دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین پادکست های مدیریتی | معرفی پادکست‌هایی که هر مدیری به آن نیاز دارد

بهترین پادکست های مدیریتی
2/5 - (7 امتیاز)

بهترین پادکست های مدیریتی عنوان این مقاله نیست. بلکه پاسخ به این سواله که:

کجای عالم هستی میشه تجربیات مدیران شرکت‌های خصوصی و ویژگی افراد خلاق در کارآفرینی را یاد گرفت؟ خصوصاُ اگه تجربیاتشون، اینکه کجا راه رو درست رفتن و کجا اشتباه، به اذعان و بیان خودشون باشه؟ از این مهمتر، کجا میشه به آینده‌نگری‌هاشون، به راه‌کارهاشون برای مشکلات مدیریتی و به پیشنهادهاشون گوش کرد؟

اگه به دنبال جواب همه این سوال‌ها هستید، قطعاُ این مطلب میتونه به درد شما بخوره. کافیه یه پلیر پادکست خوب دانلود کنید و گلچینی از بهترین پادکست های مدیریتی رو همیشه در گوشی‌تون داشته باشید.

چرا باید به پاد‌کست مدیریت گوش کنیم؟

پادکست رسانه‌ای است که در سال‌های اخیر خیلی مورد توجه گرفته، آن هم نه فقط به عنوان یک رسانه‌ی اجتماعی، بلکه بستری برای تبادل تجارب و انتقال داده از طریق روایتگری. یک جستجوی ساده در گوگل عزیز نشان می‌دهد در هر زمینه‌ای ده‌ها پادکست در حال انتشار هستند و یا منتشر شده‌اند. از پادکست مدیریت پروژه و بورس گرفته تا آموزش زبان انگلیسی.

در این مقاله سعی بر جمع‌آوری بهترین پادکست های مدیریتی کردیم. از آنجایی که خود نگارنده مدیر یک بیزینس کوچک با ده نفر همکار است، قبل از نوشتن این مقاله مدت‌ها به جستجوی بهترین پادکست های مدیریتی بوده و در آرشیو خود تعدادی از ارزشمند‌ترین‌های آنها را جمع‌آوری کرده است.

لذا با خواندن این مقاله شما فقط با پادکست های مدیریتی آشنا نمی‌شوید، بلکه با بهترین‌هایش از دیدگاه نگارنده آشنا خواهید شد و صد البته که شاید بعضی از آنها را گوش داده باشید ولی در این مقاله سعی بر جمع آوری جامع‌ترین فهرست شده است.

بیشتر بخوانید: پادکست انگلیسی مبتدی رایگان – 7 پادکست انگلیسی برای شروع یادگیری زبان با پادکست

پادکست های فارسی مدیریت

از خود پادکست کارنکن شروع می‌کنیم. والله نه بخاطر اینکه این مقاله در سایت کارنکن منتشر شده است. بلکه بخاطر جمع‌آوری تجارب تعداد زیادی مدیر موفق در ایران. پادکست کارنکن یک آرشیو به روز و انصافاً جامع از مصاحبه با برترین مدیران کشور است.

سخت است میان 46 اپیزود فعلی (که هر دو هفته به روز می‌شود) یکی را انتخاب کرد! پیشنهاد می‌کنم از ابتدا همه اپیزودها رو گوش دهید، اما این سه مورد را چند بار گوش بدهید:

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین پادکست های بورس

مهمترین اپیزود‌های پادکست‌ های مدیریتی در کانال کارنکن

بهترین پادکست های مدیریتی
پادکست های مدیریتی
  • مگر می‌شود به دنبال پادکست مدیریت بود و به دو اپیزود دکتر کلامی هریس در پادکست کارنکن گوش نداد. همین که از ایشان یاد بگیریم ما کارمند نداریم، همکار داریم. خودش برای شروع کافیست.
  • یا به دنبال پادکست مدیریت محصول بود و به اپیزود مهندس محمود زاده گوش نداد.
    اگر به پادکست ایشان گوش دادید حتما از سایتشان کتاب rework  را هم رایگان دانلود کنید و بخوانید. به نظرم مکمل هم هستند. شاید هم مثل نگارنده دو بار پشت سر هم دو اپیزودهای ایشان رو گوش کردید تا باور بفرمایید که باید در مغزمان حک کنیم: Think simple.
  • گفتگو با صدرا علی‌زاده هم یکی دیگر از اپیزود‌های ارزشمندی است که در چند قسمت و در زمان‌های مختلف تهیه شده.
    برای دانشجویان رشته مدیریت یا برای مدیرانی که در ابتدای راه هستند، فکر کردن به نگرش ایشان که در چند اپیزود به آن پرداخته شده بسیار واجب است. برای گوش دادن به کلام ارزشمند ایشان از اولین اپیزود مصاحبه با صدا علی‌زاده شروع کنید.

اگر امکانش برایتان میسر بود گفتگوها را حتماً از کانال یوتیوب کارنکن ببینید. خیلی از مواقع به دلیل حساسیت و هیجان موضوع، دیدن واکنش‌های مدیران در تصویر، بهتر حق مطلب را انتقال می‌دهد.

6 پادکست فارسی دیگر که جزو بهترین پادکست های مدیریتی می‌توانند باشند

بهترین پادکست های مدیریتی - 
پادکست های مدیریتی

1- پادکست 10 صبح

اگر در حوزه پادکست مدیریت منابع انسانی و پادکست مدیریت استراتژیک (خصوصاً در استارت‌آپ‌ها) به دنبال محتوا هستید، پادکست ۱۰ صبح هم کم از پادکست کارنکن ندارد. حتی با سابقه‌تر است. قدیم‌تر مقداری جابجایی «هاست» داشتند ولی تمامی پادکست‌ها در حال حاضر در هاست جدیدشان و در پادکست ساعت 10 قابل گوش دادن است.

2- پادکست فانل

اگر چه پادکست فانل، در حوزه بازاریابی و برند‌سازی فعالیت دارد، اما برای دنبال کنندگان پادکست های مدیریتی نیز توصیه می‌شود. این پادکست صفحه رسمی ندارد اما در تمامی بسترها مانند کست‌باکس، شنوتو و … در دسترس است. کافیت عبارت Funnel Podcast را جستجو بفرمایید.

3- پادکست فوربو

به طور مشابه با پادکست قبلی، برای علاقه‌مندان به پادکست مدیریت محصول و مدیریت کسب و کار ، پادکست فوربو بسیار مفید است. فوربو تمرکز اصلی‌اش بر روی دیجیتال مارکتیگ هست. در واقع اصول این حوزه را قدم‌به‌قدم و به ترتیب و با یک چشم‌انداز اولیه و البته با زبانی ساده ارايه داده است.

4- پادکست دایجست

مفاهیمی چون بورس، سیستم‌های اقتصادی، تاریخ پول، پولشویی، بیت کوین، باز آفرینی سرمایه و بودجه‌ریزی در ایران در پادکست دایجست مفصل شرح داده شده که برای تمامی حوزه‌های مدیریتی و به طور کلی دنبال‌کنندگان پادکست های مدیریت استراتژیک مورد توجه است.

5- پادکست سکه

یکی دیگر از بهترین پادکست های اقتصادی، پادکست سکه است که برای جویندگان پادکست مدیریت مفید خواهد بود. خصوصاُ اپیزود‌های ۴۱ و ۴۲. این پادکست بیشتر مصاحبه محور است، ولی تفکیک مطالب و صحبت‌های تخصصی آن در حوزه اقتصاد واقعاْ به ایجاد یک بینش جدید در مدیران کمک می‌کند.

6- بی پلاس

آخرین پادکست فارسی و از نظر نگارنده یکی از بهترین پادکست های مدیریتی فارسی، B Plus هست که به خلاصه کتاب‌های معتبر و شناخته‌شده در حوزه‌های وسیعی پرداخته است. مسلماً بسیاری از اپیزود‌ها برای علاقه‌مندان به حوزه مدیریت جالب خواهد بود به خصوص اپیزودهای قوی سیاه، کار عمیق و تفکر نامطمئن.

و به احتمال بسیار زیاد، اگر شما این چند اپیزود از پادکست را گوش دهید، طرفدار کل پادکست بی‌پلاس و جناب علی بندری عزیز خواهید شد.

بهترین پادکست های مدیریتی انگلیسی

جدای از لیست پیشنهادی پادکست فارسی مدیریت ذکر شده که انصافاً کیفیت قابل قبولی هم دارند، پادکست های انگلیسی مطلوبی هم هستند که گوش دادن به آنها بی‌منفعت نیست.

از همین ابتدا بگویم باید مهارت قابل قبولی در بخش شنیداری زبان انگلیسی داشته باشید، اما پاد‌کست‌هایی که در لیست بهترین پادکست های مدیریتی انگلیسی معرفی می‌شوند عموماُ، برای شنونده‌های بین‌الملل ساخته شده و گفتار شمرده و متناسبی برای پیگیری‌کننده‌های بین‌المللی دارند.

پادکست Planet money یا همان پاد‌کست سیاره پول بر خلاف اسم‌اش یک پادکست اقتصادی-مدیریتی است که از با سابقه‌ترین پادکست های NPR بوده و خیلی متنوع موضوع‌بندی شده است. مثلاْ در فایل زیر می‌توانید به توضیحات‌شان در خصوص رویه‌های پنهان تورم گوش دهید.

بهترین پادکست های مدیریتی -
پادکست های مدیریتی

در حوزه پادکست های انگلیسی با موضوع مدیریت، می‌شود از پادکست Sway به عنوان یک آلبوم کامل از پادکست مدیریت سازمان ، پادکست مدیریت محصول و پادکست مدیریت منابع انسانی نام برد. بهترین راه برای انتخاب اپیزود مناسب در پادکست Sway، سر زدن به صفحه آنها در نیویورک تایمز است تا لیستی از مصاحبه‌های آنها با مدیران موفق جهان را دید.

حرف آخر

متمم بخوانید. متمم پادکست نیست، اما برای توسعه فردی و اجتماعی واجب است. بسیاری از مدیران و جویندگان مباحث توسعه فردی و مدیریتی مرید محمدرضا شعبانعلی هستند.

اگر چه در بستر شبکه‌های اجتماعی کمتر حضور فعال دارد. اما حیف است از آرشیو پادکست های مدیرتی صحبت کنیم و ارادت خود را به سایت متمم و محمدرضا شعبانعلی نشان ندهیم. حتی برای علاقه‌مندان به پادکست mba نیز شدیداْ توصیه می‌شود.

و البته که صدها پادکست دیگر در حوزه‌های نزدیک به مدیریت، مانند کسب و کار، اقتصاد و استارتاپ و همچنین پادکست توسعه فردی وجود دارد که چند نمونه از آنها را می‌توانید در لینک‌های زیر بررسی کنید:

برای اطلاع از نقش آموزش در حوزه مدیریت منابع انسانی و آشنایی با بهترین پادکست‌های آموزشی سال 1400، مطلب زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید:

اگر صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید، گلچینی از بهترین پادکست‌ها برای شما در مطلب زیر فراهم شده است:

اگر مدیر هستید، گاهی ممکن است فشار کار، انگیزه‌های شما را پایین بیاورد. در این مواقع هیچ چیز مفیدتر از شنیدن یک پادکست فوق انگیزشی نمی‌تواند شما را شارژ کند.

شما هم اگر پادکست های مدیریتی دیگری را می‌شناسید که ارزش گوش دادن دارند، لطفاً در بخش نظرات بنویسید تا به کامل شدن این لیست کمک کنید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.