بهترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام را بشناسید

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

صحبت کردن در مورد مزایای تبلیغات در اینستاگرام نیاز به فلسفه‌چینی خاصی ندارد.

فقط می‌خواهم از شما بپرسم، آخرین دفعه که اینستاگرام خود را چک کردید چه موقع بود؟

پنج دقیقه پیش، یک ساعت پیش یا صبح بلافاصله بعد از این‌که از خواب بیدار شدید؟

شاید هم همین الان، زیرچشمی مشغول نگاه کردن به استوری‌های فالورهای خود هستید!

باید قبول کنیم که همه ما به‌نوعی با اینستاگرام درگیر هستیم، اما با اهداف مختلف.

بعضی‌ها فقط به قصد سرگرمی از آن استفاده می‌کنند؛ مثل دیدن کلیپ‌های طنز و مشاهده استوری‌های ملت!

اما برخی دیگر در مسیرهای بزرگ‌تری قدم گذاشته‌اند؛ مانند کسب درآمد از اینستاگرام یا تبلیغات در آن.

بدون اغراق، اگر اینستاگرام را بهترین گزینه برای تبلیغات ندانیم، قطعاً یکی از بهترین‌هاست.

اگر علاقه دارید که در سریع‌ترین زمان، به پول و مشتری دست پیدا کنید؛ نباید از اینستاگرام غافل شوید.

اگر تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید؛ اتفاق‌های خوبی برای کسب‌وکار شما رقم خواهد خورد.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اول: تبلیغات، راهی به سوی برندسازی

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

زمانی بود که تصور می‌شد، هر کسی که بیشتر تولید کند، موفق‌تر خواهد بود.

اما امروزه مشخص شده است که یگانه راه رسیدن به موفقیت، برند‌سازی است.

برند‌سازی به این معنی است که شما در جایگاه خودتان، بهترین هستید.

یعنی کسی نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد و در یک کلام، روشِ شما بهترین راه برای حل مشکلات و نیازهای مردم است.

اما برای رسیدن به این جایگاه، باید نظر مردم را به خود معطوف کنید و تبلیغات، بهترین راه برای انجام این کار است.

همان‌ طور که می‌دانید، تبلیغات نیز دارای انواع متفاوتی بوده که هر کدام کاربرد خود را دارند.

با این وجود، استفاده از اینترنت برای تبلیغات، مناسب‌ترین روش برای برندسازی است. چرا؟

به این دلیل که همه ما به نوعی با اینترنت و ابزارهای مختلف آن درگیر هستیم و خواهیم بود.

حالا سؤال این است که از بین تمامی امکانات در فضای مجازی، کدام روش مناسب‌تر است؟

دوم: اینستاگرام، محبوب‌تر از همیشه

احتمالاً شما هم با من موافق باشید که داخل گوشی اکثر ایرانی‌ها، سه تا اپلیکیشن وجود دارد.

تلگرام، واتساپ و اینستاگرام (البته اگر گوشی هوشمند داشته باشند!)

تلگرام که قربانش بروم فیلتر شد و خیلی‌ها از آن کوچ کرده و به واتساپ روی آوردند!

واتساپ هم که امکانات خاصی ندارد. فقط در حد چت کردن و یک تماس تصویری است.

در بین همه این موارد، اینستاگرام گوی سبقت را از سایرین ربوده است.

طبق آمار، اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین مردم ایران است.

حتی خیلی‌ها آن را با فیسبوک و یوتیوب مقایسه می‌کنند.

افراد زیادی هستد که هر روز، زمانی را در این شبکه اجتماعی می‌گذرانند.

با این تفاسیر، جای تعجبی ندارد که بگوییم، اینستاگرام یکی از ابزارهای مناسب برای انجام تبلیغات است.

شما از یک مغازه‌ی ساده‌ی فروشِ کفش بگیرید تا شرکت‌های بزرگ و برند، همگی یک پیج اینستاگرم برای معرفی خدمات خود دارند.

از این جهت، اینستاگرام با توجه به ویژگی‌هایش، یک روش خوب برای بازاریابی و جذب مخاطب است.

شاید بپرسید مزایای تبلیغات اینستاگرام چیست؟ در قسمت بعدی به شما خواهم گفت.

سوم: 7 تا از مزایای تبلیغات در اینستاگرام

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام، فرصتی بی‌نظیر برای دیده شدن

شاید تیتری که بالا نوشتم؛ کمی شبیه به متن‌های تبلیغاتی باشد که در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌بینید.

اما واقعاً اینستاگرام یک فرصت است و یک راه عالی برای کسب درآمد و البته تبلیغات، به‌شمار می‌رود.

برای اثبات این حرف، کافی است که به آمارهای زیر دقت کنید:

  • 30% از ایرانی‌ها در اینستاگرام حضور دارند (چیزی حدود 24 میلیون نفر).
  • 30% از مخاطبین در اینستاگرام، به قصد خرید کردن در آن فعال هستند.
  • 90% از کاربران اینستاگرام، آن را بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات دانسته‌اند.

پس بی‌جهت نیست که ما تصمیم گرفته‌ایم که یک مقاله به نام مزایای تبلیغات در اینستاگرام تولید کنیم.

چرا شما هم مانند دیگر افراد، از این سفره‌ای که پهن شده است، استفاده نکنید؟

تور کردن مشتریان در اینستاگرام!

اجازه دهید این‌طور بگویم که اگر شما بخواهید در اینستاگرام دکمه هم بفروشید، این کار امکان‌پذیر است.

چون اگر کمی در این اپلیکیشن محبوب بچرخید، موارد زیاد و گوناگونی را از فروش محصولاتِ متنوع خواهید دید.

بعضی‌ها به تولید محتوا مشغول هستند و برخی دیگر نیز به فروش کالا.

منظورم از این جملات این است که: افراد زیادی در اینستاگرام حضور دارند که می‌توانند مشتریان بالفعل یا بالقوه شما باشند. این جمله به‌تنهایی، مزایای تبلیغات اینستاگرام را نشان می‌دهد.

فقط کافی است که تبلیغات موفق در اینستاگرام را سرلوحه راه خود قرار دهید.

استوری، قابلیتِ محبوب اینستاگرام

صبح‌ها وقتی که از خواب بیدار می‌شوم و به اینستاگرام سری می‌زنم، با کلی استوری برخورد می‌کنم.

البته خیلی‌ها را نگاه نمی‌کنم. بیکار که نیستم!

اما متأسفانه یا خوشبختانه، قابلیت استوری در اینستاگرم، محبوبیت عجیبی در بین مردم جهان دارد.

کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که در پیج خود از استوری‌های جذاب استفاده می‌کنند.

اگر کمی در این کار از عکس‌های با کیفیت و متن‌های جذاب استفاده کنند؛ تبلیغات اثربخشی خواهند داشت.

بصری بودن اینستاگرام

بصری بودن اینستاگرام، از مزایای تبلیغات اینستاگرام

طبق تحقیقات، محبوبیتِ تولید محتوایِ فیلم و تصویر، روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

اینستاگرام نیز با داشتنِ قابلیت‌هایی نظیر فیلم و استوری، یک شبکه اجتماعی بصری است.

همین موضوع باعث شده است که شما برای دیگران به رایگان تبلیغات کنید. شاید بپرسید چرا رایگان؟

فرض کنید که یک پیجِ فروش ساعت، استوری یا فیلمی را از محصولات خود انتشار می‌دهد.

اگر این کار را به خوبی انجام دهد؛ حتماً شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در ادامه شما هم دوست دارید که تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پس شروع می‌کنید به فرستادن استوری یا فیلم برای بقیه و آن‌ها نیز همین کار را انجام خواهند داد.

یعنی شما به‌صورت رایگان، برای آن کسب‌وکار تبلیغات انجام داده و آن‌ها را از صمیم قلب خوشحال خواهید کرد.

این کار همان فرآیندی است که در علم بازاریابی، به آن تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌گویند.

بنابراین از مزایای تبلیغات در اینستاگرام ، می‌توان به امکان تولید محتواهای ویروسی اشاره کرد.

منظور از محتوای ویروسی این است که محتوا، به دلیل جذابیت بالای آن توسط مردم دست به دست می‌چرخد.

قابلیت تحلیل پیج، از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام

اینکه فقط یک محتوایی تولید کرده و در پیج خود قرار دهید، شما را به موفقیت نمی‌رساند.

شما باید بدانید که تولید محتوای شما مفید بوده است یا خیر؟ و فالورها به چه میزان با محتوای شما ارتباط برقرار کرده‌اند؟

به عبارت دیگر شما باید پیج خود را آنالیز کنید. اینستاگرام برای این موضوع نیز چاره‌ای اندیشیده است.

Instagram Insights یکی از ابزارهای محبوب اینستاگرام است که قابلیت تحلیل کردن پیج را به شما خواهد داد.

البته این قابلیت بر روی حساب‌های شخصی وجود ندارد و برای راه‌اندازی آن، باید حساب خود را تجاری کنید.

این ابزار به شما نشان می‌دهد که هر کدام از محتواهای شما، چقدر لایک خورده و چه تعداد ذخیره داشته است.

یا اینکه محتوای شما چند بار به اشتراک گذاشته شده است.

این قابلیت به شما کمک می‌کند که متوجه شوید کدام محتوای شما بازخورد بیشتری داشته است.

با این کار به مرور، سلیقه مخاطبین خود را به دست خواهید آورد.

رایگان بودن، یکی از ده‌ها مزایای تبلیغات در اینستاگرام

برای راه‌اندازی یک سایت، شما نیاز به خرید هاست و دامنه دارید.

اما از مزایای تبلیغات در اینستاگرام این است که شما هیچ پولی بابت استفاده از آن پرداخت نمی‌کنید.

تنها هزینه شما، خرید بسته اینترنتی و اختصاص زمان برای تولید محتوا در آن است.

البته اگر بخواهید که در پیج‌های معروف تبلیغات انجام دهد؛ قطعاً نیاز به پرداخت هزینه دارید.

با این وجود نمی‌توان از مزایای تبلیغات در پیج‌هایی که تعداد زیادی فالور دارند، به راحتی گذشت.

بازدهی زیاد تبلیغات دراینستاگرام

بازدهی زیاد، از مزایای تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام دارای بازدهی بسیار خوبی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی است.

البته به همان میزان، دارای هزینه کمتری نیز هست.

مثلاً اگر شما بخواهید در تلویزیون تبلیغات انجام دهید؛ چقدر باید پول بپردازید؟

یا اینکه قرار گرفتن نام برند شما در بیلبوردهای تبلیغاتی چه میزان هزینه در پی خواهد داشت؟

حتماً با من موافق هستید که خیلی زیاد!

اما از مزایای تبلیغات در اینستاگرام این است که خیلی زود و با هزینه کمتری نتیجه می‌دهد.

البته اگر واقعاً برای انجام این کار وقت گذاشته و خلاقیت به‌خرج داده باشید.

چهارم: انواع تبلیغات موفق در اینستاگرام

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتنیگ که خواندن و نوشتنش هم کمی سخت است! یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات موفق در اینستاگرام است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که نزد هوادارن خود محبوبیت زیادی دارند.

اگر این افراد شما را در پیج خود تبلیغ کنند، مسلماً نتیجه خوبی را خواهید گرفت.

البته دقت کنید که باید از اینفلوئنسرِ مرتبط با موضوع پیج خود استفاده کنید.

مثلاً اگر شما در پیج خود وسایل ورزشی می‌فروشید؛ تبلیغات در پیج آرات حسینی گزینه خوبی است.

تبلیغات در پیج‌های پربازدید

حتماً پیج‌هایی را سراغ دارید که با تولید محتوای جذاب، فالورهای زیادی را به دست آورده‌اند.

می‌توانید متناسب با زمینه فعالیت خود، پیج مناسبی را پیدا کنید.

مثلاً من پیجی را سراغ دارم که در زمینه‌ دیجیتال مارکتنیگ، تولید محتوا انجام می‌دهد.

اگر فردی در پیج خود سئو آموزش می‌دهد، انجام تبلیغات در پیج ذکر شده، گزینه مناسبی برای تبلیغات محسوب می‌شود.

پیج‌های مکمل، یگ گزینه خوب برای تبلیغات

اجازه دهید این مورد را با یک مثال مطرح کنم.

فرض کنید شما در پیج خود کیف و کفش می‌فروشید.

اگر کمی سرچ انجام دهید، متوجه می‌شوید که تعداد زیادی پیج در زمینه فروش کیف و کفش مشغول هستند.

خُب این نشان می‌دهد که فالورهای این پیج‌ها، می‌توانند مشتریان احتمالی شما باشند.

بنابراین تبلیغات در این پیج‌ها نیز برای کسب‌وکار شما مناسب است.

در ضمن سعی کنید که این پیج‌ها را حتما فالو کرده و در بخش کامنت‌ها، خود را معرفی کنید. البته منظورم همه آن پیج‌ها نیست.

مقصود من، آن‌هایی هستند که فالور زیاد داشته و حرفی برای گفتن دارند.

برای تبلیغات موفق در اینستاگرام از ربات‌ها استفاده کنید

استفاده از ربات‌ها، یکی از روش‌های تبلیغات موفق در اینستاگرام

استفاده از ربات‌ها نیز یکی دیگر از روش‌های پر‌استفاده، برای تبلیغات در اینستاگرام است.

ربات‌ها با قرار دادن لایک و کامنت در پیج‌هایی که فالو شده‌اند؛ شما را تبلیغ خواهند کرد.

البته باید بدانید که این روش برای کوتاه‌مدت مناسب است.

یعنی در مراحل شروع کار، گزینه خوبی برای تبلیغات در اینستاگرام محسوب می‌شود. در مصرف آن زیاده‌روی نکنید!

تبلیغات اسپانسری، یکی دیگر از مزایای تبلیغات اینستاگرام

به دلیل اینکه کشور عزیزمان ایران، در شرایط تحریم قرار دارد، این روش کمی پرخرج است.

با این وجود، برای کسب‌وکارهای بزرگ و صاحب برند، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

در این روش، فیسبوک (کمپانـی اصلی اینستاگرام) برای پیج شما تبلیغات انجام می‌دهد.

در واقع شما می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را برای مخاطبین هدف انجام داده و مدیریت کنید.

بدین ترتیب، آن دسته از مخاطبینی که تا به حال شما را ندیده‌اند؛ تبلیغات شما را در قسمت Home خواهند دید.

البته این کار را باید به فردی با‌تجربه بسپارید، چون نیاز به تخصص دارد.

ازاین‌رو توصیه می‌شود که از آژانس‌های تبلیغاتی برای انجام این کار کمک و راهنمایی بگیرید.

پنجم: راز‌های موفقیت در اینستاگرام

ارتباط مؤثر با فالورها، از عوامل مهم تبلیغات موفق در اینستاگرام

دقت داشته باشید که فالورهایتان، پیج شما را از بین دیگر پیج‌ها انتخاب کرده‌اند.

بنابراین باید به حسن انتخاب آن‌ها احترام گذاشته و ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنید.

جواب دادن به کامنت‌ها و پیام‌هایی که در دایرکت برای شما فرستاده می‌شود، حداقل کاری است که باید انجام دهید.

هرچه فالورهای خود را راضی‌تر نگه دارید؛ قطعا فروش شما نیز افزایش خواهد یافت.

تدارک مسابقه در پیج، یک ایده تبلیغات موفق در اینستاگرام

تدارک مسابقه در پیج، از ایده‌های تبلیغات موفق در اینستاگرام

گاهی اوقات لازم است که فالورهایتان را با خودتان همراه کنید.

این کار گاهی با پرسیدن یک سؤال انجام می‌شود و گاهی هم با دعوت آن‌ها به انجام یک چالش.

البته بهتر است که جوایزی نیز برای برندگان در نظر گرفته و اسامی آن‌ها را در پیج خود قرار دهید.

با این کار حس اعتماد آن‌ها را نسبت به خودتان افزایش خواهید داد.

استفاده از عکس های باکیفیت برای بهره‌مندی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس‌ محور است.

بنابراین انتظار می‌رود که برای انتخاب عکس‌های پیج خود، کمی وقت بگذارید.

شاید حال‌و‌حوصله وقت گذاشتن و کار با فتوشاپ و طراحی عکس را نداشته باشید.

حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که عکس‌های باکیفیتی را دانلود کرده و استفاده نمایید.

دراین حالت کافی است که لوگوی خود را روی آن عکس‌ها قرار داده و در پیج خود بگذارید. البته قانون کپی‌رایت را هم در نظر بگیرید.

زمان مناسب برای تبلیغات

انتخاب زمان مناسب برای تبلبغات هم، در جای خود اهمیت زیادی دارد.

امروزه همه مردم دارای مشغله‌های فراوانی در زندگی خود هستند.

زمان تبلیغ شما نباید موقعی باشد که شخص از فرطِ خستگی با چشمان نیمه‌باز، به تبلیغ شما نگاه می‌کند!

بهترین زمان برای گذاشتن تبلیغ، بین ساعات 19 تا 21 است.

همچنین روزهایی که فردای آن تعطیل است هم برای گذاشتن تبلیغات مناسب هستند.

مخاطبین خود را بشناسید

شناخت مخاطبین یا پرسونا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازاریابی است.

شما باید بدانید که مخاطبین شما چه ویژگی‌هایی دارند؟ بیشتر خانم هستند یا آقا؟ چه رنج سنی دارند؟

هرچه بیشتر در مورد فالورهای خود بدانید، بهتر نیازهای آن‌ها را شناسایی کرده و رفع خواهید کرد.

با این کار، برنامه‌های تبلیغاتی شما، متناسب با  پرسونایِ فالورهایتان اجرا خواهد شد.

مسلم است که چنین تبلیغاتی، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

به صورت خلاصه، شناختن مخاطبین، کلید پیروزی در انجام تبلیغات موفق در اینستاگرام است.

مطالب مرتبط

حالا که با مزایای تبلیغات در اینستاگرام آشنا شدید، بد نیست اطلاعات خود را برای استفاده بهتر از این بستر، کامل کنید.

در این قسمت چند مطلب بسیار مفید را برایتان معرفی می‌کنم.

آیا تابه حال در مورد همکاری در فروش چیزی شنیده‌اید؟

در این روشِ جذاب، فرد با فروش محصولات دیگران، پورسانت دریافت می‌کند.

در مقاله زیر به صورت کامل، با اجرای این روش در اینستاگرام آشنا خواهید شد.

آیا تاکنون شنیده‌اید که فردی با مشاهده تبلیغات در اینترنت، کسب درآمد داشته باشد؟ آن هم به صورت دلاری!

با خواندن مقاله زیر، اطلاعات جالبی در این مورد به دست خواهید آورد.

قطعاً هیچ کس خوشش نمی‌آید به خاطر کسب درآمد، تمام وقت، سرش در گوشی باشد و از کار و زندگی بیفتد!

برای این که بتوانید بین زندگی و شغل خود تعادل ایجاد کنید، نیاز به مدیریت زمان دارید. برای کسب این مهارت، خواندن مطلب فوق‌العاده زیر را به شدت توصیه می‌کنم.

در این مقاله در مورد مزایای تبلیغات در اینستاگرام صحبت کردیم؛ حالا می‌خواهم از شما بپرسم که:
آیا تبلیغات در اینستاگرام، لیاقت این همه تعریف را داشت؟
آیا واقعا تبلیغ کردن در اینستاگرام، کسب‌وکار ما را دگرگون می‌کند؟
خوشحال می‌شوم نظر شما را هم در این مورد بدانم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوره طراحی مسیر شغلی

طراحی یا بازطراحی مسیر شغلی، به روشی مطمئن و تست‌شده