دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

از شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی تا 20 شعار تبلیغاتی شرکت‌ های خارجی

شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی
Rate this post

ساخت شعار تبلیغاتی اثرگذار و یا ایجاد یکی از شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی که ماهیّت و هدف برند شما را تعریف کند و واقعاً آن را در ذهن مشتریان شما تثبیت کند، بسیار دشوار است، لذا نمی‌توان به راحتی روی این شعارها ارزش‌گذاری کرد.

با این حال، نمی‌توان انکار کرد که برخی از این شعارها و شعارهای به یاد ماندنی، می‌توانند مسئولیت میلیون‌ها تومان هزینه تبلیغاتی مشابه (یا احتمالاً بیشتر) را به‌عهده بگیرند، زیرا در طول سال‌ها در جلب توجه مصرف‌کنندگان جدید موثر بوده‌اند.

این به معنای تأثیر مثبتی که یک شعار جذاب می‌تواند در جهت هدایت کسب‌وکار تکراری بیشتر از سوی مشتریانی که قبلاً برند شما را تجربه کرده‌اند، داشته باشد، نیست.

به هر شکلی که به شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی نگاه کنید،ارزش غیرقابل انکاری وجود دارد که می‌توانید شعاری به یاد ماندنی بسازید که مردم بخواهند آن را به اشتراک بگذارند و اینکه از نظر ذهنی به یک نیاز خاص در زندگی خود متصل شوند.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی

در ادامه مطلب تعدادی از شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی را برای شما عزیزان گرد آورده‌ایم تا کمی با فضای شعارهای تبلیغاتی آشنا شوید.

لازم به ذکر است که هر شعار، برای مخاطبین هدف خود طراحی شده و ممکن است برای کسب‌وکارهای دیگر بی‌معنی باشد.

1- امرسان: زیبا، راحت و مطمئن

2- هیمالیا: هیمالیا بر قله زیبایی‌ها

3- شادنوش: شاد نوشیدن رسم ایرانیان و پارسیان است

4- چسب رازی: همه مردم راضی از چسب رازی

5- کاشی عقیق: کاشی عقیق، انتخاب دقیق

6- وینتک: پنجره یک

7- سیم کارت تالیا: بگو، بخند و زندگی کن

8- کاله: صبحی که نکوست، از پنیرش پیداست

9- آسان‌پرداخت: آپ، اتفاقی نو در تلفن همرا شما است

10- راسان: همراه سرد و گرم زندگی

11- دلوسه: مزه‌ی زندگی

12- گلشن: با آب‌میوه گلشن نوبرش رو آوردیم

13- سینره: دانش در آینه طبیعت

14- فامیلا: بیشتر با فامیلا و کمتر در آشپزخانه

15- مرسی: مرسی مامان

16- کاچیران: ما یک خانواده هستیم

17- اتک: پاک کننده تک

20 شعار تبلیغاتی شرکت‌ های خارجی

شعار تبلیغاتی شرکت‌ های خارجی

حالا سری هم به شرکت‌های خارجی می‌زنیم تا ببینیم که این شرکت‌ها چه شعارهای تبلیغاتی برای معرفی خودشان انتخاب کرده‌اند.

ممکن است ترجمه بعضی از شعارها نتوانند هدف را به مخاطب فارسی‌زبان القا کنند. از این‌رو جملات انگلیسی رو هم قرار دادیم تا اصل شعار تبلیغاتی درک شود.

1- دیزنی لند: “شادترین مکان روی زمین” ( The happiest place on Earth )

این یکی از جذاب‌ترین شعارهای برند امروزی است که ریشه‌های آن به روزهای اولیه بازگشایی اولین پارک در آناهیم، ​​کالیفرنیا بازمی‌گردد.

 در حالی که به نظر می‌رسد منبع دقیق اینکه چه کسی این شعار را ابداع کرده است در تاریخ گم شده، اما برای چندین دهه است که بر سر زبان مردم قرار دارد.

2- نایک: “فقط انجامش بده” ( Just do it )

این شعار که توسط یکی از آژانس‌های تبلیغاتی این شرکت در سال 1988 ابداع شد، بسیار کنش‌گرا است و در انتقال یکی از پیام‌های اصلی برند نایک، یعنی ابزارهایی برای فعال‌بودن و عملکرد بهتر به مردم، بسیار عالی عمل می‌کند.

3- De Beers: “الماس برای همیشه الماس است” ( A diamond is forever )

به گفته Advertising Age، این شعار، شناخته‌شده‌ترین شعار قرن بیستم است، 73 سال پس از ایجاد آن، حدود 90 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی هنوز هم ادعای آشنا بودن این شعار را دارند.

4- مسترکارت: “چیزهایی وجود دارد که با پول نمی‌توان خرید. برای هر چیز دیگری، MasterCard وجود دارد.” ( There are some things money can’t buy. For everything else, there’s MasterCard )

این شعار، که عنوان کمپین «بی‌ارزش» برند کارت اعتباری را داشت، از سال 1997 شروع شد و به سرعت از طریق یک سری تبلیغات تلویزیونی و کمپین‌های بزرگ‌تر که در نهایت به بیش از 200 کشور در سرتاسر جهان گسترش می‌یافتند، مورد توجه قرار گرفت.

شعارهای خارجی و معروف دیگر

5- سامسونگ: “کاری که نمی‌توانید را انجام دهید.” (Do what you can’t)

از سال 1938، این شرکت فناوری نوآوری در دسته‌بندی محصولات از گوشی‌های هوشمند گرفته تا دوربین‌ها، تلویزیون‌ها، لوازم خانگی، گجت‌ها، ساعت‌ها و موارد دیگر داشته است. این شعار نسبتاً جدید از سال 2017 استفاده می‌شود.

این شعار واقعاً رسالت برند را در کمک به مشتریان خود برای انجام کارهایی که اخیراً غیرممکن بود، نشان می‌دهد. آنها سخت کار می‌کنند تا به عنوان مهندس، مخترع و حل‌کننده مشکل دیده شوند.

6- BMW: “ماشین رانندگی نهایی.” ( The ultimate driving machine )

این خودروساز مشهور آلمانی با این شعار جذاب هنگامی که از طریق یک سری کمپین‌های بازاریابی گسترده در سال 1973 معرفی شد، با هدف‌ قراردادن نسلی از آمریکایی‌ها که به دنبال خودرویی بودند که بتوانند به آن افتخار کنند، بلافاصله به موفقیت دست یافت.

7- آل استیت: “شما در دستان خوبی هستید.” ( You’re in good hands )

شعار این شرکت بیمه از دهه 1950 مطرح شد، زمانی که یکی از مدیران ارشد فروش این برند، بر اساس جمله مشابهی که برای اطمینان‌دادن به همسرش هنگام بردن فرزندانش به دکتر استفاده می‌کرد، این عبارت را ابداع کرد.

8- اوبر: “به راه دلخواه حرکت کن. ( Move the way you want )

غول جهانی به اشتراک‌گذاری خودروهای سواری که در حال حاضر بیش از 63 میلیارد دلار ارزش دارد، در چند سال گذشته در مورد رفتار آنها با رانندگان و کارکنان شرکت‌ها فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. 

در واکنش به تصویر عمومی پر سر و صدا، آنها اخیراً شعار برند خود را نیز به روز کردند. آنچه که قبلاً “راننده خصوصی همه” بود، به پیام فراگیرتر تبدیل شده است،

“آنطور که می خواهید حرکت کنید”، که هدف آن ارائه لحنی قابل دسترس، دوستانه و مرتبط‌تر به شرکت است.

چند شعار جذاب و جالب دیگر

9- capital One: “در کیف پول شما چیست؟” ( ?What’s in your wallet )

از سال 2000، Capital One خدمات کارت اعتباری خود را با این شعار جذاب تبلیغ می‌کند و در نهایت از آن برای تبلیغ سایر خدمات بانکی و مالی خود از طریق یک سری کمپین‌ها با حضور جنیفر گارنر استفاده می‌کند.

10-گیتورید: “این در تو هست؟” (?Is it in you)

“”

اگرچه ممکن است امروز مانند گذشته طنین‌انداز نباشد، این شعار جذاب که در سال 2013 بازنشسته شد، طراحی شده بود تا روح کاوشگر قوی و یافتن یک نیروی محرکه داخلی برای موفقیت را به تصویر بکشد.

یک اصل مهم برای موفقیت خط محبوب نوشیدنی‌های ورزشی پپسیکو. این خط به خوبی کار می کند زیرا با ذهنیت مخاطبان هدف Gatorade از علاقه‌مندان به ورزش و تناسب اندام صحبت می‌کند.

11- مرغ سرخ شده کنتاکی: “انگشت لیسیدن خوبه.” ( Finger lickin’ good )

باور کنید یا نه، طبق گزارش‌ها، این شعار به یاد ماندنی توسط یک مدیر رستوران که در آن زمان رستوران زنجیره‌ای کوچک فست‌فود در دهه 1950 بود، ایجاد شد. 

همانطور که داستان پیش می‌رود، بنیانگذار KFC، «هارلند سندرز» اغلب در تبلیغات اولیه شرکت ظاهر می‌شد و در پس‌زمینه صحنه یک بشقاب مرغ سرخ‌شده می‌خورد.

 پس از پخش یکی از تبلیغات، زنی با شبکه تلویزیونی تماس گرفت و شکایت کرد که “آقای هارمن انگشتانش را می‌لیسد!” پس از آن، یکی از صاحبان امتیاز در آریزونا به طور خودجوش پاسخ داد، “خب، این خوب است”.

12- قطب‌نما: “اجازه دهید شما را به خانه راهنمایی کنیم.” (Let us guide you home)

این شرکت فناوری در حوزه املاک و مستغلات در سال 2012 وارد صحنه شد، اما به سرعت وارد ده‌ها بازار برتر املاک و مستغلات در سراسر ایالات متحده شد.

 شعار برند آنها با تمرکز زیاد بر این‌که چگونه فناوری می‌تواند فرآیند خرید و فروش خانه را بسیار آسان‌تر و بدون دردسر کند، به وضوح مأموریت و لحن کلی شرکت آنها را نشان می‌دهد.

شعار برندهای معروف خارجی

13- Airbnb: «به هر جایی تعلق داشته باشید». (Belong anywhere)

این شعار برند در سال 2014 پس از اینکه پلتفرم اجاره‌ای کوتاه‌مدت میلیارد دلاری متوجه شد که مشتریان از خدمات آن‌ها به عنوان چیزی فراتر از ابزاری برای آسان‌تر کردن سفر استفاده می‌کنند، مطرح شد. 

قبل از اتخاذ این شعار، شعار اصلی آنها “مثل انسان سفر کنید” بود، اما تخیل مجدد برند با شعار جدیدشان شامل یک تجدید بصری بزرگ و یک فشار مداوم به سمت تفکر جدید بود.

14- ورایزون: «حالا صدای من رو می‌شنوی؟ خوبه.» ( Can you hear me now? Good )

این عبارت جذاب که در سال 2002 برای همراهی با یک کمپین تبلیغاتی عظیم تلویزیونی ایجاد شد، توسط بازیگری استفاده شد که این خط را در طول یک مکالمه تلفنی، بارها و بارها در حین قدم زدن در تنظیمات مختلف تکرار می‌کند.

این کار نشان می‌دهد که او در حال آزمایش و تلاش برای یافتن مکانی است که در آن وجود دارد. او البته نمی تواند هیچ کدام را پیدا کند.

15- دانکین دونات: “آمریکا روی دانکین می دود” ( America runs on dunkin )

یکی از شعارهای هوشمندانه‌تر در این فهرست، کمپین «آمریکا روی دانکین می‌دود» است. ایده این شعار تبلیغاتی این است که قهوه، مانند سوخت خودرو عمل می‌کند.

 این شعار به طور قابل توجهی با موقعیت یک رقیب برتر، استارباکس، که بر فروش مصرف قهوه به عنوان یک سبک زندگی تمرکز دارد، متفاوت است.

16- گندمی: “صبحانه قهرمانان” ( Breakfast of champions )

این نام تجاری غلات از سال 1927 زمانی که آنها شروع به تبلیغات با تیم‌های بیسبال در لیگ کوچک کردند، خود را از نزدیک با مارک‌های ورزشی مرتبط کرده است.

 مدت کوتاهی پس از آن، یک آژانس تبلیغاتی مینیاپولیس یک جعبه Wheaties را روی یک کاغذ برای کمپین آتی ترسیم کرد.

لحظه‌ای فکر کرد و نوشت : Wheaties-The Breakfast of Champions که از آن زمان تاکنون شعار اصلی خط تولید غلات بوده است.

شعارهای تبلیغاتی جذاب از برگرکینگ تا تویوتا

17- برگر کینگ: “آن را به دلخواه خود داشته باشید” (Have it your way)

یکی دیگر از شعارهای تبلیغاتی و خلاقانه و لذت‌بخش در این رقابت، برگر کینگ است که از این شعار جذاب در اوایل دهه 1970 پرده‌برداری کرد،

18- American Express: “زندگی را بدون این، زندگی نکنید.” (Don’t live life without it)

شعار تجاری جدید Amex با لحنی کاملاً ماجراجویانه‌تر و جذابیت تازه برای مخاطبان جوان‌تر، بر روی یکی از شعارهای کلاسیک قبلی این شرکت یعنی “بدون آن از خانه خارج نشوید” بازی می‌کند، اما با چرخشی تازه که همچنان ماهیت آنها را به تصویر می‌کشد.

مخاطب این شعار افرادی هستند که می‌توانند مشتریان آینده شرکت بشوند.

19- Wrigley’s Doublemint Gum: “لذت خود را دو برابر کنید، شادی خود را دوبرابر کنید.” (Double your pleasure, double your fun)

هنگامی که Wrigley برای اولین بار خط جدید آدامس Doublemint خود را در سال 1914 راه اندازی کرد، آنها این محصول را به عنوان “قدرت مضاعف”، “دو برابر خوب” و “دوبار شادتر” توصیف کردند. 

در سال 1939، این شرکت شروع به تبلیغ محصول با مجموعه‌ای از دوقلوها کرد.

20- تویوتا: “بیا بریم خیلی جاها.” (Let’s go places)

تویوتا از این شعار در سال 2012 پرده‌برداری کرد، با این تفسیر که به اعتقاد آنها این شعار بیانگر تکامل تویوتا به عنوان یک برند و تعهد آنها به رهبری از طریق نوآوری، غنی‌سازی زندگی و ارتباط با مشتریان به روش‌های جدید است.

در مثال‌های بالا شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی و شعار تبلیغاتی شرکت‌ های خارجی را به صورت خیلی مختصر مقایسه کردیم.

امیدواریم که متوجه شده باشید که بیشتر شعارها بر اساس حسی است که مخاطب در برخورد با شرکت به دست می‌آورد و یا به دست خواهد آورد.

شعار برند، برای مخاطبی که قبلاً از محصول شرکت استفاده کرده‌ است، خاطره‌سازی می‌کند و برای مخاطب جدید این موضوع رو القا می‌کند که این حس و حال را می‌تواند به دست بیاورد.

امیدوارم کمی افکارتان را به سمت کشف ایده‌های جدید در شعارنویسی تبلیغاتی برده باشیم.

مطالب مرتبط

حالا که با تعدادی از شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی و همچنین با تعدادی شعار تبلیغاتی شرکت‌ های خارجی آشنا شدید بد نیست مطالب زیر را هم مطالعه کنید:

چگونه در نوشتن جملات تاثیر گذار در تبلیغات موفق عمل کنیم؟ زمانی که عبارتِ جملات تاثیر گذار در تبلیغات را می‌شنوم، یاد بعضی از محتواهای تبلیغاتی می‌افتم …

گاو پیشونی سفید باشیم؛ راهنمای تبلیغات آگاهانه و هدفمند: ایده‌های خوبی داریم. محصول و خدمتمان به فکر رفع کردن نیاز مشتری است. ارزش تازه‌ای به دنیا اضافه می‌کنیم.

تبلیغ نویسی در سه سوت! وقتی آمریکا تبلیغ و تبلیغ نویسی برای سیگار رو ممنوع کرد، شرکت وینستون به دولت گفت: «آقا راست می‌گید. سیگار خیلی بده، اصلاً من خودم می‌خوام علیه سیگار تبلیغ کنم»!

چگونه با دیدن تبلیغات در اینترنت به درآمد دلاری برسیم؟ قبل از اینکه خیلی هیجان‌زده‌ شوید، باید بگویم که نگاه کردن تبلیغات نمی‌تواند جایگزین شغل اصلی شما شود و نمی‌توانید با پولی که از این راه بدست می‌آورید یک ماشین جدید بخرید!

شما هم فکر می‌کنید این شعار‌ها جالب هستند و به یاد می‌مانند؟ پس در چالش ما شرکت کنید و شعارهای تبلیغاتی جذاب ایرانی یا خارجی که به نظرتان جالب هستند در بخش کامنت‌های پایین همین مطلب بنویسید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.