دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پادکست های فرانسوی خوب کدامند؟

پادکست های فرانسوی
4/5 - (1 امتیاز)

امروزه تاثیر پادکست در یادگیری زبان (پادکست‌ های فرانسوی یا انگلیسی) واقعیتی ثابت شده است و بر کسی پوشیده نیست. مخاطبین این پادکست‌ها عمدتاً دانشجویان زبان‌های خارجی یا توریست‌هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله اجبار یا علاقه با پادکست‌ها درگیر هستند.

همچنین گروهی دیگر، از پادکست‌ها صرفاً به دلایلی غیرآموزشی مثل مطالعه بیشتر در مورد یک موضوع خاص، تفریح و پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌کنند. پادکست‌ها، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین موجودند که این موضوع استفاده از آن‌ها را برای هر نوع کاربری آسان کرده است.

ضمناً بعضی از پادکست‌ها همراه با ویدئو و سایر مدارک مکمل آموزشی ارائه می‌شوند که معمولاً بخش‌های مکمل آن رایگان نمی‌باشند. در ادامه به معرفی پادکست‌ های فرانسوی خوب که نتیجه‌ی بررسی تعداد زیادی پادکست شامل پادکست های فرانسوی مبتدی تا پیشرفته می‌باشد، همراه با سطح‌بندی‌های مختلف و برای کاربران متفاوت می‌پردازیم.

پادکست‌ های فرانسوی

مزایای پادکست‌ های فرانسوی و چرایی مفید بودن آن‌ها

اگر تاکنون به کلاس یادگیری زبان رفته باشید، متوجه شده‌اید همواره برای یادگیری و تمرین speaking و writing نیاز به یک شریک  یا partner  یا مدرس دارید. در حالی‌که برای listening و reading می‌توان به صورت خودخوان عمل کنید.

برای خودکفایی در بخش شنیداری زبان فرانسوی مانند هر زبان دیگری، می‌توانید از منابع مختلفی استفاده کنید، از جمله فایل‌های صوتی و تصویری ارائه شده همراه با کتاب‌های آموزشی یا فیلم زبان اصلی و پادکست‌ها!

کاربرد پادکست های فرانسوی را از دو نظر می‌توان بررسی کرد:

  1. محدودیت در منابع دیگر زبان فرانسه
  2. ویژگی‌های خاص پادکست‌ های فرانسوی

محدودیت در منابع دیگر زبان فرانسه

به‌دلیل سلطه زبان انگلیسی و پذیرش آن به عنوان زبان بین‌المللی، از نظر منابع یادگیری زبان، محدودیتی در هیچ یک از مهارت‌های زبانی برای این زبان دیده نمی‌شود.

اما در خصوص زبان‌های دیگر مثل فرانسه وضع فرق می‌کند. در کشور ما و در بسیاری از مناطق آن به غیر از کلان شهرها، با کمبود آموزشگاه و مدرس مواجه هستیم و از میان منابع موجود، همهِ‌ی آنها هم دارای کیفیت مطلوب نیستند.

تصویر میکروفون در ارتباط با پادکست فرانسوی

با این شرایط که در بالا گفته شد (محدودیت منابع یادگیری زبان فرانسه)، استفاده از پادکست های فرانسوی به عنوان یک منبع در دسترس، می‌تواند راهکاری میانبر برای مواجه با محدودیت‌های حاکم بر یادگیری زبان فرانسه باشد. به گونه‌ای که شما را تا مدتی از سایر منابع دیگر بی‌نیاز کند.

ویژگی‌های خاص پادکست‌ های فرانسوی

اصولاً لحن و متد استفاده شده در تهیه پادکست‌ها، خصوصاً پادکست‌های فرانسوی به‌نحوی است که مشارکت و انگیزه‌ی شنونده را افزایش می‌دهد و اثری از تنش‌های معمول فایل‌های صوتی و تصویری دیگر در آن دیده نمی‌شود.

معمولاً سازنده یا متکلم پادکست‌ها افراد دارای تجربه تدریس زبان بوده که به ظرافت‌های زبان گفتاری و محاوره‌ای زبان فرانسه اشراف دارند. گوش دادن به پادکست، معمولاً در زمان‌های اوقات فراغت اتفاق می­‌ا‌فتد، بنابراین سبب می‌شود دیگر با استرس و مشکلات دیگر موجود در روش­‌های کلاسیک برخورد نداشته باشید.

می­‌توانید بدون ترس، و با کنترل دلخواه خود بر روی روند یادگیری، به تقویت مهارت شنیداری و در نتیجه‌ی افزایش اعتمادبه‌نفس ناشی از آن، به تقویت سایر مهارت­‌های زبانی بپردازید. برای آشنایی با تم و لحن معمول پادکست های فرانسوی پیشنهاد می‌کنم ویدئوی حدوداً 5 دقیقه‌ای زیر را ببینید:

تقریباً در هر سطحی باشید علیرغم سلطه پادکست‌های غیرفرانسوی مثل انگلیسی و اسپانیایی، باز هم می‌توانید پادکست مناسب خود را انتخاب کنید. حق انتخاب دارید، که می‌تواند یک عیب هم باشد! چون اولاً تعداد زیاد انتخاب‌ها، افزایش سردگمی را برای مخاطبین به‌همراه خواهد داشت، ثانیاً همه‌ی پادکست‌ها ارزش شنیدن ندارند.

یعنی پادکست‌های بد هم زیادند و استفاده از پادکست نامناسب می‌تواند علاقه و انرژی اولیه‌ای که برای استفاده از آن‌ها دارید را از بین ببرد و روند یادگیری‌تان را مختل کند! البته در ادامه ما سعی کردیم با بررسی و معرفی یک سری پادکست خوب، این دغدغه‌ی مخاطب را تا جای ممکن، رفع کنیم!

پادکست آموزش زبان فرانسه

معرفی بهترین پادکست های فرانسوی

حالا به معرفی و بررسی تعدادی پادکست خوب بر اساس سطح‌بندی‌های مختلف می‌پردازیم. البته قبل از آن می‌توانید، با بهترین پادکست‌های خارجی نیز آشنا شوید.

پادکست‌ های فرانسوی برای تمام سطوح

FRENCHPOD101

این پادکست فرانسوی شامل بیش از 2500 فایل صوتی و ویدئویی کوتاه برای تمامی سطوح می­‌باشد. همچنین در سایت آن به لیست لغات، فلش­‌کارتها و آزمون­‌های مختلف دسترسی دارید.

این پادکست دستورالعمل و راهنمایی‌های شخصی‌سازی شده‌ای براساس اهداف‌تان را در اختیارتان قرار می­‌دهد و به عبارتی معلم خصوصی شما خواهد‌‌ بود که با شما در تعامل و ارتباط است. البته این پادکست رایگان نیست.

LEARN FRENCH BY PODCAST

این پادکست آموزش زبان فرانسه، دارای بیش از 200 درس بوده که درباره‌ی زبان و فرهنگ فرانسوی می‌­باشد و توسط یک معلم باتجربه زبان فرانسه ارائه  می‌شود. اپیزودهای این پادکست در مدت‌های 10 تا 30 دقیقه­‌ای و برای سطوح مختلف تهیه شده‌­اند.

بیشتر بخش‌های این پادکست به صورت رایگان و بر روی  iTunes Player ارائه می‌شود. البته فایل‌های آن که به صورت mp3  بوده، بر روی هر دستگاه دیگری قابل پخش است. به همراه فایل­‌های صوتی و تصویری، فایل‌های PDF که البته رایگان نیستند، شامل متن پادکست، تحلیل گرامری، بررسی لغات و نکات کلیدی فرهنگی نیز ارائه می­‌شود.

COFFEE BREAK FRENCH

این پادکست زبان فرانسه، توسط Radio Lingua Network  ارائه شده است. مخاطبان می­‌توانند این پادکست را به صورت رایگان دریافت و از ویدئوهای آن در یوتیوب استفاده کنند.

هر قسمت از این پادکست دارای مدت زمان 15-20 دقیقه بوده و به بررسی ساختار زبان، گرامر، عبارات پرکاربرد و لغات می‌­پردازد. این پادکست برای تمامی سطوح قابل استفاده است و توسط معلمی فرانسوی با رویکرد شوخی و سرگرمی و همراه با تشویق ارائه شده‌ است و بر روی تمامی پلتفرم‌­های پلیر پادکست شناخته شده، قابل دریافت است.

پادکست زبان فرانسه

پادکست‌های فرانسوی برای سطح مبتدی

CULTIVATE YOUR FRENCH

این پادکست آموزش زبان فرانسه، یکی از پادکست های فرانسوی مبتدی رایگان می‌باشد که توسط Laetitia Perraut روایت می­‌شود. اپیزودها از پادکستی با نام  One Thing in a French Day انتخاب شده است که  همراه متن بوده و ابتدا با سرعت کم و سپس بتدریج سرعت بیان آن‌ها زیاد می­‌شود که مخاطب مبتدی به راحتی می‌تواند با آن همراه شود.

موضوعات در مورد زندگی روزمره و درباره‌ی داستان‌ها و مردمان واقعی هستند. این پادکست هم، بر روی تمامی پلتفرم‌ها قابل پخش می‌­باشد.

DUOLINGO FRENCHPODCAST

دولینگو یک شرکت شناخته‌ شده در زمینه آموزش زبان می­‌باشد. پادکست‌های آن کاملاً رایگان و همراه با متن بوده که بر روی کلیه پلتفرم‌ها در دسترس هست. موضوعات این پادکست منحصربه‌فرد و چشم‌گیر بوده، به گونه‌ای‌ که دایره لغات و فهم گرامری مخاطب را ارتقا می­‌دهد.

UN PETIT CAOUA

شما برای داشتن این پادکست هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد و هر اپیزود آن در مورد موضوعی خاص شامل فیلم، ورزش، تکنولوژی و… می‌باشد.

مدت زمان هر کدام کمتر از 5 دقیقه بوده و باعث می­‌شود زبان­‌آموز در طی فرایند یادگیری، احساس راحتی داشته باشد و بدون خستگی بتواند معنای خاص کلمات و عبارات را درک کند. این ویژگی‌ باعث شده که آن را تبدیل به یک پادکست فرانسوی محبوب کند.

پادکست های فرانسوی مبتدی

پادکست های فرانسوی برای سطح متوسط

LEARN FRENCH WITH DAILY PRODUCTS

این پادکست به صورت روزانه و با موضوعات مرتبط با زندگی، به صورت رایگان منتشر می­‌شود. هر اپیزود با سرعت کم بیان شده و کمتر از 5 دقیقه طول می­‌کشد. مخاطب به وسیله این پادکست می‌تواند علاوه بر مهارت شنیداری، گرامر خود را هم تقویت کند. این پادکست در اکثر پلتفرم‌ها قابل دریافت است.

PARIS O’CLOCK

تمرکز این پادکست زبان فرانسه، بر روی تقویت لغات و درک شفاهی بوده و تمامی اپیزودهای آن دارای متن است. مؤسس آن Aurélie بوده، که یک معلم فرانسوی زبان است و در مورد موضوعاتی شامل سفر، تاریخ و ادبیات و با استفاده از لحنی شوخ و به عنوان یک تفریح  صحبت می‌­کند.

موضوعاتی پیشرفته تر نیز برای کمک به ارتقاء شنوندگان از سطح متوسط به پیشرفته وجود دارند. این پادکست رایگان است. همچنین در این پادکست با افرادی که تازه زبان فرانسه را یاد گرفته‌اند هم، مصاحبه شده که می‌تواند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس مخاطبان شود.

LOUIS FRENCH LESSONS AND DAILY FRENCH POD

هر دو پادکست‌ها دارای یک ساختار می‌­باشند که توسط یک نفر توسعه یافته‌ است (Louis). سرعت مکالمات متوسط بوده  و مدت آن­ها معمولاً زیر 5 دقیقه است. تمام اپیزودهای آن قابل دانلود بوده و متن هرکدام به زبان فرانسه و انگلیسی در دسترس می‌باشد.

شنیدن پادکست‌ زبان فرانسوی

پادکست‌های فرانسوی برای سطح پیشرفته

FRENCH VOICES

گوینده این پادکست جسیکاست که با افراد مختلف با پیش‌زمینه‌های مختلف از جمله هنرمندان، سیاستمداران و دانشمندان صحبت کرده است. اپیزودها قابل دانلود و  شامل لیست لغات و شرح اهداف هر اپیزود هستند.

شروع پادکست به زبان انگلیسی بوده ولی کلیه مصاحبه‌ها و مکالمات به زبان فرانسه و با گویش و لحن‌های مختلف صورت می‌پذیرد. خود اپیزود رایگان بوده ولی دسترسی به نکات کامل آن رایگان نیست. طول هر اپیزود حدود 30 دقیقه می­‌باشد.

CHOSES À SAVOIR

یک پادکست آموزش زبان فرانسه جذاب با مخاطب بالاست. این پادکست به صورت رایگان و همراه متن ارائه شده که بر روی کلیه پلت‌فرم‌ها قابل دریافت است. موضوعات این پادکست شامل علوم, اقتصاد، سلامت و … می­‌باشد. مدت هر اپیزود زیر 5 دقیقه بوده و به مخاطب کمک می‌کند فهم خود را از زبان بومی فرانسه و در موضوعات پیچیده تقویت کند.

JOUR 1 MOT

گوینده این پادکست رایگان  Jean-Alain هست که در مورد یک کلمه خاص در اپیزودهای سه دقیقه‌­ای همراه متن صحبت می‌کند و توضیح می­‌دهد. ابتدا هر کلمه معرفی و سپس مترادف­‌ها و متضاد­های آن گفته می‌­شود. سپس یک متن کوتاه، شامل کلمه معرفی شده خوانده می­‌شود و نهایتاً ترجمه کامل متن به زبان انگلیسی در اختیار مخاطب قرار می­‌گیرد.

مطالب مرتبط در بحث پادکست‌ها:

اگر در مورد چرایی استفاده از پادکست، هنوز شک دارید می‌توانید به مطلب زیر مراجعه فرمایید:

پادکست‌ها چه نقشی در آموزش افراد بازی می‌کنند؟ پاسخ سوالات خود در مورد نقش پادکست در آموزش را در مطلب زیر بیابید:

اگر می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی را بوسیله پادکست شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را از دست ندهید:

اگر با پلیرهای پادکست، آشنایی ندارید و نمی‌دانید از کدام برنامه برای شنیدن پادکست استفاده کنید، مطلب زیر برای شما نوشته شده‌ است:

آیا برای شروع یادگیری زبان فرانسه می‌توان فقط پادکست گوش داد؟


اگر هیچ‌گونه آشنایی با زبان فرانسه ندارید، خیر. برای استفاده از پادکست‌ها به یک آشنایی اولیه با لغات فرانسه نیاز دارید.

همه ی پادکست های فرانسوی رایگان هستند؟

تعدادی از آن‌ها کلاً رایگان هستند ولی تعدادی فقط فایل‌های صوتی رایگان دارند و باقی محتوای آموزشی مثل ویدئوها یا نکات آموزشی رایگان نیستند. تعدادی هم پولی هستند که البته تعدادشان زیاد نیست.

برای شروع زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

مثل هر زبان دیگری، شما در ابتدا باید به تقویت لغات خود بپردازید. سپس می‌توانید یک سری جمله محاوره‌ای رایج را برای داشتن مکالمات ساده، حفظ کنید. بعد از آن می‌توانید سراغ گرامر، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ بروید.

آیا پادکست‌ها فقط برای تقویت مهارت شنیداری هستند؟

تقریباً، بله. البته شما با شنیدن پادکست با یک سری اصطلاحات مفید برای اسپیکینگ و مکالمه هم آشنا می‌شوید یا حتی می‌توانید لغات جدید یاد بگیرید.

به نظر شما، شنیدن پادکست مزایای دیگری هم دارد؟

آیا راهکاری جهت استفاده مفیدتر از پادکست‌ها به ذهنتان می‌رسد؟

اگر پادکست‌ های فرانسوی خوب دیگری را سراغ دارید، به ما معرفی کنید.

آیا تجربه‌ای در استفاده مفید از پادکست‌های معرفی شده دارید؟

شنیدن نظرات شما، باعث خوشحالی و بهبود مطالب آینده ما می‌شود
.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.