معرفی ۱۰ سایت تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

معرفی 10 سایت تولیدمحتوای ویدیویی با هوش مصنوعی
2.7/5 - (3 امتیاز)

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی دیگر یک رویا نیست.

چهار یا پنج سال پیش اگر به شما می‌گفتند که هرکسی تنها با چند کلیک ساده می‌تواند یک انیمیشن از شخصیت خود بسازد، بدون شک باور نمی‌کردید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی تنها یکی از کارکردهای این اختراع اعجاب‌انگیز بشر است، که در این مقاله یک جنبه‌ی آن را برای شما معرفی می‌کنیم.

  • اگر قصد ساخت کلیپ با هوش مصنوعی را دارید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید،
  • چه ابزارهایی برای شما مناسبند،
  • و یا انتظار بهترین خروجی را از کجا باید داشته‌باشید،

این مقاله برای شماست.

ما در اینجا ۱۰ سایت هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو به همراه لوازم جانبی آن را برشمردیم. مطالعه‌ی این مقاله اولین قدم شما برای ورود به دنیای جدید دیجیتال است. با ما همراه باشید.

مواردی که به آن‌ها می‌پردازیم:

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی چیست؟

سایت هوش مصنوعی ساخت ویدیو

هوش مصنوعی یا artificial intelligence بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین اختراع بشر در قرن اخیر، یک نوع شبیه‌سازی فرآیندهای ذهن انسان توسط کامپیوتر است.

از زمان معرفی این اختراع در دنیا، تا به امروز برنامه‌نویسان زیادی از کشورهای مختلف در جهت تکمیل و پیشرفت آن تلاش کردند. تا به جایی که در سال ۲۰۲۳ خدماتی از هوش مصنوعی به جهان معرفی شد، که لرزه بر اندام صنایع مختلف انداخت.

تولید محتوا یکی از انواع کاربردهای هوش مصنوعی در جهان امروز است. استارتاپ‌های مختلفی در جهت برطرف کردن این نیاز بوجود آمده‌اند. در مقاله زیر با ۹ استارتاپ حوزه هوش مصنوعی در ایران و جهان آشنا شوید.

تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی از سال ۲۰۲۲ رایج شد و دغدغه‌های بسیاری از شرکت‌ها و وبلاگ‌نویسان را حل کرد.

سپس در سال ۲۰۲۳ استارتاپ‌ها یک قدم شجاعانه دیگر رو به جلو برداشتند و تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی برای اولین بار انجام شد.

در هر سایت هوش مصنوعی ساخت ویدیو، امکانات مختلفی بطور رایگان یا اشتراکی به کاربران ارائه می‌شود و فضا برای رقابت شرکت‌های مختلف به هیچ وجه محدود نیست.

تولید محتوا خلاقانه ویدیویی با هوش مصنوعی

ابزارهایی که هوش مصنوعی برای ساخت و تغییر ویدیو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، روز به روز درحال گسترش و پیشرفت هستند.

به طور خلاصه در سال ۲۰۲۳ برای تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی امکانات زیر را در اختیار داریم:

  • بهینه‌سازی ویدیو
  • تبدیل عکس به ویدیو
  • تبدیل متن به ویدیو
  • تبدیل مقاله به ویدیو
  • تبدیل ویدیو به انیمیشن
  • ترجمه
  • ساخت زیرنویس
  • ساخت موسیقی

از زمان ظهور هوش مصنوعی، دوره‌های مختلفی برای یادگیری کار با این ابزار در سراسر دنیا برگزار شده. یکی از اولین دوره‌ها در ایران، دوره سئو و تولیدمحتوای کارنکن با هوش مصنوعی است. با شرکت در این دوره تنها در طی ۸ هفته به بازارکار وصل شوید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه مخصوص دوره مراجعه کنید.

معرفی سایت هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو

معرفی سایت هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو

امروزه شرکت‌های مختلفی دست به تولید و راه‌اندازی ربات‌های هوش مصنوعی زده‌اند. ما در این قسمت ۱۰ عنوان از بهترین و پرکاربردترین سایت‌های هوش مصنوعی برای ساخت فیلم را برای شما معرفی کرده‌ایم.

Chatgpt و AI studios

چت جی پی تی در خدمت تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

Chatgpt، پدیده‌ای که کمتر از یکسال پیش معرفی شد و تقریبا همه‌ی ما با جادویش آشنایی داریم. ربات باهوشی که در قالب چت به تمام سوالات کاربران بدون هیچ محدودیتی پاسخ می‌دهد. از این ابزار برای ترجمه، تحقیقات مقاله دانشگاهی، نگارش پست‌های وبلاگی، کتاب‌های الکترونیکی و… استفاده می‌شود.

برای تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی می‌توانیم از کمک Chatgpt نیز استفاده بکنیم. با اینکه این ربات به‌طور مستقیم توانایی تولید ویدیو ندارد؛ اما به کمک سایر ابزارهای هوش مصنوعی، یک پکیج کامل برای تولید و ادیت ویدیوهای خلاقانه ارائه می‌دهد.

AI Studio یکی از بهترین ابزارها در حوزه هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو است.

روش کار به این صورت است که ابتدا سناریو ویدیو را از Chatgpt می‌گیریم. برای اینکار می‌توانید درخواست خود را انگلیسی تایپ کنید. خلاقیت این ربات برای متن‌های انگلیسی بیشتر است و یک سناریوی تقریبا بی‌نقص به این زبان می‌نویسد. یا اینکه بعد از نگارش سناریو، از Chatgpt بخواهید که آن را به انگلیسی ترجمه کند.

در نهایت متن را به ربات AI Studios تحویل بدهید و با کمک آواتارهای این هوش مصنوعی کیفیت خروجی خود را تضمین کنید.

Kreadoai

سایت kreadoai

یکی از بهترین سایت‌های تولید محتوا ویدیویی با هوش مصنوعی.

در این سایت می‌توانید با اکانت گوگل خود ثبت نام کنید و به صورت رایگان از ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید.

Kreadoai زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند. برای ساخت ویدیو، ابتدا یک کاراکتر یا آواتار و زبان موردنظر را انتخاب می‌کنید. سپس متن خود را تایپ می‌کنید. در خروجی کار، کاراکتر شروع به خواندن متن شما می‌کند.  

یکی از امکانات پربحث سایت Kreadoai، ساخت کلون دیجیتال انسانی است. بدین صورت که شما یک ویدیوی ۵ دقیقه‌ای از خودتان در حال صحبت می‌گیرید. این ربات حرکات و زوایای صورت شما را به خاطر می‌سپرد و آواتار خودتان را برایتان می‌سازد. با این ابزار می‌توانید بدون اینکه نیاز به جلوی دوربین نشستن داشته‌باشید، ویدیوی جدید منتشر کنید. حتی از صورت بازیگران و چهره‌های معروف هم می‌توان استفاده کرد.

این سایت توانایی کلون کردن صدا را نیز دارد. شما می‌توانید با آپلود یک فایل ۵ دقیقه‌ای از صحبت کردن افراد معروف، ویدیوهای خود را با صدای با آن‌ها بسازید.

از سایر ابزارهای این هوش مصنوعی، تبدیل اسلایدهای پاورپوینت به ویدیو، تبدیل متن به صدا و ادیت تصویر را می‌توان نام برد.

Runway

هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی

Runway یک ابزار تخصصی ساخت کلیپ با هوش مصنوعی است. این استارتاپ امکانات مختلفی از جمله: تبدیل ویدیو به ویدیو، تمرین مدل، تبدیل عکس به عکس، بسط تصاویر و تبدیل متن به عکس را دارد.

Gen-2

مدل پرکاربرد و محبوب این سایت، ابزار Gen-2 برای تبدیل متن به محتوای ویدیویی ۴ ثانیه‌ای می‌باشد. بدین صورت که در یک پاراگراف، ویدیو خود را با کلیدی‌ترین جزئیات توصیف می‌کنید و در عرض چند دقیقه خروجی را تحویل می‌گیرید.

یکی دیگر از توانایی‌های Gen-2، تبدیل عکس به ویدیو است. شما با بارگزاری هر عکسی و نوشتن یک دستور برای ربات، می‌توانید یک فیلم از آن تهیه کنید.

در حال حاضر، Gen-2 تنها ویدیو ۴ ثانیه‌ای تولید می‌کند اما برای دور زدن این محدودیت یک راه‌حل ساده وجود دارد.

با یک ابزار ادیت فیلم، فریم آخر ویدیو را به صورت تصویر ذخیره کنید. سپس آن را به Gen-2  بدهید تا ۴ ثانیه‌ی بعدی را بسازد. خروجی خیره‌کننده خواهد بود.

از هوش مصنوعی Gen-2 خواستیم که یک صحنه نبرد بین دو ژنرال جنگ در قرن ۱۶ را طراحی کند. نتیجه را باهم ببینیم.

با هر آدرس ایمیل می‌توانید یک حساب در Runway ایجاد کنید. ظرفیت استفاده رایگان از Gen-2 تا سقف ۱۶ ثانیه می‌باشد. بعد از آن حتما باید ماهانه اشتراک بپردازید.

Gen-1

مدل کاربردی بعدی سایت Runway، که به تازگی منتشر شد. مدل Gen-1، ابزار حرفه‌ای تبدیل ویدیو به ویدیو است. این ابزار هوش مصنوعی، ویدیوهای قدیمی را با انواع روش‌های خلاقانه به صورتی که قابل تشخیص نباشند، بازسازی می‌کند.

ابتدا ویدیوی خود را آپلود می‌کنید. در Gen-1 سه حالت رفرنسی برای تغییر ویدیو وجود دارد:

  • تصویر
  • Preset
  • دستور یا Prompt

با انتخاب یکی از این سه حالت، یک مرجع برای الگوبرداری به هوش مصنوعی برای تولید محتوای تصویری می‌دهید.

در حالت تصویر، یک عکس آپلود می‌کنید و ویدیو شما بر اساس آن عکس ساخته می‌شود. مثلا ویدیو اصلی یک سکانس فیلم با بازی جانی دپ است و شما میخواهید تصویر صورت خود را به جای جانی دپ قرار دهید.

در حالت Preset، یک تم اصلی برای ویدیو انتخاب می‌کنید. مثلا تم خمیری. در حالت Prompt هم در قالب پاراگراف راهنمایی‌های لازم را برای ربات می‌نویسید.

پیشنهاد ما به شما برای کسب بهترین نتیجه، استفاده از تصویر است.

تا سه ویدیوی ۴ ثانیه‌ای، به صورت رایگان می‌توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید.

D-ID

کمپانی D-ID

D-ID هوش مصنوعی خلاق برای تولید محتوای ویدیویی است. مثل Gen-2، شما می‌توانید عکس‌های خود را با این ابزار زنده کنید، آواتار مورد علاقه خود را بسازید، دیالوگ بنویسید و محتوای ویدیویی تولید کنید.

D-ID برای تبدیل متن به صدا از تکنولوژی فوق‌العاده ElevenLabs استفاده می‌کند. این هوش مصنوعی قابلیت تقلید صدا به ۳۰ زبان مختلف را دارد و به تولید محتوای دیپ‌فیک معروف است.

توانایی عجیب غریب این ربات در تقلید حس و لحن انسانی همواره به یکی از نگرانی‌های بزرگ دنیا تبدیل شده. چرا که به عقیده اکثر مردم، این تکنولوژی آینده شغل گویندگی را به خطر می‌اندازد.

زبان‌های عربی و ترکی به تازگی به این پلتفرم اضافه شدند؛ اما فعلاً خبری از زبان فارسی نیست.

بنابراین برای ساخت آواتار خود در D-ID، شما باید صدای خود را از قبل ضبط کنید و سپس فایل آن را برای ربات آپلود کنید تا آواتار روی کلمات شما لب بزند.

Stable diffusion

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

پرچمدار تولید انیمیشن از بین انواع سایت‌های هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی.

در گذشته برای ساخت انیمیشن باید مباحث مختلفی گذرانده میشد. انیماتورها باید مهارت‌های مختلفی از جمله کاراکتر سازی، مبانی فیزیک و حرکت، آناتومی و… را کسب می‌کردند.

استارتاپ Stability AI یک انقلاب عظیمی در سال ۲۰۲۲ با انتشار هوش مصنوعی Stable Diffusion ایجاد کرد. معرفی رباتی که کار چندماهه یک تیم انیماتور را در عرض چند دقیقه انجام می‌دهد. واقعیتی ترسناک اما زیبا که امروزه به لطف برنامه‌نویسان سراسر دنیا محقق شده‌است.

استفاده از این تکنولوژی رایگان است و به صورت نرم‌افزار روی سیستم نصب می‌شود.

ابتدا از قسمت متن به عکس، با استفاده از مدل‌های مختلف یک خروجی عکس می‌گیریم. سپس در قسمت عکس به عکس، فریم‌های مختلف ویدیو را می‌سازیم. در هر مرحله توصیفات دقیقی از صحنه را با کمک Chatgpt در اختیار ربات قرار دهید. در نهایت در قسمت batch تصاویر بهم چسبانده می‌شوند و ویدیو تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز رشته انیمیشن

Deep nostalgia، تکنولوژی ترسناک

دیپ نوستالژیا در ساخت کلیپ با هوش مصنوعی

حتما شماهم با تصاویری که مدتی در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران رد و بدل می‌شد، برخورد داشته‌اید. تصاویری از درگذشتگان که با هوش مصنوعی Deep nostalgia در قالب ویدیویی زنده شده‌بودند.

این تکنولوژی در زمان معرفی، به سرعت به یکی از ترندهای فضای مجازی تبدیل شد و افراد زیادی را به سمت استفاده از ابزارهای خود کشاند. اما به همان سرعت هم از چشم مردم افتاد.

تجربه خیره شدن در چشم افرادی که دهه‌هاست درگذشته‌اند و شبیه‌سازی تصاویر لبخند و یا چشمک‌ زدن آن‌ها، برای بسیاری از مردم خوشایند نبود. هرچند برای مدتی کوتاه رفع دلتنگی می‌کرد، اما در نهایت کنار گذاشته‌شد.

این ربات را روی موبایل خود می‌توانید نصب کنید و رایگان استفاده کنید.

Lumen5

یکی دیگر از ابزارهای رایگان تبدیل متن به ویدیو، هوش مصنوعی Lumen5 است. قابلیت درک متن و جستجوی تصاویر مربوط برای ساخت ویدیو در این ربات کدنویسی شده.

یکی از ویژگی‌های جدید این ابزار، تولید محتوای ویدیویی بر اساس مقالات است. بدین صورت که شما لینک مقاله موردنظر را در باکس مربوطه پیست می‌کنید. ربات در عرض یک دقیقه خلاصه‌ای از مقاله موردنظر را تحویل می‌دهد. بعد از مرور و ادیت دستی، هوش مصنوعی به تولید محتوای ویدیویی براساس مقاله مشغول می‌شود. 

Skybox

هوش مصنوعی اسکای باکس

خلق تصاویر ۳۶۰ درجه یا پانوراما با Skybox!

کمپانی Blockade Labs این وبسایت را برای استفاده رایگان کاربران برای تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ توسعه داد.

تصاویر ۳۶۰ درجه این سایت، برای ساخت انیمیشن و طراحی بازی کاربرد دارند.

کار با Skybox بشدت راحت است. با استفاده از Chatgpt جزئیات تصاویر را در باکس پائین صفحه تایپ می‌کنید. خروجی شما یک تصویر بی‌نظیر است که با ابزارهای تولید ویدیو، به راحتی به قالب MP4 درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رشته طراحی بازی های رایانه ای 

Leia pix

Leia Pix ابزار قوی تبدیل عکس‌های دوبعدی به سه‌بعدی است. عمق دادن به تصاویر، محرک کردن، تغییر طول و عرض و سرعت حرکت دوربین از امکانات فوق‌العاده این هوش مصنوعی هستند.

روش کار با این AI بسیار راحت است و شرکت سازنده آن را به صورت کاملا رایگان در اختیار عموم قرار داده.

لوازم جانبی در تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی کدامند؟

سایت هوش مصنوعی ساخت فیلم

در بخش قبلی، ۱۰ سایت‌ تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی را برای شما معرفی کردیم. اما این عناوین تمام لوازمی که برای ساخت ویدیو به آن نیاز دارید، نیستند.

در یک پکیج کامل، ابزارهای دیگری مثل هوش مصنوعیِ تولید تصاویر، زیرنویس و موسیقی نیز پیدا می‌شوند.

ابزار تولید تصاویر واقع‌گرایانه

هوش مصنوعی Leonardo.ai و Midjourney از کار درست‌ترین‌ها هستند. باکیفیت‌ترین و پیچیده‌ترین نقاشی‌های دیجیتال را از این دو سایت بخواهید. طراحی‌های گرافیکی ویدیوها، با ابزار متن به تصویر این هوش مصنوعی ساخته می‌شوند.

ابزار ساخت موسیقی

هوش مصنوعی Soundraw بدون کپی رایتینگ و با تنوع ریتم بالا، موسیقی ویدیوهای شما را می‌سازد.

ابزار تولید زیرنویس

زیرنویس‌ ویدیوهای خود را به طور تخصصی از سایت Vidyo.ai بخواهید. تا ۷۵ دقیقه ویدیو در ماه می‌توانید آپلود کنید و از خدمات سایت بهره ببرید.

جمع‌بندی

نگرانی‌های دنیای امروز در مورد پیشرفت هوش مصنوعی تولید محتوای تصویری، در برخی موارد بیهوده اما قابل تأمل است. بدون شک هدف از ساخت و پیشبرد این پروژه، ترسیم آینده‌ای راحت برای همه است و هدف دیگری جز افزایش کیفیت زندگی ندارد.

در این مقاله ۱۰ سایت تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی را برای شما معرفی کردیم. هر نوع ویدیو با صرف نظر از موضوع، به بهترین شکل با این ابزارها قابل پیاده‌سازی هستند.

برای استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های خود تعلل نکنید.

مطالب مرتبط

در مورد ابزار تبدیل متن به صدا در سایت‌های مختلف صحبت کردیم. با کلیک بر روی لینک زیر به طور مفصل در مورد این جادوی هوش مصنوعی بخوانید!

امروزه هوش مصنوعی ابعاد مختلفی از شغل‌های زیادی را تصرف کرده. این امکان دور از تصور نیست که بزودی بسیاری از شغل‌ها برای همیشه حذف خواهند شد. پاسخ نگرانی‌های خود را در مقاله زیر بیابید.

مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی تنها یکی از ۱۰ شغل جدید و پردرآمد در ایران هستند. برای آشنایی با ۹ تای بعدی روی لینک زیر کلیک کنید.

همه‌ی ما به نوعی باهوش هستیم. پیدا کردن شغل مرتبط با نوع توانایی‌ها و سازگار با قابلیت ذهنی ما، فرآیند راحتی نیست. در مقاله زیر لیستی از مشاغل بدردبخور برای افراد با IQ و EQ بالا معرفی کرده‌ایم.

آیا استارتاپ دیگری برای تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی می‌شناسید؟
کدام یک از سایت‌های بالا برای شما کاربردی‌تر بوده‌اند؟
خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

3 دیدگاه برای “معرفی ۱۰ سایت تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.