دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چگونه یک فریلنسر بین‌ المللی شویم؟

چگونه یک فریلنسر بین المللی شویم؟
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها این سؤال که ” چگونه یک فریلنسر بین‌ المللی شویم؟ ” ذهن فریلنسرهای زیادی که علاقه‌مند به فعالیت در بازار فریلنسری خارجی هستند را به خود مشغول کرده است اما آیا امکان کسب درآمد دلاری ممکن است یا کسب درآمد دلاری فقط یک رؤیاست؟🥺

چطور در بازار بین‌المللی کار کنیم وقتی دسترسی ما به سایت‌ها و بانک‌های خارجی محدود است؟

هرچند محدودیت‌هایی برای فریلنسرهایی که در ایران هستند، وجود دارد اما نگران نباشید! کار نشد ندارد و هر کاری چاره‌ای دارد! ما در این مطلب راه‌حل‌های مناسب برای رفع این محدودیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید تا چاره‌ی مشکلات دورکاری برای شرکت‌‌های خارجی را بررسی کنیم.

مهم‌ترین چالش‌های یک فریلنسر بین المللی عبارت‌اند از:

  1. مشتری یابی
  2. نداشتن تجربه‌ی فریلنسری
  3. رزومه‌ی خوب
  4. تسلط به زبان انگلیسی
  5. احراز هویت
  6. نقل و انتقال پول
چگونه فریلنسر بین المللی شویم

چالش‌های یک فریلنسر بین المللی

در مطالب قبل در مورد مزایا و معایب فریلنسری صحبت کردیم و می‌دانیم که فریلنسر بودن سختی‌هایی دارد اما در در ادامه می‌خواهیم در مورد سختی‌ها و چالش‌های فریلنسرهای بین‌المللی صحبت کنیم.

اگر علاقه‌مند هستید در مورد مزایا و معایب فریلنسینگ بیشتر بخوانید:

چالش‌های یک فریلنسر بین‌المللی عبارت‌اند از:

1- مشتری‌یابی

پیدا کردن مشتری خارجی و راه یافتن به بازار فریلنسینگ بین المللی ، یکی از مهم‌ترین مشکلات افرادی است که قصد دارند فریلنسر بین المللی باشند. همان‌طور که در مطلب بهترین سایت فریلنسری ایران گفتیم؛ سایت‌های فریلنسری بهترین راه برای ارتباط بین فریلنسر و کارفرما هستند.

این سایت‌ها مزیت‌های زیادی دارند و روند اجرای پروژه را هم برای فریلنسر و هم برای کارفرما، تسهیل می‌کنند. سایت‌هایی مثل :

  • فایور (FIVERR.COM)
  • فریلنسر (Freelancer.com)
  • گورو (Guru)
  • آپ‌ورک (Upwork)

2- نداشتن تجربه‌ی فریلنسری

برای رقابت در بازار فریلنسری خارجی ، بهتر است ابتدا فریلنسری را در ایران تجربه کنید و با ساز و کار پیدا کردن مشتری و ارتباط با مشتری آشنا شوید.

هم‌چنین اگر قصد دارید از طریق سایت‌های فریلنسری کارتان را شروع کنید؛ بهتر است ابتدا با عضویت در سایت‌های ایرانی با ساز و کار این سایت‌ها به طور کلی آشنا شوید. در واقع نحوه‌ی کار کردن سایت‌های فریلنسری به طور کلی مشابه است.

3- رزومه‌ی خوب

نداشتن رزومه‌ی خوب، شما را در رقابت با فریلنسرهای خارجی ضعیف می‌کند. برای گرفتن پروژه در بازار فریلنسری بین‌المللی، باید بعد از کسب تجربه در زمینه‌ی مهارت خود، یک رزومه‌ی خوب و کامل به شکل مورد قبول استاندارد جهانی تهیه کنید.

هنگام فرستادن رزومه، حتماً با اصطلاحی به نام Cover Letter (معرفی نامه ) در وب‌سایت‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید. کاوِرلتر یک سند یک صفحه ای است که شما به عنوان بخشی از درخواست شغلی در کنار CV یا رزومه‌ی کاری‌تان ارسال می‌کنید.

هدف کاورلتر، معرفی خود و خلاصه کردن پیشینه‌ی حرفه‌ای شما است. برای هر پروژه‌ی فریلنسری، شما باید برای کارفرما یک کاورلتر بنویسید و کارفرما را قانع کنید که شما برای آن پروژه، مناسب‌ترین گزینه هستید.😎

4- تسلط به زبان انگلیسی

برای فعالیت در سطح بین‌المللی، قطعاً تسلط به زبان انگلیسی در حوزه‌ی کاری‌تان و توانایی برقراری ارتباط با مشتری، عامل مهمی برای موفقیت است که باید حتماً به آن توجه داشته باشیم.

در صورت تسلط کامل به زبان انگلیسی و نداشتن مهارتی که مناسب کار فریلنسری باشد، می‌توانید در سایت‌های فریلنسری خارجی عضو شوید و پروژه‌هایی بدون نیاز به مهارت خاص را انجام دهید و درآمد دلاری کسب کنید.

برای مثال: پاسخ به ایمیل‌ها، تایپ کردن، ترنسکریپشن (پیاده‌سازی صوت به صورت نوشته) و …

پس حتماً برای زبان وقت بگذارید .💪

5- احراز هویت

برای اینکه بتوانید به‌عنوان یک فریلنسر به‌ راحتی از سایت‌های خارجی پروژه بگیرید و درآمد خود را نقد کنید؛ نیاز است که یک حساب کاربری وِریفای شده داشته باشید.

برای این کار باید مدارک شناسایی خودتان را بارگذاری کنید تا هویت شما تأیید شود.

ساخت حساب کاربری در سایت‌های فریلنسری خارجی مانند سایر وب‌سایت‌ها است اما وریفای کردن حساب کاربری یا (تأیید شدن حساب کاربری) برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند به دلیل تحریم‌های موجود، ممکن نیست.

فرآیند ثبت ‌نام در سایت‌های بین‌المللی، زمان‌بر است؛ زیرا باید هویت حقیقی شما برای آن‌ها اثبات شود.

برای یک فریلنسر خارج کشور ، احراز هویت به راحتی انجام می‌شود؛ اما با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، امکان ساخت پروفایل با آی‌پی ایرانی وجود ندارد.

البته این سایت‌ها با ملیت ایرانیان مشکلی ندارند و با پاسپورت ایرانی می‌توانیم در این سایت‌ها عضو شویم.

در واقع شما فقط باید ثابت کنید که در ایران زندگی نمی‌کنید و برای این کار باید از وی‌پی‌اِن یا وی‌پی‌اِس استفاده کنید.

برای ساختن اکانت در سایت‌های فریلنسری خارجی به آدرس و شماره تلفن خارجی نیاز دارید که برای رفع این مشکل، چند راه‌ حل وجود دارد:

  • اگر در خارج از کشور، دوست یا آشنایی دارید؛ می‌توانید از آدرس و شماره‌ تماس آن‌ فرد برای عضویت در سایت‌های فریلنسری خارجی استفاده کنید.
  • شرکت‌های ایرانی زیادی ارا‌ئه‌دهنده‌ی خدمات سیم‌کارت بین‌المللی هستند که می‌توانید شماره تماس اختصاصی خود را خریداری کنید.
  • شرکت‌های تسهیل‌گری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در سایت‌های فریلنسری خارجی ، اکانت وریفای شده داشته باشید. سایت‌هایی مثل: اکانت فریلنسر و میناپی و..

6- نقل و انتقال پول

برای عضویت در خیلی از سایت‌های فریلنسری خارجی ، باید ابتدای کار پول واریز کنید. یا بعد از انجام پروژه، برای دریافت پول‌تان از کارفرمای خارجی، باید از سرویس‌های آنلاین مالی در دنیا استفاده کنید.

تعداد زیادی سرویس‌های آنلاین مالی در دنیا وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

  • پی‌پال (PayPal)
  • اسکریل(Skrill)
  • سوئیفت(swift)
  • وسترن یونین (western union)
  • مانی گرم (MoneyGram)
  • نتلر(Neteller)
  • پرفکت مانی (PerfectMoney)
  • وب مانی(WebMoney)
  • پی پکس (PayPax)

بعد از ایجاد حساب در هر کدام از این شرکت‌ها، می‌توانید انواع تراکنش‌های مالی را در بازار جهانی انجام دهید.

1-6- کدام سرویس آنلاین مالی بهتر است؟

هر کدام از سرویس‌های گفته شده، ویژگی‌هایی دارند. برای مثال: «پی پال» در دنیا بسیار محبوب است. «پرفکت مانی» و «وب مانی» برای ایرانی‌ها تحریم نیستند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

اما نکته‌ی مهم این است که باید بدانید سایتی که در آن فعالیت فریلنسری انجام می‌دهید از کدام یک از این سرویس‌ها پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر سرویس‌های گفته‌ شده، با استفاده از ارزهای دیجیتال یا (کریپتوکارنسی) هم می‌توانید نقل و انتقال پول را در سایت‌های خارجی انجام دهید.

2-6- نگران انجام تراکنش‌های مالی نباشید!

عضویت در این سرویس‌های واسطه‌ای انتقال پول هم مانند عضویت در سایت‌های فریلنسری خارجی ، به دلیل تحریم‌هایی که برای ایران وجود دارد با سختی‌هایی روبه‌رو است.

خبر خوب اینکه شرکت‌های تسهیل‌گری وجود دارند که این بخش کار را برای شما راحت می‌کنند. آن‌ها برای شما حساب کاربری در سیستم‌های گفته شده می‌سازند و یا درآمد ارزی شما را به ریال تبدیل می‌کنند.

سایت‌هایی مثل: ایرانیکارت و اکانت‌فریلنسر و… که خدماتی از قبیل افتتاح حساب پی‌پال و یا نقد کردن درآمد ارزی و فریلنسری را انجام می‌دهند.

فریلنسینگ بین المللی

سخن آخر

امروزه ریموت کار کردن یا (دورکاری) ، برای افراد حرفه‌ای که علاقه‌مند به فعالیت در بازار کار خارجی هستند، فرصت مناسبی برای رقابت با فریلنسرهای خارجی است.

ما در این مطلب سعی کردیم به این سؤال که ” چگونه فریلنسر بین المللی شویم ” پاسخ دهیم و نکات مهمی که در ابتدای دورکاری برای شرکت‌ های خارجی لازم است در نظر بگیرید را بررسی کنیم.

مطالب مرتبط با مطلب ” چگونه یک فریلنسر بین‌ المللی شویم؟ ” :

اگر بخواهید کارتان را به صورت فریلنسری شروع کنید؛ بهتر است اول با پردرآمدترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید و بعد از خواندن مطلب « چگونه یک فریلنسر بین‌ المللی شویم؟ » ، بهتر است نگاهی هم به پردرآمدترین مشاغل فریلنسری بیندازید:

پردرآمدترین مشاغل فریلنسری

هم‌چنین اگر به کسب اطلاع بیشتر در مورد فریلنسری و تاریخچه‌ی آن علاقه‌مند هستید؛ مطالب زیر را از دست ندهید:

تاریخچه‌ی فریلنسری

چگونه فریلنسر شویم؟

برای بین‌المللی شدن و کسب درآمد دلاری، نگران وریفای اکانت خود نباشید! مطلب زیر شما را با مراحل ثبت‌نام و وریفای اکانت در یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری خارجی آشنا می‌کند:

ثبت نام در سایت freelancer و وریفای اکانت فریلنسر

امیدوارم موارد گفته شده، به شما برای رسیدن به هدفی که دارید، کمک کند 😍
اگر یک فریلنسر بین المللی هستید؛ تجربه‌ی خودتان را حتماً برای ما بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.