دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ
Rate this post

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ کدام‌ها هستند؟ از کجا می‌توانیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم؟ در این متن ما تاثیر پادکست در یادگیری زبان را بررسی کرده و بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

از جمله فواید پادکست استفاده از پادکست برای تقویت لیسنینگ است. در ترافیک گیر کرده‌اید؟ می‌خواهید پیاده‌روی کنید؟ شما می‌توانید در هر زمان و مکانی از پادکست‌ها برای تقویت لیسنینگ خود استفاده کنید. گوش‌کردن به پادکست‌‌های انگلیسی اگر به یک عادت هرروزه تبدیل شود، باعث بهبود مهارت لیسنینگ شما در زمان محدودی خواهد شد.

مزیت پادکست‌های آموزشی تخصصی برای زبان‌آموزان این است که اغلب با متن همراه هستند. شما می‌توانید به آسانی با دانلود پادکست انگلیسی با متن هر کجا از پادکست را که متوجه نشدید، از روی متن مرور کنید. در ادامۀ مطلب بهترین پادکست های آموزش انگلیسی را معرفی می‌کنیم:

الف) تأثیر و چگونگی استفاده از پادکست‌ها

آیا گوش کردن به پادکست‌ها باعث تقویت انگلیسی می‌شود؟ بله؛ شک نکنید. نه تنها در این مورد بلکه به طور کلی تاثیر پادکست در یادگیری غیرقایل چشم پوشی‌ است. گوش دادن به پادکست های انگلیسی راهی عالی برای تقویت یادگیری انگلیسی است. اما در کنار داشتن منابع مناسب دانستن نحوه استفاده از پادکست انگلیسی نیز اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید لیسنینگ خود را با پادکست تقویت کنید، باید هوشیار باشید و در تمام مدت با دقت به پادکست گوش دهید. پخش مجدد قطعاتی که متوجه نمی‌شوید و نوشتن کلماتی که تشخیص نمی‌دهید به شما در گسترش واژگان کمک می‌کند.

بهترین پادکست های آموزش انگلیسی

چه کسی گفته که یادگیری زبان نمی‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد؟ پادکست‌ها علاوه بر تمرکزی که روی لیسنینگ دارند باعث ایجاد تنوع در فرایند آموزش می‌شوند. حتی پادکست‌هایی که به‌صورت تخصصی برای زبان‌آموزان ساخته شده‌اند، دامنۀ گسترده‌ای از موضوعات را دربر‌می‌گیرند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از پادکست‌هایی که به موضوع آن‌ها علاقه دارید فرایند یادگیری را برای خودتان جذاب‌تر کنید.

شما احتمالاً در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید لغات بیشتری می‌دانید و به‌صورت ناخودآگاه تمایل بیشتری به زمان‌گذاشتن و یادگیری هم خواهید داشت. به همین علت توصیه می‌کنیم از مطالبی که دوست دارید شروع کنید. شما به مرور با گوش‌دادن به پادکست‌ها می‌توانید دایرۀ واژگان، گرامر و حتی لهجۀ انگلیسی خود را بهبود دهید.

1- از پادکست‌ها به عنوان نویز سفید استفاده کنید

در فرآیند یادگیری باید کاملاً به پادکست توجه داشته باشید، اما در زمان‌هایی که کار دیگری می‌کنید چطور؟ نویز سفید یا White noise صدای پس‌زمینه‌ای است که در حین انجام هر کاری در جریان است. مثلاً صدای آهنگی که در حال تمیز کردن خانه پخش می‌کنیم. یا مثلاً صدای تلویزیون وقتی که شام می‌خوریم. شاید شما تمرکزی روی این صدا‌ها نداشته باشید ولی گوش‌دادن به پادکست های تقویت لیسنینگ به عنوان صدای سفید در حالی که کارهای دیگری را انجام می‌دهید در واقع به مغز شما کمک می‌کند تا به زبان عادت کند.

پادکست برای تقویت لیسنینگ

2- دوباره گوش کنید، اما این‌بار با دقت بیشتر

برای بار دوم یا حتی سوم به پادکست گوش کنید. به تمام کلمات و اصطلاحاتی که می‌شناسید توجه کنید. اگر احساس می‌کنید که سرعت پادکست زیاد است، سرعت صدا را کمی کم کنید. این قابلیت در بیشتر نرم‌افزار‌های پادکست موجود است.

3- متن پادکست را بخوانید

اگر پادکست متن هم دارد آن‌ را بخوانید. خواندن متن هنگام گوش‌دادن به پادکست به طرز شگفت‌انگیزی سودمند است. شما با این کار از طریق دو کانال مختلف (چشم و گوش خود) اطلاعات یکسانی را می‌گیرید. این مسئله به مغز شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری را به خاطر بسپارد و درک کند.

4- کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید

تصور کنید که کسی شما را نمی‌بیند، صحبت کنید. هر زمانی که نیاز است پادکست را متوقف کنید و به کلمات و اصطلاحاتی که جدید هستند و یا تلفظ دشواری دارند برگردید. آنقدر آن‌ها را تکرار کنید تا درست تلفظ کنید و معنی آن‌ها را یاد بگیرید. فراموش نکنید برای استفاده از زبان انگلیسی، داشتن تلفظ خوب و دایرۀ واژگان گسترده بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: دانلود پادکست انگلیسی intermediate

5- گرامر و کلمات جدید پادکست را یاد بگیرید

گرامر و کلمات جدیدی که در پادکست‌ها با آن برخورد می‌کنید را با خود مرور کنید. برای رشد به عنوان یک زبان‌آموز انگلیسی، یادگیری واژگان و گرامر جدید ضروری است. حالا که در پادکست، استفادۀ این کلمات و گرامر را دیده‌اید، کمی تأمل کنید و آن‌ را یاد بگیرید.

پادکست برای تقویت لیسنینگ

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست های خارجی

ب) بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ

1- پادکست The English We Speak

پادکست صوتی انگلیسی

این مجموعه توسط BBC تولید شده و بر روی عبارات روزمره و عامیانه متمرکز است. این پادکست صوتی انگلیسی ، مکالمه‌های سه تا چهار دقیقه‌ای بین دو مجری برنامه است. این پادکست‌ها به‌صورت هفتگی منتشر می‌شوند.

در این پادکست‌ها با سرعت کمی صحبت می‌شود و تمامی هجا‌ها به‌صورت واضح تلفظ می‌شوند. بنابراین دنبال‌کردن مطلب برای شما کار سختی نخواهد بود. برای دانلود و گوش‌دادن به پادکست تقویت لیسنینگ The English We Speak می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

2- پادکست Podcasts in English

این مجموعه پادکست‌ها، یک مجموعۀ جامع یادگیری زبان انگلیسی برای تمام سطوح است. پادکست انگلیسی مبتدی ، متوسط و upper intermediate در این مجموعه‌ها به‌صورت دسته‌بندی‌شده وجود دارد. همچنین پادکست‌هایی نیز برای کسانی که نیاز به یادگیری انگلیسی برای تجارت دارند نیز وجود دارد.

پادکست برای تقویت لیسنینگ

محتویات پادکست‌ها مکالمه‌ بین دو انگلیسی‌زبان است. طیف گسترده‌ای از موضوعات توسط پادکست‌ها پوشش داده می‌شوند. فایل صدای پادکست‌ها به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارد اما برای دسترسی به متن پادکست‌ها باید ابتدا در سایت عضو شد. با عضویت در سایت می‌توانید علاوه بر دانلود متن پادکست به سوالات و تمرینات پادکست نیز دسترسی داشته باشید. این تمرینات برای بخش کوچکی از پادکست‌ها به‌صورت رایگان در سایت موجود می‌باشد.

3- پادکست EnglishClass101

این مجموعه پادکست توسط Innovative Language برای تمام سطوح ساخته شده است. شما می‌توانید از چهار سطح یادگیری، پادکست متناسب با سطح خود را انتخاب کنید. پادکست‌ها به چهار سطح کاملاً مبتدی، مبتدی ، متوسط ​​و پیشرفته تقسیم شده‌اند.

پادکست تقویت لیسنینگ

پادکست‌ها توسط مجری‌هایی اجرا می‌شوند که صحنه‌های نمایشی را بازی می‌کنند. پس از پایان اجرا، صحنه دوباره با سرعت کمتری تکرار می‌شود. پادکست با دادن اطلاعات فرهنگی مرتبط با موضوع ادامه پیدا می‌کند. سپس برخی از کلمات و عباراتی که در اجرا شنیده‌اید تعریف می‌شوند. بخش نهایی هر پادکست نکات مهم گرامری را پوشش می‌دهد. برای استفاده از این پادکست‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان در سایت EnglishClass101 عضو شوید. با عضویت در سایت شما می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید با کدام لهجه آموزش ببینید.

4- پادکست Elementary Podcasts

شورای بریتانیا در انگلیس ( UK’s British Council ) مجموعه‌ای از پادکست‌های یادگیری زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان ارائه کرده است. اگر به‌دنبال پادکست با لهجه بریتیش می‌گردید، این پادکست برای شما مناسب خواهد بود. طول هر پادکست‌ حدود بیستوپنج دقیقه است. این پادکست‌ها با متن ارائه می‌شوند، بنابراین اگر به دنبال پادکست بریتیش با متن می‌گردید این پادکست‌ها برای شما مناسب خواهد بود. مزیت پادکست های انگلیسی با متن بیشتر برای کاربران مبتدی‌تر اهمیت دارد.

پادکست با لهجه بریتیش

برای دانلود پادکست انگلیسی intermediate و basic می‌توانید از این پادکست‌ها استفاده کنید. مجریان برنامه در هر قسمت پادکست شما را با سناریوهای مختلفی روبرو می‌کنند. این سناریو‌ها گفتگومحور بوده و نوعی از موقعیت‌های روزانۀ مردم را به نمایش می‌گذارند. پادکست‌ها همچنین شامل طیف گسترده‌ای از مطالب مناسب با انواع سلیقه‌ها است. برای دسترسی و دانلود لیسنینگ انگلیسی با متن رایگان می‌توانید از سایت british concil استفاده کنید. لینک سایت و itunes این پادکست در زیر آورده شده است.

5- پادکست Splendid Speaking

شما می‌توانید با استفاده از پادکست‌های جذاب Splendid Speaking مهارت‌های زبان خود را به سطح عالی برسانید. این پادکست‌ها برای زبان‌آموزان پیشرفته ساخته شده‌اند. هر درس شامل مصاحبه و گفت‌وگوی انگلیسی با یک فرد خارجی است. در هر ضبط نظرات یک کارشناس دربارۀ چگونه صحبت‌کردن آن فرد نیز آورده شده است.

این روش، نه‌تنها یک روش بسیار موثر برای یادگیری است، بلکه شنیدن چگونه کنارآمدن سایر زبان‌آموزان با زبان نیز سرگرم‌کننده است. حتی ممکن است بتوانید برخی از اشتباهات آن‌ها را تشخیص دهید! برای استفاده از این پادکست‌ها می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

6- پادکست This American Life

This American Life به‌طور مداوم به‌عنوان محبوبترین پادکست در ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شود. به‌طور متوسط​​، تقریباً 1 میلیون بارگیری از هر قسمت وجود دارد. این پادکست‌ها داستان‌های غیرمعمول و جذاب آمریکایی‌های واقعی را از نمایش رادیویی موفق با همین نام ارائه می‌دهند.

پادکست همان قالب برنامه رادیویی را دنبال می کند. هر قسمت موضوعی دارد و شامل انواع مختلفی از داستان‌های واقعی و روزمرۀ مردم است. این پادکست‌ها به‌طور تخصصی برای یادگیری لیسنینگ برای زبان‌آموزان ساخته نشده‌اند. اما چرا This American Life پادکست خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ

در این پادکست مصاحبه‌هایی با آمریکایی‌هایی از بالا و پایین این کشور انجام می‌شود. برای زبان‌آموزان این یک روش عالی برای آشنایی با لهجه‌های منطقه‌ای و سرعت‌های مختلفی است که با آن انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین این پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ برای سطوح پیشرفته‌تر توصیه می‌شود.برای دانلود پادکست های This American Life می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

7- پادکست Global News

پادکست صوتی انگلیسی

Global News توسط BBC تولید می‌شود. پادکست، هرروز دو بار منتشر می‌شود و خلاصه‌ای از آخرین اخبار جهان است. این پادکست‌ها به‌صورت تخصصی برای زبان‌آموزان ساخته نشده‌اند اما قطعاً یک منبع عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. مجریان و گزارشگران BBC به‎‌خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. در این پادکست با لهجه بریتیش صحبت می‌شود.

این اخبار برای پیگیری در سطح جهان ساخته می‌شود بنابراین درک پادکست‌ها و فهمیدن معنی آن‌ها آسان است. این پادکست‌ها به مرور زمان به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا دایرۀ واژگان خود را گسترش دهند. شما می‌توانید از طریق لینک زیر به این پادکست‌ها دسترسی داشته باشید.

در انتها برای دسترسی ساده برای شما چند کانال تلگرام پادکست زبان انگلیسی نیز معرفی می‌کنیم. می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کرده و از پادکست‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید:

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ آشنا کنیم. تقویت لیسنینگ نیاز به تلاش و ممارست زیادی دارد اما مطمئن باشید با کمی سختکوشی امکان پذیر است.

مطالب مرتبط

ما در متنی دیگر درباره‌ی بهترین پادکست‌های انگلیسی برای تقویت زبان نوشته‌ایم، در لینک زیر می‌توانید با پادکست‌های بیشتری آشنا شوید.

اگر به دنبال بهترین سایت‌ها برای تقویت لیسنینگ خود هستید، پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای بهبود لیسنینگ باید دایرۀ لغات خوبی هم داشته باشید و هم‌زمان روی حفظ کردن لغات بیشتر هم تمرکز کنید. می‌توانید از نرم‌افزار‌های حفظ لغت استفاده کنید. این نرم‌افزارها با تکرار لغات در فواصل زمانی علمی از فراموشی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. بهترین نرم‌افزار‌های حفظ لغت که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید در مطلب زیر آورده شده‌اند:

برای تقویت لیسنینگ خودتان همچنین می‌توانید از تماشای فیلم‌ و سریال‌ و گوش‌دادن به آهنگ‌های انگلیسی استفاده کنید. بهترین منابعی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید د مطلب زیر آورده شده است:

شما چه پادکست‌هایی برای تقویت لیسنینگ می‌شناسید؟
آیا تجربۀ استفاده از این پادکست‌ها را داشته‌اید؟
از چه روش‌هایی برای یادگیری از پادکست‌ استفاده می‌کنید؟ این روش‌ها برای شما تأثیرگذار بودند؟
خوشحال می‌شیم که در قسمت کامنت نظرات و پیشنهادات خودتون دربارۀ این مطلب را با ما در میان بگذارید. 🙂



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.