دوره آنلاین

چگونه استخدام شویم

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تخفیف نوروزی
دوره تولید محتوا و سئو با هوش مصنوعی

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

معرفی نرم‌افزار برای حفظ لغات انگلیسی

Rate this post

یادگیری لغات هر زبانی مانند داشتن آجر و مصالح برای ساختن ساختمان است. شما حتی اگر یک بنای ماهر باشید اما مصالح کافی در دست نداشته باشید ساختمان خوبی نخواهید ساخت. برای یادگیری زبان داشتن دامنۀ لغت خوب به اندازه‌ی گرامر اهمیت دارد. اما برای فراهم کردن این مصالح باید چه کار کرد؟ از چه منابعی باید استفاده کرد؟ در ادامۀ مطلب به معرفی تعدادی نرم افزار حفظ لغات انگلیسی به‌صورت جداگانه در موبایل و کامپیوتر می‌پردازیم.

فراموش نکنید چیزی که مهم‌تر از داشتن منابع خوب است، شناخت شما از ذهن و ساز و کار آن است. اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم همگی بر اساس تکرار لغات در فواصل زمانی مشخص برای غلبه بر فراموشی ساخته شده‌اند. اما این شما هستید که باید اپلیکیشن را باز کنید.

صرفاً داشتن اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی برروی تلفن شما معجزه نمی‌کند. نگاهی به ده‌ها برنامه‌ای که مدت‌هاست روی گوشی بی‌استفاده رها شده‌اند بیاندازید. عزمتان را جزم کنید. از اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید به‌صورت مداوم استفاده کنید و فراموشی را شکست بدهید.

از لغاتی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید. استفاده از لغات به یادگیری آن‌ها و همچنین تقویت گرامر شما در طول زمان کمک می‌کند. آهنگ گوش کنید. فیلم ببینید. پادکست گوش کنید. اگر می‌توانید با کسی انگلیسی صحبت کنید. هر چه بیشتر تلاش کنید نتیجۀ بهتری می‌گیرید.

الف) اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی برای موبایل

1- اپلیکیشن WordUp Vocabulary

WordUP راحت‌ترین راه برای یادگیری کلمات انگلیسی است. این اپلیکیشن، کلمات را با مثال‌های سرگرم‌کننده از فیلم‌ها، آهنگ‌ها و نقل‌قول‌های معروف، آموزش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود کلمه راحت‌تر در ذهن بماند و قابل درک باشد.

هیچ‌کس تمام لغات داخل دیکشنری را حفظ نیست. مهم این است که ما پرکاربردترین و مهم‌ترین کلمات را یاد بگیریم. این نرم افزار حفظ لغات انگلیسی روی چنین کلماتی تمرکز می‌کند. بازه‌های زمانی‌ای که این برنامه برای تکرار کلمات از آن‌ها استفاده می‌کند از نظر علمی بازه‌های درستی هستند. بنابراین شما نیازی نیست که نگران فراموش‌کردن کلمات باشید.

WordUp اموزش لغات انگليسي براي ايفون و اندروید و کامپیوتر

در ابتدای نصب نرم‌افزار، شما سن، لهجۀ امریکن یا بریتیش و سطح زبان خود را وارد برنامه می‌کنید. این اطلاعات برای شخصی‌سازی کلماتی است که باید یاد بگیرید. همچنین در ابتدا از شما آزمونی گرفته می‌شود تا دامنۀ لغاتی که شما در آن سطح می‌دانید ارزیابی شود. این نرم‌افزار نقشه‌ی یادگیری برای شما رسم می‌کند و به شما در درک اینکه کجای داستان قرار دارید کمک می‌کند.

یکی از مزایایی که این اپلیکیشن دارد این است که در گزینه‌های زبان پایه، فارسی را هم ارائه می‌دهد. اگر در زمان دوره، کلمه‌ای را یاد‌گرفته‌باشید بعد از یک هفته برای اطمینان از یادگیری دوباره آن‌را می‌پرسد و اگر بلد باشید آن‌را به کلمات یاد گرفته شده اضافه می‌کند. اما اگر کلمه‌ای را بلد نباشید بسته به انتخاب شما، روز بعد یا یک هفته بعد دوباره آن کلمه از شما پرسیده خواهد شد. می‌توانید این اپلیکیشن را جهت اموزش لغات انگليسي براي ايفون و اندروید از لینک‌های زیر دانلود کنید.

2- اپلیکیشن Vocabulary Builder

نرم‌افزار Vocabulary Builder توسط شرکت magoosh، که یک شرکت آمادگی آنلاین آزمون است ساخته شده. بنابراین هدف ساخت نرم‌افزار کمک به افرادی است که می‌خواهند برای آزمون‌های GRE ،GMAT ،SAT ،IELTS و TOEFL آماده شوند. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید زبان‌‌آموزان دیگری که از این برنامه استفاده می‌کنند را به رقابت دعوت کنید و در یک فضای رقابتی پیشرفت کنید.

Vocabulary Builder Magoosh نرم افزار حفظ لغات انگلیسی برای موبایل

بعد از ورود به نرم‌افزار شما دوره‌ای که می‌خواهید یاد بگیرید و سطح خود را وارد می‌کنید. سپس فلش‌کارت‌های آن دوره در اختیار شما قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن بر مبنای سوال و جواب طراحی شده است. اگر پاسخ صحیح را بدهید آن کلمه کمتر تکرار خواهد شد. اگر پاسخ اشتباه بدهید تعداد تکرار آن کلمه بالا خواهد رفت. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید ار لینک زیر استفاده کنید.

این شرکت همچنین اپلیکیش‌های جداگانه‌ای برای دوره‌هایی مانند TOFEL و IELTS و سایر دوره‌هایی که اشاره شد، ارائه داده است. در صورت تمایل می‌توانید در گوگل پلی به هرکدام از آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نقشه راه یادگیری زبان انگلیسی

3- اپلیکیشن Learn English Vocabulary

این برنامه یکی از اپلیکشن‌های خوب در زمینۀ یادگیری واژگان انگلیسی محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن شما 3500 اسم، صفت و فعل یاد خواهید گرفت. همچنین بخشی تحت عنوان “عبارات رایج زبان انگلیسی” بین آموزش‌ها گنجانده شده‌اند. شما در صورت تمایل می‌توانید نسبت به یادگیری آن‌ها نیز اقدام کنید. مزیتی که در این برنامه می‌توان به آن اشاره کرد این است که برنامه زبان فارسی را هم پشتیبانی می‌کند.

tobo اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی

برنامه کلمات را در گروه‌بندی‌های پنجاه‌تایی قرار داده است. کلمات در گروه های ابتدایی ساده‌تر هستند و به مرور سخت‌تر می‌شود. هر کلمه روی فلش‌کارتی نمایش داده می‌شود. درصورتی‌که معنی کلمه را نمی‌دانید کافیست فلش‌کارت را برگردانید و معنی و تصویر آن کلمه را مشاهده کنید. برای دانلود این نرم‌افزار می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

ب) نرم افزار یادگیری لغات انگلیسی برای کامپیوتر

1- jmemorize نرم افزار جعبه لایتنر برای کامپیوتر

memorize یک نرم افزار یادگیری لغات انگلیسی برای کامپیوتر است. این برنامۀ رایگان برمبنای جاوا است و پروسۀ یادگیری شما را بر اساس زمانبندی جعبۀ لایتنر مدیریت می‌کند. کار جعبۀ لایتنر این است که با تکرار محتوایی که یادگرفته‌اید در فواصل زمانی معین، از فراموشی آن محتوا جلوگیری کند. کار با این نرم‌افزار کارآمد و سرگرم‌کننده است.

این نرم‌افزار روند یادگیری شما را در یک نمودار به نمایش می‌گذارد. این مسئله با ایجاد انگیزه، تأثیر مثبتی روی روند یادگیری خواهد داشت. شما می‌توانید برای دانلود برنامه jmemorize از سایت اصلی برنامه که لینک آن در ادامه آمده است استفاده کنید. این نسخه مناسب برای ویندوز، مک و لینوکس می‌باشد. فراموش نکنید برای راه‌اندازی این نرم‌افزار باید جاوا در سیستم شما نصب باشد.

اما باید چگونه از این نرم افزار یادداشت لغات انگلیسی استفاده کرد؟ برای استفاده از این برنامه می‌توانید از دو راه استفاده کنید. راه اول این است که خودتان واژگانی که می‌خواهید یاد بگیرید را به‌صورت دستی وارد برنامه کنید. اما در راه دوم از دسته‌های لغت و معنی آن‌ها که در اینترنت وجود دارد استفاده خواهید کرد. در هر دو راه نیازی نیست نگران زمان مرور دوباره‌ی کلمات باشید. نرم‌افزار خودش این کار را انجام خواهد داد. فراموش نکنید پیش از ترک‌کردن برنامه حتماً تغییرات را ذخیره کنید تا زمانی که تخصیص داده‌اید هدر نرود.

راه اول

مزایای این کار این است که شما با نوشتن کلمات و وارد کردن معنی آن‌ها، با املای کلمات آشنا می‌شوید و نوشتن کلمه به در ذهن ماندن آن کمک بیشتری می‌کند. برای این کار از Add‎ category یک دسته‌ی جدید برای کلمات ورودی ایجاد کنید. سپس از Category‎ tree دسته‌ای که ساخته‌اید را انتخاب کنید و با زدن Add cart کلمات جدید و معنی آن‌ها را وارد کنید. پس از واردکردن تمام کلمات با زدن ctrl+s دسته‌ای که ساخته‌اید را با نام دل‌خواه در کامپیوتر خود ذخیره کنید. این فایل با فرمت jml در دستگاه شما ذخیره می‌شود.

برای مرور لغات روی گزینه‌ی learn کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، در قسمت ‎‎Schedu‎ling‎ گزینه‌ی Exponenti‎al‎ را انتخاب کنید. با زدن گزینۀ Start‎ Session نرم‌افزار شروع به پرسیدن سوال‌ها می‌کند. معنی کلمه را حدس بزنید، سپس کارت را برگردانید. اگر پاسخ شما درست بود yes و اگر اشتباه بود و یا معنی آن‌را نمی‌دانستید no را انتخاب کنید. برای باز کردن دوباره‌ی این دسته کافیست از گزینۀ open فایل jml را در کامپیوتر خود پیدا کرده و باز کنید.

jmemorize نرم افزار حفظ لغات انگلیسی برای کامپیوتر

راه دوم

در این راه از فایل‌های jml موجود در اینترنت استفاده می‌کنیم. برای این کار فایل‌های jml دوره‌ی موردنظر (مثلاً 504) را از اینترنت دانلود کرده و در نرم‌افزار باز کنید. برای مرور کلمات مانند راه اول با انتخاب category و زدن گزینۀ learn از Schedu‎ling‎ گزینۀ Exponenti‎al را انتخاب کرده و لغات را مرور کنید. فراموش نکنید که بعد از تمام شدن کارتان، تغییرات را ذخیره کنید. معنی کلمه را حدس بزنید، سپس کارت را برگردانید. اگر پاسخ شما درست بود yes و اگر اشتباه بود و یا معنی آن‌را نمی‌دانستید no را انتخاب کنید. برای بازکردن دوباره‌ی این دسته کافیست از گزینه‌ی open فایل jml را در کامپیوتر خود پیدا کرده و باز کنید.

2- نرم‌افزار word up برای کامپیوتر

کمی قبل‌تر در همین متن wordup را به عنوان یک اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی عالی برای موبایل معرفی کردیم. اما این برنامه یک نرم افزار حفظ لغات انگلیسی برای کامپیوتر (ویندوز) هم دارد. این برنامه روی آموزش کلمات پرکاربرد تمرکز می‌کند. همچنین هر کلمه با مثال‌های زیاد از فیلم‌ها، سریال‌ها و تکه‌کلام‌های معروف همراه است. این مسئله در روند یادگیری تأثیر مثبتی دارد. از نقاط مثبت دیگر این برنامه تکرار کلمات در فواصل زمانی معینی است که باعث انتقال کلمات از حافظۀ کوتاه‌مدت به بلندمدت می‌شود.

ٌWordUp نرم افزار یادگیری لغات انگلیسی برای کامپیوتر

این نرم‌افزار زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین با انتخاب فارسی معنی کلمات به زبان فارسی برای شما نمایش داده می‌شوند. کلمات برای یادگیری و مرور روی کارت‌هایی در تصویر ظاهر می‌شوند. برای دانلود برنامه word up برای کامپیوتر می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این نرم‌افزار تنها ویندوز را پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید این نرم‌افزار را روی مک داشته باشید می‌توانید از برنامه‌ی شبیه‌ساز اندروید استفده کنید. برنامه‌ی BlueStacks یک شبیه‌ساز اندروید است که اجازه می‌دهد برنامه‌های اندروید را روی کامپیوتر استفاده کنید. پس از نصب برنامۀ شبیه‌ساز، می‌توانید اپلیکیشن Wordup را بر روی سیستم خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.

3- نرم افزار anki برای کامپیوتر و موبایل

نرم‌افزار anki یک نرم‌افزار مبتنی بر قوانین جعبۀ لایتنر است. اما این نرم‌افزار چه مزیتی نسبت به بقیه دارد؟ انکی مولتی‌پلتفرم است. یعنی می‌توانید از نرم افزار anki برای کامپیوتر و موبایل و حتی وب، به‌صورت همزمان استفاده کنید. این قابلیت، انکی را به بهترین نرم افزار لایتنر برای بسیاری از مردم تبدیل کرده‌ است.

شما می‌توانید از سرویس رایگان AnkiWeb برای همگام‌سازی برنامه روی پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. این نرم‌افزار بسیار انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید روی فلش‌کارت‌ها پیام‌صوتی، عکس و حتی ویدئو اضافه کنید. انکی توسعه‌پذیر است، بنابراین شما می‌توانید از افزونه‌هایی که برای این نرم‌افزار ارائه شده‌اند نیز استفاده کنید. این برنامه برای آیفون پولی است ولی سایر دستگاه‌ها می‌توانند به‌صوت رایگان از انکی استفاده کنند. برای نصب این نرم افزار جعبه لایتنر برای کامپیوتر و موبایل می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

برای اضافه‌کردن فلش‌کارت به انکی ابتدا گزینه‌ی Add از نوار بالایی را انتخاب کنید. محتوایی که می‌خواهید در جلو و پشت کارت قرار بگیرد را بنویسید. انکی قابلیت ذخیره‌ی عکس، ویدئو و فایل‌صدا را نیز دارد. بنابراین می‌توانید با درگ کردن، چنین محتوایی را نیز به فلش کارت خود اضافه کنید. راه دیگر اضافه کردن فایل‌ها به فلش‌کارت استفاده از نماد گیره در نوار بالایی فلش‌کارت است. دکمه‌ی Add را بزنید، حالا فلش کارت جدید شما آماده است.

شما می‌توانید از انکی برای حفظ هر مطلبی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند فلش کارت فرمول‌های ریاضی و یا فلش کارت زبان انگلیسی anki به شما در به خاطر سپردن هر چیزی کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید به جای درست کردن فلش‌کارت‌ها، از فایلهای anki آماده در اینترنت برای یادگیری دوره‌های معروف مثل 504 استفاده کنید.

anki نرم افزار جعبه لایتنر برای کامپیوتر و تلفن‌همراه

همگام‌سازی anki در چند دستگاه

برای اینکه بتوانید روند یادگیری را در چند دستگاه بصورت هماهنگ داشته باشید باید ابتدا در سایت AnkiWeb ثبت‌نام کنید. برای همگام‌سازی کامپیوتر خود با وب کافی است دکمۀ یا Sync را در نرم‌افزار بزنید. برای اولین بار شما باید نام کاربری و رمز عبوری که با آن اکانت ساخته‌اید را وارد کنید. در مراجعات بعدی به نرم‌افزار تنها با زدن دکمۀ همگام‌سازی، اطلاعات شما روی اینترنت بارگزاری می‌شود.

برای تلفن همراه، دکمۀ همگام‌سازی را زده و اطلاعات حساب کاربری را وارد می‌کنید. اگر گزینۀ Download From Anki Web را انتخاب کنید، اطلاعاتی که روی نسخۀ وب هستند به تلفن همراه شما منتقل می‌شوند. اگر گزینۀ Upload To Anki Web را انتخاب کنید، اطلاعاتی که روی تلفن همراه شما هستند به نسخۀ وب منتقل می‌شوند.

مطالب مرتبط

در این مطلب ما چند نرم افزار حفظ كردن لغات انگليسي را به شما معرفی کردیم. برای خواندن دربارۀ راهکارهای یادگیری لغات انگلیسی می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای یادگیری لغات یک راه ساده اما مؤثر استفاده از کلمات است. از لغات استفاده کنید و لغات را در مکالمه و جملات مختلف بشنوید. می‌توانید در زمان‌های مرده از پادکست‌ها و آهنگ‌های انگلیسی استفاده کنید. برای پیدا کردن پادکست‌های مناسب برای یادگیری زبان می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

همچنین برای یادگیری لغات جدید و نحوۀ درست استفاده از آن‌ها در جمله میتوانید از فیلم و سریال استفاده کنید. بهترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید در مطلب زیر آورده شده‌اند:

اگر سوال و یا نظری در‌مورد مطلب دارید خوشحال می‌شیم که در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.
آیا شما از نرم‌افزار دیگری برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده کردید؟
آیا آن نرم‌افزار را به بقیه پیشنهاد می‌کنید؟
آیا تابه‌حال از اپلیکیشن7هایی که ما در این مطلب معرفی کردیم استفاده کرده‌اید؟
تجربۀ خودتان را ما به اشتراک بگذارید 🙂



کانال یوتیوب پادکست رادیو کارنکن
اینستاگرام پادکست رادیو کارنکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مینی دوره رایگان
تولیدمحتوا و سئو

بخشی از دوره سئو را اینجا ببینید.