگی و…نیاز به کسب مهارت درزمینه­­­‌ی موردعلاقه خود دارید و میزان درآمد شما متناسب با میزان تخصصتان افزایش پیدا خواهد کرد.

مثلاً اگر تعمیرکار خبره­ خودرو باشید، با تبلیغات دهان‌به‌دهان مشتریان، به‌سرعت شناخته شده و کارتان رونق خوبی خواهد گرفت.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

کارهای خدماتی، انواع مختلفی را شامل می‌­شود.

با توجه به علاقه و استعداد خود، فراگیری مهارت مورد نظرتان را شروع کنید. سپس زمانی که تخصص لازم در زمینه موردنظر را کسب کردید، مغازه خود را راه‌اندازی کرده و از ورود به بازار و کسب درآمد لذت ببرید.

17- محصولات آرایشی و بهداشتی

بدون شک، مغازه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، یک مغازه پرسود در شهر کوچک خواهد بود. مغازه­‌ای که لوازم‌آرایشی و بهداشتی را باقیمت مناسب به فروش ­می‌رساند، روزانه تعداد زیادی مشتری خواهد داشت که با دست‌خالی مغازه را ترک نمی­‌کنند.

مغازه پرسود در شهر کوچک

می­‌توانید لوازم مغازه خود را مستقیماً از کشورهای همسایه وارد کنید؛ تا علاوه بر حذف واسطه­‌ها، جنس مرغوب را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کنید.

18- لوازم کادویی و دکوری

خرید کادو با هر مناسبت و بهانه ­ای امری پسندیده و رایج است. خرید لوازم کادویی شیک، هر فردی را مجذوب مغازه، آن می­‌کند.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

در میان لوازم دکوری، هدیه گرفتن لوازم دست‌ساز، حس زیباتری را برای هر فردی رقم می‌­زند. فروش هنر دست هنرمندان، علاوه بر اشتغال زایی، به رونق مغازه شما نیز کمک شایانی می­‌کند.

از نحوه چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه، غافل نشوید.

19- اسباب‌بازی‌فروشی

اسباب‌بازی، دنیای کودکان را شاد و پرهیاهو می­‌کند.

البته، همان‌طورکه می‌دانید، از ازسباب‌بازی‌ها، به‌عنوان هدیه به برخی از بزرگسالان نیز استفاده می‌شود.

اسباب‌بازی‌فروشی از مغازه‌هایی است که سن و سال مشخصی برای مشتریان آن تعیین نمی‌شود؛ در نتیجه یکی از ایده‌های مغازه پردرآمد در شهر کوچک، داشتن یک مغازه اسباب‌بازی‌ است.

20- مغازه نقره و بدلیجات

می‌دانیم که دنیای مد و فشن هیچ‌گاه از اکسسوری جدا نبوده است.

بهترین مغازه در شهر کوچک

در چند سال اخبر، با افزایش قیمت طلا، میزان فروش نقره و بدلیجات بیش از پیش شده.

از مزایای فروش نقره و بدلیجات، نداشتن تاریخ انقضای محصولات و از مد افتادن آن‌ها و قابلیت استفاده برای هر دو گروه بانوان و آقایان است.

موارد ذکر شده در بالا، بازگشایی مغازه نقره و بدلیجات را به عنوان یکی از بهترین مغازه‌ها برای شهرهای کوچک معرفی می‌کند.

21- آرایشگاه

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

بدون اغراق، آرایشگاه یک مغازه پر درامد در شهر کوچک و هر شهر دیگری است. روح انسان با گرایش به زیبایی عجین است و همین امر مبحث کسادی شغل آرایشگری را از ذهن دور می­‌کند.

چنانچه در کار خود خبره بوده و با انواع متدهای روز و مشتری‌پسند بیشتر آشنا باشید، روزهای کاری شلوغی را پشت سر خواهید گذاشت و به دنبال آن، از درآمد بیشتری نیز بهره خواهید برد.

22- فروش موبایل و لوازم جانبی

در سال­‌های اخیر، استفاده افراد از تلفن همراه با رشد روزافزونی مواجه شده است. راه‌اندازی مغازه فروش تلفن همراه و لوازم جانبی آن، ‌یک شغل پردرآمد در شهر کوچک خواهد بود.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

ارائه خدمات عیب‌یابی، برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری، فروش لوازم جانبی تلفن همراه و تعمیرات سخت‌افزار به رونق کسب‌وکار شما کمک شایانی می­‌کند.

23- ارائه خدمات گرافیکی و چاپ

مغازه پردرآمد در شهر کوچک

این روزها، رد پای خدمات گرافیکی و چاپ، درمراسم‌های مختلف، از ختم و عروسی گرفته تا مدیریت کسب‌وکارهاو انواع کنفرانس‌ها به چشم می‌خورد. به همین دلیل مغازه ارائه خدمات گرافیکی و چاپ یک مغازه پردرآمد در شهر کوچک محسوب می‌شود.

طراحی‌های گرافیکی خلاقانه، ارائه خدمات متنوع چاپ با هزینه مناسب، سود بالایی را به ارمغان می‌­آورد.

24- مغازه کامپیوتر و قطعات سخت‌افزار

کاربردهای متنوع کامپیوتر و گسترش خدمات الکترونیکی، میزان خریدوفروش آن را افزایش داده است. خریدوفروش سیستم­‌های کارکرده، مونتاژ سیستم، تعمیر سخت‌افزار، نصب ویندوز و انواع نرم‌افزار، آموزش کامپیوتر به افراد مبتدی روزهای پر درآمدی را برای شما رقم می‌­زند.

وجود مغازه‌ای که این خدمات را ارائه بدهد،قطعا از گزینه‌های خوب به‌عنوان مغازه پردرامد در شهر کوچک به‌شمار می‌آید.

25- فروش کتاب و لوازم‌التحریر

خوشبختانه، در چند سال اخیر فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه رو به­ افزایش پیدا کرده است.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

همچنین، تقاضای خرید کتاب­‌های درسی، کمک‌درسی و کنکور توسط دانشجویان و دانش آموزان در سال‌های اخیر بیشتر از پیش شده است.

در بازه زمانی مهر تا خرداد ماه، میزان فروش لوازم‌التحریر به بالاترین حد ممکن می­‌رسد. هرچند لوازم تحریر نیز از جمله وسایلی است که صرفا برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بسیاری از افراد از خرید آن لذت می‌برند.

موارد ذکرشده در بالا، نمایانگر کسب سود زیاد حاصل از راه‌اندازی مغازه کتاب و لوازم‌ تحریر است.

26- مغازه لوازم‌خانگی

پیشرفته‌تر شدن لوازم‌خانگی، به انجام آسان‌تر کارهای روزمره کمک بسیاری کرده است.

نیاز دائمی به لوازم‌خانگی و تقاضای پایدار آن­ها، از جمله دلایل خوبی است که برای راه‌اندازی مغازه فروش لوازم‌خانگی می‌توان آن‌را برشمرد.

فروش لوازم‌خانگی به‌روز و مناسب برای جهیزیه، فروش خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

27- مغازه فروش لوازم کارکرده

فروش لوازم کارکرده، بخصوص در دوران رکود اقتصادی کشور بازار خوبی خواهد داشت.

شما می­‌توانید لوازم کارکرده را باقیمت کمتر بخرید، در صورت نیاز، تعمیرات لازم را روی آن انجام دهید و درنهایت باقیمت مناسب و سود خوب آن‌ها را به‌فروش برسانید.

همچنین، از فضای مجازی برای خریدوفروش لوازم کارکرده استفاده کنید.

28- فرش و موکت

فرش، از اقلام ضروری خانه‌­های ایرانی است. معمولا در هر خانه‌، چندین فرش در انواع طرح و رنگ یافت می­‌شود.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

خرید فرش برای جهیزیه و همچنین نیاز به فرش در جابه‌جایی ­منزل و تغییر دکوراسیون خانه، از عوامل رونق فروش فرش است.

مغازه فروش انواع فرش دستباف، ماشینی، تابلو فرش و موکت، با توجه به تقاضای همیشگی برای خرید، همواره پرسود خواهد بود.

29- گیم‌­نت

بازی­ های کامپیوتری علاقه‌مندان زیادی بخصوص از قشر جوانان و نوجوانان دارند. راه‌اندازی گیم نت باعث می­‌شود روزهای پرکاری را در کنار جوانان پرشور سپری کنید.

به‌منظور افزایش حاشیه سود مغازه، فروش انواع آبمیوه و خوراکی در گیم ­نت توصیه هم می­‌گردد.

برای آشنایی بیشتر با نکات مهم مربوط به تاسیس گیم‌نت این مطلب را مطالعه کنید.

30-  کافی‌­نت

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

در عصر دیجیتال، انجام کارهای مختلف تنها با استفاده از کامپیوتر امکان‌پذیر است. با وجود اینکه در زمان حال، اکثر افراد در منازل خود کامپیوتر دارند، باز هم افرادی هستند که سیستم کامپیوتری ندارند یا مهارت لازم برای انجام کارهای مربوط به آن را ندارند.

تأسیس کافی‌نتی که انواع خدمات کامپیوتری را ارائه می‌کند، گزینه‌ی خوبی برای شروع کسب‌وکار است.

31- فروش مبل و صندلی

انواع شغل مغازه داری

مبل، صندلی و سرویس خواب از اقلام ضروری در هر خانه­‌ای محسوب می­‌شود. تغییر دکوراسیون منزل و خرید جهیزیه، بازار فروش مبل و صندلی را پررونق می­‌کند.

مشاوره رایگان برای دکوراسیون مناسب و سرویس حمل رایگان محصولات فروخته‌شده تا درب منزل از خدمات منحصربه‌فرد در مغازه شما محسوب خواهد شد.

32- ابزارفروشی

راه اندازی مغازه

اقشار مختلف جامعه، برای انجام کارهای ساده روزمره مثل بستن پیچ تا کارهای فنی پیچیده از انواع ابزار­ها استفاده می­‌کنند. هر منطقه شهر، با توجه نیاز ساکنان آن حداقل به یک ابزارفروشی نیاز دارد. در کنار فروش ابزار، فروش رنگ ساختمانی به افزایش فروش کمک شایانی خواهد کرد. همچنین آشنایی با انواع ابزارآلات و نحوه کار با آن­ها ضروری است.

33- خدمات مربوط به نرم‌افزارهای کامپیوتری

نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتری، دنیای کامپیوتر را جذاب کرده‌­اند. راه‌اندازی مغازه‌ای که انواع نرم‌افزارها و بازی­‌های کامپیوتری در آن به فروش می‌رسد رونق خوبی خواهد داشت.

همچنین برای جذب بیشتر مشتریان می‌توان خدمات مختلفی به مراجعه‌کنندگان ارائه داد؛ از جمله: نصب ویندوز و انواع نرم‌افزار، عیب‌یابی و رفع مشکلات نرم‌افزاری، آموزش ویندوز و نرم‌افزارها به افراد مبتدی، قبول تجهیز نرم‌افزاری سیستم­ سازمان­‌های دولتی و خصوصی، قبول انواع ثبت‌نام‌های اینترنتی و…

بیشتر بخوانید: استارت‌آپ چیست؟

34- خشک‌شویی

خشک‌شویی، از مشاغل وابسته به پوشاک محسوب می­‌شود. با توجه به اهمیت نظافت برای انسان، مغازه خشک‌شویی هرروز پذیرای مشتریان زیادی خواهد بود.

راه اندازی مغازه

با فراهم کردن محیط مناسب، می­‌توانید سفارش بیمارستان­‌ها، هتل­‌ها و…را دریافت کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

35- مشاور املاک

راه­ اندازی مغازه املاک، به سرمایه زیادی نیاز ندارد و عمده سرمایه آن تخصص، در زمینه­‌ی املاک است. افراد جامعه در طول سال درگیر خرید و اجاره املاک خواهند بود که خبر خوبی برای رونق کسب‌وکار است.

برای پیشرفت سریع در این شغل، داشتن مهارت بازاریابی مؤثر خواهد بود. برای راه‌اندازی مغازه بهتر است محیطی را انتخاب کنید که در معرض دید و در دسترس باشد. بهره‌ مندی از دکوراسیون مناسب نیز برای جذب مشتری مؤثر خواهد بود.

36- مغازه قطعات و تجهیزات الکترونیکی

در عصر امروز، لوازم برقی و الکترونیکی جایگاه ویژه ­ای در زندگی انسان­‌ها دارند. فروش قطعات و تجهیزات الکترونیکی همچون سیم و کابل، فیوز، ترانزیستور، محافظ، هیتر و…یکی از بهترین مغازهها برای شهرهای کوچک محسوب می‌شود.

بهترین مغازه ها برای شهرهای کوچک

همچنین با قبول انواع سفارش­‌های سیم‌کشی منازل مسکونی، اداری و… می ­توانید دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهید.

37- فروش لوله، اتصالات، تأسیسات و لوازم بهداشتی ساختمانی

لوله‌کشی و تجهیز لوازم بهداشتی ساختمان­‌های مسکونی و اداری امری اجتناب‌ناپذیر است. این تأسیسات درگذر زمان نسبتاً کوتاه دچار فرسودگی شده و نیازمند تعویض خواهند بود. همین عوامل بر رونق بازار مغازه‌های فروش لوله، اتصالات، تأسیسات و لوازم بهداشتی ساختمانی تأثیر مثبت دارد. همچنین می‌توانید برای تکمیل خدمات مغازه خود، سفارش­ های لوله‌کشی ساختمان و…را نیز قبول کنید.

مطالب مرتبط با مغازه پردرآمد در شهر کوچک

اگر هنوز بر سر دو راهی انتخاب شغل مغازه‌داری هستید، مطالعه مطلب زیر کمک زیادی به شما می‌کند:

اگر برای راه‌اندازی مغازه با محدودیت فضای مغازه روبرو هستید، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید:

اگر اعتقاد دارید محیط روستا برای پیاده‌سازی ایده‌های مغازه داری مناسب نیست، مطالعه مطلب زیر، برای تغییر نگرش شما مفید خواهد بود:

آیا تا­ به ­حال به مغازه‌داری، بعنوان شغل آینده‌تان فکر کرده‌­اید؟
چه تجربه ای از راه‌اندازی مغازه دارید؟
به نظر شما بهترین شغل آزاد کدام است؟
بنظرتان برای راه‌اندازی مغازه خود با چه چالش‌هایی مواجه هستید؟
از دیدن تجربیات ارزشمند شما خوشحال می‌شویم. لطفا آن‌ها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

21 دیدگاه برای “معرفی 38 ایده جذاب برای بهترین مغازه پردرآمد در شهر کوچک

  1. سید هادی حسینی گفته:

    با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز بنده مدت زیادی را در کار های ساختمانی بودم یعنی کار ساختمانی را نود درصد بلدم اما این یک شغلی خوبی برایم نیست همیشه در تلاش این بودم تا خودم را از این کسب برون کنم چون به این نتیجه رسیدم که هر کسی که برای دیگران کارگر یا کار مند باشد هیچ گاه یک برده بیش نخواهد بود از این رو میخواهم مستقل باشم فکر میکنم تجارت یک شغلی خوبی است اما از آنجا که سرمایه چندانی هم ندارم دانبال این بودم که چگونه از صفر شروع کنم از راهنمایی شما ممنونم

  2. اصغر رضایی گفته:

    من مغازه میوه فروشی دارم میخوام عوض کنم چه مغازه مصلحت هست چون میوه فروش بیشتردر این مکان هست تو این شهر کوچک فک کنم بالای پنجاه نفر دست فردش هست دیکه شورش در اومده چه فکری بنظر میرسد یا چه مغازه باز کنم که هم بتونم به وقت استراحت برسم هم مغازه پرشوری داشته باشم

  3. سبحان سلطانی گفته:

    مغازه دارم ولی خالی افتاده هر کاری هم میزنم خوب نمیگیره نمیدونم مشکلش چیه سر خیابون اصلی هم هستم

  4. علی گفته:

    سلام بازار. ادمو میترسونه واقتصاد ما یه جوری های که فلج ولی باید سعی خودمون بکنیم که اول شناسایی موقعیت ومشتری شناسی بکنیم واماردرست حسابی بگیریم به علاومشورت وحیطه تخصص خودرا کشف کنیم بعدهرکاری که استارتش زدی باید قبلش پشتوانه اش کرده باشی والا باین گرونی وبازارنه معلوم تو حچل میفوتی ،

  5. محسن گفته:

    سلام من مرغ فروشی زدم در مسیری که هستم قسمتی از شهر هست وبا توجه به نیاز این منطقه زدم ولی بازار خوبی ندارم چیکار کنم کنار دستم سوپرمارکت هست منم اینجوری زدم ولی الان واقعا نمیصرفه مردم میرن داخل شهر خریدش ن انجام میدن فاصله من با مغازه‌ های شهر دوره ولی بازم برای رفع نیاز به مرکز شهر میر ند نمیدونم چیکار کنم

  6. مریم گفته:

    با عرض سلام
    میخوام مغازه بزنم اما بین لوازم خانگی و اسباب بازی فروشی وسیسمونی نمیدونم کدومو انتخاب کن تو شهر کوچیک با پرس جو هایی که کردم لوازم خانگی بیشتر هست تا اسباب بازی و سیسمونی وجایی که میخوام مغازه بزنم تو اون مسیر اسباب بازی فروشی نیست یعنی بیشتر لوازم خانگی هست اما پلاستیک فروشی و خرازی و خواربار فروشیم هست و مردم معمولا تو خیابون اصلی اسباب بازی فروشی زدن یکم موقعیت مکانیش خوب نیست ممنون میشم راهنماییم کنین

    • علیرضا گفته:

      سلام من ۱۰ ساله که سیسمونی فروشی دارم گوشه کنار شهر جای مناسبی واسه این شغل نیست.باید جای پر رفت و آمد باشی تا جواب بده

    • امید گفته:

      سلام یه مغازه ۳۰متری نزدیک بیمارستان …سه طرفش بانک باشه…خیلی شلوغه جای پارک نیست بنظرتون چه مغازه ای بهتره…صبحانه سرا…دفتر فنی یا قهوه فروشی

  7. مجید بهنامی کیا گفته:

    باعرض سلام
    مغازه ما کلا۱۵متر هست فرامنطقه کوچک و مردمان از لحاظ مالی متوسطی هستن
    بدقولی شیرینی پوشاک در این محل خرید کم است ب نظر شما چه ایده ای دارید

    • رقیه نوئین گفته:

      ممنونم از توجه شما
      اول بررسی کنید رفع چه نیازی در این منطقه نیاز به مراجعه به مغازه های مناطق دیگر و یا مرکز شهر داره؟
      سعی کنید روی نیازهای اساسی مردم تمرکز کنید معمولا هر آنچه مرتبط با خوراک و تغذیه باشه خوب جواب میده.
      در آخر روی ارائه خدمات با کیفیت با قیمت مناسب توجه ویژه داشته باشید و معجزه برخورد خوب با مشتری رو نادیده نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.