مهاجرت به خارج از کشور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهاجرت ممکن است به قصد تحصیل، یافتن شغل و یا رفاه بیشتر باشد.
مزایای تحصیل در خارج از کشور در رشته مدیریت دولتی، از جمله فرصت کسب تجربه و ارتباط با متخصصان صنعت، راهی عالی برای بهدست آوردن دیدگاه جهانی در مورد دولت و سیاست عمومی، گسترش شبکه و ارتقای رزومه دانشجویان میباشد.
به طور کلی اهداف شغلی و تحصیلی رشته مدیریت دولتی در مهاجرت به خارج از کشور میتواند یک گزینه عالی برای علاقهمندان به موقعیت شغلی در دولت، سیاست عمومی یا خدمات عمومی باشد.
لازم به ذکر است که در این مقاله به موضوعات مختلفی در مورد مهاجرت تحصیلی و کاری با مدیریت دولتی پرداختیم که شامل مشاغل پرتقاضا و درآمد هر کدام، آینده شغلی، سؤالهای مصاحبه رشته مدیریت دولتی و لینکهای بسیار متنوعی است که شما را گام به گام در این مسیر راهنمایی خواهند کرد. با ما همراه باشید.
آنچه در این مقاله میخوانید:
آیا مهاجرت به خارج از کشور با رشته مدیریت دولتی خوب است؟
فارغالتحصیلان رشته مدیریت دولتی در خارج از کشور برای نقشهای مدیریتی، رهبری و برنامهریزی در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی آماده هستند.
مدرک مدیریتدولتی در خارج از کشور میتواند منجر به یافتن مشاغل در سازمانهای بینالمللی و مشاغل جهانی مانند سازمان ملل متحد شود.
برنامههای رشته مدیریت دولتی اغلب شامل دورههای کارآموزی عملی و مشارکت در پروژههای تحقیقاتی است که تجربه عملی را در بخشهای مختلف دولتی برای دانشجویان فراهم میآورد، همچنین آمادگی برای رسیدگی به چالشهای پیچیده مربوط به سیاستهای عمومی و جهانی ارائه میدهد و بهطور قابل توجهی آینده شغلی فارغالتحصیلان را در خارج از کشور بهبود میبخشد.
انواع مهاجرت با رشته مدیریت دولتی:
برای مهاجرت به هر یک از کشورهای مورد نظر روشهای گوناگونی وجود دارد که در اینجا به متداولترین آنها اشاره کردیم:
- مهاجرت کاری
- مهاجرت تحصیلی
- سرمایهگذاری
- ثبت شرکت
مهاجرت تحصیلی با رشته مدیریت دولتی:
تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان رشته مدیریت دولتی فرصتی مناسب برای تعامل با سایرین در فضای بینالمللی، همچنین درک عمیقی از عملکرد عناصر دولت، فرآیندهای دولتی، پویاییهای سازمانی و تکنیکهای مورد استفاده برای بهبود خدمات عمومی بهدست خواهند آورد.
مقاطع تحصیلی در رشته مدیریت دولتی:
- برنامه لیسانس مدیریت دولتی
معمولاً به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارید. موضوعات اصلی شامل امور مالی عمومی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و اقتصاد است. بهطور معمول، یک برنامه 3-4 ساله که برای کشور و دانشگاه مورد نظر متفاوت است.
- کارشناسیارشد مدیریت دولتی
برنامههای کارشناسیارشد معمولاً نیاز به مدرک کارشناسی در یک زمینه مرتبط دارید. ایدهآل برای حرفهایهایی که به دنبال پیشرفت شغلی در بخش دولتی هستند. متقاضیان ترجیحاً دو سال تجربه کاری مرتبط در بخشهای دولتی، نیمه دولتی یا غیرانتفاعی نیاز دارند.
مدت تحصیل معمولاً 1-2 سال طول میکشد و ممکن است شامل تخصصهایی مانند سیاست عمومی، برنامهریزی شهری یا توسعه بینالمللی باشد.
- دکترای مدیریت دولتی
برای افرادی که علاقهمند به نقشهای علمی، پژوهشی یا اداری در سطح بالا هستند طراحی شده است. شامل تحقیقات گسترده و کار پایاننامه در زمینه خاصی از مدیریت دولتی است.
مدت زمان برنامه متفاوت است، بهطور کلی از 3-5 سال متغیر است. برای برنامههای دکتری معمولاً به مدرک کارشناسیارشد و تجربه تحقیقاتی نیاز دارید.
در این وبسایت میتوانید بهترین و بهروزترین پوزیشنهای تحصیلی رشته مدیریت دولتی را در دانشگاههای مختلف با انتخاب صحیح ( گرایش، مقطع، کشور، زبان یا دانشگاه موردنظر ) جستجو کنید.
شرایط پذیرش تحصیلی:
مدارک مورد نیاز که شامل ریز نمرات دانشگاهی، توصیهنامه، نمرات آزمون، بیانیه هدف و رزومه یا CV است.
برنامهها ممکن است به یک نمونه نوشتاری یا پروپوزال تحقیق نیاز داشته باشند.
برای فرآیند درخواست برنامههای تحقیقاتی و دانشگاهها، در ابتدا با توجه به علایق تحصیلی و اهداف شغلی، برنامه موردنظر را انتخاب کنید.
عواملی مانند برنامه درسی، تخصص اساتید، کشور مورد نظر و هزینه را هم در نظر بگیرید و یک بیانیه قانعکننده از هدف بنویسید که انگیزه و اهداف شما را مشخص میکند.
درخواستها را ارسال کنید. همچنین دستورالعملها و مهلتهای درخواست هر دانشگاه را دنبال کنید، برخی از برنامهها ممکن است نیاز به مصاحبه یا ارزیابیهای بیشتری داشته باشند.
بورسیه تحصیلی:
بسیاری از دانشگاهها براساس عملکرد و نیاز تحصیلی، بورسیههای تحصیلی مبتنی بر شایستگی و کمکهای مالی را به دانشجویان بینالمللی ارائه میدهند.
برخی از دولتها و سازمانها بهطور خاص به دانشجویانی که مدرک مدیریت دولتی را در خارج از کشور دنبال میکنند، بورسیه میدهند.
مهاجرت تحصیلی رایگان فرصتی عالی برای آن دسته از افرادی است که برای مهاجرت تحصیلی با کمبود بودجه مواجه هستند.
بهترین دانشگاهها برای تحصیل در رشته مدیریت دولتی:
اصول رتبهبندی دانشگاههای جهان براساس شاخصهای مختلفی صورت میگیرد، این شاخصها شامل تعداد دانشجویان، کیفیت آموزش، امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، تعداد مقالات، بورسیه تحصیلی و تجربه اساتید رتبهبندی میشود.
- دانشگاه تورنتو
- دانشگاه آکسفورد
- دانشگاه اتاوا کانادا
- دانشگاه کبک در مونترال
- دانشگاه یونسی در کره جنوبی
- دانشگاه ملی سئول
- دانشگاه لافبورو در انگلستان
- دانشگاه لوزان در سوئیس
- دانشگاه ایلینوی شیکاگو
آزمون ورودی برای دانشجویان مدیریت دولتی:
شناختهشدهترین آزمونهای استاندارد علمی در جهان آزمون GRE و GMAT است. این دو آزمون مورد نیاز بسیاری از دانشگاهها در سطوح تحصیلی فوقلیسانس و دکتری میباشند.
همچین آزمونGMAT برای پذیرش دانشجویان رشته مدیریت دولتی ضروری بوده و هدف از آزمون سنجش توانایی علمی متقاضیان تحصیل در دورههای تحصیلات تکمیلی میباشد.
مهاجرت کاری با رشته مدیریت دولتی:
مهاجرت کاری برای مدیریت دولتی از طریق دریافت پیشنهاد رسمی استخدام از طرف کارفرما جهت کار کردن در یک شرکت خارجی برای ایفای نقش و انجام مسئولیتهای شغلی به فرد متقاضی میباشد.
در صورتی که پیشنهاد شغلی معتبر باشد، داشتن سابقه کاری مرتبط حداقل 2 تا 3 سال و همچنین داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشتهمدیریتدولتی ضروری است.
3 عامل مهم برای پذیرفته شدن در موقعیت شغلی:
پس از ارسال رزومه و انجام مصاحبه شغلی، عواملی که استخدام شما را به عنوان نیروی کار تضمین میکند:
- تجربه کاری
- مسائل آموزشی رسمی و غیر رسمی( مدارک دانشگاهی و یا مؤسسات آموزشی )
- عملکرد مدیریتی و اجرایی
دو نوع مهاجر برای مهاجرت شغلی:
- نیروی کار ماهر
- نیروی کار غیرماهر با دستمزد پایین
اگرچه عدمسابقه کاری و مشاغل غیرمرتبط برای یافتن شغل و کسب درآمد مناسب است. از این رو داشتن تخصص و مهارت نقش تعیینکنندهای در یافتن شغل دلخواه در کشور مورد نظر را دارا میباشد.
7 نکته ضروری برای سنجش پیشنهاد کاری:
ارزیابی یک پیشنهاد شغلی همیشه ساده نیست و برای هر متقاضی با توجه به اهداف و شرایط وی متفاوت خواهد بود.
پس از دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما، مرحلهی مهم تصمیمگیری برای پذیرش و یا عدم پذیرش انجام میگیرد و در این بخش به ضروریترین نکاتی که به شما کمک میکند متوجه شوید آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر اشاره کردیم.
- ساختار سازمان
- مسئولیتهای شغلی
- عنوان شغل
- ساعت کاری
- حقوق و مزایا
- حجم کار و انتظارات
- پاداش
باید چند سال داشتهباشید؟
بهطور کلی هیچ محدودیت سنی خاصی برای “مدیر خوب” بودن وجود ندارد، اما قوانین مربوط به محدودیتهای سنی درمحلکار در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. در حالیکه برخی کشورها محدودیت سنی قانونی ندارند، برخی دیگر محدودیتهای سنی را اعمال میکنند.
به خاطر داشته باشید که سیاستهای ویزا و استخدام دائماً در حال تغییر هستند.
مدارک لازم جهت گرفتن ویزای کاری:
مجوز کار و مدت اعتبار آن بسته به شرکت و کارفرمای خارجی متفاوت است.
درخواست ویزای اقامت موقت یا مجوز کار در دفاتر کاریابی خارجی وزارت امور داخلی بررسی و نهایی میشود و شما باید تنها پس از تایید ویزا، مقدمات سفر را انجام دهید.
- فرم درخواست ویزای کاری
- پاسپورت با اعتبار شش ماهه
- عکسهای هویتی
- اثبات تمکن مالی
- قرارداد کاری
- رزومه و سابقه کاری
سایر مدارک پشتیبانی که توسط دفتر ویزای کشور مربوطه مشخص میشود.
در وبسایت اپلای من، تمام اطلاعات تکمیلی موردنیاز شما جهت مهاجرت کاری و اخذ ویزا، همچنین دریافت مشاوره تخصصی در اختیار شما قرار گرفته است.
سایتهای کاریابی برای پیدا کردن موقعیت شغلی در رشته مدیریت دولتی در کشورهای مختلف با قابلیت فیلتر کردن کشور موردنظر، منطقه، نوع کار و میزان حقوق دریافتی قابل استفاده است.
این سایت کاریابی خارجی فرصتهای شغلی مختلفی در رشته مدیریت دولتی ارائه میدهد.
5 نمونه از سؤالات مصاحبه کاری در رشته مدیریت دولتی:
فرد مصاحبهگر میخواهد توانایی توجه شما را به جزئیات، مهارتهای سازمانی و توانایی انطباق با مقررات و استانداردهای صنعت در حال تغییر و قوانین مربوط به عملیات شرکت بررسی کند.
پاسخ شما میتواند توجه شما را به جزئیات، مهارتهای تحلیلی، درک و فهم پیچیدگیهای قانونی و تعهد شما را به رعایت استانداردهای اخلاقی و پیروی از قوانین سازمانی نشان دهد.
- چه تجربهای در مدیریت و رویههای سیاسی دولتها دارید؟
- چگونه از رعایت مقررات و قوانین دولتی در نقش فعلی خود اطمینان حاصل میکنید؟
- میتوانید مثالی از چالشی که در اجرای یک سیاست جدید حکمرانی با آن روبرو بودهاید و چگونه بر آن غلبه کردهاید، ارائه دهید؟
- چطور روابط قوی با اعضای هیئت مدیره و سایر ذینفعان در نقش حاکمیتی ایجاد میکنید؟
- مهمترین ویژگیهایی که یک مدیر دولتی موفق باید داشتهباشد چیست؟
آیا تمکن مالی لازم است؟
اگر میزان حقوق دریافتی شما که در دعوتنامه درج شده است کمتر از حد مورد تأیید سفارت باشد برای تأمین هزینههای ماه اول زندگی و همچنین سفر که شامل هزینه ویزا و پرواز، بله باید تمکن مالی ارائه دهید در غیر این صورت نیازی به ارئه تمکن مالی نیست.
پرتقاضاترین مشاغل مدیریت دولتی و میزان حقوق دریافتی:
با توجه به آمار سازمان بینالمللی کار که به امور مربوط به کار میپردازد، متوسط حقوق سالانه برای یک مدیر دولتی 96180 دلار میباشد.
شغل مدیریت دولتی به جنبههای مختلف و متنوعی از جمله مسائل مالی، تحلیل سیاست عمومی، برنامهریزی و مدیریت، همچنین امور پژوهشی و خدمات اداری منتهی میگردد.
- مشاور مدیریت دولتی
متوسط حقوق سالانه: 70320 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 11٪
از سازمانهای غیرانتفاعی گرفته تا شرکتها و سازمانهای دولتی، مشاوران مدیریت دولتی با مشتریان مختلفی کار میکنند. از این رو، کار مشاوران بسته به نیاز مشتریانشان میتواند متفاوت باشد.
علاوه بر آموزش دیگران در مورد روندها و مسائل جاری در این زمینه، آنها همچنین به توسعه و اجرای سیاستها، ارزیابی عملیات و مصاحبه با سهامداران کمک میکنند.
- مدیر خدمات اداری
متوسط حقوق سالانه: 99,290 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 7٪
مدیران خدمات اداری مجموعهای از خدمات را هماهنگ، هدایت و برنامهریزی میکنند که به سازمانهای غیرانتفاعی و سازمانهای دولتی اجازه میدهد کارآمد عمل کنند.
نقش آنها شامل نگهداری امکانات و نظارت بر فعالیتهایی است که مستلزم ثبت سوابق، نگهداری دفتر و توزیع پست میباشد.
- مدیر شهری
متوسط حقوق سالانه: 94068 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 7٪
نقش مدیر شهری به عنوان پردرآمدترین شغل در مدیریتدولتی است. مدیران شهری مانند مدیرانارشد، مسئول کنترل کارکنان، منابع و بخشهای مختلف هستند.
مدیران شهری از کارگران شهری، مقامات منتخب و دولتهای محلی با اجرای وظایف اداری حمایت میکنند. نقش آنها شامل مشاوره به اعضای شورا، اجرای قوانین، توسعه بودجه شهر، هماهنگی پروژهها، انتصاب رؤسای بخش، اطمینان از اجرای کارآمد خدمات شهری و موارد دیگر است.
- مدیر سازمانهای غیرانتفاعی
متوسط حقوق سالانه: 61,455 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 8٪
نقش آنها شامل یافتن استعدادهای مناسب برای سازمان، تعامل با جامعه و استفاده از منابع و ابزار برای اطمینان از اجرای کارآمد برنامه است. مدیران غیرانتفاعی همچنین استراتژیهایی را توسعه و خطمشیهایی را ایجاد میکنند.
- متخصص بهداشت جامعه
متوسط حقوق سالانه: 48860 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 12٪
متخصصان بهداشت جامعه که آموزش عمومی، خدمات بهداشتی اولیه و توسعه استراتژیک را برای جوامع بهمنظور اجرای رفتارهای سالم ارائه میدهند.
بخشی از نقش آنها شامل تحقیق و استفاده از مهارتهای بازاریابی و اطلاعرسانی برای طراحی برنامهها و کمپینهای ارتقا سلامت است. معمولاً متخصصان بهداشت جامعه برای سازمانهای غیرانتفاعی یا سازمانهای دولتی کار میکنند.
- پژوهشگر
متوسط حقوق سالانه: 69735 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 19٪
پژوهشگرانی که بر مدیریت دولتی تمرکز دارند در بخش تحقیقات سازمانهای دولتی و سازمانهای غیرانتفاعی کار میکنند. آنها دادهها را جمع آوری، سازماندهی و ادغام میکنند تا از تصمیمگیرندگان در محیط کاری خود حمایت کنند.
همکاران پژوهشی همچنین ممکن است انواع نظرسنجیها، آزمایشها و مطالعات را برای جمع آوری دادههایی که به ماموریت سازمانشان کمک میکند، انجام دهند.
- کارشناس برنامه و بودجه
میانگین حقوق سالانه: 79940 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 3٪
تنظیم بودجه پیشنهادی، کنترل هزینههای صورت گرفته از سوی واحدها، همچنین برنامهریزی مالی برای سازمانها یا سازمانهای دولتی، تجزیهوتحلیل بودجه جاری و کنترل و بهینهسازی مخارج از جمله مسئولیتهای کارشناس بودجه است.
- کارشناس منابع انسانی
میانگین حقوق سالانه: 62290 دلار
رشد پیش بینی شده از 2021 – 2031، 8٪
متخصصان منابع انسانی متقاضیان کار را بررسی، استخدام و مصاحبه میکنند. آنها همچنین کارکنان تازه استخدام شده را در مشاغل قرار میدهند و حقوق و مزایا، آموزش و روابط کارکنان را مدیریت میکنند همچنین با کارکنان و مدیریت ارتباط برقرار کرده تا یک محیط کاری سالم را تسهیل کنند.
آینده شغلی رشته مدیریت دولتی در خارج:
یک مدیر دولتی خوب یک چشمانداز روشن را دنبال میکند، استراتژیک فکر میکند، با شرایط متغیر سازگار میشود، منابع را عاقلانه تخصیص میدهد، و دیگران را از طریق نظارت و راهنمایی آموزشی، ارزشیابی میکند. این عناصر حیاتی رهبری و مدیریت، برای همه متخصصان مدیریت دولتی ضروری است.
امروزه مدیریت دولتی اغلب شامل برخی مسئولیتها برای تعیین سیاستها، نظارت بر رویه سازمان و برنامه دولتها میباشد و بهطور خاص بهمنظور سازماندهی، برنامهریزی، هدایت، هماهنگی و کنترل عملیات دولت است.
نقش جدید مدیریت دولتی چیست؟
اهداف مدیریتدولتی، بررسی روند فعالیت سازمانهای دولتی برای تدوین و اجرای سیاستهای عمومی و نقش رهبری در سازمانهای غیرانتفاعی با تمرکز بر خدمات اجتماعی و توسعه جامعه میباشد.
- بیان کامل اراده مردمی
- مدیریت روابط با ذینفعان و ارائه خدمات عمومی
- مشارکت بیشتر در توسعه ملی
- تسهیل فرآیند تصمیمگیری
- حفظ ساختار علاوه بر شفافیت و پاسخگویی در سازمان
- دستیابی به کارایی و شکل دادن به آرمانهای اجتماعی
لیست کشورها برای مهاجرت کاری در رشته مدیریت دولتی:
بهترین کشور بسته به شرایط هر متقاضی متفاوت است. با اینحال بسیاری از کشورها علاقهمند به جذب متخصصان مدیر دولتی هستند:
- کانادا
- سوئیس
- استرالیا
- فنلاند
- هلند
- انگلستان
- نروژ
- اتریش
7 کشور برتر در مهاجرت کاری و تحصیلی برای مدیریت دولتی:
در این بخش به معرفی کشورهایی با پیشرفتهترین سطح آموزشی و علمی، همچنین رونق اقتصادی و فرصتهای شغلی متنوع پرداختیم. براساس دادههای شاخص جهانی 7 کشور برتر با بهترین کیفیت زندگی، نوآوری و سیستم آموزشی پیشرفته و توسعه یافته، ارائه شده است:
- انگلستان
- دانشگاههای معتبر
- آموزش در سطح جهانی
- فرصتهای شبکه جهانی
- استرالیا
- استاندارد بالای آموزشی
- فرصتهای کاری متنوع
- بازارکار رو بهرشد
- فرصتهای تحقیقاتی
- سوئد
- سیستم آموزشی پیشرو
- خدمات اجتماعی عالی
- سیستم آموزشی با رویکرد انتقادی
- تأکید بر نوآوری و خلاقیت
- هلند
- یادگیری تعاملی
- سیستم آموزشی دانشجو محور
- محیط تجاری قوی
- آموزش باکیفیت در دانشگاههای برتر بینالمللی
- نروژ
- بازارکار رو بهرشد
- خدمات اجتماعی قوی
- نظام آموزشی پیشرفته
- اقتصاد قوی
- سوئیس
- استاندارد بالای آموزشی
- آموزش حرفهای و محیط چندفرهنگی
- بخش تحقیقاتی توسعهیافته
- استاندارد بالای آموزشی
- اقتصاد قوی و ثبات مالی
- سنگاپور
- رونق اقتصادی
- فرصتهای شغلی و شبکهای عالی
- مرکز تجارت جهانی
- سیستم آموزشی قوی با تمرکز بر فناوری
نکاتی برای انتخاب محل اقامت:
یکی از مهمترین دغدغههای افراد پس از مهاجرت، محل اقامت است. از این رو اکثر دانشگاههای بینالمللی خوابگاههای مخصوص به خود را دارند که فقط دانشجویان دانشگاه مربوطه در آنها زندگی میکنند. در مناطق شهری و حومه نزدیک به پردیس دانشگاه بیشترین دانشجویان بینالمللی زندگی میکنند.
املاک اجارهای، هتل، آپارتمان مبله مشابه خوابگاهها هستند اما از امکانات بیشتری برخوردارند. در این بین مقرون به صرفهترین نوع مسکن، آپارتمان مشترک که معمولا ارزانتر است.
وبسایتی کاربردی برای رزرو کردن هتل که مناسب برای هر کسبوکاری است. با ایجاد حساب کاربری میتوانید از مزایای آن بهرهمند شوید.
همچنین در این سایت میتوانید سریع و راحت محل اقامت خود را رزرو کنید.
مدرک زبان برای مهاجرت:
اولین گام در فرآیند مهاجرت، یادگیری زبان کشور مقصد است. شرط ورود و مهاجرت به کشورهای مختلف تسلط به زبان و قبولی در آزمونهای بینالمللی با توجه به شرایط کشور مربوطه خواهد بود.
آزمونهای زبان با توجه به دانشگاه و انتخاب کشور مقصد، انواع مختلفی دارند. رایجترین مدرک برای مهاجرت تحصیلی و کاری، مدرک زبان آیلتس میباشد که به دو صورت آکادمیک و جنرال قابل ارائه است.
آزمونهای آیلتس:
مدرک آیلتس جنرال بیشتر برای موقعیت کاری و زندگی روزمره کاربرد دارد که معمولاً به نمره ای بین 5.5-6 نیاز دارید.
برای مهاجرت تحصیلی، مدرک آیلتس آکادمیک نمرهی حداقل 6.5 برای مقطع کارشناسی و نمره 7 به بالا در مقاطع ارشد و دکتری برای دانشجویان بینالمللی ملاک است و در برخی کشورهای سطح بالا از نظر تحصیلی، مانند کانادا، استرالیا و انگلستان این نمره بالاتر است.
در تمام طول سال و در هر ماه چهار بار آزمون آیلتس برگزار میشود و داوطلبان، این فرصت را دارند که در زمان مناسب و در شرایطی که آمادگی کامل دارند، در این آزمون شرکت کنند.
مقالات مرتبط:
اگر میخواهید در مورد معایب و مزایای مهاجرت بیشتر بدانید:
کدام کشور و چه روشی برای مهاجرت با مدرک لیسانس مناسبتر است؟
اگر مدرک فوق دیپلم دارید و به فکر مهاجرت هستید:
با مدرک دکتری چطور میتوانید مهاجرت کنید؟
سوالات متداول
مهمترین آزمون ورودی برای دانشجویان، GRE و GMAT میباشد.
مدیر شهری به عنوان پردرآمدترین شغل در مدیریتدولتی است و با افزایش 7 درصدی نرخ تقاضا تا سال 2031 همراه خواهد بود.
آلمان، کانادا، استرالیا، انگلستان، سنگاپور
اگر علاقهمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسیارشد مدیریت دولتی هستید، بهترین مدرک لیسانس علوم سیاسی میباشد.
مهارت حل مسئله، توجه به جزئیات، سازماندهی و رهبری، مبانی مدیریت مالی، تحلیل سیاست و سیاستگذاری از ضروریترین مهارتهای هر مدیر دولتی میباشد.
آیا تجربه مهاجرت کاری و تحصیلی با رشته مدیریت دولتی به خارج از کشور را داشتید و یا در ابتدای مسیر هستید؟
تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید