سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی چقدر است؟

سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی

شما هم دنبال این هستید که بدانید میزان سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی چقدر است؟

آیا می‌توانید هزینه راه اندازی لوازم خانگی را برآورد کنید؟

فکر می‌کنید چطور می‌توان این هزینه‌ها را مدیریت کرد تا از طریق آن سود بیشتری در مغازه داری ببریم؟

نگران نباشید!

اگر برای شما هم این سوال‌ها ذهن‌تان را مشغول کرده جای درستی آمده‌اید. چون قرار است در ادامه این مطلب به این سوالات پاسخ داده شود.

فهرست مطالب

1- هزینه راه اندازی لوازم خانگی

هزینه راه اندازی لوازم خانگی

هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید هزینه راه اندازی لوازم خانگی یک مقدار مشخص است.

چون قیمت‌ها در ایران متغیر هستند و باز این مقدار در شرایط و مکان‌های مختلف تفاوت دارد.

اما اینکه برای کجا باید هزینه صورت گیرد چیز ثابتی است که در ادامه به فهرستی از هزینه‌های راه اندازی مغازه لوازم خانگی خواهیم پرداخت.

هزینه محل فروشگاه لوازم خانگی چقدر است؟

انتخاب بهترین مکان برای راه اندازی لوازم خانگی باید در الویت شما باشد.

هر چه مغازه شما در محل رفت‌وآمد مردم باشد از آن طرف مشتری بیشتری به مغازه خود جذب می‌کنید.

خب مسلماً برای خرید چنین جایی هم نیاز به صرف هزینه بالاتری دارید.

با این حال شما می‌توانید با اجاره یک مغازه شروع کنید. این‌گونه هزینه کمتری می‌پردازید.

اما در این صورت هم شما غیر از هزینه رهن مغازه هزینه اجاره ماهیانه را هم باید در لیست هزینه‌های‌تان لحاظ کنید تا به مشکل برنخورید.

مقدار این هزینه در جدول لیست هزینه راه اندازی لوازم خانگی آمده است که این مقدار در شهرهای بزرگ‌تر مثل تهران بیشتر هم می‌باشد.

چقدر از هزینه راه اندازی لوازم خانگی شامل تأمین محصولات می‌شود؟

خب وقتی خیال‌تان از محل مغازه مطمئن شد باید سراغ تأمین لوازم خانگی بروید.

برای تأمین لوازم خانگی شما سه تا راه دارید:

  • اقدام به اخذ نماینگی فروش یک شرکت یا یک برند خاص کنید.
  • لوازم خانگی موردنظرتان را از طریق تولیدکننده یا واردکننده بخرید.
  • یا از طریق عمده‌فروشان اجناس‌تان را تأمین کنید.

پیشنهاد ما برای شروع کار اخذ نماینگی فروش است. به این دلیل که هزینه کمتری بر دوش شما می‌گذارد.

بعضی از شرکت‌ها هزینه تأمین لوازم خانگی و حتی هزینه حمل‌ونقل محصولات‌شان را هم از شما نمی‌گیرند.

بنابراین برای شروع کار این روش مناسب است.

اما چون تهیه از یک یا چند برند خاص صورت می‌گیرد و تنوع محصولات پایین می‌آید در ادامه کار بهتر است که رویه را عوض کنید.

در روش دوم تأمین لوازم خانگی شما محصول را به قیمت کارخانه خریداری می‌کنید و در نتیجه ارزان‌تر است اما شما باید محصولات را به تعداد بالا خریداری کنید.

برای این کار باید هزینه بیشتری هم بیردازید و همچنین فضای نگه‌داری این تعداد از محصول را داشته باشید که احتمالاً برای شروع این گزینه کمی دور از دسترس است.

راه بعدی خرید از طریق عمده‌فروشان لوازم خانگی است.

ساختن شبکه ارتباطی با آن‌ها و خرید و فروش به صورت نسیه و از طریق چک مزیتی است که این روش به دنبال دارد.

شما می‌توانید با روش اول شروع کنید و بعد از اینکه کمی در کارتان ییشرفت کردید به فکر خرید از عمده‌فروشان بیفتید.

هزینه کسب مجوز راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی چه مقدار است؟

یکی دیگر از هزینه‌هایی که برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی باید پرداخت کنید هزینه جواز کسب مغازه‌تان است.

این کار از طریق سایت اصناف صورت می‌گیرد.

شما از طریق این سایت می‌توانید مدارک‌تان را ارسال کنید و بعد از تأیید آن‌ها مجوز مربوطه را با پرداخت هزینه مشخص شده دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که این هزینه با توجه به محل تأسیس فروشگاه‌تان و موارد دیگر متغیر است.

همچنین مدت زمان اعتبار هر مجوز کسبی ده سال می‌باشد که پس از اتمام آن با پرداخت هزینه‌ای مشخص می‌توان آن را تمدید نمود.

چه میزان از هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی به بازایابی و تبلیغات تعلق می‌گیرد؟

سرمایه لازم برای فروش لوازم خانگی

شما برای پیشرفت در کارتان لازم است روی تبلیغات و بازایابی مغازه‌تان هم وقت و هزینه بگذارید.

انواع روش‌های تبلیغات برای یک مغازه لوازم خانگی عبارت است از:

  • تبلیغات چاپی مثل چاپ بروشور، تراکت، پوستر و غیره.
  • تبلیغات محلی و دهان به دهان
  • تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات در فضای وب
  • بازایابی از طریق ارسال پیامک

بهترین روش تبلیغات این است که به جای پرداخت هزینه‌های بالا برای چاپ پوستر و یا احداث بیلبوردهای تبلیغاتی از ظرفیت مناسب شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

مثلاً شما از طریق همین اینستاگرام می‌توانید مشغول به تولید محتوا در زمینه محصولات لوازم خانگی شوید و زمان کوتاهی مخاطبان زیادی را جذب کنید.

هزینه پرداخت مالیات چطور حساب می‌شود؟

مشکلی که خیلی از فروشندگان لوازم خانگی با آن درگیر هستند پرداخت مالیات است.

شما باید هزینه مالیات را هم به لیست هزینه‌هایی که برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی در نظر گرفته‌اید اضافه کنید.

پرداخت هزینه مالیات به صورت سالیانه از طریق اظهارنامه‌های مالیاتی صورت می‌گیرد.

البته این مقدار بستگی به میزان درآمد شما دارد که هر چقدر بیشتر باشد مسلماً مالیات بیشتری باید پرداخت کنید.

هزینه‌های جانبی مغازه لوازم خانگی شامل چیست؟

بخشی از هزینه باقیمانده شامل هزینه‌های جانبی حساب می‌شود.

شما هر چقدر در کارتان رشد می‌کنید و جلو می‌روید هزینه‌های بیشتری بر دوش‌تان اضافه می‌شود.

گاهی این هزینه‌ها از اتفاقاتی است که پیش‌بینی نشده هستند.

مثل سوانح طبیعی از جمله سیل، آتش‌سوزی، زلزله و غیره.

که صد البته باید به فکر بیمه کسب‌وکارتان هم باشید و این خودش از جمله هزینه‌های جانبی به حساب می‌آید.

همچنین پرداخت هزینه‌های زیر را می‌توان به لیست هزینه‌های جانبی اضافه کرد:

  • پرداخت هزینه طراحی و اجرای مغازه
  • هزینه دکوراسیون و تابلوی مغازه
  • هزینه ماهیانه قبوض
  • پرداخت حقوق و بیمه کارکنان در صورت استخدام افراد
  • هزینه افتتاحیه فروشگاه
  • هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش مغازه

2- سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی

سرمایه لازم برای مغازه لوازم خانگی

سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی مقدار ثابتی ندارد و می‌تواند در شرایط مختلف متفاوت باشد.

این مقدار با توجه به فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند.

از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در چه مکانی مغازه را احداث می‌کنید؟
  • تأمین لوازم خانگی را به چه صورت انجام می‌دهید؟
  • چه برندهایی از لوازم خانگی را تأمین می‌کنید؟
  • میزان جمعیت شهری که در آن مغازه را تأسیس می‌کنید چقدر است؟
  • هزینه‌های مربوط به ظاهر فروشگاه‌تان چقدر است؟

بنابراین نمی‌توان مقدار ثابتی از سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی را تعیین کرد.

اما با این حال مقداری که به طور تقریبی برای راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی قابل محاسبه است در جدول زیر نمایش داده شده است:

جدول محاسبه سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی :

هزینهحدود مبلغ(تومان)
رهن و اجاره فروشگاه 150,000,000
طراحی و اجرای مغازه 30,000,000
تأمین لوازم خانگی 200,000,000
جواز کسب و تبلیغات 10,000,000
تابلو و ظاهر مغازه 20,000,000
مجموع 410,000,000

بنابراین می‌توان گفت حداقل مبلغ 400 میلیون تومان به طور میانگین سرمایه لازم برای مغازه لوازم خانگی موردنیاز است. هر چند که این مقدار با توجه به فاکتورهای مختلف متغیر می‌باشد.

3- روش‌های کاهش و مدیریت هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی

هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی

برای مدیریت هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی لازم است شما همین ابتدا برای این کار برنامه داشته باشید.

این برنامه متناسب با ایده‌ای که برای مغازه‌تان در نظر گرفته‌اید و مزیتی که مغازه شما را متمایز می‌کند می‌تواند متفاوت باشد.

در واقع منظورمان همان تصویری است که از فروشگاه‌تان در ذهن دارید.

ممکن است کیفیت برای شما حرف اول را بزند یا شاید روی ظاهر خلاقانه مغازه‌تان فکر می‌کنید.

یا شاید اعتماد مشتری را سرلوحه کارتان قرار می‌دهید.

البته که همه این موارد مهم هستند اما ما می‌خواهیم به خاطر یک مزیت خاص شناخته شویم تا مشتری ما را با آن مزیت بشناسد.

پس شما هر هدفی که از این کار دنبال می‌کنید متناسب با آن هزینه‌های شما هم عوض می‌شود.

بنابراین تصویری که از این هدف داریم هر چه شفاف‌تر باشد تکلیف هزینه‌هایمان روشن‌تر می‌باشد.

اما بعضی از هزینه‌ها هستند که لازم است مدیریت شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی

ممکن است بعضی از فروشندگان لوازم خانگی در ابتدای کار به دنبال یک یا چند نیروی کار ماهر برای اداره مغازه‌شان باشند.

قطعاً استخدام افراد برای این کار بسیار می‌تواند روند پیشرفت ما را سرعت بخشد.

در این صورت ما می‌توانیم با ذهنی بازتر به مسائل مختلف فروشگاه بپردازیم و کار مغازه‌داری را بر عهده دیگر افراد قرار دهیم.

اما پیشنهاد ما این است برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود حداقل برای شروع کار، خودتان وظیفه فروش را بر عهده بگیرید.

اگر مهارت فروش ندارید سعی کنید که آن را یاد بگیرید.

به هر صورت اگر می‌توانید خودتان اداره کننده مغازه باشید تا بهتر هزینه‌های‌تان را مدیریت کنید.

کاهش هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی از الزامات یک کسب‌وکار هستند.

شما مجبورید برای افزایش مشتریان‌تان با هر ابزاری که شده صدای خود را به گوش آن‌ها برسانید.

اما مسئله اینجاست که این کار می‌تواند هزینه بالایی از شما بگیرد.

مثلاً می‌توانید پول زیادی برای بیلبوردهای تبلیغاتی بدهید.

یا با پرداخت هزینه‌های بالا به افراد مشهور یا شرکت‌های تبلیغاتی برای تبلیغ فرشگاه‌تان اقدام کنید.

اما بهتر است به جای صرف چنین پول‌هایی روی همان هدفی وقت بگذارید که کمی بالاتر هم درباره‌اش توضیح دادیم.

یعنی چیزی در ذهن‌تان از ایده فروشگاه لوازم خانگی دارید.

مثلاً روی کیفیت محصولات‌تان خیلی توجه دارید پس لازم است هزینه‌هایتان را روی آن کار بگذارید.

یا حتی می‌توانید به تبلیغات کم هزینه‌تر مثل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی رو آورید.

توجه به ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی

یکی از روش‌های جدید پول در آوردن کسب‌وکارهایی است که از طریق فضای مجازی به وجود آمده‌ و امروزه بمباران هم شده‌اند.

شاید بتوان گفت که ما هر روزمان را با تعدادی از این کسب‌وکارها را سر می‌کنیم.

چیزی که مشخص است این است که ما داریم می‌بینیم که خیلی از افراد از این طریق به نتیجه رسیدند.

ما می‌توانیم از طریق ظرفیتی که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده به رشد کسب‌وکارمان در این فضا فکر کنیم.

تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام روشی موثر و پربازده نسبت به تبلیغات سنتی است.

هزینه کمتری هم پرداخت می‌کنید اما اثربخشی بیشتری برایتان دارد.

همچنین فروش محصول از طریق فروشگاه اینترنتی و یا پیج اینستاگرام هم مزیتی است که با صرف هزینه و انرژی کمتر شما را به مشتری و طبیعتاً سود بیشتر می‌رساند.

اگر هنوز مردد هستید که با وجود داشتن مغازه می‌توانید یک پیج اینستاگرام هم داشته باشید و در کنارش به درآمد بالاتر برسید پیشنهاد می‌کنم ویدئوی کوتاه زیر را ببینید که در این زمینه مرتبط است:

کلام آخر

خب به انتهای مطلب‌مان رسیدیم. امیدواریم از خواندن این مطلب خسته نشده باشید.

این مطلب در مورد میزان سرمایه لازم برای فروشگاه لوازم خانگی بود و در آن از هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی و روش‌های مدیریت این هزینه‌ها هم حرف زدیم.

در پایان چند مطلب مرتبط با مغازه داری را برایتان معرفی می‌کنیم:

تاسیس فروشگاه لوازم خانگی

خب در این مطلب ما در مورد سرمایه لازم برای مغازه لوازم خانگی صحبت کردیم. اگر هنوز نمی‌دانید که چطور یک مغازه لوازم خانگی را راه اندازی کنید مطلب زیر به دردتان می‌خورد:

راه اندازی فروشگاه تعمیرات لوازم خانگی

همچنین یکی دیگر از مشاغل مرتبط به این حوزه مغازه تعمیرات لوازم خانگی است. داستان این شغل کمی متفاوت‌تر است. چون شما باید به کارهای فنی علاقه داشته باشید . پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنیدک

چه مغازه‌هایی در ایران درآمد بالا دارند؟

اگر دنبال پیشرفت در شغل‌های مغازه داری هستید لازم است بدانید چه مغازه‌هایی می‌توانند بیشترین درآمد را داشته باشند. پس حتماً مطلب زیر را از دست ندهید:

مطلبی که خواندید در مورد سرمایه لازم برای فروش لوازم خانگی بود. امیدوارم که این مطلب را پسندیده باشید. شما هم می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. خوشحال می‌شویم از تجربه‌هایتان برایمان بگویید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هدیه کارنکن به شما

دوره جذاب و کاربردی اشتباهات رایج در طراحی مسیر شغلی

دوره طراحی مسیر شغلی

روشی مطمئن تست‌شده کاربردی برای طراحی و بازطراحی مسیر شغلی