دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

صفحه اول گوگل در 8 هفته
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سوالات مصاحبه شغلی

سوالات مصاحبه شغلی
5/5 - (1 امتیاز)

سوالات مصاحبه شغلی یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد جویای کار به شمار می‌رود. اما هیچ کس نمی‌تواند تضمین بدهد که تمامی مراحل و روندها در فرآیند یک مصاحبه شغلی یکسان باشند. سوالات جلسه مصاحبه استخدامی کاملاً به نظر و عقاید فرد و یا تیم مصاحبه‌کننده بستگی دارد و ارائه مجموعه‌ای از پرسش‌ها با مضمون سوالات مصاحبه شغلی با جواب چندان کار حرفه‌ای و اصولی نیست، شما باید به عنوان شخصی که در زمینه‌ای تخصص و مهارت دارید با سوالات و رخدادهای احتمالی در یک مصاحبه شغلی آشنایی داشته باشید و با صداقت و حفظ اعتماد به نفس به راحتی به آن‌ها پاسخ دهید.

برخی از سوالات در بیشتر مصاحبه های شغلی توسط فرد یا افراد مصاحبه‌کننده از شما برای سنجش یکی از مراحل معارفه، رفتاری و یا مسائل حرفه‌ای و تخصصی پرسیده می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد و راه و روش درست پاسخ‌گویی به آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. در پایان مطلب هم pdf سوالات مصاحبه استخدامی را آماده کرده‌ایم.

مصاحبه‌های شغلی یک فرصت برای نشان دادن مهارت، تخصص، تجربه و به اشتراک گذاری انگیزه‌ها و تجربیات شما هستند بنابراین باید بدون استرس از این فرصت به بهترین شکل برای معرفی خود استفاده کنید. PDF سوالات مصاحبه استخدامی با جواب را می‌توانید در پایان این مقاله مشاهده کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلسات مصاحبه شغلی هستید می‌توانید به سایر مقالات ما در سایت کار نکن از جمله سوالاتی که خوب است از مصاحبه گر بپرسیم و یا چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم؟ مراجعه کنید.

فهرست:

ما در مجموعه کارنکن سعی کرده‌ایم به بیشتر دغدغه‌های افراد در زمینه مصاحبه شغلی پاسخ بدهیم. اگر به این دست اطلاعات علاقه مند هستید می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

خب برویم سراغ نمونه سوالات مصاحبه استخدامی با جواب:

اهمیت مصاحبه های شغلی و نقش آن در فرآیند استخدام

اگر در زمینه‌ای تخصص دارید و به دنبال آن هستید تا در مجموعه‌ای استخدام و مشغول به کار شوید باید بدانید مصاحبه های شغلی و آشنایی با سوالات مصاحبه استخدامی برای شما حیاتی به شمار می‌آید. به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم شما را به صورت مختصر با کلیت یک جلسه مصاحبه آشنا کنیم تا بهتر بتوانید سوالات را درک و در ذهن خود طبقه‌بندی کنید.

سوالات مصاحبه شغلی با جواب

در اولین قدم می‌خواهیم تعدادی از دلایلی که باعث می‌شوند یک مصاحبه شغلی اهمیت اساسی و حیاتی در فرایند استخدام پیدا کند را با هم بررسی می‌کنیم.

زمانی که شما برای یک شرکت و یا هر مجموعه‌ای رزومه خود را ارسال و اعلام آمادگی برای همکاری می‌کنید، افراد متخصص بسیار زیاد که شرایط مشابه شما دارند هم برای جذب موقعیت شغلی اقدام می‌کنند. در چنین موقعیتی فرد و یا تیم مصاحبه کننده در جلسه استخدامی با به کارگیری سوالات رایج جلسه مصاحبه استخدامی و به‌کارگیری سایر تکنیک‌ها، مهارت، توانایی و دانش افراد را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی، فنی و تخصصی، روحیه کار تیمی و مدیریت در حل مسئله و مدیریت زمان از مواردی است که شما با رفتار خود و پاسخ دادن به سوالات مصاحبه به آن‌ها جواب می‌دهید.
اما جای نگرانی نیست در ادامه برای شما سوالات مصاحبه استخدامی با جواب pdf را آماده کردیم.

هر مجموعه‌ای از استخدام شما یک سری اهداف را دنبال می‌کند و سعی می‌کند با طرح سوالات مصاحبه استخدامی میزان عیار و اعتبار شما را بسنجد و به این نتیجه برسد که آیا شما برای این عنوان شغلی مناسب هستید یا خیر.

بررسی تطابق با موقعیت شغلی

دریافت پاسخ مناسب و اینکه کارفرما و آن کسب و کار شما را فرد مناسبی برای آن عنوان شغلی در نظر بگیرد و یا خیر نیازمند دانستن، رعایت کردن و به کارگیری مجموعه‌ای از کارها در کنار داشتن مهارت و تخصص می‌باشد.

کسب اطلاعات تکمیلی

در یک تعریف ساده و خلاصه در این مرحله، از طریق پرسش یک سری سوال سعی می‌شود تا میزان مهارت و سابقه و تجربه شما سنجیده شود تا آن مجموعه بتواند تصمیمات بهتری در مورد استخدام شما بگیرد.

به طور معمول سوالاتی که در این مرحله پرسیده می‌شوند به سوابق کاری گذشته شما و علت موفقیت یا عدم موفقیت در آن‌ها، دستاوردهای خاص و عینی شما در آن حوزه و میزان تحصیلات شما اشاره می‌کنند.

دسته‌بندی سوالات مصاحبه شغلی

ما نمونه سوالات مصاحبه استخدامی را در سه دسته‌بندی برای شما آماده کرده‌ایم.

  • سوالات عمومی
  • سوالات تخصصی
  • سوالات رفتاری
سوالات عمومی مصاحبه استخدامی با پاسخ

نمونه‌هایی از سوال‌های عمومی در مصاحبه‌ها:

خودتان را معرفی کنید

این سوال به شما این قابلیت و فرصت را می‌دهد تا ذهنیت اولیه مناسبی از خودتان شکل دهید. به طور معمول در این مرحله می‌توانید در مورد خودتان، تحصیلات، تجربیات کاری و مهارت‌هایی که دارید صحبت کنید.

باید بتوانید اطلاعات کلی و مهم درباره خودتان را ارائه دهید و به توانایی‌ها و نقاط مثبتی که دارید به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشاره داشته باشید.

معرفی خود در مصاحبه شغلی

اجازه بدهید برای درک بهتر شما یک مثال ساده بزنیم:

“سلام. من [نام و نام خانوادگی] هستم، فارغ التحصیل [رشته تحصیلی] در مقطع [ارشد/کارشناسی و….]. با [تعداد سال] سال تجربه کاری در حوزه [زمینه کاری خودتان] هستم.
از تجربیاتم می‌توانم به کار در [نام شرکت‌ها یا پروژه‌ها] اشاره کنم که در آنها مسئولیت‌ها و وظایف مختلفی از جمله [ذکر مسئولیت‌ها و وظایف] را برعهده داشتم. من توانایی‌های برجسته‌ای در [ذکر توانایی‌ها و مهارت‌ها] دارم و علاقه‌مند به یادگیری و رشد در حوزه [نام حوزه مرتبط] هستم.
من به دنبال یک فرصت جدید برای توسعه و به اشتراک گذاشتن تجربیاتم در یک محیط پویا و مفید هستم و به کار کردن با تیمی خلاق و همدل بسیار مشتاقم.”

همچنین بخوانید: نکات مهم فن بیان در مصاحبه استخدامی

بزرگترین مهارت و یا توانایی شما چیست

این سوال را به اشکال مختلفی می‌توان پرسید مثلاً طبق تجربه شخصی ممکن است این سوال را به این شکل از شما بپرسند که ” به عنوان یک متخصص در زمینه [نام زمینه فعالیت شما] چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی را بیشتر در خودتان قابل ارائه کردن می‌بینید؟ ” این سوال و یا سایر سوالات را به هر شکلی که از شما پرسیده شود چندان اهمیتی ندارد شما باید بتوانید پاسخ درست به سوال درست بدهید.

سوالات جلسه مصاحبه استخدامی

پاسخی که به این پرسش می‌دهید باید به نحوی با موقعیت شغلی که مد نظر دارید در ارتباط باشد، به عنوان مثال: “من توانایی بسیار زیادی در انجام کار تیمی دارم و آماده هستم تا در کنار تیم ایده‌های جدید و کاربردی را پیاده سازی کنم. من می‌توانم ایده‌ها و اطلاعات مفیدی را ارائه بدهم که می‌تواند برای رشد هر کسب و کاری مفید باشد”

چرا به این موقعیت شغلی علاقه مند هستید؟

قطعاً هیچ کس بهتر از خود شما نمی‌تواند به این پرسش پاسخ درست بدهد و در مرحله اول باید با خودتان و شخص مصاحبه کننده و در برخی مواقع تیم مصاحبه کننده صادق باشید.

مطرح کردن این پرسش به شما این امکان را می‌دهد تا از دلایل و انگیزه‌های خودتان برای علاقه به این موقعیت شغلی صحبت کنید.

چرا به این موقعیت شغلی علاقه مند هستید؟

اجازه بدهید یک مثال واقعی را برای شما مثال بزنیم:

“من به این موقعیت شغلی علاقه‌مندم چون فکر می‌کنم توانایی‌ها و استعداد من با نیازهای این موقعیت شغلی و آنچه شما می‌خواهید یکسان هستند و یا دست کم مشترکات بسیاری دارند. من می‌توانم با علاقه و انگیزه‌ای که دارم هم به رشد شما و هم پیشرفت شخصی و شغلی خودم کمک کنم علاوه بر همه این‌ها من همواره به دنبال چالش و فرصت‌های جدید هستم و می‌توانم با فعالیت در یک مجموعه فعال و توانمند به این مهم دست پیدا کنم”

مهم‌ترین دستاوردتان در این حوزه چیست؟

برای بسیاری از مجموعه‌ها این یک پرسش کلیدی و شاید نقطه شروع سنجش شما برای عنوان شغلی محسوب شود. مطرح کردن این پرسش فرصت بسیار خوبی است تا بزرگترین و مهم‌ترین دستاوردها و تجربیات خودتان را بیان کنید.

در چنین شرایطی ممکن است دو حالت در پیش روی شما باشد:

  • حالت اول، تجربه و تخصص لازم را در آن زمینه دارید.
  • حالت دوم، تجربه و تخصص کمی دارید و یا در شروع مسیر شغلی قرار دارید.
با تجربه و تخصص

فرض می‌کنیم شما فردی هستید که تجربه و تخصص لازم در آن زمینه شغلی را دارید در چنین موقعیتی چندان کار دشواری نخواهید داشت و می‌توانید به این شکل به سوال پاسخ دهید:

“فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که من در این حوزه داشته‌ام مربوط به [نام پروژه] است که بخشی از تیم و سازمان [نام شرکت، سازمان، مجموعه و یا ارگان و….] بودم. در این پروژه تیم ما موفق شد [توضیح درمورد دستاوردهایی که داشتید] دست پیدا کند. با موفقیت آمیز بودن این پروژه توانایی من در درک و حل مسائل پیچیده و بعضاً گمراه کننده را ثابت کرد. تجربه موفق در این زمینه به من ثابت کرد که توانایی در همکاری با سایر اعضای تیم می‌تواند نقش بسیار کلیدی در تحقق اهداف داشته باشد”

تجربه و تخصص کمتر (در ابتدای مسیر)

فرض می‌کنیم شما فردی هستید که در آن زمینه شغلی تجربه و سابقه کاری لازم را ندارید. اگر تجربه و یا  دستاورد متمایزی در زمینه شغلی خود نداشته‌اید عدم پاسخ درست به این سوال می‌تواند اولین نقطه منفی شما محسوب شود.

می‌توانید به این شکل و کمی تغییر به این پرسش پاسخ دهید:

“مدت زیادی نیست که وارد این مسیر شده‌ام و سابقه کاری محدودی دارم، اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای من تاکنون مربوط به [دوره آموزشی که پشت سر گذاشته‌اید، پروژه‌های دانشگاهی و …] است. تاکنون از فرصت‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی استفاده کردم تا بتوانم مهارت و تخصص خودم را در این زمینه گسترش بدهم.”

مهارت‌هایی که داری چگونه به شما در این موقعیت شغلی کمک می‌کند؟

سوالات مصاحبه شغلی با جواب

می‌توانید با استفاده از مهارتی که دارید و با پاسخ درست به این سوال نحوه به کارگیری دانسته‌ها و تخصصتان را در آن پوزیشن شغلی (job opportunity) مطرح کنید.

اجازه بدهید یک مثال کاربردی را باهم بررسی کنیم:

“فکر می‌کنم مهارت‌هایی دارم که به من در این موقعیت شغلی کمک زیادی می‌کند مثلاً مهارت بالای من در ارتباطات و مذاکره های فردی و تیمی. به دلیل روحیه شادابی که دارم می‌توانم چالش‌ها و بعضاً مشکلات و موانع را تحلیل و بررسی کنم و با کمک تیم و برنامه ریزی اصولی آن‌ را حل کنیم.”

سوالات تخصصی

سوالات تخصصی در جلسات استخدامی بر روی مهارت‌هایی که برای انجام درست و با کیفیت آن شغل نیاز هستند را مورد بررسی و کاوش قرار می‌دهد. هدف این است که دانش، تجربه، توانمندی‌ها، انگیزه‌ها و مهارت‌هایی که می‌توانید برای این موقعیت شغلی (job position) استفاده کنید را به طور شفاف بیان کنید.

پرتکرارترین سوالات در مصاحبه شغلی

نمونه‌هایی از سوال‌های تخصصی در مصاحبه‌ها:

توضیح دهید که [نام یک مفهوم و یا فناوری در آن شغل] چگونه کار می‌کند؟

اجازه بدهید برای درک بهتر سوالات تخصصی زمینه شغلی کارشناس سئو و تولید محتوا را در نظر بگیریم.

اگر شما کارشناس تولید محتوا و سئو باشید احتمال بسیار زیاد در مصاحبه شغلی شما سوالاتی از این قبیل از شما پرسیده خواهد شد و شما باید بتوانید با درک و برداشتی که از آن حوزه دارید شیوه کار خود و چگونگی انجام روند آن کار را توضیح بدهید. چند مثال کاربردی:

  • توضیح دهید چگونه کلمات کلیدی مناسب برای یک سایت را انتخاب و جارو می‌کنید و برای این کار به چه عواملی توجه دارید؟
  • تجربه استفاده از کدام ابزارهای داخلی و خارجی برای تحقیق و کلمه کلیدی (keyword research) را داشته‌اید؟
  • برای بهینه سازی محتوای یک وب‌سایت تازه تاسیس چه اقداماتی را می‌توان در اولویت اول قرار داد؟
  • طبق تجربیات گذشته شما سرعت صفحات وب تا چه میزان در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاثیر گذار هستند؟

تجربیات گذشته شما در [نام یک مفهوم و یا فناوری در آن شغل] به چه شکل بوده و آیا تجربه چنین چیزی داشته‌اید؟

این سوالات از شما پرسیده می‌شوند تا هم میزان تجربه و تخصص شما سنجیده شود و هم عملکرد شما در مواجه با آن چالش مورد بررسی قرار بگیرد. با همان مثال کارشناس سئو ادامه می‌دهیم، تعدادی از سوالات که می‌توانند از شما بپرسند عبارتند از:

  • یکی از آخرین پروژه‌های سئو که برای شما چالش‌هایی داشت را به خاطر دارید؟ آن مشکلات چه بودند و چگونه آن‌ها را رفع کردید؟
  • به نظر خودتان موفق‌ترین پروژه شما تا به حال کدام مورد بوده است و چه فعالیت‌هایی در آن داشته‌اید؟
  • آیا تجربه یک پروژه ناموفق را داشته‌اید؟ اگر بله به نظر شما دلایل بروز آن چه بوده؟ و شما چگونه با آن برخورد کردید؟

یک چالش فنی که با آن مواجه شدید را توضیح دهید و راه‌حل‌هایی که برای آن اتخاذ کردید را نام ببرید.

این سوال از سمت کارفرما پرسیده می‌شود چون می‌خواهند میزان تجربه شما در چالش‌های بزرگ و عمده آن شغل را مورد بررسی و پایش قرار دهند. جواب درست به این پرسش می‌تواند این نوید را به آن مجموعه بدهد که شما می‌توانید در برخورد با چالش‌های متداول به درستی برخورد کنید.

با همان مثال کارشناس سئو ادامه می‌دهیم و یک مثال از مشکلاتی که عمدتاً در پروژه‌های سئو افراد با آن مواجه می‌شوند را بیان می‌کنیم:

“یکی از مسائل فنی که در آخرین پروژه با آن مواجه شدم مشکل در سرعت بارگذاری وب‌سایت بود. پس از تحلیل و آنالیز اولیه متوجه این شدم که با افزایش محتوای صفحات و به طبع آن افزایش تعداد تصاویر حجم تصاویر بهینه نشده بودند به همین دلیل حجم تصاویر را با استفاده از ابزار [نام ابزار و یا روشی که مشکل را بر طرف کرده‌اید] کاهش دادم و در ادامه با کش صفحات و بهینه سازی کدنویسی سایت این زمان را به حداقل رساندم.”

این سوالات بیشتر با این هدف پرسیده می‌شوند که نوع مواجهه شما با جالش‌های مختلف را بسنجند، سوالات رفتاری عموماً رفتار شما را مواقع خاص مورد هدف قرار می‌دهند.

سوالات رفتاری در مصاحبه

استفاده از سوالات رفتاری به کارفرما امکان می‌دهد علاوه بر سنجش شما در مباحث فنی و تخصصی مهارت‌های شما در سایز زمینه‌ها از جمله مهارت‌های ارتباطی، تیمی، تصمیم‌گیری و … را ارزیابی کنند.

نمونه‌هایی از سوال‌های رفتاری در مصاحبه‌ها:

یک موقعیت را توصیف کنید که در یک پروژه با همکار خود اختلاف نظر داشتید، چگونه این اختلاف را حل کردید؟

پرسش این سوال چندین هدف را دنبال می‌کند از جمله مهارت‌های ارتباطی، شیوه برخورد شما با همکاران، مدیریت و توانمندی شما در حل اختلاف و مسائلی از قبیل.

در این مواقع باید با صداقت کامل موقعیت و اختلافاتی که داشتید را مطابق واقعیت بیان کنید، در مرحله دوم دلایل و عواملی که به نظر شما باعث ایجاد این اختلاف نظر بین شما شده است را مرور کنید و در پایان هم شیوه حل مسئله و تجربیاتی که داشتید را بیان کنید.

یک موقعیت را توصیف کنید که در یک پروژه با مشتری ناراضی برخورد داشته‌اید، چگونه این اختلاف را حل کردید؟

کارفرما می‌خواهد ببیند شما چگونه با وجود نارضایتی به یک مشتری واکنش نشان می‌دهید و سعی می‌کنید با چه شیوه‌ای این چالش‌ها را برطرف کنید. آیا می‌توانید با مشتریان در مواقع چالش و بروز نارضایتی به طور حرفه‌ای رفتار کنید و روابط مثبت با آن ها را حفظ کنید یا خیر.

در پاسخ به این سوال می‌توانید شیوه ارتباط با مشتری و اینکه چگونه و به چه شکل با نارضایتی مشتری ارتباط برقرار کردید را بیان کنید. به طور شفاف بیان کنید چه اقداماتی در راستای حل مشکل انجام داده‌اید تا به سوالات مشتری جواب دهید. به چه سوالاتی و چه پاسخی داده‌اید و آیا توانستید مشتری را قانع کنید؟

و در نهایت تجربیات و درس‌هایی که از این مشکل را به دست آوردید را بیان کنید.

جمع بندی تا اینجای مقاله سوالات مصاحبه شغلی

خوب تا اینجای مطلب شما را با اهمیت مصاحبه شغلی و اینکه چرا باید به این مهارت توجه داشته باشید اشاره کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر هم راجع‌به مسائل مربوط به سوالات مصاحبه استخدامی، مصاحبه شغلی و سایر مطالب می‌توانید به دسته بندی سایت کار نکن از این لینک اقدام کنید.

در ادامه هم دسته‌بندی سوالات مصاحبه شغلی را برای شما تا حد امکان ساده‌سازی کردیم و در سه دسته‌بندی عمومی، تخصصی و رفتاری هر کدام را با ذکر مثال برای شما مشخص کردیم.

در ادامه مقاله هم می‌خواهیم شما را با چند نکته دیگر آشنا کنیم که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما در داشتن یک مصاحبه شغلی موفق کمک زیادی کند.

نکاتی برای موفقیت در سوالات مصاحبه شغلی

این مطلب بیشتر برای آشنایی شما با سوالات مصاحبه شغلی و سوالات مصاحبه استخدامی گردآوری شده اما آشنا کردن شما با سایر مطالب مفید این زمینه خالی از لطف نیست.

آشنایی با سوالات مصاحبه شغلی

برای موفقیت در مصاحبه شغلی مطالب جامع و کاربردی بسیار زیادی در سایت کارنکن طراحی شده که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم؟

آداب مصاحبه کاری

راهنمای جامع اصول مصاحبه برای استخدام

در جلسه مصاحبه چگونه باشیم؟

چگونه در مصاحبه شغلی موفق باشیم؟

چند نکته هم ما به طور خلاصه بیان می‌کنیم که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید.

  • خودتان باشید.
  • از اغراق بیش از حد در هر چیزی دوری کنید.
  • ظاهر و پوشش مناسب با فرهنگ آن سازمان را داشته باشید.
  • استرس خود را کنترل کنید.
  • در طول مصاحبه خود با مصداق صحبت کنید.
  • در صورتی که جواب را نمی‌دانید به دنبال هدف سوال باشید تا بتوانید پاسخ مرتبطی بدهید.
  • در صورتی که سوال را متوجه نشدید درخواست کنید تا سوال به صورت شفاف از شما پرسیده شود.

و در پایان

اگر به دنبال جواب برای پرسش خود مبنی بر سوالات مصاحبه شغلی، سوالات مصاحبه استخدامی، سوالات مصاحبه شغلی با جواب و سوالاتی از این جنس بوده‌اید به احتمال زیاد پاسخ درست خود را در این مقاله به دست آورده‌اید به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از سایر مطالب معتبر در زمینه جلسات مصاحبه استخدامی برای افزایش احتمال استخدام در شرکت‌های بزرگ و معتبر استفاده کنید.

می‌توانید PDF سوالات مصاحبه شغلی از لینک زیر دانلود کنید.

پوشش و لباس در جلسه مصاحبه اهمیت بسیار زیادی دارد. لباس و استایل شما اولین تصویری‌ست که افراد از شما دریافت می‌کنند. پوشش و لباس شما نشان دهنده احترامی است که برای خود و محیط کارتان قائل هستید. اگر علاقه مند هستید راجع به آداب لباس پوشیدن در جلسات مصاحبه بیشتر بدانید می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما خوراک و تغذیه ما هم قبل از جلسات مصاحبه برای استخدام اهمیت دارد و بر روی موارد زیادی از جمله انرژی و شادابی درونی، تمرکز، کاهش استرس و اظطراب شما تاثیر گذار است.
اگر این مورد برای شما جالب است می‌توانید از لینک زیر راجب تغذیه پیش از جلسه بدانید.

اگر در جلسات مصاحبه شغلی که تا به حال داشته‌اید تجربه‌ای دارید که فکر می‌کنید به اشتراک‌گذاری آن با ارزش است خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.