دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین ایده‌‌های شغل آنلاین برای نوجوانان – معرفی برترین سایت های کسب درآمد برای نوجوانان

شغل آنلاین برای نوجوانان
3.9/5 - (10 امتیاز)

از آن جایی که این روزها، شغل های اینترنتی برای نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، احتمالا تو هم به دنبال یک شغل آنلاین برای نوجوانان می‌گردی.

حق هم داری. هم مهارت کار کردن با اینترنت را بلدی، هم دوست داری برای خودت پول داشته باشی. ضمناً همه می‌گن الان دیگه وقتش رسیده مهارت‌های جدید یاد بگیری.

من در این مطلب به‌طور کامل به دغدغه‌ات می‌پردازم. چطور؟

به کمک بخش‌های مختلف و جامع این مطلب:

  1. بهترین شغل‌های آنلاین متناسب با سن تو را معرفی کرده‌ام: در این بخش از شغل‌های ساده‌تر مثل تایپ کردن تا شغل‌هایی که مهارت بیشتری نیاز دارند مثل برنامه‌نویسی و طراحی UI/UX، گفته‌ام.
  2. این که از کجا شروع کنی را در این مطلب توضیح می‌دهم: در هر مورد منابع لازم برای شروع و یادگیری در آن حوزه را معرفی کرده‌ام.
  3. چون که خودم به سختی کار پیدا می‌کردم به تو سایت های کسب درآمد برای نوجوانان را پیشنهاد داده‌ام. (حالا که مهارت داری، چطور شغل پیدا کنی؟)
  4. منابع رایگان یادگیری را آورده‌ام. اینطوری خیلی راحت مهارت‌هایی که دوست داری را یاد می‌گیری.
  5. حتما شده که با مخالفت خانواده روبرو شوی. در انتهای مقاله، در مورد نحوه تعامل با خانواده و هنر متقاعدسازی آن‌ها هم گفته‌ام.

این یعنی هر چیزی که لازم داری در این مطلب هست.

پس پیش به سوی یافتن کسب و کار اینترنتی مطمئن و مناسب برای یک نوجوان 🙂

فهرست مطالب شغل های انلاین برای نوجوانان:

این لیست شامل این موارد است (روی هر مورد کلیک کنی، مستقیم به همان بخش خواهی رفت):

۱- تایپ و ترجمه

تایپ و ترجمه، شغل های اینترنتی برای نوجوانان

آیا از نوشتن با کیبورد لذت می‌بری؟ تایپ یک شغل آنلاین برای نوجوانان است که طرفدار زیاد دارد.

تایپ کردن از سال‌ها قبل تبدیل به یک شغل مناسب دورکاری شده و امروزه تایپ و ترجمه جزو راه های کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت محسوب می‌شوند.

شاید ترجمه کردن در نگاه اول به نظر مشکل برسد، نه؟ اما اینطور نیست. برای ترجمه کردن حتما نباید مترجم باشید.

می‌توانید این مهارت را با خواندن ترجمه‌های خوب دیگر افراد تقویت کنید. تمرین ترجمه نه تنها به شما یک شغل خوب می‌دهد، بلکه یادگیری زبان (مخصوصا انگلیسی) برای موفق شدن شما در آینده حیاتی است.

۴ تا نکته خیلی مهم درباره‌ی اینکه چطور تایپیست شوی!

1- تقویت مهارت: همین حالا هم تایپ کردن را بلدی. اما معمولا به شما زمان بندی مشخصی برای تایپ می‌دهند. پس خوب است که این مهارت را تقویت کنی. تایپ کردن هنوز به قوت قبل یک شغل آنلاین برای نوجوانان است.

۲- سرعت بیشتر: تایپ کردن ده انگشتی را یاد بگیر.

در صورت تمایل می‌تونید دوره‌ی تایپ ده انگشتی فرادرس را تهیه کنید. در زیر یک ویدیوی کوتاه از مفهوم تایپ ده انگشتی را می‌بینید.

۳- تمرین بیشتر: حتی اگر فکر می‌کنی در تایپ کردن فوق‌العاده‌ای، قبل از اقدام برای این شغل، کمی بیشتر تمرین کن.

۴- سایت های کسب درآمد و کاریابی:‌ سایت‌های زیادی هستند که به دنبال تایپیست می‌گردن. کافیست در گوگل جستجو کنید.

برای مثال: سایت تایپ سرا و آوا تایپ دو نمونه از این سایت‌ها هستند.

۶ نکته برای شروع شغل مترجمی که نمی‌دانی!

ترجمه هم می‌تواند یکی از شغل های انلاین برای نوجوانان باشد. پس اگر دنبال کار هستی روی آن حساب کن. در زیر نکات اصلی شروع این شغل پردرآمد برای نوجوانان را ببین و پاسخ سوالاتت را بگیر:

  1. برآورد سطح زبانی: سطح زبان مناسب برای شروع شغل مترجمی چیست؟ اول از همه باید بدانید که ترجمه‌های ساده هم نیاز به سطح زبان متوسط دارند.
  2. آگاهی از روش‌های یادگیری: چطور قدرت ترجمه‌ام را بالا ببرم؟ ترجمه‌های خوب را بخوان. متن اصلی و ترجمه تولید شده را مقایسه کن. مثلا دو نسخه از یک کتاب زبان اصلی که ترجمه شده بخر. یکی نسخه ترجمه شده و دیگری نسخه اصلی و بعد مقایسه کن.
  3. افزایش قدرت ترجمه: برای خودت متن از موضوعاتی که دوست داری انتخاب و ترجمه کن. حتی می‌توانی ترجمه‌هایت را برای مترجمان بهتر بفرستی تا ادیت کنند و هزینه‌اش را بپردازی. شاید فکر کنی ضرر کرده‌ای اما به مرور تاثیر فوق‌العاده‌اش را می‌بینی.
  4. انتخاب حوزه مورد علاقه: لازم است در ترجمه‌ی انواع موضوعات متخصص شوم؟ دنیای امروز دنیای تخصص است. ترجمه کردن هم مستثنی نیست. یک حوزه مشخص را انتخاب و بر متون این حوزه تمرکز کن.
  5. پیدا کردن سایت شغل یابی برای نوجوانان: به سایت‌های جذب متخصص سر بزن. مثل: سایت ترنسنت، سایت ایران ترنسلیت، سایت ترجمه آنلاین.
  6. راه و رسم فریلنسری: می‌توانی در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشی و نمونه‌های ترجمه‌ی خودت را بگذاری. با این کار مخاطب می‌تواند ترجمه را مقایسه و در صورت داشتن کیفیت کافی به تو رجوع کند.

بیشتر بخوانید: نقشه راه کسب درآمد برای نوجوانان

۲- تولید محتوا

تولید محتوا، شغل آنلاین برای نوجوانان
  • آیا به نوشتن علاقه داری؟
  • دوست داری از حوزه‌های مختلف مطلب بخوانی؟

علاقه به نوشتن و کشف اطلاعات جدید نیازهای اولیه در این شغل است. تولید محتوا انواع مختلفی دارد. تولید کردن محتوای متنی آنقدرها سخت نیست و از پس آن برمی‌آیی.

بهترین کاری که تابستان میشه براش وقت گذاشت که یادگرفت و بعدها در آینده درآمد داشت تولید حتواست.

تعریف تولید محتوا به زبان ساده:

سایت‌های مختلف نیازمند نویسنده‌اند. از تو می‌خواهند راجع به یک موضوع مشخص تحقیق کنی و بعد از زبان خودت یک مقاله خوب و تاثیرگذار بنویسی.

برای کار در بعضی از سایت‌ها نیازمند داشتن مهارت انگلیسی خوب هم هستی. در بعضی سایت‌ها گاهی نیاز به ترجمه هم وجود دارد، گاهی هم نه!

۵ مهارت‌ مورد نیاز برای تولید محتوا به عنوان شغل آنلاین برای نوجوانان:

۱- خوب نوشتن: برای تولید محتوای متنی شما باید خوب نوشتن و تاثیرگذار نوشتن را بلد باشید.

۲- کار با ویرایشگر متن وردپرس: معمولا باید کارکردن با سیستم وردپرس و ویرایش متن در آن را قبل از شروع کار بلد باشید. بعضی شرکت‌ها هم قبل از جذب شما آموزش‌هایی در این مورد می‌دهند.

۳- مهارت کار کردن با نرم افزارهای ادیت عکس: کارکردن با فتوشاپ و یا برنامه‌ها و سایت‌های جایگزین هم مهارتیست که تا حدودی به آن نیاز دارید. نگران شدید؟

فتوشاپ یک برنامه بسیار گسترده است. اصلا نیاز نیست تمام پیچ و خمش را بلد باشید. یک ادیت ساده برای عکس کافیست.

بسیاری از مهارت‌هایی که در این شغل نیاز داری را می‌توانی در حین کار جستجو کرده و یاد بگیری. در واقع این کار آنلاین برای نوجوانان تنوع طلب پر از ماجراجویی است. 🙂

۴- دانش اولیه از سئو: داشتن دانش اولیه از سئو هم برای تولید محتوای کاربردی‌تر خوب است. دورۀ تجربه‌محور تولید محتوا و SEO را برای یادگیری سئو و تولید محتوا پیشنهاد می‌کنم.

۵- نظم: برای تولید محتوا دارای برنامه‌ی زمان بندی هستی. بنابراین لازم است منظم باشی و طبق برنامه پیش بروی.

شما در کارنکن می‌تونید تمامی مهارت‌های بالا رو در پروژه‌های عملی و واقعی یاد بگیرید. چی از این بهتر! کافیه مشتاق یادگیری باشید و وقت کافی بذارید.

به هیچ وجه شانس بزرگ زیر رو از دست ندید چون شانس یه بار در خونه آدمو میزنه!

در زیر نیز یک ویدیو برای آشنایی بیشتر با شغل تولید محتوا آورده‌ام:

۲ مرحله برای آشنایی و شروع شغل تولید محتوا:

مرحله ۱ – تهیه لیست علاقمندی‌ها: لیستی از ۵ الی ۱۰ موضوعی که بیشتر به آن‌ها علاقه داری را بنویس.

مرحله ۲ – تولید محتوای آزمایشی: برای هرکدام از موضوعات مورد علاقه‌ات یکی دو مورد محتوای تاثیرگذار بنویس. چطوری؟

مثلا من به مسافرت علاقه‌مندم. در گوگل جستجو می‌کنم: راه‌های بسته‌بندی چمدان. بعد ۱۰ لینک اول را مطالعه می‌کنم. قسمت‌هایی از متن‌های لینک‌های اول را که دوست داشتم را یادداشت می‌کنم. بعد شروع می‌کنم به نوشتن یک محتوای جالب و تاثیرگذار.

مزیت تولید محتوای آزمایشی به عنوان شغل آنلاین برای نوجوانان چیست؟
  • با داشتن محتوای تولید شده هم شما با شغل تولید محتوا آشنا می‌شوید و هم مهارت‌ اولیه نوشتن را کسب می‌کنید.
  • مزیت دیگرش هم اینست که نمونه کار دارید و بعدها اگر کسی از شما نمونه کار خواست ارائه می‌دهید.

۴ مرحله برای به دست آوردن شغل تولید محتوا:

مرحله ۱ – سایت‌های کاریابی: از طریق سایت‌های کاریابی می‌توانی رزومه درست کنی. سایت‌هایی مثل جابینجا و پونیشا جزو سایت های کسب درآمد برای نوجوانان بشمار می‌روند.

مرحله ۲ – نشان دادن اشتیاق:‌ در رزومه‌ات اشتیاقت را نشان بده. مقالات مشابه درباره این شغل را بخوان. در این زمینه کتاب بخوان. خلاصه بگویم برایش زمان بگذار.

مرحله ۳ – فرستادن رزومه: رزومه را برای صاحبان کسب و کار بفرست. پیشنهاد می‌کنم برای نوشتن رزومه‌ات زمان صرف کنی. خیلی‌ها تند تند رزومه بی کیفیت می‌نویسند و برای هزار شرکت می‌فرستند! یک رزومه خوب بنویس و برای صد نفر بفرست.

مرحله ۴ – تولید محتوای آزمایشی:‌ بسیاری از شغل‌های تولید محتوا از شما مطلب نمونه می‌خواهند. یعنی موضوعی را تعیین می‌کنند و شما باید تا روز مشخصی به آن‌ها یک مقاله تحویل دهید.

ناامیدی ممنوع!

خیلی از شرکت‌هایی که برایشان رزومه می‌فرستی هرگز با تو تماس نمی‌گیرند. خیلی‌ها هم ممکن است از مقاله شما راضی نباشند.

در صورتی که مدت طولانی برای این کار تلاش کردی و نتیجه نگرفتی کارآموزی را امتحان کن. به شرکت‌هایی که از تو نمونه کار خواستند درخواست کارآموزی بده.

انواع دیگر شغل های انلاین برای نوجوانان:

تولید محتوای تصویری: در تولید محتوای تصویری شما مسئول ساخت عکس‌های باکیفیت برای پست‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها می‌شوید. شما نیازمند یادگیری فتوشاپ و برنامه‌های مشابه هستید.

تولید محتوای ویدیویی: یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است. در این روش کلیپ‌های ویدئویی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. طوری که میزان تاثیر ویدئو مارکتینگ بر سئوی سایت چندین برابر محتواهای متنی و نوشتاری است.

به کمک ویدئو مارکتینگ می‌توان محصولات و خدمات را به صورت تصویری به مشتریان معرفی کرد.

زحمت تولید محتوای ویدیویی کمی بیشتر است. به یادگیری نرم افزارهایی مثل ادوبی پریمر نیاز دارد.

۳- ادمین شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها، یک شغل آنلاین برای نوجوانان

ادمین شبکه‌های اجتماعی از شغل های انلاین برای نوجوانان

نظرتان راجع به مدیریت چیست؟

با این شغل مدیر شدن را تجربه کن!

امروزه بسیاری از مشاغل به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند. ادمین شدن در شبکه‌های اجتماعی و یا مدیریت آن‌ها، نوعی از شغل های اینترنتی برای نوجوانان محسوب می‌شود.

در سایت‌های کاریابی همیشه اطلاعیه‌ای برای جذب ادمین و پاسخ گوی شبکه‌های اجتماعی و پاسخگویی انلاین وبسایت‌ها وجود دارد.

۳ مهارت‌ حیاتی برای این شغل مجازی برای نوجوانان:

  1. دانش کار با شبکه‌های اجتماعی: شما در این شغل باید بر شبکه‌های اجتماعی اشراف داشته‌ باشید.
  2. توانایی استفاده از تمام ابزارهای برنامه‌ها:‌ در بعضی مواقع از شما خواسته می‌شود تا پست هم بگذارید و کپشن‌های تاثیرگذار بنویسید.
  3. کار کردن با نرم افزارهای ادیت عکس: شاید بعضی شرکت‌ها بخواهند تا حدودی اصلاح عکس را هم بلد باشید. اگر ادیت عکس را هم خیلی خوب یاد بگیرید می‌توانید پیج اینستاگرامی با عکس‌های ادیت شده خودتان باز کنید. این هم خودش یک ایده کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان است!

۷ مرحله برای شروع ادمین شدن:

مرحله ۱ – آشنایی: با شبکه‌های اجتماعی آشنا شو.

مرحله ۲ – استفاده: برای خودت در اینستاگرام پیج بزن و سعی کن کپشن نوشتن و استوری گذاشتن را تمرین کنی.

مرحله ۳ – یادگیری: از ویدیوهای آموزشی رایگان آپارات و یوتیوب استفاده کن.

مرحله ۴ – جستجو: در سایت شغل یابی برای نوجوانان دنبال اطلاعیه‌های این شغل باش.

مرحله ۵ – اعلام آمادگی: اگر جایی پیدا نشد خودت به صاحبان کسب و کار از 1k تا  10k دایرکت بفرست و بپرس که آیا ادمین نمی‌خواهند.

مرحله ۶ – داشتن نوع بیان متفاوت: در پیامت میزان علاقه و مهارتت را نشان بده.

مرحله ۷ – درخواست کمک: اگر نیازی به ادمین نداشتند از آن‌ها بخواه معرفیت کنند.

برای آشنایی بیشتر با این شغل عبارت “آموزش ادمین شدن در اینستاگرام” را در گوگل سرچ کن.

نمی‌شود که نمی‌شود!

همین نشدن‌هاست که از تو یک آدم قوی می‌سازد. هر بار که جواب رد شنیدی سعی کن با متن متفاوت‌تری سوالت را مطرح کنی.

این خلاقیت‌ها خودشان یک مسیر پیشرفت و رشداند. اگر در نوجوانی تجربه نکنی پس کی؟

۴- کارهای گرافیکی (طراحی لوگو، اطلاعیه، طراحی جلد کتاب و …)

کارهای گرافیکی از شغل های اینترنتی برای نوجوانان

همه می‌گویند خیلی خلاقی؟ پس وقتش رسیده تا بدرخشی!

رشته گرافیک رشته‌ی بسیار پرکاربردی است. نرم افزارهای گرافیکی برای افراد علاقمند آنقدرها سخت نیست.

شما به عنوان یک نوجوان می‌توانید با تنها جستجو کردن در گوگل به هزاران مقاله و ویدیوی رایگان دسترسی پیدا کنید. سوالاتتان را جزئی بپرسید تا مقالات بهتری به شما نمایش داده شود.

جستجو کردن در گوگل خودش یک نوع مهارت است!

۴ راه درآمد داشتن از کارهای گرافیکی:

  1. طراحی لوگو: به کمک نرم افزار Adobe illustrator می‌توانید لوگو طراحی کنید.
  2. طراحی بروشور: به کمک نرم افزار Adobe InDesign  یا Adobe Photoshop می‌توانید به طراحی بروشور بپردازید.
  3. تولید کارت ویزیت: به کمک Adobe Illustrator  یا ٰAdobe Photoshop می‌توانید برای کسب و کارهای مختلف کارت ویزیت طراحی کنید.
  4. تولید صفحات کتاب: شما با نرم افزار Adobe InDesign می‌توانید از صفحه‌آرایی و تولید صفحات کتاب، کسب درآمد کنید.

از کجا شروع کنم؟ ۳ مرحله برای شروع شغل‌های گرافیکی

مرحله ۱ – توسعه دانش و مهارت: پیشنهاد من این است که ابتدا از مقالات رایگان و فیلم‌های رایگان آپارات و یوتیوب استفاده کنید. یکی از موضوعات را انتخاب کنید. درصورت علاقمندی و نیاز به توسعه دانش، دوره‌های آنلاین آموزش طراحی و گرافیک را خریداری کنید. با هدف کسب درامد اینترنتی برای نوجوانان ، این کسب و کارها بسیار مناسب‌اند.

اگر دنبال مراجع آموزشی بیشتری می‌گردی صفحه مراجع آموزشی را ببین. خود من عاشق تمام مطالب این صفحه‌ام. 🙂

مرحله ۲ – تولید محتوای شخصی:‌ بعد از صرف زمان و یادگیری برنامه مورد نظر، برای خودتان محتوا طراحی کنید. نمونه بسازید حتی اگر مشتری ندارید!

مرحله ۳ – ذخیره محتوای تولیدی در فرمت‌های متفاوت:‌ نمونه‌های ساخته شده را در فرمت‌های متفاوت ذخیره کنید. فرمت‌های اصلی‌تر را به کمک جستجو در گوگل شناسایی کنید.

۳ راه کسب درآمد اینترنتی برای نوجوانان از طریق شغل گرافیک:

  • در شبکه‌های اجتماعی پیج بسازید و کارهای خلاقانه‌ی خودتان را منتشر کنید.
  • اگر مشتری خود را از شبکه اجتماعی کسب نکردید، به سایت‌های کاریابی بروید و استخدام کار اینترنتی برای نوجوانان به‌صورتِ دورکاری اقدام کنید.
  • می‌توانید نمونه کارهای خود را در رزومه‌تان منتشر کنید. با این روش شرکت‌ها از میزان خلاقیت و مهارت شما مطلع می‌شوند.

۳ نکته به درد بخور در مورد این کسب و کار انلاین برای نوجوانان:

نکته ۱ – راه ساده برای شروع: می‌توانی کارت را با طراحی لوگو شروع کنی که ساده‌تر است و به کمک نرم افزار Illustrator انجام می‌شود.

نکته ۲ – دقت در نصب نرم افزار:‌ قبل از نصب نرم افزارها از سیستم عامل دستگاه خودت اطلاعات کسب کن.

نکته ۳ – قطع نشدن برنامه بعد از نسخه آزمایشی: نسخه‌های کرک شده نرم افزارها را نصب کن و یا از مغازه‌ها سی دی نصب برنامه‌ی دلخواهت را بخر.

شاید آنقدر استعداد نداشته باشم؟!

خیلی از افراد کاربلد همیشه بر کلمه استعداد تمرکز می‌کنند. بله استعداد وجود دارد و آدم باید استعداد خودش را کشف کند.

قرار نیست اما به پیج گرافیست‌های مشهور بروی و با خودت بگویی: کاراش رو نگاه کن، تو افتضاحی دختر! یا تو هیچوقت به پای این آدم نمی‌رسی پسر!

هیچوقت صفر خودت را با صد کسی مقایسه نکن. درست است که استعداد در کارهای هنری وجه تمایز است اما تلاش کردن پیوسته از تو یک شخص حرفه‌ای می‌سازد. کارهای افراد ماهر را ببین و ایده بگیر اما مقایسه بی مقایسه. قبول؟

اگر دوست داری بدانی چرا بعضی از افراد بر کلمه استعداد تاکید دارند، مطلب زیر را ببین:

۵- طراحی UI-UX

طراحی UI-UX - شغل های انلاین برای نوجوانان

طراحی را دوست دارید؟

گشتن در سایت‌ها را چطور؟

پس وقت را تلف نکنید. بروید سراغ این شغل جذاب و پر پول!

طراحی رابط کاربری چیست؟

UI یا همان طراحی رابط کاربری در واقع به طراحی بخشی از وب‌سایت یا اپلیکیشن گفته می‌شود. بخشی که کاربر آن را مشاهده می‌کند و بیشتر به جنبه‌ی گرافیکی موضوع می‌پردازد.

مثال‌هایی از طراحی UI یا طراحی رابط کاربری:

  • رنگ باکس‌ها
  • ظاهر منوهای سایت
  • رنگه دکمه‌های سایت

طراحی تجربه کاربری چیست؟

UX یا همان طراحی تجربه کاربری به احساسات و راحتی کاربر حین کار کردن با اجزای مختلف سایت گفته می‌شود.

مثال‌هایی از UX:

  • گزینه‌های موجود در منوها
  • جایگاه بنرهای موجود در سایت
  • جایگاه باکس‌ها در صفحه

اگر کمی گیج شدید اصلا ایرادی ندارد. ورود به این شغل آنلاین برای نوجوانان آسان نیست. اما درآمداش فوق العاده است و معمولا شاغلین از آن بسیار راضی‌اند.

از کجا شروع کنم؟ ۳ قدم اول راه ui-ux کار شدن

این سوال فقط سوال شما نیست. میلیون‌ها نفر صفحه فتوشاپ‌شان را باز می‌کنند و امید دارند طراح رابط و تجربه کاربری شوند. با تقسیم راه به قدم‌های کوچک خیلی راحت‌تر طراح تجربه کاربری می‌شوید.

قدم اول – با اصول UI آشنا شوید: شما در این مرحله باید بدانید چرا طراحی صفحه‌ای خوب است؟ یا چرا طراحی صفحه‌ی دیگری شکست می‌خورد؟

اما اصولی که باید از طراحی بدانید شامل چه می‌شود؟

  1. رنگ‌ها
  2. تعادل
  3. تضاد در طراحی
  4. تایپوگرافی
  5. ارتباط قوی بین تمامی المان‌ها

قدم دوم – با فرایند خلاقانه UX آشنا شوید: طراحی شما شامل چهار مرحله می‌شود:

  1. کشف
  2. تعریف
  3. توسعه
  4. تحویل

قدم سوم – دیدن طراحی افراد برجسته: خیلی از وبسایت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا طراحی دیگر افراد را ببینید.

وبسایت‌هایی مثل: وبسایت دریبلوبسایت اسکرین لرنوبسایت اوردزوبسایت وان پیج لاو

سر در آوردن از این وبسایت‌ها در ابتدا کمی سردرگم کننده است. با کمی بالا و پایین کردن آن و چند کلیک، کار کردن با آن‌ها را یاد می‌گیرید.

آیا همین ۳ قدم برای طراح رابط و تجربه کاربری شدن کافیست؟

حالا که جهان به سمت تخصص پیش می‌رود، نه! قدم‌های دیگری هم لازم است تا کارتان را بهتر انجام دهید و هیچ‌وقت بیکار نمانید.

قدم چهارم – خواندن هر روزه مقاله و کتاب در این زمینه: حالا که تجربه‌ای ندارید و تازه با این حوزه آشنا شده‌اید پس یا باید هزینه هنگفتی برای یادگیری بپردازید و یا مقالات افراد برجسته را مطالعه کنید.

این مقالات اکثراً انگلیسی هستند. دلیل آن هم نو بودن نسبی این حوزه نسبت به دیگر حوزه‌هاست. همین تفاوت‌ها UI-UX را متفاوت کرده.

برای خواندن مقالات رایگان طراحی تجربه کاربری به سایت‌های زیر مراجعه کنید:

مطالب این سایت‌ها تماماً به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. اگر سطح انگلیسی بسیار ضعیفی دارید می‌توانید در ابتدا از کپی کردن متن و پیست آن در سایت گوگل ترنسلیت استفاده کنید. با مطالعه کردن زیاد کم کم متوجه منظور خواهید شد.

قدم پنجم – برای خودتان پروژه طراحی کنید: فرض کنید کارمند شرکت‌های مختلف هستید و برای خودتان پروژه فرضی بسازید. زمان خود را از باز طراحی یک سایت یا ایپلیکیشنی که بارها از آن استفاده کرده‌اید پر کنید. ایده‌ای خلاقانه دارید؟

نبینم یک وقت ایده‌تان را رها کنید! همین حالا یک سایت و یا یک اپلیکیشن برای ایده‌تان طراحی کنید.

قدم ششم – استفاده از آخرین ابزارها و نرم افزارها را یاد بگیرید: نرم افزارهای زیر را بشناسید و برای کار خودتان انتخاب کنید:

inVision Sketch- Figma- Balsamiq- Balsamiq- Invision App- Adobe XD

چطور در مسیر طراحی از دیگران راهنمایی بگیرم؟

راه که زیاد هست. اما مقدمه‌اش داشتن تعداد زیادی طراحی فقط و فقط برای خودتان است. اگر علاقمندی و اشتیاقتان را نشان ندهید، کی حاضر است به شما کمک کند؟

  • در لینکدین عضو شوید و طراحان را پیدا کنید. به آن‌ها ایمیل بزنید.
  • در اینستاگرام طراحان رابط کاربری را پیدا کنید. تقاضا کنید تا بهترین طرح‌های شما را ببینند و نظر دهند.
  • برای خودتان پیج اینستاگرام بزنید تا هم کار پیدا کنید و هم نظرات دیگران را بشنوید.
  • نام اعضای شرکت‌های مختلف را جستجو کنید. نام طراح رابط کاربری را پیدا کرده و راه ارتباط او را یادداشت کنید.

رایگان یاد بگیرید

در سایت کورسرا می‌توانید به رایگان دوره‌های آنلاین مختلف را بگذرانید. (برای باز کردن این سایت از قندشکن استفاده کنید.)

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری آنلاین

۶- برنامه نویسی، به‌عنوان شغل آنلاین برای نوجوانان

برنامه نویسی - شغل آنلاین برای نوجوانان

– بابا یه کار راحت‌تر بگو، برنامه‌نویسی که خیلی سخته!

اشتباه می‌کنی. شاید اولش کمی مشکل بنظر برسد اما وقتی راه بیفتی هم آینده شغلی داری و هم پول مناسب. راستی در نوشتن برنامه لذتی هست که در هیچ چیز نیست. حرفم را قبول نداری؟

از یک برنامه‌نویس قدیمی بپرس.

چرا برنامه‌نویسی یاد بگیرم؟

نزدیک سی میلیون برنامه‌نویس در دنیا وجود دارد. فکر می‌کنی چرا؟

هر روز، در همه‌ی شرکت‌های دنیا، از کمبود برنامه‌نویس شکایت می‌شود. بنا به گزارش وب سایت fullscale، فقط در کشور آمریکا، در سال ۲۰۲۰ یک میلیون شغل برنامه‌نویسی خالی مانده، چون کمبود برنامه‌نویس هست. در کل برنامه‌نویسی جزو اولین راه های کسب درامد برای نوجوانان از اینترنت است.

هنوز مجاب نشدید که برای ساخت یک آینده‌ی ایده آل، برنامه‌نویسی یک راه فوق العاده است؟

معرفی مطالب خوب برای یادگیری برنامه‌نویسی و کسب درآمد از آن:

یکی از راه‌های کسب درآمد از برنامه‌نویسی، یادگیری طراحی سایت است، مطلب زیر می‌تواند برای قدم گذاشتن در این مسیر به شما کمک کند:

جادی، یک برنامه‌نویس حرفه‌ایست که به آموزش رایگان معتقد است. چی از این بهتر؟

شغل آنلاین برای نوجوانان را از کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنم؟

ببینید علاقه خودتان چیست. در پایین لیستی از کاربرد زبان‌های برنامه‌نویسی را آورده‌ام:

توسعهٔ وب‌سایت: Java, Php, JavaScript, C#, Ruby, Python

برای آشنایی بیشتر با برنامه‌نویسی php و کسب درآمد از جاوا، می‌توانی از مطلب زیر هم کمک بگیری:

توسعهٔ نرم‌افزار‌های موبایل: , C++, Java, C#, Objective-C, Swift, JavaScript, Kotlin

اگر جایی اسم برنامه‌نویسی با C را شنیدی و دوست داری خیلی حرفه‌ای با آن آشنا شوی، مطلب زیر کمکت می‌کند:

توسعهٔ نرم‌افزار‌های دسکتاپ: C/C++, Java, Delphi, VB.Net, C#, JavaScript, Objective-C

توسعهٔ نرم‌افزار‌های اِمبِد: C/C++, Python

توسعه‌‌ی بازی‌های کامپیوتری: ++C و #C

توسعهٔ هوش مصنوعی: C++,Python, R, Prolog, Java, Haskell, AIML

توسعهٔ رابط‌کاربری: JavaScript, QML, XAML

اگر به برنامه‌نویسی اندروید علاقه داری می‌توانی از مطلب زیر استفاده کنی:

7 مرحله پیشرفت در برنامه‌نویسی به عنوان شغل اینترنتی برای نوجوانان

مرحله ۱ – انتخاب:‌ زبان برنامه‌نویسی مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

مرحله ۲ – یادگیری زمینه‌ها: تفکر برنامه‌نویسی و حل مساله را یاد بگیرید.

مرحله ۳ – یادگیری زبان برنامه‌نویسی:‌ به کمک سایت‌های رایگان آپارات و یوتیوب، مهارت خودتان را پرورش دهید.

مرحله ۴ – مطالعه بیشتر: هزاران هزار کتاب برنامه‌نویسی به زبان ساده وجود دارد. می‌توانید پی دی اف آن‌ها را دانلود کنید. همینطور با مراجعه به کتابخانه‌ها می‌توانید کتاب‌های خوب برنامه‌نویسی را با هزینه کم تهیه کنید.

سایت‌های رایگان برای دریافت کتاب‌های خوب برنامه‌نویسی:

OreillyPacktTutorial pointGoalKicker

مرحله ۵ – خرید پکیج یا تهیه‌ی کلاس: در صورت نیاز برای یادگیری بیشتر پکیج‌های آنلاین را تهیه کنید و یا به کلاس‌های برنامه‌نویسی بروید.

مرحله ۶ – دنبال کردن افراد برجسته: به دقت کار برنامه‌نویسانِ خوب را دنبال کن.

مرحله ۷ – ”به عمل کار برآید به سخن دانی نیست”: دست به کار شو! حتی اگر اطلاعاتت خیلی کم است. هرچیزی که یاد گرفتی را بنویس. فقط نخوان، فقط گوش نده، عمل کن.

فرق کسی که برنامه‌نویسی می‌کند با طراح رابط و تجربه کاربری را می‌دانی؟

۳ سایت خیلی خوب برای تمرین برنامه‌نویسی:

معرفی را شروع کنیم با سایت اول که هم دارای تمرین و هم آموزش است. این سایت تمام زبان‌های برنامه‌نویسی را پوشش می‌دهد. واقعا چی از این بهتر؟

  • W3resource.com – دسته بندی‌های تفکیک شده را دیدید؟ یک راست بروید سر اصل مطلب.
  • edabit.com – ثبت نام کنید و کیف کنید. با تمرین‌های خوب توانایی‌های خودتان را به چالش بکشید.
  • hackerearth.com – یک سایت دیگر که خیلی کاربردی است. همین حالا برو ببین.

سر تیتر سایت را دیدید؟ .skills reveal what resumes cant ترجمه‌اش را بلدید؟ در قسمت نظرات برای دوستانتان بنویسید.

یک نکته کاربردی راجع به شروع برنامه‌نویسی

خواهش می‌کنم یکی یکی! اولین بار که می‌خواستم برنامه‌نویسی یاد بگیرم سه دوره را خریدم و نزدیک به سی کتاب دانلود کردم!

الان که به گذشته نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم آیا این دوره‌ها و کتاب‌ها فرار می‌کردند؟

اگر عشق برنامه‌نویسی را در وجودتان حس کنید حتما دوست دارید خیلی سریع همه‌ی زبان ها را یاد بگیرید. اما این یک اشتباه محض است.

یک زبان را انتخاب و آن را خوب یاد بگیرید. بعد هم بروید سراغ زبان بعدی. تا جایی که زبان مورد علاقه‌ی خودتان را کشف کنید.

چالش امیدوار کننده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی:

می‌دانم به عنوان یک نوجوان قدرت تحلیل خوبی داری. دعوتی به چالش انتخاب امیدوار کننده‌ترین زبان برنامه‌نویسی!

چطوری؟

از نظر من زبان‌های Java – Python -Kotlin – Swift و Rust امیدوار کننده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در آینده‌اند.

نظر تو چیست؟ در نظرات انتخابت را بنویس و دلیلش را هم بگو.

۷- طراح قالب وردپرس، شغل آنلاین برای نوجوانان

طراح قالب وردپرس، سایت های کسب درآمد برای نوجوانان

دنبال یک شغل پردرآمدید؟

خلاق هستید؟

این شغل را به همه پیشنهاد نمی‌کنم. فقط آن‌هایی که عشق برنامه‌نویسی‌اند و کمی هم با UI-UX آشنا هستند.

وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه‌اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید.

بعد از اینکه نوشتن برنامه‌نویسی را یاد گرفتید می‌توانید طراح قالب باشید! به به، من که خودم از این شغل خیلی خوشم می‌آید.

۳ دلیل که چرا باید این شغل آنلاین برای نوجوانان را انتخاب کنی:

  • بیشتر از ۳۰ درصد از وب سایت‌های جهان با وردپرس ساخته شده‌اند.
  • می‌توان گفت که بیشتر از ۵۰ درصد از وب سایت‌های ایرانی از وردپرس استفاده می‌کنند. پس وردپرس به سیستمی بدون رقیب برای وب سایت‌های محتوا محور تبدیل شده و با افزایش این نوع وب سایت‌ها، تقاضا برای طراحی قالب وردپرس نیز افزایش می‌یابد.
  • پس با این آمار گسترده، نیاز برای قالب به روز و مناسب با موضوع وبسایت بسیار بالاست، نه؟

وبسایت‌ها دوست دارند از رقیب‌های خود بهتر باشند. دوست دارند رنگ‌های سایت با هدفشان همخوانی داشته باشد.

دوست دارند لوگوهایشان در جای درستی قرار بگیرد. بعد از بحران کرونا کسب و کارهای آنلاین بیشتر هم شدند. پس این شغل، یک شغل فوق‌العاده است و خیلی هم سخت نیست.

۵ مرحله برای طراحی قالب:

مرحله ۱ – یادگیری ورد پرس:‌ اول از همه باید وردپرس را خوب یاد بگیرید.

مرحله ۲ – آشنایی با برنامه‌نویسی: با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی که در زیر تیتر بعدی اشاره کردم آشنا شوید.

مرحله ۳ – تغییر کدهای دیگران: کدهای قالب‌های دیگران را دست‌کاری کنید و بنابر سلیقه خود، قالبی متفاوت‌تر ایجاد کنید.

مرحله ۴ – طراحی قالب جدید: حالا که تجربه کسب کردید. قالب جدید طراحی کنید. اگر با HTML، CSS، Bootsrap، Jquery آشنا باشید، توانایی ساخت قالب اختصاصی خودتان را دارید. این قالب‌ها می‌تواند برای وردپرس، وبلاگ یا هر نوع سایت دیگری استفاده شود.

مرحله ۵ – تعیین زمینه: زمینه کاری خود را مشخص کنید. این که قالب‌هایی که می‌سازید بیشتر به درد چه نوع وبسایتی می‌خورد را مشخص کنید.

برای طراحی قالب وردپرس به چه زبان‌های برنامه‌نویسی نیاز دارم؟

  • PHP – می‌دانستید خود وردپرس با پی اچ پی نوشته شده!؟ فکرش را بکنید شاید شما متحول کننده بعدی دنیای وبسایت‌ها شوید. اگر هم نه برای قالب سازی به یادگیری این زبان احتیاج دارید.
  • JavaScript – بدون جاوا اسکریپت پویایی وبسایت معنایی ندارد.
  • CSS – سی اس اس همان زیبایی وبسایت است. خیلی از مقالات سی اس اس را لباس وبسایت‌ها معرفی کرده‌اند.
  • HTML – اچ تی ام ال پایه و اساس وب سایت‌هاست و جهت طراحی قالب وردپرس لازم است با این زبان و تکنیک‌های آن به خوبی آشنا باشید.
آیا علاوه بر زبان‌های برنامه‌نویسی به چیز دیگری هم نیاز هست؟

بله، فتوشاپ.

گفتیم برای طراحی حرفه‌ای نیاز به آشنایی به UI-UX هست. فتوشاپ و ادوب اکس دی در این راه کمکتان می‌کنند.

چطور به عنوان نوجوان درآمد اینترنتی کسب کنم؟ معرفی سایت شغل یابی برای نوجوانان

  • می‌توانید در سایت‌های فریلنسری فعالیت خود را شروع کنید.

سایت‌های فریلنسری در ایران مثل: پونیشا، دورکار، کارلنسر، پارس کدرز، حامی ورکس، کاریشه، منکارتو.

جابینجا هم یک سایت پیدا کردن شغل آنلاین برای نوجوانان است.

  • در سایت‌های فروش قالب و افزونه فعالیت کنید و محصولات خود را به فروش برسانید.
  • وب سایت شخصی خود را ایجاد کنید و از طریق آن کسب درآمد کنید.
  • می‌شود برحسب مهارت‌ها و نمونه کارهایتان به استخدام شرکت‌های مختلف درآیید.

۸- تدریس آنلاین، ایده شغل آنلاین برای نوجوانان

تدریس آنلاین، ایده شغل آنلاین برای نوجوانان

از اینکه چیزی را برای کسی توضیح بدهی خوشت می‌آید؟ پس این کار متعلق به تو است.

تدریس آنلاین این روزها خیلی مخاطب دارد. لازمه‌اش هم بیان خوب و تسلط به مطلب است که مطمئنم اگر بخواهی از پس آن برمی‌آیی.

چطور در این شغل آنلاین برای نوجوانان، مخاطب پیدا کنم؟

  • پیج کاری داشته باشید. نمونه‌هایی از تدریس خود را در پیج اینستاگرام خود بگذارید.
  • ویدیوهای تدریس خودتان را در آپارات بارگذاری کنید.
  • برای خودتان اطلاعیه چاپ کنید و برای ارتباط بیشتر افراد با شما، شماره تلفن خود را درج کنید.
  • به دوستان خود زنگ بزنید و از وجود کلاس‌های آنلاین با خبرشان کنید.

۴ راه برای تشکیل کلاس آنلاین:

  1. استفاده از برنامه‌ها: می‌توانید به کمک واتس‌آپ تماس تصویری بگیرید.
  2. استفاده از ابزارهای رایگان گوگل: از گوگل میت استفاده کنید.
  3. سایت‌های ایرانی:‌ از سایت آقا اجازه، کافه تدریس و اسکای روم استفاده کنید.
  4. ساخت وبینار: از نرم افزار ادوبی کانکت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از اپارات کسب درآمد کنیم

۹- فروش آنلاین

شغل های اینترنتی برای نوجوانان

دنبال یک شغل پردرآمد و پرهیجانی؟

مهارت‌های اجتماعی نسبتا خوبی داری؟

فروش آنلاین، یکی از ایده‌های جذاب شغل آنلاین برای نوجوانان است. مردم از بعد از ایام کرونا خیلی بیش از قبل به خرید آنلاین رو آورده‌اند و تو می‌توانی از این فرصت استفاده کنی.

مراحلی که باید برای رسیدن به شغل فروش آنلاین طی کنی:

۱- نیاز سنجی: برای اینکه تصمیم بگیری قرار است چه چیزی بفروشی باید تحقیق کنی. ببینی این روزها مردم بیشتر طرفدار خرید چه وسایلی هستند؟

۲- پرسونا سنجی: هر وسیله‌ای مخاطب خاص خودش را دارد. ممکن است اجسام دکوری خیلی شیک در بین مردم طبقات پایین‌تر طرفدار نداشته‌ باشد اما آدم‌ها در طبقه‌های اجتماعی بالاتر این وسایل را می‌خرند. لباس‌ها بسته به جنس و قیمت طرفداران خاص خودشان را دارند.

مخاطبی که دوست داری به او چیزی بفروشی مشخص کن و سعی کن آن گروه را خوب بشناسی. ببینی قبل از خرید چه کارهایی می‌کنند. مثلا آیا قبل از انتخاب شخص خاصی برای خرید از او تحقیق می‌کنند؟ یا نه. خودشان از طریق شبکه‌های اجتماعی با فروشنده‌های جدید آشنا می‌شوند.

۳- انتخاب مکان فروش: یک شبکه اجتماعی برای فروش خود انتخاب کنید. می‌توانید وبسایت بزنید و یا از اینستاگرام شروع کنید. می‌توانید در واتساپ گروهی به کمک دوستان خود تاسیس کنید.

۴- خرید اجناس: می‌توانی از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر و به‌صورت کلی خرید کنی. می‌توانی به بازارهای بزرگ مثل بازار تهران یا سایر شهرها بروی و اجناست را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنی تا سود ببری.

۵- تبلیغات: در هر مرحله‌ای که باشی لازم است تبلیغات کنی. اول از همه از معرفی خودت به دوست و آشنا شروع کن. بعد می‌توانی تراکت پخش کنی و یا در پیج‌های اینستاگرام تبلیغات کنی.

بیشتر بخوانید: همکاری در فروش دیجی کالا اینستاگرام

مهارت‌هایی که در این شغل آنلاین برای نوجوانان به آن‌ها نیاز داری:

  • فروشندگی به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. یک وقت‌هایی فقط باید جواب افرادی را بدهی که از کنجکاوی به تو پیام می‌دهند. صبور باش، بالاخره نتیجه می‌گیری 🙂
  • اگر بتوانی مخاطبت را شناسایی کنی خیلی موفق‌تری. این که مخاطبت از چه چیزهایی خوشحال و ناراحت می‌شود. چطور باید با این تیپ مخاطب صحبت کرد؟ و …
  • تخفیف‌های دوره‌ای و گذاشتن مسابقه کمک می‌کند رشد کنی. هر چند وقت یک‌بار روی بعضی از اجناست تخفیف بگذار.
  • مناسبت‌ها، شهادت‌ها و .. را تبریک یا تسلیت بگو. سلیقه مخاطبانت را شناسایی کن و از تولد افرادی که دوست دارد صحبت کن. مثلا اگر مخاطبان تو نوجوانان هستند از گروه‌های معروف کره‌ای، خوانندگان جوان، تیپ‌های مد روز و… بیشتر حرف بزن و تولید محتوا کن.
  • اگر شرایطش را داری روبروی دوربین برو. این که مخاطبان چهره‌ات را ببینند و داستانت را بدانند، نظرشان را بیشتر جلب می‌کند.

۱۰- اپراتور وبسایت

استخدام کار اینترنتی برای نوجوانان - اپراتور وبسایت
  • اگر با برنامه‌نویسی و وردپرس آشنا هستی
  • آدم باحوصله و منظمی هستی

حتما به این شغل فکر کن.

اپراتورهای وبسایت مسئول به پاسخ‌گویی به مشتریان هستند. بسته به وبسایتی که دوست دارید در آن اپراتور شوید ممکن است مسئولیت‌های متفاوتی برای شما در نظر گرفته‌ شود.

تخصص‌های ضروری که برای تبدیل شدن به اپراتور وبسایت نیاز دارید:

۱- آشنایی با نگارش درست: از آنجایی که باید به درخواست مشتریان گوش دهید و پاسخ صحیحی به سوالاتشان بدهید پس نگارش فارسی و بیان درست و شفاف بسیار مهم است.

۲- مسلط بودن به قواعد سئوی وبسایت و کار با وردپرس: امروزه اکثر وبسایت‌ها با سیستم وردپرس ساخته‌شده‌اند پس کار کردن و داشتن دانش اولیه از قواعد وردپرس ضروری است.

۳- رعایت نظم در ثبت محتوا: بعضی از اپراتورها همزمان با پاسخ‌گویی به مشتریان باید مقالات و مطالب وبلاگ را هم منتشر کنند. بنابراین نظم و انضباط هم در کار خیلی مهم است.

۴- آشنایی کلی با برنامه‌نویسی: معمولا به انداکی دانش HTML و CSS نیز برای این کار لازم است.

سایت شغل‌یابی برای نوجوانان که می‌توانید آگهی‌های اپراتور سایت را در آن ببینید:

سایت‌های زیر را به عنوان سایت‌های شغل‌یابی برای نوجوانان در نظر بگیرید:

  • جابینجا
  • ایران استخدام
  • کاربوم
  • ای-استخدام

یک تجربه از تحقیق در مورد مشاغل مختلف

یکی از تفریحات من استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین است. من به مشاغل زیادی علاقه دارم. برای همین در لینکدین افراد متخصص در هر شغل را دنبال می‌کنم و می‌بینم در چه دوره‌های شرکت کرده‌اند؟ از کجا کارشان را شروع کردند؟ چه مهارت‌های حرفه‌ای دارند؟

برای اینکه با شغل اپراتور وبسایت یا هر شغل دیگری بیشتر آشنا شوید شما هم می‌توانید مثل من از این شبکه استفاده کنید.

دقت کنید که لینکدین یک شبکه حرفه‌ای است و نباید از مطالبی که در شبکه‌های دیگر پست می‌کنید در این شبکه هم استفاده کنید و یا به هر کسی درخواست دوستی بفرستید.

۱۱- کانال شخصی و تبلیغات، کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان

کانال شخصی ، کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان

آیا خیلی راحت می‌توانی در شبکه‌های اجتماعی مخاطب جلب کنی؟

آیا به فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی عادت داری؟

در این صورت می‌توانی در شبکه‌های اجتماعی مطالب مختلف بگذاری و بعد از این که تعداد فالورهایت بالا رفت تبلیغات قبول کنی.

چطور می‌توانم مخاطبان کانالم را بالا ببرم؟

۱- ادرس مشخص و لوگوی مناسبی داشته‌باشید: داشتن یک لوگوی شخصی و یک آدرس مناسب که قابلیت سرچ داشته باشد را در نظر بگیرید.

۲- محتوای باکیفیت تولید کنید: ممکن است همه دید‌ه باشیم که بعضی از کانال‌ها به هر نحوی تلاش می‌کنند تا فالور جذب کنند. ولی شما محتوای با کیفیت تولید کنید. شاید کمی دیرتر به شهرت برسید اما شهرت شما طولانی‌تر و ماناتر خواهد بود.

مثلا یکی از دوستان من ویدیوهای تد را ترجمه می‌کرد و در کانالش منتشر می‌کرد. خیلی هم درآمد مناسبی از راه تبلیغات داشت.

۳- برنامه زمان‌بندی داشته باشید: مخاطب به تو عادت می‌کند. شاید تعجب کنی اما ادم‌ها حتی از فرسنگ‌ها فاصله به مطالب و حرف‌های تو عادت می‌کنند. داشتن زمان‌بندی کمک می‌کند بهتر در خاطر بمانی و مخاطبانت احساس صمیمیت بیشتری با تو داشته باشند.

۴- در مسیر خود بمانید: اگر کانال خود را با انتشار شعر شروع کرده‌اید در همین مسیر بمانید. اگر کانال شما تحصیلی است و ریاضی آموزش می‌دهید لطفا در مسیر تحصیل بمانید و هر روز یک موضوع جدید انتخاب نکنید. چون پرسوناهای مخاطبان مختلف، متفاوت است و شما نمی‌توانید با یک کانال انواع مخاطب را جلب کنید.

یک پیشنهاد دوستانه

اگر احساس می‌کنید در این کار استعداد دارید می‌توانید در یوتیوب هم کانال بزنید و درآمد بسیار بیشتری داشته باشید.

در دو مطلب زیر کاملا به این موضوع پرداخته‌ایم و نکات جذابی مثل روش‌های افزایش بازدید در یوتیوب یاد می‌گیرید.

برای چه کسانی می‌توانم تبلیغات کنم و پول بگیرم؟

اگر کانال شما طرفداران زیادی داشته باشد آدم‌ها خودشان به شما پیام می‌دهند.

شما می‌توانید برای کانال‌های دیگر تبلیغات کنید و یا حتی از شرکت‌ها پول بگیرید که آگهی استخدامشان را منتشر کنید. خیلی از مغازه‌دارها هم به کانال‌های تلگرامی پیشنهاد تبلیغات می‌دهند.

۱۲- بلاگری و اینفلوئنسری، شغل آنلاین برای نوجوانان

بلاگری و اینفلوئنسری، شغل آنلاین برای نوجوانان

یکی دیگر از شغل های اینترنتی برای نوجوانان ، بلاگری و اینفلوئنسری است.

شما در اینستاگرام می‌توانید بلاگر شوید. از زندگی شخصی خود مطلب گذارید و یا راجع به یک موضوع کمی تخصصی‌تر محتوا تولید کنید.

اگر از اینکه دیده بشوی احساس مثبتی می‌گیری و اعتماد به نفس کافی داری یا فن بیان خوبی داری و مهارت داستان‌پردازی داری، پس حتما به این شغل فکر کن.

چگونه بلاگری را به‌عنوان یک شغل آنلاین برای نوجوانان انتخاب کنیم؟

۱- یک موضوع خاص و یک گروه مخاطب خاص جلب کن: باورت بشود یا نه اینستاگرام ماهانه بیش از ۸۰ میلیون کاربر دارد! از بین این افراد گروهی را جلب کن که بیشتر به محتوای تو می‌خورند. می‌توانی راجع به مد، فیزیک، زیست، لوازم آرایش، زندگی روزانه یا هرچیز دیگری بلاگر شوی ولی حواست باشد که در یک موضوع بمانی.

۲- با بلاگرهای دیگر همکاری کن: همکاری با دیگر بلاگرها حتی شده رفتن دسته جمعی به بیرون و نشان دادن این که با یکدیگر ارتباط دارید یکی از راه‌های افزایش فالور است.

۳- با برندها آشنا شو: اگر کم کم بدون گرفتن پول برندهای خوب را معرفی کنی و نتیجه خوب باشد احتمالا پیشنهادهای تبلیغات بیشتری می‌گیری.

آیا بلاگری واقعا درآمد دارد؟

بلاگری یک شغل آنلاین پردرآمد برای نوجوانان است ولی آنقدر که مردم فکر می‌کنند آسان نیست. اگر دوست نداری محتوای جنجالی و زرد تولید کنی مسیر بلاگری به صبر، حوصله و تلاش مدام نیاز دارد.

الگوریتم‌های اینستاگرام الگویتم‌های سخت‌گیری هستند. برای به چشم آمدن باید هر هفته محتوا تولید کنی، روزانه استوری بگذاری و با مخاطبانت تعامل داشته باشی.

اگر دوست داری یک شبه، یک هفته‌ای و یا حتی دو ماهه به درآمد خوبی برسی نمی‌توانی با بلاگری به این هدف دست پیدا کنی.

برای این کار حتما یک هدف بلند مدت، مثلا سه ماهه و یا شش ماهه تعیین کن.

مثل اینکه من در عرض شش ماه می‌خواهم ۲۰۰۰ فالور فعال داشته باشم.

بیشر بخوانید: آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

«چرا شغل های اینترنتی برای نوجوانان را انتخاب کنم؟» یا «چرا کار کنم؟»

شاید اولین چیزی که بعد از کار به ذهن همه برسد پول در آوردن باشد.

 هرچند داشتن درآمد در زندگی ملاک مهمی است، اما کار کردن در سن کم فواید دیگری هم دارد.

۴ مورد از دیگر فواید کار کردن:

  1. با کار کردن اعتمادبه‌نفس کسب می‌کنی.
  2. کار کردن به‌صورت عملی، تو را به سمت یادگیری مهارت می‌کشاند.
  3. بر روی رشدت در آینده تاثیر می‌گذارد.
  4. اگر امروز کار کنی می‌توانی با آدم‌ها روابطی بسازی که در آینده کمکت می‌کند.
شاید هم شک دارید چه شغلی برای شما مناسب است؟

پس شک ندارم سه مطلب زیر به شما کمک می‌کند:

اگر هم با این سه مطلب پاسخت را نگرفتی در صفحه تست‌های خودشناسی با تعداد زیادی تست‌های روانشناسی خوب آشنا شو. مثلا زدن تست MBTI به من در پیدا کردن شغل مورد علاقه‌ام خیلی کمک کرد.

با خانواده چه کار کنم؟

دوست عزیز می‌دانم که خیلی اوقات خانواده از تو می‌خواهد بر درست تمرکز کنی. تا حدودی حق با آن‌هاست.

برای آن که هم تو راضی شوی و هم خانواده، باید زمانی را برای متقاعدسازی آن‌ها صرف کنی. می‌دانستی متقاعد کردن خودش یک مهارت است که بهتر است یاد بگیری؟

اما چطور راحت‌تر خانواده‌ات را راضی کنی؟ ۴ راهکار عملی برای متقاعد سازی

  1. به آن‌ها نشان بده به اندازه کافی برای درست وقت صرف می‌کنی.
  2. از مزایایی که داشتن شغل در آینده به تو می‌دهد بگو.
  3. مثال‌هایی از اطرافیانی بزن که در نوجوانی کار می‌کنند.
  4. از این بگو که کار کردن می‌تواند برایت تفریح مابین درس‌ها باشد.

مطالب مرتبط

در این مطلب راه های کسب درآمد از شغل های اینترنتی برای نوجوانان را معرفی کردم و با هم منابع رایگان آموزشی را بررسی کردیم. همینطور به شما گفتم چطور نظر مخالف خانواده‌هایتان را تغییر دهید.

برای این که در کسب و کاری موفق شوی باید برای آن زمان صرف کنی. از تجربه کردن نترسی و مدام در پی یادگیری بیشتر باشی. مطمئنم که به زودی راهت را پیدا می‌کنی و حسابی موفق می‌شوی 🙂

در ادامه چند مطلب بدرد بخور معرفی کرده‌ام که میتوانی برای ادامه راه از آن‌ها استفاده کنی.

کسب درآمد از اینترنت

دنیای بزرگ اینترنت، پر از فرصت‌‌های شغلی است مخصوصاً برای نوجوانان.

با استفاده از دو مطلب زیر می‌توانی اطلاعات بیشتری درباره راه‌های کسب درآمد از اینترنت، کسب کنی.

کار در منزل

می‌خواهی در منزل کار کنی و بدنبال کسب درآمد هستی؟

این دو مطلب برای توست!

شغل‌های پردآمد و آینده‌دار

به‌عنوان یک نوجوان نه‌تنها باید نیم نگاهی به کار کردن داشته باشیم، بلکه باید حواسمان به آینده و شغل‌های آن هم باشد.

دو مطلب زیر برای این موارد به تو کمک می‌کند.

کدام یک از شغل‌های معرفی شده را دوست داشتید؟ شما شغل دیگری در ذهن دارید که به دوستانتان معرفی کنید؟



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

20 دیدگاه برای “بهترین ایده‌‌های شغل آنلاین برای نوجوانان – معرفی برترین سایت های کسب درآمد برای نوجوانان

  1. رضا حسینی گفته:

    سلام خسته نباشید
    من میتونم در زمینه تایپ و ترجمه و حتی صدا پیشگی فعالیت کنم
    چیکار باید کنم؟

  2. امید گفته:

    تولید ویدیو در یوتیوب . یه مدت این کارو کردم ولی شکست خوردم.خیلی به طراحی سایت علاقه دارم ولی فکر میکنم که رشته اشباعی هست و خیلی ها توشن .چیکار کنم؟

  3. ناشناس م.ب گفته:

    سلام خیلی ممنون عالی بود تشکر فقط اینکه سایتی میشناسید که کار تایپ و .. داشته باشه چون این پیج های اینستاگرامی همش دزدیه و خسته شدم از بس ثبت نام کردم و الکی بود من تایپم فوق العادس و سریعه

  4. علیرضا گفته:

    سلام خیلی ممنونم واقعا مطلب خیلی مفید و خوبی بود که آگاهی مان رو بالا برد و انگیزه ی کار کردن نیز بیشتر شد

  5. آی اند وب گفته:

    زمان ما وقتی بیکار بودیم یا تعطیلات تابستونی می شد برای اینکه یه کاری یاد بگیریم میرفتیم دم در مغازه بقیه و همینجوری شاگردی می کردیم.الان ولی بچه ها تو سن ما می تونن به راحتی وارد کسب و کارهای آنلاین بشن و درآمد داشته باشند و این عالیه

  6. امیرحسین گفته:

    دمتون گرم بابت ارایه مطلبتون واقعا همه چیز جامع و کامله مخصوصا ارجاعاتی که به سایت های دیگه میدین……..فوقالعاده این

    • سمانه اشرفی گفته:

      خوشحالیم که مطلب برات مفید بوده امیر حسین. برای دوست‌هات هم بفرست تا اون‌ها هم هرچه سریع‌تر کسب و کار خودشون را شروع کنن.

  7. مهدی گفته:

    سلام
    من ۱۲ سالمه میخوام تایپیست بشم
    ولی تایپ ۱۰ انگشتی بلد نیستم ولی ۲ انگشتی رو خیلی سریع مینویسم ایا این شغل مناسب منه؟

    • سمانه اشرفی گفته:

      سلام مهدی، خوشحالم که داری کار خودت را شروع می‌کنی.
      بله، چرا که نه. فعلا همینطوری این شغل را شروع کن و بعد کم کم مهارت‌هات را هم بیشتر کن.
      مطمئنم بزودی می‌تونی ده انگشتی هم تایپ کنی.

  8. ناشناس گفته:

    سلام خیلی عالی بود واقعا تاثیر گذار بود
    الان من 15 سال دارم و همین طوری برای هم تفریح و هم درآمد و اون فوایدی که گفتید تصمیم گرفتم یک یا چند تا از همون کار هایی رو که گفتین رو بکنم اما بديش اینه که به همش علاقه دارم و تو هرکدوم اطلاعات خیلی کمی دارم و مهارت چندانی ندارم الان سوالم اینه که حداقل زمانی که برای یادگیری هرکدوم از رشته ها می خوان رو می شه بگید کدومش بیشتر و بهتر مناسبه که بشه مخفیانه انجام داد و بعد از مدتی و رسیدن به ثباتی اونوقت یهویی خونواده ام رو مطلع کنم ؟
    ممنون می شم اگه هر دو سوالم رو جواب بدید

    • سمانه اشرفی گفته:

      خوشحالم که مطلب را دوست داشتی، به دوست‌هاتم معرفی کن.

      و اما جواب سوالت:

      اول اینکه خیلی خوشحالمون کردی که تو ۱۵ سالگی می‌خوای تلاشت را برای پیشرفت بکنی.
      دوم اینکه خب طبیعیه که کمی دچار سردرگمی باشی چون تجربه‌ای نداری، و این اصلا ایرادی نداره.
      خیلی وقت‌ها آدم خودش را از طریق تجربیاتش می‌شناسه. اگر پادکست کار نکن را گوش بدی می‌بینی که خیلی از آدم‌ها بودن که شغلشون را چندباری در زندگیشون عوض کردن.
      نمی‌گم خوبه یا بد ولی برای بعضی‌ها پیش میاد.( حتی راجع بهش کتاب هم وجود داره، اگر دوست داشتی کتاب گستره از دیوید اپستین را بخون)

      ولی برای اینکه بفهمی احتمالا تو چه زمینه‌ای استعداد داری تا که وقتت تلف نشه، چند تا راه بهت پیشنهاد می‌دم:
      اول از همه ببین چه کاری هست که معمولا خودت را باهاش سرگرم می‌کنی؟ احتمالا تو اون زمینه استعداد بیشتری هم داری. مثال می‌زنم: کسی که از بچگی همیشه‌ی خدا قلم و کاغذ دستش بوده و نقاشی می‌کرده احتمالا استعداد هنری داره. یا نه کسی که بیان خوبی داشته و می‌تونسته بقیه را متقاعد کنه پس احتمال زیاد استعداد فروشندگی داره.
      راه دوم هم اینه که یک مدت کم را برای یاد گرفتن هر کدوم از این مهارت‌ها اختصاص بده ببین به کدوم بیش از همه تمایل داری؟

      می‌دونی دوست من، این که هر چیز چقدر زمان می‌بره کاملا بستگی به خودت داره. دیدی بعضیا دانشگاه میرن ۴ سال وقتشون را می‌ذارن ولی بعدش چیز خاصی بلد نیستن؟ ولی یک نفر دیگه کتابای همون رشته را می‌گیره بصورت خودخوان یک ساله اون موضوع را یاد می‌گیره. (این موضوع راجع به همه‌ی رشته‌ها صدق نمی‌کنه)
      پس به میزان تلاشت بستگی داره، فقط شاید الان اول کاری تدریس درسایی که تا الان خوندی برات راحت‌تر باشه.

      راجع به مخفیانه انجام دادن هم، همه‌ی مشاغلی که معرفی شدن بجز تدریس این قابلیت را دارن. منتهی پیشنهاد می‌کنم آروم آروم و با بیان مناسب این موضوع را با خانوادت هم مطرح کنی. حتما اوایل با مخالفت روبرو می‌شی ولی اگر واقعا از خودت اشتیاق نشون بدی نظرشون تغییر می‌کنه.

    • سمانه اشرفی گفته:

      خیلی خوبه که تایپ کردن را دوست داری محمد صالح. حتما تایپ ده انگشتی را هم یاد بگیر، کمک می‌کنه زودتر پیشرفت کنی.

  9. مهرشاد گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید. واقعا مطلب کمک کننده و متفاوت از سایر مطالب موجود در این موضوع بود و دغدغه ما نوجوانان برای شروع مطرح شده بود. امیدوارم بتونم با کمک این مطلب گزینه مناسب رو پیدا کنم. با تشکر فراوان

  10. عادل گفته:

    سلام بسیار عالی بودن و پیشنهادای خوبی بودن
    فقط ی سوال از نظر شما برای یکن نوجوان 16ساله کدام یک بهترین هست؟

    • سمانه اشرفی گفته:

      خوشحالم که راضی بودین
      دمتم گرم که تو این سن دنبال پیدا کردن یک شغل خوبی
      از نظر من به طور کلی هیچ بدتر و بهتری وجود نداره و باید دنبال چیزی بری که بهش علاقه داری. اگه پادکستای کار نکن رو گوش داده باشی مفهوم انتخاب کاری که دوست داری بیشتر برات جا میفته.(برای گوش دادن به پادکست های کار نکن داخل برنامه های پادکست-مثل کست باکس کار نکن رو جستجو کن.) همینطور میتونی به این صفحه بری:

      رادیو کار نکن

      باید بفهمی خودت از کدوم شغل بیشتر خوشت میاد شخصیتت چطوریه و چه استعدادها و توانمندی هایی رو داری. خلاصش رو بخوام بگم اینکه خودت رو بیشتر بشناس. اگه سمت کاری بری که دوستش داری به راه پول دراوردن هم میرسی.
      در ضمن هنوز شونزده سالته و می تونی اگر که جایی هم اشتباه کردی دنبال یه شغل جدید بری و این خیلی خوبه.
      اگه دوست داشتی استعداد هات رو پیدا کنی یک عالم مطلب خوب در این زمینه منتشر کردیم.

      مثل: استعدادیابی جانسون اوکانر

      تست استعداد سنجی دیسک

      تست استعداد سنجی mbti

      شک ندارم با مشورت کردن، فکر کردن بیشتر، خوندن کتاب ها و مطالب خوب شغل مورد علاقت رو پیدا می کنی. برو جلو

  11. حسن گفته:

    بسیار عالی حداقل از مطالب زردی که توی اینترنت پخش هست بهتر بود و حسابی بهم کمک کرد
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.