دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ویدئوهایی که به شما کمک می‌کنند انگلیسی حرف بزنید

فیلم آموزش مکالمه زبان انگلیسی
Rate this post

در مسیر یادگیری انگلیسی همواره مهارت صحبت‌کردن آخرین مرحله‌ای است که به آن می‌رسیم. آن غول مرحلۀ آخر که دنبال جادویی برای شکست دادنش می‌گردیم. در ادامۀ مطلب چند فیلم تقویت speaking را معرفی کرده و به اینکه چگونه تماشای یک فیلم میتواند اسپیکینگ شما را بهبود ببخشد می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

بخش اول – آیا می‌توان با دیدن فیلم و ویدئو اسپیکینگ را تقویت کرد؟

شما صرفاً با دیدن انگلیسی حرف‌زدن دیگران نمی‌توانید انگلیسی صحبت کنید. باید خودتان انگلیسی صحبت کنید. بهانه‌آوردن را کنار بگذارید. “نه، من آماده نیستم”، بیایید کمی صادق باشیم، روزی که آماده باشید هرگز نمی‌آید. برای به وجود آوردن آن روز باید یک روز که آماده نیستید، خجالت را کنار گذاشته و حرف زده باشید. در واقع شما نمی‌توانید بین “الان آماده نیستم” و “الان آماده هستم” انتخاب کنید. شما فقط می‌توانید انتخاب کنید که الان آماده نباشید که حرف بزنید یا بعداً.

راهکارهای تقویت اسپیکینگ - تقویت اسپیکینگ با فیلم

حتی اگر شرایط صحبت‌کردن با دیگران برایتان فراهم نیست با خودتان حرف بزنید. فیلم‌ها یک راه‌حل کمکی هستند. گفتگو بین شخصیت‌ها در واقع گرامر، لیسنینگ و دایرۀ لغات شما را بهبود می‌دهد. یعنی چیزهایی که برای صحبت‌کردن لازم خواهید داشت. هرچه مهمات بیشتری داشته باشید صحبت‌کردن کار آسان‌تری می‌شود. به گفت‌وگوها دقت کنید. با شخصیت‌ها با صدای بلند صحبت کنید. سعی کنید بعد از دیدن ویدئو آن را به‌طورخلاصه برای خودتان تعریف کنید.

بخش دوم – مزایای یادگیری انگلیسی با ویدئوها

1- توجه صد درصدی

فیلم‌ها و ویدئوها این قدرت را دارند که در حین تماشا تمام توجه شما را به خود جلب کنند. این قدرت آنقدر زیاد است که انگار برای لحظاتی به دنیای فیلم کشیده می‌شوید. این مسئله می‌تواند بسیار مهم باشد. زیرا مغز بر روی فهمیدن چیزی که می‌شنوید تمرکز می‌کند. آیا این بهترین زمان برای یادگیری نیست؟

به عبارت دیگر، وقتی شما فیلم انگلیسی می‌بینید، توسط زبان انگلیسی احاطه شده و کاملاً روی آن تمرکز کرده‌اید. این توجه صد درصدی است، همان چیزی که ما می‌خواهیم به عنوان زبان‌آموز به آن برسیم.

2- منابع نامحدود

اگر به تقویت اسپیکینگ با فیلم فکر می‌کنید، باید بدانید شما یک منبع نامحدود از فیلم‌ها و ویدئوهای انگلیسی در اینترنت دارید. فیلم‌ها، سریال‌ها، مصاحبه‌ها، سخرانی‌ها و ویدئوهایی از این قبیل آنقدر در اینترنت فراوانند که هرگز نمی‌توانید آن‌ها را به پایان برسانید. پس نیازی نیست نگران تمام شدن منابع باشید.

3- در هر موضوعی می‌توانید منابع را پیدا کنید

علایق ما با یکدیگر متفاوت است و افراد زیادی علایق خود را از طریق فیلم در اینترنت به اشتراک گذاشته‌اند. به همین دلیل، عملاً یک فیلم برای هر موضوعی وجود دارد. توصیه می‌کنم که بهترین استفاده را از این مسئله ببرید، زیرا اگر چیزی را که به آن علاقه دارید تماشا کنید، انگلیسی را سریع‌تر یاد خواهید گرفت.

بخش سوم – چگونه از ویدئوها استفاده کنیم تا زبان خود را تقویت کنیم؟

تقویت اسپیکینگ با فیلم

1- هرچه می‌شنوید را بنویسید

قبل از شروع به تماشای ویدئو، یک کاغذ و قلم بردارید. تمام چیزهایی که می‌شنوید را یادداشت کنید. این کار به سرعت مهارت‌های لیسنینگ و رایتینگ شما را بهبود می‌دهد. با اینکه این تمرین دشوار است، اما به‌سرعت شاهد روند رشد لیسنینگ و رایتینگ خود خواهید بود.

2- چیزهایی که باید یاد بگیرید را بیرون بکشید

روش دیگری که برای یادگیری زبان از ویدئوها وجود دارد این است که تنها کلمات و عباراتی را یادداشت کنید که معنی آن‌ها را نمی‌فهمید. دقت‌کنید که در این روش نیازی به نوشتن تمام کلماتی که نمی‌دانید نیست. تنها کلمات و عباراتی را بنویسید که بدون دانستن معنی آن‌ها متوجه معنی جمله نمی‌شوید. به این ترتیب شما مفیدترین لغات برای یادگیری را از ویدئو بیرون کشیده‌اید و می‌توانید به این وسیله دایرۀ واژگان خود را گسترش دهید.

بخش چهارم – منابع فیلم تقویت speaking

در ادامه چند ویدئو که به نظر من مفید، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش است را با هم می‌بینیم. این ویدئوها فقط پیشنهادهایی برای شروع کار هستند. هدف از انتخاب و معرفی این موارد پیداکردن سلیقۀ شما است. فراموش‌نکنید انتخاب ویدئوها کاملاً بستگی به سلیقۀ شما دارد. محتوایی را پیدا کنید که از تماشای آن لذت می‌برید. در حقیقت فیلم آموزش مکالمه زبان انگلیسی هرفیلمی است که به آن علاقه دارید.

استفاده از ویدئوهای آموزشی بسیار عالی است. اما پیشنهاد من این است که صرفاً از این ویدئو‌ها استفاده نکنید. کسانی که قرار است با آن‌ها صحبت کنید، آن‌قدر شمرده صحبت نمی‌کنند و از لغات ساده استفاده نخواهند کرد. این‌ها صرفاً تکنیک‌های آموزشی هستند تا بتوانید کاملاً متوجه مبحث بشوید. پس به مرور زمان برای تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ، ویدئوهای دیگر را به ویدئوهای آموزشی (مخصوصاً آموزش زبان) ترجیح بدهید.

1- کانال یوتیوب Luca Lampariello

این کانال متعلق به Luca Lampariello یک جوان ایتالیایی است که می‌تواند به چندین زبان صحبت کند. بنابراین تجربۀ زیادی در یادگیری زبان‌ها دارد. او معتقد است که زبان‌ها قابل آموزش‌دادن نیستند بلکه خود شخص باید آن‌ها را یاد بگیرد. زمانی که شما این دیدگاه را بر خلاف دیدگاه عمومی مردم باور کنید، کل داستان یادگیری متفاوت خواهد شد. این مسئله باعث تغییر رویکرد یادگیری در شما می‌شود.

کانال یوتیوب Luca Lampariello - فیلم تقویت speaking

Luca Lampariello در این کانال تلاش می‌کند این دیدگاه را نشر داده و روش‌های مؤثر برای یادگیری یک زبان خارجی، که بر اساس تجربه به‌ آن‌ها رسیده است را با مردم به اشتراک می‌گذارد. این ویدئوها علاوه بر تقویت زبان شما می‌توانند روش‌ها و ایده‌های جدید و بهتری برای یادگیری زبان در اختیار شما قرار دهند.

2- ویدئوهای یوتیوب JamesESL در کانال EngVid

کانال EngVid در یوتیوب یک منبع عالی برای ویدئوهای یادگیری انگلیسی است. این کانال آموزش‌های متعددی برای هر شاخه از یادگیری انگلیسی دارد. همچنین دارای یک شاخۀ تخصصی برای تقویت اسپسکینگ است. در این پلی‌لیست 72 فیلم تقویت speaking وجود دارد که در آن از راهکارها و نکاتی که برای اسپیکینگ لازم دارید صحبت می‌شود.

ویدئوهای یوتیوب JamesESL در کانال EngVid - فیلم تقویت speaking

در قسمت توضیحات هر ویدئو متن کامل صحبت‌ها نیز گذاشته شده است. هرچند این ویدئوها زیرنویس انگلیسی هم دارند. بنابراین در صورت نفهمیدن هر قسمت می‌توانید از نوشته‌ها استفاده کنید.

3- ویدئو Beatbox Brilliance از Tom Thum

این تنها یک مثال از هزاران ویدئوی سرگرم‌کننده‌ای است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید. در این ویدئو یک beatboxer در برنامۀ TED اجرا می‌کند. برنامه به‌قدری سرگرم‌کننده است که متوجه گذر زمان نمی‌شوید. این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های TED درطول تاریخ ساخت این برنامه بوده است. می‌توانید نمونه‌های مشابهی را در یوتیوب پیدا کنید.

4- ویدئو The Art of Misdirection از Apollo Robbins

Misdirection هنر ظریف و فریبنده‌ای است که می‌تواند توجه مخاطب را به سمت یک چیز معطوف کند، بنابراین او چیز دیگری را متوجه نمی‌شود. به‌نوعی فریب‌دادن مغز و آگاهی انسان موضوع این برنامۀ TED است. این برنامه در عین سرگرم‌کننده بودن اطلاعات خوبی را دربارۀ نحوۀ کارکرد مغز در اختیار مخاطب می‌گذارد. سخنران مثل یک مکالمۀ معمولی گاهی سریع و گاهی شمرده‌تر صحبت می‌کند. به همین علت است که این ویدئو می‌تواند تمرین خوبی از یک سخنرانی و مکالمۀ عادی برای زبان‌آموزان باشد.

5- ویدئو Why You Will Fail to Have a Great Career از Larry Smith

نوبتی هم که باشد، نوبت سخنرانی‌های انگیزشی است. این ویدئوها علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده هستند، در ما شور و انگیزه برای تلاش بیشتر در راه رسیدن به هدفمان را ایجاد می‌کنند. همۀ ما می‌توانیم لیستی از کارهایی که دوست داریم، درست کنیم. اما کارهایی که دوست داریم و برای انجامشان اشتیاق داریم چطور؟ در این ویدئو از سخرانی‌های TED، سخنران دربارۀ این موضوع صحبت می‌کند. او به زیبایی دربارۀ اهمیت پیداکردن کاری که درمورد آن اشتیاق داریم و دنبال‌کردن آن صحبت می‌کند.

مطالب مرتبط

اگر می‌خواهید با روش‌های یادگیری و تمرین اسپیکینگ آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای برقراری مکالمه در هر زبانی یکی از نیازهای اساسی داشتن دایرۀ لغات نسبتاً وسیع است. برای حفظ لغات می‌توانید از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید:

یکی دیگر از روش‌های سریع یادگیری زبان انگلیسی استفاده از پادکست‌ها است. می‌توانید بهترین پادکست‌ها برای تقویت لیسنینگ را در مطلب زیر پیدا کنید:

شما چه راهکارهایی برای تقویت اسپیکینگ می‌شناسید؟
آیا تابه‌حال از فیلم تقویت speaking استفاده کرده‌اید؟ از چه روش‌هایی استفاده کردید؟ آیا نتیجه گرفته‌اید؟
خوشحال می‌شیم که در قسمت کامنت‌ها نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. 🙂



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.