کدام مغازه پر درامد است ؟‌ بایدها و نبایدهای داشتن یک مغازه با سود

لیست انواع مغازه های پردرآمد

آیا می‌توان با قاطعیت لیست انواع مغازه‌ های پردرآمد را ارائه داد؟ چگونه می‌توانیم شغل های پردرامد مغازه داری را پیدا کنیم؟

هیچوقت کسی نمی‌تواند با قاطعیت به شما بگوید که فلان شغل مغازه داری پر درامد است یا پر درامدترین مغازه ها کدامند.ما نیز در این متن قصد نداریم این کار را بکنیم.

در عوض ما با ذکر نکات و راهکارهایی به شما کمک می‌کنیم که اگر علاقه به شغل مغازه داری یا فروشگاه داری دارید و می‌خواهید یک مغازه پر سود یا یک مغازه با درامد بالا داشته باشید، به هدف خود برسید.

پس با ما همراه باشید

آیا می‌توان لیست انواع مغازه های پردرآمد را ارايه کرد؟

پیش از هرچیز باید بگوییم شما برای یک مغازه پر درامد باید برخی موارد پایه را رعایت کنید.

برای مثال شما نمی‌توانید با فروش لوازم و تجهیزات غواصی در یک شهر کویری، یک مغازه پر سود داشته باشید.

در ادامه با این نکات پایه بیشتر آشنا می‌شویم تا بدانیم چگونه می‌توان جزو پر درامدترین مغازه ها بود.

برای اعلام یک لیست انواع مغازه‌ های پردرآمد دقیق نیاز به بررسی میدانی،‌ استخراج آمار و اطلاعات،صحبت با افراد قابل اعتماد، بررسی در چند بازهٔ زمانی در استان‌های متفاوت است.

اما خیلی بی تعارف باید گفت در کشور ما به علت ندادن اطلاعات صحیح و تمایل نداشتن مغازه داران به اشتراک گذاری اینگونه اطلاعات،‌ داده‌های دقیقی نمی‌توان به دست آورد.

اما با دسته بندی فروشگاه ها بر اساس نوع فروش و خدمات، حاشیهٔ سود، نرخ بازگشت سرمایه، موقعیت جغرافیایی، مشتری هدف و … تا حدودی می‌توان گفت کدام مغازه‌ها جزو مغازه هایی با درامد بالا هستند و کدام نیستند.

دسته بندی فروشگاه‌ها بر اساس نوع فروش و خدمات

شغلهای پردرامد مغازه داری

به صورت کلی فروشگاه‌ها به سه دسته‌بندی تقسیم می‌شوند

  1. مغازه‌های فروش کالا: مانند سوپرمارکت ها
  2. مغازه های ارائه کننده خدمات: مانند کافی نت ها
  3. مغازه‌ های فروش کالا و ارائه کننده خدمات: مانند کارواش

اگر شما تخصص خاصی ندارید بهتر است بر روی دستهٔ اول تمرکز کنید و مشغول به کار شوید اما در صورتی که فن یا تخصص خاصی را بلد هستید، بهتر است به مغازه‌های ارائه کنندهٔ خدمات رو بیاورید.

در ادامه با برخی از عوامل تاثیرگذار برای داشتن مغازه با سود بالا بیان می‌کنیم

عوامل تاثیر گذاری بر میزان سود و درامد مغازه

۱- در نظر گرفتن مشتری هدف بر اساس سطح درآمدی

پرسودترین مغازه ها

شما باید از ابتدای کار بدانید مشتری هدف شما چه قشری هستند تا بتوانید مغازه با درامد عالی داشته باشید.

شما می‌توانید بر اساس سطح درامدی مشتری ها را دسته بندی کنید.

۱- قشر ضعیف

۲- قشر متوسط

۳-مشتری های لاکچری

به عنوان مثال، شما می‌توانید با یک مغازهٔ خرازی با جنس‌های نه چندان گران قیمت، مشتری های با درامد کمتر را هدف بگیرید اما با تعداد فروش بالاتر ،‌ به یک مغازهٔ با سود تبدیل شوید.

همچنین اگر مشتری هدف شما قشر لاکچری باشند، مانند یک نمایشگاه ماشین های لوکس، شما با فروش کم اما با حاشیهٔ سود بالا جزو مغازه های با سود بالا خواهید بود.

۲- دسته بندی بر اساس جنسیت و سن

هنگام راه اندازی یک مغازه نمی‌توان جنسیت و سن مشتری ها را در نظر نگرفت.

شما برای بعضی کالاها و خدمات نیاز هست از دسته بندی دقیقی استفاده کنید، مانند کتاب فروشی‌ها.

اما در برخی از شغل‌ها همین که تفکیک بر اساس پیر و جوان باشد کفایت می کند.

دسته بندی بر اساس جنسیت نیز همینطور است مانند لباس فروشی.

شما با دسته بندی لباس مردانه یا زنانه به راحتی مشتری هدف خود را مشخص خواهید کرد.

۳- دسته بندی بر اساس حاشیه سود

مغازه با درامد خوب

برای رسیدن به جواب این سوال که کدام مغازه پر درامد است می‌توان مغازه ها را بر اساس حاشیهٔ سود دسته بندی کرد

  1. حاشیه سود بالا – مشتری کم : مانند فروش پرینتر سه بعدی
  2. حاشیه سود پایین – مشتری زیاد: مانند فروشگاه عطاری
  3. حاشیه سود بالا – مشتری زیاد: مانند مغازه آرایشی – بهداشتی
  4. حاشیه سود کم – مشتری کم: فروش لباس مردانه

به صورت کلی بهترین حالت‌ها حالات ۲و۳ هستند اما باز هم نمی‌توان گفت با این شغل‌های مغازه داری حتما جزو پر درامدترین مغازه ها هستید. همانگونه که در مثال‌ها گفته شده شما به علت حاشیه سود بالا در فروش یک دستگاه پرینتر سه بعدی، می توانید با فروش یک دستگاه سود زیادی کسب کنید اما خب مشتری همیشگی و روتین نخواهید داشت.

۴- موقعیت مکانی و جغرافیایی

یک موضوع مهم که بعضی افراد موقع مغازه زدن به آن توجه نمی کنند انتخاب اشتباه مکان است.

همان‌ گونه که در ابتدای کار مثال زدیم،‌ شما نمی‌توانید در یک شهر کویری با فروش لوازم غواصی بهترین مغازه با سود بالا را داشته باشید.

در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی به همراه افراد محلی یا منطقه، باید مورد توجه مغازه داران در ابتدای کار باشد.

۵- نمایندگی گرفتن

مغازه هایی با درامد بالا

یکی از راه های داشتن مغازه با درآمد بالا نمایندگی گرفتن از مغازه‌های اصلی مادر است.

به عنوان مثال امروزه فروشگاه‌های زنجیره ای مانند کوروش،‌جانبو و هایپراستار در این زمینه بسیار موفق عمل می کنند.

چند توصیه و پیشنهاد

هنگامی که اقدام به تاسیس فروشگاه یا مغازه زدن گرفتید، و اگر واقعا به شغل مغازه داری به صورت حضوری علاقه دارید، حواستان باشد مشاغلی را انتخاب نکنید که با پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های دیجیتال مجبور به جمع کردن مغازهٔ خود شوید.

البته به صورت کلی ما توصیه می‌کنیم در هر شغل و صنفی که می‌خواهید کار کنید، ابزارهای فروش آنلاین را نادیده نگیرید و متناسب با فروشگاه خود از کانال های فروش مانند وب سایت و اینستاگرام نهایت استفاده را ببینید تا یک مغازه با درامد خوب داشته باشید.

یک تجربه ی شخصی

موضوعی که در ادامه می‌خوانید تجربهٔ شخصی و یک مسالهٔ عرفی است و مبنای دقیق علمی یا محاسباتی ندارد.

به صورت کلی، اگر می‌خواهید جزو مغازه های پردامد با سود بالا باشید، باید توجه داشته باشید که اگر به عنوان مثال مبلغ اجارهٔ مغازهٔ‌ شما ۲۰ میلیون تومان در ماه است، فروش شما در ماه باید حداقل دو برابر این مبلغ یعنی ۴۰ میلیون تومان باشد تا بتوانید در ابتدای فهرست انواع مغازه‌ های پردرآمد قرار بگیرید.

هرچند خود ما نیز در ابتدا گفتیم نمی‌توان فهرستی ارائه داد، و شما با بررسی های نکاتی که گفتیم و در صورت علاقه داشتن به شغل خود می‌توانید جزو بهترین ها و پردامدترین ها باشید،‌ اما از آن جایی که خیلی ها همیشه به دنبال لیست انواع مغازه‌ های پردرآمد هستند، ما نیز با بررسی ها و آنالیزهای خود این لیست را در اختیار شما قرار می دهیم با ذکر این نکته که این یک لیست قطعی و مرجع نیست.

لیست انواع مغازه‌ های پردرآمد و برخی مشاغل خدماتی در ایران

  • مغازه لوازم تولد و کادویی
  • مغازه فروش فرش دست‌باف و ماشینی
  • فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی
  • آرایشگاه‌های زنانه
  • مغازه‌های فروش پوشاک به خصوص در بخش بانوان و کودکان
  • فست فود و رستوران
  • سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای
  • ارائهٔ خدمات فنی مانند درب و پنجره سازی، تعمیرات لوازم خانگی و …
  • فروشگاه لوازم دکوراسیون خانه
  • خدمات در حوزهٔ سلامت مانند باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی

حرف آخر،‌ آیا می‌توان به این سوال جواب داد که کدام مغازه پر درامد است ؟

ما در این مطلب سعی کردیم برخی شرایط لازم برای داشتن یک مغازه با درامد بالا را بیان کنیم تا شما بدانید برای شغل مغازه داری باید به آن‌ها توجه داشته باشید، از جمله

  1. در نظر گرفتن مشتری هدف
  2. دسته بندی بر اساس جنسیت و سن
  3. دسته بندی بر اساس حاشیه سود
  4. موقعیت مکانی و جغرافیایی
  5. نمایندگی گرفتن

هرچند این‌ها برخی عوامل هستند و عوامل گسترده‌ای بر میزان سود یک مغازه تاثیرگذار خواهند بود.

در ادامه نیز فهرستی از برخی شغل های پردرامد مغازه داری را در اختیار شما قرار دادیم که این لیست بر اساس شرایط بازار و اقتصادی کشور قابل تغییر است.

در انتهای این مطلب باز هم به این اصل پا فشاری می‌کنیم که شما تا علاقه به کاری نداشته باشید، همهٔ شرایط گفته شده را هم که داشته باشید نمی‌توانید یک مغازه‌دار موفق باشید و شاید حتی سود بالا کسب کنید اما به صورت مقطعی است؛ چرا که پس از مدتی از شغل مغازه‌داری خود خسته می‌شوید و دیگر جزو مغازه‌هایی با درامد بالا نخواهید بود.

از مغازه‌ داری بیشتر بدانید

اگر به حوزهٔ کسب در آمد از مغازه داری علاقه‌مند هستید، مطالب زیر را از دست ندهید.

اگر به دنبال راه اندازی مغازه برای خودتان هستید که درآمد بالا داشته باشد، مطالب زیر را بخوانید.

شما چه شغل‌ های مغازه داری را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما راجع به داشتن یک مغازه پر سود و پرفروش ترین مغازه ها با ما در میان بگذارید.
راستی شما می‌توانید به این سوال جواب دهید که بهترین مغازه پردرآمد کدام است؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *