دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تست هوش برای نوجوانان 14 ساله

4/5 - (56 امتیاز)

یکی از موارد مهم در انتخاب رشته و رقم زدن یک موفقیت تحصیلی و شغلی خودشناسی است. سنین نوجوانی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوران زندگی هر شخص می‌باشد. لذا در این دوره شناخت علایق، استعداد‌ها و ضریب‌هوشی می‌تواند کمک بسیاری به انتخاب بهتر مسیر زندگی نماید.

به منظور کمک هر چه‌ بیشتر به نوجوانان عزیز در شناخت بهتر خود،‌ در این مطلب به بررسی چند تست هوش برای نوجوانان 14 ساله پرداخته‌ایم. همچنین می‌توانید هر کدام از تست‌های معرفی شده را به صورت رایگان نیز در کارنکن انجام دهید.

ویژگی تست هوش برای افراد 14 ساله

تست هوش برای نوجوانان 14 ساله تفاوت چندانی با دیگر تست‌های هوش ندارد و معمولاً جهت سنجش میزان ضریب هوشی نوجوانان از تست ریون استفاده می‌شود. که لزوماً این تست هوش برای افراد 14 ساله طراحی نشده است و از این تست برای افراد 9 الی 65 سال نیز می‌توان استفاده کرد.

البته ناگفته نماند، برخی از تست‌‌های هوش مناسب کودکان هستند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان تست هوش برای نوجونان ۱۴ ساله یا بیشتر استفاده کرد. زیرا نتایج دقیقی به ما نمی‌دهند و فرآیند ارزیابی به درستی انجام نمی‌شود.

چند نمونه تست هوش برای نوجوانان 14 ساله داریم؟

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، تست IQ ریون معمول‌ترین تستی است که برای سنجش ضریب‌هوشی استفاده می‌شود. اما تنها تست هوش برای افراد 14 ساله و نوجوانانی که در این بازه سنی هستند نیست.

از دیگر انواع تست هوش برای نوجوانان 14 ساله می‌توان به تست هوش کتل و تست هوش گاردنر اشاره کرد. این تست‌ها نیز از تست‌های معتبر روانشناسی هستند که استفاده از آن‌ها در موارد مختلف بسیار معمول است.

چگونه تست را انجام دهیم؟

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از لینک‌های زیر به هر کدام از تست های معرفی شده در این مطلب مراجعه نمایید و به صورت رایگان آن را انجام دهید. همچنین بعد از تکمیل تست و مشاهده نتیجه آزمون، تفسیر تست نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با استفاده از آن بتوانید به درک و شناخت بهتری نسبت به خود دست پیدا کنید. در ادامه لینک سه تست هوش برای نوجوانان 14 ساله در اختیار شما قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

امروزه می‌دانیم IQ بالا تنها نشانه‌ی باهوش بودن ما نیست و جنبه‌های دیگری از هوش وجود دارند که می‌توانند در رقم زدن یک زندگی رضایت‌بخش نقش داشته باشند. لذا ما در مطلب زیر سعی کرده‌ایم به زبانی ساده به تعریف هوش هیجانی و جنبه‌های مختلف این هوش بپردازیم.

اگر با مفهوم هوش هیجانی و انواع آن آشنا هستید اما تا به حال اقدام به سنجش آن نکرده‌اید ما در کارنکن تست هوش هیجانی Bar-On را در اختیار شما قرار داده‌ایم. شما با مراجعه به مطلب زیر می‌توانید به صورت رایگان این تست را انجام دهید.

همچنین اگر به خودشناسی و شناخت علایق خودتان اهمیت می‌دهید و یا در پی شناخت بهتر علایق، استعدادها، شخصیت و هوش خود هستید، با مراجعه به صفحه زیر می‌توانید به تمامی تست‌های روانشناسی که ما در کارنکن آماده کرده‌ایم دسترسی پیدا کنید و به صورت رایگان هر کدام را که تمایل داشتید انجام دهید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

2 دیدگاه برای “تست هوش برای نوجوانان 14 ساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.