دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

رنگ چشم عسلی چه چیزی در مورد شخصتتان می‌گوید

شخصیت شناسی چشم عسلی ها
4.1/5 - (19 امتیاز)

به‌نظر شما شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم تا چه حد پشتوانه علمی دارد؟

در این مطلب، نتایج یک تحقیق رو درباره شخصیت چشم عسلی ها بازگو می‌کنیم، جزئیات شخصیت شناسی چشم عسلی ها رو بررسی می‌کنیم و در انتهای مطلب هم به معرفی چند تست معتبر شخصیت‌شناسی می‌پردازیم.

ما معتقدیم علم هنوز در این باره مسیر طولانی در پیش دارد و برای شناخت شخصیت افراد بهتر است به تست‌های معتبر در این حوزه مراجعه کنیم.

1- شخصیت‌شناسی از روی رنگ چشم!

طی تحقیقی که در دانشگاه Orebro کشور سوئد انجام شد، نتیجه‌ای به دست آمد که نشان داد بین رنگ چشم و شخصیت افراد ارتباطی وجود دارد. (+)

احتمالا با خواندن جمله بالا این سوال برایتان پیش میاید که مگر می‌شود از روی رنگ چشم هم متوجه شخصیت افراد شد؟

عجیب است، اما بله!

در سال‌های اخیر، دانشمندان موفق شدند بین شخصیت افراد و رنگ چشمشان ارتباطی پیدا کنند. ممکن است در نگاه اول بنظر برسد این مسئله پشتوانه علمی نداشته باشد، اما با توجه به مقاله‌های مختلفی که در این زمینه ارائه شده، می‌توان به علمی بودن این مسئله اشاره کرد.

طی تحقیقی که در دانشگاه Orebro انجام شد، مشخص شد دسته‌ای از ژن‌ها، که در شکل دادن به لوب‌های پیشانی مغز دخالت دارند، بر روی رنگ چشم افراد هم تاثیر می‌گذارند.

فارغ از نتایج علمی، با کمی بررسی کردن متوجه می‌شویم با توجه به این که چشم‌ها، در جایی نزدیک به مغز واقع شده‌اند، این ادعا می‌تواند درست باشد.

با توجه به همین نتایج، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای رنگ چشم مشابه هستند، ویژگی‌های شخصیتی تقریبا یکسان یا نزدیک به هم دارند.

رنگ چشم عسلی، از رنگ‌های خاص چشم است که از ترکیب رنگ قهوه‌ای و زرد مایل به قهوه‌ای (مثل رنگ کهربا) به‌وجود آمده است. چشم عسلی معمولا با توجه به زاویه و میزان نور، به رنگ‌های مختلفی مثل سبز و قهوه‌ای روشن دیده می‌شود. به همین دلیل است که ممکن است عبارت رنگ «سبز عسلی» را هم شنیده باشید.

فقط 5% افراد در جهان رنگ چشم عسلی دارند.

2- شخصیت‌شناسی چشم عسلی‌ها

طبق تحقیقات، چشم عسلی‌ها منحصر به فرد هستند؛ همان‌طور که گفته شد، رنگ چشم آنها رنگی بین سبز و قهوه‌ای است؛ بنابراین ممکن است خصوصیات این دو رنگ را باهم دارا باشند.

از همین رو نمی‌توان در یک حکم کلی گفت افراد چشم عسلی چه شخصیتی دارند.

چشم عسلی‌ها معمولا مستقل اند، اعتماد به نفس بالایی دارند و در لحظه (بدون فکر قبلی) تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند.

3-  آیا شخصیت‌شناسی از روی رنگ چشم دقیق است؟

همان‌طور که متوجه شدید، شخصیت‌شناسی از روی رنگ چشم، با اینکه پشتوانه علمی دارد و ثابت شده است، اما اطلاعات دقیق و جزئی به ما نمی‌دهد و فقط کلیات را بیان می‌کند.

استفاده از تست‌های معتبر شخصیت‌شناسی مثل MBTI، تست رفتارشناسی DISC و Big5، می‌تواند به شکل دقیق‌تری به خودشناسی ما کمک کند. بررسی نتایج این تست‌ها، می‌توانند در پیدا کردن شغل مناسب و ایجاد روابط موثرتر با دیگران هم برای ما مفید واقع شوند.

تست‌های نام‌برده شده در بالا از معتبرترین و کاربردی‌ترین تست‌ها در زمینه خودشناسی و شخصیت‌شناسی هستند.

برای دسترسی داشتن به دیگر تست‌ها در این زمینه روی لینک زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

درادامه به معرفی مطالب مربوط به شخصیت‌شناسی سایر رنگ‌های چشم‌ می‌پردازیم:

آیا مطلب فوق، تحت عنوان شخصیت‌شناسی افراد چشم عسلی برایتان مفید و کارآمد بود؟
لطفا نظرات خود با ما در میان بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “رنگ چشم عسلی چه چیزی در مورد شخصتتان می‌گوید

  1. طهماسبی گفته:

    رنگ چشم من ترکیبی از قهوه ایی روشن و سبز است و برخی اوقات به من میگن رنگ چشمات آبی هستش ! مادرم چشمای روشن و عسلی مایل به سبز و پدرم هم رنگ چشماش میشی و مو بور بود
    عمه هام و عموهام رنگ چشماشون سبز بود من از نڑاد لرهای بختیاری هستم و اصالتا در 95 کیلومتری غرب شهرکرد در شهرستان کوهرنگ هستیم !
    البته درتاریخ خواندم که ریشه ی بختیاری ها از مهاجرین یونانی بودند در زبان بختیاری کلمه ی خ وجود ندارد حتی اسم معزز خدا ، «حدا» تلفظ می شود !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.