چگونه در نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات موفق عمل کنیم؟

آشنایی با نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

زمانی که عبارتِ جملات تاثیر گذار در تبلیغات را می‌شنوم ، یاد بعضی از محتواهای تبلیغاتی می‌افتم.

پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق sms به گوشی ما می‌آید که ایرانسل یکی از پایه ثابت‌های آن‌هاست.

زمانی که وارد اینستاگرام می‌شویم؛ تعداد زیادی پست و استوری می‌بینیم که قصد دارند ما را برای فالو کردن پیج ترغیب کنند.

وقتی هم که بعد از مدتی ایمیل خود را باز می‌کنیم؛ با ایمیل‌های تبلیغاتی مواجه می‌شویم که اکثر آن‌ها قصد فروش چیزی را دارند.

حالا سؤال من از شما این است که کدام‌یک از این محتواهای تبلیغاتی واقعاً بر شما اثر می‌گذارد؟

به نظر شما مشکل اصلی در نخواندن آن پیام‌ها چیست؟

فرستنده پیام، گیرنده پیام، ابزار فرستادن پیام یا محتوای پیام؟

به عقیده صاحب‌نظران دنیای تبلیغات، مشکل اصلی در گزینه آخر یعنی محتوای پیام است.

مقاله ما هم دقیقاً در مورد همین موضوع است: چگونگی نوشتن جملات و عنوان های تبلیغاتی جذاب.

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید؛ باید با هنر نوشتنِ جملات تاثیر گذار در تبلیغات آشنا باشید.

در غیر این صورت کسی محتوای تبلیغاتی شما را نخواهد خواند، همانطور که شما پیام‌های تبلیغاتی دیگران را نمی‌خوانید.

قرار است در این مقاله با مطالب زیر آشنا شوید:

بخش اول: کلمات، راه نفوذ به ذهن مشتری

بخش دوم: تکنیک‌های نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

کلمات، راه نفوذ به ذهن مشتری

کلمات، مهم ترین فاکتور برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا گاهی اوقات از محصولات جدیدی استفاده می‌کنید؟

محصولاتی که هنوز دارای اسم‌ورسمی در بازار نبوده و امتحان خود را پس نداده‌اند؟

شاید پاسخ دو سؤال قبلی را بتوان به نوع جملاتِ موجود در تبلیغات آن‌ها دانست؛ یعنی همان قدرت کلمات!

احتملاً شما هم شنیده‌اید که کلمات چه تإثیری بر ذهن ما می‌گذارند.

به طوری که موفقیت یا شکست ما در زندگی، بستگی به کلماتی دارد که می‌گوییم و می‌شنویم.

امروزه اهمیت کلمات، در تبلیغات نیز جای خود را باز کرده است.

به گونه‌ای که طی چندین سال اخیر، علم تبلیغ نویسی نسبت به قبل، سروصدای بیشتری به پا کرده است.

شاید بپرسید که تبلیغ نویسی دیگر چیست؟

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ، به هنر نوشتن متن‌های تبلیغاتی گفته می‌شود.

اگر تمایل دارید که شما را با قسمت کوچکی از این علم قدرتمند آشنا کنم؛ در ادامه همراه من باشید.

تکنیک‌های نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

استفاده از کلمه رایگان، از تکنیک های جملات تاثیر گذار در تبلیغات

استفاده از واژه رایگان، یکی از مهم‌ترین کلمات برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

شاید خیال کنید که به کارگیری کلمه «رایگان» دیگر به اندازه قبل تأثیرگذار نیست.

اما باید این نکته را بپذیرید که همه از چیزهای رایگان خوششان می‌آید. در زبان عامیانه هم شاید شنیده باشید که می‌گویند: «مفت باشه، کوفت باشه!»

شما هم می‌توانید گاهی اوقات از کلمه رایگان برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات استفاده نمایید.

مثلاً می‌توانید که برای محصولات اصلی خود اشانتیون درست کرده و آن‌ها را به‌صورت رایگان به مشتریان خود تقدیم کنید.

درست است که این عمل برای شما هزینه دارد؛ اما در مقابل مشتریان را عاشق خود خواهید کرد. شک نکنید.

محدودیت ایجاد کنید

هیچ کدام از ما دوست نداریم که چیزی را از دست بدهیم.

حالا می‌خواهد که یک ماشین باشد یا یک بسته کبریت.

ایجاد محدویت، یکی از تکنیک‌های دوست داشتنی برای نوشتن عنوان‌ های تبلیغاتی جذاب است.

پارسال همراه یکی از دوستانم که قصد خرید لباس داشت، به یک فروشگاه رفتیم.

پس از خرید؛ فروشنده به دوستم گفت که اگر دفعه بعد از ما خرید کنید؛ 10% تخفیف خواهید داشت.

چند ماه بعد دوستم به من زنگ زد و گفت که می‌خواهم به آن فروشگاه بروم و یک شلوار بخرم.

چون دوست دارم از آن تخفیف استفاده کنم.

شاید هم سایت‌هایی را دیده باشید که هنگام فروش محصولات آموزشی خود، جمله زیر را نوشته باشند:

اگر جزو 50 نفر اول باشید؛ از تخفیف 30% بهره خواهید برد.

جمله بالا دقیقاً همان ایجاد محدودیت است که مخاطبین را برای خرید ترغیب می‌کند.

شما هم گاهی از این تکنیک برای نوشتن متون تبلیغاتی خود استفاده کنید.

استفاده از افعال عملی؛ از تکنیک‌های جذاب برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

یکی از تکنیک‌های تبلیغ نویسی؛ استفاده از تکنیک «اقدام به عمل» یا «Call to action» در متن تبلیغاتی است.

حالا این اقدام به عمل چی هست؟

یعنی اینکه باید خیلی رُک و راست از مخاطب بخواهید که کار مورد نظرتان را انجام دهد.

حالا این کار می‌تواند وارد کردن ایمیل، یا کلیک کردن بر روی دکمه پرداخت برای خرید محصول باشد.

احتمالاً شما هم جملات مشابه زیر را در انتهای یک لندینگ پیج دیده‌اید:

● ایمیل خود را وارد کنید

● خرید محصول آموزشی وردپرس

اطمینان از کیفیت شما

استفاده از واژه ضمانت یا گارانتی، یکی از تکنیک‌های نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

حتماً با واژه‌های ضمانت یا گارانتی آشنا هستید و می‌دانید که این کلمات برای مشتریان اهمیت زیادی دارند.

در هنگام خرید؛ باید بین فروشنده و خریدار حس اعتماد وجود داشته باشد.

به همین جهت، خریدار باید مطمئن باشد که جنس خریداری شد؛ به اندازه عمر مفید خود کار خواهد کرد.

بدین منظور برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات، از واژه ضمانت یا گارانتی استفاده کنید.

به عنوان مثال به جمله زیر که از یکی از سایت‌های معروف آورده‌ام؛ دقت کنید:

● اگر قدم به قدم کارهایی را که می‌گویم انجام دادی و یک تبلیغ نویس حرفه‌ای نشدی، کل هزینه را به حسابت واریز خواهم کرد. (به نقل از این صفحه)

استفاده از عبارت اول شخص

دقت داشته باشید که در هنگام نوشتن جملات تبلیغاتی جذاب، نباید خیلی رسمی صحبت کنید.

برای نمونه دو عنوان تبلیغاتی زیر را در نظر بگیرید:

● آموزش هنر فن بیان توسط استاد مجرب آقای X

● مثل برایان تریسی سخنرانی کن

به نظر شما کدام یک از عناوین بالا برای مخاطب جذاب‌تر است؟ من که از جمله دومی بیشتر خوشم می‌آید.

جمله اولی واقعاً تکراری و کلیشه‌ای شده و آن را زیادی دیده یا شنیده‌ایم.

اما در جمله دومی مخاطب با جمله احساس راحتی کرده و با خودش می‌گوید که: اع! این داره با من صحبت میکنه.

دلیل بیاورید

چرا مخاطب یا خریدار باید از شما خرید انجام دهد؟

این اصلی‌ترین سؤالی است که هر فروشنده‌ای باید از خود بپرسد.

در هنگام نوشتن جملات تبلیغاتی نیز، شما باید برای مخاطب دلیل بیاورید که از شما خرید انجام دهد. چرا؟

به این دلیل که ذهن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که عاشق شنیدن دلیل است.

به عنوان یک نکته خیلی مهم به جمله زیر دقت داشته باشید:

دلیل یا دلایلی را چاشنی محصول یا خدمات خود کنید و مخاطب را قانع کنید که از شما خرید کند.

استفاده از صفت «بهترین»، یک روش خوب برای نوشتن عنوان های تبلیغاتی جذاب

تاکنون چند بار برای شما پیش آمده است که برای یافتن چیزی در گوگل، کلمه بهترین را قبل از آن تایپ کنید؟ مثلاً:

بهترین زبان برنامه نویسی فریلنسری

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

کلمه «بهترین» برای ما جذاب است و همه ما علاقه داریم که از محصول یا خدماتی استفاده کنیم که واقعاً بهترین باشند.

شما می‌توانید این کلمه را هنگام نوشتن جملات یا عنوان‌ های تبلیغاتی جذاب به کار ببرید.

اما قبل از آن باید مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما نسبت به سایرین واقعاً بهترین باشد.

یعنی مزیتی داشته باشد که آن را نسبت به موارد مشابه، خاص کند.

خودتان، خودتان را نقد کنید

‌کسب‌و‌کار‌های کمی وجود دارند که حاضر هستند محصولات یا خدمات خودشان را نقد کنند.

اگر شما این کار را انجام بدهید؛ بدون شک سه هیچ از بقیه جلو هستید.

حتی می‌توانید از مخاطبین خود بخواهید که برند شما را با دیگران مقایسه کنند.

اما اگر خودتان صادقانه این کار را انجام دهید؛ حس اعتماد مخاطبین خود را جلب خواهید کرد.

آن‌ها اعتماد‌به‌نفس شما را ستایش کرده و با جان و دل از شما خرید خواهند کرد.

اما مراقب باشید که بدون دلیل رقبای خود را جلوی مخاطبین بد جلوه ندهید.

چون این کار از شما و برندتان تصویر بدی در ذهن مشتری به وجود می‌آید.

اشاره به مزیت‌ها؛ یک تکنیک کاربردی برای نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات

یکی از اشتباهات افراد در نوشتن جملات تبلیغاتی، بیان کردن ویژگی‌ها (مشخصات ظاهری) است.

در حالی که شما باید به مزیت‌ها (چگونگی حل مشکلات مردم) اشاره کنید.

فرض کنید که سایتی، دوره آموزشی طراحی سایت با وردپرس را تولید کرده و از دو جمله زیر استفاده می‌کند:

این محصول آموزشی دارای 20 فایل صوتی و بالغ بر 6 ساعات آموزش است.

● با خرید این پکیج آموزشی، بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و در کمتر از یک روز یک سایت را طراحی خواهید کرد.

جمله اولی همان ویژگی این محصول آموزشی است که برای مخاطب خیلی جذاب نیست.

اما جمله دومی مزیت محصول است که طی آن مشکلی از مخاطب رفع شده یا چیزی نصیب او خواهد شد.

به نظر شما کدام‌یک از جملات بالا بیشتر برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود؟

درگیر کردن احساسات مخاطب، از رموز نوشتن عنوان های تبلیغاتی جذاب

درگیر کردن احساسات مخاطب، از رموز نوشتن عنوان های تبلیغاتی جذاب

بیش از 95% از خرید‌های انسان‌ها به دلیل تحریک احساسات او رخ می‌دهد. باور نمی‌کنید؟

همین الان چند خرید قبلی‌تان را به یاد آورید و از خود بپرسید که چرا آن خرید‌ها را انجام داده‌اید؟

اگر شما بتوانید احساسات مخاطبین خود را تحریک کنید (در جهت خرید محصول)، فروش خیلی زیادی را تجربه خواهید کرد.

مثلاً به عنوان‌ های تبلیغاتی جذاب زیر دقت کنید:

● 7 اشتباه مرگبار که به سئو سایت شما آسیب خواهد رساند.

● چگونه توانستم با برنامه نویسی، به درآمد 20 میلیون تومان در ماه برسم؟

در مورد اول، احساس ترس در مخاطب ایجاد می‌شود. او مجاب می‌شود که با خواندن مقاله، کارهایی که به سئو سایتش آسیب می‌رساند را انجام ندهد.

در عنوان دومی، احساس کنجکاوی در مخاطب پدیدار می‌شود. بنابراین او مقاله را می‌خواند تا متوجه شود که چگونه می‌توان با برنامه نویسی به درآمد بالایی رسید؟

دغدغه ها و مشکلات مخاطب را می شناسید؟

چگونه می‌خواهید جملات تاثیر گذار در تبلیغات بنویسید، در حالی که از مشکلات و دغدغه‌های مخاطب خود خبر ندارید؟

لطفاً از خودتان کلمه درنیاورید و چیزهایی را در جملات بگویید که مخاطبان دوست دارند از زبان شما بشنوند.

منظورم همان دغدغه‌ها و مشکلاتی است که مخاطبین شما با آن‌ها درگیر بوده و شما قصد دارید با ارائه یک محصول یا خدمت، به آن‌ها کمک کنید.

در این حالت، بهترین کار این است که خودتان را جای مشتری گذاشته و از دید او به مسائل نگاه کنید.

جستجو در سایت‌ها یا خواندن نظرات در پیج‌ها، از دیگر روش‌های شناسایی دغدغه‌ها و مشکلات مخاطبین است.

اما نکته مهم این است که وارد سایت‌ها یا پیج‌هایی شوید که مخاطبین شما در آن‌جا حضور دارند.

مطالب مرتبط با جملات تاثیر گذار در تبلیغات

تبلیغات دارای اصولی است و باید طبق آن پیش رفت و عمل کرد. موضوعی که خیلی از افراد از آن آگاه نیستد یا اینکه فکر می‌کنند که آگاه هستند!

مقاله زیر شما را گام به گام با اصول تبلیغات آشنا خواهد کرد و پیشنهاد می‌کنم که آن را از دست ندهید.

خلاقیت در تبلیغات، مثل روح در جسم است. هر چقدر شما خلاق‌تر باشید؛ تبلیغات شما اثر گذار‌تر خواهد بود.

با مطالعه مقاله زیر و عمل به توصیه‌های آن، خلاقیت از ویژگی‌های شما خواهد شد.

احتملاً با واژه‌هایی مانند مشتری‌مداری و مشتری‌نوازی آشنا هستید.

طرز برخورد شما با مشتری و انجام این کار به بهترین روش، یک گام مؤثر در تبلیغ کسب‌و‌کار شما است.

در مطلب زیر، یاد خواهید گرفت که چگونه مشتریانتان را عاشق خود کنید.

آخرین دفعه که با خواندن یک جمله تبلیغاتی، اقدام خاصی را انجام دادید؛ چه زمانی بود؟
چه عاملی باعث شد که آن جمله تبلیغاتی بر روی شما اثر بگذارد؟
از نظر شما با استفاده از چه کلمات دیگری می‌شود جملات تاثیر گذار در تبلیغات نوشت؟
خوشحال می‌شویم که نظرات شما را در این صفحه ببینیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هدیه کارنکن به شما

دوره جذاب و کاربردی اشتباهات رایج در طراحی مسیر شغلی

دوره طراحی مسیر شغلی

روشی مطمئن تست‌شده کاربردی برای طراحی و بازطراحی مسیر شغلی